abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2015 @ 09:23:39 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982017
:* voor de dames met zware nachten.
KuikenGuppy
pi_157982059
Wat naar al die gebroken nachten :* Ik vind 1 keer een gebroken nacht al heftig, ik hoop gewoon dat de dreumesjes snel nachten door gaan slapen.

Wij hebben in het begin wel de huilen methode gebruikt. Niet zo rigoreus, max een kwartier en dan gaan kijken, knuffelen, kusje en weer terugleggen. Dat voelde voor ons ok, laten huilen voelt als mama nooit goed. Maar doordat we die grens van 15 minuten aanhielden, konden we het. MAAR als er iets was of de huil was anders stonden we meteen aan zijn bed.
Het stomme is dat als er een 2e komt...ik nu al opzie tegen het laten huilen. Stom he?! Terwijl het bij B dus echt goed ging.

Overigens laten we B nu nooit meer huilen in bed, maar dat is omdat wij de luxe hebben dat als hij huilt er echt iets is. Knuffel kwijt, gepoept, gespuugd, nachtmerrie etc. We verdelen de nachten, maar eigenlijk gaat mijn vrouw altijd want ik slaap er doorheen :@

Wij kregen best wel wat commentaar op onze methode, zowel 'laat je hem nou huilen?' tot 'maar een kwartier, joh die valt vanzelf weer in slaap.' Als we iets hebben geleerd is het wel dat je eigen methode waar je achter staat het beste werkt. Doen waar je je goed bij voelt!

Beterschap Away! was het een pittige ingreep?
Ah arme Stip, wel fijn dat je het meteen doorhad. Anders had je een aparte ochtend gehad denk ik. :r
  donderdag 3 december 2015 @ 09:36:18 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157982138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:22 schreef Burdie het volgende:
@Chanty, vakanties zijn voor een jong kindje altijd redelijk heftig he. Kuiken doet op vakantie altijd een stapje terug qua slapen en voedingen. Slaapt hij overdag 1x, op vakantie 2x. Komt bij thuis 1x per nacht, op vakantie 2x. Ze krijgen ook veel indrukken he.
En eenmaal thuis moet kuiken ook altijd nog weer bijna een week wennen aan het thuis zijn, dus dat calculeren we er tegenwoordig ook altijd bij in.
Ik hoop voor je dat het snel beter wordt :*.

Hier had ik om 5 uur een verdrietig jongetje die in zijn bed hard: "bosje! Bosje!" stond te roepen. Dus die heb ik lekker aan de borst genomen, hij heeft zo'n last van zijn kiezen, echt heel sneu... ;(.
Dat weet ik, maar vannacht was niet anders dan hoe het thuis is al vijf maanden ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 3 december 2015 @ 09:44:39 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982239
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:36 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar vannacht was niet anders dan hoe het thuis is al vijf maanden ;)
Ik bedoelde vooral te zeggen dat het niet vreemd is dat het op vakantie niet 'beter' gaat dan thuis.
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2015 @ 09:51:21 #85
52229 Chanty
pi_157982314
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral te zeggen dat het niet vreemd is dat het op vakantie niet 'beter' gaat dan thuis.
Dat had ik ook niet verwacht :D we hebben juist het hele nachtvoedingen afbouwplan in de ijskast gelegd omdat ik al verwachtte dat de vakantie alles weer om zou gooien anders :P grote verschil met thuis is dat hij overdag nu ook elke twee uur aan de borst wil. Daar geef ik grotendeels maar aan toe.
pi_157984813
Pfff Chanty, dat klinkt heel vermoeiend... elke 2 uur dag & nacht :o Waar zijn jullie naar toe?

Beterschap Away, zo'n operatie heeft best wat hersteltijd nodig toch?

Dot, zo'n buddy systeem klinkt an sich best oke. Jammer dat er dan matches worden gemaakt die niet matchen :')

Fijn dat je vannacht meer slaap hebt gehad DaD :)

Hier vanochtend een heel boos jongetje :? Hij wilde eerst al niet wakker worden, toen niet naar het kdv, toen z'n rugzak niet af op de fiets, toen niet de fiets af, niet naar binnen bij het kdv en z'n jas uit... met een op-de-grond-spartelend kind als gevolg :{ Hij werd na een minuut of 5 wel weer rustiger, we hebben een boekje uitgezocht en dat ging hij met z'n favoriete leidster lezen. Maar toen ik weg wilde gaan kreeg ik geen kus :( NEEEE was het antwoord :'( ;)

Net gebeld en alles was weer oke. Een andere leidster vertelde dat ze dit gesprek hadden:
'Oh F. was je zo boos vanochtend?'
'Ja'
'Ben je nu ook nog boos?'
'Nee, speluh'
O+
pi_157985284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:03 schreef Chanty het volgende:
Wij zitten ook steeds meer op het punt om hem te laten huilen (wel gecontroleerd door er steeds hem te gaan). Tot nu toe trek ik dat echter niet een zeg altijd na een poosje dat man Lucas maar naar mij moet brengen en dan leg ik m maar weer aan de borst. Vannacht was weer net als de nachten thuis. Elke 1,5 a 2 uur aan de borst en de ene keer is hij na 20 minuten klaar en slaapt weer, de andere keer echter duurt het 45 minuten en koppel ik m los met een hoop gebrul waarna mijn man hem in slaap probeert te wiegen en als dat niet werkt gaat hij weer aan de borst en uiteindelijk kan ik dan nog 45 minuten slapen voor hij weer wakker wordt -O- het is dat we nog zo goed functioneren somehow en geen ruzie hebben dat we nog niet door gezet hebben qua laten huilen. Ik ga na de vakantie eerst een LK bellen en hoop dat die nog tips heeft.
Ik vind het bewonderenswaardig hoe je dit doet.
Ben zelf heel blij dat ik bv heb gegeven en nog steeds geef, maar naar mijn idee als een kind al meer dan een jaar is en nog zo vaak om een voeding komt 's nachts dan is er sprake van een verkeerd patroon dat je inderdaad moet proberen te doorbreken. Hoe mooi en soms ook 'relatief makkelijk' het ook is om je zo dienstbaar op te stellen naar je kind... Het is voor jullie allemaal belangrijk dat er goed geslapen kan worden. Ik hoop dat het lukt om een manier te vinden dit af te bouwen. :) . Veel plezier nog op vakantie!!

Ah, Fazz, ook een 'temperamentvol' kind. :D . Grappig hoe laconiek ze zelf ook weer over zoiets heen stappen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157986063
Fazz, deja vu, dit had ik met B vorige week. Mijnheer wilde niet de auto in, niet de auto uit, niet van de auto naar het KDV lopen, niet getild worden van auto naar KDV, jas niet uitdoen, rugtas niet afgeven, mij niet laten gaan, wilde wel hard huilen, dat wel.
Ophalen wilde hij niet mee, wilde geen jas aan, geen tas mee, niet lopen, niet getild worden, wel op de grond liggen en krijsen, dat wel.

Ik voelde me echt een 'ik heb werkelijk geen idee wat ik doe' mama. Zijn favo leidster kreeg hem rustig want hij was echt onmogelijk. Toen had ik helemaal zoiets van 'jaja ik ben de moeder die hem nooit brengt en haalt, eigenlijk zie ik hem nooit en ken mijn kind gewoon niet'.

Maar gelukkig was dat de eerste keer zo en daarna was het ook weer over. Gaan de 'gillen op de grond van de supermarkt' momenten nu ook komen?
  donderdag 3 december 2015 @ 13:41:17 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157986091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:39 schreef exode het volgende:
Gaan de 'gillen op de grond van de supermarkt' momenten nu ook komen?
Kuiken zat vanmorgen in het winkelwagentje te gillen, telt dat ook? :P
KuikenGuppy
pi_157986144
Van blijdschap of was het krijsen Burdie? :)
pi_157986232
Saar is nog wat jonger dan F en B maar qua gedrag herken ik wel veel... niets is goed.. en heel veel dingen eindigen is bleren en krijsen en dreinen... }:|
Nee is standaard "aaaaawh jij stomme moeder waar ik nooit iets van mag aaaaahw
S. 2014
J. 2016
pi_157986347
Ik moet wel even aanmerken dat het bij B uitzonderingen zijn hoor. Het zijn echt buien, 99% van de tijd is hij enorm relaxt en makkelijk. Daarom vallen die buien ook zo op....
pi_157986402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:54 schreef exode het volgende:
Ik moet wel even aanmerken dat het bij B uitzonderingen zijn hoor. Het zijn echt buien, 99% van de tijd is hij enorm relaxt en makkelijk. Daarom vallen die buien ook zo op....
Dat is met saar gelukkig ook zo, Gisteren was ze zo op mij gericht en mopperig en kroelerig enz, dat kende ik helemaal niet van dr... t is vast weer een sprong of fase..
S. 2014
J. 2016
pi_157986929
Het is hier gelukkig ook een uitzondering ;) Op het kdv vroegen ze vanochtend ook of hij thuis wel vaker zo deed, zelf hadden ze hem nog nooit zo gezien :D

Gillen in de supermarkt, klinkt als een leuk uitje Burd :+
  donderdag 3 december 2015 @ 14:27:55 #95
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157986977
Zo.. na 3 dagen ziek zijn weer tijd gehad om bij te lezen:

Crump ik vind december ook altijd zo gezellig! :) Nog even en W is ook 1! *O*
Exode *O* voor het goede nieuws en snelle start! Spaaannneeeeennndddd!!!
JM nog gecondoleerd en sterkte bij de uitvaart :*
Kwak dat nieuwe kdv klinkt echt super leuk! Wat fijn!
Haha DAD wat schattig dat dansen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Skittles ook al zo'n leuk dansfilmpje! Shake that booty! :D
Burd, kuiken kan inderdaad echt al veeel! O+
Zoë ik vind het zo tof dat E en S zo verschillend zijn O+ Zijn ze alweer een beetje opgeknapt?
Hilmo verhalenboekjes zijn hier ook nog niet boeiend. Hier is het zoek-achter-flapjes-boekje wel favoriet. Hij weet precies wat hij om moet flappen O+ En ook het boekje met dierengeluiden vind hij heel tof!
I is boos awww :D Wel goed opgelost ;) En knoflookteen?? Wehhh hahaha _O-

Ik heb zelf helemaal geen probleem met luidruchtig speelgoed zoals V-tech. Ben fan van V-tech :@ Er staat hier al een verzameling toetoet en zoefzoef en hij heeft ook de treinbaan van ons gehad met zijn verjaardag. Gelukkig zit er vaak ook een uit-knop op en kunnen desnoods de batterijen eruit mochten we er toch kriegel van worden in de toekomst.
Als tegenhanger voor de elektronische muziekjes krijgt hij deze set op 5 december O+

Alleen zit hier geen uitknop op :')

Kwak wat schattig van de kusjessss O+ Hier wordt ik ook ondergelebberd als ik het lief vraag 'krijgt mama een kusje?'.
Butter spannend van de amandelen. Bij mijn neefje zijn ze ook geknipt en dat heeft wel geholpen tegen het gesnotter en steeds ziek zijn.
Och Razz klinkt zwaar allemaal. Sterkte en.. nog even en dan is het kerstvakantie toch! Al heb je daar op dit moment nog niet veel aan :*
Soesa heel veel beterschap voor jullie!
KnuffelBoaz O+
GM wat leuk een hobbelpaard. Het hobbelschaap wat V voor zijn verjaardag kreeg vindt hij ook heel leuk.. hij zit er ook al zelf op heen en weer te 'wiebelen' :D
Chanty Veel plezier nog op vakantie! Zitten jullie ver weg?
Away hier ook nog ff: Besterschap! Hopelijk kan je snel weer alles doen. En Yay voor geen-gal-buikpijn-meer *O*
Boze dreumesjes :* (en extra O+ als dan erna weer blij zijn).
Dyre wat jammer van het slechte slapen. Hopelijk is het tijdelijk :*

Eigenlijk :* all around voor de slechte slaaps :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_157986990
Zullen we een keer met zijn allen naar de supermarkt gaan? Als ze zo'n bui hebben :)
  donderdag 3 december 2015 @ 22:34:11 #97
52229 Chanty
pi_157998034
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het bewonderenswaardig hoe je dit doet.
Ben zelf heel blij dat ik bv heb gegeven en nog steeds geef, maar naar mijn idee als een kind al meer dan een jaar is en nog zo vaak om een voeding komt 's nachts dan is er sprake van een verkeerd patroon dat je inderdaad moet proberen te doorbreken. Hoe mooi en soms ook 'relatief makkelijk' het ook is om je zo dienstbaar op te stellen naar je kind... Het is voor jullie allemaal belangrijk dat er goed geslapen kan worden. Ik hoop dat het lukt om een manier te vinden dit af te bouwen. :) . Veel plezier nog op vakantie!!

Ah, Fazz, ook een 'temperamentvol' kind. :D . Grappig hoe laconiek ze zelf ook weer over zoiets heen stappen. O+ .
Helemaal mee eens. Dat dwingende wat hij nu doet vind ik ook niet fijn maar ik ben ook een weekdier dat te snel toegeeft. Maar er moet wel iets veranderen. Stoppen hoeft niet perse maar minder in de nacht. Vanaf januari werk ik vier dagen bij mijn nieuwe baan en ben toch bang dat ik het dan niet meer ga trekken icm veel nieuwe dingen leren en zwanger.

Maar om ook even het mooie van borstvoeding te benadrukken. Vanmiddag waren we weer naar het strand (meneer had goed geslapen en was super vrolijk) maar het strand vond hij eng. Hij gaat huilen zodra er zand aan zijn hand of voet komt :D en zijn reactie als hij iets eng vindt is bij mij aan de borst willen en dan is echt alles goed voor hem en dat vind ik dan weer zo lief O+

We zitten op Lanzarote btw :) 24 graden, heerlijk! Vanavond uit wezen eten en hij deed het zo goed O+ ik gloei van trots. Hij zat te smullen van zijn eten (vis, sla en frietjes), we wisten niet wat we zagen! En hij speelde zo lief aan tafel en was zo vrolijk.

En hij zegt nu "ui" als hij het licht uit doet en "aa" als hij het aan doet O+

Oh en ik neem zo blij dat jullie ook van die driftbuien hebben. Heb vanmiddag het halve topic aan mijn man voor gelezen :P
  donderdag 3 december 2015 @ 22:35:25 #98
52229 Chanty
pi_157998054
Ohh ja en vergeet steeds te reageren op de video van Skittles. Wat heeft ze al een moves joh! _O_
pi_158006623
Rady
_O_
Leuk cadeau voor 5dec!

E en S zijn gelukkig wat vrolijker. De voortanden zijn bijna door! Rotdingen :9

E straalde vanmorgen gewoon O+ en toen ging ze los staan!
Mijn kleine wiebelkont O+

*O* Afgelopen week was mijn (8> zijn laatste oefening! Hij gaat het wel missen (buiten slapen op een veldbed haha) en het feit dat zijn groep naar hém luistert ;) thuis is het natuurlijk 1 en al meiden. Hoop dat hij het bij zijn nieuwe werkgever ook naar zijn zin krijgt. Ook een leidinggevende functie dus dan kan hij vast zijn mannelijk-ei kwijt :+

Chanty
:* je weet hoe we het bij S.ara hebben gedaan. Ik werd kriegel van het drammen en ze speende altijd snachts.
Maargoed ze wil nu nog steeds alleen mama :9
Hoe ga je dat doen als de baby er is? Duo-voeden?
pi_158006964
Grmbl, besteed ik die weinige vrije tijd die ik heb aan het bakken van suikervrije kruidnoten ipv iets nuttigs als de was of stofzuigen, laat ik ze aanbranden!
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:14:52 #101
52229 Chanty
pi_158008201
Oeh zoe nog even een dan rennen die twee door het huis. Fijn dat je man niet meer weg hoeft zeg.

Dot dat moet je ook aan de pietenb overlaten ;)

Ik hoop heel erg dat Lucas tot doe tijd uit zichzelf gestopt is of anders niet meer dan 1 a 2 voedingen overdag. Maar we zien wel hoe het loopt. Ik heb niet echt een vast plan. Als het maar een situatie wordt die ook voor mij prettig is.
pi_158008571
Hoeft hij bij zijn nieuwe werkgever niet meer op oefening/weg, Zoë? Wat fijn!

Het gaat hier vandaag echt lekker, trouwens! I heeft vanochtend lief gespeeld, is vrolijk, begon niet te krijsen toen ik even naar de gang liep, heeft lekker gegeten... Fijn. O+. En ik heb net een verslag verstuurd waarvan mede afhangt of ik in mijn salarisschaal mag blijven of een stap terug moet doen. Duimen jullie voor me? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:44:17 #103
52229 Chanty
pi_158008760
Een stap terug doen nog wel :{ dat lijkt me enorm demotiverend zeg. Ik duim.
pi_158008946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoeft hij bij zijn nieuwe werkgever niet meer op oefening/weg, Zoë? Wat fijn!

Het gaat hier vandaag echt lekker, trouwens! I heeft vanochtend lief gespeeld, is vrolijk, begon niet te krijsen toen ik even naar de gang liep, heeft lekker gegeten... Fijn. O+. En ik heb net een verslag verstuurd waarvan mede afhangt of ik in mijn salarisschaal mag blijven of een stap terug moet doen. Duimen jullie voor me? :+.
Oh kak, mijn evaluatie komt in maart ofzo. Mag hopen dat ik geen verslag hoef te schrijven :@ geloof dat ik mezelf dan meteen wel kan terugplaatsen :')

Dit is niet zo mijn jaar zeg maar...

Fijn dat I een fijne dag heeft! En ik ga ervanuit dat jij gewoob lekker je schaal houdt hoor.
Kwak
pi_158008968
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh kak, mijn evaluatie komt in maart ofzo. Mag hopen dat ik geen verslag hoef te schrijven :@
Hier is het een verslag, lesbezoek en beoordelingsgesprek, en dan uiteindelijk een advies aan de sectordirecteur.
pi_158009006
Maar dat mogen ze toch helemaal niet doen?

Het huis ruikt nu wel lekker naar pepernoten :9 Vandaar dat ik dus ook niet in de gaten had dat ze aanbrandden :')
pi_158009024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hier is het een verslag, lesbezoek en beoordelingsgesprek, en dan uiteindelijk een advies aan de sectordirecteur.
Heftig. Nou ja, op zich ben ik wel juist aan de LD kant allemaal dingen aan t ontwikkelen en gaat die kant van het lesgeven wel beter ook.

Vind t alleen wat suf tegenover collega's die ooit daarheen gepromoveerd zijn zonder al die eisen... Die ook niet allemaal zo voldoen zeg maar

/offtopic.
Kwak
pi_158009048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:53 schreef Dot. het volgende:
Maar dat mogen ze toch helemaal niet doen?

Het huis ruikt nu wel lekker naar pepernoten :9 Vandaar dat ik dus ook niet in de gaten had dat ze aanbrandden :')
Veel scholen hebben ivm het entreerecht wel dat soort eisen aan promotie naar LD gehangen. Recht om erin te komen, geen recht om bij niet voldoende functioneren het te houden, zoiets.
Kwak
pi_158009111
Ik weet trouwens helemaal niet of ik dit nu eenmalig moet bewijzen, of dat dat straks periodiek moet. Wat suf. :').
pi_158010063
Volgens mij eenmalig DaD...
Kwak
pi_158010830
Succes DaD! Ik duim voor je

Nee gelukkig niet (als hij was gebleven moest hij in het 1e kwartaal al 3x op oefening :o)
Hij krijgt wel wisselende diensten (dag,avond,nacht en weekend). Omdat ik ook wisselende diensten werk krijgen we nog een uitdaging met oppas..
Hoe we dat gaan doen met oppas en peuter die in Mei naar school gaat geen idee.

Chanty
Soms is dat maar beter. Go with the flow :*

Jammer Dot!
pi_158011866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:53 schreef kwakz0r het volgende:

Vind t alleen wat suf tegenover collega's die ooit daarheen gepromoveerd zijn zonder al die eisen... Die ook niet allemaal zo voldoen zeg maar

/offtopic.
Bij mij op school hebben ze gezegd dat alle docenten periodieke beoordelingen gaan krijgen. Als dan blijkt dat je niet voldoende op niveau functioneert dan wordt er een plan gemaakt en dan moet je ook laten zien dat je jezelf verbetert. Als je dat niet doet, dan volgen er maatregelen. (Halleluja!) Scholen moeten dat natuurlijk ook gaan doen, want is gewoon onderdeel van een professioneel personeelsbeleid. Je kunt als school echt niet meer wegkomen met docenten die jarenlang niet goed functioneren en daar niet op worden aangesproken, maar wel een riant salaris opstrijken. Ik merk in ieder geval bij mij op school dat nieuwe/jongere collega's, ouders en leerlingen dat niet meer 'pikken'. De tijden lijken gelukkig te veranderen. (Daar ben ik dus inderdaad echt blij mee, want ik heb zelf jarenlang met een collega moeten samenwerken die reeds jaren in LD zat, totaal niet op dat niveau functioneerde en ik mocht alles wat hij krom maakte, weer recht proberen te breien. Met mijn toendertijd LB-salarisje. :{ ).

DAD, succes! Gaat vast een positief advies worden. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158014003
Ik vind het zo leuk om af en toe over jouw school te lezen Franny, en hoe het er daar nu aan toe gaat. Er zijn echt een hoop dingen ten goede veranderd (of aan het veranderen) als ik het zo lees :)
pi_158023405
Ik heb het topic doodvermoord :o
pi_158027557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:17 schreef Amsel het volgende:
Ik heb het topic doodvermoord :o
Blaas ik het even leven in na een rondje bedden (meervoud ja ;( ) verschonen wegens manlief én dochter aan de racekak. Meteen in een aanval van hormonale smetvrees alle toiletten kranen en deurklinken met chloor ontsmet. Heerlijk begin van de dag zo! Koffie, iemand c_/ ?

Ik geloof dat wij Sinterklaas bij de fam in het noorden maar even overslaan vandaag.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 06:36:23 ]
pi_158027642
Koffie met chloor c_/
pi_158027680
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 06:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Blaas ik het even leven in na een rondje bedden (meervoud ja ;( ) verschonen wegens manlief én dochter aan de racekak. Meteen in een aanval van hormonale smetvrees alle toiletten kranen en deurklinken met chloor ontsmet. Heerlijk begin van de dag zo! Koffie, iemand c_/ ?

Ik geloof dat wij Sinterklaas bij de fam in het noorden maar even overslaan vandaag.
Mmmm :9 :r Beterschap!

Ik zit naast een jongetje met Crocs over zijn voetjespyjama en zijn muts met mega pompon op z'n hoofd :D Kledingkeuzes van een dreumes O+
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:28:16 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158027824
Pyjama mag hier ook niet uit, ik heb te toffe gekocht :').

Razz, beterschap voor je kids. :+.

Ik heb vannacht twee keer gespuugd, hopelijk blijft het vandaag allemaal binnen, anders krijgen we de pepernoten nooit op! :P.
KuikenGuppy
pi_158027991
Ik heb een meisje dat haar pietenmuts de hele dag op wil.. Vanochtend komen de beide opa's en oma's en gaan we Sinterklaas vieren. *O* .
pi_158028015
Beterschap Burdie...

En fijne (pyjama)dag allemaal!

Hier komt de schoonfamilie om 16u, doen we met Melle erbij een paar kadootjes, samen eten, en als Melle naar bed is de rest en een spelletje ofzo.
Kwak
pi_158028764
Veel plezier allemaal!

Wij slaan over dit jaar. Nu in de auto naar de uitvaart van J's oma.. Hiep hoi -O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158029954
Sterkte vandaag JM :*
Nemen jullie L mee? Of gaat hij logeren?
pi_158030039
Sterkte vandaag JM.

Wij hebben net sinterklaas gezien bij de supermarkt en Saar vond het geweldig! Kletsen tegen de pieten en sint en samen dansen. Wat kun je dan trots zijn op je kind O+ )slaat nergens op want als ze t niks had gevonden was het ook best geweest.)

Vanmiddag pakjes met mijn familie en dan morgen de kerstboom :+
S. 2014
J. 2016
pi_158030547
Oh jouw S is heel anders dan mijn S met Sinterklaas GM :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158030713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:44 schreef Butterflower het volgende:

SPOILER
Nou dat was de reactie die ik verwachtte...ze wilde alleen wel mn hand vasthouden
S. 2014
J. 2016
pi_158030719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:44 schreef Butterflower het volgende:

SPOILER
Moet ook eerlijk zeggen dat jouw sinterklaas er vrij nep uitziet :')
pi_158030742
Ik denk ook dat het niet als een hele serieuze was bedoeld met een dalmatiermantel... :P
S. 2014
J. 2016
pi_158030766
Was donderdag, toen vierden we Sint met mijn werk bij mij thuis.
Dit was idd niet dé echte Sinterklaas :D :P
pi_158030773
Uk was mee naar de family (Groningen-Doetinchem), mijn ouders hebben 'm hier opgehaald (vanuit Alkmaar) (en hij zou daar al logeren t/m dinsdag, dat is nu een dagje verlengd).

Thanks all!
pi_158030791
JM, sterkte vandaag!
pi_158030807
Sterkte JM :*
pi_158031340
Sterkte vandaag, JM! :*

Gnorf, butter, wat een fantastische foto _O-

En wat deed ze 't goed, GM! :D

Wij zijn nu ook op weg naar ons sinterklaasfeest met familie.. Heb er in jaren niet zo naar uitgekeken O+ Ben benieuwd of ze volgend jaar ook allemaal weer bereid zijn om te doen alsof, met de cadeautjes die uit het niets in de schuur verschijnen enzo :D

Sinterklaas O+
pi_158032251
Fijne Sinterklaas allemaal!!
Hier verschijnen steeds cadeaus op rare plekken. Gekke Pieten! (We hebben echt veel te veel zeker na aanvulling van opa, oma, oma en tantes)
pi_158032847
Burdie, wat balen dat je net ziek bent geworden. Hopelijk toch een geslaagd feestje!!

JM, dat is inderdaad een heel ander soort Sinterklaas. :{ . Sterkte. Fijn dat L uit logeren kan.

Wij hebben het er weer op zitten. I ligt nu lekker te snurken in haar bedje en de opa en oma's zijn op huis aan. Jammergenoeg kon mijn vader er niet bij zijn, hij is echt ziek van een griep. Dat vind ik ook echt jammer en zorgelijk. Hij is 81 en zijn gezondheid is het afgelopen jaar zo broos geworden, hij heeft om de haverklap iets. Hij kan echt niet veel meer hebben. :{ .

Verder was het erg leuk en gezellig. Gebons op de deur en een grote doos vol pakjes. I was helemaal onder de indruk en ook heel vrolijk en enthousiast. Ik pakte de cadeautjes een voor een uit de doos en vertelde voor wie het cadeautje was. I ging dan heel lief het cadeautje brengen naar degene voor wie het bestemd was en het dan helpen open maken. Zij kreeg zelf natuurlijk wel de meeste cadeautjes. :+ .

Ik heb het wel wat ingeperkt. :o . De oma's kwamen met in totaal 6 cadeautjes aan, ieder dus 3 cadeautjes voor I. Ik vind dat toch wel veel, eerlijk gezegd. Wij hadden zelf expres al geen cadeautjes voor I gekocht. Dus heb ze gevraagd om twee te doen per oma en 1 cadeautje te bewaren voor haar verjaardag. Dat is ook al best snel. Dus nu had ze vier cadeautjes. Een knuffelkonijn, een boekje, een hond waar muziek uit komt, en een duplo setje. Helemaal goed. Boek en knuffel moesten mee naar bed. Toen ik aan haar vroeg van wie ze dat mooie boekje had gekregen, zei ze: oma. OK, kennelijk is het verhaal dat Sinterklaas die doos met cadeautjes voor onze deur heeft gezet nu al niet meer geloofwaardig. _O- .
pi_158033484
Blehhhh, hier ook een ziek kind :'( Eergisteren spuugde hij al al z'n avond eten eruit maar z'n humeur was nog prima. Gisteren kreeg hij steeds meer verhoging en vandaag nog steeds. Ik ga het maar afzeggen voor vanmiddag, echt balen. Ook voor m'n lootje en alle anderen waar ik ook kado's voor heb -O-
pi_158034504
Ach Fazz wat sneu! beterschap!

Wij gaan vanavond voor het eerst Sint vieren met O. En met mijn man. En met mijn schoonfamilie. Mijn eerste sint sinds heel veel jaar. De kruidnootjes zijn net uit de oven, de pakes ingepakt en de gedichten geschreven. Ik ben benieuwd wat O er van vindt.

En toch heb ik zo'n spek en bonen gevoel -O- Volgend jaar maar in Nederland vieren, denk ik.
pi_158035805
Room. :*. En arme F, beterschap!
JM, ik hoop dat het een mooie uitvaart was.
Franny, wat klinkt dat ontzettend gezellig. O+. Jammer dat je vader er niet bij kon zijn. ;(.

Ik heb hier net I en Baard uitgezwaaid. Zij gaan bij Baard zijn ouders logeren. Waarom vond ik dit ook alweer een goed plan? ;(. Om het gemis wat te verzachten heb ik net sushi besteld en ga ik zo de kerstboom optuigen. :+.
pi_158037174
Veel plezier met de boom.DaD.

Hier is pakjesmiddag voorbij, en wat is het bijzonder om dat met een dreumes te vieren. Pakjes uitpakken en er mee spelen en overal zoo enthousiast over.

S. 2014
J. 2016
pi_158039809
Dankjulliewel! Het was een pittige dag, met verdrietige J en familie, maar de dienst was mooi en de koffie-met-broodjes daarna eigenlijk erg gezellig.

SPOILER
Nu weer fijn thuis, en bericht van mijn ouders dat uk het daar weer enorm naar z'n zin heeft O+

DaD, sterkte, ik hoop dat je goed kunt slapen en dat de mannen ook een goede nacht hebben :*

En jullie sinterklaasverhalen *;
pi_158040320
Gecondoleerd, JM! En wat fijn van de lieve reacties! En fijn dat het een fijn samenkomen was.

We hebben gegourmet. O haar eerste keer en ze heeft de hele tijd heerlijk aan tafel zitten smullen.

En ineens werd hier thuis aangebeld en toen stond er een juten zak in de gang. Man dat bekkie van O <3 "Oei", "Ohhh", "Oioioioioi". En maar rondlopen met de pakjes, en dan weer een beetje spelen met de duplo. En weer pakjes uitdelen. En speculaas snoepen. Ze zit nu nog steeds met haar duplo te spelen :D Gelukkig kunnen we uitslapen morgen :P

Mooie stapel cadeaus, GM! En dat bekkie van saar :D Maar wat is dat rode ding linksbovenin op de bovenste foto?

DaD, dat moet raar zijn. Maar toch wens ik je een fijne avond en een nacht met heul veel slaap. :*
pi_158042026
DaD, heel veel slaap gewenst voor vannacht! *O*

Room dat klinkt heel fijn zeg O+ . En dat spek en bonen gevoel heb ik ook hoor, ik had het idee dat het meer samenhing met niet meer in sinterklaas geloven :') ..

Wij waren gisteren op de sinterklaasviering op mijn vriends kantoor, <O) heel leuk, niemand huilde, veel babies en niet-nederlandstalige kinderen wel, dus voor sint en de pieten nogal een tough croud. Vervolgens las hij voor uit zijn grote boek in tenenkrommend dunglish, hilariteit voor de ouders gegarandeerd. W heeft pepernoten van de grond opgeraapt en om zich heen gegooid, tot hij een schuimpje vond, die was toch wel heel omnomnom :') O+ Nu kijken we uit naar zijn verjaardag!
pi_158042955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Gecondoleerd, JM! En wat fijn van de lieve reacties! En fijn dat het een fijn samenkomen was.

We hebben gegourmet. O haar eerste keer en ze heeft de hele tijd heerlijk aan tafel zitten smullen.

En ineens werd hier thuis aangebeld en toen stond er een juten zak in de gang. Man dat bekkie van O <3 "Oei", "Ohhh", "Oioioioioi". En maar rondlopen met de pakjes, en dan weer een beetje spelen met de duplo. En weer pakjes uitdelen. En speculaas snoepen. Ze zit nu nog steeds met haar duplo te spelen :D Gelukkig kunnen we uitslapen morgen :P

Mooie stapel cadeaus, GM! En dat bekkie van saar :D Maar wat is dat rode ding linksbovenin op de bovenste foto?

DaD, dat moet raar zijn. Maar toch wens ik je een fijne avond en een nacht met heul veel slaap. :*
Een pizza setje voor bij haar keukentje..met een bordje en bestel enz..

Wat heerlijk dat O. zo genoten heeft.
S. 2014
J. 2016
pi_158043049
Slaap lekker DaD!

En beterschap voor alle zieken.

We hebben vanavond heel klein Sinterklaas gedaan, volgend weekend doen we het echt met familie erbij.

Ik vroeg toch laatst tips over dreumes die niet meer in bad wilde? De oplossing was heel simpel :@ Niet meer in een volgelopen badje (of nouja, speciekuip) zetten, maar in een leeg badje en het dan laten vollopen terwijl ze erin zit... Ben zó blij dat we dit ontdekt hebben en dat ze het weer leuk vindt, vanavond enorm veel pret gehad en gespetterd en het was gelukkig weer plezier zoals vanouds O+
pi_158043250
Leuke cadeautjes GM! En ze krijgt ook steeds meer haar :D

DaD even lekker stoom afblazen! En sushi, mjum!

Room, heerlijk om je kind zo te zien genieten :) En jullie prachtige huis! Gefeliciteerd!!

Hier weinig sinterklaas. Nora heeft van mijn moeder kleding gekregen en mijn vader vroeg of ze wat leuk vond. Ik heb maar gezegd dat ze al heel blij is wordt als opa langskomt, want ik word soms gestoord van al dat speelgoed. Ben echt in staat om een vuilniszak vol met speelgoedzooi te droppen in AH.
pi_158043634
Wat houdt je tegen Sun ;) Wegbrengen!! :+

JM :* Pittige dag dus. Wel fijn dat het zwangerschapsnieuws zo goed werd ontvangen O+

Room, klinkt toch heel gezellig zo?!

DaD, heel veel slaap toegewenst :z Lig je al? ;)

Amsel, grappig dat dat dan het verschil maakt!

Wat een hoop kado's GM! Leuk hobbelpaard :)

Franny, klinkt als een gezellige middag O+ Goed idee om wat kado's door te schuiven naar haar verjaardag :)

Ik had 3 cadeautjes voor F klaar liggen, we bewaren ze maar voor kerst denk ik. Voordeel is wel dat m'n vriend er dan ook gewoon bij is. :) Net nog steeds koorts; heb hem een zetpil gegeven en vroeg op bed gelegd. Hopelijk gaat het morgen weer beter....
pi_158051168
Nou, dat was niet echt een succes. :'). I wilde gisteravond geen flesje melk drinken en wilde pas gaan slapen toen Baard met hem in bed ging liggen (na een uur huilen). En toen I vannacht rond 2 uur wakker werd, duurde het ook weer anderhalf uur voor hij weer ging slapen.
En ik heb zelf ook tijden wakker gelegen. :').

Amsel, wat fijn dat je hebt ontdekt dat ze het zo prettig vindt!
En ik lees fijne Sintvieringen, leuk!
pi_158054455
Huils zijn niet fijn idd, maar verder is 1x wakker toch best ok DaD? Wel balen dat jij zo veel hebt wakkergelegen -O-

Wij hebben geslaaaaaaapen als ossen :@ En nu aan de klusmarathon begonnen, hoppa! Heerlijk O+ Kledingkast: check! Nu nog verder inrichten, maar hij staat op z'n plek en met deuren enzo.

En voordeeltje van de storm: ons terras achter is perfect schoongewaaid :D
pi_158054684
En mijn vader appt net dat Lucas 3 stappen gezet heeft *O* ;( :+ *;
pi_158055405
Wat knap van L.!! En inderdaad ook wel spijtig dat jullie er niet bij waren. ;( . :* .

Een keer wakker worden is natuurlijke dikke prima, maar als het dan anderhalf uur duurt voordat er weer geslapen wordt, dan zou ik dat ook als problematisch ervaren.

Het lijkt erop dat het dus vooral moeilijk voor hem is in slaap te komen, en dat het dus niet perse gaat om de bv of om honger? Het is denk ik beetje trial and error, uitzoeken op welke momenten en in welke omstandigheden hij wel snel in slaap valt. Vindt hij het eng in het donker te liggen? Wil hij graag bij jullie zijn of misschien juist liever niet? (Dat laatste is iets wat je misschien niet zo snel verwacht, maar sommige kinderen willen juist liever alleen zijn als ze in slaap vallen). Hopelijk vinden jullie snel het magische trucje waardoor het wel lukt, of I ontdekt het zelf!

Fazz, wat jammer zeg dat het sinterklaasfeestje niet door kon gaan!! Is de koorts al minder?

Room, klinkt heel gezellig en je beschrijving van de reacties en het gedrag van O komt echt helemaal overeen met I. Was het is het genieten als je ziet dat ze het zo leuk en gezellig vinden.

Wij hebben gisteren nog erg gelachen. Aan de het einde van de middag kwam een vriend van ons langs. Een intellectueel van 50 zonder kinderen, in een net pak. I vond hem best een beetje eng, maar kwam toch na een kwartier bij hem staan met een boekje van Nijntje. Dus hij nam haar op schoot en ging Nijntje voorlezen met allemaal eigen commentaar erbij. Wij rolden bijna van de bank van het lachen en I begreep daar niets van. "Lachen?", vroeg ze steeds. Zij nam het allemaal natuurlijk zeer serieus. En dat maakte het weer extra grappig. _O- .
pi_158055461
Oh GM, leuke foto's, en wat een boel mooie cadeau's. Vooral dat kerstmis boekje vind ik leuk!!

Hier ook nog een fotootje van mijn lieve moeder met I. Een leeftijdsverschil van 78 jaar. :o . O+ .

SPOILER
pi_158056781
quote:
02s.gif Op zondag 6 december 2015 13:58 schreef Franny_G het volgende:
Oh GM, leuke foto's, en wat een boel mooie cadeau's. Vooral dat kerstmis boekje vind ik leuk!!

Hier ook nog een fotootje van mijn lieve moeder met I. Een leeftijdsverschil van 78 jaar. :o . O+ .

SPOILER
Wat een lieve foto!

Dat kerstboekje wilde ik perse hebben voor Saar, vond dat vroeger al zo'n mooi boekje O+
S. 2014
J. 2016
pi_158057803
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 13:55 schreef Franny_G het volgende:
Wat knap van L.!! En inderdaad ook wel spijtig dat jullie er niet bij waren. ;( . :* .

Een keer wakker worden is natuurlijke dikke prima, maar als het dan anderhalf uur duurt voordat er weer geslapen wordt, dan zou ik dat ook als problematisch ervaren.

Het lijkt erop dat het dus vooral moeilijk voor hem is in slaap te komen, en dat het dus niet perse gaat om de bv of om honger? Het is denk ik beetje trial and error, uitzoeken op welke momenten en in welke omstandigheden hij wel snel in slaap valt. Vindt hij het eng in het donker te liggen? Wil hij graag bij jullie zijn of misschien juist liever niet? (Dat laatste is iets wat je misschien niet zo snel verwacht, maar sommige kinderen willen juist liever alleen zijn als ze in slaap vallen). Hopelijk vinden jullie snel het magische trucje waardoor het wel lukt, of I ontdekt het zelf!

DaD

E en S willen niet bij ons slapen maar S.ara wel (sowieso lang verhaal mbt slapen en reflux en bv) maar los daarvan zijn er een paar dingen waar ze nog steeds wakker van wordt (en daarna niet meer kan slapen) (nu begrijp ik het omdat ze het kan vertellen)

1. Kou
2. Groeipijn (en dan valt ze ook niet meer in slaap. Geen pijn waardoor ze moet huilen maar het voelt vervelend). Door warmte heeft ze daar ook minder last van.
3. Als ze mij niet meer voelt snachts (ze 'zoekt' me snachts)
4. Als ze wakker is geworden moet ze los van mij in slaap vallen (wil ze liever niet) maar als ze me voelt, valt ze niet in slaap.

Zijn van die dingetjes..misschien heb je er iets aan.

Mooie foto Franny!

GM, heerlijk!

Beterschap en knuffs voor wie ze kan gebruiken :*
  zondag 6 december 2015 @ 18:09:21 #153
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158061975
GM wat een leuke foto zo met Sinterklaas! :)
Ach goss BF.. maar Sint kan ook zo spannend zijn hé ;)
Leuke Sinterklaas verhalen van velen *O*
Fazz gaat het alweer wat beter? Wat balen dat je niet kon gaan gisteren... arm jochie.
DAD, hopelijk heb je iets aan de tips hier :*
Amsel wat fijn dat ze nu weer lekker in bad wilt.. je moet er maar opkomen die oplossing :D
Lucas aan het stappen!!! *O*
Franny wat een mooie foto van I en oma O+

Hier vrijdag en zaterdag ook Sinterklaas gevierd.
Het was erg leuk en gezellig. Zaterdag was Sinterklaas er zelf ook samen met 3 pieten.
V vond het helemaal niet eng en was super gefascineerd door de staf *blingbling* :D

En nu.. de grootste uitdaging van dit jaar..
Hoe houden we de kleine man met de grijpgrage vingertjes uit de kerstboom?!?!! :') :X :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158062461
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:09 schreef Radyhyn het volgende:
GM wat een leuke foto zo met Sinterklaas! :)
Ach goss BF.. maar Sint kan ook zo spannend zijn hé ;)
Leuke Sinterklaas verhalen van velen *O*
Fazz gaat het alweer wat beter? Wat balen dat je niet kon gaan gisteren... arm jochie.
DAD, hopelijk heb je iets aan de tips hier :*
Amsel wat fijn dat ze nu weer lekker in bad wilt.. je moet er maar opkomen die oplossing :D
Lucas aan het stappen!!! *O*
Franny wat een mooie foto van I en oma O+

Hier vrijdag en zaterdag ook Sinterklaas gevierd.
Het was erg leuk en gezellig. Zaterdag was Sinterklaas er zelf ook samen met 3 pieten.
V vond het helemaal niet eng en was super gefascineerd door de staf *blingbling* :D

En nu.. de grootste uitdaging van dit jaar..
Hoe houden we de kleine man met de grijpgrage vingertjes uit de kerstboom?!?!! :') :X :P
Als je DE tip hebt }:| :P loop al de hele middag, nee saar, kijken niet aan trekken... niet doen.. en dan heb ik m al op een tafeltje gezet...
S. 2014
J. 2016
pi_158062613
Oh Fran die foto <3

DaD, jammer dat het niet helemaal was zoals je gehoopt had. Maar ik vind 2x wakker ook niet zo veel, in een vreemde situatie. Wel jammer van de huils natuurlijk. Hoe was het om ze weer te zien?

Wij hebben nog geen kerstboom staan, maar ik denk niet dat O er veel aan zal komen. Ze komt ook niet aan ons tvmeubel, of onze laptops, theekopjes (leeg hoor, vol staan ze nooit binnen handbereik). Ik zou denk ik samen met die mini's naar de boom kijken en leren wijzen. En er verder geen erfstukken in hangen ;)

Ik ben trouwens zo blij dat ze zo gek is op haar familie, ook al zien ze haar niet regelmatig. Grote lach, giebel en knuffels.
  zondag 6 december 2015 @ 18:46:23 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_158062689
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je DE tip hebt }:| :P loop al de hele middag, nee saar, kijken niet aan trekken... niet doen.. en dan heb ik m al op een tafeltje gezet...
Inbouwen 8-)

disclaimer
pi_158062954
Handig gedaan!
Hier nog geen probleem met trekken. Moet ook zo blijven want hij staat met stenen gestut. Hard trekken is de boom op je krijgen. De hond zit wel wat op te vreten :') :( we weten nog niet wat. Voor het eerst kerstboom sinds jaren weer O+ wil ik graag voor R ook. Wel meteen overal naalden. Man weigert een neppert maar mijn oma wil die van haar geven.
  zondag 6 december 2015 @ 19:28:55 #158
52229 Chanty
pi_158063732
Ik ga t niet eens proberen met de boom op de grond :') weet nu al zeker dat hij eraan gaat zitten. Ik had bedacht dat we de boom maar half opbouwen (bovenste deel) en dat deel op de eetkamertafel zetten, die is groot genoeg en dan kan hij er niet bij ~:)

Leuk om jullie sintvieringen te lezen en de foto's te zien (ook op Facebook). Wij vieren volgend jaar pas.
  zondag 6 december 2015 @ 19:36:47 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_158063930
Ik heb op babyhoogte alleen niet-breekbare ballen overigens. We gaan het zien, ik heb er wel vertrouwen in ;)
(En ik ga zo bijlezen ;))
disclaimer
pi_158063948
Die van ons staat op een tafeltje, maar I kijkt er sowieso niet naar om. Hij vindt de lichtjes mooi om naar te kijken en hij wijst wel naar de boom, maar hij zit er niet aan.
We zijn hier helemaal in kerstsfeer, ik hou ervan! ~:).

Bedankt voor de tips en het meedenken, trouwens! Soms lukt het hem wel, om zelf weer in slaap te vallen, en overdag gaat het zonder problemen. Kouder/warmer aankleden, dikkere of dunnere slaapzak, hebben we allemaal al geprobeerd maar lijkt geen enkel verschil te maken. En mijn/onze aanwezigheid is ook nooit genoeg, hij wil echt de borst.
We proberen het nu met een klein lichtje op zijn kamertje. Misschien dat hij het te donker vindt als hij wakker wordt en daarom bij mij per se troost/geborgenheid moet hebben.
Voor twee keer wakker per nacht doen we het trouwens wel! We hoopten alleen op een soort 'oh, mama is er toch niet, laat ik maar gewoon gaan slapen'. :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')