Dat dacht ik al... Ik herkende je naamquote:
Open deur hoor. Maar de beste manier is om gewoon nog een paar keer die 8 te lopen. En dan een keer 10 en dan een keer 12. Het is geen raketwetenschap.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:08 schreef stripe het volgende:
Hallo allemaal
Sinds kort loop ik ook hard maar loop (haha) toch tegen een paar dingen aan waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben.
Ik loop nu een paar weken en ongeveer 3/4 keer per week. Gemiddeld loop ik rond de 8km en ben dan 45 min onderweg. Gemiddelde stappen per minuut zijn er 165 en gemiddelde hartslag is 159.
Wat is nou de beste manier om gemakkelijker richting de 10/12km te lopen? Moet ik rustiger gaan lopen en m'n hartslag proberen lager te houden? Ik ben van plan een schema te gaan volgen maar er zijn zo veel verschillende doelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 19 dec heb ik m'n eerste wedstrijd (10km) en wil toch wel een beetje nette tijd neer gaan zetten (er lopen veel bekenden mee dus dit wordt echt een wedstrijd).
En bovenop wat mossel zei: wissel je afstand en je tempo wat af. Doe eens 5 of 6 km, op het tempo dat je hierboven noemt, en eens 9 km op een langzamer tempo, tussen 9 en 10 km/u bijv.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:08 schreef stripe het volgende:
Hallo allemaal
Sinds kort loop ik ook hard maar loop (haha) toch tegen een paar dingen aan waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben.
Ik loop nu een paar weken en ongeveer 3/4 keer per week. Gemiddeld loop ik rond de 8km en ben dan 45 min onderweg. Gemiddelde stappen per minuut zijn er 165 en gemiddelde hartslag is 159.
Wat is nou de beste manier om gemakkelijker richting de 10/12km te lopen? Moet ik rustiger gaan lopen en m'n hartslag proberen lager te houden? Ik ben van plan een schema te gaan volgen maar er zijn zo veel verschillende doelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 19 dec heb ik m'n eerste wedstrijd (10km) en wil toch wel een beetje nette tijd neer gaan zetten (er lopen veel bekenden mee dus dit wordt echt een wedstrijd).
Dat klinkt fijn zeg!!quote:Op donderdag 3 december 2015 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, volgens mij is dit een primeur voor me; 2x op een dag getraindVanwege mijn korte pre-fysio run. Maar het voelde goed, het lopen voelde echt vrijer/losser dan het in lange tijd gevoeld heeft. 4x1000 gedaan, wel heel rustig aan @4.37. Ik merkte wel dat de spieren sneller moe werden, daar had de fysio me ook voor gewaarschuwd. Aan het einde een klein beetje gevoeligheid in de heupen, maar niet het trekkende/verkrampte van normaal. Dus ik ben wel positief!
Klinkt positief inderdaadquote:Op donderdag 3 december 2015 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, volgens mij is dit een primeur voor me; 2x op een dag getraindVanwege mijn korte pre-fysio run. Maar het voelde goed, het lopen voelde echt vrijer/losser dan het in lange tijd gevoeld heeft. 4x1000 gedaan, wel heel rustig aan @4.37. Ik merkte wel dat de spieren sneller moe werden, daar had de fysio me ook voor gewaarschuwd. Aan het einde een klein beetje gevoeligheid in de heupen, maar niet het trekkende/verkrampte van normaal. Dus ik ben wel positief!
Echt zuur hoe snel zoiets verdwijnt, voelde me van de zomer een slak toen ik na 6 weken weer ging lopen, niet normaal meer !quote:Op donderdag 3 december 2015 22:51 schreef mosselmossel het volgende:
IK heb trouwens voor het eerst in drie weken weer een keer gelopen. En dat ging kut. Poe, weg conditie.
Je bier niet gelogd?quote:Op donderdag 3 december 2015 23:26 schreef Quoi het volgende:
When you worry you make it double![]()
Vanavond vergaderd over hardloopschrijfsels. Ook leuk. Biertje erbij dit dat. Niet gelogd.
Dan tellen ze niet. Lijkt me een interessante smoes bij alcoholcontrolequote:
Tsss! Wie logt nou zn bier niet?quote:Op donderdag 3 december 2015 23:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gewoon vergeten ja. Ik leer het nooit.
Dankjequote:Op donderdag 3 december 2015 23:39 schreef Cee het volgende:
Mooie column trouwens, Quoi! Beeldend ook met de lopers en boven hun hoofden de rood/groen metertjes.
Waarom had je niet meer gelopen?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:51 schreef mosselmossel het volgende:
IK heb trouwens voor het eerst in drie weken weer een keer gelopen. En dat ging kut. Poe, weg conditie.
Dat is ook zo. Maar ik ga zo wel een mail naar de MOntferlandrun doen of ze mijn afstand kunnen omzetten.quote:
Ziek (paar keer), te druk (vaak), geen zin (meestal)quote:
Nee, hij houdt gewoon van miepen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:06 schreef Devv het volgende:
Je raakt toch niet na drie weken al je vorm volledig kwijt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |