abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2015 @ 01:10:26 #126
269692 Divje
brr brr patapim
pi_157937582
Ziedaar, een suiker-lobbyist! :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_157937605
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:58 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat dat ook meespeelt :D
Ben verder geen suikerhater, i love it! Too much ;(
Kijk maar uit dat je geen diabetes krijg dan. Dat ga je niet willen.
-
  dinsdag 1 december 2015 @ 01:25:50 #128
269692 Divje
brr brr patapim
pi_157937665
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:14 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat je geen diabetes krijg dan. Dat ga je niet willen.
De enige factoren die daarin kunnen meespelen zijn dat ik rook en veel suiker tot me neem. Lijkt erop dat ik bij die 2 personen zit die het niet krijgt :+ (1 op 3 mensen in NL heeft of krijgt het, vind dat wel hoog :o )

ff afkloppen
pi_157937698
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:25 schreef Divje het volgende:

[..]

De enige factoren die daarin kunnen meespelen zijn dat ik rook en veel suiker tot me neem. Lijkt erop dat ik bij die 2 personen zit die het niet krijgt :+ (1 op 3 mensen in NL heeft of krijgt het, vind dat wel hoog :o )

ff afkloppen
Minder suiker innemen is het beste daartegen, en voldoende lichaamsbeweging wat de insuline-aanmaak stimuleert.
-
  dinsdag 1 december 2015 @ 01:55:07 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157937842
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:10 schreef Divje het volgende:
Ziedaar, een suiker-lobbyist! :P
Je zou het bijna denken. Een werknemer van Unilever! :o!

Grapje hoor :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 1 december 2015 @ 02:17:49 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
  dinsdag 1 december 2015 @ 06:52:01 #132
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_157938478
Voor geïnteresseerde dit is een zeer interessante Docu

Het gaat over de eventuele relatie tussen diabetes en Alzheimer, daarbij gericht op de invloed van te veel van de "verkeerde" vetten en suikers die een bepaalde werking en aanslag op onze hersenen hebben die juist deze chronische ziektes (van diabetes naar Alzheimer) kunnen veroorzaken.

(Iets wat de groot producenten (unilever etc..) allang door hebben en ons als een "zombie" er blijven mee bestoken, zodat wij door het voedsel meer in het gareel blijven als een paar makke vetgemeste niet nadenkend als maar blijvende etende schapen. Ik noem het gewoon een "vet" complot.)

Even tussen aanhalingstekens zijn mijn eigen gedachte en hebben niks te maken met de docu die is puur wetenschappelijk gericht.

Labyrint TV

http://www.npo.nl/labyrint/20-01-2013/VPWON_1181855

[ Bericht 3% gewijzigd door Konijntjuh op 01-12-2015 07:12:41 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 1 december 2015 @ 07:52:07 #133
433749 Konijntjuh
pi_157938666
Overigens ik heb het meestal niet op smaakversterkers, als de groenten voor mij niet eetbaar zijn dan ik eet ze liever niet in plaats van ze te kruiden of een sausje er overheen te gooien.

Productie vlees is niet aan mij besteed het wordt steeds ranziger met het wel bekende maandverbandje er onder of de absurde hoeveelheid in toegevoegde smaak en zoetstoffen bij de vleeswaren en de slager is ook niet meer de slager van vroeger in mijn jeugd.

Vroeger at ik meer groente en fruit rechtstreeks van het land, het was ook niet Biologisch (was bestreden groente en fruit) en zag er ook niet als een adobe geshopte groente uit zoals nu dit in de winkels ligt, overigens Biologisch is alleen een marketing truuk (complot), je moet wel bestrijdingsmiddelen hebben om je gewassen te laten groeien er zijn behoorlijk wat ongediertes en schimmels erbij die je gewassen opvreten dus om een goede productie te behalen zal elke zogenaamde biologische teler toch wel zijn gebruikmaken van bestrijdingsmiddelen (misschien dat deze dan weer biologische afbreekbaar zijn en hij vandaar het predicaat Biologische teler mag hebben), maar als je het echt aan de natuur over laat dan kan je meer dan de helft weggooien van je oogst als je er geen maatregelen tegen neemt, en dat levert ook voor onze zogenaamde biologische teler niet veel op, of je moet een half afgevreten krop sla met beestjes (als cynisch voorbeeld genomen) willen kopen voor 10 euro?

Dus ook onze milieu vriendelijke vrienden laten zich groen naaien in de mond.

Persoonlijk vind ik dat onze hele voedingsindustrie vernaggelt is maar goed wat doe je er aan ?

Ik zie de echte landbouwer niet terug komen in Nederland, Ik zie de slager geen koe meer afslachten in zijn abattoir, ik zie de bakker geen broden meer kneden, dat kost allemaal te veel en veel mag niet meer door regels te verzinnen door onze tirannen bij de EU en die liever de grote bedrijven stimuleren en speciale regeltjes maken om zoveel mogelijk ambachtsmannen er uit te knikkeren zodat de grote bedrijven hun producten kunnen opdringen aan de consument en hun winstpercentages zien groeien.
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:35:50 #134
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157945317
Om nog even in de suikerpot te blijven kwam ik vandaag dit tegen, er wordt gepeild hoe men over een suikertax denkt.

Stelling: Suikertaks invoeren

Gisteren debatteerde het Britse Lagerhuis op initiatief van TV-chef Jamie Oliver over het heffen van belasting op suikerrijke producten. België gaat in 2016 al belasting heffen op frisdrank, om zo obesitas en diabetes terug te dringen. Een goed idee voor Nederland? De redactie van De Telegraaf wil graag uw mening weten.

http://www.telegraaf.nl/w(...)taks_invoeren__.html

Dit is meestal stap1 die men zet, dus over 5 of 10 jaar zou dit feit kunnen zijn.
vet en suikertax, en te dikke mensen moeten meer gaan betalen voor zorgverzekeringen.
There is only one religion
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:38:27 #135
269692 Divje
brr brr patapim
pi_157945370
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Dance99Vv het volgende:
Om nog even in de suikerpot te blijven kwam ik vandaag dit tegen, er wordt gepeild hoe men over een suikertax denkt.

Gisteren debatteerde het Britse Lagerhuis op initiatief van TV-chef Jamie Oliver over het heffen van belasting op suikerrijke producten. België gaat in 2016 al belasting heffen op frisdrank, om zo obesitas en diabetes terug te dringen. Een goed idee voor Nederland? De redactie van De Telegraaf wil graag uw mening weten.

Dit is meestal stap1 die men zet, dus over 5 of 10 jaar zou dit feit kunnen zijn.
vet en suikertax, en te dikke mensen moeten meer gaan betalen voor zorgverzekeringen.
Is in principe ook wel een risicogroep, net zoals rokers/stevige drinkers.
Niet dat ik het een goed idee vind hoor :D meer belasting is altijd slecht. O-)
pi_157951637
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Dance99Vv het volgende:

Ik ben helemaal pro suikertax als de winst gebruikt wordt om groente en fruit goedkoper te maken.

Mbt tot de laatste zin, is het echt zo dat dikke mensen ons meer kosten? Rokers zijn bv een stuk goedkoper voor de overheid dan niet rokers...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:11:53 #137
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157952809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben helemaal pro suikertax als de winst gebruikt wordt om groente en fruit goedkoper te maken.

Mbt tot de laatste zin, is het echt zo dat dikke mensen ons meer kosten? Rokers zijn bv een stuk goedkoper voor de overheid dan niet rokers...
pro als.....
Gewoon falicant tegen, het gaat de overheid niet om gezondere mensen maar om meer geld binnen harken. Dat is nog nooit anders geweest( kijk maar naar tax op rookwaar en alcohol)
Dat fruit duur is is onzin zolang je met de seizoenen mee -eet, maar wil je hartje winter aardbeien eten, ja dan betaal je de hoofdprijs.
Wil je iedere keer voorgewassen ,gesneden groente ja dan kun je in de buidel tasten en zoals bij een simpele krop ijsbergsla die je voor een euro koopt(hele krop) betaal je voor een zakje a 200/300gram meer dan een euro soms ruim het dubbele en eet je meer nerf dan sla.
Wat ook scheeld is op aanbiedingen letten, bananen 1¤ de kilo(jumbo) manderijnen 1¤ de kilo (AH)
Peren 1,20¤ de kilo (AH)
Groente en fruit hoeft dus niet duur te zijn.

Energiedrank-tax + leeftijdsgrens
suikertax
Vettax
zout normering
verpakkingsbelasting
btw
enzovoort

De overheid bepaald wat jij mag eten, drinken en hoe jij moet leven, hoe jij je zaak moet runnen aan wie jij wel en niet mag verkopen, op straffe van....jawel boetes en nog meer boetes en als je die niet wil of kan betalen wordt je gegijzeld niet 1x niet 2x nee kan zelfs tot 3 keer.
Prullenbakken worden verwijderd want boetes leveren meer geld op (arnhem)
Ik ben dikker geworden door een operatie en medicijnen, ben ik te zwaar ja flink wat maatjes gegroeid naar voren, moet ik iedere keer horen dat ik maar meer zorgverzekering zou moeten betalen?

Het gaat niet om gezondheid v.d. mensen het gaat om geld.
pi_157952982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

pro als.....
Gewoon falicant tegen, het gaat de overheid niet om gezondere mensen maar om meer geld binnen harken. Dat is nog nooit anders geweest( kijk maar naar tax op rookwaar en alcohol)
Dat fruit duur is is onzin zolang je met de seizoenen mee -eet, maar wil je hartje winter aardbeien eten, ja dan betaal je de hoofdprijs.
Wil je iedere keer voorgewassen ,gesneden groente ja dan kun je in de buidel tasten en zoals bij een simpele krop ijsbergsla die je voor een euro koopt(hele krop) betaal je voor een zakje a 200/300gram meer dan een euro soms ruim het dubbele en eet je meer nerf dan sla.
Wat ook scheeld is op aanbiedingen letten, bananen 1¤ de kilo(jumbo) manderijnen 1¤ de kilo (AH)
Peren 1,20¤ de kilo (AH)
Groente en fruit hoeft dus niet duur te zijn.

Energiedrank-tax + leeftijdsgrens
suikertax
Vettax
zout normering
verpakkingsbelasting
btw
enzovoort

De overheid bepaald wat jij mag eten, drinken en hoe jij moet leven, hoe jij je zaak moet runnen aan wie jij wel en niet mag verkopen, op straffe van....jawel boetes en nog meer boetes en als je die niet wil of kan betalen wordt je gegijzeld niet 1x niet 2x nee kan zelfs tot 3 keer.
Prullenbakken worden verwijderd want boetes leveren meer geld op (arnhem)
Ik ben dikker geworden door een operatie en medicijnen, ben ik te zwaar ja flink wat maatjes gegroeid naar voren, moet ik iedere keer horen dat ik maar meer zorgverzekering zou moeten betalen?

Het gaat niet om gezondheid v.d. mensen het gaat om geld.
De overheid is geen bedrijf met winsinstelling heh, al het geld dat ze "verdienen" wordt ook uitgegeven dus geld verdienen om het verdienen lijkt me niet een heel aannemelijke instelling, geld dat opgehaald wordt, wordt ook uitgegeven.

Dat je nu al groente en fruit kunt eten betekent niet dat incentives als goedkoper en gemakkelijker maken geen effect hebben. Fruit is perishable en is voor veel zaken op dit moent niet winstgevend om ruim in het assortiment op te nemen, denk aan kantines, snackbars, stations-zaken, etc. Goedkoper maken heeft direct een effect op koop gedrag, maar indirect misschien nog een veel groter effect door vergroting aanbod.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157953016
Suikertax... vraag me dan altijd af of dit dan ook op fruit komt? (zijn ook gewoon 'suikerbommen')
En kost een rode paprika dan meer dan een groene?
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:20:08 #140
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157953049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:18 schreef nikao het volgende:
Suikertax... vraag me dan altijd af of dit dan ook op fruit komt? (zijn ook gewoon 'suikerbommen')
En kost een rode paprika dan meer dan een groene?
Groene paprika's worden uiteindelijk rood, tijd is geld dus is een rode paprika duurder. ;)
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:24:58 #141
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157953192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De overheid is geen bedrijf met winsinstelling heh, al het geld dat ze "verdienen" wordt ook uitgegeven dus geld verdienen om het verdienen lijkt me niet een heel aannemelijke instelling, geld dat opgehaald wordt, wordt ook uitgegeven.

Dat je nu al groente en fruit kunt eten betekent niet dat incentives als goedkoper en gemakkelijker maken geen effect hebben. Fruit is perishable en is voor veel zaken op dit moent niet winstgevend om ruim in het assortiment op te nemen, denk aan kantines, snackbars, stations-zaken, etc. Goedkoper maken heeft direct een effect op koop gedrag, maar indirect misschien nog een veel groter effect door vergroting aanbod.
De overheid heeft altijd geld te kort,waar wordt het aan uitgegeven dan, niet aan de zorg, niet aan de ouderen, niet aan het militaire apparatus , niet aan onderwijs, nee aan brussel om om onze boter gesubsidieerd naar Frankrijk te brengen en van daaruit weer in te voeren.
pi_157953286
Ik denk dat we op dit moment in een situatie zitten waar de overheid wel in moet grijpen.

Aan de ene kant hebben we een enorme hoeveelheid mensen die meer suiker binnen krijgen dan goed voor ze is, en waarschijnlijk dan dat ze willen (ik zou iig liever minder suiker binnenkrijgen waar het niet nodig is). Tegelijkertijd is er competitie tussen bedrijven wie het meeste verkoopt. Een goede manier om meer te verkopen is om suiker overal aan toe te voegen want dat vinden mensen lekker. Daarom krijg je rare fratsen als pickwick die stiekem suiker in hun thee stopt, diepvries fruit met extra toegevoegde suiker, en dat bruine "gezonde" brood van de albert heijn dat zo bruin is vanwege extra suiker.

Daar kun je je als consument bijna niet tegenop informeren, kost zee-en aan tijd, en er zijn weinig gemakkelijke alternatieven.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:06:10 #143
433749 Konijntjuh
pi_157954393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:27 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat we op dit moment in een situatie zitten waar de overheid wel in moet grijpen.

Aan de ene kant hebben we een enorme hoeveelheid mensen die meer suiker binnen krijgen dan goed voor ze is, en waarschijnlijk dan dat ze willen (ik zou iig liever minder suiker binnenkrijgen waar het niet nodig is). Tegelijkertijd is er competitie tussen bedrijven wie het meeste verkoopt. Een goede manier om meer te verkopen is om suiker overal aan toe te voegen want dat vinden mensen lekker. Daarom krijg je rare fratsen als pickwick die stiekem suiker in hun thee stopt, diepvries fruit met extra toegevoegde suiker, en dat bruine "gezonde" brood van de albert heijn dat zo bruin is vanwege extra suiker.

Daar kun je je als consument bijna niet tegenop informeren, kost zee-en aan tijd, en er zijn weinig gemakkelijke alternatieven.
Waarom moet de overheid ingrijpen en vooral als de overheid dadelijk door zijn gedoogde steun aan deze bedrijven de belastingen van deze producten gaat verhogen.

Het is dan net zoals het roken de fabrieken produceren de consument blijft kopen en onze overheid verdient er ook nog eens aan. Dus een winst voor onze overheid en deze winst kunnen ze gelijk weer naar Brussel brengen.

Onze overheid zal wel gek zijn en volgens mij leven we onder de EU regels en heeft Nederland maar weinig te vertellen hoe onze producten gefabriceerd mogen worden, oja het wordt nog erger volgens mij als het TTIP verdrag dadelijk er door heen komt.

Meer tax voor onze overheden en lachende bedrijven en debiele consumenten die het toch maar "gezoete" gevette producten op zijn Amerikaans kopen omdat lekker gezoet en vet is en nog steeds betaalbaarder dan groente en fruit blijft.

Het is gewoon klinkklare onzin men behoort gewoon groente en fruit op normale manier te promoten en de gesuikerde en gevette producten vanuit de producent te verlagen in suikers en vetten zonder daar een tax. op te doen.

Ik zeg geen goed idee, voedt de mensen maar beter op in plaats overal geld voor te vragen

[ Bericht 0% gewijzigd door Konijntjuh op 01-12-2015 21:17:41 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:17:03 #144
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157954759
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Waarom moet de overheid ingrijpen en vooral als de overheid dadelijk door zijn gedoogde steun aan deze bedrijven de belastingen van deze producten gaat verhogen.

Het is dan net zoals het roken de fabrieken produceren de consument blijft kopen en onze overheid verdient er ook nog eens aan. Dus een winst voor onze overheid en deze winst kunnen ze gelijk weer naar Brussel brengen.

Onze overheid zal wel gek zijn en volgens mij leven we onder de EU regels en heeft Nederland maar weinig te vertellen hoe onze producten gefabriceerd mogen worden, oja het wordt nog erger volgens mij als het TTIP verdrag dadelijk er door heen komt.

Meer tax voor onze overheden en lachende bedrijven en debiele consumenten die het toch maar "gezoete" gevette producten op zijn Amerikaans kopen omdat lekker is en nog steeds betaalbaarder dan groente en fruit blijft.

Het is gewoon klinkklare onzin men behoort gewoon groente en fruit op normale manier te promoten en de gesuikerde en gevette producten vanuit de producent te verlagen in suikers en vetten zonder daar een tax. op te doen.

Ik zeg geen goed idee voed de mensen maar beter op in plaats overal geld voor te vragen

Zo is het en dan ook nog wellicht de zorgpremie omhoog voor rokers, dikke mensen en andere "ongezonde" mensen. Terwijl mensen die sporten het duurst zijn voor zorgverzekeraars. Ik krijg nu niet het idee dat de overheid stimuleert om gezond te eten. Ze willen vooral een slaatje slaan.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:29:31 #145
433749 Konijntjuh
pi_157955091
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:

[..]
Ik krijg nu niet het idee dat de overheid stimuleert om gezond te eten.
Hier ben ik het volledig mee eens, al ben ik niet meer echt op de hoogte van het hele overheidsbeleid en haar campagne dit in betrekking tot de volksgezondheid, maar ik zie maar weinig posters hangen in supermarkt via de overheid met een slogan bijv. uit mijn tijd "Snoep verstandig eet een appel" en geloof mij in mij tijd hadden geen hele rij aan keuze aan snoepgoed of chips. (Wel zie ik eens hele kleine keurmerkje (ik kies bewust) die je met een loep moet vinden op het product)

(Ik denk ook eerder dat Rutte met zijn hele hand in het achterwerk van de Unilever zit en na zijn presidentschap daar weer aan de slag gaat. Als het TTIP verdrag er doorgedrukt is.)
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:50:54 #146
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157955667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens, al ben ik niet meer echt op de hoogte van het hele overheidsbeleid en haar campagne dit in betrekking tot de volksgezondheid, maar ik zie maar weinig posters hangen in supermarkt via de overheid met een slogan bijv. uit mijn tijd "Snoep verstandig eet een appel" en geloof mij in mij tijd hadden geen hele rij aan keuze aan snoepgoed of chips. (Wel zie ik eens hele kleine keurmerkje (ik kies bewust) die je met een loep moet vinden op het product)

(Ik denk ook eerder dat Rutte met zijn hele hand in het achterwerk van de Unilever zit en na zijn presidentschap daar weer aan de slag gaat. Als het TTIP verdrag er doorgedrukt is.)
Er is natuurlijk wel gezond voedsel (vaak ook met een onterecht keurmerk) maar dat is over het algemeen duurder. En daarmee stimuleer je niet dat mensen gezond gaan eten. Zeker niet mensen die een kleine beurs hebben. En ja dat komt door de invloed van de voedselindustrie en de politiek die daarin meegaat om hun carrière veilig te stellen. Ik sluit me verder helemaal aan bij je eerste betoog. Veel meer mensen zouden direct groenten en fruit bij een boer moeten kopen. Als boeren gewoon een klein winkeltje openen zouden ze zelf ook veel meer verdienen en hoeft er minder voedsel weggegooid te worden.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157956071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Meer tax voor onze overheden en lachende bedrijven en debiele consumenten die het toch maar "gezoete" gevette producten op zijn Amerikaans kopen omdat lekker gezoet en vet is en nog steeds betaalbaarder dan groente en fruit blijft.

Ik zeg geen goed idee, voedt de mensen maar beter op in plaats overal geld voor te vragen

Hoe ga je het verlagen zonder daar incentives tegenover te zetten? De reden waarom ze suiker toevoegen is omdat het minder kost dan het oplevert. Als het meer kost / minder oplevert verandert dat toch de afweging van de fabriekanten?
pi_157957540
De enige oplossing is dat de overheid gezond voedsel gaat sponsoren, alles graties :D.

(wat dit land betreft klopt het nog wel ook; iedereen hier is dol op alles wat goedkoop is :). Wereld gaat veranderen zodra 3D geprint eten werkelijkheid wordt :).

Het is al verder dan ik had verwacht eigenlijk, tijdje niets over gehoord:
http://www.nu.nl/tech/349(...)orgingstehuizen.html

Bijzonder :).

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2015 22:55:04 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:07:59 #149
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157958137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Scrummie het volgende:
(wat dit land betreft klopt het nog wel ook; iedereen hier is dol op alles wat goedkoop is :). Wereld gaat veranderen zodra 3D geprint eten werkelijkheid wordt :).

moduletje van een paar honderd euries en je kan ook chocola doen.
nou chocola laten smelten in de mond is goedkoper :6
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:17:32 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157958443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Scrummie het volgende:
De enige oplossing is dat de overheid gezond voedsel gaat sponsoren, alles graties :D.

Replicators O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')