Dat is WW niet. En als ik dat een verzekering tegen werkloosheid noem dan ben je het daar w.s. ook niet mee eens.quote:
Nee, prepensioen is een vergoeding voor het feit dat je die uren niet meer wilt werken, dus voor uren dat je niet meer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. WW is een vergoeding voor de uren de je voorheen gewerkt hebt, nu niet meer werkt maar nog wel beschikbaar bent voor werk.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. WW is onafhankelijk van ander inkomen cq vermogen.
Hij heeft recht op WW en ook op pre-pensioen derhalve.
De voorwaarden van die verzekering zijn duidelijk: Je krijgt alleen uitkering wanneer je actief op zoek bent naar arbeid en beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is WW niet. En als ik dat een verzekering tegen werkloosheid noem dan ben je het daar w.s. ook niet mee eens.
Hoe kom je er bij dat hij voor die uren niet meer beschikbaar zou zijn?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:12 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, prepensioen is een vergoeding voor het feit dat je die uren niet meer wilt werken, dus voor uren dat je niet meer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. WW is een vergoeding voor de uren de je voorheen gewerkt hebt, nu niet meer werkt maar nog wel beschikbaar bent voor werk.
Meneer is gedeeltelijk niet meer beschikbaar voor werk, want prepensioen, dus krijgt meneer minder WW omdat hij voor minder uren werkloos is (werkloos zijn voor 40 uur = werk zoeken voor 40 uur).
En als hij nog steeds voor 40 uur werk zoekt, en ook voor 40 uur beschikbaar is?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De voorwaarden van die verzekering zijn duidelijk: Je krijgt alleen uitkering wanneer je actief op zoek bent naar arbeid en beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.
Zoek je om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld wegens deeltijd-prepensioen, maar voor 20 uur per week werk, dan krijg je ook voor maar 20 uur per week WW omdat je de andere uren niet beschikbaar bent voor werk.
Dat lijkt me juist.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:16 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat hij voor die uren niet meer beschikbaar zou zijn?
Hij kan alsnog gewoon een baan van 40 uur zoeken. Dat heeft niets met de uitkering van zijn prepensioen te maken.
Vaak zit aan de regelingen voor prepensioen de verplichting vast dat je ook daadwerkelijk ruimte maakt op de arbeidsmarkt voor jongere arbeidskrachten. Dat is immers de reden dat het prepensioen ooit is ingevoerd. Wie voltijd blijft werken heeft geen recht op prepensioen. Andersom geef je met het aanvaarden van (deeltijd) prepensioen aan dat je niet meer (volledig) beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:16 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat hij voor die uren niet meer beschikbaar zou zijn?
Hij kan alsnog gewoon een baan van 40 uur zoeken. Dat heeft niets met de uitkering van zijn prepensioen te maken.
Uit de OP maak ik op dat hij geen afstand kan doen van zijn prepensioen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vaak zit aan de regelingen voor prepensioen de verplichting vast dat je ook daadwerkelijk ruimte maakt op de arbeidsmarkt voor jongere arbeidskrachten. Dat is immers de reden dat het prepensioen ooit is ingevoerd. Wie voltijd blijft werken heeft geen recht op prepensioen. Andersom geef je met het aanvaarden van (deeltijd) prepensioen aan dat je niet meer (volledig) beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.
Daar ben ik het niet mee eens. Een pensioen is vervanging voor werk/inkomen. Als je de pensioenleeftijd bereikt krijg je dus ook geen WW meer, immers je "werkt" weer. Pre-pensioen in mijn ogen is hetzelfde, maar dan deels en op een eerdere leeftijd, het is nu gewoon inkomen en dat wordt meegerekend voor de WW.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat eigen vermogen en spaarpotten geen invloed hebben op de hoogte van de WW uitkering.
Waarom zou een (pre) pensioen (dus) wel invloed hebben?
Dit lijkt op een soort 1-2'tje tussen overheid en pensioen fondsen/verzekeraars.
Iemand die leest. Dat is mooi.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat hij geen afstand kan doen van zijn prepensioen.
Hij is nog steeds voor 40 uur beschikbaar.
WW is WEL afhankelijk van inkomen!quote:Op donderdag 3 december 2015 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. WW is onafhankelijk van ander inkomen cq vermogen.
Nee dus.quote:Hij heeft recht op WW en ook op pre-pensioen derhalve.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees en begrijp dat ook inmiddels.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
WW is WEL afhankelijk van inkomen!
[..]
Nee dus.
Het gewenste totaal wordt minder dus iemand bespaart geld en kick-backt daar wellicht een deel van. Het gebeurt en bestaat.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zij betalen die 3000 toch alsnog? Wat schieten zij daar dan mee op?
Vind jij het krom dat iemand die een WW-uitkering heeft gekort wordt op die uitkering wanneer hij weer inkomen heeft?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik lees en begrijp dat ook inmiddels.
Wel van inkomen maar niet van eigen vermogen.
Begrijp ik dat goed en klopt het als ik dat een beetje krom vind?
Maar ja, hier staat het allemaal:
http://www.uwv.nl/particu(...)st-mijn-ww-uitkering
TS kan vinden dat hij 40 uur per week beschikbaar is voor werk, maar als de regeling voor prepensioen anders zegt, namelijk dat het niet meer is toegestaan om te werken voor de uren dat TS prepensioen ontvangt, dan is er voor de WW simpelweg geen 40 uur beschikbaarheid.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat hij geen afstand kan doen van zijn prepensioen.
Hij is nog steeds voor 40 uur beschikbaar.
Maar hij wordt niet gekort als hij zijn inkomen aan zichzelf zou kunnen betalen uit eigen vermogen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vind jij het krom dat iemand die een WW-uitkering heeft gekort wordt op die uitkering wanneer hij weer inkomen heeft?
Mee eens. Het zou eigenlijk niets uit mogen dat het pensioen eerder wordt uitgekeerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij wordt niet gekort als hij zijn inkomen aan zichzelf zou kunnen betalen uit eigen vermogen.
Dat is wel krom dacht ik zo.
want als hij niet werkeloos was geworden, had hij zijn pre-pensioen bovenop zijn salaris gekregen?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:47 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Het zou eigenlijk niets uit mogen dat het pensioen eerder wordt uitgekeerd.
Dat vind ik ook zoiets. Wat geeft ze het recht om zich te bemoeien met de totale huishoudpot van TS? Niets denk ik.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:41 schreef Ivo1985 het volgende:
maar als de regeling voor prepensioen anders zegt
Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat als hij het al had ontvangen tijdens zijn werkzame leven en hij komt daarna in de WW dat de WW dan niet gekort wordt, althans dat begrijp ik uit de wetsartikelen onderin de OP.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
want als hij niet werkeloos was geworden, had hij zijn pre-pensioen bovenop zijn salaris gekregen?
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Rightquote:Op donderdag 3 december 2015 22:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat als hij het al had ontvangen tijdens zijn werkzame leven en hij komt daarna in de WW dat de WW dan niet gekort wordt, althans dat begrijp ik uit de wetsartikelen onderin de OP.
Dat is in veel gevallen de regeling waar de persoon zelf (ooit) mee heeft ingestemd. Sparen voor prepensioen op voorwaarde dat plek wordt vrijgemaakt op de arbeidsmarkt. Geen plek vrijmaken = geen prepensioen, dus als je van plan bent niet met prepensioen te gaan moet je niet meedoen met de prepensioen-pot.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zoiets. Wat geeft ze het recht om zich te bemoeien met de totale huishoudpot van TS? Niets denk ik.
Ik vind en denk dat je het, hoe de diverse regelingen zijn ingericht best bij het rechte eind hebt, alleen mijn rechtvaardigheidsgevoel komt hier in opstand.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is in veel gevallen de regeling waar de persoon zelf (ooit) mee heeft ingestemd. Sparen voor prepensioen op voorwaarde dat plek wordt vrijgemaakt op de arbeidsmarkt. Geen plek vrijmaken = geen prepensioen, dus als je van plan bent niet met prepensioen te gaan moet je niet meedoen met de prepensioen-pot.
Zie post #68 van agter.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
Trouwens hij wordt niet gekort, hij krijgt gewoon WW voor de uren waarvoor hij beschikbaar is.
En zover wij weten is hij 40 uur beschikbaar. Hij wordt wel genaaid alleen iets minder hard dan de jongere generaties. Het blijft een smerige streek.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Right
Trouwens hij wordt niet gekort, hij krijgt gewoon WW voor de uren waarvoor hij beschikbaar is.
Die is w.s. zo geschrokken van het onversneden commentaar op zijn 1e post hier dat ie meteen naar Tweakers is gevlucht. Dat vind ik wel een beetje de tragiek van Fok!.quote:
Ja.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Right
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |