abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2015 @ 20:57:05 #101
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Man ik heb dat jaren zelf gedaan voor ik tot geloof kwam nog wel de versie van de grootste satanist Aleister Crowley dus weet wel waar ik over praat hoor....en alles wat Verhoeven schrijft ben ik het mee eens tot nu en hij verwoord het beter als ik en kan dat ook echt allemaal onthouden weet je hoeveel info dat is.....
Verder leefde Aleister een raar leven ben ik het mee eens maar de gouden dageraad was geen duivelse orde. Ze probeerde de waarheid te vinden en gebruikte daarbij iedere religie. Verder verkoos ik altijd de kaarten van A. E. Waite
Liefde voor God
pi_157995458
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hmm ik weet het echt niet. Ik twijfel vaak aan God zeker als je Jahwe ziet als een van de eerste goden die de joden hadden en dit een jaloerse wraakvolle God was, maar goed ik weet het ook niet allemaal. Ik ben niet als doedelzak die 100% weet wat hij moet.
Bedoel je de Judeeërs of de Israëlieten ( Samaria ), want die hadden aanvankelijk wel meerde goden, zelfs een godin.
Maar daar was mijn :'( niet voor bedoeld. Dat je een god nodig hebt om je veilig en comfortabel te voelen.
pi_157995543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nou ik weet ook niet alles hoor,maar onderzoek wel veel
Dat doe je niet. Dat is een leugen.
quote:
en dat behoor je ook te doen als je een echte gelovige bent,de bijbel zegt niet voor niets: onderzoek alles en behoud het goede....
Jou onderzoek gaat niet verder dan wat er geschreven staat in de bijbel. WC eend syndroom.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:01:37 #104
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Bedoel je de Judeeërs of de Israëlieten ( Samaria ), want die hadden aanvankelijk wel meerde goden, zelfs een godin.
Maar daar was mijn :'( niet voor bedoeld. Dat je een god nodig hebt om je veilig en comfortabel te voelen.
the God in the myth is Yahweh, the earliest and most primitive Hebrew tribal deity, who is notorious as the jealous and vindictive god. It was against the cruel and unethical ways of Yahweh that the later Hebrew prophets protested. (de Mythe die hier wordt aangehaald is de zondeval met Adam en Eva.)

Geen idee of jij daar-uit kan halen welke ik bedoel.

Verder waarom bedoelde je de huil smiley dan? Ik ben oprecht benieuwd.
Liefde voor God
pi_157995585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Man ik heb dat jaren zelf gedaan voor ik tot geloof kwam nog wel de versie van de grootste satanist Aleister Crowley dus weet wel waar ik over praat hoor....en alles wat Verhoeven schrijft ben ik het mee eens tot nu en hij verwoord het beter als ik en kan dat ook echt allemaal onthouden weet je hoeveel info dat is.....
Promotor van WC eend is die Verhoeven, meer niet.
pi_157995671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
the God in the myth is Yahweh, the earliest and most primitive Hebrew tribal deity, who is notorious as the jealous and vindictive god. It was against the cruel and unethical ways of Yahweh that the later Hebrew prophets protested. (de Mythe die hier wordt aangehaald is de zondeval met Adam en Eva.)
Staat op de achterkant van een wikkeltje kauwgom. Meer waard is deze quote niet.
pi_157995689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ben het eigenlijk totaal niet ermee eens, er is niets mis met yoga. Yoga heeft ook een hoge therapeutische waarde en daar komt nog eens bij dat het boeddhisme helemaal niet leert dat je God bent, maar eerder dat het leven lijden is en als je je daarvan bevrijd, ben je vrij. Niets heeft meer grip op je, dat is wat anders want je hebt dan ook gewoon vrede met de dood. Boeddhisme heeft als doel te sterven en weg te gaan uit de cirkel van reïncarnatie. Ook van yoga heb je weinig kaas gegeten.
Boeddhisme is wat anders ook niet goed te noemen,maar yoga komt uit India en het is van oorsprong verwant aan het Hindoeïsme hoor....
Er zijn ook steeds meer christenen die aan yoga doen en zo op een geestelijk dwaalspoor komen.Je kunt de occulte oorsprong en geestelijke invloeden van het Hindoeïsme binnen yoga niet scheiden van de lichamelijke oefeningen.

Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. Kol. 2:8
  donderdag 3 december 2015 @ 21:06:26 #108
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Staat op de achterkant van een wikkeltje kauwgom. Meer waard is deze quote niet.
Okay bedankt voor het uitleggen ATON.
Liefde voor God
  donderdag 3 december 2015 @ 21:15:07 #109
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Boeddhisme is wat anders ook niet goed te noemen,maar yoga komt uit India en het is van oorsprong verwant aan het Hindoeïsme hoor....
Er zijn ook steeds meer christenen die aan yoga doen en zo op een geestelijk dwaalspoor komen.Je kunt de occulte oorsprong en geestelijke invloeden van het Hindoeïsme binnen yoga niet scheiden van de lichamelijke oefeningen.

Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. Kol. 2:8
Yoga:

Yama's alles in moderatie, het weerstand bieden tegen verleidingen.
Niyama's - Sadhana, je dagelijkse bhakti en bhakti kan ook onze God zijn dat is niet beperkt tot het hindoeïsme. Japa (bidden)
Asanas poses waarin we dichter tot onszelf en God komen geleerd door Hatha. Pranayama adem krachten in je borst of buik, om rakshasa te verslaan (de demonen/duivels)

Maar ik geloof in Jezus de Nazarener en hij is heeft voor mij geleden aan het kruis, dat betekend echter dat ik hem moet zoeken, en dat is in contemplatief gebed. Dat is in meditatie, in yoga... En niet in de teksten van Marc Verhoeven en ja in de bijbel kun je hem vinden maar hij gaat veel verder dan dat, hij gaat veel verder dan die bijbel...
Liefde voor God
pi_157997149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar ik geloof in Jezus de Nazarener
Weet je wel wat Nazarener wil zeggen ? Enkel Marcus gebruikt dit begrip. De latere evangelisten hebben daar ' van Nazareth ' van gemaakt. Nu kan ik nog begrijpen dat er 2000 jaar geleden een groep fundi joden in hem geloofden als messias, ... maar nu ? De man is al 1970 jaar dood !
pi_157997153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat doe je niet. Dat is een leugen.

[..]

Jou onderzoek gaat niet verder dan wat er geschreven staat in de bijbel. WC eend syndroom.
Het is het enige wat er toe doet en waar je wat aan hebt,maar dat snap jij toch niet....daarvoor heb ik genoeg dingen onderzocht ben een onderzoeker namelijk,maar dat was wat de wereld te bieden had en stelt niet zoveel voor hoor in vergelijking met de bijbel dat is een geestelijk boek dat je helpt groeien op de juiste manier...de bijbel is het beste en enigste boek wat je nodig hebt...
pi_157997228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Yoga:

Yama's alles in moderatie, het weerstand bieden tegen verleidingen.
Niyama's - Sadhana, je dagelijkse bhakti en bhakti kan ook onze God zijn dat is niet beperkt tot het hindoeïsme. Japa (bidden)
Asanas poses waarin we dichter tot onszelf en God komen geleerd door Hatha. Pranayama adem krachten in je borst of buik, om rakshasa te verslaan (de demonen/duivels)

Maar ik geloof in Jezus de Nazarener en hij is heeft voor mij geleden aan het kruis, dat betekend echter dat ik hem moet zoeken, en dat is in contemplatief gebed. Dat is in meditatie, in yoga... En niet in de teksten van Marc Verhoeven en ja in de bijbel kun je hem vinden maar hij gaat veel verder dan dat, hij gaat veel verder dan die bijbel...
Geloof al die onzin maar ik liever niet....verbaas me echt hoe jij over geloof en God denkt totaal gestoord soms....
pi_157997294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het is het enige wat er toe doet en waar je wat aan hebt,maar dat snap jij toch niet....daarvoor heb ik genoeg dingen onderzocht ben een onderzoeker namelijk,maar dat was wat de wereld te bieden had en stelt niet zoveel voor hoor in vergelijking met de bijbel dat is een geestelijk boek dat je helpt groeien op de juiste manier...de bijbel is het beste en enigste boek wat je nodig hebt...
Neemt niet weg dat je een leugenaar bent die beweerd de bijbel op zijn waarheidsgehalte onderzocht heeft en nu kom je met een antwoord wat hier helemaal niet op zijn plaats is. Het lijkt me of je gesloten ogen en met de vingers in de oren luid LALALA aan 't roepen bent.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:02:30 #114
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157997316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Geloof al die onzin maar ik liever niet....verbaas me echt hoe jij over geloof en God denkt totaal gestoord soms....
Wat vind je eraan gestoord?
Liefde voor God
pi_157997321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ben je nu tegen jezelf aan 't praten ?
  donderdag 3 december 2015 @ 22:10:34 #116
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157997490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Ben je nu tegen jezelf aan 't praten ?
ATON ben jij trouwens atheïst? Heb jij geen behoefte aan spiritualiteit?
Liefde voor God
pi_157998737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
ATON ben jij trouwens atheïst?
Ja.
quote:
Heb jij geen behoefte aan spiritualiteit?
Wat bedoel je met spiritualiteit. Nogal rekbaar begrip.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:05:52 #118
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157998793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Wat bedoel je met spiritualiteit. Nogal rekbaar begrip.
Mwoah iets van diepgang of levensinvulling die niet bewezen is door de wetenschap en vaak te doen heeft met buitenaardse krachten een God, shamanisme, of spiritualiteit zoals yoga, waarin je in jezelf dingen opent als chakra's.
Liefde voor God
pi_158003492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mwoah iets van diepgang of levensinvulling die niet bewezen is door de wetenschap en vaak te doen heeft met buitenaardse krachten een God, shamanisme, of spiritualiteit zoals yoga, waarin je in jezelf dingen opent als chakra's.
Nee, niets van dat alles.
pi_158003839
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef ATON het volgende:

[..]

We klampen ons allemaal vast aan gedachtenconstructies. Of dat nu God, de wetenschap, filosofie, een specifiek wereldbeeld of wat dan ook is. En natuurlijk menen we allemaal dat we gelijk hebben :)

Daarom kun je tijdens langdurige meditatie ook een nogal onaangenaam gevoel ervaren als je steeds meer de relativiteit van al die gedachten ziet. Volgens sommigen is dat gevoel van dissociatie vergelijkbaar met dat van een depressie.
pi_158006150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Weet je wel wat Nazarener wil zeggen ? Enkel Marcus gebruikt dit begrip. De latere evangelisten hebben daar ' van Nazareth ' van gemaakt. Nu kan ik nog begrijpen dat er 2000 jaar geleden een groep fundi joden in hem geloofden als messias, ... maar nu ? De man is al 1970 jaar dood !
Wij dienen een levende redder geen dode daar is het hele christendom op gebaseerd er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus als het onzin was was het gelijk al ontkracht geweest en was het al als onzin afgedaan...maar tot de dag van vandaag willen mensen sterven en lijden voor Hem,dat zegt al genoeg...spotter die je bent.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:03:01 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158006175
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 07:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daarom kun je tijdens langdurige meditatie ook een nogal onaangenaam gevoel ervaren als je steeds meer de relativiteit van al die gedachten ziet. Volgens sommigen is dat gevoel van dissociatie vergelijkbaar met dat van een depressie.
Ik herken dat ja. Ook een keer ervaren tijdens of na het nuttigen van teveel spacecake. Wellicht dat ik toen in een situatie verkeerde die te vergelijken is met die van langdurige meditatie. Alles raakte los van elkaar, als een soort eilandjes due uit elkaar dreven. Naast een enorm gevoel van eenzaamheid moest ik toen ook denken aan een expanderend universum waarin uiteindelijk alles uitdooft en losraakt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:04:09 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158006193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog
Ja, in visioenen, dromen. Zoals Saulus. Die veel over JC schreef maar hem nooit ontmoet heeft. Dat is ook de reden dat Paulus niets weet van het leven van Jezus. Alleen de dood en opstandig weet Paulus te vermelden. Niet raar, er waren nog geen evangeliën. Die evangelieën zijn veel later geschreven toen JC al tientallen jaren dood was...

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 04-12-2015 11:16:08 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:07:12 #124
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158007136
quote:

[..]

Wij dienen een levende redder geen dode daar is het hele christendom op gebaseerd er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus als het onzin was was het gelijk al ontkracht geweest en was het al als onzin afgedaan...maar tot de dag van vandaag willen mensen sterven en lijden voor Hem,dat zegt al genoeg...spotter die je bent.
Loyola _O_
Liefde voor God
pi_158007202
quote:
genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus
:z
Conscience do cost.
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:18:36 #126
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158007281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:13 schreef ems. het volgende:

[..]

:z
Lees jij graag filosofie trouwens, heb jij een favoriet filosoof of stroming? Ik lees nu, Cioran.
Liefde voor God
pi_158007539
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Lees jij graag filosofie trouwens, heb jij een favoriet filosoof of stroming? Ik lees nu, Cioran.
Nee. M'n pa heeft filosofie gestudeerd en ik heb me regelmatig in z'n boeken met grote namen erop geworpen (en zijn eindeloze quotes doorstaan) maar uiteindelijk deed het me niet echt veel. Niet omdat het niet interessant was, maar meer omdat ik het veel leuker vond om zelf te filosoferen. Ik doe het liever dan dat ik het lees.
Conscience do cost.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:24:41 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_158008375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

je moet eens het boek 'als het licht duisternis is' lezen, zal em wel inscannen naar ebook als ik em kan vinden.
pi_158008383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja, in visioenen, dromen. Zoals Saulus. Die veel over JC schreef maar hem nooit ontmoet heeft. Dat is ook de reden dat Paulus niets weet van het leven van Jezus. Alleen de dood en opstandig weet Paulus te vermelden. Niet raar, er waren nog geen evangeliën. Die evangelieën zijn veel later geschreven toen JC al tientallen jaren dood was...
Paul was een apostel en die hebben Jezus met eigen ogen gezien dus gaat niet op wat je zegt....
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:27:45 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_158008427
quote:

[..]

had je m'n dm nog ontvangen?
pi_158008643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

Paul was een apostel en die hebben Jezus met eigen ogen gezien dus gaat niet op wat je zegt....
Paulus 'hebben' Jezus helemaal niet met eigen ogen gezien. Weet jij nou echt niks van de Bijbel ?
En nee, Paulus was zelfs geen apostel, enkel een zelfverklaarde discipel.
pi_158009583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Paulus 'hebben' Jezus helemaal niet met eigen ogen gezien. Weet jij nou echt niks van de Bijbel ?
En nee, Paulus was zelfs geen apostel, enkel een zelfverklaarde discipel.
Ken je bijbel aton ;) paulus was een geroepen apostel dus niet zelf verklaard.
Geroep door

Romeinen 1

1 Paulus, een dienstknecht van Jezus Christus, een geroepen apostel, afgezonderd tot het Evangelie van God,
2 dat Hij tevoren beloofd had door Zijn profeten, in de heilige Schriften,
3 ten aanzien van Zijn Zoon, Die wat het vlees betreft geboren is uit het geslacht van David.
4 Wat de Geest van heiliging betreft, is Hij met kracht bewezen te zijn de Zoon van God, door Zijn opstanding uit de doden, namelijk Jezus Christus, onze Heere.

zie ook handelingen 9: met name vers 15

13 Ananias antwoordde echter: Heere, ik heb van velen over deze man gehoord hoeveel kwaad hij Uw heiligen in Jeruzalem gedaan heeft;
14 en hij heeft hier volmacht van de overpriesters om allen gevangen te nemen die Uw Naam aanroepen.
15 Maar de Heere zei tegen hem: Ga, want deze is voor Mij een uitverkoren instrument om Mijn Naam te brengen naar de heidenen en de koningen en de Israëlieten.
16 Want Ik zal hem laten zien hoeveel hij moet lijden voor Mijn Naam.
17 En Ananias ging heen en ging het huis binnen; en na hem de handen opgelegd te hebben, zei hij: Saul, broeder, de Heere heeft mij gestuurd, namelijk Jezus, Die u verschenen is op de weg waarlangs u gekomen bent, opdat u weer ziende zou worden en met de Heilige Geest vervuld zou worden.

Hier zie je dat Paulus uitverkoren is door Jezus zelf.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:20:20 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158009652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je liegt. Dat staat nergens in de bijbel. Ik vraag me af of je de bijbel wel kent. Moet ik als atheïst je daar nou op wijzen? Ik ken de bijbel namelijk wel.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:22:27 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158009705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

...en wie schreef die brief? Juist, Paulus zelf....(een kleine 30 jaar na Jezus' dood) dat zegt Aton toch ook? Zelfverklaard? :|W
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:25:59 #135
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158009782
Saulus was toch zelfs iemand die christenen vervolgde, toen een visioen/beroerte kreeg, atheïsten zeggen ook wel epileptische aanval maar afijn. Jezus openbaarde zich aan hem in die visioenen en hij ging rondtrekken.

Hij was echter niet een apostel die met Jezus brood brak en dus na de dood van Jezus kwam deze man pas in het spel. Hij deed wel wonderen verrichten in de naam van Jezus maar dat is minder interessant voor zij die niet in wonderen geloven.

Denk dat als saulus/Paulus iets was hij een soort evangelist was gelijk Marcus.
Liefde voor God
pi_158009795
dus als jij een brief schrijft aan een bekende dat je bent aangenomen ergens bij een bedrijf zal diegene dus ook zeggen dat jij een zelfverklaarde werknemer bent en er dus niks van waar is.
want daar komt het op neer zoals je dat zegt.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:29:03 #137
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158009849
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
dus als jij een brief schrijft aan een bekende dat je bent aangenomen ergens bij een bedrijf zal diegene dus ook zeggen dat jij een zelfverklaarde werknemer bent en er dus niks van waar is.
Probleem is Jezus heeft hem niet persoonlijk aangesteld zoals hij met Petrus deed. Ik kan een brief schrijven dat ik bij Mercedes werk maar dan zal Mercedes dat kunnen bevestigen of afdoen als onzin. In het geval van Paulus kun je als je de verhalen geloofd ervan uitgaan dat hij een apostel was hij deed dingen in de naam van Jezus.

Echter heeft Jezus nooit Paulus bevestigd in zijn leven wel Petrus.
Liefde voor God
pi_158009946
Maar als je de teksten goed leest kun je er uit opmaken dat God en Jezus hem zelf hebben aangesteld als apostel zelfs daartoe uitverkoren apostel te zijn.
en dat ondanks dat hij dus eerst de christenen vervolgde.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:38:27 #139
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158010046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar als je de teksten goed leest kun je er uit opmaken dat God en Jezus hem zelf hebben aangesteld als apostel zelfs daartoe uitverkoren apostel te zijn.
Uiteraard, maar dan ga je ervan uit dat de bijbel waar is. Wat niet iedereen doet.

Als ik het verhaal schrijf van cactus man die krokussen gaat planten en verliefd raakt op een krokus, dan een krokus kind krijgt en dat het krokus kind dat half cactus is de gene wordt die de oorlog tussen cactussen en krokussen stopt een oorlog die allang speelde. Dan kan ik ook zeggen het was allemaal zo bedoelt de vader heeft dat zijn zoon geleerd en altijd die intentie gehad. Je gaat er dan vanuit dat het waar is.

Als ik de bijbel lees zie ik wel veel dingen waarbij ik misschien toch hard moet twijfelen daarom ben ik blij met de traditie van mijn kerk de gemeenschap van de heilige en de mystyci.
Liefde voor God
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:45:31 #140
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158010206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nee hoor. Wel als ik ga verklaren dat ik door Jezus zelf ben aangesteld als werknemer.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:46:10 #141
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158010223
quote:
Ik kan ook een brief schrijven waaruit je dat kunt opmaken. En wie ben jij dan om dat vervolgens niet te geloven?

Zorg dat je je feiten kent Sjoemie. Lees eens boeken over de bijbel, in plaats van vanuit de bijbel. Vooral over het ontstaan, zowel van het OT als het NT. Dan zou je hier minder vaak voor schut staan. Want het blijkt keer op keer dat je hier bar weinig van af weet. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door hoatzin op 04-12-2015 16:15:12 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:27:28 #142
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158011089
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:24 schreef Manke het volgende:

[..]

je moet eens het boek 'als het licht duisternis is' lezen, zal em wel inscannen naar ebook als ik em kan vinden.
Bedankt als je die moeite wil doen zou ik tof vinden!
Liefde voor God
pi_158011661
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Geroep door

Romeinen 1

1 Paulus, een dienstknecht van Jezus Christus, een geroepen apostel, afgezonderd tot het Evangelie van God,
2 dat Hij tevoren beloofd had door Zijn profeten, in de heilige Schriften,
3 ten aanzien van Zijn Zoon, Die wat het vlees betreft geboren is uit het geslacht van David.
4 Wat de Geest van heiliging betreft, is Hij met kracht bewezen te zijn de Zoon van God, door Zijn opstanding uit de doden, namelijk Jezus Christus, onze Heere.

zie ook handelingen 9: met name vers 15

13 Ananias antwoordde echter: Heere, ik heb van velen over deze man gehoord hoeveel kwaad hij Uw heiligen in Jeruzalem gedaan heeft;
14 en hij heeft hier volmacht van de overpriesters om allen gevangen te nemen die Uw Naam aanroepen.
15 Maar de Heere zei tegen hem: Ga, want deze is voor Mij een uitverkoren instrument om Mijn Naam te brengen naar de heidenen en de koningen en de Israëlieten.
16 Want Ik zal hem laten zien hoeveel hij moet lijden voor Mijn Naam.
17 En Ananias ging heen en ging het huis binnen; en na hem de handen opgelegd te hebben, zei hij: Saul, broeder, de Heere heeft mij gestuurd, namelijk Jezus, Die u verschenen is op de weg waarlangs u gekomen bent, opdat u weer ziende zou worden en met de Heilige Geest vervuld zou worden.

Hier zie je dat Paulus uitverkoren is door Jezus zelf.
WC eend adviseert WC eend. Natuurlijk was hij een zelfverklaard discipel. Nooit eens Handelingen gelezen of enkel zowat selectief ? Hoe komt het, als hij door Jezus was uitverkoren ( alhoewel die ondertussen al zowat 15 jaar dood ) was, hij slaande ruzie had met Jezus' broer Jakobus, Johannes en Petrus ? Zo erg zelfs, dat hij door de Romeinen moest ontzet worden om niet gestenigd te worden ? Nooit gelezen ? Doen joh, dat spaart me weer een boel tikwerk.
En wat die brief aan de Romeinen betreft, die is nooit aan de Romeinen gericht geweest en is nooit door Paulus geschreven. Deze is geschreven in Efeze op het eind 1e eeuw.
bron: http://www.bol.com/nl/p/paulus/9200000007699512/?country=BE
pi_158011819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:22 schreef hoatzin het volgende:
...en wie schreef die brief? Juist, Paulus zelf....(een kleine 30 jaar na Jezus' dood) dat zegt Aton toch ook? Zelfverklaard? :|W
Voor de goede orde; Paulus' eerste geschriften duiken pas op in 55 n.C. Daarvan zijn op rond 90 n.C. fragmenten van gebruikt ( +/- 20% ) om de brief aan de Romeinen samen te stellen. Hier pas krijgt Paulus zijn negatieve houding t.o. bv. vrouwen en komt soms zeer verward over. De reden is het steeds opnieuw redigeren van de reeds bestaande teksten. Sorry als ik me niet voldoende heb uitgedrukt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:05:34 #145
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158011853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Voor de goede orde; Paulus' eerste geschriften duiken pas op in 55 n.C. Daarvan zijn op rond 90 n.C. fragmenten van gebruikt ( +/- 20% ) om de brief aan de Romeinen samen te stellen. Hier pas krijgt Paulus zijn negatieve houding t.o. bv. vrouwen en komt soms zeer verward over. De reden is het steeds opnieuw redigeren van de reeds bestaande teksten. Sorry als ik me niet voldoende heb uitgedrukt.
Ik heb "Paulus" nog niet gelezen maar ga hem zeker bestellen.
pi_158011936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Saulus was toch zelfs iemand die christenen vervolgde, toen een visioen/beroerte kreeg, atheïsten zeggen ook wel epileptische aanval maar afijn. Jezus openbaarde zich aan hem in die visioenen en hij ging rondtrekken.
Hier is men met het begrip ' christenen ' later aan de haal gegaan. Toen nog Saulus, vervolgde in opdracht van het Sanhedrin de joods nationalisten, volgelingen van de Gezalfde ( = chrestos, messias ) Jezus. Hij vervolgde dus niet de christenen in de betekenis wat gelovigen hieronder verstaan. Deze versie moest nog bedacht worden door Paulus en de evangelisten.
pi_158012006
quote:
Nogmaals, geen apostel maar een discipel ! En welke teksten bedoel je ? Die van Paulus en zijn volgelingen ? :)
pi_158012082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb "Paulus" nog niet gelezen maar ga hem zeker bestellen.
Een zeer goede investering. Je gaat zelfs nieuwsgierig worden naar de inhoud van zijn vorige boeken ( als die nog verkrijgbaar zijn, anders de bib. misschien )
pi_158012350
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan ga je ervan uit dat de bijbel waar is. Wat niet iedereen doet.

Als ik het verhaal schrijf van cactus man die krokussen gaat planten en verliefd raakt op een krokus, dan een krokus kind krijgt en dat het krokus kind dat half cactus is de gene wordt die de oorlog tussen cactussen en krokussen stopt een oorlog die allang speelde. Dan kan ik ook zeggen het was allemaal zo bedoelt de vader heeft dat zijn zoon geleerd en altijd die intentie gehad. Je gaat er dan vanuit dat het waar is.

Als ik de bijbel lees zie ik wel veel dingen waarbij ik misschien toch hard moet twijfelen daarom ben ik blij met de traditie van mijn kerk de gemeenschap van de heilige en de mystyci.
die gemeenschap ken ik eigenlijk helemaal niet :@

Maar als je twijfelt aan de bijbel twijfel je dus ook aan het woord van God.
Ik ga er van uit dat je weet of geloofd dat de bijbel het woord van God is?
I am a child of God
God is not dead.
pi_158012843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik ga er van uit dat je weet of geloofd dat de bijbel het woord van God is?
Verkeerd uitgangspunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')