abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 november 2015 @ 15:02:39 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157899847
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die hebben daar juist niet zoveel invloed op.
Oh natuurlijk. Omdat jij het zegt zal het wel waar zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 november 2015 @ 15:03:40 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157899875
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt in ons land de laatste jaren ook veel ingezet op preventie door buurtvaders en wijkagenten een oogje in het zeil te laten houden. Dat schijnt ook redelijk goed te werken.
Actieve aanpak. In plaats van lassez faire. Begint er nu een belletje te rinkelen?
pi_157899904
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 15:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh natuurlijk. Omdat jij het zegt zal het wel waar zijn.
Nee, omdat ik vooralsnog geen enkele expert daar over heb horen praten. Wel over weinig deelname aan buitenlandse missies, de zachte aanpak van Nederland als het gaat om preventief werken door buurtvaders die vroegtijdig e.e.a. signaleren en netwerken van ketenpartners.
pi_157899939
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Actieve aanpak. In plaats van lassez faire. Begint er nu een belletje te rinkelen?
Volgens heb ik nooit geageerd tegen een preventieve aanpak.

Bovendien hoef je het EVRM niet op te schorten om een dergelijke aanpak mogelijk te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 november 2015 @ 15:06:01 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157899943
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel over weinig deelname aan buitenlandse missies,
Net zo veel als Frankrijk :D!
  zondag 29 november 2015 @ 15:06:43 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157899957
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens heb ik nooit geageerd tegen een preventieve aanpak.

Bovendien hoef je het EVRM niet op te schorten om een dergelijke aanpak mogelijk te maken.
Wordt ook niet opgeschort.

En het is wel nodig om de achterstand in te halen die ontstaan is door het gebrek aan een dergelijke aanpak.
pi_157900015
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wordt ook niet opgeschort.

En het is wel nodig om de achterstand in te halen die ontstaan is door het gebrek aan een dergelijke aanpak.
Frankrijk moet doen wat het nodig acht. Ik ben blij dat onze overheid voor een andere aanpak kiest.
  zondag 29 november 2015 @ 15:09:09 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900050
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Frankrijk moet doen wat het nodig acht. Ik ben blij dat onze overheid voor een andere aanpak kiest.
Wij hebben dan ook een minder groot probleem. Het is een vals dilemma wat jij hier stelt.

Maar goed, wij hebben ook nog steeds een probleem met radicalisatie en jongeren die naar Syrie vertrekken. Dat moet ook nog opgelost worden.
pi_157900130
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens dien je de gevestigde macht altijd te wantrouwen. Dat is een gezonde grondhouding.
D66 is anders behoorlijk onderdeel van de gevestigde orde en misschien nog wel beter dan VVD en PvdA zelf de uitdrager van het regeringsbeleid op dit moment. D66 is dan ook min of meer een mengelmoes van die twee, de ultieme middenweg, en dat was voor mij ooit reden er op te stemmen. D66 houdt echter ook te krampachtig vast aan idealen (een democratische EU, een geslaagde, open, en vrijzinnige multiculturele samenleving) die niet realistisch zijn. Culturen botsen nu eenmaal, en een instituut zonder adequate democratische controle zal nooit van binnenuit gaan veranderen. Helaas.
pi_157900132
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Net zo veel als Frankrijk :D!
Participeerde Nederland in Operation Barkhane? Serval? Unicorn? Net zoveel personeel en materiaal geleverd in die regio als Nederland ja? :')
pi_157900156
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wij hebben dan ook een minder groot probleem. Het is een vals dilemma wat jij hier stelt.
Het verandert niets aan mijn vorige post. Eerst de noodtoestand handhaven en nu dit; ik ben blij dat ik niet in Frankrijk woon.
pi_157900210
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

D66 is anders behoorlijk onderdeel van de gevestigde orde en misschien nog wel beter dan VVD en PvdA zelf de uitdrager van het regeringsbeleid op dit moment. D66 is dan ook min of meer een mengelmoes van die twee, de ultieme middenweg, en dat was voor mij ooit reden er op te stemmen. D66 houdt echter ook te krampachtig vast aan idealen (een democratische EU, een geslaagde, open, en vrijzinnige multiculturele samenleving) die niet realistisch zijn. Culturen botsen nu eenmaal, en een instituut zonder adequate democratische controle zal nooit van binnenuit gaan veranderen. Helaas.
Ja, en nu? Ik ben geen lid van D66. Sowieso ben ik niet van fanboygedrag als het om politieke partijen gaat.
  zondag 29 november 2015 @ 15:14:35 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900228
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Participeerde Nederland in Operation Barkhane? Serval? Unicorn? Net zoveel personeel en materiaal geleverd in die regio als Nederland ja? :')
Deed Frankrijk mee in Kunduz? Het gaat ook om proportie natuurlijk. Maar net doen alsof Nederland niet ook gewoon onderdeel van de internationale coalitie is is wel erg wanhopig.

Hoe zit het met moslimterreur in de VS? Als we toch gaan vergelijken aan de hand van die criteria...
  zondag 29 november 2015 @ 15:15:15 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900255
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het verandert niets aan mijn vorige post. Eerst de noodtoestand handhaven en nu dit; ik ben blij dat ik niet in Frankrijk woon.
Leuk voor je. Maar probeer dan niet net te doen alsof je een standpunt hebt.
pi_157900313
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deed Frankrijk mee in Kunduz? Het gaat ook om proportie natuurlijk. Maar net doen alsof Nederland niet ook gewoon onderdeel van de internationale coalitie is is wel erg wanhopig.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat Nederland minder participeert en aanzienlijk minder steun levert dan Frankrijk. Dat is volgens jou niet aan de orde, ik ben erg benieuwd waar je dat dan zoal op baseert.
pi_157900328
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor je. Maar probeer dan niet net te doen alsof je een standpunt hebt.
Oké man.
pi_157900336
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en nu? Ik ben geen lid van D66. Sowieso ben ik niet van fanboygedrag als het om politieke partijen gaat.
Oh, ik had niet in de gaten dat ik jou aansprak als zijnde het bestuur van D66, ik dacht dat ik inging op de opmerking dat jij het gezond noemde dat D66- en GroenLinksstemmers de gevestigde orde wantrouwen, iets wat mijns inziens dus vreemd is aangezien D66 (en niet GroenLinks) daar zelf onderdeel van uitmaakt.
  zondag 29 november 2015 @ 15:18:28 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900348
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat Nederland minder participeert en steun levert dan Frankrijk. Dat is volgens jou niet aan de orde, ik ben erg benieuwd waar je dat dan zoal op baseert.
Politiek gezien en proportioneel gezien de grootte van de strijdmacht doet Nederland net zo hard mee als Frankrijk. Nederland steunt alle acties tegen IS.
  zondag 29 november 2015 @ 15:22:07 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900440
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké man.
Mooi zo. Ga maar een ander topic bevuilen met je one-liners.
pi_157900483
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Politiek gezien en proportioneel gezien de grootte van de strijdmacht doet Nederland net zo hard mee als Frankrijk. Nederland steunt alle acties tegen IS.
Nederland initieert geen missies, we leveren hooguit steun in de vorm van mankracht. Frankrijk wel, die hebben er al een stuk of 5 op naam staan. Nederland doet in Mali e.o. vooral mee m.b.t. verzamelen van intel. Frankrijk heeft bewapende drones die signature strikes uitvoeren, Nederland is wel voornemens om drones in te gaan zetten maar vooralsnog zijn er geen plannen om die te gaan bewapenen. Et cetera.

Je praat poep.
pi_157900484
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nederland houdt het wel low-profile. In Kunduz moest het officieel een 'opbouwmissie' o.i.d. zijn bijvoorbeeld. Frankrijk doet het juist met veel vertoon. Is min of meer op eigen houtje in Libië en Mali bezig geweest en al een paar dagen na de aanslag in Parijs vielen Franse bommenwerpers Raqqa aan - terwijl pas iets later duidelijk werd hoe sterk de link eigenlijk was tussen de aanslag en Molenbeek.
pi_157900491
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:17 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Oh, ik had niet in de gaten dat ik jou aansprak als zijnde het bestuur van D66, ik dacht dat ik inging op de opmerking dat jij het gezond noemde dat D66- en GroenLinksstemmers de gevestigde orde wantrouwen, iets wat mijns inziens dus vreemd is aangezien D66 (en niet GroenLinks) daar zelf onderdeel van uitmaakt.
Alle fracties in de Tweede Kamer zijn tot op zekere hoogte onderdeel van de gevestigde macht. Als we jouw redenering volgen, zou iedereen die stemt de gevestigde macht niet kunnen wantrouwen.
  zondag 29 november 2015 @ 15:27:16 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900566
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nederland initieert geen missies, we leveren hooguit steun in de vorm van mankracht. Frankrijk wel, die hebben er al een stuk of 5 op naam staan. Nederland doet in Mali e.o. vooral mee m.b.t. verzamelen van intel. Frankrijk heeft bewapende drones die signature strikes uitvoeren, Nederland is wel voornemens om drones in te gaan zetten maar vooralsnog zijn er geen plannen om die te gaan bewapenen. Et cetera.
Maar wacht even. Jij denkt dat dit kleine beetje nuance voor radicalisatie daadwerkelijk een verschil maakt? 'Men' vindt het ok als je hooguit steun levert in de vorm van mankracht maar drones inzetten is een stap te ver, dan komen er aanslagen? Is er een soort scorebord dat wordt bijgehouden? Waar wordt de lijn getrokken? Kun je deze vragen beantwoorden? Ga je ze uberhaupt lezen? Wie zal het zeggen?
quote:
Je praat poep.
Goed argument.
  zondag 29 november 2015 @ 15:28:33 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157900596
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland houdt het wel low-profile. In Kunduz moest het officieel een 'opbouwmissie' o.i.d. zijn bijvoorbeeld. Frankrijk doet het juist met veel vertoon. Is min of meer op eigen houtje in Libië en Mali bezig geweest
En dat heeft bijgedragen aan de radicalisatie en het plegen van aanslagen?
quote:
en al een paar dagen na de aanslag in Parijs vielen Franse bommenwerpers Raqqa aan - terwijl pas iets later duidelijk werd hoe sterk de link eigenlijk was tussen de aanslag en Molenbeek.
Dat was daarna dus dat kan geen invloed hebben gehad.
pi_157900659
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wacht even. Jij denkt dat dit kleine beetje nuance voor radicalisatie daadwerkelijk een verschil maakt?
Dit kleine beetje nuance? :D Nederland maakt nauwelijks eigenhandig burgerslachtoffers en heeft geen zelfstandige bases opgezet waar voornamelijk Nederlanders in opereren. I.t.t. Frankrijk, wat die regio's zo'n beetje domineert. Natuurlijk maakt dat verschil. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')