Ach man, dat verhaal is totaal verzonnen. En men kan nog tot Juttemus zoeken naar Mozes. Ook dit is een verzonnen personage waar men opmerkelijke feiten uit de 18e dynastie heeft ondergebracht om ze aan het kampvuur te kunnen vertellen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Blijf maar onzin praten het komt uit de bijbel wat er staat,dus weet niet waar je het over hebt.
En door de voorkennis van de Heer over hoe mensen ten opzichte van Zijn eisen van geloof en heiligheid gaan reageren,kan Hij hen vooraf reeds als begenadigden of veroordeelden beschrijven.Dit duidt echter niet op een uitverkiezing waarin de mens geen keuze heeft over zijn uiteindelijke bestemming.Zelfs de Farao heeft een keuze gemaakt om God en Zijn volk tegen te staan.De Heer heeft dit geweten en Farao’s hart verder verhard zodat Hij Zijn almacht over de ongelovige Egyptenaren kon tonen.
Historisch gezien kan je niet zonder, en dat had men toen ook snel begrepen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:29 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Het oude testament maakt mij niet zoveel uit.
quote:Op donderdag 3 december 2015 17:40 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed, maar laten we even vaststellen dat er meerdere vormen van religie zijn of een waarom.
Kijk als mensen zich zonder richting voelen, en dan naar religie grijpen en zich daar onderwerpen aan die religie dat ze een autoriteit zoeken dan is religie naar mijn mening niet goed.
Gebruik je religie echter als iets dat jou als persoon sterkt, waarin je zegt ik zou zonder religie kunnen maar ik hou het aan want het maakt mij wat sterker.
In dat laatste zoek ik het.
Het is en blijft een fopspeen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat jij doet is dan toch precies hetzelfde als die mensen zonder richting, die daarom naar religie grijpen en daarmee blijkbaar geholpen zijn? Zij zoeken net zo goed "autoriteit" als jij. Ook zij worden daar "persoonlijk sterker van". Vinden zij.
Ondertussen doe ik ook yoga, doe ik de yama's en de niyama's, gebruik ik tarot kaarten. Heb ik een boeddha beeld, lees ik boeddhistische lectuur, lees ik ook boeken die het christendom te kakken zetten. Ik maak me niet zoveel zorgen om de hel en het hiernamaals. Ik leef mijn leven als volgt:quote:Op donderdag 3 december 2015 17:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat jij doet is dan toch precies hetzelfde als die mensen zonder richting, die daarom naar religie grijpen en daarmee blijkbaar geholpen zijn? Zij zoeken net zo goed "autoriteit" als jij. Ook zij worden daar "persoonlijk sterker van". Vinden zij.
Dat begrijp ik ook hoor, alleen zegt het me vrij weinig.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Historisch gezien kan je niet zonder, en dat had men toen ook snel begrepen.
Waarom?quote:
Nou als ik dit allemaal lees is het niet zo raar dat je bij het Katholieke geloof zit...alleen maar dingen doen die de bijbel juist zegt niet te doen,tarot is occult net als yoga en met boeddha beelden doe je aan afgoderij...dus je kan net zo goed stoppen met naar de kerk gaan als je zo door gaat,want heeft weinig nut op deze manier,je doet toch wel wat je zelf wilt en de bijbel leert juist je eigen leven op te geven...maar aan de andere kant past het wel weer want de Katholieken maken ook hun eigen versie van de bijbel....quote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ondertussen doe ik ook yoga, doe ik de yama's en de niyama's, gebruik ik tarot kaarten. Heb ik een boeddha beeld, lees ik boeddhistische lectuur, lees ik ook boeken die het christendom te kakken zetten. Ik maak me niet zoveel zorgen om de hel en het hiernamaals. Ik leef mijn leven als volgt:
Als er een hiernamaals is met daarin een God, doet dat vrij weinig voor mij nu. Ik bedoel dat heeft geen invloed, op mijn leven nu... Als we morgen het ultieme bewijs krijgen hemel bestaat, zelfs dan zou het geen invloed hebben buiten het feit dat we nu weten het bestaat. Dan weten we nog niet wat het is etc, dat maakt ook geen flikker uit verder.
Waar het mij om gaat is het volgende, ik ga naar de kerk ik ben gelovig en ik vind daar kracht in. Toch zie ik een pastoor dan niet als een baas of iemand waarvoor ik op de knieën moet, ik heb respect voor ze zoals ik respect heb voor een winkelier etc. Geen idee hoe ik het goed kan verwoorden maar laat ik het zo zeggen....
Mijn geloof weegt alleen zwaar voor mij als persoon. Het hoeft niet te stroken met de wereld om mij heen, het is een innerlijke cirkel binnen mij tussen God, er zullen ook gelijkgezinde zijn waarmee ik praat op dat moment stel ik die cirkel open. Maar het is geen kerncentrale die iedereen van stroom/heilige geest moet voorzien. Ik ben geen evangelist, je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Dus word ik er sterker van als mens ja, beïnvloed het mij? Misschien, maar ik denk dat het mij net zo beïnvloed alsof jij bijvoorbeeld morgen een stoïcijn wordt.
Ja ok, duidelijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ondertussen doe ik ook yoga, doe ik de yama's en de niyama's, gebruik ik tarot kaarten. Heb ik een boeddha beeld, lees ik boeddhistische lectuur, lees ik ook boeken die het christendom te kakken zetten.
Kraaien zijn juist gerespecteerd door de enige echte godenquote:Op donderdag 3 december 2015 18:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Pas maar op jij. Kraaien zijn ook occult, dat weet iedereen.
Exodus is een sprookje, valt het je niet op dat "Farao" geen naam heeft?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Blijf maar onzin praten het komt uit de bijbel wat er staat,dus weet niet waar je het over hebt.
En door de voorkennis van de Heer over hoe mensen ten opzichte van Zijn eisen van geloof en heiligheid gaan reageren,kan Hij hen vooraf reeds als begenadigden of veroordeelden beschrijven.Dit duidt echter niet op een uitverkiezing waarin de mens geen keuze heeft over zijn uiteindelijke bestemming.Zelfs de Farao heeft een keuze gemaakt om God en Zijn volk tegen te staan.De Heer heeft dit geweten en Farao’s hart verder verhard zodat Hij Zijn almacht over de ongelovige Egyptenaren kon tonen.
Is dat wel een kraai, jouw avatar? Of een zwarte vink of zo..?quote:Op donderdag 3 december 2015 18:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Kraaien zijn juist gerespecteerd door de enige echte goden
Occultisme is eigenlijk niet duivels. Het betekend dat er in symbolen dingen verborgen kunnen liggen, in het christendom is symbolisme geen vreemde. Verder is niet mis met tarot in die zin, ook om het therapeutisch te gebruiken.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou als ik dit allemaal lees is het niet zo raar dat je bij het Katholieke geloof zit...alleen maar dingen doen die de bijbel juist zegt niet te doen,tarot is occult net als yoga en met boeddha beelden doe je aan afgoderij...dus je kan net zo goed stoppen met naar de kerk gaan als je zo door gaat,want heeft weinig nut op deze manier,je doet toch wel wat je zelf wilt en de bijbel leert juist je eigen leven op te geven...maar aan de andere kant past het wel weer want de Katholieken maken ook hun eigen versie van de bijbel....
Waarom ?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Dat begrijp ik ook hoor, alleen zegt het me vrij weinig.
Dat weet je verdomd goed waarom.quote:Waarom?
In de context van de Schriftteksten betekent het woord inspiratie eenvoudigweg door God ingegeven.Inspiratie betekent dat de Bijbel werkelijk het Woord van God is.Daarom is de Bijbel uniek vergeleken met alle andere boeken.Er kan geen twijfel bestaan over het feit dat de Bijbel zelf beweert dat elk woord ervan,in elk deel van de Bijbel,door God ingegeven is.De auteur is dus God Zelf, door de Heilige Geest....quote:Op donderdag 3 december 2015 13:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dus je richt een blind oog. God heeft de boeken geen eens geschreven ze zijn geïnspireerd door de heilige geest niet gedicteerd.
Hmm ik weet het echt niet. Ik twijfel vaak aan God zeker als je Jahwe ziet als een van de eerste goden die de joden hadden en dit een jaloerse wraakvolle God was, maar goed ik weet het ook niet allemaal. Ik ben niet als doedelzak die 100% weet wat hij moet.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:13 schreef ATON het volgende:
[..]
Waarom ?
[..]
Dat weet je verdomd goed waarom.
Onzin met tarot zet je namelijk poorten open naar de tegenstander.....quote:Op donderdag 3 december 2015 20:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Occultisme is eigenlijk niet duivels. Het betekend dat er in symbolen dingen verborgen kunnen liggen, in het christendom is symbolisme geen vreemde. Verder is niet mis met tarot in die zin, ook om het therapeutisch te gebruiken.
Boeddha beeld is geen verafgoden want hij is geen God en ik ben ervan overtuigd dat als God er is en mij helpt een boeddha beeld het laatste is waar ik mij druk om maak. Verder is het een mooi beeld.
Ik ga naar de kerk en het heeft zeker zin ik denk dat jij veel misinformatie hebt. Natuurlijk tarot is op het randje, zelfs katholieke doen daar soms vaak lastig om. Maar yoga is spiritualiteit dat ieder geloof kan suplementeren. Maar ach..
Nou ik weet ook niet alles hoor,maar onderzoek wel veel en dat behoor je ook te doen als je een echte gelovige bent,de bijbel zegt niet voor niets: onderzoek alles en behoud het goede....quote:Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hmm ik weet het echt niet. Ik twijfel vaak aan God zeker als je Jahwe ziet als een van de eerste goden die de joden hadden en dit een jaloerse wraakvolle God was, maar goed ik weet het ook niet allemaal. Ik ben niet als doedelzak die 100% weet wat hij moet.
Jij hebt de tarot nog nooit onderzocht. De tarot is niet altijd een methode tot toekomst voorspelling. Je kan ook een kaart trekken voor advies als je er even niet uit komt. Beetje alsof je een kop of munt gebruikt bij een keuze.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou ik weet ook niet alles hoor,maar onderzoek wel veel en dat behoor je ook te doen als je een echte gelovige bent,de bijbel zegt niet voor niets: onderzoek alles en behoud het goede....
Man ik heb dat jaren zelf gedaan voor ik tot geloof kwam nog wel de versie van de grootste satanist Aleister Crowley dus weet wel waar ik over praat hoor....en alles wat Verhoeven schrijft ben ik het mee eens tot nu en hij verwoord het beter als ik en kan dat ook echt allemaal onthouden weet je hoeveel info dat is.....quote:Op donderdag 3 december 2015 20:33 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Jij hebt de tarot nog nooit onderzocht. De tarot is niet altijd een methode tot toekomst voorspelling. Je kan ook een kaart trekken voor advies als je er even niet uit komt. Beetje alsof je een kop of munt gebruikt bij een keuze.
Maar goed jij weet niet veel denk ik, want je kent hooguit het oeuvre van de heer Verhoeven.
Yoga is duidelijk een New Age concept dat diep religieus en pantheïstisch is van oorsprong.De New Age beweging ontkent de realiteit van de zonde en de totale verlorenheid,en gelooft dat de mens in wezen goed is en goddelijk.Terwijl de bijbel leert dat er niemand is die goed is dus totaal omgedraaid van wat de bijbel leert....De praktijk van yoga is gewoon op en top heidens en erg occult.Zijn leringen komen voort uit de oosterse religies die allemaal leren dat het eigen ik of zelfquote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Duivelse energieën die tot je komen als je in shavasna staat.
Nou, dan heeft god die auteurs wel meermaals foute informatie gegeven.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:16 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
In de context van de Schriftteksten betekent het woord inspiratie eenvoudigweg door God ingegeven.Inspiratie betekent dat de Bijbel werkelijk het Woord van God is.Daarom is de Bijbel uniek vergeleken met alle andere boeken.Er kan geen twijfel bestaan over het feit dat de Bijbel zelf beweert dat elk woord ervan,in elk deel van de Bijbel,door God ingegeven is.De auteur is dus God Zelf, door de Heilige Geest....
Ben het eigenlijk totaal niet ermee eens, er is niets mis met yoga. Yoga heeft ook een hoge therapeutische waarde en daar komt nog eens bij dat het boeddhisme helemaal niet leert dat je God bent, maar eerder dat het leven lijden is en als je je daarvan bevrijd, ben je vrij. Niets heeft meer grip op je, dat is wat anders want je hebt dan ook gewoon vrede met de dood. Boeddhisme heeft als doel te sterven en weg te gaan uit de cirkel van reïncarnatie. Ook van yoga heb je weinig kaas gegeten.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:51 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Yoga is duidelijk een New Age concept dat diep religieus en pantheïstisch is van oorsprong.De New Age beweging ontkent de realiteit van de zonde en de totale verlorenheid,en gelooft dat de mens in wezen goed is en goddelijk.Terwijl de bijbel leert dat er niemand is die goed is dus totaal omgedraaid van wat de bijbel leert....De praktijk van yoga is gewoon op en top heidens en erg occult.Zijn leringen komen voort uit de oosterse religies die allemaal leren dat het eigen ik of zelf
God is...dat zei satan ook al in de tuin van Eden jullie zullen als goden zijn....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |