Oh natuurlijk. Omdat jij het zegt zal het wel waar zijn.quote:Op zondag 29 november 2015 15:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die hebben daar juist niet zoveel invloed op.
Actieve aanpak. In plaats van lassez faire. Begint er nu een belletje te rinkelen?quote:Op zondag 29 november 2015 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt in ons land de laatste jaren ook veel ingezet op preventie door buurtvaders en wijkagenten een oogje in het zeil te laten houden. Dat schijnt ook redelijk goed te werken.
Nee, omdat ik vooralsnog geen enkele expert daar over heb horen praten. Wel over weinig deelname aan buitenlandse missies, de zachte aanpak van Nederland als het gaat om preventief werken door buurtvaders die vroegtijdig e.e.a. signaleren en netwerken van ketenpartners.quote:Op zondag 29 november 2015 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh natuurlijk. Omdat jij het zegt zal het wel waar zijn.
Volgens heb ik nooit geageerd tegen een preventieve aanpak.quote:Op zondag 29 november 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Actieve aanpak. In plaats van lassez faire. Begint er nu een belletje te rinkelen?
Net zo veel als Frankrijkquote:Op zondag 29 november 2015 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel over weinig deelname aan buitenlandse missies,
Wordt ook niet opgeschort.quote:Op zondag 29 november 2015 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens heb ik nooit geageerd tegen een preventieve aanpak.
Bovendien hoef je het EVRM niet op te schorten om een dergelijke aanpak mogelijk te maken.
Frankrijk moet doen wat het nodig acht. Ik ben blij dat onze overheid voor een andere aanpak kiest.quote:Op zondag 29 november 2015 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wordt ook niet opgeschort.
En het is wel nodig om de achterstand in te halen die ontstaan is door het gebrek aan een dergelijke aanpak.
Wij hebben dan ook een minder groot probleem. Het is een vals dilemma wat jij hier stelt.quote:Op zondag 29 november 2015 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frankrijk moet doen wat het nodig acht. Ik ben blij dat onze overheid voor een andere aanpak kiest.
D66 is anders behoorlijk onderdeel van de gevestigde orde en misschien nog wel beter dan VVD en PvdA zelf de uitdrager van het regeringsbeleid op dit moment. D66 is dan ook min of meer een mengelmoes van die twee, de ultieme middenweg, en dat was voor mij ooit reden er op te stemmen. D66 houdt echter ook te krampachtig vast aan idealen (een democratische EU, een geslaagde, open, en vrijzinnige multiculturele samenleving) die niet realistisch zijn. Culturen botsen nu eenmaal, en een instituut zonder adequate democratische controle zal nooit van binnenuit gaan veranderen. Helaas.quote:Op zondag 29 november 2015 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens dien je de gevestigde macht altijd te wantrouwen. Dat is een gezonde grondhouding.
Participeerde Nederland in Operation Barkhane? Serval? Unicorn? Net zoveel personeel en materiaal geleverd in die regio als Nederland ja?quote:
Het verandert niets aan mijn vorige post. Eerst de noodtoestand handhaven en nu dit; ik ben blij dat ik niet in Frankrijk woon.quote:Op zondag 29 november 2015 15:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook een minder groot probleem. Het is een vals dilemma wat jij hier stelt.
Ja, en nu? Ik ben geen lid van D66. Sowieso ben ik niet van fanboygedrag als het om politieke partijen gaat.quote:Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
D66 is anders behoorlijk onderdeel van de gevestigde orde en misschien nog wel beter dan VVD en PvdA zelf de uitdrager van het regeringsbeleid op dit moment. D66 is dan ook min of meer een mengelmoes van die twee, de ultieme middenweg, en dat was voor mij ooit reden er op te stemmen. D66 houdt echter ook te krampachtig vast aan idealen (een democratische EU, een geslaagde, open, en vrijzinnige multiculturele samenleving) die niet realistisch zijn. Culturen botsen nu eenmaal, en een instituut zonder adequate democratische controle zal nooit van binnenuit gaan veranderen. Helaas.
Deed Frankrijk mee in Kunduz? Het gaat ook om proportie natuurlijk. Maar net doen alsof Nederland niet ook gewoon onderdeel van de internationale coalitie is is wel erg wanhopig.quote:Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Participeerde Nederland in Operation Barkhane? Serval? Unicorn? Net zoveel personeel en materiaal geleverd in die regio als Nederland ja?
Leuk voor je. Maar probeer dan niet net te doen alsof je een standpunt hebt.quote:Op zondag 29 november 2015 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verandert niets aan mijn vorige post. Eerst de noodtoestand handhaven en nu dit; ik ben blij dat ik niet in Frankrijk woon.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat Nederland minder participeert en aanzienlijk minder steun levert dan Frankrijk. Dat is volgens jou niet aan de orde, ik ben erg benieuwd waar je dat dan zoal op baseert.quote:Op zondag 29 november 2015 15:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deed Frankrijk mee in Kunduz? Het gaat ook om proportie natuurlijk. Maar net doen alsof Nederland niet ook gewoon onderdeel van de internationale coalitie is is wel erg wanhopig.
Oké man.quote:Op zondag 29 november 2015 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk voor je. Maar probeer dan niet net te doen alsof je een standpunt hebt.
Oh, ik had niet in de gaten dat ik jou aansprak als zijnde het bestuur van D66, ik dacht dat ik inging op de opmerking dat jij het gezond noemde dat D66- en GroenLinksstemmers de gevestigde orde wantrouwen, iets wat mijns inziens dus vreemd is aangezien D66 (en niet GroenLinks) daar zelf onderdeel van uitmaakt.quote:Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en nu? Ik ben geen lid van D66. Sowieso ben ik niet van fanboygedrag als het om politieke partijen gaat.
Politiek gezien en proportioneel gezien de grootte van de strijdmacht doet Nederland net zo hard mee als Frankrijk. Nederland steunt alle acties tegen IS.quote:Op zondag 29 november 2015 15:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat Nederland minder participeert en steun levert dan Frankrijk. Dat is volgens jou niet aan de orde, ik ben erg benieuwd waar je dat dan zoal op baseert.
Mooi zo. Ga maar een ander topic bevuilen met je one-liners.quote:
Nederland initieert geen missies, we leveren hooguit steun in de vorm van mankracht. Frankrijk wel, die hebben er al een stuk of 5 op naam staan. Nederland doet in Mali e.o. vooral mee m.b.t. verzamelen van intel. Frankrijk heeft bewapende drones die signature strikes uitvoeren, Nederland is wel voornemens om drones in te gaan zetten maar vooralsnog zijn er geen plannen om die te gaan bewapenen. Et cetera.quote:Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Politiek gezien en proportioneel gezien de grootte van de strijdmacht doet Nederland net zo hard mee als Frankrijk. Nederland steunt alle acties tegen IS.
Nederland houdt het wel low-profile. In Kunduz moest het officieel een 'opbouwmissie' o.i.d. zijn bijvoorbeeld. Frankrijk doet het juist met veel vertoon. Is min of meer op eigen houtje in Libië en Mali bezig geweest en al een paar dagen na de aanslag in Parijs vielen Franse bommenwerpers Raqqa aan - terwijl pas iets later duidelijk werd hoe sterk de link eigenlijk was tussen de aanslag en Molenbeek.quote:Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Politiek gezien en proportioneel gezien de grootte van de strijdmacht doet Nederland net zo hard mee als Frankrijk. Nederland steunt alle acties tegen IS.
Alle fracties in de Tweede Kamer zijn tot op zekere hoogte onderdeel van de gevestigde macht. Als we jouw redenering volgen, zou iedereen die stemt de gevestigde macht niet kunnen wantrouwen.quote:Op zondag 29 november 2015 15:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oh, ik had niet in de gaten dat ik jou aansprak als zijnde het bestuur van D66, ik dacht dat ik inging op de opmerking dat jij het gezond noemde dat D66- en GroenLinksstemmers de gevestigde orde wantrouwen, iets wat mijns inziens dus vreemd is aangezien D66 (en niet GroenLinks) daar zelf onderdeel van uitmaakt.
Maar wacht even. Jij denkt dat dit kleine beetje nuance voor radicalisatie daadwerkelijk een verschil maakt? 'Men' vindt het ok als je hooguit steun levert in de vorm van mankracht maar drones inzetten is een stap te ver, dan komen er aanslagen? Is er een soort scorebord dat wordt bijgehouden? Waar wordt de lijn getrokken? Kun je deze vragen beantwoorden? Ga je ze uberhaupt lezen? Wie zal het zeggen?quote:Op zondag 29 november 2015 15:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederland initieert geen missies, we leveren hooguit steun in de vorm van mankracht. Frankrijk wel, die hebben er al een stuk of 5 op naam staan. Nederland doet in Mali e.o. vooral mee m.b.t. verzamelen van intel. Frankrijk heeft bewapende drones die signature strikes uitvoeren, Nederland is wel voornemens om drones in te gaan zetten maar vooralsnog zijn er geen plannen om die te gaan bewapenen. Et cetera.
Goed argument.quote:Je praat poep.
En dat heeft bijgedragen aan de radicalisatie en het plegen van aanslagen?quote:Op zondag 29 november 2015 15:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland houdt het wel low-profile. In Kunduz moest het officieel een 'opbouwmissie' o.i.d. zijn bijvoorbeeld. Frankrijk doet het juist met veel vertoon. Is min of meer op eigen houtje in Libië en Mali bezig geweest
Dat was daarna dus dat kan geen invloed hebben gehad.quote:en al een paar dagen na de aanslag in Parijs vielen Franse bommenwerpers Raqqa aan - terwijl pas iets later duidelijk werd hoe sterk de link eigenlijk was tussen de aanslag en Molenbeek.
Dit kleine beetje nuance?quote:Op zondag 29 november 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar wacht even. Jij denkt dat dit kleine beetje nuance voor radicalisatie daadwerkelijk een verschil maakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |