abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157935191
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157935383
Nog van harte gefeliciteerd met V Rady! Vroeg me laatst al af hoe het met jullie is. Wat is ie al groot ineens! Knapperd hoor.

Mehehe die foto Estrys, dat gezicht :') Sneu dat ie zich nog niet lekker voelt.

Fijn dat het beter gaat MwCactus!

En nu ga ik gauw liggen, voordat Q die "song of my people gaat doen" :P Vroeg slapen weer niet goed gelukt..
pi_157935918
Wat is deze?
Vandaag jarig en ro gaf me 4 grote cadeaus!
1. Voorwaarts KRUIPEN! Waaaaaaaaaaaat
2. Aan de bank optrekken en staan. :o
3. Tijdens het avondeten lekker rustig spelen in de mc (op visite), waardoor iedereen rustig kon eten.
4. In slaap gevallen in de mc en over kunnen leggen in bed. Ze slaapt nog!

Ik weet niet hoor, maar wat is dit een fijn ro-daagje zo.
Moet nog even iets liefdevols zeggen.
Ro slaapt in een bedje die we aan ons bed vastgemaakt hebben. Helaas is haar bedje nog niet op de gelijke hoogte als ons matras dus zij slaapt nu 15 cm lager (andere optie was 15 cm hoger, maar dan zou ze eruit kunnen rollen).
Elke nacht wordt ze wel een keer wakker en dan is het alsof ze me ruikt ofzo, want ze weet me precies te vinden.
Dan draait ze -terwijl ze slaapt!- helemaal naar me toe en dan voel ik haar handjes op m'n arm en haar hoofdje erop rusten. Zo ontzettend lief. Kan er alleen nooit een foto van maken, want dan wordt ze wakker. En wakker worden betekent jammeren en willen drinken (wat soms wel 20 min duurt... Alsof ze weer 2 weken oud is!).

Oh en ze heeft een soepoog. Wat is dat sneu zeg. Blijf bezig met watjes. Gelukkig helpt bv ook.

Pinq,
Hoe gaat het nu? Nog steeds opgeblazen?

Ludan,
Ben je nog naar de huisartsenpost gegaan?

Draagdoeken knopen
Ik knoop echt overal en maak me nooit druk om viezigheid. Oke. Blubber zou ik niet doen, maar verder?
Ik heb nog nooit viezigheid ontdekt op m'n draagdoek eigenlijk :o
Dusse.. Lekker knopen!
pi_157935921
Nou, we zijn weer thuis hoor. Het valt mee allemaal, misschien is manlief een longontsteking aan het ontwikkelen maar zo ver is het nog niet. Maar nu is hij wel officieel zielig natuurlijk. :')

Ik voel me ook erg beroerd, door de koorts kolfde ik vanochtend maar heel weinig en merk ook aan Wolk dat mijn productie af is genomen. Ze regelt weer, hangt al de halve dag aan de borst.

Zal blij zijn als ik mijn bed in kan zo, morgen extra vroeg op om de baby lopend bij het KDV af te zetten. Dat is normaal gesproken een klusje voor mijn man met de auto. En dan college. :O
pi_157935939
Rady, V alweer 1. Wow! Gefeliciteerd!
pi_157935991
Fap, gefeliciteerd! En *O* voor Ro!

LuDann, beterschap voor jullie :*
pi_157937223
Wat een leuke foto's van V Radyhyn! Hebben jullie zoveel hout in huis of zijn de foto's elders gemaakt? En nog gefeliciteerd natuurlijk!

Faptist, jij ook gefeliciteerd! En fijn dat je een soort kado van Ro hebt gehad!

Beterschap LuDann! En sterkte morgenochtend...

Hier nog steeds een plakbaby. Gelukkig ook eens een dagje bij papa, want die had tot nu toe alleen maar makkelijke dagen alleen met O gehad, en nu begrijpt hij ook waarom ik af en toe zo weinig gedaan krijg overdag.
pi_157938377
Ik lig hier weer met een zeer blije baby.

Bezoek van werkgever ging eigenlijk nog wel goed. Ik heb van mijn ouders een mai tai gekregen en ik bedacht ineens dat ik W. daar wel in kon stoppen. Hij sliep in notime in die drager en toen mijn werkgever aankwam lag hij in coma weer op mijn arm :D . Ik ga 'm vaker dragen; hij vindt het prettig en ik heb dan m'n handen vrij.
pi_157938400
leuk Sil, ik zou zeggen zie je in het draagtopic! Tijd voor een doek :P let op werkt verslavend ;)

Nou het is weer dikke ellende. Na de voeding om half 1 slaapt hij steeds een hazenslaapje en dan hoor je hem slikken, of hij verslikt zich en begint hard te schreeuwen. Steeds wordt hij er wakker van. Het arme manneke is zo moe :'( Het is nu weer tijd voor de volgende voeding, begint de ellende weer van vooraf aan.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157938567
Ach Estrys wat sneu... Kunnen ze de medicatie niet aanpassen?

Vraag; ik moet met W. naar 't consultatiebureau zo en net op de tijd dat hij een voeding gaat willen (verwacht ik). Hoe doen jullie dat? Nog voeden voor je weggaat of gewoon zien hoe 't loopt aldaar?
  dinsdag 1 december 2015 @ 07:36:57 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157938620
Van te voren voeden. Maar je kan daar ook prima voeden hoor, de controle zelf duurde hier hooguit 10 minuten. Ik voed in de wachtruimte of bij de arts.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157938631
Ik zou voor de rust proberen te voeden voor vertrek. Als hij niet wil kan je alsnog daar voeden. Voeding mag best ook eens op jouw verzoek. ;)
pi_157938635
Silliegirl, ik voedde dan voor ik wegging.

Nou, laten we het maar niet hebben over de nacht :') En voor hij sliep na het nieuwe bedritueel waren we 5,5u verder.
pi_157938672
Ik deed dan wel 's 1 borst thuis en 1 tijdens of na cb, idd op mijn verzoek ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157938677
Oh noh mijn baby blijkt 'gewoon' flink verkouden. Met zn raspende ademhaling. T is maar eng, ik heb echt nauwelijks geslapen vannacht, teveel op waakstand voor enge stik-spuug-hoestjes.

Dat wordt de vaccinaties uitstellen vrijdag.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157938741
Ach Pinq :*

S. clusterde tot 3:00 vannacht. Daarna wilde de peuter even niet meer slapen en vandaag ben ik paranimf bij de promotie van mijn bff. :O
pi_157938906
Thanks allemaal! Van tevoren nog even voeden dus!
Alhoewel het ook daar in de wachtruimte kan, ik moet er 20 minuten van tevoren zijn :') . Waarom dat dan weer zo is...

Limone: dat wordt een pittig dagje denk ik op zo weinig slaap.. Succes!

Ik snap soms niks van mijn baby. Gisteravond was 'ie ook weer huilerig en wilde maar niet slapen. Uiteindelijk heeft man met 'm gedoucht, toen was 'ie niet meer huilerig maar wel klaarwakker. Gevoed, nog klaarwakker (en weer huilerig) en uiteindelijk maar klaarwakker in zn wieg gelegd. Man en ik zaten naast de wieg op bed nog wat te praten en na een minuut of 10 dachten we "hey! Hij huilt heel nie!"
Ik voorzichtig in de wieg gespiekt, lag 'ie te slapen! :o 't was toen 23:00 .
Om 04:00 kwam 'ie voor een voeding. 5 uur slaap! *O*
pi_157938938
Silliegirl, wij moeten er 15 min van te voren zijn, zodat je rustig kunt uitkleden en de assistente rustig kan wegen en meten. Maar in 5 min red ik het ook.

Mijn baby is raar... 's avonds is het ledikant lava (ruim 5 uur over gedaan voor hij sliep gisteravond), 's ochtends kan ik hem wegleggen zonder ook maar een kik. Hij is niet eens twee uur op geweest, zo moe was hij. Maar dan ga ik hem straks na 2 uur weer wakker maken omdat hij zijn slaap niet overdag moet verslapen. Het voelt als zo'n cirkeltje...
pi_157938953
Je moet er zo vroeg zijn omdat je moet wegen en verschonen en uitkleden en die kleintjes het voor elkaar krijgen precies op dat moment alles onder te poepen en te plassen. Natuurlijk net als er een veel ervarener moeder over je schouder mee staat te kijken en jij bent vergeten weer een schoon rompertje in je tas te stoppen en je het zweet in je bilnaad voelt lopen. :Y

:* voor alle slechte nachten. Hier gaat het weer redelijk. 1 voeding en rond een uur of 7 opstaan en wakker worden. Sinds ik Mari hier zag posten over de banaan is het me hier ook opgevallen dat ze dan inderdaad moe is en wil slapen. Bahalve nu. Nu is ze moe en wil ze huilen, maar echnieslapen hoor!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157938962
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:09 schreef Limone het volgende:

S. clusterde tot 3:00 vannacht. Daarna wilde de peuter even niet meer slapen en vandaag ben ik paranimf bij de promotie van mijn bff. :O
Oef, succes! Wel heel tof dat je je bffs paranimf bent :D *O*
pi_157938984
V is 1! Gefeliciteerd *O* leuke dag zie ik.

Zieke kindjes bleeh :* zielige papa's. Arme mama's :*

Y heeft uiteindelijk na 22.00 de nacht weer doorgeslapen, dus echt klagen kan ik niet, want ik heb ook mijn rust gekregen. Alleen beetje jammer dat het drie uur moet duren. Net nu ik gewend was aan mijn vrije avondje. Wel heeft ze nu dus drie uur korter geslapen, want gewoon om normale tijd weer wakker. Maar eens kijken wat deze dag brengt.
pi_157939017
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:09 schreef Limone het volgende:

Ah joh, je hoeft alleen maar stil te staan toch ;) :z
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157939038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ah joh, je hoeft alleen maar stil te staan toch ;) :z
Als je het boek maar niet laat vallen!
pi_157939054
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je het boek maar niet laat vallen!
Of in slaapt valt tijdens het cortege ofzo...
  dinsdag 1 december 2015 @ 09:18:27 #25
409579 LuDann
All the way
pi_157939254
Wat leuk Limone, succes. *O*

Pinq, sterkte met je sneutje.

Hupje, wat lastig met dat slapen zo zeg. Je ervaring is dat als je hem overdag laat slapen dat het dan 'snachts nog slechter gaat?

Ik voelde me nog steeds beroerd vanochtend dus mijn man heeft Wolk uiteindelijk weggebracht naar het KDV. Het is maar 5 minuten rijden met de auto maar lopend voor mij een stuk langer. Daarna is hij weer zijn bed in gekropen.

Ik ben intussen een sociologische theorie in de praktijk aan het brengen. :P A la 'resistance of the weak' ben ik op mijn dooie gemak op weg naar college. Mijn enige doel is het tekenen voor aanwezigheid en dan zo snel mogelijk weer naar huis te gaan en ik bed te klimmen.

De nacht was iets minder dramatisch dan de afgelopen weken. Tussen 00:30 en 2:30 heeft ze aaneengesloten geslapen (en ik dus ook!) daarna was het weer elk uur raak.
pi_157940091
Rady gefeliciteerd met V!

Pinq wat krijg je de prikjes laat? Wij moeten dinsdag ;(

Sillie wat een goede nacht! *O*
Ik voed ook altijd van te voren, maar t cb is vijf minuten lopen. Dat scheelt ook.

Mijn mopper baby tovert af en toe een lachje van een seconde tevoorschijn, om vervolgens verbaasd zijn lipjes af te likken en te kwijlen alsof ie zoiets heeft van, wtf deed mijn mond nou? :') herkenbaar?
Mijn schoonmoeder en haar schoonzus waren hier zondag en probeerden, terwijl ik koffie aan het zetten was voor de visite, een lachje te ontfutselen. Ik had echt zoiets van, neeeee niet doen, eerste lachje is voor mij of mijn man! Hormonster ftw :')
pi_157940210
ahw pinq :* Beterschap!

Hier ook bij het cb geweest, 5090 gram weegt ie nu :D bolleke O+ vaccinaties op mijn voorstel een maandje uitgesteld. Het was qua agendalogistiek voor het cb bijna onmogelijk om een 2maanden afspraak in te plannen voor A. De assistente zou wel wat mensen bellen om afspraken te verzetten enz enz. Joh niet zo ingewikkeld :') doe die vaccinaties dan maar een maandje later.
:)
pi_157940995
Nou, nu lijkt die hele verkoudheid ineens weg? :') Ik volg het niet meer. Waren al dat slijm en hoest dan toch ook een reactie op iets?
Hij had vanmorgen tijdens de fles een poepexplosie na 3 dagen poeploos. Kleur was normaal, maar de geur ;( echt, mijn kleine mannetje, hoe kan je zo'n geur produceren :X Erger dan een volwassen man :') flinke zwavelgeur, heel gassig ook.

ff een snel badje gedaan, daarna was liggen drama, dus nu zit hij in de draagdoek te slapen. Zonder slijm, zonder hoest, zonder gierende ademhaling.
pi_157941010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Rady gefeliciteerd met V!

Pinq wat krijg je de prikjes laat? Wij moeten dinsdag ;(

Sillie wat een goede nacht! *O*
Ik voed ook altijd van te voren, maar t cb is vijf minuten lopen. Dat scheelt ook.

Mijn mopper baby tovert af en toe een lachje van een seconde tevoorschijn, om vervolgens verbaasd zijn lipjes af te likken en te kwijlen alsof ie zoiets heeft van, wtf deed mijn mond nou? :') herkenbaar?
Mijn schoonmoeder en haar schoonzus waren hier zondag en probeerden, terwijl ik koffie aan het zetten was voor de visite, een lachje te ontfutselen. Ik had echt zoiets van, neeeee niet doen, eerste lachje is voor mij of mijn man! Hormonster ftw :')
Laat? Neejoh, hij is vandaag 2 maanden. Kan niet altijd precies op datum natuurlijk :P

Dat van die lach vind ik ook hoor, kom nou lachen naar mama moet ie, niet naar zomaar iemnad :{
pi_157941059
Ja, LuDann, als hij overdag (te) veel slaapt, gaat het 's nachts zo mogelijk nog slechter. Jij/jullie beterschap!

Mignonne: mijn CB kan ook zo moeilijk doen over afspraken. Lijkt me niet zo'n punt, prikjes een beetje uitstellen.

Cassandra, komt vanzelf, die lachjes. Maar het is wel leuk als je zelf de eerste scoort ;)
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:42:08 #31
409579 LuDann
All the way
pi_157941355
Mijn man vertelde vanochtend op de app aan zijn ouders over het late bezoek aan de HAP. Over dat de symptomen zo anders zijn dan toen zijn vader longonsteking had, niet al te lang geleden. Komt zijn moeder met de info dat man niet is ingeent tegen kinkhoest. We hebben de symptomen even opgezocht en die komen precies overeen. Hij gaat vanmiddag naar de huisarts om te laten onderzoeken of dat het inderdaad is.

Ik vind het eng. Mijn broertje is toen hij een jaar of 7 was bijna bezweken aan kinkhoest en nu met een baby van nog geen 4 maanden... Ik houd mijn hart vast.

Wel ben ik heel erg blij dat ik Wolk juist eerder heb laten inenten omdat ze al zo jong naar het KDV ging. Ze heeft 6 dagen geleden de 3e enting tegen kinkhoest gehad. Geen garantie dat ze het niet zal krijgen maar hopelijk zal het zorgen voor een milder verloop als dat wel zo is.
pi_157941358
Cb gehad! W. gedroeg zich voorbeeldig. Weegt nu 4555 gram. *O*
pi_157941625
oh bah Ludann. Lekker van je sm om daar nu mee te komen, ook.

Gisteravond durfde de duutser niet bij de kleine te kijken, omdat hij bang was hem wakker te maken. Nu slaapt de kleine bijna, gaat hij in de keuken naast z'n slaapkamer de afwas staan doen, terwijl hij naar de radio luistert ook nog. Kleine natuurlijk weer klaar wakker... o|O
pi_157941942
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157941955
Tis zonde al die zieke baby's ;( (en hun ouders ;) ) :*

Rady, gefeliciteerd! *G*

LuDann, lijkt me ook een eng idee ja!

Bij ons CB is nog nooit gezegd dat we er eerder moeten zijn hoor :? ze lopen vaak genoeg uit, dus ik ga er ook echt niet een kwartier van tevoren zitten wachten...
Ik zorg dat ik altijd op tijd ben en heb de Minion binnen 5 minuten helemaal ready-to-go ;)

Cassandra ja hoor! O+

SPOILER: rollende Minion!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157941986
Heh, jagar, die van mij is ook zo'n slimme.

En mijn moeder van het weekend dan. Y slaapt lastig daar, maar nu na een tweede poging, sliep ze toch, dus ik was al een stille *O* aan het doen. Na een kwartiertje gaat broer met zoontje naar huis. Gaan ze lollig lopen doen met de deurbel. }:| kind natuurlijk wakker. Stelletje slimmerikken.

Y slaapt trouwens nu weer op de buik. Ik heb haar net weggelegd voor een dutje, op de rug. En ze begint te jammeren, en half naar haar buik aan het draaien. Dus ik help een handje, ze ligt op haar buik, en stil. Niks aan het handje. Ik kon gewoon weglopen. Naja zeg, is het dan echt zo simpel? Lekker ook dat ze er na 9 maanden ineens achter komt, dat buikslapen toch wel lekker is. :')
pi_157942033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:10 schreef twist02 het volgende:
Tis zonde al die zieke baby's ;( (en hun ouders ;) ) :*

Rady, gefeliciteerd! *G*

LuDann, lijkt me ook een eng idee ja!

Bij ons CB is nog nooit gezegd dat we er eerder moeten zijn hoor :? ze lopen vaak genoeg uit, dus ik ga er ook echt niet een kwartier van tevoren zitten wachten...
Ik zorg dat ik altijd op tijd ben en heb de Minion binnen 5 minuten helemaal ready-to-go ;)

Cassandra ja hoor! O+

SPOILER: rollende Minion!
Ik zat uiteindelijk ook n half uur, uitloop 8)7 .
En ze hebben de assistente wegbezuinigd. Dus wegen en meten doet de arts/verpleegkundige zelf bij de kleintjes, daarna moet je 't als ouder zelf doen...
pi_157942066
Wauw, rollende minion. Wat een lekker vrolijk ding O+

Cassandra, dat is een lachje hoor. Nou gaan ze wel vaker komen, en dan zul je zien dat je in een complete mongool veranderd om er maar nog een smile uit te krijgen. Wees gerust, dit is normaal. ;)
pi_157942484
Jaaa, rol-minion! *O* Wat een lekker bekkie ook. :D

Maak me nu wel spontaan druk dat Ketel dat voeten-grijpen dan weer nog helemaal niet doet. :')
pi_157942501
Minion :D O+ O+ O+
pi_157942633
Lekker ding Cassandra O+

En rolminion *;

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:35 schreef lunapuella het volgende:
Jaaa, rol-minion! *O* Wat een lekker bekkie ook. :D

Maak me nu wel spontaan druk dat Ketel dat voeten-grijpen dan weer nog helemaal niet doet. :')
Da's toch alleen maar onhandig bij het verschonen. }:|

Pinq, fijn dat de verkoudheid over lijkt te zijn. Ik hoop dat je mupke zich snel beter voelt.

Mignonne, hoe is het met A.'s bili afgelopen?

L. heeft net een kwart avocado weg zitten happen. :o
pi_157942685
avocado, wat een goeie! Dat hapt ook wel lekker :9 nomnoms

Wij zaten dit weekend te bedenken hoe erg we het vinden als twee kinderen een slaapkamer moeten delen, of hoe we het huis kunnen aanpassen voor een 4e slaapkamer :X :') :P Ik twijfel nog, maar mn lief wil er nog wel 5 :') :o
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:46:19 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157942758
Knappe minion!

En wow respect dat jullie daar in deze tijden aan denken, pinq! :D :+
pi_157942769
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:14 schreef silliegirl het volgende:

Dus wegen en meten doet de arts/verpleegkundige zelf bij de kleintjes, daarna moet je 't als ouder zelf doen...
Daarom zei de kinderarts vast dat ze altijd zelf meten en wegen en niet uitgaan van de gegevens van het CB. Dat is toch vragen om fouten! Hier is het CB maar 2 dagdelen per week open (ja, een dorp :6 ) maar dan is er wel een assistente.
pi_157942838
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:46 schreef Mariposas het volgende:
Knappe minion!

En wow respect dat jullie daar in deze tijden aan denken, pinq! :D :+
Ja ik zei ook al tegen lief: Je vond het nog niet zwaar genoeg nee? :') Maar hij heeft makkelijk praten, hij zit de hele dag op veilige afstand in Amsterdam :') :P Ik loop hier al twee maanden als een zombie door het huis
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 december 2015 @ 12:52:42 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157942933
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157942935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:43 schreef pinquit het volgende:

Wij zaten dit weekend te bedenken hoe erg we het vinden als twee kinderen een slaapkamer moeten delen, of hoe we het huis kunnen aanpassen voor een 4e slaapkamer :X :') :P Ik twijfel nog, maar mn lief wil er nog wel 5 :') :o
Hij wil er nog wel 5? Slaapkamers of wat? :P
pi_157942960
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij wil er nog wel 5? Slaapkamers of wat? :P
Ook :P
pi_157943126
Ik was even naar de stad voor pakjesavond. Ben voor de oudsten klaar maar heb nog steeds niks voor A. :( Toch maar even snel nog wat online bestellen. Sophie de Giraf denk ik O+
pi_157944066
Jaaa Cassandra, ik vind dattie telt! Die van mij doet als zijn buikje vol zit en er geen krampen volgen nu vaak ook een lachpoging.

SPOILER
Die van mij blijft aan de gang met zijn ritme omdraaien. Hij slaapt overdag veel langer dan 's nachts. Toch maar wakker maken na 3 uur ofzo?

Hoera voor de consultatie-stickers!

Bij T. staan de eerste prikkies ook pas bij 2 maanden gepland.
pi_157944303
Wakker maken na 3 uur? En dan ?wakker houden zodat hij 's nachts slaapt? Het is geen kind van 1 he.
pi_157944373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:43 schreef Estrys het volgende:
Wakker maken na 3 uur? En dan wakker houden zodat hij 's nachts slaapt? Het is geen kind van 1 he.
Ja euh, weet ik veel hoe dat werkt.
Vind het alleen jammer dat de 5-uur-slaap-functie er wel op zit, maar verkeerd staat afgesteld. Maar ik begrijp dat het een domme vraag was? Dan laat ik hem lekker liggen. NP.
pi_157944399
En niet wakker houden of course, maar inkorten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:55:29 #54
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157944588
Bedankt voor de felicitaties O+
Het gaat echt heel goed met V! Al is hij nu wel heeeeel verkouden, dus steeds gebroken slaapjes...
Hij kan vanaf vorige week ook al gaan staan zonder zich ergens aan vast te houden en hij kan ook al een paar meter los lopen O+ Ook begint hij woordjes te zeggen (naast papa en mama bijvoorbeeld nu ook 'ba' = bal :D). Zo tof O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto's van V Radyhyn! Hebben jullie zoveel hout in huis of zijn de foto's elders gemaakt? En nog gefeliciteerd natuurlijk!
Is in de fotostudio van mijn zus. Die is gespecialiseerd in new-born, baby- en kinderfotografie en zwangerschapsfotografie :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_157944596
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:45 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Vind het alleen jammer dat de 5-uur-slaap-functie er wel op zit, maar verkeerd staat afgesteld. Maar ik begrijp dat het een domme vraag was? Dan laat ik hem lekker liggen. NP.
Je kan het toch proberen? niet persé na 3 uur en dan de hele avond wakker forceren ofzo, maar misschien 's avonds voor de echte nacht even uit bed (geen idee of hij dan in bed slaapt) en mee naar beneden nemen en een beetje met m spelen ofzo?
pi_157944618
Ik denk dat het best moet kunnen om een ritme dat er wel in zit een beetje te verschuiven.
pi_157944749
quote:

[..]

Ik vind het niet zo heel gek hoor Sara, bij Melba heb ik vanaf dat hij een week of acht was en hij langer sliep overdag ook wel vier uur als max aangehouden en hem er uitgehaald voor zes uur s avonds als hij dan nog sliep.

Maar goed, die sliep s nachts ook wel al snel goed, ook voor ik dat deed.

Ritme verschuiven kan met een kwrtiertje per keer las ik op een aantal plekken. Als er ritme is that is.

Melba is nu 1 en gaat overigens nog steeds niet op vaste tijden naar bed. Wel ongeveer dezelfde periodes maar geen vaste tijden. Het is altijd vornamelijk op zijn verzoek/ritme gegaan.
Kwak
pi_157945265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:43 schreef pinquit het volgende:

De oudsten delen hier de grootste kamer (die is 16 m2). Wij slapen op een kamer waar alleen ons bed en onze kast passen en Berit heeft de andere kleine kamer. 2 op 1 kamer gaat prima! We willen wel binnenkort kijken hoe we het leuker kunnen indelen zodat ze echt ieder hun eigen plek hebben. En over 2 jaar gaat Sara alleen en Beertje bij Merel denk ik. Of we verhuizen ooit :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157945501
Nou ja ik weet het ook niet Sara. Mijn ervaring is dat wakker maken alleen zorgt voor een chagrijnig kind die uiteindelijk niet veel beter slaapt 's nachts.
Mijn reactie kwam vooral voort uit drie uur slaap denk ik :O
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:51:31 #60
409579 LuDann
All the way
pi_157945641
Nog even een *O* voor de goede CB stickers voor de ventjes van Mignonne en sillie.

En ook een hartelijk gefeliciteerd voor V. van Rady. Hele mooie foto's. :Y En die taart, heerlijk. Lekker met zijn handen erin. :Y)

Opzekop baby van Cassandra, wat een lief lachje. O+

Rolminion. :D *rollen, oh kijk, voeten!* Haha, lekker ding hoor. O+

DJMO, wat schattig van Michael. Hoe hij met zijn beentjes loopt te spartelen, geweldig. _O-

Sara ook al een lachbaby, wat lief. *O* Ik denk dat je best voorzichtig wat proberen met dat ritme, als jij denkt dat dat kan met je baby. Wolk had zelf ook een beetje een omgekeerd dag-nacht ritme en zelf heb ik dat zo gelaten. Ik vond het een vervelend idee om haar wakker te maken en heb haar gevolgd in hoe zij het deed. Dat is toen een tijdje gewoon goedgegaan ook. Nu weer slaapdrama maar dat hoort een beetje bij deze leeftijd geloof ik. Dus ja, doe gewoon wat jij denkt dat kan. :Y

Ik heb nogal een hekel aan de frase 'doe wat goed voelt', dus ik verwoord het zo. :+
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:53:52 #61
409579 LuDann
All the way
pi_157945688
Terug van de huisarts, man heeft een virus (joh... :+ ). Mogelijk kinkhoest, maar om dat uit te zoeken moeten we 70 euro betalen. }:| Aangezien we met de informatie of het kinkhoest is of niet verder niet veel opschieten laten we dat op haar advies voor wat het is. We moeten Wolk gewoon goed in de gaten houden, maar dat deden we al. Man heeft een puffer met Ventolin gehad om wat te helpen met de benauwdheid.
pi_157945830
Woei je rollie Twist! O+ N. gaat ook echt alle kanten op sinds ze het doorheeft. :D

Luna, N. speelt ook pas sinds een week of 2 met haar voetjes, daarvoor echt helemaal niks. Mijn ervaring is dat bijna alles echt zo *poef* ineens komt. Behalve het rollen dan, daar was eerst 3 weken banaanliggen voor nodig. :P

Hier zouden ook twee kinderen op één kamer moeten als de tweede komt. Gelukkig is de kamer redelijk ruim en hebben we een grote overloop (net niet groot genoeg om een derde slaapkamer van te maken) waar bijvoorbeeld een bureau / speelhoek / kledingkast geplaatst kan worden (of alledrie :P ). Ik wil wel heel graag een tweede en eigenlijk al wel snel, ondanks dat N. nog niet altijd even goed slaapt. :X

Ik reken hem ook goed Cassandra! *O*

En ook *O* voor alle lekker spekbaby's die goed groeien.

Ik zit nu nog op mijn werk, maar kreeg net een heel grappig filmpje van N. doorgestuurd door man. _O- Ik zal eens kijken of ik die zo kan plaatsen.
pi_157945837
quote:

[..]

Nee hoor, absoluut geen domme vraag.

Wakker maken zou ik niet doen. Dat staat wrs garant voor een heel sjago baby :) Het ritme komt vanzelf. Hoe oud is ze/hij?

Wij hebben op een gegeven moment wel een vaste bedtijd erin gelast. Ik schat met 8 maanden zo. Sindsdien gaat ze rond 7 uur zo naar bed.
pi_157945840
Oh LuMann ( :') ) vergeten. He bah wat een vervelend verhaal. Hopelijk knapt hij snel op en krijgt Wolk er helemaal niks van mee.
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:05:47 #65
409579 LuDann
All the way
pi_157945949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:01 schreef Selvaria het volgende:
LuMann ( :') )
:D _O- Leuk gevonden. Ik hoop het ook, dank je wel. :)
pi_157946003
Leuk die veterjacht! Haha.

LuDann, hopelijk valt het mee. Wel even schrikken zeg dat hij niet ingeent blijkt.

Hier ook lachjes op camera gekregen. :D
Deze was al met 17 dagen, helaas de tweede foto niet zo scherp gekregen.

SPOILER
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:09:51 #67
409579 LuDann
All the way
pi_157946030
Noh, ik heb 1 keer Wolk wakker moeten maken en toen trok ze een enorm zielige pruillip en begon toen keihard te huilen. Mijn moederhart, ik vond het zo vreselijk zielig! ;( Wakker maken doe ik dus niet zo snel.

Als ze naar het KDV moet op onze werk- en schooldagen dan beginnen we vast met douchen enzo terwijl zij nog in ons bed ligt. Dan wordt ze langzaam wakker, dat lijkt me wat prettiger voor haar.
pi_157946177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:00 schreef Selvaria het volgende:
Mijn ervaring is dat bijna alles echt zo *poef* ineens komt. Behalve het rollen dan, daar was eerst 3 weken maanden banaanliggen voor nodig. :P
Fixed :')

Voetjes zijn hier al wel een tijdje de bom, maar handig (met verschonen e.d.) is anders... }:|

M. op veterjacht, wat geweldig dat gespartel! :D

Wij zijn nu juist aan het rondkijken voor een ander huis (geen haast), dus als het aan mij ligt meteen maar even rekening houden met het aantal slaapkamers O-)
Binnenkort toch nog eens polsen hoe man er nu in staat ;) ik zit steeds vaker te denken aan een tweede :@ nog niet per se nu, maar wil er eigenlijk ook niet te lang tussen

Selvaria! :D O+ _O-
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:17:52 #70
409579 LuDann
All the way
pi_157946196
Oh over die inenting van mijn man: de entingen van kinkhoest die je als kind krijgt geven geen levenslange immuniteit. Dus ook al was hij wel ingeent, de bescherming die dat gegeven zou hebben is er niet meer, die duurt maar maximaal 12 jaar. Dat is dan ook de reden dat kinkhoest tegenwoordig vooral bij baby's en volwassenen voorkomt.

In de VS enten ze om die reden vrouwen tijdens de zwangerschap in tegen kinkhoest en bij voorkeur het hele gezin, nog voor de baby komt. Sommige mensen pleiten daar ervoor dat ook in Nederland te doen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:19:04 #71
409579 LuDann
All the way
pi_157946214
quote:
Haha. :D _O-
pi_157946424
Leuke filmpjes van de veterjacht en het klinkerzingen!

De eerste maanden werd ons aangeraden om maximaal x uur tussen de voedingen te laten en moesten we J regelmatig wakker maken. Als hij uit zichzelf wakker werd, werd hij veel fijner wakker. Nu slaapt hij overdag soms langer aaneengesloten dan 's nachts en maak ik hem dan (helaas) wel wakker, anders wordt er 's nachts nog minder geslapen. (Het is toch niet meer voor te stellen dat er een paar weken waren waarin ik hem elke keer na 7u nachtslaap wakker moest maken)

Best lastig typen trouwens, met een baby aan de borst die zwaait met een spuugdoek en de pincetgreep oefent - op mijn tepel :X

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 01-12-2015 15:33:39 ]
pi_157946845
quote:
:D O+

Ik word gebombardeerd met lachjes hier O+ . W. heeft de gericht lachen feature vanochtend op het cb ontdekt geloof ik. Hij lag daar vol op de arts te lachen (ik al: :o, dat had ik 'm nog niet zo heel veel zien doen!) en nu lacht 'ie hier door O+
pi_157947382
Lief Sillie!

Onze baby maakt geluidjes. Af en toe "uh". Of "hu". Zo schattig. O+.

En onze peuter maakt volop poep en plasgrappen dus ik geniet even extra bewust van dat schattige ge-uh. :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157948352
Is die 3 voor 25 euro aanbieding van kruidvat luiers er eigenlijk altijd?
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:00:10 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157948401
Nee :(
pi_157948481
Duurt die aanbieding dan nu al zo lang of is de aanbieding er alweer, naar mijn idee is het er al sinds de zomer. :o
pi_157948753

ObesiNoortje is naar het CB geweest :) 7900 gram en 65,4 cm. Superfijne vpk, geen gezeur, lekker zo doorgaan. Bijvoeding mag maar hoeft niet, lekker speels. Bij ons in bed slapen geen probleem, maar ze had nog wel wat nuttige tips voor in eigen bed slapen. Lekker dragen, da's gezellig. Verder is ze erg sterk en heeft ze de features die ze moet hebben.
pi_157948822
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:04 schreef JantinaGr het volgende:
Duurt die aanbieding dan nu al zo lang of is de aanbieding er alweer, naar mijn idee is het er al sinds de zomer. :o
Ze wisselen af. 2 weken 3 voor 25 medium pakken, daarna 2 weken 2 voor 25 maxi pakken. Althans, zo gaat het hier.
pi_157948864
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:17 schreef SaskiaR het volgende:
[ afbeelding ]
ObesiNoortje is naar het CB geweest :) 7900 gram en 65,4 cm. Superfijne vpk, geen gezeur, lekker zo doorgaan. Bijvoeding mag maar hoeft niet, lekker speels. Bij ons in bed slapen geen probleem, maar ze had nog wel wat nuttige tips voor in eigen bed slapen. Lekker dragen, da's gezellig. Verder is ze erg sterk en heeft ze de features die ze moet hebben.
Wat een lekker bollie! ObesiBerit moet morgen weer naar het cb, ben benieuwd O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157948931
Niks geen 4 maanden dip daar Saskia, wow! :o
pi_157948976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:26 schreef Krisvc het volgende:
Niks geen 4 maanden dip daar Saskia, wow! :o
Nouja, ze was deze maand maar 1 kilo aangekomen ipv 1,2 ;)
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:37:12 #84
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157949150
Zo Saskia, pure room wat jij geeft! :9
pi_157949209
Wauw Saskia!

Ik ben al een uur sinterklaasliedjes aan het zingen met baby op mijn arm. Blijkt dat ze daar van in slaap valt. Kan ik vast oefenen voor zaterdag. :P

Hmmm.. maar even overwegen of ik nu groot luiers ga inslaan...
pi_157949246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:40 schreef JantinaGr het volgende:
Wauw Saskia!

Ik ben al een uur sinterklaasliedjes aan het zingen met baby op mijn arm. Blijkt dat ze daar van in slaap valt. Kan ik vast oefenen voor zaterdag. :P

Ik bestel ze bij bol.com, in maat 2 hebben ze daar maandboxen (240 pampers) voor 37 euro ofzo.
pi_157949344
Ik heb zowel Pampers als Kruidvat luiers geprobeerd, maar ik vind ze beide net zo goed. Met de kruidvat aanbieding van 25 euro heb je dan ook 240 luiers...
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:49:00 #88
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157949348
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:40 schreef JantinaGr het volgende:
Wauw Saskia!

Vaak kan je dichte pakken terugbrengen. Zou dat even navragen.
Wij zaten trouwens best snel in maat 3 en ik heb daardoor 2 pakken dichte Pampers moeten weggeven...
pi_157949387
Oh, is de Kruidvat-aanbieding er weer? :D Wij hebben weer nodig, morgen maar eens inslaan.
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:51:01 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157949388
Ik moet wel zeggen dat wij niet echt een poeper hebben. Op een hele dag gebruiken wij max. 4 luiers eigenlijk. Als hij naar de opvang gaat maar 2. Dus wij zijn eigenlijk heel weinig geld aan luiers kwijt...
pi_157949393
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vaak kan je dichte pakken terugbrengen. Zou dat even navragen.
Wij zaten trouwens best snel in maat 3 en ik heb daardoor 2 pakken dichte Pampers moeten weggeven...
Ja, precies. Echter met die aanbieding kan ik ook maat 2 en maat 3 combineren natuurlijk. Maar even uitrekenen. Ze zit nu nog maar op 4,5 kilo ongeveer.
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:53:12 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157949438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:51 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, precies. Echter met die aanbieding kan ik ook maat 2 en maat 3 combineren natuurlijk. Maar even uitrekenen. Ze zit nu nog maar op 4,5 kilo ongeveer.
Maat 3 is al vanaf 4kg. Etos althans. Wij zijn met 5,5 kg overgegaan naar maat 3. Maar 't hangt ook af van de bouw van je baby.
pi_157949521
Ik had bij bol besteld en toen ging Sjaak groeien. Heb de dichte pakken bij de Etos mogen omruilen *O* voor een maat groter.

Wow Saskia, jouw 4-maander is net zo groot als mijn 8,5-maander!! Wat bizar zeg :D
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:07:05 #94
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157949678
Hier duurde maat 2 ook maar een maand, nu maat 3, een geen lekkages meer.

Die kruidvat actie was hier vorige week nog niet (toen was ik met de auto), nu natuurlijk wel, maar was ik lopend, en kon ik geen 3 kleine of 2 grote pakken tegelijk meesjouwen :(. Hier volgens mij afwisselend pampers en kv luiers in de aanbieding. In maat 3 merk ik geen verschil trouwens (ook niet met Jumbo), voor de grote (maat 5) hebben we 's nachts pampers, want dat houden de kv/ Jumbo luiers niet...
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:07:54 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157949694
En F's slaapfunctie is vandaag kapot. Hij heeft vanochtend in de Ikea geslapen in de drager (uurtje denk ik), en daarna niet meer tot 5 uur. Hele dag :( :D :'( :'( :'( :o :o

Maar de Ikea heb ik met peuter en baby overleefd! Lang leve de kinderafdeling en de speeldingetjes in het restaurant *O* En peuter wordt in januari 3, dus dan kunnen we proberen of ie Småland wat vindt...
pi_157949736
Ik test meestal als we aan de laatste kg van de maataanduiding zijn alvast de volgende maat om te kijken of we qua pasvorm al over zouden kunnen. Maat 4 zit nu nog niet zo mooi, dus koop ik toch nog wat maat 3.
pi_157949793
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had bij bol besteld en toen ging Sjaak groeien. Heb de dichte pakken bij de Etos mogen omruilen *O* voor een maat groter.

Wow Saskia, jouw 4-maander is net zo groot als mijn 8,5-maander!! Wat bizar zeg :D
Haha ja :)
Wij gaan maar over op de maat 4 denk ik, 3 is nu wel echt klein aan t worden...
pi_157949814
Maat 1 hier ruim 3 weken gebruikt, tot ze op waren en toen over naar maat 2, nu dus bijna 3 weken. Ik verwacht dat we nog wel een maand maat 2 kunnen gebruiken, zeker voor overdag... eventueel tegen die tijd gecombineerd met maat 3 voor 's nachts.

En mocht het toch gaan lekken, een dicht pak omruilen, hoorde er al vaker van.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:37:19 #99
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157950276
Tip; vanaf ¤50,- bezorgd Kruidvat gratis!
En aangezien ik met mijn tweelingwagen niet de Kruidvat in probeer te gaan, komen ze al een hele poos steeds afleveren! Voeding en luiers *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Shopaholic1984 op 01-12-2015 19:03:01 ]
pi_157950650
Mag je dichte pakken Pampers echt ruilen ja voor een maat groter?
pi_157950681
Bij onze Etos wel. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 december 2015 @ 18:55:09 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157950712
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maat 3 is al vanaf 4kg. Etos althans. Wij zijn met 5,5 kg overgegaan naar maat 3. Maar 't hangt ook af van de bouw van je baby.
dit. Maat 4 is vanaf 7 kg, maar michael zat al in vier met 6,5. # zat gewoon niet lekker meer :N
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_157950857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:37 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Tip; vanaf ¤50,- bezorgd Kruidvat gratis!
En aangezien ik met mijn tweelingwagen niet de Kruidvat in ga proberen te gaan, komen ze al een hele poos steeds afleveren! Voeding en luiers *O*
Goeie! Gaan wij doen. Of we nu deze maand of volgende maand de maat 3 luiers kopen..., ze moeten er toch komen.
Scheelt weer een ritje Kruidvat.
pi_157951422
Mijn meiden zaten altijd in kruidvat luiers (goed en goedkoop!) Maar Berit lekt er finaal langs, ook met een maat groter. Toen nog Etos geprobeerd, zelfde probleem. Met pampers gaat het wel goed. Dus pampers hier, ik vind ze schrikbarend duur, ook in de aanbieding.
Sara
Merel
Ukje
pi_157951827
That awkward moment when... je je ineens afvraagt of je je kind nog verschoond hebt sinds je hem 4,5 uur geleden opgehaald hebt bij de GO.

En dat dan niet alleen blijkt dat je dat niet gedaan hebt, maar dat hij ook nog al die tijd een te kleine luier aanhad omdat er blijkbaar nog een laatste maat 3 in de luiertas rondzwierf.

:@
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:51:24 #106
360012 Shopaholic1984
pi_157952181
Ach zolang het niet heeft gelekt is het toch goed Luna? Kan een keer gebeuren.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:01:30 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157952464
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:52 schreef Malteser het volgende:
Mag je dichte pakken Pampers echt ruilen ja voor een maat groter?
Hier wel, maar dat is misschien ook omdat ik in een dorp woon en de dames van de kruidvat me intussen wel van gezicht kennen... Huismerk luiers ruilen is sowieso geen probleem.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:05:21 #108
409579 LuDann
All the way
pi_157952603
Woah, Saskia, dat groeien heeft N. goed onder de knie zeg! Fijn dat alles soepel liep bij het CB.

De Kruitvat luiers zijn altijd uitverkocht bij de Kruitvat hier in de buurt. Ik ga ze dus ook maar eens online bestellen! Voor 50 euro aan maatje 3, want daar zal ze voorlopig nog wel inzitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:37 schreef lunapuella het volgende:
That awkward moment when... je je ineens afvraagt of je je kind nog verschoond hebt sinds je hem 4,5 uur geleden opgehaald hebt bij de GO.

En dat dan niet alleen blijkt dat je dat niet gedaan hebt, maar dat hij ook nog al die tijd een te kleine luier aanhad omdat er blijkbaar nog een laatste maat 3 in de luiertas rondzwierf.

:@
Herkenbaar. :@ Heb Wolk in bed gelegd maar ben haar vergeten te verschonen van tevoren. Maar ja, ik ga haar er niet voor wakker maken nu ze eindelijk eens redelijk makkelijk in slaap te krijgen was.

Oh mensen, ik haalde haar op van het KDV en toen O+ O+ O+ ! Dit is echt de allerleukste nieuwe feature ooit!

We hanger er echt als idioten omheen ook. :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:08:10 #109
409579 LuDann
All the way
pi_157952687
En nog een vraagje, mijn man heeft een tijdje terug een hele zooi speentjes gekocht en er is er eentje favoriet, maar ik heb geen idee van welk merk deze is of waar hij te koop is (verpakking allang weg). Iemand enig idee?

SPOILER
Het zuiggedeelte (dat heet vast anders :P ) is wat platter dan bij andere speentjes.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 december 2015 @ 20:09:35 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157952727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:08 schreef LuDann het volgende:
En nog een vraagje, mijn man heeft een tijdje terug een hele zooi speentjes gekocht en er is er eentje favoriet, maar ik heb geen idee van welk merk deze is of waar hij te koop is (verpakking allang weg). Iemand enig idee?

SPOILER
Het zuiggedeelte (dat heet vast anders :P ) is wat platter dan bij andere speentjes.
klik

dinsdag 1 december 2015 @ 20:10:10 #111
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_157952751
Volgens mij is dat een speentje van het merk Mam, verkopen ze bij de meeste drogisterijen
http://www.mambaby.com/shop/nl_nl/speentjes.html
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:16:34 #112
409579 LuDann
All the way
pi_157952945
Bedankt, het is het MAM Perfect speentje inderdaad! Ik zag ze niet meer liggen bij de Kruitvat hier, waar hij hem vermoedelijk wel vandaan had.

Ga ik er eens wat meer van inslaan. ^O^
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:22:50 #113
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_157953126
^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_157953293
Zo, bijgelezen!

Wat een leuke filmpjes en foto's weer O+

Rady nog gefeliciteerd met V!

Saskia wat een spekkie! Met je slagroomtieten ;)

LuDann beterschap voor LuMann (ik vind hem leuk gevonden).

Luiers: ik dacht ook dat ze gewoon om de week ofzo in de aanbieding waren bij het Kruidvat, maar niet dus! Ik denk wel dat ook hier maat 4 nodig gaat zijn. Ze gaan steeds moeilijker dicht.

Hier heeft M ook haar voeten ontdekt en sinds gisteren gaan de tenen ook in d'r mond :Y)

Maarehm.. Dat onrustige gedoe (slaan, loslaten/aanhappen/repeat, huilen) tijdens het drinken is een faaaaaase, toch? Toch? Ik word er knetter van en was net haast in staat een flesje gekolfde melk te geven :X ;(
pi_157953447
De inslaapfeature heeft een update gekregen. Als test op haar buik weggelegd, en geen kik gegeven. _O_
Ik zeg prima. ^O^
pi_157953542
Onze baby transformeert in een koalabeertje! Als ze de kans heeft, bij omkleden bijvoorbeeld, dan slaat ze haar benen om je arm :D
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:38:39 #117
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157953572
Oh lord. Wat een leuke filmpjes hier!
Klinkerzingen. Te cute. Dat doe ro ook.
Liefst als ze op schoot zit. Opeens blij bluhbluhbluh. O+
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:39:53 #118
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157953603
Heeft er hier iemand een stofzuigerrobot?
Ik denk erover om de irobot 650 te kopen, maar ben zo bang te veel te betalen. Iemand die nog goede Google skills heeft of een kortingscode?
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:40:22 #119
360012 Shopaholic1984
pi_157953619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Onze baby transformeert in een koalabeertje! Als ze de kans heeft, bij omkleden bijvoorbeeld, dan slaat ze haar benen om je arm :D
O+ klinkt zo schattig!
pi_157953654
Wij hebben een stofzuigerrobot. :Y Een Neato. Geweldig ding, geweldige service. Duur, maar iedere cent waard (man is allergisch voor alles en ik heb weinig zin om 2 keer per dag te stofzuigen). Wel via internet bestellen en niet ergens in de winkel halen, scheelt je heel veel geld.
pi_157953732
Ik lurk hier alleen mee maar wil ff inhaken op de kruidvat thuisbezorging: veel filialen zijn afhaalpunten, spullen kan je daar ook onder de 50 Euro van de website gratis laten bezorgen. Haal je het met de auto op wanneer het je uitkomt.

Ruilen voor een andere maat kan altijd ook zonder bonnetje, terugbrengen vaak alleen met bon vanwege de acties.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:00:23 #122
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157954236
Lief dat je reageer , nazil. Enne we bijten niet. Post lekker mee!

Krisvc,
Die neato zit niet in ons kostenplaatje :@ :P
Wel fijn om t lezen dat het zo bevalt!
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:12:50 #123
409579 LuDann
All the way
pi_157954628
Wij hebben een stofzuigerrobot gehad, van Samsung. Die zou ik niet aanraden, wij gebruiken hem niet meer omdat hij maar half werk deed en dan moet je nog stofzuigen. We hadden die vanwege een of andere cashback actie aangeschaft een jaar of 3 geleden.

Mensen met kleine huilende baby's wilde ik dit filmpje niet onthouden. O+

http://www.dumpert.nl/med(...)_s_stil_krijgen.html
pi_157954799
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef faptist het volgende:
Lief dat je reageer , nazil. Enne we bijten niet. Post lekker mee!

Krisvc,
Die neato zit niet in ons kostenplaatje :@ :P
Wel fijn om t lezen dat het zo bevalt!
Ik blijf nog hangen in het wachten op het tweede streepje-topic :+ ik hoop dat ik heeeel snel hierheen mag!
pi_157955040
Weg B-)

[ Bericht 75% gewijzigd door Mineola op 01-12-2015 21:46:59 ]
pi_157955156
Lief mineola!

Nou, ik heb voor 50 euro kruidvat luiers besteld hoor. Kan weer even toe. :)
pi_157955334
Mineola: O+

En ik zag ook leuke filmpjes van DJMO en LuDann. Tof!

:* voor alle zieken

Kennen jullie die baby die vanmorgen naar de huisarts moest vanwege verkouden/benauwd/snot? Nou, die baby haalde ik vanmorgen blij kirrend uit zijn bed zonder snot of ander ongein.
Toch maar naar de huisarts geweest die het goed vond dat ik toch even was gekomen. Longen pruttelde nog wat maar hij was duidelijk aan de beterende hand. Huisarts vond het een mooi blij mannetje O+.
pi_157955651
Ik zag m nog, mineola! 8-) Knapperd. O+ Kut hč, dat de mooiste fotomomenten altijd onscherp zijn.

Mijn gespuis ligt er as we speak zo bij. En ik kruip ernaast. :z

SPOILER
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:50:22 #129
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157955659
Malteser
Soms denk ik weleens dat een afspraak bij de huisarts maken het beste medicijn is. Eenmaal daar is ee vrijwel nooit meer iets aan de hand. Of stukken minder ofzo. :D

Ohhhhhh mineola
wat een lekkere toet! <3

Nazil,
Hopelijk is het snel raak dan!
Als jodi bernal zelfs vader kan worden.. Nou... Dat wil wat zeggen!
;)

M'n 'bff' houdt haar zwangerschap geheim. Ik ben de enige, op haar man na, die het weet. En vandaag heeft ze de nekplooimeting laten doen. Alles goed! Ben zo dankbaar. Zo blij.
Maar oh.. Wat gaat het nu weer kriebelen! Rammelende eierstokken hier !
pi_157955670
Haha, herkenbaar malteser. Wel fijn dat de ha het goed vond dat je toch nog langs kwam. Voel je je niet zo'n zeikerd.
pi_157955752
Wat een lieffies Mineola (zag m nog net) en Spring O+

Aangezien we toch aan het babyfotospammen zijn, hier ook eentje van mijn blije ei O+

*knip*

[ Bericht 30% gewijzigd door kazy op 02-12-2015 07:27:55 ]
pi_157955996
Fijn dat het beter gaat Malteser!

Dat is idd een blij ei kazy O+

Ik heb voor de 2e avond op rij een nieslapennie-baby. :{ Hij gaat al weken netjes rond 21 uur slapen, maar lijkt nu ineens na 22:00 een betere tijd te vinden. Ik ben het daar niet mee eens. :6 Maar luisteren ho maar natuurlijk. :P
pi_157956092
Babyspam! *O*

Wat een blije eitjes :D O+
pi_157956661
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef -Spring het volgende:
Haha, herkenbaar malteser. Wel fijn dat de ha het goed vond dat je toch nog langs kwam. Voel je je niet zo'n zeikerd.
Dit ja. Volgens mij was ze gewoon nieuwsgierig ;). Ze is zelf ook mama van 3 kinderen en heeft na de controles ook even met hem geknuffeld.

Wat een rijkdom in jouw bed! Slapen jullie altijd met z'n allen in één bed? Super mooi om te zien, grote en kleine zus samen.
pi_157956782
Wat een leukerds hier!! O+

Lunapuella, is hij wel vrolijk of is opblijven eigenlijk niet zo'n goed idee maar ziet hij dat zelf nog niet goed in :O?

Hier gaat Twix rond 21.00 uur naar bed, soms valt hij als een blok in slaap, soms ligt hij nog een half uur op zijn knuistje te sabbelen.
pi_157957233
Hier ook blijheid!

SPOILER
pi_157957944
W. is wakker geweest van 20:30 tot 5 minuten geleden en compleet total loss. Hij is ervan vergeten te huilen toen ik hem in zn wiegje legde.. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 december 2015 @ 23:05:41 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157958054
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook blijheid!

SPOILER
wauw IMA! Die onderste zou ik zonder moeite op een canvas laten zetten! Schitterende foto <3

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 december 2015 @ 23:06:28 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157958085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef silliegirl het volgende:
W. is wakker geweest van 20:30 tot 5 minuten geleden en compleet total loss. Hij is ervan vergeten te huilen toen ik hem in zn wiegje legde.. :')
klinkt als een clusteravondje en totaal verzadigd en gerustgesteld zonder morren verder slapen. Geniet ervan ;)

pi_157958316
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:28 schreef Malteser het volgende:
Lunapuella, is hij wel vrolijk of is opblijven eigenlijk niet zo'n goed idee maar ziet hij dat zelf nog niet goed in :O?
Hij is wel vrolijk. We probeerden wat meer ritme in te bouwen, maar denk dat we morgen maar gewoon wachten op vermoeidheidssignalen.
pi_157959880
Pinquit, is met de verkoudheid ook A's niet lekker voelen verdwenen, of zijn de dikke ogen nog steeds aanwezig? Fijn dat het iig iets beter gaat!

Allemaal lachende blije baby's zag ik voor bij komen! Ik hoop dat die van mij zich daar morgen ook weer bij voegt, vandaag was het huilen en niet willen slapen. Heb een heel schattig filmpje dat hij bij m'n man op schoot huilt met z'n ogen dicht, en dan opzij in slaap valt en weer wakker schrikt en dat een paar keer. Maar in bed leggen is krijsen, en s nachts slapen is voor watjes... Ik hoop maar dat deze fase snel over is.

Over luiers gesproken, O is net een week over naar maat 3. Die heeft pampers maat 2 nog even illegaal gedragen toen hij de zes kilo al voorbij was maar we nog een pak hadden liggen. We hebben nu AH luiers uit een taart, maar stappen daarna waarschijnlijk over op Jumbo huismerk. Die mega-pakken (maat 3, prijzen/inhoud variëren per maat) zijn zonder aanbieding goedkoper dan kruidvat en pampers in de aanbieding had ik uitgerekend. Maar misschien dat we toch eerst nog pampers new baby in maat 3 halen, want die hebben nog zo'n plasstrip en die vindt m'n man erg fijn. Waarom voelen aan een luier of er geplast is, als je een baby ook uit kan kleden en het dan kan zien? :')
pi_157959947
Schattig, IMA!

Hopelijk slaapt hij lekker, silliegirl! (En jullie ook)

Succes, FlyingFish. Ik doe met je mee, als die mentale support helpt ;)
pi_157960297
Plasstrip vinden wij niet meer nodig. We kijken gewoon naar hoe groot Sjaaks piemel lijkt :D . Als hij op formaat Ron Jeremy zit, dan is het tijd voor een nieuwe luier!
pi_157960368
Plasstrip vond ik eerst ook heel fijn, maar je bent zķ gewend zonder.
  woensdag 2 december 2015 @ 04:00:38 #145
360012 Shopaholic1984
pi_157960657
Bleh na N vorige week is nu L ziekjes en zielig. Koorts en jammeren. Na een zetpilletje was de koorts gezakt tot 38.2 en bleef daar. Tot J haar gisteren in bed hoorde jammeren en haar pakte. 40.1 graden koorts. Daarna ging ze slapen, maar rond 3:00 begon het jammeren weer. Nu zit ik met haar op de bank en slaapt ze heerlijk bij me. Arm ding.
Wel een dekbed voor mezelf meegenomen ;) anders is het zo koud :D
Ik hoop dat ik ook nog wat kan slapen.....
pi_157960664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 04:00 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Bleh na N vorige week is nu L ziekjes en zielig. Koorts en jammeren. Na een zetpilletje was de koorts gezakt tot 38.2 en bleef daar. Tot J haar gisteren in bed hoorde jammeren en haar pakte. 40.1 graden koorts. Daarna ging ze slapen, maar rond 3:00 begon het jammeren weer. Nu zit ik met haar op de bank en slaapt ze heerlijk bij me. Arm ding.
Wel een dekbed voor mezelf meegenomen ;) anders is het zo koud :D
Ik hoop dat ik ook nog wat kan slapen.....
Arme L. (en jij, want het is wel heel diep in de nacht). Ik hoop dat je ondertussen slaapt :*
pi_157960685
Beterschap! Hopelijk kun je toch nog een beetje slapen.
pi_157960743
Beterschap shop!

Hier de 2e helft van de nacht een heel verdrietige baby, steeds huilen.
Hij heeft krampen denk ik, hij laat ook steeds scheetjes en heel zn lijfje is dan gespannen. Zo zielig ;(
pi_157960785
Ik wou dat deze dag al voorbij was. 4 uurtjes slaap gehad (en een baby die net zoveel geslapen heeft), vriend is ziek, baby heeft verhoging en nu moet ik hem wegbrengen naar het kdv (wat sneu voor hem is en wat tijdtechnisch eigenlijk niet kan). Hopelijk wordt hij niet ook ziek, want evt oppas is nog op vakantie. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet regelen.
  woensdag 2 december 2015 @ 06:56:31 #150
360012 Shopaholic1984
pi_157960794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 04:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Arme L. (en jij, want het is wel heel diep in de nacht). Ik hoop dat je ondertussen slaapt :*
Op het moment dat je dit typte, had ik L lekker in bed gelegen, maar was ik zelf nog niet in slaap. Denk rond 5:00 in slaap gevallen en nu is ze weer wakker. 39.2 koorts. Ik hoop dat het net als bij haar zus na 3 dagen over is (eerder is beter!) Ze is minder ziek dan N. Maar die was ook veel erger verkouden. En waarschijnlijk ook last van haar tandjes. Bij L denk ik misschien alleen tandjes + een lichte verkoudheid.
pi_157960881
Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_157961073
:* voor de slechte nachten!

Waar maken jullie die mooie groei grafieken? Net bij de dokter geweest. Eerste prikken zitten erin...
pi_157961145
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
:* voor de slechte nachten!

Waar maken jullie die mooie groei grafieken? Net bij de dokter geweest. Eerste prikken zitten erin...
Ik heb de GroeiApp
pi_157961174
Pff barre ellende hier. }:|

N. lag vannacht van 02.30-04.30 te kletsen en daarna nog een half uur te huilen. Ze wilde niet uit de borst drinken, dus ik heb middenin de nacht nog een flesje staan maken. Daar dronk ze vervolgens 40cc uit. Gisteren bij man dronk ze over de hele dag ook maar 200cc tegenover 360-400 normaalgesproken. -O-

Vandaag drinkt ze bij mij heel slecht en heb ik maar weer ene flesje gemaakt waar ze vervolgens 20cc uit drinkt. Nu ligt ze te huilen op schoot en in haar oogjes te wrijven, maar het bed (ook al blijf ik bij haar) en de draagdoek zijn lava. :'(

Haar ademhaling is ook weer heel raspend en de inhaler doet zijn werk totaal niet. :{ Vanmiddag om 13.00 kunnen we naar de dokter, maar na zo'n nacht trek ik dit totaal niet.

Ik maak me vooral zo'n zorgenomdat ze zo slecht drinkt..
  woensdag 2 december 2015 @ 11:59:06 #155
409579 LuDann
All the way
pi_157961474
Wat lastig allemaal Selvaria, ik snap dat je je zorgen maakt. Veel sterkte bij de dokter straks!
pi_157961947
Pittig Selvaria. Hopelijk weet de dokter raad en valt het mee. :*
pi_157962020
Sterkte Selvaria!

Ik heb weer een vraag. Ik heb vanochtend weer wat melk gekolfd om met W. drinken uit de fles te oefenen. Ik voorzag geen problemen, de eerste week dronk 'ie alleen maar uit de fles, maar nu weigert 'ie de fles dus. Echt gillen, krijsen, tot spugen aan toe; maar niet aan de speen van de fles willen sabbelen :o . Iemand tips? Gewoon blijven proberen?
pi_157962147
Bedankt allemaal. Ze is nu eindelijk in de doek in slaap gevallen, dus hopelijk kan ze een beetje bijtanken.

Sillie, jij even het huis uit en man de fles laten geven?
pi_157962154
Ah Selvaria, kan me voorstellen dat je je een beetje bezorgd bent! Sterkte er mee...

Wat een zieke kindjes allemaal! Zo sneu...

Nadat T. gisteren sliep van 10 tot 14:30 en van 15:00 tot 19:00 , heeft hij de hele avond en nacht gespookt. Heel paniekerig huilen, steeds een half uur, drie kwartier onrustig slapen en dan weer een uur drinken en huilen... Mijn oren tuten er van, en we zitten er nu allebei lijkwit bij. Maar hij slaapt nu wel. Met een tepel in zijn oog. En ik durf niet te bewegen. :')
pi_157962438
Beterschap voor de zieke baby's :*
En voor de mama's en baby's met slaaptekort :*

Ik hoor net dat M. ook last lijkt te hebben van krampen en huilerig is ;( Vannacht lag ze ook een paar keer te jammeren, dus ik ben bijna ieder uur wel een keer wakker geweest :O

Sillie: in het bv topic had LuDann (dacht ik?) laatst een hele lijst met tips gepost voor flesweigeraars. Bij ons lag het aan de fles. De medela calma hoefde M van de een op de andere dag niet meer en toen we overstapten op de Dr Browns ging het prima! We hadden toen ook de speen verwarmd, kleine beetjes geprobeerd en vooral niet zelf de fles geven (dat zou het namelijk ook nog kunnen zijn).
pi_157962557
Weer even mijn blije ei spammen... O+ Na de bedtijd-malaise van gisteravond heeft hij wel prima geslapen, met slechts één nachtvoeding.

SPOILER
Sillie, de fles door iemand anders laten geven kan idd helpen. Bij jou is W. nu waarschijnlijk de borst gewend.
pi_157963345
Man mag de volgende ronde de fles proberen te geven inderdaad. Ik heb er 2 nu: een avent-flesje en de calma-fles, maar hij moet ze van mij allebei niet. Gelukkig beginnen we nu met oefenen, als ik alweer bijna aan het werk zou moeten had ik nu wel een probleem.
We krijgen 'm uiteindelijk wel uit de fles aan het drinken, toch? :{
pi_157963732
Nee Sillie, je moet forevahevah met je baby aan je tiet naar het werk. :P

Maar laat het je man proberen idd. Dip de speen even in de melk van tevoren. T. Wil liever ook niet, maar uiteindelijk wint de honger, en zuigt ie het met een vies en ongelukkig gezicht naar binnen. (Inclusief twaalf liter lucht, maar ach.)
pi_157964227
Niet pushen nu, sil, dan gaat ie de fles met associëren met huilen en ellende. Gewoon af en toe, tussen de voedingen door ff met m rondlopen en m ondertussen wat aan de speen laten sabbelen. Klein beetje melk in het flesje doen. Gewoon ontspannen en zonder verwachtingen. Niet oefenen als ie honger heeft want dan raakt ie alleen maar gefrustreerd.

Bij L heb ik me er onwijs druk om gemaakt. Alles uit de kast getrokken om r uit de fles te laten drinken. Hoop stress want kdv ook. Zonder resultaat. En op het kdv deed ze het wel. :')

R drinkt ook alleen uit de fles als ik echt echt weg ben. En op het kdv maar bij één leidster.

Ik raad je aan om wel te blijven oefenen dus, want het is een andere drinktechniek, maar er geen druk achter te zetten, dat werkt alleen maaraverechts.
pi_157964288
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:06 schreef -Spring het volgende:
Niet pushen nu, sil, dan gaat ie de fles met associëren met huilen en ellende. Gewoon af en toe, tussen de voedingen door ff met m rondlopen en m ondertussen wat aan de speen laten sabbelen. Klein beetje melk in het flesje doen. Gewoon ontspannen en zonder verwachtingen. Niet oefenen als ie honger heeft want dan raakt ie alleen maar gefrustreerd.

Bij L heb ik me er onwijs druk om gemaakt. Alles uit de kast getrokken om r uit de fles te laten drinken. Hoop stress want kdv ook. Zonder resultaat. En op het kdv deed ze het wel. :')

R drinkt ook alleen uit de fles als ik echt echt weg ben. En op het kdv maar bij één leidster.

Ik raad je aan om wel te blijven oefenen dus, want het is een andere drinktechniek, maar er geen druk achter te zetten, dat werkt alleen maaraverechts.
Nahjah, het stomme is dat 'ie 3 weken geleden alleen maar uit de fles wou drinken en niet aan de borst. Nu is 't ineens andersom. Hij kan het volgens mij prima hoor, uit een fles drinken, maar hij wil het nu gewoon niet. Ik heb gewoon een eigenwijs kind.
Maar we gaan het spelenderwijs wel blijven oefenen. En ik laat man het eerst wel een keer proberen.

Nu moet ik wel zeggen dak de indruk heb dat W. niet helemaal lekker is. Vannacht ook al zo huilerig en hij heeft vanochtend echt best veel gespuugd ook, zeker voor zijn doen. Hij wilde uiteindelijk aan de borst ook niet heel veel drinken. Kom ik dat arme kind ook nog pesten met een fles :') .
pi_157964417
Zo, terug van de dokter. N.'s longetjes klonken schoon, het geluid kwam meer vanuit haar luchtwegen. We hebben nu een nieuw pufje voor haar voorgeschreven gekregen dat ook ontstekingsremmend werkt, want haar keel was behoorlijk geīrriteerd. ;( De HA had goede hoop dat dat ook de reden voor haar slechte drinken was. Advies was om ivm de keelpijn een pcm te geven voor de voeding om te kijken of ze dan wel (beter) wil drinken. Het proberen waard m.i. ^O^

Mevrouw heeft as we speak de grootste praatjes naast me aan tafel terwijl ze zichzelf met pindakaas ondersmeert. :') O+
pi_157964499
Dat ie het eerder kon, wil niet zeggen dat ie het nu ook nog kan. :)

Arme N. ;( Hoop dat het helpt. Ze heeft nog praatjes zat gelukkig. :D

Ik ga richting cb nu. Prikjes.
pi_157965582
Wat vervelend al die zieken en slopende nachten. :*

Spring, hopelijk vallen de prikjes mee!
pi_157967901
W. Wordt kaal :{ ook echt bovenop zn hoofd. Nu is 'ie net zo'n oud mannetje :')
  woensdag 2 december 2015 @ 17:30:06 #170
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157967939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:18 schreef Selvaria het volgende:
Zo, terug van de dokter. N.'s longetjes klonken schoon, het geluid kwam meer vanuit haar luchtwegen. We hebben nu een nieuw pufje voor haar voorgeschreven gekregen dat ook ontstekingsremmend werkt, want haar keel was behoorlijk geīrriteerd. ;( De HA had goede hoop dat dat ook de reden voor haar slechte drinken was. Advies was om ivm de keelpijn een pcm te geven voor de voeding om te kijken of ze dan wel (beter) wil drinken. Het proberen waard m.i. ^O^

Mevrouw heeft as we speak de grootste praatjes naast me aan tafel terwijl ze zichzelf met pindakaas ondersmeert. :') O+
Och beterschap. Wat klinkt dat sneu. Ook voor jou.. Zo'n nacht trekt niemand.
Enne pindakaas? eet ze dat al op brood ofzo?

Luna,
wat een prachtig koppie <3
snap dat je verliefd op hem bent.

Speen troubles.
Ik geef geen fles. Ze pakt hem gewoon niet bij mij. Iedereen mag de fles geven behalve ik.
Ach ja.. nu vind ik deze weigeringen nog wel oke. maak er niet zo'n probleem van. :)

Heb net een rendierpakje gehad van een collega. een onesie voor ro.
6 tot 9 maanden. hoop dat ze erin past! zelf koop ik alles al van 9 maanden en ouder.. :@
pi_157968228
Op brood inderdaad. Deze van de kleine keuken is vanaf 6 maanden en 100% op basis van pinda's.

http://dekleinekeuken.com/

Links op het bovenste plaatje. We hebben ook de appel/peerstroop, die vindt ze ook :9~ .
  woensdag 2 december 2015 @ 17:49:31 #172
409579 LuDann
All the way
pi_157968255
Ach Luna, wat een droppie is het toch ook. O+

Selvaria, gelukkig lijkt het mee te vallen. Gaat het beter met het andere pufje?

Sillie, ik zou als ik jou was even een kijkje nemen in het BV topic naar dat lijstje wat ik gepost had. Er staan echt heel veel uiteenlopende tips in.

Spring, hoe ging het bij het CB? Last van de prikjes?
pi_157968319
Het was verschrikkelijk. :'( Ze was zo lief aan het lachen naar de verpleegkundige en toen ineens moest ze zo oprecht verbaasd en hard huilen. Maar ze leeft nog.

Ik vroeg aan de vpk wanneer ze precies autistisch zou worden van de prikken. 'Binnen 4 uur,' antwoordde ze. :D
pi_157970261
:') spring

Maar ja, zielig is dat altijd. Y had dat ook. Maar voor ik haar kon pakken was het al over.
pi_157970507
Hier was het ook even huilen voor de prikjes. En hij is de hele dag al hangerig en pieperig, met een beetje verhoging.

First time ouders fail: met said hangerige en pieperige baby in de draagdoeken blokje gaan wandelen, zodat hij even kan slapen. Onderweg bedenken dat je geen zijn hebt eten te koken, en bij een soort foodtruck een burger gaan eten. Zo'n hele dikke juicy burger die je wel met je handen moet eten, en waar als uitloopt. :9 met baby in draagdoek geen goed idee, let me tell you! Zeker niet als baby wakker begint te worden en dus onrustig is, en jij dus gaat staan schommelen en wiegen terwijl je je burger probeert te eten.

Ik heb nog steeds honger!
  woensdag 2 december 2015 @ 19:24:00 #176
409579 LuDann
All the way
pi_157970541
Ahw spring. Was ze wel een beetje te troosten?

Lekker hoor Jager. :P Ik lees wel vaker over mensen die eten met baby in de doek, maar ik vind dat altijd maar geklooi hoor. Het eet helemaal niet fijn.
pi_157970664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:24 schreef LuDann het volgende:
Ahw spring. Was ze wel een beetje te troosten?

Lekker hoor Jager. :P Ik lees wel vaker over mensen die eten met baby in de doek, maar ik vind dat altijd maar geklooi hoor. Het eet helemaal niet fijn.
Ik eet ook regelmatig met baby aan de borst. Wat dat betreft is in de doek makkelijker, alleen deze burger niet.
  woensdag 2 december 2015 @ 19:30:26 #178
409579 LuDann
All the way
pi_157970714
Oh aan de borst vind ik al helemaal onhandig. Ik loop dan zo te klooien, dan eet ik liever gewoon een uurtje later als ik mijn handen vrij heb.

Wat me inmiddels wel lukt is liggend voeden. *O* Das best relaxed 's nachts.
pi_157970859
Gewoon een hydrofiel over de baby heen leggen als je voedt, dan lekt het daarop. En als je staat te eten een spuugdoekje op d'r hoofd ofzo. Of je bord onder je kin houden.
pi_157970933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:30 schreef LuDann het volgende:
Oh aan de borst vind ik al helemaal onhandig. Ik loop dan zo te klooien, dan eet ik liever gewoon een uurtje later als ik mijn handen vrij heb.

Wat me inmiddels wel lukt is liggend voeden. *O* Das best relaxed 's nachts.
Hoe doe je dat, liggend voeden? Ik lees dat meer, maar ik zie niet echt hoe je dat zou moeten doen eigenlijk...
pi_157971052
Op je zij liggen, kind op de zij ernaast op bed/bank. Happen, klaar.
pi_157971056
Hebben jullie tijdens de kraamweek niet alle houdingen een keer gehad? Mijn kraamhulp liet me dat doen voor de oefening. Liggend, de Madonna, de rugby.
pi_157971073
pi_157971082
Dat ja, de kraam heeft ze voorgedaan... liggend voeden is zo fijn 's nachts! Werd laatst wakker met madam hangend aan mn tepel, had ze zelf aangehapt!
pi_157971098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:42 schreef Krisvc het volgende:
Op je zij liggen, kind op de zij ernaast op bed/bank. Happen, klaar.
:Y Buik tegen buik, tepel net iets boven de bovenlip.
Doet niet iedereen dat 's nachts? :o
  woensdag 2 december 2015 @ 19:44:44 #186
409579 LuDann
All the way
pi_157971116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:36 schreef SaskiaR het volgende:
Gewoon een hydrofiel over de baby heen leggen als je voedt, dan lekt het daarop. En als je staat te eten een spuugdoekje op d'r hoofd ofzo. Of je bord onder je kin houden.
Het gaat niet alleen om het morsen, gaat meer om de houding ofzo. Ik kan gewoon niet lekker relaxed genieten van mijn eten met een baby op mijn buik gebonden.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, liggend voeden? Ik lees dat meer, maar ik zie niet echt hoe je dat zou moeten doen eigenlijk...
Lastig uit te leggen. :P Ik leg haar aan de borst aan die aan de zij zit waarop ik lig. Dan liggen we buik aan buik, zeg maar. Maar het heeft ook met je anatomie te maken denk ik. Als je erg kleine borsten hebt lijkt het me lastiger. Die van mijn zijn denk ik net groot genoeg.
pi_157971142
Jij op je zij en baby op z'n zij naast je. Of jij op je rug en dan buik tegen buik.

Ik voed 's avonds, 's nachts en 's ochtends in bed en sinds N. zo'n goede rollie is komt ze zelf naar de borst toe. :D Dan ben ik nog aan het neerstrijken op mijn zij en komt zij al met open mond aan en hap. :D O+

Ze is nog steeds Heel Zielig. ;( Ik moet echt een beetje huilen van binnen als ze zo doet. Waar is mijn lachebekje? ;( Man is haar nu op bed aan het leggen, hopelijk kan ze even slapen. Ik hoop qua nacht op een betere dan gisteren. :X
pi_157971151
Nee hoor liggend kan volgens mij met iedere borst. Ik heb een bescheiden B cupje
pi_157971168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:42 schreef Estrys het volgende:
Hebben jullie tijdens de kraamweek niet alle houdingen een keer gehad? Mijn kraamhulp liet me dat doen voor de oefening. Liggend, de Madonna, de rugby.
Wij kwamen hier niet verder dan zittend (das de madonna denk ik) want dat wilde W. pas op dag 7 :') . Toen was ik zo blij dat dat lukte dat ik weinig voelde voor iets anders proberen..
  woensdag 2 december 2015 @ 19:46:38 #190
409579 LuDann
All the way
pi_157971174
Mij lukte het in het begin niet hoor, liggend voeden! Tot een week of 2 geleden zat ik bij elke voeding rechtop in bed in de kleermakerszit.

Edit: het lukt Wolk nu ook om zelf de borst te zoeken en aan te happen, dat helpt enorm mee.
pi_157971177
Je kan trouwens ook ietsje verder richting je buik doorrollen en dan de andere borst ook geven. Ik lig altijd op mn rechterzij en dan geef ik zowel de linker- als de rechterborst. Werkt denk ik niet als je stuwing hebt, want dan doet het pijn om op je volle borst te liggen.
pi_157971191
Liggend voeden O+

Mijn favoriete voedingshouding, zo lekker ontspannen. En vooral ideaal voor nachtvoedingen.
pi_157971199
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:46 schreef Estrys het volgende:
Nee hoor liggend kan volgens mij met iedere borst. Ik heb een bescheiden B cupje
:Y

High five!

:')
pi_157971239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:46 schreef SaskiaR het volgende:
Je kan trouwens ook ietsje verder richting je buik doorrollen en dan de andere borst ook geven. Ik lig altijd op mn rechterzij en dan geef ik zowel de linker- als de rechterborst. Werkt denk ik niet als je stuwing hebt, want dan doet het pijn om op je volle borst te liggen.
Dat lukt me niet, dan lig ik op hem. Of ik moet mezelf tegen gaan houden. Dat hou ik geen hele voeding vol.
  woensdag 2 december 2015 @ 19:50:35 #195
409579 LuDann
All the way
pi_157971281
Wat sneu Selvaria, ik hoop dat het snel beter gaat met je kleintje!

Ik kan ook niet de andere borst aanbieden op die zij door door te rollen. Ik moet dan toch echt op mijn andere zij gaan liggen.

Ik voed overdag vaak lopend of staand trouwens. 8-)
pi_157971331
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:48 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat lukt me niet, dan lig ik op hem. Of ik moet mezelf tegen gaan houden. Dat hou ik geen hele voeding vol.
Mijne is wel wat groter, die houdt zichzelf in de juiste houding. En ze is zo groot dat ik toch niet op dr kan gaan liggen :')
  woensdag 2 december 2015 @ 19:52:42 #197
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157971338
Mij lukt het ook niet om 2 borsten aan 1 kant te geven. Maar ik sleep 'm op m'n buik en rol 'm dan door naar de andere kant, dan hoef ik ook niet overeind te komen. Als ik echt geluk heb val ik n slaap tojdens het voeden. De laatste tijd duren de voedingen ineens weer een half uur, en daar irriteer ik me soms een beetje aan. Drink nou door ipv dat gesabbel tussendoor!
Laten jullie je baby nog boeren 's nachts? Ik ben daar te lui voor. Hij lijkt er niet echt last van te hebben, laat 's ochtends meestal een paar harde scheten. ;)
pi_157971362
Ik voed nog steeds het liefst liggend. Dus als ik thuis ben zonder visite ga ik er nog steeds vaak bij liggen. In de Madonna is L. minder ontspannen en drinkt ze minder goed.

Tegenwoordig doet ze hetzelfde als bij Selvaria. Dan lig ik nog niet, maar dan draait ze al naar me toe, strekt ze beide handen uit en pakt daar m'n boob mee vast terwijl ze aanhapt. O+ :')

Ik hoop dat je meisje zich trouwens snel beter voelt Selvaria!

Hier een druk dagje gehad. Contract getekend, kerstboom gehaald (ik vond dat het dit jaar best voor Sinterklaas kon), rondje grof vuil, ziekenhuisafspraak voor man in Leiden. Toen was het heel snel tijd om L. van de opvang op te halen. Stiekem word ik best verdrietig als ik bedenk dat vanaf volgende week 4 van de 7 dagen er zo uit zien en ik haar alleen 's ochtends en 's avonds een paar uurtjes zie. :{
pi_157971373
Ik word veel te wakker als ik rechtop ga zitten. Nu Dommel ik lekker wat weg.
Ik kon trouwens op dag vier in de kraamweek niet eens zitten door een te strakke hechting :')

Wij zijn net naar Sinterklaas op het werk bij mijn man geweest. A. heeft de hele tijd lekker in de doek geslapen O+ Toen hij wakker begon te worden snel naar huis gegaan om te voeden.
Mijn man heeft nu nog Sinterklaas avond op werk. En ik moet proberen een stuiterende peuter in bed te krijgen. Sugar rush :')
pi_157971446
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:46 schreef Estrys het volgende:
+2

Die rugbyhouding vond ik echt verschrikkelijk trouwens.

Sterkte Selvaria!

Hier ook een zieligerd. Ze is nog steeds erg huilerig. Geen idee wat er loos is. Ik denk dat ze zich niet lekker voelt. Vanmiddag sliep ze ook ineens 4 uur achter elkaar. Eigenlijk is ze alleen wakker om wat te eten, want ze heeft flinke honger steeds. Tijdens het spelen weet ze ook al niet of ze moet huilen of lachen. Maar goed, nu ligt ze weer in coma op mijjn schoot. Straks nog maar even temperaturen voor de zekerheid..
pi_157971456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:50 schreef LuDann het volgende:
Wat sneu Selvaria, ik hoop dat het snel beter gaat met je kleintje!

Ik kan ook niet de andere borst aanbieden op die zij door door te rollen. Ik moet dan toch echt op mijn andere zij gaan liggen.

Ik voed overdag vaak lopend of staand trouwens. 8-)
Ik heb laatst al voedend een pakketje aangenomen 8-) even snel een doek over m'n kind en half achter de deur blijven staan. De bezorger heeft het niet opgemerkt.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:06:47 #202
409579 LuDann
All the way
pi_157971760
Laten boeren is iets wat ik overdag eigenlijk ook heel vaak vergeet. :@ Kan vaak kloppen en wiegen wat ik wil, maar er komt gewoon niks uit. Dus ja, dan lijkt het me niet eens zo nodig. Heb vandaag voor het eerst in tijden een flesje gekolfde melk gegeven (was nog over) en toen was het zo opeens *BURP* toen ik haar weglegde. Oh ja. :')

'S nachts leg ik haar voor de vorm even tegen mijn schouder maar ze slaapt dan alweer en houdt zich helemaal slap. Om haar echt te laten boeren zou ik haar wakker moeten maken. Dat doe ik niet want ze lijkt er geen nadelen van te ondervinden, het niet boeren.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:07:00 #203
409579 LuDann
All the way
pi_157971767
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb laatst al voedend een pakketje aangenomen 8-) even snel een doek over m'n kind en half achter de deur blijven staan. De bezorger heeft het niet opgemerkt.
Stoer. :D _O_
pi_157971796
Boeren hier alleen nog na een flesje. Op een gegeven moment ging het er vanzelf af eigenlijk. Soms pak ik haar nietsvermoedend op en dan komt er toch ineens een boer. :D
pi_157971862
Hopelijk past het pakje, faptist!

Blijft gemeen, zo'n prik zonder dat je weet wat er komt. Hopelijk heeft ze er niet veel last van, Spring!

Succes met de fles, silliegirl!

Beterschap, Selvaria! En hoe gaat het met het gezin van LuDann?

Ik voed 's nachts zittend, op een stoel in de babykamer. Liggend ben ik bang dat ik in slaap val en J plet, en dan heeft mijn vriend er ook meer last van qua geluid. Boeren sla ik 's nachts over, tenzij ik hoor dat er wat dwars zit.
pi_157971950
's Nachts laat ik haar ook niet meer boeren en overdag komen ze vanzelf. Echt van die harde mannenboeren :D
pi_157971979
Ik voed ook liggend op één kant met beide borsten. B-cupje ook.
pi_157971986
Ik bevries in de babykamer :( dus daar voeden is een no go. De verwarming staat vol open maar het is er overdag en snachts niet warm te krijgen. Durf hem er niet eens aan te kleden. Denk dat ik zo'n goedkope Ikea commode erbij haal voor bij ons op de kamer.
pi_157972021
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:52 schreef Mariposas het volgende:
Mij lukt het ook niet om 2 borsten aan 1 kant te geven. Maar ik sleep 'm op m'n buik en rol 'm dan door naar de andere kant, dan hoef ik ook niet overeind te komen. Als ik echt geluk heb val ik n slaap tojdens het voeden. De laatste tijd duren de voedingen ineens weer een half uur, en daar irriteer ik me soms een beetje aan. Drink nou door ipv dat gesabbel tussendoor!
Laten jullie je baby nog boeren 's nachts? Ik ben daar te lui voor. Hij lijkt er niet echt last van te hebben, laat 's ochtends meestal een paar harde scheten. ;)
Ja, als ik hem niet laat boeren dan ligt hij echt te kreunen in bed. Hier doet hij standaard bijna een half uur over een borst, een nachtvoeding duurt dus meestal dik een uur..
pi_157972107
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, als ik hem niet laat boeren dan ligt hij echt te kreunen in bed. Hier doet hij standaard bijna een half uur over een borst, een nachtvoeding duurt dus meestal dik een uur..
Hier ook een uur. :Y
  woensdag 2 december 2015 @ 20:21:40 #211
409579 LuDann
All the way
pi_157972187
Pfoe, een uur? Das wel lang zeg. Ik prijs mezelf maar gelukkig denk ik, met 10 minuten, bij uitzondering 15.

Hupje, lief dat je ernaar vraagt. Met Wolk gaat het prima. Haar verkoudheid lijkt voor het meerendeel over te zijn, gelukkig, want het lijkt er dus op dat ze in ieder geval niet de nare virusinfectie heeft van mijn man.

Met mijn man gaat het niet zo lekker. De symptomen zijn precies kinkhoest, hij heeft hoestaanvallen die zo heftig zijn dat hij ervan moet overgeven. Ook is hij vreselijk benauwd. Hij kan niet eens de trap oplopen of een telefoontje plegen zonder ervan te moeten bijkomen op de bank. Dus ja, dat is behoorlijk vervelend.
pi_157972196
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

doe ik ook regelmatig. Alleen lastig als je moet tekenen..
  woensdag 2 december 2015 @ 20:31:47 #213
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157972483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:21 schreef LuDann het volgende:
Pfoe, een uur? Das wel lang zeg. Ik prijs mezelf maar gelukkig denk ik, met 10 minuten, bij uitzondering 15.

Hupje, lief dat je ernaar vraagt. Met Wolk gaat het prima. Haar verkoudheid lijkt voor het meerendeel over te zijn, gelukkig, want het lijkt er dus op dat ze in ieder geval niet de nare virusinfectie heeft van mijn man.

Met mijn man gaat het niet zo lekker. De symptomen zijn precies kinkhoest, hij heeft hoestaanvallen die zo heftig zijn dat hij ervan moet overgeven. Ook is hij vreselijk benauwd. Hij kan niet eens de trap oplopen of een telefoontje plegen zonder ervan te moeten bijkomen op de bank. Dus ja, dat is behoorlijk vervelend.
Klinkt ook wel als bronchitis. Heeft ie medicijnen gekregen?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157972613
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hier ook een uur. :Y
Jemig. ;( Hier max 8 minuten of zo.
pi_157972629
Aah prikjes ;(

LuDann beterschap met je man! klinkt niet fijn

Wat duren jullie voedingen lang :o Zeker in de nacht. G. komt een keer 'snachts maar ik denk dat het gewoonte is. Hij drinkt nog geen 5 minuten, en sukkelt dan in slaap, kan m zo wegleggen. Hij komt ook altijd rond het zelfde tijdstip.

nvm

[ Bericht 23% gewijzigd door Cassandra87 op 02-12-2015 20:46:48 ]
pi_157972914
Verschonen jullie eigenlijk je baby 's nachts?

En Cassandra: ik las je bericht net voor je edit, dus :* voor jou ook!
  woensdag 2 december 2015 @ 20:48:28 #217
409579 LuDann
All the way
pi_157972937
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:31 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Klinkt ook wel als bronchitis. Heeft ie medicijnen gekregen?
Ja, hij heeft een puffertje met Ventolin. De HA zei dat herstel nog wel even kon duren.
pi_157972948
Hier 's nachts ook vrijwel altijd liggend op zij. :Y Ik ben dan vaak te moe om zittend te voeden. Soms bij de tweede borst ga ik op mijn rug liggen en leg ik haar bovenop, gaat hier ook prima.

Ik vind luier verschonen 's nachts trouwens zo }:| slaapzak aan en uit enzo. :O

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:46 schreef SaskiaR het volgende:
Ha, ja. Hier toevallig vanmorgen geprobeerd, want ik was zo moe en had geen zin om haar en mijzelf om te draaien naar de andere kant. Maar dochter viel op dat moment in slaap. :')
pi_157972985
Ja zeg, bij jullie spuit het eruit he :P
Spring spuit het zelfs in de soep ;)

Ik heb gewoon nogal een langzame drinker. Lui Indo bloed ;) Zo zijn al mijn baby's.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:53:36 #220
409579 LuDann
All the way
pi_157973088
'S nachts luier verschonen... Nope! Ik ben al kapot genoeg na elk uur een voeding, dankjewel.

Ze heeft geen last van haar volle luier en van verschonen wordt ze veel te wakker (en ik dus ook) dus dat doe ik niet.
pi_157973218
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:53 schreef LuDann het volgende:
'S nachts luier verschonen... Nope! Ik ben al kapot genoeg na elk uur een voeding, dankjewel.

Ze heeft geen last van haar volle luier en van verschonen wordt ze veel te wakker (en ik dus ook) dus dat doe ik niet.
Ik doe dat wel als er vier uur tussen zit, vaak zit er iets van poep in. En hij plast echt heel veel :Y Als ie ieder uur komt dan doe ik het de vierde keer :P
pi_157973220
Hier 's nachts dus wel 1x, en soms komt vriend laat naar bed en doet die luier dan. _O_
Maar die van 's morgens vroeg sla ik over en doe ik pas als we opstaan.
Hier heeft ze verder ook geen last van haar volle luiers gelukkig.
pi_157973438
Een volledige voeding duurt bij ons een kwartiertje, ook 's nachts.

LuDann, fijn van Wolk en balen van je man. Hopelijk gaat het snel wat beter. Trek jij het nog een beetje?

Ik verschoon alleen 's nachts als de luier op knappen staat of als ik ruik dat er gepoept is. Daarstraks legde ik hem slapend weg en rook ik wat }:| Toch maar laten slapen, en inmiddels is de luier verschoond.

Estrys, de kou is ook het minst leuke deel van voeden in de babykamer :P. En dan is het hier niet eens echt koud (maar vanuit je warme bed is alles koud).
  woensdag 2 december 2015 @ 21:09:14 #224
409579 LuDann
All the way
pi_157973565
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik doe dat wel als er vier uur tussen zit, vaak zit er iets van poep in. En hij plast echt heel veel :Y Als ie ieder uur komt dan doe ik het de vierde keer :P
Wolk poept gelukkig niet meer 's nachts. *O*

Onze kraamhulp drong er bij ons een beetje op aan om slaap voor het verschonen te laten gaan. Nja, en aangezien ze er gewoon mee doorslaapt, geen luieruitslag heeft en niet doorlekt vind ik het prima zo. :Y
pi_157973577
Wij voeden ook liggend bij ons in bed. M en ik beiden. Alleen wel even een flesje klaar maken vooraf, maar dat is zo gebeurd.
pi_157973624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wolk poept gelukkig niet meer 's nachts. *O*

Onze kraamhulp drong er bij ons een beetje op aan om slaap voor het verschonen te laten gaan. Nja, en aangezien ze er gewoon mee doorslaapt, geen luieruitslag heeft en niet doorlekt vind ik het prima zo. :Y
Ja slaap gaat hier ook voor. Maar dat doet hij ook nauwelijks :P
  woensdag 2 december 2015 @ 21:15:19 #227
409579 LuDann
All the way
pi_157973793
Nou, eerlijk gezegd wordt het wel zwaar zo, Hupje. Manlief kan echt vrijwel niet meehelpen nu en dat betekent dus dat vrijwel alles op mij neerkomt. Eigenlijk is het enige wat hij doet Wolk in de ochtend (nadat ik haar en haar spullen heb klaargezet) naar het KDV rijden. Het kan niet anders, ziek is ziek, maar dat vind ik wel moeilijk nu bovenop die klotenachten.

Normaal gesproken rijd ik ook met mijn man mee naar zijn werk, dan dropt hij me onderweg bij college af. Nu moet ik dus zelf 1,5 uur met het OV twee keer per dag, dat kost ook veel energie. Gelukkig komende twee dagen geen college. *O*
  woensdag 2 december 2015 @ 21:35:20 #228
409579 LuDann
All the way
pi_157974377
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja slaap gaat hier ook voor. Maar dat doet hij ook nauwelijks :P
Beetje jammer hoor. :P

Ik had hier net een enorme huil partij, echt ontroostbaar. Luier verschoond (ga je toch maar proberen dan he :P) , temperatuur genomen, aangelegd en zelfs de mouwtjes van haar slaapzak eraf gehaald die er vanavond voor het eerst opzitten. Niks hielp. En toen opeens was ze weer vrolijk. Ik heb haar op mijn schouder en ze gaat letterlijk van krijsen naar stil naar lachen.

Trollbaby. :P
pi_157975376
Ik voed 's nachts zittend, gelukkig duren voedingen eigenlijk nooit meer dan 15 min. Liggend voeden is teveel gedoe, daar heb ik te weinig handigheid in. Verschonen doe ik al weken niet meer 's nachts, niet echt nodig en we worden er alleen nogal wakker van.

LuDann, beterschap voor je kerel, niet fijn zeg.

En hupje :* voor jou, die babytijd van J klinkt behoorlijk zwaar!
  woensdag 2 december 2015 @ 22:59:18 #230
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157977122
Borstvoeden
In de eerste maand duurde een voeding hier ook een uur. 10 minuten kloten met aanleggen/ in slaap vallende baby/ etc , 30 min drinken. Luier verschonen. En dan weer hetzelfde liedje.
na maand 2 dronk ro echt perfect en waren we met 20 min klaar.
Nu met 8 maanden drinkt ze in 10 min a 25 min 1 borst leeg en dat is dan voldoende. De keer erna bied ik de andere kant aan. Ik probeer nu vaak te kolven tijdens het drinken. Lukt soms. Lang niet altijd.

Morgen zo'n lange dag. Ik zou me al ziek willen melden als ik er aan denk.
Van 8:30 tot 23:00 werken. Feestje voor de brugklassers. Helaas werk ik ook tot 16:25 die dag en begint het feest al om 18:00.
Zie ik m'n meisje heel de dag niet. Heb er nu al verdriet van :'(
pi_157977467
Ik verschoon ook niet in de nacht. Ervaring heeft geleerd daar er meer geluid als iets anders uitkomt :P vaak enkel een natte scheet. Daar kom ik mijn bed niet voor uit. Tenzij G. Al een poos niet heeft gepoept, dan wil ik t risico niet nemen dat hij in de nacht in een poepexplosie slaapt.

Verder heb ik lekker asociaal lang heet gedoucht en voel ik me al iets beter. G is aan het brabbelen tegen zijn papa en zijn papa brabbelt terug. Te lief.
pi_157978025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:
Nou, eerlijk gezegd wordt het wel zwaar zo, Hupje. Manlief kan echt vrijwel niet meehelpen nu en dat betekent dus dat vrijwel alles op mij neerkomt. Eigenlijk is het enige wat hij doet Wolk in de ochtend (nadat ik haar en haar spullen heb klaargezet) naar het KDV rijden. Het kan niet anders, ziek is ziek, maar dat vind ik wel moeilijk nu bovenop die klotenachten.

Normaal gesproken rijd ik ook met mijn man mee naar zijn werk, dan dropt hij me onderweg bij college af. Nu moet ik dus zelf 1,5 uur met het OV twee keer per dag, dat kost ook veel energie. Gelukkig komende twee dagen geen college. *O*
LuDann, mijn oudste heeft vorig jaar kinkhoest gehad (het was de hel, echt verschrikkelijk!). Ze heeft uiteindelijk (omdat er niet echt medicijnen voor zijn) 1 of ander drankje gekregen tegen de hoestprikkel waar ze ook enorm van ging slapen (echt, 's avonds om 18 uur erin, 's morgens om 9:30 wakker maken). Ik heb dus echt geen idee meer hoe dit heette, maar de huisarts zou vast weten wat het moet zijn. Het is niet geschikt voor overdag omdat je er dus slaperig van wordt, maar voor de nachten zou het misschien fijn zijn voor hem?

Verder niet bijgelezen, Beer kreeg prikjes vandaag en was daarna goed van slag.
Sara
Merel
Ukje
pi_157979116
Gister echt een baggernacht gehad met heel veel wakker worden, hielt m'n hart al vast voor vanavond, m'n dansavond. Toen ik wegging lag ie net in bed en bleef krijsen, zodat ik met een naar gevoel wegging. Maar gelukkig bleek ie na een tijdje stil en sliep ie goed! Kennelijk heeft ie dat in slaap huilen even nodig, maar ik kan daar nooit zo goed tegen..
Toen ik thuiskwam sliep ie nog braaf, na een tijdje hoorde ik hem huilen en ging even bij hem kijken. Hing een muffe, zurige lucht in z'n kamer :? Rook aan Q, daar kwam het wel vandaan, voelde aan z'n hoofd, nat.. Een nieuwe mijlpaal: echt kotsen, met stukjes, meh die lucht ook :') Zat ook in z'n haar, dus net even lekker in bad gedaan :) Nu moet ie voor de 2e keer in slaap vallen dus weer huilen helaas
pi_157979510
Wij hadden een goede nacht afgelopen nacht! Hij was pas om 4 uur wakker, en daarna om 6 uur even tot de wekker om 7 uur ging en het huilen was. Maar met behulp van zijn aapje en wat geduld hebben we met tussenpozen uiteindelijk samen tot half 1 geslapen :@

Wij verschonen nooit s nachts. Regelmatig is z'n luier ook s ochtends (7 uur) gewoon nog droog. De eerste echte ochtendluier is vaak wel een zware. Volgens mij plast hij gewoon amper in z'n slaap, want als hij overdag veel heeft geslapen plast hij ook veel minder.

Boertjes laten doe ik nooit. Dat hoeft toch alleen bij flesvoeding? Bij borstvoeding zit de melk vacuüm en komt er geen lucht bij en hoeft er daarom ook niet geboerd te worden. Zo heb ik het geleerd van de lactatiekundige of kraamhulp iig. En liggend voeden ftw! Gewoon naast je neerleggen en hij hapt vanzelf waarna je gelijk door kunt slapen :') hij wordt dan ook vrijwel elke ochtend wakker in ons bed. Alleen moet ik wel omhoog komen om hem te verleggen en op m'n andere zij te gaan liggen. Ga vannacht Saskia's truuk eens proberen!

En kotsen met stukjes :r Zure melk is al smerig, ik heb soms het idee dat die geur niet meer weg te krijgen is, ondanks dat we niet zo'n spuger hebben. Wat dit soort dingen betreft ben ik wel blij dat we hier nog niet aan echt voedsel doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 00:51:57 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157979570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden een goede nacht afgelopen nacht! Hij was pas om 4 uur wakker, en daarna om 6 uur even tot de wekker om 7 uur ging en het huilen was. Maar met behulp van zijn aapje en wat geduld hebben we met tussenpozen uiteindelijk samen tot half 1 geslapen :@

Wij verschonen nooit s nachts. Regelmatig is z'n luier ook s ochtends (7 uur) gewoon nog droog. De eerste echte ochtendluier is vaak wel een zware. Volgens mij plast hij gewoon amper in z'n slaap, want als hij overdag veel heeft geslapen plast hij ook veel minder.

Boertjes laten doe ik nooit. Dat hoeft toch alleen bij flesvoeding? Bij borstvoeding zit de melk vacuüm en komt er geen lucht bij en hoeft er daarom ook niet geboerd te worden. Zo heb ik het geleerd van de lactatiekundige of kraamhulp iig. En liggend voeden ftw! Gewoon naast je neerleggen en hij hapt vanzelf waarna je gelijk door kunt slapen :') hij wordt dan ook vrijwel elke ochtend wakker in ons bed. Alleen moet ik wel omhoog komen om hem te verleggen en op m'n andere zij te gaan liggen. Ga vannacht Saskia's truuk eens proberen!

En kotsen met stukjes :r Zure melk is al smerig, ik heb soms het idee dat die geur niet meer weg te krijgen is, ondanks dat we niet zo'n spuger hebben. Wat dit soort dingen betreft ben ik wel blij dat we hier nog niet aan echt voedsel doen.
Nonsens. Ook bij borstvoeding kunnen ze lucht mee binnen krijgen (zeker bij het aanhappen).

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 00:54:05 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157979600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

LuDann, mijn oudste heeft vorig jaar kinkhoest gehad (het was de hel, echt verschrikkelijk!). Ze heeft uiteindelijk (omdat er niet echt medicijnen voor zijn) 1 of ander drankje gekregen tegen de hoestprikkel waar ze ook enorm van ging slapen (echt, 's avonds om 18 uur erin, 's morgens om 9:30 wakker maken). Ik heb dus echt geen idee meer hoe dit heette, maar de huisarts zou vast weten wat het moet zijn. Het is niet geschikt voor overdag omdat je er dus slaperig van wordt, maar voor de nachten zou het misschien fijn zijn voor hem?

Verder niet bijgelezen, Beer kreeg prikjes vandaag en was daarna goed van slag.
promethazine toevallig?

pi_157979680
LuDann, hopelijk is Wolk een beetje vrolijk gaan slapen, dat is veel leuker (zal ze zelf bedacht hebben ;) )

Dankjewel, Mineola, daar schoot ik even van vol :'( Het is zķ anders dan ik me voorgesteld had.

Faptist, succes met de lange werkdag! Jammer dat de 'leuke' buitenschoolse activiteiten zoveel tijd kosten, he.

Vies he, Gevalletje... hopelijk gebeurt dat niet al te vawk.

Fuente, gaat het inmiddels weer een beetje met B?
  donderdag 3 december 2015 @ 06:02:54 #238
360012 Shopaholic1984
pi_157980962
Bleh, gisteren een bezoekje gebracht aan de hap. L ging steeds sneller en oppervlakkiger ademhalen en werd wat blauw rond haar lipjes. Arts denkt bronchitis, dus AB kuurtje gekregen voor een week. Laat thuis en toen moesten we nog eten. Dan maar pizzatje bestellen.
Wat wel heel lief was O+ ; L lag gisteren even te huilen. N tijgert er naar toe en legt haar handje op het handje van L, net alsof ze wil troosten O+ O+ O+

Arme Q, overgeven met stukjes. L deed gisteren een golfje gal. Brrrr ook zo vies!

LuDann, hopelijk knapt je man snel op!

:* voor de baby's die hun prikjes hebben gehad. Hopelijk niet al teveel last er van.

:* voor de andere zieke baby's! Allemaal maar weer snel beter worden.

Oja en ik lig nu wakker omdat 1 van de 2 hoestte in haar slaap....
pi_157981287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:48 schreef FlyingFish het volgende:

Mnoh de boeren die mijnes liet na de bv waren anders niet mis :') leek wel een volwassen kerel...

Liggend voeden is mij nooit gelukt. Ik eindigde dan altijd met een bed vol melk, rugpijn en een hysterische baby die niet meer kon aanhappen...
Kwak
pi_157981304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:06 schreef LuDann het volgende:
Laten boeren is iets wat ik overdag eigenlijk ook heel vaak vergeet. :@ Kan vaak kloppen en wiegen wat ik wil, maar er komt gewoon niks uit. Dus ja, dan lijkt het me niet eens zo nodig. Heb vandaag voor het eerst in tijden een flesje gekolfde melk gegeven (was nog over) en toen was het zo opeens *BURP* toen ik haar weglegde. Oh ja. :')

'S nachts leg ik haar voor de vorm even tegen mijn schouder maar ze slaapt dan alweer en houdt zich helemaal slap. Om haar echt te laten boeren zou ik haar wakker moeten maken. Dat doe ik niet want ze lijkt er geen nadelen van te ondervinden, het niet boeren.
En als je haar op je knie zet en dan voorzichtig het bovenlijfje rondjes laat draaien (alsof ze hoelahoept met haar schouders zeg maar) of zachtjes naar voor en naar achter bewegen t.o.v. je knie?

Dan kwamen vastzittende boeren er hier altijd wel uit.
Kwak
pi_157981315
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

:Y Buik tegen buik, tepel net iets boven de bovenlip.
Doet niet iedereen dat 's nachts? :o
Als mijn baby buik tegen buik lag dan komt mijn tepel tot voorbij zijn achterhoofd... Was niet echt een optie die houding.

Als in: ik bedoel maar dat niet met elk lijf en elke borst liggend voeden makkelijk gaat...

En nou weer weg, heb heul geen baby, zit bij te kezen uit verveling...
Kwak
pi_157981613
Nee het is ook gewoon zoeken naar wat voor jou/jullie het fijnste werkt :Y

Ik kan wel janken hier. Oudste heeft de sinterklaascadeaus ontdekt. En ze waren nog niet ingepakt :'( dus dat kunnen we zaterdag niet geven. Nu heb ik nog twee dingen over zaterdag. En het bonnetje is in de wasmachine geweest dus terugbrengen kan ook niet.
pi_157981682
Oef! Hoe oud is je oudste? Kan je hem/haar al het grote geheim vertellen?
pi_157981690
O shit Estrys. :o Doen jullie aan kerst? Kun je de cadeaus dan geven? Pff, lekker veel tijd ook nog om nu nog wat te regelen. :N

Beterschap voor L. Shop! Ik hoop dat ze zich snel beter voelt. Troostende N. klinkt wel ontzettend lief. O+

L. heeft net compleet gebiologeerd naar tiktak zitten kijken. Ik wist niet dat dat zo vroeg al zo fascinerend was. Ik kon zowaar zonder morren d'r nageltjes knippen. :o
pi_157981696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

promethazine toevallig?
Ja! Dat was het :Y
Sara
Merel
Ukje
pi_157981700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:53 schreef Krisvc het volgende:

L. heeft net compleet gebiologeerd naar tiktak zitten kijken. Ik wist niet dat dat zo vroeg al zo fascinerend was. Ik kon zowaar zonder morren d'r nageltjes knippen. :o
Is gewoon omdat het beweegt toch? N. vindt QI op de BBC erg interessant :)
pi_157981712
Natuurlijk is dat gewoon omdat het beweegt, maar de kleurtjes en patroontjes en muziekjes in tiktak zijn een stuk fascinerender dan Jamie Oliver.
pi_157981749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:52 schreef SaskiaR het volgende:
Oef! Hoe oud is je oudste? Kan je hem/haar al het grote geheim vertellen?
Hij wordt 7 over een maand. Nee vertellen dat kan echt niet. Dat gaat hij never nooit geheim kunnen houden tegenover vriendjes. En hij gelooft er echt heilig in.

Ik ga hem vertellen dat hetgeen hij gezien heeft voor zijn verjaardag was. En we wisten al wat we voor zijn verjaardag zouden kopen, we gaan dat nu andersom doen. Zijn verjaardagscadeau krijgt hij zaterdag en dit krijgt hij op zijn verjaardag. En nu hopen dat hij het cadeau voor zijn zusje niet heeft gezien (zat in een tas) anders moeten we daar hetzelfde trucje bij doen. Die is twee dagen na hem jarig. Echt. Heb ik dat.
pi_157981762
Liggend voeden (toen ik nog bv gaf) vond ik echt O+ Dat warme lijfje tegen je aan en samen wegdoezelen O+ Boeren gebeurde hier ook altijd na de bv. Beertje boert het best als ik haar zachtjes op haar bips klop, op de rug lukt het niet.

Gevalletje, vies is dat he? Beer spuugt veel mondjes terug (altijd natte plekken om haar heen in de box :') ) en soms ruikt ze gewoon naar overdatum melk. Ikzelf trouwens ook want haar nieuwe hobby is in mijn decolleté spugen tijdens het knuffelen, dan loopt het zo fijn mn bh in :r

Hupje ja vanmorgen was er weer niks aan de hand gelukkig. Gisteren was ook nog eens een hele drukke dag en dat trekt ze sowieso al niet echt.

Shop, wat naar van L! Hoe gaat het nu? Dat lijkt me best schrikken zoiets :*

Ik ga vandaag weer werken :o Na bijna een half jaar thuis vind ik dit best spannend. Wel fijn weer mijn late diensten terug gekregen dus dat scheelt in de opvang en de tijd dat Beertje van huis moet zijn. Ik ga nog maar even extra veel knuffelen vandaag O+ :'(
Sara
Merel
Ukje
pi_157981791
Estrys shit zeg! Zou je niet een deel toch kunnen geven en dan zeggen dat Sint niet wist dat jullie het ook gekocht hadden? Dan zou je eventueel net kunnen doen alsof je de 'andere' cadeaus dan ruilt en 'm wat anders op zn verjaardag geven?
Sara
Merel
Ukje
pi_157981836
Mijnes kijkt wel gewoon Masterchef Australia hoor *)

Iedereen een :* voor de drukke/zware dagen, tegenvallers, prikjes en zieken.

Estrys wat naar! En wat Kris zegt, is het een optie om het te bewaren tot kerst? Kun je nog bij bol.com iets bestellen?

Luier verschonen 's nachts doe ik nauwelijks, alleen als ze een keer heeft gepoept. Gisteravond toen ze net sliep had ze ook gepoept. Het was maar goed dat ik nog even de speen ging weghalen waar ze met haar hoofd bovenop lag, want anders had ik het niet gemerkt. Rook ineens zo'n zurige meur boven de dekentjes ter hoogte van de luier :9

Verder sliep ze voor het eerst sinds weken weer echt goed! Eén keer heb ik wat gesabbel gehoord om half 4 en daarna kwam ze pas om half 7 voor een voeding :o Het was vast weer eenmalig, maar jongens, slapen - wat is dat heerlijk! *;
pi_157981853
Oh ik was alweer spuitelf met de opmerkingen over de sinterklaascadeautjes :P
pi_157981885
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als mijn baby buik tegen buik lag dan komt mijn tepel tot voorbij zijn achterhoofd... Was niet echt een optie die houding.

Als in: ik bedoel maar dat niet met elk lijf en elke borst liggend voeden makkelijk gaat...

En nou weer weg, heb heul geen baby, zit bij te kezen uit verveling...
Bijkezen uit verveling.. Wat een luxe! O+
pi_157982021
Met min A is liggend voeden niet te doen, trouwens. :+

Wat zuur Estrys! Zijn de cadeaus voor Sinterklaas en verjaardag een beetje gelijk? Of krijgt hij nu een super groot cadeau? *)

Succes Fuente!

De verdediging ging super goed en ik ben heel erg trots op mijn bff! Daarna was er wijn! :9 Ik was dronken van 1 glas. O+ Het was in mijn oude studentenstad en ik ben al twee dagen mijn stem kwijt. Net als vroeger!
pi_157982230
het totaal bedrag is redelijk gelijk, maar dat zien die kinderen toch niet. Nou krijgt hij een spelcomputer van sinterklaas :')
pi_157982386
Hier duurt voeden ook een uur minimaal. Ik moet Alex ook wel een half uur rechtop houden, boeren en spugen, anders kan ik elke nacht zijn bed verschonen :+

Afgelopen nacht duurde het zelfs twee uur vanwege buikkrampen en dwars zittend spuug
pi_157982407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
het totaal bedrag is redelijk gelijk, maar dat zien die kinderen toch niet. Nou krijgt hij een spelcomputer van sinterklaas :')
hahaha :D Hij is het gelukkigste jongetje van Nederland. *O*
pi_157982442
Wat balen Estrys! Maar gelukkig kunnen jullie het zo oplossen.

Volwassenmannenboeren na bv, herkenbaar. :D Eenmaal goed aangehapt is het misschien vacuüm, maar bij loslaten, tepeltrekken enz. komt er altijd wel wat lucht mee.

N. sliep vannacht beter dan gisteren, maar ze was nog steeds Heel erg zielig. Uiteindelijk na een pufje en een pcm ging ze slapen, maar niet nadat ik haar in ons bed had gelegd en helemaal met mijn arm om haar heen lag. Mijn zielige meisje. ;( In de nacht werd ze nog twee keer wakker voor een voeding, maar gelukkig sliep ze op diezelfde manier snel weer verder. Man was eerder al naar beneden verkast en om 4 uur heeft hij me afgelost zodat ik nog 2 uurtjes rustig kon slapen tot de wekker ging.

Nu is N. bij de GO met een heel arsenaal aan medicijnen en hoop ik dat het een beetje meevalt voor haar (zowel N. als de GO) vandaag. :'( Indien nodig haalt man haar eerder op, maar het zou fijn zijn als dat niet hoeft.
pi_157982614
N. is na de voeding om 7.15 weer in slaap gevallen en nu slaapt ze nog!
Ze heeft ook al 15 uur dezelfde luier aan... oeps... zo maar in bad dan...
pi_157982621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:06 schreef kazy het volgende:
Mijnes kijkt wel gewoon Masterchef Australia hoor *)

Boks :Y)
Mijn meiden kijken dat ook overigens en mn jongste vroeg laatst om ludofs bekewie :') :D 24kitchen staat hier regelmatig aan op de achtergrond...

Liggend voeden gaat prima hier. A. is wel een slordige drinker, in elke houding. Laat regelmatig los enzo. Ik heb ook een sterke tsr heb ik t idee dus misschien is dat loslaten wel zijn idee van pauze inlassen :P

Net even op school van de meiden geweest voor de 10 minuten gesprekken en nog leuk gesprek gehad met een van de andere juffen. Over hoe gek je je kunt laten maken bij je eerste kind door alles wat lijkt te moeten of hoe men zegt dat het hoort. Ik vond het heel herkenbaar. Mn grote A. was een supermakkelijke baby en ik heb nooit dingen gedaan die volledig ingingen tegen mijn gevoel, we voeden best instinctief op. Maar toch merk ik dat je relaxter wordt naarmate meer kinderen. Dat het je niet meer boeit wat een ander denkt en dat je nog meer leert vertrouwen op je eigen gevoel. Ook bij grote A. waren er dingen die we zo deden want ja zo hoorde het nu eenmaal. Druk maken over ritmes enzo want ja straks gaat ze nooit op tijd slapen en weet ik wat nog meer :')
Bij E. was het al anders omdat ze zo vreselijk veel huilde dwong de situatie ons om alles los te laten en puur naar ons kind te kijken. Maar echt relaxt is dat natuurlijk niet. En nu bij kleine A. is het echt gewoon genieten ♡ ons prulleke, onze manieren en gewoontes en je heerlijk nergens druk om maken ♡ /blijebla
pi_157982686
O+
pi_157982726
Mijn baby lag net tien minuten(!!!!!) in de box zonder huilen :) O+
pi_157982799
AH fijn Pinq! O+.

Onze beeb wil alleen bij mij slapen. Zo fijn O+. Lekker snuffen. Jammer dat peuter alleen niets wil als ik hem erbij probeer te betrekken ;(.

Estrys wat balen van de kadootjes! Fijn dat je het zo kon oplossen. Ik ben blij als die goeie man weer weg is. Billie is behoorlijk ontdaan van alles. Gelukkig pakt hij z'n zindelijkheid wel weer een beetje op! *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157982848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:23 schreef pinquit het volgende:
Mijn baby lag net tien minuten(!!!!!) in de box zonder huilen :) O+
*O*
wat goed!

ik zoek een reden om nog zo'n xxl hydrofiel te kopen bij hema :') :P ze hebben zulke leuke weer. Die blauwe met sterren heb k al. Als k er nou nog een haal dan kunnen de meisjes ze gebruiken om zich af te drogen in de zomer na zwemmen in het badje. Toch?! :+
pi_157982860
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

*O*
wat goed!

ik zoek een reden om nog zo'n xxl hydrofiel te kopen bij hema :') :P ze hebben zulke leuke weer. Die blauwe met sterren heb k al. Als k er nou nog een haal dan kunnen de meisjes ze gebruiken om zich af te drogen in de zomer na zwemmen in het badje. Toch?! :+
Sint cadeau :P
Sorry ben er nogal vol van :')
pi_157982897
Haha ik heb gister twee hydrofiel xxl gehaald bij de hema, die met.boompjes en met wolkjes O+ voor onder de kerstboom hier :D
pi_157982913
Gisternacht Q in slaap geprobeerd te wiegen en hij viel met wat moeite in slaap met een flesje in z'n mond. Hij werd daarna veel wakker.
Afgelopen nacht: in slaap gejengeld/gehuild (niet echt lang) en na het spugen+badje maar 1x wakker geworden voor een flesje, whut? :o Misschien moet ie echt eventjes huilen om in slaap te vallen nu, hij wil nu vaak ook geen flesje of gerommel met een speentje als hij in slaap probeert te vallen. Dit is echt 1 van de beste nachten ooit geweest, hopelijk houdt ie dit vast!

Straks maar eens bijlezen!
pi_157982919
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

_O- maar wel een goed idee van je! :D
hij krijgt al een speenkoord want die had ik nog nodig :') en van mn moeder zo'n houten gereedschapsetje ♡ :D
pi_157982944

O+
pi_157982962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:36 schreef pinquit het volgende:
Haha ik heb gister twee hydrofiel xxl gehaald bij de hema, die met.boompjes en met wolkjes O+ voor onder de kerstboom hier :D
ja die bedoel ik idd, superleuk zijn ze toch? ♡
er staat dat ze voor inbakeren zijn maar wij bakeren heul niet in :') :D dus ik zoek nog naar genoeg redenen om nog zo'n hydrofiel te verantwoorden.
pi_157982969
quote:
Mensch!
:') *gaat draagdoek pakken om naar hema te lopen...*
pi_157982977
OEEEEEEH ik heb nog een cadeaukaart van hema :9
pi_157982984
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja die bedoel ik idd, superleuk zijn ze toch? ♡
er staat dat ze voor inbakeren zijn maar wij bakeren heul niet in :') :D dus ik zoek nog naar genoeg redenen om nog zo'n hydrofiel te verantwoorden.
Ja ze zijn geweldig O+
Hier zijn ze om mee te knuffelen :D
Alex graaft graag zijn gezicht in dingen :P
pi_157982986
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vind dat je het creatief oplost! Ik had staan stotteren denk ik en dan uiteindelijk niet geweten wat te zeggen.

Mijn nacht was weer ok, baby sliep om 23, voeding om 02:30 en toen weer om 06:30 *O* .
En nu ligt 'ie alweer een uur in de box te slapen na wat kleine huils. Beetje jammer want nu kan ik de badkamer poetsen en geen zin in :')
pi_157982993
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:
Haha kiek oan :9
pi_157983004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:
meer reden heb je toch niet nodig? :D
pi_157983029
quote:
Ohh tof!
pi_157983031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat je het creatief oplost! Ik had staan stotteren denk ik en dan uiteindelijk niet geweten wat te zeggen.

Mijn nacht was weer ok, baby sliep om 23, voeding om 02:30 en toen weer om 06:30 *O* .
En nu ligt 'ie alweer een uur in de box te slapen na wat kleine huils. Beetje jammer want nu kan ik de badkamer poetsen en geen zin in :')
Doe je het niet :D probleem opgelost :7
pi_157983050
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

meer reden heb je toch niet nodig? :D
precies! En ik moet toch boodschappen doen straks dus dan kan ik wel even daarheen zo. :9
nu nog beslissen welke ik leuker vind... ik neig naar de wolkjes denk ik.
pi_157983065
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Doe je het niet :D probleem opgelost :7
Dat niet doen besluit ik al 4 weken :P. Dat kan echt niet meer!

Ik wil ook wel zo'n leuke hydrofiel! *zet op shoplijstje voor morgen*
  donderdag 3 december 2015 @ 10:50:11 #281
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157983084
quote:
Oh, die zijn leuk zeg! O+ Maar ik heb echt geen idee wat ik ermee zou moeten doen. Ik heb 1 zo'n grote en die heb ik als 'gordijntje' over de kinderwagenbak (daar slaapt J. nog steeds in overdag). Een tweede zou ik ergens leuk neer kunnen leggen ofzo? :')

Wat goed trouwens van A. in de box! *O* Lekker hoor!

Estrys, je sintcadeaus :o Wel een goede oplossing.

Pffft. Ik heb J. net voor de tweede keer wennen weggebracht naar het kdv. De eerste keer mocht ik erbij blijven maar nu moest ik weg :'( Om half 12 mag ik hem weer halen. De leidsters hadden wel al een 'werkje' met hem gemaakt :') :D een sint-schoen met voetafdruk O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157983163
hahaha mb dat is precies mijn probleem ook :') :D ik heb er al een en die doet dienst als een soort allesdoek nu. Maar een tweede... euhm... eentje als reserve dan maar :7
  donderdag 3 december 2015 @ 10:55:48 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157983172
Oh, ik gebruik die mega hydrofielen heel veel, vooral om F af te drogen na het bad. Kan ik m lekker helemaal in wikkelen, krijgt ie t niet koud tijdens 'verhuizing' van bad naar babykamer. Ik heb er 6 :@ (naast de 15 gewone hydrofielen die ook allemaal gebruikt worden, vooral als spuuglap... )

Ik was pas als ik een volle trommel heb, dus meer dan 1 is echt wel noodzakelijk, hij wordt namelijk vaak natgeplast/ ondergespuugd na het bad. En ik maak mijn handen er ook mee schoon als ik F ingesmeerd heb met olie...
  donderdag 3 december 2015 @ 10:56:37 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157983182
Ik gebruik ze ook eigenlijk nooit. :') Jammer dat ze niet weer eens leuke kleinere hydrofielen hebben.
pi_157983269
Hier weer een slechte nacht, maar een goede ochtend waarin ik het een beetje bij heb kunnen trekken. Hij ligt nu te drinken, dus ik ga zo eens testen of er niet toch nog een boertje uitkomt na jullie opmerkingen. Ik heb wel een goede aanhapper die meestal netjes drinkt en afgezien van na een flesje boert hij nooit, ook niet uit zichzelf of als hij na een voeding rechtop zit.

Ik heb net wel tijdens het drinken z'n nagels kunnen knippen! Wat een hekel heb ik aan die dingen. Als ik het niet wekelijks knip heeft hij gelijk flinke krabbels in z'n gezicht, zoals nu ook weer omdat ik een dag te laat ben. Maar knippen als hij wakker is, is geen doen en als hij slaapt wordt hij er soms wakker van dus dat kan ook niet altijd handig. En nagelbijten gruwel ik van dus dat is ook geen optie. Wat moeten baby's sowieso met nagels... Laat die dingen lekker pas groeien als hij 8 is ofzo.
pi_157983307
Hier worden de gewone hydrofielen oo vooral als spuuglap gebruikt :) of om even op te verschonen, op de bank. En om mee te spelen, en om a even mee af te bakenen als hij geen rust kan vinden tijdens het voeden. Ze zijn vaak bijna allemaal in de was :')
pi_157983384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik verschoon ook niet in de nacht. Ervaring heeft geleerd daar er meer geluid als iets anders uitkomt :P vaak enkel een natte scheet. Daar kom ik mijn bed niet voor uit. Tenzij G. Al een poos niet heeft gepoept, dan wil ik t risico niet nemen dat hij in de nacht in een poepexplosie slaapt.

Verder heb ik lekker asociaal lang heet gedoucht en voel ik me al iets beter. G is aan het brabbelen tegen zijn papa en zijn papa brabbelt terug. Te lief.
Brabbelen O+ Hier nog niet gebeurd. Kan niet wachten. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:51 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nonsens. Ook bij borstvoeding kunnen ze lucht mee binnen krijgen (zeker bij het aanhappen).
Dit. Ik moet na elke borst en soms zelfs tussentijds haar echt even laten boeren, als ze te gulzig drinkt komen er enorme boeren uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik gebruik ze ook eigenlijk nooit. :') Jammer dat ze niet weer eens leuke kleinere hydrofielen hebben.
Niet? Ook niet onder het hoofdje in de ledikant?

Hier gebruiken we hydrofielen verder ook voor het afdrogen en onder haar kont bij verschonen (zonde van waskussenhoes die poep bij ongelukjes :o )
  donderdag 3 december 2015 @ 11:19:04 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157983527
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:55 schreef mousemicky het volgende:
Oh, ik gebruik die mega hydrofielen heel veel, vooral om F af te drogen na het bad. Kan ik m lekker helemaal in wikkelen, krijgt ie t niet koud tijdens 'verhuizing' van bad naar babykamer. Ik heb er 6 :@ (naast de 15 gewone hydrofielen die ook allemaal gebruikt worden, vooral als spuuglap... )

Ik was pas als ik een volle trommel heb, dus meer dan 1 is echt wel noodzakelijk, hij wordt namelijk vaak natgeplast/ ondergespuugd na het bad. En ik maak mijn handen er ook mee schoon als ik F ingesmeerd heb met olie...
6 :o
Hmm, voor afdrogen is wel een idee, vandaag of morgen maar eens naar de HEMA :D
Ziggy played guitar
  donderdag 3 december 2015 @ 11:21:30 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157983563
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:09 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

[..]

Niet? Ook niet onder het hoofdje in de ledikant?

Niet meer nee, hij kruipt steeds omhoog in z'n ledikant. Gebruik ze alleen voor afdrogen en om m'n kolfonderdelen in te wikkelen/af te drogen.
pi_157983624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:02 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb net wel tijdens het drinken z'n nagels kunnen knippen! Wat een hekel heb ik aan die dingen. Als ik het niet wekelijks knip heeft hij gelijk flinke krabbels in z'n gezicht, zoals nu ook weer omdat ik een dag te laat ben. Maar knippen als hij wakker is, is geen doen en als hij slaapt wordt hij er soms wakker van dus dat kan ook niet altijd handig. En nagelbijten gruwel ik van dus dat is ook geen optie. Wat moeten baby's sowieso met nagels... Laat die dingen lekker pas groeien als hij 8 is ofzo.
Hier vijlen we alleen nog, knippen vind ik overigens nog wel eng en dus vooralsnog niet gedaan. Met alleen knippen blijven ze dan niet scherp juist?

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Niet meer nee, hij kruipt steeds omhoog in z'n ledikant. Gebruik ze alleen voor afdrogen en om m'n kolfonderdelen in te wikkelen/af te drogen.
Ah, dan heeft het nog weinig nut inderdaad.
Laatste is een goeie.
pi_157983651
Wij gebruiken ook geen hydrofielen in het bedje. Alleen om af te drogen. En die xxl gebruik ik dus voor van alles. Hij hangt nu over de rand van de cosleeper, mn lief gebruikt hem 's nachts om op te verschonen geloof ik en ik gebruik hem wel eens als soort van dekentje.
Ik ga dr gewoon nog zo eentje halen :9 O+
pi_157983661
quote:
oei, die linker is leuk!

Volgende week zijn we in NL, eens even bij de hema kijken.
pi_157983679
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:05 schreef pinquit het volgende:
Hier worden de gewone hydrofielen oo vooral als spuuglap gebruikt :) of om even op te verschonen, op de bank. En om mee te spelen, en om a even mee af te bakenen als hij geen rust kan vinden tijdens het voeden. Ze zijn vaak bijna allemaal in de was :')
Ja, wij doen ook speciaal een lading was als de hydrofielen op zijn. Ze worden hier vooral ook als spuuglap gebruikt...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 11:29:36 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157983698
Mijn baby werd net BOOS omdat hij niet met m'n veters mocht spelen :') 'k gaf 'm een andere schoen en hij was weer happy :') _O-

pi_157983714
ah kak mijn hema heeft ze niet liggen :') dooie mus :D dan moet B. er vanavond maar eentje halen als ie gaat sint-shoppen c_/
pi_157983762
Hmm.. ik besef net dat ik in 6 weken tijd nog maar 1 x een half uur zonder dochter ben weggeweest, namelijk de kapper. :o Zat er namelijk aan te denken om vanmiddag voor het eerst weer op de fiets te stappen naar de stad voor een rondje Primark. Vriend is thuis, die overigens nog ligt te maffen, vannacht late night shift :P :P
  donderdag 3 december 2015 @ 11:43:43 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157983926
Oh ja, ik gebruik die XXL hydrofiel dus nu als bumper in het bedje, want hij stoot nu steeds z'n kop tegen de spijlen. Ik vroeg me al af hoe hij steeds omhoog kruipt, maar dat blijkt dus middels die bananen-move te gaan. Soort van omgekeerde rups. :')
pi_157983991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja, ik gebruik die XXL hydrofiel dus nu als bumper in het bedje, want hij stoot nu steeds z'n kop tegen de spijlen. Ik vroeg me al af hoe hij steeds omhoog kruipt, maar dat blijkt dus middels die bananen-move te gaan. Soort van omgekeerde rups. :')
die van mij kruipt juist naar beneden. Onder de dekens, vind ik niet zo leuk!
pi_157984349
Draagt hij een slaapzakje Jagar?
  donderdag 3 december 2015 @ 12:35:02 #300
409579 LuDann
All the way
pi_157984864
Wat Pinq zegt ja, een slaapzakje zou ik ook doen dan.
  donderdag 3 december 2015 @ 12:35:17 #301
409579 LuDann
All the way
pi_157984869
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')