En nu wordt er niet met een pitstrategie gewerkt? Misschien tankstops weer toelaten en DRS ook behouden...quote:Op zondag 29 november 2015 15:50 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Racen wordt niet beter van bijtanken. Inhalen wordt dan weer in de pitstraat gedaan. Ik zie daar het voordeel niet zo van.
Bovendien heb ik me dit jaar weer prima vermaakt.
De Arabische Emiraten zijn niet zo streng islamitisch.quote:Op zondag 29 november 2015 15:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat onrespectvol van Mercedes om een vrouw zonder burka naar het podium te sturen
juist daarom, die hebben nog veel te lerenquote:Op zondag 29 november 2015 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Arabische Emiraten zijn niet zo streng islamitisch.
Vermoedelijk, Hamilton was ook niet te beroerd om de aandacht erop te vestigen.quote:Op zondag 29 november 2015 15:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
het is ham, anders had de wedstrijdleiding het geen zak uitgemaakt
altijd dezelfde ritueeltjes liedjes en beeldenquote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat een poppenkast blijft dit ook
Een andere strategie is niet erg, leuk zelfs, maar wachten op de stops om in te halen heeft mijn voorkeur niet.quote:Op zondag 29 november 2015 15:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En nu wordt er niet met een pitstrategie gewerkt? Misschien tankstops weer toelaten en DRS ook behouden...
Inderdaad. Zo ging Kvyat die Max buiten de baan dirigeerde vrijuit. Als je dan toch als FIA elke situatie wil bestraffen wees dan wel zo consistent.quote:Op zondag 29 november 2015 15:48 schreef WEST het volgende:
De wedstrijdleiding maakt zich weer compleet belachelijk
zelfde mensen op podiumquote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
altijd dezelfde ritueeltjes liedjes en beelden
preciesquote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
altijd dezelfde ritueeltjes liedjes en beelden
Ja, laat ze die zandbakstaten leren hoe je een land welvarend maakt.quote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
juist daarom, die hebben nog veel te leren
Daarom. Volgens mij is de wedstrijdleiding al aan het bier begonnen voor de wedstrijd afgelopen was.quote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo ging Kvyat die Max buiten de baan dirigeerde vrijuit. Als je dan toch als FIA elke situatie wil bestraffen wees dan wel zo consistent.
Hij heeft helemaal niet veel foutjes gemaakt. Welke fouten heb jij allemaal gezien dan die anderen niet maken?quote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef merino het volgende:
Lastig einde van zijn seizoen. Speelt al zijn criticasten recht in hun handen met deze straffen.
Hoop dat hij met beetje reflectie volgend jaar nog volwassener en slimmer aan de start staat. Toch wel veel penalties en foutjes dit seizoen.
Mogen ze haar wel een hand geven?quote:Op zondag 29 november 2015 15:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat onrespectvol van Mercedes om een vrouw zonder burka naar het podium te sturen
Nog volwassener en slimmer? Max heeft schijt aan zijn criticasters dus denk het nietquote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef merino het volgende:
Lastig einde van zijn seizoen. Speelt al zijn criticasten recht in hun handen met deze straffen.
Hoop dat hij met beetje reflectie volgend jaar nog volwassener en slimmer aan de start staat. Toch wel veel penalties en foutjes dit seizoen.
wat dacht je van bottas in de pit die zijn neus eraf rijdt maar 5 seconden strafquote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo ging Kvyat die Max buiten de baan dirigeerde vrijuit. Als je dan toch als FIA elke situatie wil bestraffen wees dan wel zo consistent.
Ze zetten er elk weekend een andere Brit neer om te beslissen.quote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo ging Kvyat die Max buiten de baan dirigeerde vrijuit. Als je dan toch als FIA elke situatie wil bestraffen wees dan wel zo consistent.
18 maart vrije training Australiequote:Op zondag 29 november 2015 15:55 schreef Rickertman96 het volgende:
Wanneer begint het nieuwe seizoen?
109 dagenquote:
Wat is daarmee dan? Unsafe release is standaard 5 sec. Daar is toch geen discussie over lijkt me?quote:Op zondag 29 november 2015 15:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
wat dacht je van bottas in de pit die zijn neus eraf rijdt maar 5 seconden straf
Dat volg ik toch niet. Voetbal wel.quote:Op zondag 29 november 2015 15:57 schreef MakkieR het volgende:
genoeg schaatsen als dat seizoen over is dan begint de F1 haast weer
rozenwater of hoe je die troep ook noemtquote:Op zondag 29 november 2015 15:54 schreef WEST het volgende:
[..]
Daarom. Volgens mij is de wedstrijdleiding al aan het bier begonnen voor de wedstrijd afgelopen was.
Er valt te beargumenteren dat het een unsafe release plus causing a collision is. Die combinatie lijkt me zwaarder wegen.quote:Op zondag 29 november 2015 15:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat is daarmee dan? Unsafe release is standaard 5 sec. Daar is toch geen discussie over lijkt me?
ik had een zwaarder straf verwacht dan 5 seconden als je dit vergelijkt met de overtredingen van Max.quote:Op zondag 29 november 2015 15:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat is daarmee dan? Unsafe release is standaard 5 sec. Daar is toch geen discussie over lijkt me?
Dat is alleen op het podiumquote:Op zondag 29 november 2015 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rozenwater of hoe je die troep ook noemt
Mwah sommige vergrijpen zijn heel eenvoudig omdat die vast staan. Over de witte lijn rijden, te hard in de pits en ook unsafe release. Dat kan je te licht vinden qua straf, maar dat is gewoon de standaard straf.quote:Op zondag 29 november 2015 15:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik had een zwaarder straf verwacht dan 5 seconden als je dit vergelijkt met de overtredingen van Max.
Ja, de BBC-crew zat al klaar in een zaadbestendig pak zag ik.quote:Op zondag 29 november 2015 16:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Dus wie er goed geluisterd heeft: Sat 12 Dec 2015 13:00 (uk) BBC ONE Lewis Hamilton: Making History - F1 2015 Review.
Dat vind ik ook. Ik had meer de inhaalacties willen zien ipv verheerlijking van Hamiltonquote:Op zondag 29 november 2015 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
Vond de BBC-jaarclip maar matigjes
absoluut en ook meer Max omdat hij de smaakmaker van het seizoen wasquote:Op zondag 29 november 2015 16:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik had meer de inhaalacties willen zien ipv verheerlijking van Hamilton
wut?quote:Op zondag 29 november 2015 15:53 schreef merino het volgende:
Lastig einde van zijn seizoen. Speelt al zijn criticasten recht in hun handen met deze straffen.
Hoop dat hij met beetje reflectie volgend jaar nog volwassener en slimmer aan de start staat. Toch wel veel penalties en foutjes dit seizoen.
Precies wat je zou verwachten dus.quote:Op zondag 29 november 2015 16:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik had meer de inhaalacties willen zien ipv verheerlijking van Hamilton
B team van Red Bullquote:Op zondag 29 november 2015 16:24 schreef Mani89 het volgende:
Voor welk team rijdt Max eigenlijk volgend seizoen?
LH: "I think winning the championship sounds better then winning a race". Burnquote:Op zondag 29 november 2015 16:25 schreef zoem het volgende:
De persco is lekker ongemakkelijkEr wordt gevraagd of ze elkaar een kerstcadeautje geven. Rosberg: misschien een kaart
Dan doen ze het beter dan voorgaande jarenquote:Op zondag 29 november 2015 16:32 schreef F1gamer het volgende:
Jaarclip Ziggo F1 is beter dan van de BBC
Klopt, ook als ik Jos z,n punten van 94 om zet naar de telling van dit jaar zou Jos 44 punten gehaald hebben, Max heeft er 49quote:Op zondag 29 november 2015 16:29 schreef Fiorano het volgende:
Heuh jaarclipje. Toch kunnen we zeiken wat we wollen, we hebben een nog nooit een Nederlander gehad die zoveel punten haalde in een seizoen.
Nee maar de puntentelling is nu anders, er krijgen er nu tien punten ipv zes. Met de puntentelling van toen zou Max nu minder punten hebben dan Jos toen (waarbij aangetekend dat de Benetton natuurlijk een betere wagen was)quote:Op zondag 29 november 2015 16:29 schreef Fiorano het volgende:
Heuh jaarclipje. Toch kunnen we zeiken wat we wollen, we hebben een nog nooit een Nederlander gehad die zoveel punten haalde in een seizoen.
Maar anders om heeft Max er maar 6..quote:Op zondag 29 november 2015 16:35 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Klopt, ook als ik Jos z,n punten van 94 om zet naar de telling van dit jaar zou Jos 44 punten gehaald hebben, Max heeft er 49
6 maar? Ik heb moeite om dat te geloven... 2x4e is volgens mij al minstens 6.quote:Op zondag 29 november 2015 16:36 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Maar anders om heeft Max er maar 6..
Dat zijn dan ook meteen al zijn top6 finishesquote:Op zondag 29 november 2015 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
6 maar? Ik heb moeite om dat te geloven... 2x4e is volgens mij al minstens 6.
Klopt, maar daarnaast is Max niet meer in de top zes gefinisht en had hij bij de oudere puntentelling dus geen punten gekregenquote:Op zondag 29 november 2015 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
6 maar? Ik heb moeite om dat te geloven... 2x4e is volgens mij al minstens 6.
Ah. Dat verrast me wel een beetje.quote:Op zondag 29 november 2015 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar daarnaast is Max niet meer in de top zes gefinisht en had hij bij de oudere puntentelling dus geen punten gekregen
Plus: Jos reed in zijn debuutjaar maar 10 races, Max liefst 19. Scheelt nogal he.quote:Op zondag 29 november 2015 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar daarnaast is Max niet meer in de top zes gefinisht en had hij bij de oudere puntentelling dus geen punten gekregen
Maar Jos bij een top 3 team.quote:Op zondag 29 november 2015 16:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Plus: Jos reed in zijn debuutjaar maar 10 races, Max liefst 19. Scheelt nogal he.
Dat klopt, had ik ook al gezegd. Maakt enorm verschil. Maar dat laat onverlet dat Jos succesvoller was dan Max in zijn debuutjaar.quote:
met een auto die veel slechter was dan die van zijn teamgenootquote:
Door illegale software. Maar Volgens Briatore werd die niet gebruikt en Briatore is heel betrouwbaar.quote:Op zondag 29 november 2015 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met een auto die veel slechter was dan die van zijn teamgenoot
niet alleen dat, maar volgens mij was er ook nog iets met een demper die wel op de auto van Schumi zat en niet op die van Jos. En nog wat onderdelen die duidelijk anders waren.quote:Op zondag 29 november 2015 16:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Door illegale software. Maar Volgens Briatore werd die niet gebruikt en Briatore is heel betrouwbaar.
Dat klopt wel. In die jaren kwam het sowieso wel vaker voor dat auto's onderling niet altijd gelijk waren. Tegenwoordig is dat niet meer zo.quote:Op zondag 29 november 2015 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen dat, maar volgens mij was er ook nog iets met een demper die wel op de auto van Schumi zat en niet op die van Jos. En nog wat onderdelen die duidelijk anders waren.
Volgens mij had Benetton in 1994 maar geld om één goede auto neer te zetten
Zou je zeggen, maar het werkt niet helemaal zo, omdat je altijd nog de juiste genen door moet krijgen en daarnaast ook de juiste leefomstandigheden moet hebbenquote:Op zondag 29 november 2015 16:53 schreef JimmyManna het volgende:
Stel he: die Max die is natuurlijk retesnel omdat ie genen heeft van snelle papa Jos en van snelle mama Sophie. Maar zelf doet ie het nu met een Zweeds racevrouwtje (of Noors of Deens of zo). Dus als je denkt dat Max snel is... wacht tot je straks zíjn zoon ziet. Die heeft dus genen van twee razendsnelle grootouders én van twee razendsnelle ouders.
Weet ik wel, was ook niet helemaal serieus natuurlijk. Plus... misschien krijgt ie wel alleen maar dochters...quote:Op zondag 29 november 2015 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je zeggen, maar het werkt niet helemaal zo, omdat je altijd nog de juiste genen door moet krijgen en daarnaast ook de juiste leefomstandigheden moet hebben
Officieel? Nee.quote:Op zondag 29 november 2015 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar is het nu al officieel dan dan STR met ferrari rijdt volgend seizoen?
Jep.quote:Op zondag 29 november 2015 17:20 schreef F1gamer het volgende:
Gaat Veronica volgend jaar ook 3 races uitzenden of toch niet, nu ziggo sports een open kanaal is geworden?
Mwoah, de meeste races kun je kijken nu via ziggo sports en BBC gratis. Als ze een enkele race niet uitzenden gewoon acestream erbij pakken.quote:Op zondag 29 november 2015 17:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mooi, compleet offtopic maar piracy is een kanker dat bestreden dient te worden
Nahquote:Op zondag 29 november 2015 17:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mooi, compleet offtopic maar piracy is een kanker dat bestreden dient te worden
Worden die strafpunten niet naar 0 gezet als het seizoen weer begint?quote:Op zondag 29 november 2015 17:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Max nog eens 3 strafpunten op z'n licentie erbij. En als ik dat goed gehoord heb had ie er al 8. Bij 12 krijg je 1 raceban aan je broek....
zout op. Dat ze eens met een goed NL's (of in mijn geval Belgisch) alternatief komen.quote:Op zondag 29 november 2015 17:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mooi, compleet offtopic maar piracy is een kanker dat bestreden dient te worden
neen, punten blijven 12 maanden staan. Dus als ie in mei '15 3 punten heeft gekregen vervallen die in mei '16 en niet in maart bij de eerste race.quote:Op zondag 29 november 2015 17:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Worden die strafpunten niet naar 0 gezet als het zeizoen weer begint?
Nee na 12 maanden vervallen de eerste strafpunten. Dus de strafpunten van monaco lopen dus ook weer in mei volgend jaar af.quote:Op zondag 29 november 2015 17:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Worden die strafpunten niet naar 0 gezet als het zeizoen weer begint?
Na precies twaalf maanden vervallen de strafpunten. Dus door het jaar heenquote:Op zondag 29 november 2015 17:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Worden die strafpunten niet naar 0 gezet als het zeizoen weer begint?
Waarom in godsnaam? Omdat Button hem van de baan drukt? Meer dan dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken?!?!?!quote:Op zondag 29 november 2015 17:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Max nog eens 3 strafpunten op z'n licentie erbij.
vooral voor het negeren van de blauwe vlaggenquote:Op zondag 29 november 2015 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Omdat Button hem van de baan drukt? Meer dan dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken?!?!?!
negeren blauwe vlaggen.quote:Op zondag 29 november 2015 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Omdat Button hem van de baan drukt? Meer dan dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken?!?!?!
Is daar data van? Ik las dat het een halve ronde duurde. Op tv was alleen wapperende relneger Lewis te zien die volkomen onterecht (vanuit dat shot in elk geval) te zien was.quote:Op zondag 29 november 2015 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vooral voor het negeren van de blauwe vlaggen
Serieus 1 strafpunt voor buiten de baan om inhalen en gaining een advantage? Echt?quote:Op zondag 29 november 2015 17:29 schreef Nattekat het volgende:
1 strafpunt voor Button, twee voor blauwe vlaggen.
2 voor die crashquote:Op zondag 29 november 2015 17:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Serieus 1 strafpunt voor buiten de baan om inhalen en gaining een advantage? Echt?
Hoeveel strafpunten heeft Alonso bijgeschreven gekregen?
Dat kan wel de standaard straf zijn, maar bij een unsafe release daar staan ook nog heel wat monteurs omheen die geraakt kunnen worden door iets.quote:Op zondag 29 november 2015 15:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat is daarmee dan? Unsafe release is standaard 5 sec. Daar is toch geen discussie over lijkt me?
Inhalen buiten de baan heeft dan ook niks te maken met veiligheid maar meer met het sportieve element.quote:Op zondag 29 november 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kan wel de standaard straf zijn, maar bij een unsafe release daar staan ook nog heel wat monteurs omheen die geraakt kunnen worden door iets.
Imo hoort een unsafe release veel harder bestraft te worden dan slechts 5 seconden, ookal staat het zo in het strafboekje.
In elk geval is dat gevaarlijker dan inhalen buiten de baan om en de plek niet terug geven of blauwe vlaggen negeren.
Ik vond het bijzonder onsportief van Button dat hij geen ruimte liet. Hij wist dat Max daar zat en drukte hem naar buiten. Zo kan je het ook bekijken.quote:Op zondag 29 november 2015 17:42 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Inhalen buiten de baan heeft dan ook niks te maken met veiligheid maar meer met het sportieve element.
Button drukte hem niet van de baan die reed daar al. Verstappen stuurde zo krap in dat dit dan gebeurd.quote:Op zondag 29 november 2015 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Omdat Button hem van de baan drukt? Meer dan dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken?!?!?!
Nah, Max had die plek terug moeten geven. Ik zei dat meteen al.quote:Op zondag 29 november 2015 17:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder onsportief van Button dat hij geen ruimte liet. Hij wist dat Max daar zat en drukte hem naar buiten. Zo kan je het ook bekijken.
Anyway, ik drink mn bier op en ga dan koken (lees: de frituur aanzwengelen)
Is het ook niet de verantwoordelijkheid van het team van Max om hem daarop te wijzen?quote:Op zondag 29 november 2015 17:44 schreef Nattekat het volgende:
Nah, Max had die plek terug moeten geven. Ik zei dat meteen al.
Ik was bier aan het drinken en Coolblue en Bax-shop stonden hier net aan de deur op dat moment (nieuwe vuilnisbak van Brabantia van 60Lquote:Op zondag 29 november 2015 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, Max had die plek terug moeten geven. Ik zei dat meteen al.
en wie is evengoed een onderdeel van het team? Juist ja, de rijder. En hoe wil je teams anders straffen, geldboetes? Op 2 á 3 teams na, geen enkel team dat wakker ligt van geldboetes. Elke andere straf treft de rijder even goed.quote:Op zondag 29 november 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Buiten dat is een unsafe release een fout van het team en het team zou daarvoor bestraft moeten worden imo en niet de rijder.
Ja.quote:Op zondag 29 november 2015 17:47 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Is het ook niet de verantwoordelijkheid van het team van Max om hem daarop te wijzen?
Klopt. Pas op 24 mei vallen er twee punten af.quote:Op zondag 29 november 2015 17:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Max nog eens 3 strafpunten op z'n licentie erbij. En als ik dat goed gehoord heb had ie er al 8. Bij 12 krijg je 1 raceban aan je broek....
Ehmm... internet. Die FIA publiceert ze alleen als ze uitgedeeld worden.quote:Op zondag 29 november 2015 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens, waar zijn die strafpunten terug te vinden?
Ik ben een keer een overzicht van rijder + strafpunten tegengekomen. Volgens mij op formula1.com maar kan ze niet meer vindenquote:Op zondag 29 november 2015 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehmm... internet. Die FIA publiceert ze alleen als ze uitgedeeld worden.
Een DT was maar 16 seconden op dit circuit. Als je kijkt naar die van Alonso.quote:Op zondag 29 november 2015 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar feitelijk wordt je dus 2 maal gestraft. 1 keer 20 seconden DT en 2 strafpunten. Vind ik wel belachelijk veel.
Wat een troll weer van de FIAquote:Op zondag 29 november 2015 17:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Serieus 1 strafpunt voor buiten de baan om inhalen en gaining een advantage? Echt?
Hoeveel strafpunten heeft Alonso bijgeschreven gekregen?
Volgens mij staat hij nu op 8 en bij 12 volgt de banquote:Op zondag 29 november 2015 18:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat een troll weer van de FIA
Trouwens, dus nog 1 strafpunt en hij moet een race overslaan?![]()
Precies dit ja, dat postte ik 2 weken terug ofzo ookquote:Op zondag 29 november 2015 18:30 schreef opreis het volgende:
Hopelijk doet de TR het met een nieuwe motor het nog beter dan dit jaar (de motor was misschien kut maar verder hadden ze voor TR begrippen echt een goede wagen). Volgend jaar heb je dikke kans McLaren en Haas ook nog voor ze staan. Misschien dat ze Lotus dan wel voorblijven Maldonado is niet de snelste en van Palmer verwacht ik ook niet zo veel, maar ik verwacht eigenlijk dat ze het 8ste team in de constructeurs zullen worden dan en dat punten dus nog moeilijker worden.
Ik denk dat dat wel meevalt. Natuurlijk, Haas zal geen achterhoede team worden, maar ook geen goede subtopper, dat verwacht ik niet. Nieuw team dus ook kinderziektes. Lotus/Renault is ook maar afwachten en wat te denken dan van Manor en Sauber.quote:Op zondag 29 november 2015 18:36 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Precies dit ja, dat postte ik 2 weken terug ofzo ook. Het kan goed zijn dat ze volgend jaar 1 van de langzaamste auto's hebben. Maar goed, laten we hopen dat het meevalt
Er is tenslotte nog niet veel bekend
Dit inderdaad. We genieten wel mooi allemaal van zijn acties maar hij is wel erg overmoedig en brutaal soms. Nu boeit het niet zoveel omdat je toch nergens voor knokt, maar mocht hij echt doorgroeien dan kunnen het kostbare punten zijn.quote:Op zondag 29 november 2015 18:48 schreef Scrutinizer het volgende:
en daarnaast moet hij in de eerste races oppassen dat-ie niet nog meer strafpunten aan de broek krijgt.
Nou hij heeft er vandaag in 1 race 3. Dan gaat het hard.quote:Op zondag 29 november 2015 19:32 schreef JimmyManna het volgende:
Als hij er 12 heeft wordt hij geschorst. Punt. Dat is de regel, daar komt de FIA niet onderuit. Het enige dat zou kunnen is dat ze een twijfelgeval eens niet bestraffen waardoor hij minder punten krijgt.
Maar kom op zeg, hij staat na een jaar op 8 vd 12. Je moet heel wat doen om 4 strafpunten te krijgen, dat gaat zomaar even niet. Er vervallen er in mei alweer 2.
Van die DT om daar ook strafpunten te geven is wel belachelijk.quote:Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou hij heeft er vandaag in 1 race 3. Dan gaat het hard.
joh.quote:Op zondag 29 november 2015 19:58 schreef Izzy73 het volgende:
Max is door de tijdstraffen als 16e geëindigd vandaag.
Jamaar in de races hiervoor kreeg hij wekenlang geen enkel strafpunt en ook toen reed hij aanvallend.quote:Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou hij heeft er vandaag in 1 race 3. Dan gaat het hard.
De tijdstraffen zijn nog z'n minste zorg, die strafpunten doen veel meer pijn.quote:Op zondag 29 november 2015 20:29 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja, ja, echt waar. (ik wist het nog niet, jij wel kennelijk.)
[ afbeelding ]
Een quote van Max daarover:quote:Op zondag 29 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
De tijdstraffen zijn nog z'n minste zorg, die strafpunten doen veel meer pijn.
Tijdstraffen bij iemand die buiten de punten eindigde lijken me sowieso totaal oninteressant.quote:Op zondag 29 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De tijdstraffen zijn nog z'n minste zorg, die strafpunten doen veel meer pijn.
Die strafpunten doen 0,0 als hij er niet nog meer krijgtquote:Op zondag 29 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De tijdstraffen zijn nog z'n minste zorg, die strafpunten doen veel meer pijn.
We moeten maar afwachten of de concurrentie heftiger wordt. Verstappen zal zelfs met een 2015-Ferrari minder vermogen tekort komen dan nu. Daarbij zijn er weinig regelwijzigingen en die STR is tot het einde van dit jaar qua wagen goed geweest. Alle reden dus om aan te nemen dat ze ook volgend jaar met een goede doorontwikkeling kunnen komen, want deze wagen is een prima basis.quote:Op zondag 29 november 2015 18:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Max gaat een moeilijk tweede seizoen krijgen. Je seizoen slecht eindigen neem je vaak ook nog mee naar de start van het volgende en daarnaast moet hij in de eerste races oppassen dat-ie niet nog meer strafpunten aan de broek krijgt. De concurrentie gaat inderdaad heviger worden en hij krijgt later in het seizoen dan waarschijnlijk nog last van een motor die niet echt meer doorontwikkeld wordt. Dat wordt puntjes sprokkelen en hopen dat de grote teams je niet vergeten zijn. Maar ja, misschien zien bij Force India ook wel wat in hem en kan hij na volgend seizoen daarheen. Laat het seizoen 2017 alvast maar beginnen.
Knap dat dat je dat nu al weet zonder dat er 2016 motoren zijn, wie weet maakt elke leverencier wel een sprong van 2 seconde.quote:Op zondag 29 november 2015 21:45 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
We moeten maar afwachten of de concurrentie heftiger wordt. Verstappen zal zelfs met een 2015-Ferrari minder vermogen tekort komen dan nu. Daarbij zijn er weinig regelwijzigingen en die STR is tot het einde van dit jaar qua wagen goed geweest. Alle reden dus om aan te nemen dat ze ook volgend jaar met een goede doorontwikkeling kunnen komen, want deze wagen is een prima basis.
Vwb Haas blijft het afwachten. Werkelijk geen idee, top zullen ze niet zijn, vermoedelijk ergens in het achterveld maar zeker niet zomaar even voor de STR rijdend. Sauber en Manor zullen STR niet zomaar even voorbij gaan en het gat dat Honda heeft tov de Ferrari van dit jaar is huge. Lotus/Renault is een complete darkhorse, echt geen idee wat we daar van kunnen verwachten, als ze er al bij zijn.
Dan nog Red Bull. Met een Renault motor kunnen zij het ook zomaar lastig krijgen tov Toro Rosso met een Ferrari. Tel daarbij op dat men fluistert dat STR later in het jaar een 2016-motor krijgt en ik zie weinig reden om te wanhopen. Eigenlijk schat ik het als een jaar in zoals ongeveer deze, maar dan minus de betrouwbaarheidsissues.
Denk je echt dat de leveranciers er zomaar even 100pk erbij weten te krijgen? Volgens mij waren de ronde tijden dit jaar ook niet heel veel sneller dan vorig jaar.quote:Op zondag 29 november 2015 21:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Knap dat dat je dat nu al weet zonder dat er 2016 motoren zijn, wie weet maakt elke leverencier wel een sprong van 2 seconde.
Natuurlijk. Twee seconden per motor. Dat zie je inderdaad vaak in de winter. Zeker met de ontwikkelingsrestricties.quote:Op zondag 29 november 2015 21:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Knap dat dat je dat nu al weet zonder dat er 2016 motoren zijn, wie weet maakt elke leverancier wel een sprong van 2 seconde.
me, wel een grappig en leuk moment tussen die 2.quote:Op zondag 29 november 2015 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Wie vroeg er daarstraks dat interview/moment tussen Grosjean en Verstappen? Awel, hier is ie in iedergeval
https://streamable.com/htca
Ik zeg niet dat het logish is, maar je kan er niks over zeggen nogquote:Op zondag 29 november 2015 22:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk. Twee seconden per motor. Dat zie je inderdaad vaak in de winter. Zeker met de ontwikkelingsrestricties.
Zelfs nog wat leuke acties laten zijn op de beide saubers.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gedramaqueen. VES heeft helemaal het seizoen niet 'slecht' afgesloten. Ach. Die punten etc, maar racetechnisch een solide race gereden verder op een baan waar men vooral op volgorde van krachtbron is geëindigd. 't Joch heeft er zelf nog alle vertrouwen in, kan terugkijken op een dijk van een Rookieseizoen. Op naar 2016.
Dat klopt wel, maar ik lees hier van die angstige berichten dat het volgend jaar allemaal heel lastig wordt voor STR, maar daar is al evenmin iets over te zeggen. Je kan alleen maar inschattingen maken en in alle eerlijkheid kan ik me een grote terugval niet echt voorstellen. Maar goed, iets met koffiedikkijkenquote:Op zondag 29 november 2015 22:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het logish is, maar je kan er niks over zeggen nog
Jamaar die twee kunnen er ook echt geen reet van. Die lieten een gat vallen waar een Boeing in kan draaien. Dat doe je toch niet als er iemand in je versnellingsbak hangt? Dat slaat helemaal nergens op. Om eerlijk te zijn was ik van die twee acties dan ook niet zo heel erg onder de indruk.quote:Op zondag 29 november 2015 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zelfs nog wat leuke acties laten zijn op de beide saubers.
Fastest lapquote:Op zondag 29 november 2015 21:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk je echt dat de leveranciers er zomaar even 100pk erbij weten te krijgen? Volgens mij waren de ronde tijden dit jaar ook niet heel veel sneller dan vorig jaar.
En STR krijgt er zomaar even 85pk bij, denk niet dat Renault dat zomaar voor elkaar krijgt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 2014 2015 Australie 1:32.478 1:30.945 Malysia 1:43.066 1:42.062 Bahrain 1:37.020 1:36.311 China 1:40.402 1:42.208 Spain 1:28.918 1:28.270 Monaco 1:18.479 1:18.063 Canada 1:18.504 1:16.987 Austria 1:12.142 1:11.235 Great Britain 1:37.176 1:37.093 Germany 1:19.908 Hungary 1:25.724 1:24.821 Belgium 1:50.511 1:52.416 Italy 1:28.004 1:26.672 Singapore 1:50.417 1:50.041 Japan 1:51.600 1:36.145 Russia 1:40.896 1:40.071 United States 1:41.379 1:40.666 Mexico 1:20.521 Brazil 1:13.555 1:14.832 Abu Dhabi 1:44.496 1:44.517 |
Uit die 1,6 liter V6 kunnen ze veel meer persen dan dat ze nu doen. De reden dat het niet gebeurt is de limiet op de stroomsnelheid van de brandstofquote:Op zondag 29 november 2015 23:28 schreef Fir3fly het volgende:
Komt omdat Mercedes al vrij dichtbij het maximum van deze formule zit. Een 1.6 V6 heeft ook maar een beperkt plafond natuurlijk. Zoveel power als de oude V8 zal nooit lukken. De enige progressie is min of meer in de ERS maar ook dat is vrij beperkt met maar één gestandariseerde manier.
Klopt. Maar irrelevant voor mijn punt.quote:Op zondag 29 november 2015 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit die 1,6 liter V6 kunnen ze veel meer persen dan dat ze nu doen. De reden dat het niet gebeurt is de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof
Nee, het haalt jouw punt deels onderuit, namelijk dat een 1,6 liter V6 nooit zoveel power als een V8 zou kunnen halen. Dat kan namelijk wel. In 1986 konden ze uit een 1,5 liter turbomotor in kwalificatie rond de 1500 pk persen, om maar iets te noemen.quote:Op zondag 29 november 2015 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar irrelevant voor mijn punt.
Maar dat geldt ook voor de V8. Vergeet niet dat die ook lang bevroren waren. Doorontwikkeling daarvan had ook nog veel meer power op kunnen leveren. Zet er een turbo op en dat wordt alleen maar meer natuurlijk.quote:Op zondag 29 november 2015 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het haalt jouw punt deels onderuit, namelijk dat een 1,6 liter V6 nooit zoveel power als een V8 zou kunnen halen. Dat kan namelijk wel.
Nu bazel je er vreemd in om. Voor de V8 gold hetzelfde als dat je nu over Mercedes zegt, namelijk dat ze dicht tegen het plafond van de formule zitten/zaten. Dat was al voor de bevriezing van de motorformule, maar ze hadden ongetwijfeld nog wat kunnen winnen. De ontwikkeling van de huidige turbomotoren zou eenzelfde pad volgen (2017 even niet meegerekend nog)quote:Op maandag 30 november 2015 00:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor de V8. Vergeet niet dat die ook lang bevroren waren. Doorontwikkeling daarvan had ook nog veel meer power op kunnen leveren. Zet er een turbo op en dat wordt alleen maar meer natuurlijk.
Mijn punt blijft staan.
Precies, dat zeg ik dan ook. We zijn het vanaf het begin al eens. Beiden zitten aan het plafond van de formule en beiden kunnen meer leveren als dat zou moeten. Maar het plafond van een 2.4 V8 ligt zeer waarschijnlijk hoger dan een 1.6 V6T.quote:Op maandag 30 november 2015 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu bazel je er vreemd in om. Voor de V8 gold hetzelfde als dat je nu over Mercedes zegt, namelijk dat ze dicht tegen het plafond van de formule zitten/zaten. Dat was al voor de bevriezing van de motorformule, maar ze hadden ongetwijfeld nog wat kunnen winnen. De ontwikkeling van de huidige turbomotoren zou eenzelfde pad volgen
Valt imo op voorhand niet te zeggen, want met een turbo kun je met een kleiner motorblok af om hetzelfde vermogen te bereiken als de 2,4 liter V8.quote:Op maandag 30 november 2015 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies, dat zeg ik dan ook. We zijn het vanaf het begin al eens. Beiden zitten aan het plafond van de formule en beiden kunnen meer leveren als dat zou moeten. Maar het plafond van een 2.4 V8 ligt zeer waarschijnlijk hoger dan een 1.6 V6T.
Moet er wel een flinke turbo op, groter dan nu lijkt me. Maar de huidige formule is de huidige formule.quote:Op maandag 30 november 2015 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt imo op voorhand niet te zeggen, want met een turbo kun je met een kleiner motorblok af om hetzelfde vermogen te bereiken als de 2,4 liter V8.
Dat zou een expert na moeten rekenen. Hoe precies het allemaal vergelijkbaar is zou ik niet durven zeggen, behalve dan dat het verschil niet heel erg groot meer is.quote:Op maandag 30 november 2015 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet er wel een flinke turbo op, groter dan nu lijkt me. Maar de huidige formule is de huidige formule.
In de kwalificatie ja. In de race veel minder.quote:Op maandag 30 november 2015 00:49 schreef Fer het volgende:
Nu levert de motor 650-700 pk en vrijwel de hele ronde (50 secondes volgas) ERS a 160pk.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 30 november 2015 00:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In de kwalificatie ja. In de race veel minder.
Tijdens de race is de fuel flow veel minder omdat ze underfuelen. Dus ook minder pk. Waarom denk je dat ze brandstof moeten sparen tijdens de race?quote:
Ze sparen brandstof door eerder van het gas te gaan, lift & coast. De motoren leveren dezelfde vermogens, met dezelfde limiet.quote:Op maandag 30 november 2015 00:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tijdens de race is de fuel flow veel minder omdat ze underfuelen. Dus ook minder pk. Waarom denk je dat ze brandstof moeten sparen tijdens de race?
Nope. Engine modes. Gewoon de flow wat lager. Dat plus lift & coast. Als je achter iemand vast zit heb je dat vermogen niet nodig want je komt er toch niet voorbij.quote:Op maandag 30 november 2015 01:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze sparen brandstof door eerder van het gas te gaan, lift & coast. De motoren leveren dezelfde vermogens
Engine modes slaan op de ERS strategie. Op een lagere engine mode, zal er minder hot blowing zijn op de turbo (jaja zelfde als op de geblazen diffuser), dus minder ERS beschikbaar. En ERS zal eerder afslaan, voor het einde van een recht stuk. Piekvermogen zal nog steeds beschikbaar zijn, als je het rechte stuk op komt.quote:Op maandag 30 november 2015 01:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Engine modes. Gewoon de flow wat lager. Dat plus lift & coast. Als je achter iemand vast zit heb je dat vermogen niet nodig want je komt er toch niet voorbij.
Er werd voor die domme ban nog wel eens op de radio geroepen dat men de engine mode moest veranderen om een inhaalactie te proberen. Dat betekent dat ze daarvoor op een lagere mode reden.
Mooi dat we het eens zijn dus. Minder vermogen gemiddeld tijdens de race.quote:Op maandag 30 november 2015 01:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Engine modes slaan op de ERS strategie. Op een lagere engine mode, zal er minder hot blowing zijn op de turbo (jaja zelfde als op de geblazen diffuser), dus minder ERS beschikbaar. En ERS zal eerder afslaan, voor het einde van een recht stuk. Piekvermogen zal nog steeds beschikbaar zijn, als je het rechte stuk op komt.
Daarin zie je ook dat Max wel een relaxte en vrolijke gast is, veel meer dan zijn vader. Jos was toch vaak een chagrijn met een korte lont. Die zag je zelden dollen. Max is veel prettiger in de omgang.quote:Op zondag 29 november 2015 22:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
me, wel een grappig en leuk moment tussen die 2.
Tijd voor een 3,5L V10 twin turbo met ERS?quote:Op maandag 30 november 2015 01:18 schreef Fer het volgende:
Ze zijn nog altijd krachtiger dan de v8, ook in de race. Zonder de geblazen diffuser kom je langzamer uit de parabolica, maar toch zijn de topsnelheden hoger op Monza, ook in de race.
En dat komt dan weer omdat ze simpelweg minder downforce hebben. Je eerste zin is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 30 november 2015 01:18 schreef Fer het volgende:
Ze zijn nog altijd krachtiger dan de v8, ook in de race. Zonder de geblazen diffuser kom je langzamer uit de parabolica, maar toch zijn de topsnelheden hoger op Monza, ook in de race.
Een hoop blabla maar uiteindelijk komt het erop neer dat de regels nu gewoon anders zijn en niet te vergelijken met de V10/V8 motor configuraties.quote:
Het rendement is enorm vooruit gegaan, die conclusie kan je wel trekkenquote:Op maandag 30 november 2015 09:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Een hoop blabla maar uiteindelijk komt het erop neer dat de regels nu gewoon anders zijn en niet te vergelijken met de V10/V8 motor configuraties.
Enige waar die wel gelijk in heeft is het verbruikdat krijg je niet 123 omlaag bij een V10/V8.
Het is een hele andere configuratie... een turbo en het ERS systeem leveren enorm veel rendement op.quote:Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het rendement is enorm vooruit gegaan, die conclusie kan je wel trekken
Voor mij toch wel McLarenquote:Op maandag 30 november 2015 16:35 schreef THEFXR het volgende:
Welk team was het slechtste dit seizoen?
Mclaren, Sauber en Williams, in die volgordequote:Op maandag 30 november 2015 16:35 schreef THEFXR het volgende:
Welk team was het slechtste dit seizoen?
Voor mij Williams en daarna Mclaren, Williams omdat ze vaak op de 2de rij kwalificeerde, maar altijd keihard terugzakken in de race. Mclaren is meer de Honda motor dan de auto zelf.quote:Op maandag 30 november 2015 16:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Mclaren, Sauber en Williams, in die volgorde
Of ze komen gewoon goed terug in 2016... ze pompen echt veel geld in de sport, dat doe je niet als geen intentie hebt om in 2017 niet meer aan de start te komen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
McLaren is het enige goede antwoord. Bagger motor, bagger auto en geen enkele progressie. Honda zien we na 2016 niet weer terug want veel beter gaat het niet worden.
Wel met je eens maar of Honda na volgend jaar alweer gaat verdwijnen dat zou toch wel een giga afgang zijnquote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
McLaren is het enige goede antwoord. Bagger motor, bagger auto en geen enkele progressie. Honda zien we na 2016 niet weer terug want veel beter gaat het niet worden.
Klopt. Maar dat is het nu ook wel. Zeker als volgend jaar nauwelijks verbetering brengt.quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel met je eens maar of Honda na volgend jaar alweer gaat verdwijnen dat zou toch wel een giga afgang zijn
Dat schijnt technisch niet zo makkelijk te zijn vanwege de layout van de Honda krachtbron, ze moeten min of meer opnieuw beginnen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of ze komen gewoon goed terug in 2016... ze pompen echt veel geld in de sport, dat doe je niet als geen intentie hebt om in 2017 niet meer aan de start te komen.
Ik denk dat Honda nu wel heeft begrepen dat het erop of eronder is in 2016Gisteren hielden beide auto's het trouwens goed vol (en voornamelijk Button had een goeie race)
Voor mij is het Sauber, McLaren, Williams in deze volgorde... geen idee wat ze bij Sauber lopen te doen en Williams heeft altijd wat met de pitsstops
Dat is ook weer waar, van McLaren is het ook alweer een tijd geleden dat ze een goede auto hadden maar een goede motor compenseert veel, zie Williams, voor mij absoluut de grootste tegenvaller van dit jaar die Honda motorquote:Op maandag 30 november 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is het nu ook wel. Zeker als volgend jaar nauwelijks verbetering brengt.
Wat maakt dat uit? Tis niet dat Honda tot december 2015 wacht met ontwikkelen van de 2016 krachtbron. De huidige is gewoon bagger en dat weten ze zelf ook.quote:Op maandag 30 november 2015 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat schijnt technisch niet zo makkelijk te zijn vanwege de layout van de Honda krachtbron, ze moeten min of meer opnieuw beginnen.
kunnen ze dat ERS gewoon niet inkopen?quote:Op maandag 30 november 2015 17:09 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het ICE gedeelte is meer dan prima van de honda. het is alleen het ERS wat erg erg erg jammerlijk mislukt is
http://www.motorsportmaga(...)-continue-into-2016/quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Tis niet dat Honda tot december 2015 wacht met ontwikkelen van de 2016 krachtbron. De huidige is gewoon bagger en dat weten ze zelf ook.
Ze hebben nog 3 maanden om dat probleem op te lossen en ze zijn al een tijdje bezig of misschien moeten ze gewoon VTEC erop zettenquote:Op maandag 30 november 2015 17:09 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het ICE gedeelte is meer dan prima van de honda. het is alleen het ERS wat erg erg erg jammerlijk mislukt is
Nee, ze komen langzamer uit de bocht, door minder downforce. Maar alsnog halen ze een hogere top aan het einde, dat komt door meer vermogen.quote:Op maandag 30 november 2015 08:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat komt dan weer omdat ze simpelweg minder downforce hebben. Je eerste zin is simpelweg niet waar.
Wat het exact waard is, zullen ze alleen zelf weten. Als ze de Honda op een kwalificatie modus hebben gezet, betekent het nog weinig. We weten dus nog niet of ze voor 2016 het ERS probleem onder de knie hebben.quote:e been more than respectable all weekend,” he said. “Over the last five laps of today’s race, we switched Fernando’s settings to ‘full deployment’, not only so as to allow him to have a bit of on-track fun – to which enjoyment he’s been something of a stranger in recent weeks and months – but also so as to find out just how well our car would perform in that performance configuration.”
“The results were more than somewhat encouraging. He carved his fastest lap on the race’s 52nd tour – 1’44.796s – and only two drivers bettered that: Mercedes’ Lewis Hamilton and Ferrari’s Sebastian Vettel.”
Ze lopen ieder weekend te rommelen met settings en nieuwe onderdelen, om meer vermogen eruit te persen, dan klapt er nog weleens wat. Als ze ergens halverwege seizoen (hopelijk) het vermogen en ERS op orde hebben, kunnen ze richting betrouwbaarheid werken.quote:Op maandag 30 november 2015 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Ze hadden wel 2 engine/gearbox blows in Brazilië, dubbel maandagochtend model?
Wat is dan je referentie? Meestal vergelijk je met de teamgenoot, en als je zo dik verliest als Sainz verdien je geen B.quote:Op maandag 30 november 2015 20:25 schreef JimmyManna het volgende:
Yup, VErstappen komt er in de meeste lijstjes goed vanaf. Al vind ik dat Sainz wel een B hoort te krijgen. Alleszins een uitstekend debuutjaar voor hem.
Voor de duidelijkheid: Verstappen was beter, vandaar ook een A. Maar Sainz had heel wat punten meer moeten hebben en heeft zowel tijdens races als tijdens Q laten zien aardig met verstappen mee te kunnen doen, qua snelheid. De onderlinge verhouding tijdens races die ze beiden gefinisht zijn is 5-5 en tijdens Q zelf 9-7 voor Sainz.quote:Op maandag 30 november 2015 20:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat is dan je referentie? Meestal vergelijk je met de teamgenoot, en als je zo dik verliest als Sainz verdien je geen B.
zonder pech in Hongarije had Sainz al dichterbij gezeten, had daar net zo goed 5e kunnen finishenquote:Op maandag 30 november 2015 20:34 schreef WEST het volgende:
http://nos.nl/artikel/207(...)aar-van-mad-max.html
Er zit een grafiek bij Verstappen vs Sainz tijdens de races. Tot aan Oostenrijk aardig gelijk op en daarna schoot Max omhoog. Niet dat Sainz het verkeerd deed. Maar hij moest het vanaf dat moment wel afleggen.
Marussia was dus beter dan die drie? Lijkt me toch niet.quote:Op maandag 30 november 2015 16:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Mclaren, Sauber en Williams, in die volgorde
Marussia heeft nagenoeg geen DNF gehad en ze hebben in het afgelopen jaar volgens mij 3 a 4 sec per rondje gewonnen op de rest, wat is daar slecht aan? Ze wisten dat het dit ging worden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Marussia was dus beter dan die drie? Lijkt me toch niet.
0 punten en bijna altijd achteraan op de grid. Dan ben je gewoon het slechtste team. De vraag was niet wie ten opzichte van 2014 het slechtste presteerde, maar wie in 2015 het slechtste team was. Dat was zonder twijfel Marussia.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Marussia heeft nagenoeg geen DNF gehad en ze hebben in het afgelopen jaar volgens mij 3 a 4 sec per rondje gewonnen op de rest, wat is daar slecht aan? Ze wisten dat het dit ging worden.
Dat ligt aan de definitie van "slechtste"quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
0 punten en bijna altijd achteraan op de grid. Dan ben je gewoon het slechtste team. De vraag was niet wie ten opzichte van 2014 het slechtste presteerde, maar wie in 2015 het slechtste team was. Dat was zonder twijfel Marussia.
Volgens Shell daarentegen komt de winst van Ferrari voor een belangrijk deel door de brandstof.quote:Op maandag 30 november 2015 19:10 schreef Fer het volgende:
Ferrari is het ook gelukt begin dit jaar. Een grotere turbo/powerunit zonder de aero te benadelen. Ze hebben zelfs winst geboekt. Dus wie weet.
Als ik het me goed herinner, 25% van de winst(?) in de ICE is toe te schrijven aan de brandstofquote:Op dinsdag 1 december 2015 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens Shell daarentegen komt de winst van Ferrari voor een belangrijk deel door de brandstof.
Een beetje een 'wij van wc-eend...'quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens Shell daarentegen komt de winst van Ferrari voor een belangrijk deel door de brandstof.
Tja alles is relatief. Je kan ook zeggen: waar McLaren het met een budget van 465 miljoen euro deed, moest Marussia het met 84 miljoen euro doen. En als McLaren zich dan op Spa als 17e en 18e kwalificeert, met 2 seconden voorsprong op Marussia die op de laatste startrij stonden..quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
0 punten en bijna altijd achteraan op de grid. Dan ben je gewoon het slechtste team. De vraag was niet wie ten opzichte van 2014 het slechtste presteerde, maar wie in 2015 het slechtste team was. Dat was zonder twijfel Marussia.
Of laten we kijken in welke team de slechtste mensen werken. Dus slecht als in berucht, gemeen, boosaardig, verdorven, onaangenaam, onplezierig etc etc.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Tja alles is relatief. Je kan ook zeggen: waar McLaren het met een budget van 465 miljoen euro deed, moest Marussia het met 84 miljoen euro doen. En als McLaren zich dan op Spa als 17e en 18e kwalificeert, met 2 seconden voorsprong op Marussia die op de laatste startrij stonden..
Met 5,5x zoveel budget is 2 seconden voorsprong op het slechtste team van de grid natuurlijk onaanvaardbaar.
Maar betekend dat nou dat McLaren dan slecht is en Marussia heel slecht is, of is McLaren gewoon heel slecht bezig en doet Marussia het naar omstandigheden nog best aardig?
Ferrari had vorig jaar een vergelijkbaar probleem als Honda, hun ERS batterij was leeg, voor het einde van de rechte stukken. ERS levert een boost van 160pk, vermogen wat wegvalt zodra die accu dus leeg is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens Shell daarentegen komt de winst van Ferrari voor een belangrijk deel door de brandstof.
Ligt eraan wat je definitie van 'de slechtste' is. Vind jij het simpelweg in absolute successen, dan is Manor inderdaad veruit het slechtst geweest. Zie je het in relatie tot het budget is het ineens een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Tja alles is relatief. Je kan ook zeggen: waar McLaren het met een budget van 465 miljoen euro deed, moest Marussia het met 84 miljoen euro doen. En als McLaren zich dan op Spa als 17e en 18e kwalificeert, met 2 seconden voorsprong op Marussia die op de laatste startrij stonden..
Met 5,5x zoveel budget is 2 seconden voorsprong op het slechtste team van de grid natuurlijk onaanvaardbaar.
Maar betekend dat nou dat McLaren dan slecht is en Marussia heel slecht is, of is McLaren gewoon heel slecht bezig en doet Marussia het naar omstandigheden nog best aardig?
Huh?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of laten we kijken in welke team de slechtste mensen werken. Dus slecht als in berucht, gemeen, boosaardig, verdorven, onaangenaam, onplezierig etc etc.
Dit worden interessante discussies bij voetbal. Zonder een punt te pakken 40 punten achterstand op de directe concurrent. "Ja ze degraderen dan wel maar ze hadden Mahatma Gandi als keeper en een meisje van 2 in de spits dus eigenlijk waren zij het beste team".
Het is dat Mahatma geen kloot om F1 geeft anders was dat een interessante transfer geweest
Dat zijn nogal wat kilometers. Het lijkt me dat een dergelijk chassis dan ook wel 'op' istwitter:adamcooperF1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:52:18'@ManorF1Team says chassis MR03/B-2 has done 20,001kms in its two-year career, which I calculate to be around 65 race distances! reageer retweet
Metaalmoeheid zal het niet zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zijn nogal wat kilometers. Het lijkt me dat een dergelijk chassis dan ook wel 'op' istwitter:adamcooperF1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:52:18'@ManorF1Team says chassis MR03/B-2 has done 20,001kms in its two-year career, which I calculate to be around 65 race distances! reageer retweet
Voor 2002 gebeurde dat regelmatig ja. Na de herinvoering in 2011 is het slechts twee keer voorgekomen dat een team (HRT) niet mocht starten. Beide keren de eerste race van het seizoen. Daarna elke keer wel.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Manor zat over het algemeen binnen de 107%. Dat is best ok eigenlijk. Er zijn genoeg tijden geweest dat teams structureel niet binnen de 107% zaten.
Volgns mij zijn microscheurtjes in carbon hetzelfde toch?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Metaalmoeheid zal het niet zijn.
Sinds de invoering van het systeem is er maar 1 team dat redelijk structureel de 107% niet haalde (Forti) en verder natuurlijk Lola in hun enige deelname en HRT (2x in al hun deelnames). Verder faalden Rosset en Yoong wel eens in 98 en 01-02.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2002 gebeurde dat regelmatig ja. Na de herinvoering in 2011 is het slechts twee keer voorgekomen dat een team (HRT) niet mocht starten. Beide keren de eerste race van het seizoen. Daarna elke keer wel.
https://en.wikipedia.org/(...)urers_of_Switzerland ? :>quote:
https://www.google.nl/web(...)e=off&q=marco+illienquote:Op donderdag 3 december 2015 13:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)urers_of_Switzerland ? :>
en anders zie ik hem niet.
bedoelde u: Mario Illien?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
https://www.google.nl/web(...)e=off&q=marco+illien
Hier ookquote:Op donderdag 3 december 2015 23:07 schreef Fopje het volgende:
Morgen komen als het goed is de Maleisië schaalmodellen bij iedereen binnen
De mijne ligt bij het afhaal puntquote:
quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:33 schreef Fopje het volgende:
Mijne is vandaag nog niet binnengekomen, zal wel morgen worden dan
DHLquote:04/12/2015 18:09
Adres gesloten
Eenheid wordt volgende werkdag opnieuw aangeboden
Ik vind DHL sowieso klote. Die track and trace doet het nooit.quote:
Misschien eerst. Maar uiteindelijk komt er wel weer een andere motorformule en wordt er misschien wel weer echt gebruld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:41 schreef Bluurgh het volgende:
Maar dan wel via een of ander kunstmatig trucje want komt die herrie niet door de energieverlies? Hoe meer geluid hoe minder pk's je hebt.
Ik dacht slim te zijn door het op mijn werk te laten bezorgen omdat er de hele dag iemand is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:19 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik vind DHL sowieso klote. Die track and trace doet het nooit.
Ik was daarbijquote:
Godverquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik dacht slim te zijn door het op mijn werk te laten bezorgen omdat er de hele dag iemand is.
Intussen is er 2x een wagen van DHL bij ons geweest om iets op te halen en iets te bezorgen en uitgerekend de wagen met mijn schaalmodel staat net na sluitingstijd voor de deur
DHL kan dan een lekkere schadevergoeding verwachten.quote:Op maandag 7 december 2015 17:35 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lekker is dat
Is er nog hoop dat ze het vinden of ben je nu 80 euro kwijt?
Kun je mooi doen, maar je moet dat oplossen met de verkoper, DHL heb jij niks mee te maken.quote:Op maandag 7 december 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
DHL kan dan een lekkere schadevergoeding verwachten.
Even kijken wat vroege, gelimiteerde schaalmodellen van Schumi mint in doos opleveren en dat bedrag claimenquote:Op maandag 7 december 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
DHL kan dan een lekkere schadevergoeding verwachten.
Ik gelukkig niet. Fopje wel.quote:Op maandag 7 december 2015 17:37 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Kun je mooi doen, maar je moet dat oplossen met de verkoper, DHL heb jij niks mee te maken.
Ja, dat is nooit anders geweest, Jij (Ja Fopje) hebt een overeenkomst tussen het bedrijf die die dingen verkoopt en niet met DHL.quote:Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gelukkig niet. Fopje wel.
DHL maakt er een bende van, en het bedrijf moet het oplossen? Yeah... right...
ja, koper maakt verkoopsafspraak met verzender. En verzender maakt afspraak met logistiek, hoe de verzender dat tot bij jouw krijgt boeit de wet geen kut. Áls die 't maar daar krijgt. Zelf ook al eens aan de hand gehad, wet artikelen uitgepluist en juridisch advies ingewonnen erover. Op een haar na een rechtzaak erover gehad, totdat de verkoper toegaf. En dat voor kleren van "maar" ¤120quote:Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gelukkig niet. Fopje wel.
DHL maakt er een bende van, en het bedrijf moet het oplossen? Yeah... right...
Ik denk het niet...quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
Ik denk het wel. Weet het bijna zeker zelfs.
Ik zeg toch ook niet dat het met deze motoren zal zijn? De stelling was of de F1 ooit weer zo vet zou klinken als vroeger, en ik denk van wel. Daar zal een ander reglement voor nodig zijn, maar dat komt echt wel.quote:Op maandag 7 december 2015 19:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik denk het niet...
Sowieso zal het nooit zo janken als bij de V10 die gewoon 18000rpm liep. Deze lopen net aan 12000rpm (een beetje auto met een 1.6L 16v 4 cylinder kan dat zelfs)
Zolang ze het aantal revs niet op mogen krikken naar 15/16k zal het geluid niet in de buurt komen van "vroeger". En dat gaat niet vanwege het brandstof limiet...
Ze kunnen het echter wel beter laten klinken dmv uitlaat.
Ik zie ze de F1 nog wel omtoveren tot F1 Equote:Op maandag 7 december 2015 19:27 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het met deze motoren zal zijn? De stelling was of de F1 ooit weer zo vet zou klinken als vroeger, en ik denk van wel. Daar zal een ander reglement voor nodig zijn, maar dat komt echt wel.
dat denk ik ook,ja, snel contact opnemen met de verkoper, dus.quote:Op maandag 7 december 2015 18:43 schreef Fopje het volgende:
Geld boeit me niet.
Ben alleen bang dat ik het model nu niet meer krijg en de collectie niet compleet ga krijgen. Het zou mn 6e schaalmodel van Max zijn
Neeeeeeeheeeeequote:Op maandag 7 december 2015 19:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zie ze de F1 nog wel omtoveren tot F1 E
Wat een flauwekul allemaal. Gewoon gas geven, remmen en sturen. Aan meer zou een coureur niet moeten denken.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, nu ik een beetje snap wat een coureur moet doen tijdens de race met betrekking tot de ERS vind ik de regelgeving alleen nog maar dommer. Ik heb een virtuele McLaren gereden en mijn god wat een gedoe...
Het zit zo, tijdens de race mag je 4MJ per ronde gebruiken, of 33 seconden maximaal ERS power. Het verneukte is dat de MGU-K maar 2 MJ per ronde mag opwekken. De MGU-H is veel te zwak om het verschil op te vangen. Met als gevolg dat je als coureur dus constant aan het rekenen bent en knopjes aan het draaien. Een inhaalactie moet je zo'n beetje tien ronden van tevoren plannen omdat je dus alle ERS power die je kwijtraakt ergens weer goed moet maken. En het stomme is nu dat de FIA dus de teams verbiedt om de coureurs daar bij te helpen. Dus in plaats van racen zijn ze alleen maar aan het rekenen, knopjes draaien op het stuur en ERS opsparen. Je zou het nog maar eens nodig hebben
.
Wederom duidelijk hoe belachelijk de regelgeving dus is. Neem dan WEC waar men 8MJ mag gebruiken per ronde van Le Mans. Dat betekent dat op andere circuits dus er nog veel meer gebruikt mag worden per ronde, simpelweg omdat ze zoveel mogen opwekken als ze willen. Behalve dus op Le Mans zelf.
Ik zal m zondag eens downloaden!quote:Op donderdag 10 december 2015 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, nu ik een beetje snap wat een coureur moet doen tijdens de race met betrekking tot de ERS vind ik de regelgeving alleen nog maar dommer. Ik heb een virtuele McLaren gereden en mijn god wat een gedoe...
Het zit zo, tijdens de race mag je 4MJ per ronde gebruiken, of 33 seconden maximaal ERS power. Het verneukte is dat de MGU-K maar 2 MJ per ronde mag opwekken. De MGU-H is veel te zwak om het verschil op te vangen. Met als gevolg dat je als coureur dus constant aan het rekenen bent en knopjes aan het draaien. Een inhaalactie moet je zo'n beetje tien ronden van tevoren plannen omdat je dus alle ERS power die je kwijtraakt ergens weer goed moet maken. En het stomme is nu dat de FIA dus de teams verbiedt om de coureurs daar bij te helpen. Dus in plaats van racen zijn ze alleen maar aan het rekenen, knopjes draaien op het stuur en ERS opsparen. Je zou het nog maar eens nodig hebben
.
Wederom duidelijk hoe belachelijk de regelgeving dus is. Neem dan WEC waar men 8MJ mag gebruiken per ronde van Le Mans. Dat betekent dat op andere circuits dus er nog veel meer gebruikt mag worden per ronde, simpelweg omdat ze zoveel mogen opwekken als ze willen. Behalve dus op Le Mans zelf.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Bbc heeft om 14.00 een samenvatting van het seizoen
Hij is vandaag aangekomenquote:Op maandag 7 december 2015 17:35 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lekker is dat
Is er nog hoop dat ze het vinden of ben je nu 80 euro kwijt?
quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:32 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij is vandaag aangekomenHij heeft er gewoon wat langer over gedaan
Kan je gelijk door voor de 1:18 van Minichamps...quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:32 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij is vandaag aangekomenHij heeft er gewoon wat langer over gedaan
200 piekquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:46 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Kan je gelijk door voor de 1:18 van Minichamps...
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9491
Ik ga de mijne (nr 44) vrijdag ophalen. Had eerder nog geen tijd gehadquote:
Bijnaquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Is 't al zover?![]()
Wij gaan trouwens naar Silverstone volgend jaar
Wij naar Abu Dhabiquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Is 't al zover?![]()
Wij gaan trouwens naar Silverstone volgend jaar
Heb ik inderdaad gelijk besteldquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:46 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Kan je gelijk door voor de 1:18 van Minichamps...
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9491
Heel vetquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Is 't al zover?![]()
Wij gaan trouwens naar Silverstone volgend jaar
quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ga de mijne (nr 44) vrijdag ophalen. Had eerder nog geen tijd gehad
Tof, alvast veel plezier dan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Is 't al zover?![]()
Wij gaan trouwens naar Silverstone volgend jaar
De GP van Spanje valt buiten de zomervakantie.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:14 schreef Fopje het volgende:
[..]
Heel vetik heel misschien naar Spa als werk het toelaat. Alle euro races zijn bijna in de zomervakantie
Hoe is dat slecht?quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:14 schreef Fopje het volgende:
[..]
Heel vetik heel misschien naar Spa als werk het toelaat. Alle euro races zijn bijna in de zomervakantie
Dit. Maar 1:43 vind ik veel te klein. Heb alleen maar 1:24 en 1:18 modellen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
200 piek75 euro vond ik nog wel te doen voor een hebbedingetje, 200 gaat me toch iets te ver..
Weinig bezetting in de zomervakantiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |