Je x-as klopt niet helemaal. :pquote:Op maandag 30 november 2015 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je vergeet het verband tussen een afnemend aantal piraten en stijging van de temperatuur.
[ afbeelding ]
Nogmaals ik praat niet over die aantallen dus wat jij denkt te corrigeren is mij een groot raadsel.quote:Op maandag 30 november 2015 09:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372
Cijfers zijn gewoon niet te vergelijken
Denk je echt dat een terrorist zich daar door laat stoppen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:35 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En dat is verkeerd. Als burgers zichzelf kunnen verdedigen dan kunnen moslimslachtingen beter geweerd worden.
nee inderdaad, een zelfmoordenaar met een bomgordel hou je tegen met je vuurwapen die je op dat moment bij hebt zonder een andere omstander neer te schieten en precies op het juiste moment de kogel in de harses van de haatbaard te deponerenquote:Op maandag 30 november 2015 09:33 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waar was jij bij de laatste aanslagen in Parijs? Daartegen begin je toch niets zonder vuurwapen.
Gewoon, eerder schieten dan dat hij zich opblaast. Better safe than sorry.quote:Op maandag 30 november 2015 09:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk je echt dat een terrorist zich daar door laat stoppen.En het afgaan van een bomgordel die verborgen is? Hoe denk je dat te stoppen met een pistool?
17 piraten in 2000quote:Op maandag 30 november 2015 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je vergeet het verband tussen een afnemend aantal piraten en stijging van de temperatuur.
[ afbeelding ]
En iedereen maar zeggen dat Somaliërs lui zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 09:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
17 piraten in 2000
Goddomme wat hebben die 17 het dan druk gehad bij Somalië (om het over de andere gebieden nog maar niet te hebben)
IK denk dat de meeste mensen best wel weten dat je terrorisme niet stopt door iedereen een wapen te geven. Ook logistiek moeilijk en duur. Hoeveel kost het wel niet om elke burger goed om te leren gaan met een wapen? En er voor elke burger een te kopen? Dat geld kun je beter investeren in professionals die zich met terrorisme bestrijding bezig houden. Je roept iets wat in de praktijk totaal onuitvoerbaar is.quote:Op maandag 30 november 2015 09:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jij niet, maar veel mensen wel. Daar gaat het om.
Neemt niet weg dat het grafiekje wel grappig is, en zo is hij ook bedoeldquote:Op maandag 30 november 2015 09:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En iedereen maar zeggen dat Somaliërs lui zijn.
De moslims begonnen met schieten. Ver voordat zij zich opbliezen. Tijdens het schieten had het een verschil gemaakt als omstanders een vuurwapen hadden.quote:Op maandag 30 november 2015 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon, eerder schieten dan dat hij zich opblaast. Better safe than sorry.
Om niet te zeggen onzinnig.quote:Op maandag 30 november 2015 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
IK denk dat de meeste mensen best wel weten dat je terrorisme niet stopt door iedereen een wapen te geven. Ook logistiek moeilijk en duur. Hoeveel kost het wel niet om elke burger goed om te leren gaan met een wapen? En er voor elke burger een te kopen? Dat geld kun je beter investeren in professionals die zich met terrorisme bestrijding bezig houden. Je roept iets wat in de praktijk totaal onuitvoerbaar is.
Het is inderdaad jammer dat de mensen met alcohol achter hun kiezen tijdens dat concert geen wapen haddenquote:Op maandag 30 november 2015 09:42 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De moslims begonnen met schieten. Ver voordat zij zich opbliezen. Tijdens het schieten had het een verschil gemaakt als omstanders een vuurwapen hadden.
Dan kan je beter elke moslim doorschieten? Die mogelijk een onzichtbare bomgordel draagt? Moreel lastig denk ik zo.quote:Op maandag 30 november 2015 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon, eerder schieten dan dat hij zich opblaast. Better safe than sorry.
Om op de moslims te gaan schieten.quote:Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat de mensen met alcohol achter hun kiezen tijdens dat concert geen wapen hadden
En dat is onzin. Met een pennestreek is dat geregeld: We willen alleen een verlof om te dragen. De wapens, wapenkluizen en munitie regelen we zelf.quote:Op maandag 30 november 2015 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
IK denk dat de meeste mensen best wel weten dat je terrorisme niet stopt door iedereen een wapen te geven. Ook logistiek moeilijk en duur. Hoeveel kost het wel niet om elke burger goed om te leren gaan met een wapen? En er voor elke burger een te kopen? Dat geld kun je beter investeren in professionals die zich met terrorisme bestrijding bezig houden. Je roept iets wat in de praktijk totaal onuitvoerbaar is.
Elke uitgaansgelegenheid vol met mensen met vuurwapensquote:Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat de mensen met alcohol achter hun kiezen tijdens dat concert geen wapen hadden
Moeten ze die in hun benevelde toestand wel kunnen raken.quote:Op maandag 30 november 2015 09:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om op de moslims te gaan schieten.
En dat ga jij betalen?quote:Op maandag 30 november 2015 09:44 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En dat is onzin. Met een pennestreek is dat geregeld: We willen alleen een verlof om te dragen. De wapens, wapenkluizen en munitie regelen we zelf.
Wat moet er betaald worden dan? Ik geef toch aan dat de wapens zelf gekocht worden. En dat argument m.b.t. de rij in de supermarkt is wel het meest simpele stromanargument van 2015.quote:Op maandag 30 november 2015 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
En dat ga jij betalen?Je loopt maar wat te roepen. En denk je echt dat het verstandig is om mensen op straat wapens te laten dragen? Ik zie het al helemaal voor me. Mag ik even voor want ik heb een wapen. In de rij bij de supermarkt.
Ok. Maar dat zelf kopen om eens wat te noemen? Hoe ga je dat regelen? Iedere burger verplichten er een te kopen?quote:Op maandag 30 november 2015 09:50 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat moet er betaald worden dan? Ik geef toch aan dat de wapens zelf gekocht worden. En dat argument m.b.t. de rij in de supermarkt is wel het meest simpele stromanargument van 2015.
Het gaat om een verlof voor dragen. Dat is een pennestreek als het verlof tot voorhanden hebben er al isquote:Op maandag 30 november 2015 09:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ok. Maar dat zelf kopen om eens wat te noemen? Hoe ga je dat regelen?
Dus een samenleving waar een bepaalde groep burgers gewapend over straat loopt is wenselijk?quote:Op maandag 30 november 2015 09:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat om een verlof voor dragen. Dat is een pennestreek als het verlof tot voorhanden hebben er al is
Waarom verwacht je dat nette burgers met een wapen een probleem zullen vormen dat groter is dan criminelen met illegale wapens die meerdere liquidaties plegen? (huidige situatie). Ben je soms een crimineel en vrees je wederstand?quote:Op maandag 30 november 2015 09:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus een samenleving waar een bepaalde groep burgers gewapend over straat loopt is wenselijk?En jij verwacht dat dit dan 100% goed gaat en geen enkele mensenleven zal kosten als iemand dan toch doordraait?
Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.quote:Op maandag 30 november 2015 09:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat nette burgers met een wapen een probleem zullen vormen dat groter is dan criminelen met illegale wapens die meerdere liquidaties plegen? (huidige situatie). Ben je soms een crimineel en vrees je wederstand?
Het gaat niet om mij. Ik wil juist dat fatsoenlijke mensen gaan dragen zodat ze slachtoffers kunnen beschermen. Op het moment dat je slachtoffer wordt is het lastig jezelf te verdedigen maar omstanders kunnen dat wel doen. Tenzij de omstander KoosVogels heet, dan ben je de sjaak.quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.
quote:Op maandag 30 november 2015 09:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat nette burgers met een wapen een probleem zullen vormen dat groter is dan criminelen met illegale wapens die meerdere liquidaties plegen? (huidige situatie). Ben je soms een crimineel en vrees je wederstand?
Probleem is dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. In theorie kan het inderdaad een keer voorkomen dat een gewapende burger meerdere mensen weet te redden van een malloot die in het wilde weg begint te schieten.quote:Op maandag 30 november 2015 10:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij. Ik wil juist dat fatsoenlijke mensen gaan dragen zodat ze slachtoffers kunnen beschermen. Op het moment dat je slachtoffer wordt is het lastig jezelf te verdedigen maar omstanders kunnen dat wel doen. Tenzij de omstander KoosVogels heet, dan ben je de sjaak.
volgens mij heeft hij al wapensquote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het gewoon niet doen. Ik heb jou zien posten. Het lijkt mij niet verstandig om jou een wapen te geven.
Daarom krijg jij dus geen wapen en mensen die zich wel kunnen gedragen wélquote:Op maandag 30 november 2015 10:06 schreef Megumi het volgende:
[..]Dus iedere burger zal zich ten aller tijden netjes gedragen.
Echt hoe naïef kun je zijn.
Waarom zou ik geen wapen kunnen krijgen of er al niet een hebben? Ik heb geen strafblad? En kan me binnen de samenleving normaal gedragen? Maar ok geef dan eens een gedetailleerde beschrijving van wat dan volgens jou nette burgers zijn. En de criteria die jij daarvoor denkt te hebben?quote:Op maandag 30 november 2015 10:09 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Daarom krijg jij dus geen wapen en mensen die zich wel kunnen gedragen wél
Hoi helder licht:quote:Op maandag 30 november 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Daar staat tegenover dat de drempel om een wapen te gebruiken ook wordt verlaagd, met alle gevolgen van dien. Het gebeurt in de VS immers nog wel eens dat onschuldige mensen het slachtoffer worden van vuurwapengeweld.
Het is daarnaast ook niet bepaald een geruststellende gedachte dat een dronken ruziezoeker in de kroeg mogelijk de beschikking heeft over een vuurwapen.
Hoi helder licht. Als je een verlof hebt om een wapen te dragen ligt die denk ik niet in een kluis. Maar heb je die bijvoorbeeld in je binnen zak zitten. En hoeveel wapens er in omloop zijn kun je natuurlijk niet echt weten dat zijn schattingen.quote:Op maandag 30 november 2015 10:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi helder licht:
Alleen in Nederland zijn inmiddels meer dan 100.000 illegale wapens. Criminelen en dronken ruziezoekers zijn al ruimschoots voorzien. Bovendien negeer je mijn argument m.b.t. een verlof en wapenkluis.
Dus jouw voorstel is om mensen onder bepaalde voorwaarden toestemming te geven om een wapen te bezitten? Je wil de situatie dus laten zoals die is?quote:Op maandag 30 november 2015 10:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi helder licht:
Alleen in Nederland zijn inmiddels meer dan 100.000 illegale wapens. Criminelen en dronken ruziezoekers zijn al ruimschoots voorzien. Bovendien negeer je mijn argument m.b.t. een verlof en wapenkluis.
Ja maar nette burgers zijn toch nooit dronken?quote:Op maandag 30 november 2015 10:15 schreef bijdehand het volgende:
'het enige wat helpt tegen een dronkenlap is een revolver, daar dronkenlappen al ruimschoots zijn voorzien met illegale vuurwapens' lol
MAAR ZE ZIJN VOORZIEN!!!quote:Op maandag 30 november 2015 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar nette burgers zijn toch nooit dronken?
Nee hij wil burgers een verlof geven deze wapens op straat te mogen dragen. Boven op het verlof wapens te mogen bezitten.quote:Op maandag 30 november 2015 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jouw voorstel is om mensen onder bepaalde voorwaarden toestemming te geven om een wapen te bezitten? Je wil de situatie dus laten zoals die is?
die hebben al 2 gunsquote:Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
Die iets te zware MBO'er die met een V'tje op zijn borst bij de voordeur van de supermarkt staat, die moet je gewoon een wapen geven. Kan alleen maar goed gaan.
Ah oke, dat is dus wel even andere koek. Want je mag in Nederland in de huidige situatie gewoon een wapen bezitten, mits je aan alle voorwaarden voldoet en dat ding ten alle tijden bewaart in een kluis.quote:Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee hij wil burgers een verlof geven deze wapens op straat te mogen dragen. Boven op het verlof wapens te mogen bezitten.
nja, niet ten alle tijden, anders kan je 'm niet gebruiken en vervoerenquote:Op maandag 30 november 2015 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah oke, dat is dus wel even andere koek. Want je mag in Nederland in de huidige situatie gewoon een wapen bezitten, mits je aan alle voorwaarden voldoet en dat ding ten alle tijden bewaart in een kluis.
Rednecks en hillbilly's.quote:Op maandag 30 november 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nja, niet ten alle tijden, anders kan je 'm niet gebruiken en vervoeren
welke mafklapper wil nou zo'n ding op straat dragen...
lijkt me dus ookquote:
Nee dat zijn biologische wapens.quote:Op maandag 30 november 2015 10:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
die hebben al 2 guns
[ afbeelding ]
Wel als ze naar een honkbalveldje lopen om daar wat ruige gangleden overhoop te honkballen.quote:Op maandag 30 november 2015 10:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
lijkt me dus ook
mensen die honkballen lopen toch ook niet door de stad met hun honkbalknuppel in de hand?
Kan iemand mij uitleggen waarom dat relevant is? Is er een verschil tussen doodgeschoten worden door iemand met en zonder een wapenvergunning in een land met stricte wapenwetgeving? Ik kan het even niet bedenken maar ik ben een domme jongen dus ik hoor het graag van de slimme mensen hier.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:56 schreef tofastTG het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)vergunning~a4199218/. Er was dus toch iemand met een wapenvergunning+wapen aanwezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |