Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.quote:Op maandag 30 november 2015 09:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat nette burgers met een wapen een probleem zullen vormen dat groter is dan criminelen met illegale wapens die meerdere liquidaties plegen? (huidige situatie). Ben je soms een crimineel en vrees je wederstand?
Het gaat niet om mij. Ik wil juist dat fatsoenlijke mensen gaan dragen zodat ze slachtoffers kunnen beschermen. Op het moment dat je slachtoffer wordt is het lastig jezelf te verdedigen maar omstanders kunnen dat wel doen. Tenzij de omstander KoosVogels heet, dan ben je de sjaak.quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.
quote:Op maandag 30 november 2015 09:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat nette burgers met een wapen een probleem zullen vormen dat groter is dan criminelen met illegale wapens die meerdere liquidaties plegen? (huidige situatie). Ben je soms een crimineel en vrees je wederstand?
Probleem is dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. In theorie kan het inderdaad een keer voorkomen dat een gewapende burger meerdere mensen weet te redden van een malloot die in het wilde weg begint te schieten.quote:Op maandag 30 november 2015 10:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij. Ik wil juist dat fatsoenlijke mensen gaan dragen zodat ze slachtoffers kunnen beschermen. Op het moment dat je slachtoffer wordt is het lastig jezelf te verdedigen maar omstanders kunnen dat wel doen. Tenzij de omstander KoosVogels heet, dan ben je de sjaak.
volgens mij heeft hij al wapensquote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.
Daarom krijg jij dus geen wapen en mensen die zich wel kunnen gedragen wélquote:Op maandag 30 november 2015 10:06 schreef Megumi het volgende:
[..]Dus iedere burger zal zich ten aller tijden netjes gedragen.
Echt hoe naïef kun je zijn.
Waarom zou ik geen wapen kunnen krijgen of er al niet een hebben? Ik heb geen strafblad? En kan me binnen de samenleving normaal gedragen? Maar ok geef dan eens een gedetailleerde beschrijving van wat dan volgens jou nette burgers zijn. En de criteria die jij daarvoor denkt te hebben?quote:Op maandag 30 november 2015 10:09 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Daarom krijg jij dus geen wapen en mensen die zich wel kunnen gedragen wél
Hoi helder licht:quote:Op maandag 30 november 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Daar staat tegenover dat de drempel om een wapen te gebruiken ook wordt verlaagd, met alle gevolgen van dien. Het gebeurt in de VS immers nog wel eens dat onschuldige mensen het slachtoffer worden van vuurwapengeweld.
Het is daarnaast ook niet bepaald een geruststellende gedachte dat een dronken ruziezoeker in de kroeg mogelijk de beschikking heeft over een vuurwapen.
Hoi helder licht. Als je een verlof hebt om een wapen te dragen ligt die denk ik niet in een kluis. Maar heb je die bijvoorbeeld in je binnen zak zitten. En hoeveel wapens er in omloop zijn kun je natuurlijk niet echt weten dat zijn schattingen.quote:Op maandag 30 november 2015 10:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi helder licht:
Alleen in Nederland zijn inmiddels meer dan 100.000 illegale wapens. Criminelen en dronken ruziezoekers zijn al ruimschoots voorzien. Bovendien negeer je mijn argument m.b.t. een verlof en wapenkluis.
Dus jouw voorstel is om mensen onder bepaalde voorwaarden toestemming te geven om een wapen te bezitten? Je wil de situatie dus laten zoals die is?quote:Op maandag 30 november 2015 10:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi helder licht:
Alleen in Nederland zijn inmiddels meer dan 100.000 illegale wapens. Criminelen en dronken ruziezoekers zijn al ruimschoots voorzien. Bovendien negeer je mijn argument m.b.t. een verlof en wapenkluis.
Ja maar nette burgers zijn toch nooit dronken?quote:Op maandag 30 november 2015 10:15 schreef bijdehand het volgende:
'het enige wat helpt tegen een dronkenlap is een revolver, daar dronkenlappen al ruimschoots zijn voorzien met illegale vuurwapens' lol
MAAR ZE ZIJN VOORZIEN!!!quote:Op maandag 30 november 2015 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar nette burgers zijn toch nooit dronken?
Nee hij wil burgers een verlof geven deze wapens op straat te mogen dragen. Boven op het verlof wapens te mogen bezitten.quote:Op maandag 30 november 2015 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jouw voorstel is om mensen onder bepaalde voorwaarden toestemming te geven om een wapen te bezitten? Je wil de situatie dus laten zoals die is?
die hebben al 2 gunsquote:Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
Die iets te zware MBO'er die met een V'tje op zijn borst bij de voordeur van de supermarkt staat, die moet je gewoon een wapen geven. Kan alleen maar goed gaan.
Ah oke, dat is dus wel even andere koek. Want je mag in Nederland in de huidige situatie gewoon een wapen bezitten, mits je aan alle voorwaarden voldoet en dat ding ten alle tijden bewaart in een kluis.quote:Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee hij wil burgers een verlof geven deze wapens op straat te mogen dragen. Boven op het verlof wapens te mogen bezitten.
nja, niet ten alle tijden, anders kan je 'm niet gebruiken en vervoerenquote:Op maandag 30 november 2015 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah oke, dat is dus wel even andere koek. Want je mag in Nederland in de huidige situatie gewoon een wapen bezitten, mits je aan alle voorwaarden voldoet en dat ding ten alle tijden bewaart in een kluis.
Rednecks en hillbilly's.quote:Op maandag 30 november 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nja, niet ten alle tijden, anders kan je 'm niet gebruiken en vervoeren
welke mafklapper wil nou zo'n ding op straat dragen...
lijkt me dus ookquote:
Nee dat zijn biologische wapens.quote:Op maandag 30 november 2015 10:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
die hebben al 2 guns
[ afbeelding ]
Wel als ze naar een honkbalveldje lopen om daar wat ruige gangleden overhoop te honkballen.quote:Op maandag 30 november 2015 10:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
lijkt me dus ook
mensen die honkballen lopen toch ook niet door de stad met hun honkbalknuppel in de hand?
Kan iemand mij uitleggen waarom dat relevant is? Is er een verschil tussen doodgeschoten worden door iemand met en zonder een wapenvergunning in een land met stricte wapenwetgeving? Ik kan het even niet bedenken maar ik ben een domme jongen dus ik hoor het graag van de slimme mensen hier.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:56 schreef tofastTG het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)vergunning~a4199218/. Er was dus toch iemand met een wapenvergunning+wapen aanwezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |