Juist een reden om wel mee te doen. 'Comfort zone' uitbreiden kan nooit kwaadquote:Op maandag 30 november 2015 13:47 schreef CaseJunky het volgende:
lastige deze keer weer.... Misschien dat ik oversla dit is absoluut niet mijn kopje thee...
Klopt helemaal maar ik zuig echt in portretten maken hahaquote:Op maandag 30 november 2015 15:32 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Juist een reden om wel mee te doen. 'Comfort zone' uitbreiden kan nooit kwaad
quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:18 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar ik zuig echt in portretten maken haha
[ afbeelding ]
Beetje mijn niveau en alleen maar omdat me vriendin meewerkt...![]()
Heb de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 gebruiktquote:Op dinsdag 1 december 2015 08:34 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het begin vond ik het ook naar en moeilijk maar als je er eenmaal gedreven en comfortabel mee bent is het echt heel leuk om te doen. Met welk objectief @welke f-stop heb je deze gemaakt? Het lijkt net alsof de ogen niet goed scherp zijn.
is handfocus, eventueel vanaf statief en live view geen optie? je hebt toch alle tijd als iemand voor je poseert.quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:40 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Heb de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 gebruikt
4.0F
Is een 2ehandsje heeft altijd al moeite gehad met focussen(maar ja cheap ass 130 euro toen kon ik niet laten)
Zo jammer dat het toch geen menselijk naakt is gewordenquote:Op dinsdag 1 december 2015 08:18 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar ik zuig echt in portretten maken haha
[ afbeelding ]
Beetje mijn niveau en alleen maar omdat me vriendin meewerkt...![]()
waarom?quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:21 schreef MsMessy het volgende:
Jammer genoeg kan ik hier niets mee. Dus helaas, volgende keer beter.
Mijn serie foto's met het model is al gemaakt, direct de dag nadat ik het nieuwe thema had aangekondigdquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb nog nooit specifiek portretten gedaan. Maar misschien doe ik wel mee, ik heb een vaag idee maar moet nog een goed model vinden.
Al geef ik toe dat ik al een paar maanden niet meer mee doe, elke maand met een even slecht excuus
Geen uitgebreide kennissenkring en ik ben maar een amateur. Dus een model vinden die het ook nog eens toestaat om vervolgens zomaar ergens op internet geslingerd te worden, dat vind ik wat teveel tijd en energie worden voor iets wat mijn leven niet beheerst.quote:
Same here.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:21 schreef MsMessy het volgende:
Jammer genoeg kan ik hier niets mee. Dus helaas, volgende keer beter.
Word ik jouw model en jij die van mij xDquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb nog nooit specifiek portretten gedaan. Maar misschien doe ik wel mee, ik heb een vaag idee maar moet nog een goed model vinden.
Al geef ik toe dat ik al een paar maanden niet meer mee doe, elke maand met een even slecht excuus
Dag 1 van de foto-academie in Groningen. Opdracht: ga het centrum in met je camera en vraag aan 10 mensen of je een portret van ze mag maken. Dit is niet perse om te leren portretten te maken maar om te leren de angst om (vreemde) mensen te fotograferen te overwinnen. Probeer het zelf eens, het werkt echt. Gewoon vragen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:43 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Geen uitgebreide kennissenkring en ik ben maar een amateur. Dus een model vinden die het ook nog eens toestaat om vervolgens zomaar ergens op internet geslingerd te worden, dat vind ik wat teveel tijd en energie worden voor iets wat mijn leven niet beheerst.
Dat eerste kon je nog wel eens gelijk in krijgen... Maar ja doet niet af dat we gewoon moeten kijken naar hoe het portret in elkaar zit.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben alleen bang dat er beoordeeld gaat worden op het model en niet de foto
Maar wil wel medoen
Voorlopig als inzending.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:55 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Is het een inzending of gewoon om wat te laten zien?
Dit is niet eens een keuze. Tweede is een goed portret. Eerste is een standaard kijk-mij-eens-model-zijn-foto.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:58 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Dat eerste kon je nog wel eens gelijk in krijgen... Maar ja doet niet af dat we gewoon moeten kijken naar hoe het portret in elkaar zit.
Voorbeeld :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Qua uiterlijk zullen de meesten toch echt de eerste kiezen maar als je kijkt naar techniek etc is het tweede potret toch echt een veel mooiere foto
was alleen als voorbeeld om aan te tonen aan sunchaser dat een beter portret eerder een stem krijgt dan een mooi modelquote:Op woensdag 2 december 2015 14:14 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dit is niet eens een keuze. Tweede is een goed portret. Eerste is een standaard kijk-mij-eens-model-zijn-foto.
bedoel je niet andersom: dat mensen (onterecht) naar uiterlijk kijken?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:17 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
was alleen als voorbeeld om aan te tonen aan sunchaser dat een beter portret eerder een stem krijgt dan een mooi model
[ Bericht 100% gewijzigd door DIR op 03-12-2015 14:59:13 ]quote:
Is juist het model niet center of attention, en juist diegene die de foto maakt zoals die is?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben alleen bang dat er beoordeeld gaat worden op het model en niet de foto
Maar wil wel medoen
Je kan als fotograaf het model aansturenquote:Op donderdag 3 december 2015 16:19 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Is juist het model niet center of attention, en juist diegene die de foto maakt zoals die is?
Techniek is alsnog erg belangrijk voor het geheel, maar model kan de foto maken of kraken.
Ik vind het op de grens, maar wel portret genoeg.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Telt dit ook?Zo ja dan kan ik misschien ook mee doen deze maand. Heb binnenkort weer een avondje fotos schieten bij een bandje.
De grens? Dit is een perfect voorbeeld van een portret. Een portret hoeft niet alleen maar een foto van het gezicht te zijn.. "Een portret is een artistieke voorstelling van een persoon of een groep." al staat het hele lichaam erop.. het is een portret foto van een persoon.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Telt dit ook?Zo ja dan kan ik misschien ook mee doen deze maand. Heb binnenkort weer een avondje fotos schieten bij een bandje.
Theoretisch heb je gelijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:46 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
De grens? Dit is een perfect voorbeeld van een portret. Een portret hoeft niet alleen maar een foto van het gezicht te zijn.. "Een portret is een artistieke voorstelling van een persoon of een groep." al staat het hele lichaam erop.. het is een portret foto van een persoon.
Dit is gewoon een ad.. met een portret foto van die man. De foto met die man is een portret..quote:Op donderdag 3 december 2015 20:50 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Theoretisch heb je gelijk.
Ik trek het hier in het belachelijke, maar dan zou dit ook een portret met wat tekst erbij zijn:
[ afbeelding ]
dan is dit zeker ook een portret?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:30 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Tuurlijk een portret ie een portret
Aangezien ik het thema heb verzonnen, ik wel geprobeerd heb overal aan te denken maar 'dieren' simpelweg niet in me is opgekomen stel ik bij deze vast dat portretten van dieren weliswaar portretten kunnen zijn, maar dat voor deze wedstrijd alleen portretten van de mens (alle leeftijden) zijn toegestaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:06 schreef CaseJunky het volgende:
lijkt me handig dat er nu gewoon even wat "ground rules" worden opgezet om discussie te voorkomen.
Vakantie kiekjes etc waar je volledig op staat met je biertje en je strohoed in de zon is geen portret(mijn mening dan he).
Een foto daadwerkelijk gericht op de man/vrouw af waarbij focus echt in het gezicht zit is voor mij wel een portret.
Zo ben ik het eens met Jeroen over dat als je iemand volledig fotografeert dit best een portret kan zijn. Maar zo heeft Niels ook een punt want waar trek je de grens en hoe worden de normen van een portret gebaseerd.
Let wel op ik spui alleen mijn mening he... doe er zelf mee wat je wilt hoor
Nou daar gaat me fotoquote:Op vrijdag 4 december 2015 10:55 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Aangezien ik het thema heb verzonnen, ik wel geprobeerd heb overal aan te denken maar 'dieren' simpelweg niet in me is opgekomen stel ik bij deze vast dat portretten van dieren weliswaar portretten kunnen zijn, maar dat voor deze wedstrijd alleen portretten van de mens (alle leeftijden) zijn toegestaan.
quote:Portret van de mens, zolang de focus maar is op portret? (half body, gezicht)?
Lol, wat een (niels)gedoe! Maar denk dat we ondertussen wel weten wat een portret isquote:Op vrijdag 4 december 2015 15:01 schreef nielsgeode het volgende:
[..]![]()
Een mens die 5% van de foto vult is dus ook geen portret
Een pop is een object en geen mens..quote:Op zondag 6 december 2015 20:51 schreef very het volgende:
Moet het een levend mens zijn, of mag het ook bijvoorbeeld van een pop zijn?
Want gebrek aan modellen zeg maarquote:Op zondag 6 december 2015 21:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Een pop is een object en geen mens..we hoeven toch niet allemaal de grensgevallen op te zoeken? Laten we gewoon overduidelijk een portretfoto maken en dus een persoon op de plaat zetten?
Den Haagquote:Op zondag 6 december 2015 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Waar woon je? Want dan gaan we een keer op pad toch?
Hmm is te doen, maar wel lastig komende tijd vrees ikquote:Op zondag 6 december 2015 21:23 schreef very het volgende:
[..]
Den Haag
Ik fotografeer wel altijd in mijn blootje, dat je dat weet
Overigens heb ik vandaag wel een foto gemaakt, maar ik vind hem echt extreem kut.
De lichtomstandigheden waren nagenoeg onmogelijk, maar toch MOEST ik een foto van deze jas maken
De exif laat zien dat ik echt het hoogst haalbare uit de situatie heb gehaald:
F/4.0 - ISO 12800 - 1/40 SEC
[ afbeelding ]
Maar je kan niet zomaar een onbekend persoon zonder hun toestemming op dit forum neerzetten lijkt me? Het is een portret, geen straatscène, je neemt bewust een foto van deze persoon. Dus hoe regel je dat netjes?quote:Op zondag 6 december 2015 21:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Een portret kun je ook nemen zonder het in scène te zetten.
Ga een uurtje de stad in om te shoppen...
Gewoon posten. Ik doe het altijd, straatfotografie.quote:Op zondag 6 december 2015 21:33 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Maar je kan niet zomaar een onbekend persoon zonder hun toestemming op dit forum neerzetten lijkt me? Het is een portret, geen straatscène, je neemt bewust een foto van deze persoon. Dus hoe regel je dat netjes?
Dat is wel 1 van de dingen die lastig is in straatfotografie inderdaad. Door simpelweg vaker op pad te gaan en het te doen kom je over die schaamte heen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:47 schreef very het volgende:
Wat het vooral lastig maakt is om een goed portret te maken op straat, is de schaamtefactor. Ik voel me echt niet op mijn gemak als ik straatfotografie doe en mensen ongegeneerd op de plaat zet. Laat staan als ik portretten zou willen schieten van wildvreemde mensen.
Een ongegeneerd oudje van mijn hand: (dus geen inzending)quote:Op zondag 6 december 2015 21:47 schreef very het volgende:
Wat het vooral lastig maakt is om een goed portret te maken op straat, is de schaamtefactor. Ik voel me echt niet op mijn gemak als ik straatfotografie doe en mensen ongegeneerd op de plaat zet. Laat staan als ik portretten zou willen schieten van wildvreemde mensen.
Niet gekquote:Op zondag 6 december 2015 23:02 schreef very het volgende:
Nieuwe inzending:
[ afbeelding ]
Wederom dramatische omstandigheden, dus de gebrekkige kwaliteit maar als uitgangspunt te nemen.
Onmogelijk daar helaas. Kamer is zelfs compleet rood verlichtquote:Op zondag 6 december 2015 23:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Niet gekMaar kan je niet voor beter licht zorgen?
Is die vignetting toegevoegd of is het je objectief?
andere locatie?quote:Op zondag 6 december 2015 23:48 schreef very het volgende:
[..]
Onmogelijk daar helaas. Kamer is zelfs compleet rood verlicht![]()
Vignette deels toegevoegd
Deze jas hangt in het gemeentemuseum, dus denk niet dat ik hem even mag lenen van zequote:
vragen staat vrijquote:Op maandag 7 december 2015 08:25 schreef very het volgende:
[..]
Deze jas hangt in het gemeentemuseum, dus denk niet dat ik hem even mag lenen van ze
Hoe is die hele plagiaat discussie afgelopen?quote:Op maandag 7 december 2015 08:25 schreef very het volgende:
[..]
Deze jas hangt in het gemeentemuseum, dus denk niet dat ik hem even mag lenen van ze
Nou, die directeur heb ik gesproken en die vind het goed dat ik toch was gekomen. Er was ook geen sprake van plagiaat volgens hem, maar wel onontkoombaar dat de foto inmiddels al enige bekendheid zou hebben en dat dit in dit geval helaas toch pech voor mij is. Helaas geen prijs gewonnen, zoals te verwachten was. Maar mijn foto hangt nog tot 3 januari in het media cafe in het vondelpark.quote:Op maandag 7 december 2015 09:24 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Hoe is die hele plagiaat discussie afgelopen?
Kijk toch een stukje van de strijd gewonnen ! mooi werk manquote:Op maandag 7 december 2015 09:57 schreef very het volgende:
[..]
Nou, die directeur heb ik gesproken en die vind het goed dat ik toch was gekomen. Er was ook geen sprake van plagiaat volgens hem, maar wel onontkoombaar dat de foto inmiddels al enige bekendheid zou hebben en dat dit in dit geval helaas toch pech voor mij is. Helaas geen prijs gewonnen, zoals te verwachten was. Maar mijn foto hangt nog tot 3 januari in het media cafe in het vondelpark.
Tja ik doe dat niet .... nooit zonder toestemming, je weet namelijk nooit in wat voor situatie de persoon in kwestie zit. Daarom heb ik een afkeer tegen mensen die altijd maar alles onder het mom straat fotografie pleuren. Je kan met een beetje fatsoen de foto die je maakt ook gewoon tonen en daarbij gelijk vragen of je er gebruik van mag maken.quote:Op zondag 6 december 2015 21:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gewoon posten. Ik doe het altijd, straatfotografie.
Dat doet bij straatfotografie niet ter sprake. WMBquote:Op maandag 7 december 2015 13:19 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Tja ik doe dat niet .... nooit zonder toestemming, je weet namelijk nooit in wat voor situatie de persoon in kwestie zit.
Deze groep mensen vraagt om publiciteit dus dan is dat wat anders wanneer je een persoon op zich fotografeert en dit ook publiceert.quote:Op maandag 7 december 2015 13:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat doet bij straatfotografie niet ter sprake. WMB
[ afbeelding ]
Ik heb er leuk geld mee verdiend
Hoeft nietquote:Op maandag 7 december 2015 13:56 schreef CaseJunky het volgende:
als ik de lokale straat muziekkant op de foto zet en vervolgens publiceer en daar geld voor vang zonder zijn/haar toestemming denk ik dat je daar wel problemen mee krijgt.
zelfs dan nietquote:Op maandag 7 december 2015 14:12 schreef Peter het volgende:
Portretrecht is alleen een issue als je met je afbeelding al je geld verdient,
Ik doe toch echt iets verkeerd als je met (sorry dat ik het zeg) slechte foto's al geld verdiend..quote:Op maandag 7 december 2015 13:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat doet bij straatfotografie niet ter sprake. WMB
[ afbeelding ]
Ik heb er leuk geld mee verdiend
Blijkbaarquote:Op maandag 7 december 2015 20:59 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Ik doe toch echt iets verkeerd als je met (sorry dat ik het zeg) slechte foto's al geld verdiend..
Er is een groot verschil tussen een goede fotograaf zijn en een professionele fotograaf zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 20:59 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Ik doe toch echt iets verkeerd als je met (sorry dat ik het zeg) slechte foto's al geld verdiend..
Ik ben net zo goed een professionele fotograaf, en ik verdien ook wel me geld aan fotoshoots, maar dan maak ik net zulke mooie foto's als anders. Crap foto's maken en er mee pronken kan ik me echt dood aan irriteren. maar goed, ander topic is dat! hahaquote:Op maandag 7 december 2015 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een goede fotograaf zijn en een professionele fotograaf zijn.
Als je prof bent verdien je je geld ermee. Als je een goede fotograaf bent maak je goede foto's. Een goede fotograaf hoeft geen geld te verdienen en een prof hoeft geen goede foto's te maken. Bewijs hiervoor genoeg in alleen FOT al.
zo mag ik het horen knulquote:Op dinsdag 8 december 2015 14:15 schreef JeroenLucas het volgende:
Ik blijf maar gewoon me best doen met (in mijn ogen) goede foto's maken, ipv van mezelf doodschamen met een slechte foto die voor geld, overal ronddartelt met mijn naam eronder.
Ha overheen gelezen.quote:
quote:Op zondag 29 november 2015 08:34 schreef nielsgeode het volgende:
Welkom in het Fok-fotowedstrijdtopic.
Het thema voor deze maand is Portret en is verzonnen door nielsgeode
Je kan hier strikt of minder strikt in zijn en ik laat de stemmers bepalen of een foto wel of geen portret is. Ik vind een foto een portret als het onderwerp het gezicht van 1 persoon is. Als er meer dan 1 persoon in beeld is vind ik het een groepsportret. Het thema hier is heel duidelijk portret, geen groepsportret. Een foto van het gehele lichaam vind ik ook geen portret. Zelfportretten mogen ook niet.
Succes iedereen!
quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:55 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Aangezien ik het thema heb verzonnen, ik wel geprobeerd heb overal aan te denken maar 'dieren' simpelweg niet in me is opgekomen stel ik bij deze vast dat portretten van dieren weliswaar portretten kunnen zijn, maar dat voor deze wedstrijd alleen portretten van de mens (alle leeftijden) zijn toegestaan.
Hangt er vanaf wat je afkaderen noemt. Soms vind ik het leuk om te proberen mensen te laten stemmen op de fotografische kwaliteiten in plaats van op wie de beste uitspatting op het thema heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:30 schreef SunChaser het volgende:
Overigens zijn die themas elke maand meer afgekaderd, wat jammer is. Juist de vrijheid dat mensen experimenteren was zo leuk, de stemmer bepaalde dan wel of het pastte
oja dieren mochten ook niet
[..]
Nouja, je stelt zelf dat portret breed geinterpreteerd kan worden maar stelt: geen dieren, geen meer personen en geen zelfportret. Dat laatste is jammer omdat je juist mooi op jezelf kunt oefenenquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:59 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je afkaderen noemt.
Omdat ik wil dat mensen oefenen op het nemen van portretten van een ander menselijk iemandquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nouja, je stelt zelf dat portret breed geinterpreteerd kan worden maar stelt: geen dieren, geen meer personen en geen zelfportret. Dat laatste is jammer omdat je juist mooi op jezelf kunt oefenen
Heb je hém weer ...quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:24 schreef SunChaser het volgende:
Terug naar de wedstrijd. Dit is mijn inzending.
Boo Fucking Hoo - by SunChaser
[ afbeelding ]
Ik weet nog niet of ik een goede foto krijg deze maand, maar mocht ik nog mee doen, dan heb ik iig mijn 1 punt al ingevuld! Wat een niveau..quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:24 schreef SunChaser het volgende:
Terug naar de wedstrijd. Dit is mijn inzending.
Boo Fucking Hoo - by SunChaser
[ afbeelding ]
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Sunchaser überhaupt geld met foto's verdientquote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het feit dat mijnheer/mevrouw Sunchaser er geld mee verdient betekent niet dat mijnheer/mevrouw Sunchaser de wet niet overtreedt.
Als je even de moeite zou nemen mijn linkje te lezen, kunnen er wel redenen zijn om portretrecht te eisen.
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Sunchaser überhaupt geld met foto's verdient
zeker niet slecht!quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
Misschien niet helemaal geworden zoals ik het voor ogen had, maar desalniettemin vond ik hem goed genoeg om mee te laten dingen.
Mijn inzending dus:
[ link | afbeelding ]
Portret by Worteltjestaart, on Flickr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Mijn lief wil niet dat ik het post op FOK!quote:Op woensdag 9 december 2015 14:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ben van plan vanavond mijn model (mijn lief) voor de lens te zetten, dus wie weet!
Misschien kun je bij hiervoor bij R&P terecht?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:09 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Mijn lief wil niet dat ik het post op FOK!
quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:50 schreef MoChe het volgende:
[..]
Misschien kun je bij hiervoor bij R&P terecht?
quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Thankseigenlijk voor mij de 1e keer dat ik echt een geënsceneerd portret maak hoor...
ha je mag mij wel vragen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken zat van dat soort gasten
euh vind idd het model van JL vele male aantrekkelijker haha maar gewoon voor originaliteit zou ik die van jou kiezen.quote:Op maandag 14 december 2015 23:09 schreef very het volgende:
Niet dat ik ga winnen van JL, maar toch een nieuwe inzending
Slaat nergens op, maar goed
[ afbeelding ]
Je model van de achtergrond knippen kan nog wel wat beter.quote:Op maandag 14 december 2015 23:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom knip je je tong eraf?!quote:Op maandag 14 december 2015 23:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
maar vooralsnog mag ik nog steeds een beetje jaloers zijn? ik bedoel mooi model schitterend land lekker weer.... kerel echtquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:19 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Waarom knip je je tong eraf?!
Vind hem wel leuk, beetje hdr effect?
Je hebt gelijk:quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je model van de achtergrond knippen kan nog wel wat beter.Wel grappige foto.
Beter jaquote:
Beetje bloed erbij.. nice.. nu ik je photoshop werk zie .. hoop ik dat ik win, dan heb ik al een perfect thema voor de volgende maand!quote:
Mag wel hoor, ben soms zelfs jaloers op mezelf.. vooral als ik aan het werk ben in de airco.. en mijn eigen foto's voorbij zie komen haha.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:32 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
maar vooralsnog mag ik nog steeds een beetje jaloers zijn? ik bedoel mooi model schitterend land lekker weer.... kerel echt
Als ik win zal ik je wel even vragen naar je ideequote:Op dinsdag 15 december 2015 19:17 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Beetje bloed erbij.. nice.. nu ik je photoshop werk zie .. hoop ik dat ik win, dan heb ik al een perfect thema voor de volgende maand!
Mee eens..quote:Op donderdag 17 december 2015 07:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Niet gek!
Maar je kunt er wel méér uithalen: er zit een tikje gele kleurzweem overheen, en hij is erg ruizig (zie de stenen muur). Eenvoudig in bijvoorbeeld Lightroom op te krikken
donequote:Op dinsdag 22 december 2015 00:03 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Fix de kapotte links ff en zet mijn foto ff tussen [ [url=]afbeelding[/url] ]
Softbox/beauty dish rechtsachter richting het model waardoor er geen licht op de achtergrond valt?quote:Op dinsdag 22 december 2015 08:13 schreef Thrilled het volgende:
Nielsgeode, met welke accessoires heb je de plaat gemaakt? Ik vind de belichting tof.. met een softbox in een donkere ruimte o.i.d.?
Zo is die wel weer erg blauwquote:Op vrijdag 18 december 2015 16:51 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Mee eens..
Als ik zo vrij mag zijn?.. :
[ afbeelding ]
Bij mij ook. En mn scherm is gekalibreerdquote:Op dinsdag 22 december 2015 08:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo is die wel weer erg blauwOp mijn scherm dan.
Waarom mag ik niet mee doen?!?quote:Op maandag 21 december 2015 23:59 schreef SunChaser het volgende:
De inzendingen
Very
Worteltjestaart
JeroenLucas
Nappetje
Nielsgeode
Stefan
beautydish rechtsachter inderdaad. Verder een zwarte achtergrondquote:Op dinsdag 22 december 2015 08:47 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Softbox/beauty dish rechtsachter richting het model waardoor er geen licht op de achtergrond valt?
Als je de afstand tussen de bd en het model kleiner maakt, en de afstand tussen het model en de achtergrond vergroot icm een klein diafragma, dan kun je een heel eind komen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:12 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
beautydish rechtsachter inderdaad. Verder een zwarte achtergrondMet wit doek krijg je het nooit zo mooi donker.
Kloptquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Als je de afstand tussen de bd en het model kleiner maakt, en de afstand tussen het model en de achtergrond vergroot icm een klein diafragma, dan kun je een heel eind komen.
Al met al mooi gedaan!
zelfde rede als dat sommige andere mee zouden doen, simpel om te kunnen stemmen op anderen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:44 schreef very het volgende:
1 punt: SunChaser
Waarom doe je überhaupt mee met zo'n foto? (serieuze vraag)
Via zijn vriendjes bij de Gemeente Leiden komt dit vast wel ergens terecht in een of ander bladquote:Op woensdag 23 december 2015 18:45 schreef JeroenLucas het volgende:
1. Sunchaser
Kan genoeg zeggen, maar ik zeg niks. Foto slaat absoluut nergens op, (ruis, wazig, achtergrond etc. etc.) ook al voldoet het aan de regels.. maar goed, zeker ook geld mee verdiend of niet?
Achter een laken, hoop ikquote:Op donderdag 24 december 2015 23:09 schreef SunChaser het volgende:
Ben je gek, deze komt te hangen in de Lakenhal
Je hebt 26quote:Op maandag 28 december 2015 08:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Gefeliciteerd Niels.
Volgens mij heb ik 31 pnt? Nog nooit zo dicht tegen de top aan gestaan
Als je dan gewoon even een staatje post?quote:
quote:Op donderdag 24 december 2015 09:50 schreef CaseJunky het volgende:
Tussen stand
*Sunchaser 1+1+1
3
*JeroenLucas 3+1+6
10
Nappetje 2+3+3+3
11
*Worteltjestaart 4+4+4
12
*Very 6+2+5
13
BakkerL 2+2+6+4
14
Nielsgeode 6+5+5+5
21
Bold heeft al gestemd
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | --- BAK VER WTA JLU NAP NGE SUN BAK 0 2 6 4 3 5 1 VER 2 0 4 6 3 5 1 WTA 4 5 0 3 2 6 1 JLU 2 6 4 0 3 5 1 NAP 6 6 6 6 0 6 6 NGE 4 3 2 6 5 0 1 SUN 6 2 4 1 3 5 0 TOT 24 24 26 26 19 32 11 |
Ik bespeur een bepaald patroonquote:Op maandag 28 december 2015 09:42 schreef over_hedge
het volgende:
Dat gebash hier altijd op elkaar. Hart verwarmend.
Ik hoop dat we sportief met elkaar omgaan. En we een doel hebben om mooie foto's te maken. We moeten niet met sneeuwballen gaan gooien jongens en meisjes.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:16 schreef nielsgeode het volgende:
Ik heb best hard nagedacht maar ben er nog niet uit![]()
Morgenochtend hoop ik het te plaatsen
Ik merk hier en daar wat subliminal messagingquote:Op woensdag 30 december 2015 00:44 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Ik hoop dat we sportief met elkaar omgaan. En we een doel hebben om mooie foto's te maken. We moeten niet met sneeuwballen gaan gooien jongens en meisjes.
Blijf met 2 benen op de baan, en neem zeker niet te veel hordes. Succes met het kiezen van een thema Nielsgeode.
Geen beperkingen? Niet alleen lunch? Alleen eten geschikt voor mensen? Alleen rood eten? Foto moet minimaal 6 exotische voedselbronnen bevatten?quote:Op woensdag 30 december 2015 10:59 schreef nielsgeode het volgende:
We hebben een thema
FOT / Maandelijkse fotowedstrijd Januari 2016: Eten
Eten
Eten
Eten
omnomnomnom
quote:Op woensdag 30 december 2015 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen beperkingen? Niet alleen lunch? Alleen eten geschikt voor mensen? Alleen rood eten? Foto moet minimaal 6 exotische voedselbronnen bevatten?
Gewoon eten?
quote:Op woensdag 30 december 2015 11:15 schreef nielsgeode het volgende:
[..]![]()
Iedere paddenstoel kan je eten, alleen sommige slechts eenmaal.
Ja, gewoon eten. Wel geschikt voor mensen obviously. Al vermoed ik dat je met een foto van een bak met hondenbrokken toch niet gaat winnen
quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:51 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Mee eens..
[ afbeelding ]
Wauw, mooi bewerkt!!quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:51 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Mee eens..
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |