Nee. Niet alles. Maar je hoeft ook niet overal over te gaan zeuren. Zij kon zelf gewoon de discussie aangaan met mensen en dan blijken mensen vaak gewoon onwetend. Men heeft niet door dat men kwetst. Je kan dan ook een speciale meldlijn gaan opbellen over racisme en er een veel groter iets van maken. Dat zij en ik in een bepaalde wijk regelmatig stiekem achter op de jas werden bespuugd......daar kan je iets heel groots van maken of maar laten zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:26 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Interessante stellingname...dus als beledigde moet je in principe alles langs je heen laten gaan zolang degene die je beledigt maar niet de intentie heeft om te beledigen...
Er echt op gaan slaan heeft vaak ook weinig zin. Soms is een dreigement ook meer dan voldoende.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is erger als die mensen ook nog een functie bekleden lijkt me, dan is erop slaan zonder dat iemand het ziet wel een oplossing lijkt me?
De spanning is dan wel van de ketel af denk ik?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er echt op gaan slaan heeft vaak ook weinig zin. Soms is een dreigement ook meer dan voldoende.
Soms. Op een gegeven ogenblik maar je je er gewoon minder druk over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
De spanning is dan wel van de ketel af denk ik?
Ik denk als ik zoiets zou doen dat er nog spanning uitkomt wat er helemaal niks mee te doen heeft, en als niemand het ziet, denk ik zelfs dat die persoon welke dan toevallig ook maar 1 woord verkeerd zegt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Soms. Op een gegeven ogenblik maar je je er gewoon minder druk over.
Dat zou goed kunnen. Ik heb dan ook voor die reden nog nooit iemand op zijn bek geslagen. Maar wederom.....omdat je inschat dat het gewoon domheid is. Dat kun je ook wel zien en merken aan een persoon.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk als ik zoiets zou doen dat er nog spanning uitkomt wat er helemaal niks mee te doen heeft, en als niemand het ziet, denk ik zelfs dat die persoon welke dan toevallig ook maar 1 woord verkeerd zegt.
Al die spanning over zich heen krijgt.
Ik heb die aanvaringen trouwens zelfs gehad met Nederlanders die notabeen zelf getrouwd waren met een Thaise.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk als ik zoiets zou doen dat er nog spanning uitkomt wat er helemaal niks mee te doen heeft, en als niemand het ziet, denk ik zelfs dat die persoon welke dan toevallig ook maar 1 woord verkeerd zegt.
Al die spanning over zich heen krijgt.
Over wat ging dat dan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:38 schreef john2406 het volgende:
1 keer is het me overkomen, die kreeg klappen die vent zeg!
Hij wou ook nog terug komen, zeg blijf weg want ik loop met je tegen de muur op!
Die duwde me aan de kant, hij wou voor me komen.quote:
Okay. Dat kan gebeuren. Maar niet met een kind in de hand.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die duwde me aan de kant, hij wou voor me komen.
En ik had nota bene mijn zoontje in de hand, geloof 6 jr toen.
Maakt toch niet uit vind ik, neem aan die andere reactie waar maar staat had ook maak moeten zijn, maar ik ben niet zo een mierenzifter en val over een letter verkeerd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:41 schreef Jaroon het volgende:
Iets anders wat mij trouwens ook wat milder stemde is dat bepaalde Thai (in Nederland) nu ook weer niet direct echt reclame maken voor normaal Thailand en Thais.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Wat ik in deze tekst bedoelde is dat bepaalde thaise vrouwen in Nederland ook soms wel een rare kant laten zien. Als mensen alleen dat soort vrouwen kennen kun je een geheel raar en verkeerd beeld krijgen over de normale Thai.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit vind ik, neem aan die andere reactie waar maar staat had ook maak moeten zijn, maar ik ben niet zo een mierenzifter en val over een letter verkeerd.
Ik vind het ronduit walgelijk. Al die vreemde culturen worden ons door de strot geduwd want die zijn heilig en onze cultuur mag zomaar uit geveegd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Minions als Pieten ook echt, de treurigheid spat ervan af...
Volgend jaar ook de troonrede maar laten voorlezen door Blauwbaard ipv Willem Alexander dan?
Wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Wat ik in deze tekst bedoelde is dat bepaalde thaise vrouwen in Nederland ook soms wel een rare kant laten zien. Als mensen alleen dat soort vrouwen kennen kun je een geheel raar en verkeerd beeld krijgen over de normale Thai.
Dat d/dt verhaal? Dat vind ik ook onzinnig. Komt ook omdat zelf fouten maak.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel?
Of zo geschreven of anders maakt voor mij geen verschil.
De mens is er bij mij niet minder door!
Omdat er geen problemen mee waren. En waarom niet? Als dat het nou gewoon weer een feest voor iedereen maakt dat op elke school op dezelfde manier gevierd kan worden en zonder dat ouders zich moeten afvragen hoe andere ouders daarover denken en we geen ellendige kunstgrepen zien, wat zou daarop tegen zijn? Tradities evolueren voortdurend, Zwarte Piet is ook niet de boeman meer die kinderen slaat en ontvoert. Zwarte Piet zit ook niet meer op een paard vanwege logistieke en budgettaire overwegingen rondom de intocht. Het is ook maar een paar jaar dat kinderen erin geloven, dus dan kan in korte tijd probleemloos bijgeschaafd worden wanneer volwassenen niet zo onvolwassen waren het zich toe te eigenen als hun strijd, al schreeuwend dat het een kinderfeest is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat er een kleine groep kleurlingen is die erbij zijn gekomen moet een feest evolueren? Tot wat? Waarom zou je iets waarmee geen problemen waren anders willen maken?
Een deel van de kinderen heeft dus wel een associatie met huidskleur, een groter deel naarmate ze meer verschillende huidskleuren om zich heen zien. Dat een ander deel van de kinderen als eerste associatie een clown heeft maakt dat zeker niet minder een probleem, aangezien de ene associatie de ander niet uitsluit, en die associaties ook weer met elkaar geassocieerd zullen worden. Dat kun je dan afdoen als totaal onbelangrijk, maar die associatie tussen een koddige clown en een neger is nou juist wat de Amerikaanse blackface kenmerkt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je verdraait het nu. Ze denken dus niet dat mensen met een donkerder huidskleur dom en koddig zijn, maar ze denken dat zwarte piet met zijn rare fratsen net een clown is.
Goed voorbeeld wel van hoe je dingen precies zo kunt uitleggen als het in je eigen straatje uitkomt
Spot on zou ik het niet willen noemen maar er zitten naast de missers ook we wel wat goede punten in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dit wel een mooi stuk:
http://dutchreview.com/fe(...)rte-piet-discussion/
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:53 schreef Red_85 het volgende:
Er hoeft helemaal geen grens te zijn, beetje van onderstaand filmpje wat ik hier al 1.000x gepost heb, doet wonderen.
Het blijft echt de ultieme mindset in deze discussie.
Waarom niet? Omdat het nergens over gaat en alleen een klein groepje er problemen mee heeft. Dat lijkt mij al een hele goede reden. Het is een was een feest voor iedereen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat er geen problemen mee waren. En waarom niet? Als dat het nou gewoon weer een feest voor iedereen maakt dat op elke school op dezelfde manier gevierd kan worden en zonder dat ouders zich moeten afvragen hoe andere ouders daarover denken en we geen ellendige kunstgrepen zien, wat zou daarop tegen zijn? Tradities evolueren voortdurend, Zwarte Piet is ook niet de boeman meer die kinderen slaat en ontvoert. Zwarte Piet zit ook niet meer op een paard vanwege logistieke en budgettaire overwegingen rondom de intocht. Het is ook maar een paar jaar dat kinderen erin geloven, dus dan kan in korte tijd probleemloos bijgeschaafd worden wanneer volwassenen niet zo onvolwassen waren het zich toe te eigenen als hun strijd, al schreeuwend dat het een kinderfeest is.
[..]
Een deel van de kinderen heeft dus wel een associatie met huidskleur, een groter deel naarmate ze meer verschillende huidskleuren om zich heen zien. Dat een ander deel van de kinderen als eerste associatie een clown heeft maakt dat zeker niet minder een probleem, aangezien de ene associatie de ander niet uitsluit, en die associaties ook weer met elkaar geassocieerd zullen worden. Dat kun je dan afdoen als totaal onbelangrijk, maar die associatie tussen een koddige clown en een neger is nou juist wat de Amerikaanse blackface kenmerkt.
De misvatting is denk ik dat als de associatie maar positief is, er geen probleem is. Maar het blijft een associatie tussen huidskleur en een bepaalde rol. Het ontbreken van boosaardigheid is het wel het minste, anders hadden we het er helemaal niet over hoeven hebben, maar niet boosaardig is wat anders dan helemaal OK.
[..]
Spot on zou ik het niet willen noemen maar er zitten naast de missers ook we wel wat goede punten in.
[..]
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.
Het dienen van slechte meesters door gele poppetjes is een cultuur? Interessant.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit walgelijk. Al die vreemde culturen worden ons door de strot geduwd
Kansloos. Hoe diep moet je zinken om met de eisen van een paar anti's in zee te gaan...quote:
Gewoon ingaan op wat er staat komt je niet goed uit ? Lastig te weerleggen ? Dan maar er een stukje uitknippen...... interessant....quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het dienen van slechte meesters door gele poppetjes is een cultuur? Interessant.
quote:Ik vind het ronduit walgelijk. Al die vreemde culturen worden ons door de strot geduwd want die zijn heilig en onze cultuur mag zomaar uit geveegd.
Wie zegt dat ik de rest wil weerleggen? Vond dit wel een grappig zinnetje, dat is alles.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon ingaan op wat er staat komt je niet goed uit ? Lastig te weerleggen ?
Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat het nergens over gaat en alleen een klein groepje er problemen mee heeft. Dat lijkt mij al een hele goede reden. Het is een was een feest voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |