Wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Wat ik in deze tekst bedoelde is dat bepaalde thaise vrouwen in Nederland ook soms wel een rare kant laten zien. Als mensen alleen dat soort vrouwen kennen kun je een geheel raar en verkeerd beeld krijgen over de normale Thai.
Dat d/dt verhaal? Dat vind ik ook onzinnig. Komt ook omdat zelf fouten maak.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel?
Of zo geschreven of anders maakt voor mij geen verschil.
De mens is er bij mij niet minder door!
Omdat er geen problemen mee waren. En waarom niet? Als dat het nou gewoon weer een feest voor iedereen maakt dat op elke school op dezelfde manier gevierd kan worden en zonder dat ouders zich moeten afvragen hoe andere ouders daarover denken en we geen ellendige kunstgrepen zien, wat zou daarop tegen zijn? Tradities evolueren voortdurend, Zwarte Piet is ook niet de boeman meer die kinderen slaat en ontvoert. Zwarte Piet zit ook niet meer op een paard vanwege logistieke en budgettaire overwegingen rondom de intocht. Het is ook maar een paar jaar dat kinderen erin geloven, dus dan kan in korte tijd probleemloos bijgeschaafd worden wanneer volwassenen niet zo onvolwassen waren het zich toe te eigenen als hun strijd, al schreeuwend dat het een kinderfeest is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat er een kleine groep kleurlingen is die erbij zijn gekomen moet een feest evolueren? Tot wat? Waarom zou je iets waarmee geen problemen waren anders willen maken?
Een deel van de kinderen heeft dus wel een associatie met huidskleur, een groter deel naarmate ze meer verschillende huidskleuren om zich heen zien. Dat een ander deel van de kinderen als eerste associatie een clown heeft maakt dat zeker niet minder een probleem, aangezien de ene associatie de ander niet uitsluit, en die associaties ook weer met elkaar geassocieerd zullen worden. Dat kun je dan afdoen als totaal onbelangrijk, maar die associatie tussen een koddige clown en een neger is nou juist wat de Amerikaanse blackface kenmerkt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je verdraait het nu. Ze denken dus niet dat mensen met een donkerder huidskleur dom en koddig zijn, maar ze denken dat zwarte piet met zijn rare fratsen net een clown is.
Goed voorbeeld wel van hoe je dingen precies zo kunt uitleggen als het in je eigen straatje uitkomt
Spot on zou ik het niet willen noemen maar er zitten naast de missers ook we wel wat goede punten in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dit wel een mooi stuk:
http://dutchreview.com/fe(...)rte-piet-discussion/
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:53 schreef Red_85 het volgende:
Er hoeft helemaal geen grens te zijn, beetje van onderstaand filmpje wat ik hier al 1.000x gepost heb, doet wonderen.
Het blijft echt de ultieme mindset in deze discussie.
Waarom niet? Omdat het nergens over gaat en alleen een klein groepje er problemen mee heeft. Dat lijkt mij al een hele goede reden. Het is een was een feest voor iedereen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat er geen problemen mee waren. En waarom niet? Als dat het nou gewoon weer een feest voor iedereen maakt dat op elke school op dezelfde manier gevierd kan worden en zonder dat ouders zich moeten afvragen hoe andere ouders daarover denken en we geen ellendige kunstgrepen zien, wat zou daarop tegen zijn? Tradities evolueren voortdurend, Zwarte Piet is ook niet de boeman meer die kinderen slaat en ontvoert. Zwarte Piet zit ook niet meer op een paard vanwege logistieke en budgettaire overwegingen rondom de intocht. Het is ook maar een paar jaar dat kinderen erin geloven, dus dan kan in korte tijd probleemloos bijgeschaafd worden wanneer volwassenen niet zo onvolwassen waren het zich toe te eigenen als hun strijd, al schreeuwend dat het een kinderfeest is.
[..]
Een deel van de kinderen heeft dus wel een associatie met huidskleur, een groter deel naarmate ze meer verschillende huidskleuren om zich heen zien. Dat een ander deel van de kinderen als eerste associatie een clown heeft maakt dat zeker niet minder een probleem, aangezien de ene associatie de ander niet uitsluit, en die associaties ook weer met elkaar geassocieerd zullen worden. Dat kun je dan afdoen als totaal onbelangrijk, maar die associatie tussen een koddige clown en een neger is nou juist wat de Amerikaanse blackface kenmerkt.
De misvatting is denk ik dat als de associatie maar positief is, er geen probleem is. Maar het blijft een associatie tussen huidskleur en een bepaalde rol. Het ontbreken van boosaardigheid is het wel het minste, anders hadden we het er helemaal niet over hoeven hebben, maar niet boosaardig is wat anders dan helemaal OK.
[..]
Spot on zou ik het niet willen noemen maar er zitten naast de missers ook we wel wat goede punten in.
[..]
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.
Het dienen van slechte meesters door gele poppetjes is een cultuur? Interessant.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit walgelijk. Al die vreemde culturen worden ons door de strot geduwd
Kansloos. Hoe diep moet je zinken om met de eisen van een paar anti's in zee te gaan...quote:
Gewoon ingaan op wat er staat komt je niet goed uit ? Lastig te weerleggen ? Dan maar er een stukje uitknippen...... interessant....quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het dienen van slechte meesters door gele poppetjes is een cultuur? Interessant.
quote:Ik vind het ronduit walgelijk. Al die vreemde culturen worden ons door de strot geduwd want die zijn heilig en onze cultuur mag zomaar uit geveegd.
Wie zegt dat ik de rest wil weerleggen? Vond dit wel een grappig zinnetje, dat is alles.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon ingaan op wat er staat komt je niet goed uit ? Lastig te weerleggen ?
Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat het nergens over gaat en alleen een klein groepje er problemen mee heeft. Dat lijkt mij al een hele goede reden. Het is een was een feest voor iedereen.
Omdat het geen kleine aanpassing is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.
Het gaat ook niet helemaal nergens over, het bestaat uitsluitend dankzij de traditie. Stel dat je laten we zeggen in Oostenrijk of zo een feest zou willen organiseren met een optocht waarbij mensen zwart geschminkt met rooie lippen, oorbellen en zwarte krullen in een apenpakkie rondhuppelen dan wordt je voor gek verklaard. Tijden veranderen nou eenmaal.
Dat kleine groepje zet zichzelf min of meer al buitenspel door zich als Black Panthers te vertonen, zeg maar de bruinhemden onder de zwarten. Als je sympathie voor je zaak probeert te winnen, doe je jezelf op die wijze in ieder geval geen plezier, elke centimeter terrein die je op dat soort proleten prijsgeeft is er een teveel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.
Het gaat ook niet helemaal nergens over, het bestaat uitsluitend dankzij de traditie. Stel dat je laten we zeggen in Oostenrijk of zo een feest zou willen organiseren met een optocht waarbij mensen zwart geschminkt met rooie lippen, oorbellen en zwarte krullen in een apenpakkie rondhuppelen dan wordt je voor gek verklaard. Tijden veranderen nou eenmaal.
Het punt is dat we hier niet in Oostenrijk maar in Nederland zijn en dat vrijwel alle Nederlanders deze traditie gewend zijn en er geen bezwaar tegen hebben. Het zijn slechts een aantal 'vreemdelingen' die er moeilijk over doen omdat ze er geen snars van begrijpen en/of omdat ze een alternatieve agenda hebben. Prima, maar verwacht niet dat de rest er wakker van ligt als je nog niet eens met goede argumenten komt wat er mis is met ZP.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mag je bekijken hoe je wilt, maar je schrijft eerst thai daarnaar corrigeer je het in Thailand of zelfs thais, dus al je niet meer weet wat jezelf geschreven hebt?quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat d/dt verhaal? Dat vind ik ook onzinnig. Komt ook omdat zelf fouten maak.
Dat zeg je alleen maar omdat het pijnlijk het punt voor je blootlegt. Of je zegt het omdat je blind bent, kan ook.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
(...)
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.
Er is geen "vurige wens" om een klein groepje uit te sluiten van een feest. Er is een zeer klein groepje klagers dat zichzelf in een slachtofferrol duwt en een beperkt aantal medestanders van deze figuren. Hun 'argumenten' hebben we verscheidene malen aangehoord, vooral dankzij de media die deze figuren een ruim podium bieden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Soft ben je, je kan beter zeggen: "Aanpassen of terug naar Suriname waar je je blijkbaar wel thuis voelt."quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is geen "vurige wens" om een klein groepje uit te sluiten van een feest. Er is een zeer klein groepje klagers dat zichzelf in een slachtofferrol duwt en een beperkt aantal medestanders van deze figuren. Hun 'argumenten' hebben we verscheidene malen aangehoord, vooral dankzij de media die deze figuren een ruim podium bieden.
Nederland is allang klaar met deze "discussie", maar ze blijven maar doordrammen. Dan moet de conclusie op een gegeven moment gewoon een keer zijn: Hé, je hoeft echt geen Sinterklaas te vieren, je hoeft geen intocht te bekijken, je hoeft niet mee te doen. Geen enkel feest is 100 procent van de bevolking naar de zin.
Heeft weinig zin, want in Suriname wordt ook gewoon Sinterklaas gevierd, mét Zwarte Pieten erbij.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Soft ben je, je kan beter zeggen: "Aanpassen of terug naar Suriname waar je je blijkbaar wel thuis voelt."
Deze klagers zijn uit op geld. Ze willen herstelbetalingen, omdat hun betovergrootouders ooit slaaf zijn geweest: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtmlquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Andromache het volgende:
Ook een kenmerk van de democratie, dat je het niet eens met elkaar hoeft te zijn. Accepteren dat we het hier niet eens gaan worden.
Prettige pakjesavond brainquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin natuurlijk. Die slavernij is al ruimschoots afbetaald doordat miljoenen nazaten van slaven door ons worden verzorgd met riante uitkeringen en toeslagen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze klagers zijn uit op geld. Ze willen herstelbetalingen, omdat hun betovergrootouders ooit slaaf zijn geweest: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml
Het meest vervelende is nog wel dat de media deze figuren continu een podium blijft bieden. Zo mocht Sylvana Simons vanavond, de laatste avond voor pakjesavond, nog weer even opdraven bij Pauw om haar gal te spuwen.
Sterker nog al die veranderingen moeten teruggedraaid worden.quote:Als je objectieve media had, in plaats van de vooringenomen media in dit land, dan zou je op een gegeven moment inzien dat het leeuwendeel van de Nederlanders deze "discussie" allang spuugzat is en dat Zwarte Piet niet verder veranderd moet worden dan de afgelopen jaren al is gebeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |