abonnement Unibet Coolblue
pi_158235765
Sowieso 3x Jamie niksx in een top 100 van het jaar zetten :')
  maandag 14 december 2015 @ 13:28:08 #277
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158235978
Trap Queen op #20 :')

Sowieso eigenlijk een kutlijst :P
nee, jij dan!
  maandag 14 december 2015 @ 13:35:07 #278
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158236074
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 17:22 schreef sperzieboontjes het volgende:
Doe eens wat deprimerende liedjes sturen.


nee, jij dan!
  maandag 14 december 2015 @ 13:57:30 #279
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_158236476
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:27 schreef BoerBert het volgende:
Good Times :r.
Ik vind die hele plaat niks. Maar goed, het solowerk van jamie xx is geloof ik sowieso niet echt aan mij besteed...
pi_158236516
Het was ook het slechtste optreden van het jaar voor mij.
Aldus.
  maandag 14 december 2015 @ 14:09:20 #281
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_158236648
Die twijfelachtige eer wordt aan mijn kant gedeeld door Modest Mouse en The Slow Show. Die eerste omdat de techniek het schandalig af liet weten in TiVre (met een entertainende meltdown van Isaac Brock als gevolg, maar helaas ging daar ook een anderhalf durende onluisterbare brij van basgitaar en drums aan vooraf - en dat met hun eerste en enige show op Nederlandse bodem in zes jaar...); die tweede omdat het live een nog veel ergere National ripoff was dan je op plaat zou vermoeden. Die zanger is zo geforceerd Matt Berninger aan het nadoen dat ie eerder klonk als een mix van Dinand Woesthoff en Kermit de Kikker...
  maandag 14 december 2015 @ 14:49:48 #282
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_158237293
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:57 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik vind die hele plaat niks. Maar goed, het solowerk van jamie xx is geloof ik sowieso niet echt aan mij besteed...
Enige nummer dat ik nog regelmatig luister is Sleep Sound, maar die kenden we natuurlijk al een jaar toen het album werd uitgebracht. Wel écht een pareltje, naar mijn mening. De rest... op z'n meest 'best prima'.
  maandag 14 december 2015 @ 16:39:16 #283
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_158239193
Die lijst van P4K kon je natuurlijk van tevoren wel n beetje uittekenen.
De top 20 albums zal er ongeveer zo uit zien:

Kendrick Lamar, Grimes, Jamie xx, Tame Impala, Courtney Barnett, Julia Holter, Sufjan Stevens, Vince Staples, D'Angelo, Drake, Joanna Newsom, Bjork, OPN, FJM, Sleater-Kinney, Kamasi Washington, Miguel, Panda Bear, Holly Herndon, Dr. Dre

Dan hoeven jullie daar ook niet meer op te wachten.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 14 december 2015 @ 16:41:58 #284
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158239236
NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE!!!

nee, jij dan!
pi_158239790
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 17:22 schreef sperzieboontjes het volgende:
Doe eens wat deprimerende liedjes sturen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 14 december 2015 @ 17:15:11 #286
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158239966
Hé het nieuwe album van Natural Snow Buildings staat gewoon op Spotify, wat een sell-outs! :(

:P
nee, jij dan!
  maandag 14 december 2015 @ 17:45:39 #287
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158240479
quote:
2s.gif Op zondag 13 december 2015 14:26 schreef Beregd het volgende:
waarom denk je dat?
In mijn genoemde vb'en zitten er nauwelijks vrouwelijke reviewers, denk ik.
Ik heb het eigenlijk ook meer over 't algemeen. Ik heb geen idee wat de verhouding is tussen mannelijke en vrouwelijke reviewers; waarschijnlijk meer mannelijke. Wat ik wel weet, is dat mannen hun muziek niet selecteren op basis van het geslacht van de artiest (tenzij je ranja heet), terwijl vrouwen dat meer geneigd zijn te doen. Vooral als het betreffende genre wordt 'gedomineerd' door mannen. Gedomineerd is het verkeerde woord, maar ik weet even geen betere.

Mannen willen van nature zich onderscheiden, door dingen te produceren, zich zo te meten met anderen en dus zonder veel moeite zich openstellen voor kritiek van buitenaf. Vrouwen hebben die drang veel minder, zijn van nature ook veel gevoeliger voor kritiek en dat maakt die drempel om zich open te stellen dus een stuk hoger. Maar daardoor heb ik dus vaak het gevoel dat vrouwen meer beoordeeld worden op het feit dat ze zich hebben durven begeven in een mannelijk wereldje, in plaats van beoordeeld te worden op de eigenlijke kwaliteit van hun werk. Mannen worden altijd en alleen beoordeeld op hun verdiensten, terwijl voor veel vrouwen automatisch een lagere standaard wordt gebruikt. Waar ze geen dienst mee wordt bewezen, naar mijn mening.

Dus als ik hoor/lees, 'er zijn steeds meer vrouwen in eindlijsten', of iets in die trant, dan zie ik dat niet gelijk als een goed teken. En zeker niet als een evolutie. Het is gewoon wat het is.

Voor de duidelijkheid, als die lijsten bijvoorbeeld steeds voller komen te staan met artiesten van het kaliber van Joanna Newsom, dan zou ik dat alleen maar toejuichen. Maar dat idee heb ik (nog) niet. Kan aan mij liggen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 14 december 2015 @ 17:46:00 #288
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158240483
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE!!!

Klinkt goed.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158240530
quote:
Van alle nummers van Xiu Xiu pak je deze? Doe dan Walnut Horse ( ;()
pi_158241229
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2015 17:45 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Mannen willen van nature zich onderscheiden, door dingen te produceren, zich zo te meten met anderen en dus zonder veel moeite zich openstellen voor kritiek van buitenaf. Vrouwen hebben die drang veel minder, zijn van nature ook veel gevoeliger voor kritiek en dat maakt die drempel om zich open te stellen dus een stuk hoger.
Hier geloof ik niet zo in. Dat vrouwen gevoeliger zouden zijn voor kritiek lijkt me eerder aangeleerd. Als de drempel om je open te stellen voor vrouwen hoger zou zijn zou ik ook denken dat de vrouwen die artiest zijn een hogere standaard hebben dan mannen niet lager.

quote:
Maar daardoor heb ik dus vaak het gevoel dat vrouwen meer beoordeeld worden op het feit dat ze zich hebben durven begeven in een mannelijk wereldje, in plaats van beoordeeld te worden op de eigenlijke kwaliteit van hun werk. Mannen worden altijd en alleen beoordeeld op hun verdiensten, terwijl voor veel vrouwen automatisch een lagere standaard wordt gebruikt. Waar ze geen dienst mee wordt bewezen, naar mijn mening.
:') Ik zeg niet dat er geen vrouwen bevoordeelt worden omdat ze zich begeven in een mannelijk wereldje maar om te doen dat dit de standaard is gaat echt nergens over wat mij betreft. Dat mannen alleen op de kwaliteit van hun werk beoordeelt worden vind ik lachwekkend.

quote:
Dus als ik hoor/lees, 'er zijn steeds meer vrouwen in eindlijsten', of iets in die trant, dan zie ik dat niet gelijk als een goed teken. En zeker niet als een evolutie. Het is gewoon wat het is.

Voor de duidelijkheid, als die lijsten bijvoorbeeld steeds voller komen te staan met artiesten van het kaliber van Joanna Newsom, dan zou ik dat alleen maar toejuichen.
Eens
pi_158242386
Dat mannen alleen op de inhoud beoordeeld worden vind ik onzin. Maar het valt me wel vaak op dat interviews met vrouwelijke artiesten vrijwel altijd even (al dan niet verkapt) aanstippen "hoe dapper het wel niet is en dat voor een vrouw".
  maandag 14 december 2015 @ 19:15:49 #292
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158242429
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE NIEUWE SINGLE EEFJE!!!

Jaaaa! Mooi hoor. Goede clip ook.
  maandag 14 december 2015 @ 19:46:09 #293
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158243137
Hotline Bling is toch een geweldig nummer? Kan er naar blijven luisteren. Mijn favoriet van het jaar. Had liever gezien dat P4K die op 1 had gezet, i.p.v. die obligate keuze voor Kendrick Lamar.
pi_158243172
Heb het even opgezocht en nee is niks, is een neger.
  maandag 14 december 2015 @ 20:00:38 #295
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_158243476
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 19:46 schreef Heufd het volgende:
Hotline Bling is toch een geweldig nummer? Kan er naar blijven luisteren. Mijn favoriet van het jaar. Had liever gezien dat P4K die op 1 had gezet, i.p.v. die obligate keuze voor Kendrick Lamar.
Ik vind'm stiekem ook wel leuk.
  maandag 14 december 2015 @ 20:11:12 #296
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158243782
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 18:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hier geloof ik niet zo in. Dat vrouwen gevoeliger zouden zijn voor kritiek lijkt me eerder aangeleerd.
Natuur vs nurture, nog altijd een combinatie.
quote:
Als de drempel om je open te stellen voor vrouwen hoger zou zijn zou ik ook denken dat de vrouwen die artiest zijn een hogere standaard hebben dan mannen niet lager.
Nee, vrouwen moeten in die zin van verder komen om op hetzelfde punt te komen als mannen.
quote:
:') Ik zeg niet dat er geen vrouwen bevoordeelt worden omdat ze zich begeven in een mannelijk wereldje maar om te doen dat dit de standaard is gaat echt nergens over wat mij betreft.
Is het verschil in hoe mannen zich gedragen t.o.v. vrouwen en t.o.v. mannen je nog nooit opgevallen? Dat als bijvoorbeeld een vrouw een fout maakt, dat bijna altijd weggewuifd wordt als: "Ach, maakt niet uit." Terwijl als een man het zou doen, hij meteen harde woorden krijgt. Omdat verwacht wordt dan mannen weten wat ze doen en ook kritiek moeten kunnen hebben? Of dat als een vrouw laat kennen dat ze verstand heeft van iets dat als 'mannelijk' wordt gezien, zij daar meer respect voor krijgt dan een man?

En dat vrouwelijke criticasters vrouwen die hetzelfde (proberen te) doen als mannen, meer waarderen dan die mannen?

Dat het de standaard is in bvb muziekreviews, zeg ik dus ook niet. Ik doe het niet, jij doet het klaarblijkelijk niet, maar dat vrouwen vaker wat makkelijker goedkeuring krijgen, is toch niet te ontkennen?
quote:
Dat mannen alleen op de kwaliteit van hun werk beoordeelt worden vind ik lachwekkend.
Ik heb het over mannen, als in mannen als een 'groep', vergeleken met vrouwen als een 'groep'. Niet over elk individu. Mannen zijn historisch altijd primair beoordeeld op wat ze bijdragen. Terwijl het bij vrouwen vaak ten eerste hun uiterlijk is, waar ze op beoordeeld worden. En dat is wat mij betreft het voordeel van een man zijn. Je uiterlijk doet er minder toe, je wordt in principe gelijk beoordeeld op wie je bent/wat je doet. Dus het is makkelijker om je dan open te stellen. Voor vrouwen is er dus die hogere drempel van het gevoeliger zijn voor kritiek, vaak eerst beoordeeld worden om het uiterlijk en dan pas op wat ze doen.

Hoe wilde jij anders verklaren waarom er zoveel minder vrouwen de muziek (of als cabaretiers, of de politiek) in gaan dan mannen? Want als vrouwen zouden willen, zou niks ze tegenhouden.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 14 december 2015 @ 20:20:14 #297
13973 ranja
image means nothing
pi_158244046
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:11 schreef The_Substitute het volgende:

Hoe wilde jij anders verklaren waarom er zoveel minder vrouwen de muziek (of als cabaretiers, of de politiek) in gaan dan mannen? Want als vrouwen zouden willen, zou niks ze tegenhouden.
Volgens mij komt dat vooral doordat een hoop mensen zoals jij denken.... ook bij labels en in de media.
Hoe vaak staat er in reviews iets over 'een meidenband' terwijl niemand coldplay of metallica een 'jongensband' zou noemen. Hoe vaak staat er ook niet iets als 'speelt goed gitaar voor een vrouw' of iets dergelijks... tja, het blijft voor veel mensen toch erg bijzonder dat er vrouwen zijn die muziek maken.
Nou zijn de rolmodellen daar deels wel schuldig aan natuurlijk, zolang de lady gaga's en beyonce's zichzelf niet serieus nemen door half bloot op het podium te gaan staan. tja. Maar daarmee verpesten ze het ook voor de anderen waarvan dat dan ook verwacht wordt.
  maandag 14 december 2015 @ 20:31:29 #298
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158244346
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:20 schreef ranja het volgende:
Volgens mij komt dat vooral doordat een hoop mensen zoals jij denken.... ook bij labels en in de media.
Hoe vaak staat er in reviews iets over 'een meidenband' terwijl niemand coldplay of metallica een 'jongensband' zou noemen. Hoe vaak staat er ook niet iets als 'speelt goed gitaar voor een vrouw' of iets dergelijks... tja, het blijft voor veel mensen toch erg bijzonder dat er vrouwen zijn die muziek maken.
Nou zijn de rolmodellen daar deels wel schuldig aan natuurlijk, zolang de lady gaga's en beyonce's zichzelf niet serieus nemen door half bloot op het podium te gaan staan. tja. Maar daarmee verpesten ze het ook voor de anderen waarvan dat dan ook verwacht wordt.
Je suggereert nu dat ik zo iemand ben die vrouwen wat milder of anders beoordeelt dan mannen. Het is precies het tegenovergestelde. Wat ik zeg, is dat ondanks dat er biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, en dat vrouwen wellicht over een grotere drempel heen moeten dan mannen, vrouwen gewoon hetzelfde beoordeeld moeten worden als mannen. Dus op wie ze zijn/wat ze doen en niet op uiterlijk.

Dus dat vrouwen gewoon meer muziek moeten gaan maken en gewoon de kritiek moeten slikken en doorgaan. 8-)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 14 december 2015 @ 20:34:17 #299
13973 ranja
image means nothing
pi_158244457
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:31 schreef The_Substitute het volgende:


Dus dat vrouwen gewoon meer muziek moeten gaan maken en gewoon de kritiek moeten slikken en doorgaan. 8-)
Mijn jaarlijstjes bewijzen elk jaar dat er ook zat zijn die dat doen :) Alleen een hoop worden niet zo bekend helaas.
  maandag 14 december 2015 @ 20:34:55 #300
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_158244485
Er zijn dit jaar gewoon belachelijk veel goede albums uitgekomen van vrouwelijke artiesten, en dat zie je ( terecht ) terug in de eindejaarslijstjes. Meer zit er niet achter.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')