abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2015 @ 20:57:05 #101
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Man ik heb dat jaren zelf gedaan voor ik tot geloof kwam nog wel de versie van de grootste satanist Aleister Crowley dus weet wel waar ik over praat hoor....en alles wat Verhoeven schrijft ben ik het mee eens tot nu en hij verwoord het beter als ik en kan dat ook echt allemaal onthouden weet je hoeveel info dat is.....
Verder leefde Aleister een raar leven ben ik het mee eens maar de gouden dageraad was geen duivelse orde. Ze probeerde de waarheid te vinden en gebruikte daarbij iedere religie. Verder verkoos ik altijd de kaarten van A. E. Waite
Liefde voor God
pi_157995458
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hmm ik weet het echt niet. Ik twijfel vaak aan God zeker als je Jahwe ziet als een van de eerste goden die de joden hadden en dit een jaloerse wraakvolle God was, maar goed ik weet het ook niet allemaal. Ik ben niet als doedelzak die 100% weet wat hij moet.
Bedoel je de Judeeërs of de Israëlieten ( Samaria ), want die hadden aanvankelijk wel meerde goden, zelfs een godin.
Maar daar was mijn :'( niet voor bedoeld. Dat je een god nodig hebt om je veilig en comfortabel te voelen.
pi_157995543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nou ik weet ook niet alles hoor,maar onderzoek wel veel
Dat doe je niet. Dat is een leugen.
quote:
en dat behoor je ook te doen als je een echte gelovige bent,de bijbel zegt niet voor niets: onderzoek alles en behoud het goede....
Jou onderzoek gaat niet verder dan wat er geschreven staat in de bijbel. WC eend syndroom.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:01:37 #104
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Bedoel je de Judeeërs of de Israëlieten ( Samaria ), want die hadden aanvankelijk wel meerde goden, zelfs een godin.
Maar daar was mijn :'( niet voor bedoeld. Dat je een god nodig hebt om je veilig en comfortabel te voelen.
the God in the myth is Yahweh, the earliest and most primitive Hebrew tribal deity, who is notorious as the jealous and vindictive god. It was against the cruel and unethical ways of Yahweh that the later Hebrew prophets protested. (de Mythe die hier wordt aangehaald is de zondeval met Adam en Eva.)

Geen idee of jij daar-uit kan halen welke ik bedoel.

Verder waarom bedoelde je de huil smiley dan? Ik ben oprecht benieuwd.
Liefde voor God
pi_157995585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Man ik heb dat jaren zelf gedaan voor ik tot geloof kwam nog wel de versie van de grootste satanist Aleister Crowley dus weet wel waar ik over praat hoor....en alles wat Verhoeven schrijft ben ik het mee eens tot nu en hij verwoord het beter als ik en kan dat ook echt allemaal onthouden weet je hoeveel info dat is.....
Promotor van WC eend is die Verhoeven, meer niet.
pi_157995671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
the God in the myth is Yahweh, the earliest and most primitive Hebrew tribal deity, who is notorious as the jealous and vindictive god. It was against the cruel and unethical ways of Yahweh that the later Hebrew prophets protested. (de Mythe die hier wordt aangehaald is de zondeval met Adam en Eva.)
Staat op de achterkant van een wikkeltje kauwgom. Meer waard is deze quote niet.
pi_157995689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ben het eigenlijk totaal niet ermee eens, er is niets mis met yoga. Yoga heeft ook een hoge therapeutische waarde en daar komt nog eens bij dat het boeddhisme helemaal niet leert dat je God bent, maar eerder dat het leven lijden is en als je je daarvan bevrijd, ben je vrij. Niets heeft meer grip op je, dat is wat anders want je hebt dan ook gewoon vrede met de dood. Boeddhisme heeft als doel te sterven en weg te gaan uit de cirkel van reïncarnatie. Ook van yoga heb je weinig kaas gegeten.
Boeddhisme is wat anders ook niet goed te noemen,maar yoga komt uit India en het is van oorsprong verwant aan het Hindoeïsme hoor....
Er zijn ook steeds meer christenen die aan yoga doen en zo op een geestelijk dwaalspoor komen.Je kunt de occulte oorsprong en geestelijke invloeden van het Hindoeïsme binnen yoga niet scheiden van de lichamelijke oefeningen.

Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. Kol. 2:8
  donderdag 3 december 2015 @ 21:06:26 #108
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Staat op de achterkant van een wikkeltje kauwgom. Meer waard is deze quote niet.
Okay bedankt voor het uitleggen ATON.
Liefde voor God
  donderdag 3 december 2015 @ 21:15:07 #109
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157995945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Boeddhisme is wat anders ook niet goed te noemen,maar yoga komt uit India en het is van oorsprong verwant aan het Hindoeïsme hoor....
Er zijn ook steeds meer christenen die aan yoga doen en zo op een geestelijk dwaalspoor komen.Je kunt de occulte oorsprong en geestelijke invloeden van het Hindoeïsme binnen yoga niet scheiden van de lichamelijke oefeningen.

Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. Kol. 2:8
Yoga:

Yama's alles in moderatie, het weerstand bieden tegen verleidingen.
Niyama's - Sadhana, je dagelijkse bhakti en bhakti kan ook onze God zijn dat is niet beperkt tot het hindoeïsme. Japa (bidden)
Asanas poses waarin we dichter tot onszelf en God komen geleerd door Hatha. Pranayama adem krachten in je borst of buik, om rakshasa te verslaan (de demonen/duivels)

Maar ik geloof in Jezus de Nazarener en hij is heeft voor mij geleden aan het kruis, dat betekend echter dat ik hem moet zoeken, en dat is in contemplatief gebed. Dat is in meditatie, in yoga... En niet in de teksten van Marc Verhoeven en ja in de bijbel kun je hem vinden maar hij gaat veel verder dan dat, hij gaat veel verder dan die bijbel...
Liefde voor God
pi_157997149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar ik geloof in Jezus de Nazarener
Weet je wel wat Nazarener wil zeggen ? Enkel Marcus gebruikt dit begrip. De latere evangelisten hebben daar ' van Nazareth ' van gemaakt. Nu kan ik nog begrijpen dat er 2000 jaar geleden een groep fundi joden in hem geloofden als messias, ... maar nu ? De man is al 1970 jaar dood !
pi_157997153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat doe je niet. Dat is een leugen.

[..]

Jou onderzoek gaat niet verder dan wat er geschreven staat in de bijbel. WC eend syndroom.
Het is het enige wat er toe doet en waar je wat aan hebt,maar dat snap jij toch niet....daarvoor heb ik genoeg dingen onderzocht ben een onderzoeker namelijk,maar dat was wat de wereld te bieden had en stelt niet zoveel voor hoor in vergelijking met de bijbel dat is een geestelijk boek dat je helpt groeien op de juiste manier...de bijbel is het beste en enigste boek wat je nodig hebt...
pi_157997228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Yoga:

Yama's alles in moderatie, het weerstand bieden tegen verleidingen.
Niyama's - Sadhana, je dagelijkse bhakti en bhakti kan ook onze God zijn dat is niet beperkt tot het hindoeïsme. Japa (bidden)
Asanas poses waarin we dichter tot onszelf en God komen geleerd door Hatha. Pranayama adem krachten in je borst of buik, om rakshasa te verslaan (de demonen/duivels)

Maar ik geloof in Jezus de Nazarener en hij is heeft voor mij geleden aan het kruis, dat betekend echter dat ik hem moet zoeken, en dat is in contemplatief gebed. Dat is in meditatie, in yoga... En niet in de teksten van Marc Verhoeven en ja in de bijbel kun je hem vinden maar hij gaat veel verder dan dat, hij gaat veel verder dan die bijbel...
Geloof al die onzin maar ik liever niet....verbaas me echt hoe jij over geloof en God denkt totaal gestoord soms....
pi_157997294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het is het enige wat er toe doet en waar je wat aan hebt,maar dat snap jij toch niet....daarvoor heb ik genoeg dingen onderzocht ben een onderzoeker namelijk,maar dat was wat de wereld te bieden had en stelt niet zoveel voor hoor in vergelijking met de bijbel dat is een geestelijk boek dat je helpt groeien op de juiste manier...de bijbel is het beste en enigste boek wat je nodig hebt...
Neemt niet weg dat je een leugenaar bent die beweerd de bijbel op zijn waarheidsgehalte onderzocht heeft en nu kom je met een antwoord wat hier helemaal niet op zijn plaats is. Het lijkt me of je gesloten ogen en met de vingers in de oren luid LALALA aan 't roepen bent.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:02:30 #114
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157997316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Geloof al die onzin maar ik liever niet....verbaas me echt hoe jij over geloof en God denkt totaal gestoord soms....
Wat vind je eraan gestoord?
Liefde voor God
pi_157997321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ben je nu tegen jezelf aan 't praten ?
  donderdag 3 december 2015 @ 22:10:34 #116
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157997490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Ben je nu tegen jezelf aan 't praten ?
ATON ben jij trouwens atheïst? Heb jij geen behoefte aan spiritualiteit?
Liefde voor God
pi_157998737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
ATON ben jij trouwens atheïst?
Ja.
quote:
Heb jij geen behoefte aan spiritualiteit?
Wat bedoel je met spiritualiteit. Nogal rekbaar begrip.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:05:52 #118
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157998793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Wat bedoel je met spiritualiteit. Nogal rekbaar begrip.
Mwoah iets van diepgang of levensinvulling die niet bewezen is door de wetenschap en vaak te doen heeft met buitenaardse krachten een God, shamanisme, of spiritualiteit zoals yoga, waarin je in jezelf dingen opent als chakra's.
Liefde voor God
pi_158003492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mwoah iets van diepgang of levensinvulling die niet bewezen is door de wetenschap en vaak te doen heeft met buitenaardse krachten een God, shamanisme, of spiritualiteit zoals yoga, waarin je in jezelf dingen opent als chakra's.
Nee, niets van dat alles.
pi_158003839
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef ATON het volgende:

[..]

We klampen ons allemaal vast aan gedachtenconstructies. Of dat nu God, de wetenschap, filosofie, een specifiek wereldbeeld of wat dan ook is. En natuurlijk menen we allemaal dat we gelijk hebben :)

Daarom kun je tijdens langdurige meditatie ook een nogal onaangenaam gevoel ervaren als je steeds meer de relativiteit van al die gedachten ziet. Volgens sommigen is dat gevoel van dissociatie vergelijkbaar met dat van een depressie.
pi_158006150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Weet je wel wat Nazarener wil zeggen ? Enkel Marcus gebruikt dit begrip. De latere evangelisten hebben daar ' van Nazareth ' van gemaakt. Nu kan ik nog begrijpen dat er 2000 jaar geleden een groep fundi joden in hem geloofden als messias, ... maar nu ? De man is al 1970 jaar dood !
Wij dienen een levende redder geen dode daar is het hele christendom op gebaseerd er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus als het onzin was was het gelijk al ontkracht geweest en was het al als onzin afgedaan...maar tot de dag van vandaag willen mensen sterven en lijden voor Hem,dat zegt al genoeg...spotter die je bent.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:03:01 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158006175
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 07:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daarom kun je tijdens langdurige meditatie ook een nogal onaangenaam gevoel ervaren als je steeds meer de relativiteit van al die gedachten ziet. Volgens sommigen is dat gevoel van dissociatie vergelijkbaar met dat van een depressie.
Ik herken dat ja. Ook een keer ervaren tijdens of na het nuttigen van teveel spacecake. Wellicht dat ik toen in een situatie verkeerde die te vergelijken is met die van langdurige meditatie. Alles raakte los van elkaar, als een soort eilandjes due uit elkaar dreven. Naast een enorm gevoel van eenzaamheid moest ik toen ook denken aan een expanderend universum waarin uiteindelijk alles uitdooft en losraakt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:04:09 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158006193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog
Ja, in visioenen, dromen. Zoals Saulus. Die veel over JC schreef maar hem nooit ontmoet heeft. Dat is ook de reden dat Paulus niets weet van het leven van Jezus. Alleen de dood en opstandig weet Paulus te vermelden. Niet raar, er waren nog geen evangeliën. Die evangelieën zijn veel later geschreven toen JC al tientallen jaren dood was...

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 04-12-2015 11:16:08 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:07:12 #124
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158007136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wij dienen een levende redder geen dode daar is het hele christendom op gebaseerd er zijn genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus als het onzin was was het gelijk al ontkracht geweest en was het al als onzin afgedaan...maar tot de dag van vandaag willen mensen sterven en lijden voor Hem,dat zegt al genoeg...spotter die je bent.
Loyola _O_
Liefde voor God
pi_158007202
quote:
genoeg mensen die hem na zijn dood hebben gezien en in die tijd dat het geschreven werd leefde al die mensen nog dus
:z
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')