abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157880095
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:D

Maar uiteindelijk heeft zo'n filmpje natuurlijk weinig nut.
onderdeel van pr
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_157880117
Rekrutering ja, maar lokaal op het slagveld zelf niet.
pi_157880149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Rekrutering ja, maar lokaal op het slagveld zelf niet.
Je kunt het natuurlijk ook altijd gebruiken voor nabriefing. Wat ging goed? Wat kan beter?
pi_157880227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:36 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zijn die aanvallers al-nusra en wie is de ander partij dan? Ik kan geen Arabisch.
Ik las ergens over shia milities (engelse reply op tweet)
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_157880242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook altijd gebruiken voor nabriefing. Wat ging goed? Wat kan beter?
HAkbar, misschien is het handig om op de vijand te mikken ipv je munitie leegschieten op je eigen tank. (vanaf 3:01) :')
pi_157880243
sayed_ridha twitterde op zaterdag 28-11-2015 om 15:12:25 #YPG are targeting Castello Rd, the last rebel supply line into #Aleppo reageer retweet
pi_157880404
Turks luchtruim gesloten voor Russische vliegtuigen. Turkije zegt ook dat hij minder Russische energie gaat kopen. Rusland begint een tankstation te worden zonder klanten. Als Rusland zo doorgaat mogen de Russen hun tanks en jets opeten. De Russische economie is in vrije val als we speak.
pi_157880455
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:26 schreef Atak het volgende:
Turks luchtruim gesloten voor Russische vliegtuigen. Turkije zegt ook dat hij minder Russische energie gaat kopen. Rusland begint een tankstation te worden zonder klanten. Als Rusland zo doorgaat mogen de Russen hun tanks en jets opeten. De Russische economie is in vrije val als we speak.
Hou alsjeblieft eens op met al die bullshit te posten.. Ik kies helemaal geen kant maar je zie duidelijk dat Rusland er beter voor staat in het Rusland/Turkije conflict.
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_157880466
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:26 schreef Atak het volgende:
Turks luchtruim gesloten voor Russische vliegtuigen.
Bron?

quote:
Turkije zegt ook dat hij minder Russische energie gaat kopen.
Bron?

Zou wel geweldig nieuws zijn. Turkse economie zit nu al in een vrije val.
pi_157880473
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:13 schreef Koskesh het volgende:

[..]

HAkbar, misschien is het handig om op de vijand te mikken ipv je munitie leegschieten op je eigen tank. (vanaf 3:01) :')
Dat viel mij ook op :D
pi_157880526
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:29 schreef KennisIsMacht het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft eens op met al die bullshit te posten.. Ik kies helemaal geen kant maar je zie duidelijk dat Rusland er beter voor staat in het Rusland/Turkije conflict.
Wie heeft de autoriteit om dat te bepalen? Iedereen kan zijn eigen conclusies trekken. Rusland is in diepe shit economisch gezien. Turkije kan nog altijd van een andere land kopen terwijl het voor Rusland moeilijk gaat worden om een nieuwe klant te vinden.

http://www.dailysabah.com(...)liable-trade-partner
pi_157880557

De markten lijken geen oorlog te verwachten.
pi_157880608
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_157880624
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Wie heeft de autoriteit om dat te bepalen? Iedereen kan zijn eigen conclusies trekken. Rusland is in diepe shit economisch gezien. Turkije kan nog altijd van een andere land kopen terwijl het voor Rusland moeilijk gaat worden om een nieuwe klant te vinden.

gemiddelde turk is nog steeds armer dan een rus.vandaar dat de trotse turken massaal naar europa moeten om vuile werk te verrichten voor de europeanen

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:41:24 #115
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157880627
quote:

[..]

Daily Sabah is geen sterke bron.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157880635
quote:
Turkey - Economic forecast summary (November 2015)

GDP growth is projected to increase from 3% in 2015 to above 4% in 2017
, as political uncertainties are assumed to fade, employment continues to rise, and the exchange rate depreciation and the gradual strengthening of global markets support export growth. The geopolitical crisis at the southern border and the associated influx of refugees pose challenges. Currency depreciation until October has strengthened price competitiveness, but has also weakened household confidence, created pressures on corporate balance sheets and added to already high inflation
http://www.oecd.org/economy/turkey-economic-forecast-summary.htm

Eigenlijk lijkt het in dit opzicht in Turkije toch nog een stuk beter te lopen dan in Rusland alwaar men nu een recessie ervaart, zie ook onderstaande link.

http://www.oecd.org/eco/o(...)forecast-summary.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door WammesWaggel op 28-11-2015 15:43:43 (Typo) ]
pi_157880661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigelijk lijkt het in dit opzicht in Turkije toch nog een stuk beter te lopen dan in Rusland alwaar men nu een recessie ervaart, zie ook onderstaande link.

Inflatie is hoger in Turkije dan de groei, en dat zal de komende jaren ook zo blijven. Wel het totale plaatje erbij pakken en niet alleen wat soundbites.
pi_157880685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:43 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Inflatie is hoger in Turkije dan de groei, en dat zal de komende jaren ook zo blijven. Wel het totale plaatje erbij pakken en niet alleen wat soundbites.
De clan rondom Erdogan stoort zich niet zo aan inflatie, Ahmet met de pet is een ander verhaal.
pi_157880716
quote:

[..]

Het handigste is om conclusies te trekken op basis van bronnen..
pi_157880741
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De clan rondom Erdogan stoort zich niet zo aan inflatie, Ahmet met de pet is een ander verhaal.
AKP heeft meer dan een decennia geteerd op economisch succes. Als dat wegvalt dan verliest de partij de steun van de gewone man, zoals dat bij talloze andere partijen gebeurde in de Turkse politieke geschiedenis. Economie is veel belangrijker dan ideologie.
pi_157880743
het was mij ontgaan dat jaish al thuwar onder leiding staat van jamal maaruf, de leider van de SRF, dat eerder door Nusra is opgedoekt. het verklaart zijn houding (verraad) naar de rebellen wel aangezien zij samenwerken met Nusra.

quote:
Rebel Clashes Escalate with Dissident Faction and Kurds in Northern Syria

This week’s clashes between rebels, a dissident faction, and Kurds escalated further in northwest Syria on Friday.

The Free Syrian Army has accused the Jaish al-Thuwar faction, led by dissident commander Jamal Maarouf, of killing civilians in the village of Tanab in northern Aleppo Province. The FSA said the 20 victims included women and children.

The FSA declared Jaish al-Thuwar was a “traitor and collaborator”, having accused the group of allying with Kurdish militia who have begun attacking rebels.

Maarouf was the commander of the Syrian Revolutionary Front, which fell out with other rebel factions in late 2014 and was driven out of Syria in a battle with the Islamist faction Jabhat al-Nusra.

Meanwhile, the leading rebel faction Ahrar al-Sham has declared the Sheikh Maqsoud area of Aleppo city a “military zone” amid clashes with Kurdish militia.

Fighting erupted this week between rebels, Jaish al-Thuwar, and the Kurdish units in the area near Kurdish-held Afrin and opposition-controlled Atmeh and Azaz in northwest Syria near the Turkish border.
http://eaworldview.com/20(...)-jabs-at-each-other/
-Rabia Al-Basri
pi_157880749
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk lijkt het in dit opzicht in Turkije toch nog een stuk beter te lopen dan in Rusland alwaar men nu een recessie ervaart, zie ook onderstaande link.

Dat is ook de reden waarom Poetin zo op z'n pikkie getrapt is. Op de lange termijn zal Rusland niks meer voorstellen. Ze halen nu alles uit de kast om nog relevant te zijn maar wat ze nu doen zal de val van de Russische Federatie doen versnellen. Door oorlogen te creren proberen ze de olieprijs weer op te krikken maar zoals jij aanhaalt lukt Poetins plan niet.
pi_157880797
Kan iemand die vervelende Turk van Atak niet verwijderen uit dit topic met zijn nonsense?
pi_157880803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Economie is veel belangrijker dan ideologie.
its the economy stupid

clinton aka clittong
-Rabia Al-Basri
pi_157880824
Inflatie (CPI) de maand Oktober op jaarlijkse basis:

Turkey: 7.581%
Russia: 15.594%

CPI - consumer price index (often viewed as a country’s most important inflation figure

http://www.global-rates.c(...)ation/inflation.aspx

Beide staten falen dus en niet zo zacht ook.
pi_157880834
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:52 schreef Intellectueel het volgende:
Kan iemand die vervelende Turk van Atak niet verwijderen uit dit topic met zijn nonsense?
feedback topic
-Rabia Al-Basri
pi_157880883
De economie is belangrijk maar als je (eenmaal) een dictator bent is de oprechte steun van de gemiddelde burger niet altijd noodzakelijk toont de geschiedenis ons, als je de schuld aan buitenstaanders kan geven verlies je soms de burger geeneens als de economie door een diep dal gaat.
Nu is Erdogan nog geen volbakken dictator ala Poetin maar geef hem nog een jaar en hij is er.
pi_157880969
bewijs van russische media dat de zoon van erdo banden heeft met isis leden, blijkt n of andere bekende kebab zaak in istanbul te zijn, waar veel bekende mensen komen en een foto laten nemen

8}

-Rabia Al-Basri
pi_157880990
-Rabia Al-Basri
pi_157880993
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:57 schreef WammesWaggel het volgende:
De economie is belangrijk maar als je (eenmaal) een dictator bent is de oprechte steun van de gemiddelde burger niet altijd noodzakelijk toont de geschiedenis ons, als je de schuld aan buitenstaanders kan geven verlies je soms de burger geeneens als de economie door een diep dal gaat.
Nu is Erdogan nog geen volbakken dictator ala Poetin maar geef hem nog een jaar en hij is er.
Geen enkel land in europa en omstreken doet het heel goed. De Turkse economie doet het goed vergeleken met de meeste Europese landen maar dat kan ik niet zeggen van Rusland. Rusland is volkomen afhankelijk van de olie en gasprijzen en die gaan maar steeds lager. Ook die onnodige oorlogen waar ze aan meedoen en de sancties hakken flink in. De Russische economie staat op de rand.
pi_157881058
quote:
Dit dus, ik probeer over het meeste heen te lezen maar het blijft zeer irritant..
pi_157881452
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:07 schreef KennisIsMacht het volgende:

[..]

Dit dus, ik probeer over het meeste heen te lezen maar het blijft zeer irritant..
Dit.
  zaterdag 28 november 2015 @ 16:47:44 #133
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157881883
Ook ik onderschrijf de kritiek op Atak en stel een boycot voor.
  zaterdag 28 november 2015 @ 16:54:17 #134
215628 woid
let's get Friendly
pi_157881970
negatieve aandacht is ook aandacht, dus niemand meer op m reageren.
pi_157882031
Erg toevallig dat de anti-Turken met elkaar eens zijn. :') Op al jullie onzin reageer ik ook toch niet?
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:02:34 #136
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157882082
Beetje een status quo in Zuid-Aleppo aan die nieuwe map van Peto Lucem te zien. Tijd dat er weer flink wat Russische bommetjes gaan vallen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157882143
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:02 schreef Slayage het volgende:
bewijs van russische media dat de zoon van erdo banden heeft met isis leden, blijkt n of andere bekende kebab zaak in istanbul te zijn, waar veel bekende mensen komen en een foto laten nemen

8}

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:24:19 #138
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_157882358
quote:
Bij een eerdere missie in Syri afgelopen jaar werd geen schot gelost, dus spannend zal dit niet worden. Veel show, weinig go
Say what?
pi_157882632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:58 schreef Atak het volgende:
Erg toevallig dat de anti-Turken met elkaar eens zijn. :') Op al jullie onzin reageer ik ook toch niet?
Ach, je reageert een beetje vreemd maar ik vind je nog steeds aardig hoor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157882753
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:47 schreef Morendo het volgende:
Ook ik onderschrijf de kritiek op Atak en stel een boycot voor.
Eens met boycot.
pi_157882822
Om nu tot sancties te besluiten gaat wel wat ver hoor.
pi_157883065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Om nu tot sancties te besluiten gaat wel wat ver hoor.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:14:01 #143
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157883098
quote:
En Firefly3 ook a.u.b !!
pi_157883137
Als hun bijdragen je niet aanstaan dan er gewoon niet op reageren.
pi_157883207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:14 schreef Pielemenneke het volgende:
En Firefly3 ook a.u.b !!
Iedereen die deze twee clowns quote krijgt hier ook een persoonlijke boycot van mij.

Nacht van de lange messen vandaag.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:23:16 #146
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157883284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:18 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Iedereen die deze twee clowns quote krijgt hier ook een persoonlijke boycot van mij.

Nacht van de lange messen vandaag.
Rigoureus :)
pi_157883316
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]

_O-
Want iedereen met een baard is een ISISer. :Y :')
pi_157883658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nu wil hij de Bosporus gaan opvullen met STENEN.
Dat plan is zo achterlijk dat ik hem ervan verdenk een zoon te zijn van de grootste stenenhandelaar in de omgeving van Istanbul Constantinopel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Want iedereen met een baard is een ISISer. :Y :')
Dat zou een slechte zaak zijn want dan zou ik ook een IS'er zijn.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:53:41 #149
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157883860
quote:
Demonstraties in Londen en Spanje tegen luchtaanvallen op IS

Gepubliceerd: 28 november 2015 18:14
Laatste update: 28 november 2015 18:24

Duizenden mensen hebben zaterdag in Londen en in Spaanse steden gedemonstreerd tegen luchtaanvallen op Islamitische Staat (IS) in Syri.
Het Britse parlement beslist misschien komende week al of het land zijn luchtaanvallen boven Irak uitbreidt naar Syri. Het is waarschijnlijk dat een meerderheid van de afgevaardigden instemt met de regeringsplannen.

Voor de regeringszetel in Downing Street riepen de demonstranten zaterdag leuzen als 'We willen geen oorlog' en 'David Cameron, schaam je'. In andere Britse steden waren kleinere demonstraties.

Protest tegen aanvallen op IS in Londen

Spanje
Ook in Spanje gingen duizenden demonstranten de straat op uit protest tegen de bombardementen van de VS, Frankrijk en andere landen in Syri. Ze verzamelden zich in meer dan twintig steden in het hele land, waaronder Madrid, Barcelona en Sevilla.

Het protest was een initiatief van de beweging No en nuestro nombre (Niet in onze naam), die in de afgelopen weken meer dan 30.000 handtekeningen heeft verzameld tegen militaire actie van de internationale alliantie tegen IS. Volgens de groepering sterven door de luchtaanvallen ook onschuldige mensen. Dan is de geweldsspiraal niet meer te stuiten, menen zij.
Bron:http://www.nu.nl/buitenla(...)-luchtaanvallen.html

Naeve geitenwollensokken :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157884119
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157884180
russian_market twitterde op zaterdag 28-11-2015 om 19:04:14 Reaction in Greek hotels on Russia's ban on holidays in Turkey https://t.co/Qs5MFXIXQx reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:12:02 #152
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157884259
quote:
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt dat het neerhalen van het Russische gevechtsvliegtuig hem erg heeft aangegrepen.
OMG Ik viel bijna van mij stoel :') waar heeft die man last van ??? :o

En dan dat gemekker van niet bombarderen want je raakt ook onschuldige mensen. Nee laat IS dan maar lekker doorgaan met ng meer onschuldige slachtoffers te maken.
Kunnen we die idioten niet als grondtroepen naar IS sturen ? Geven we ze als wapen een bezem mee om de boel daar schoon te vegen. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157884549
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:08 schreef IPA35 het volgende:
russian_market twitterde op zaterdag 28-11-2015 om 19:04:14 Reaction in Greek hotels on Russia's ban on holidays in Turkey https://t.co/Qs5MFXIXQx reageer retweet
Jammer dat de Euro voor Igor en Natasha te duur is. :')
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:33:02 #154
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157884590
quote:

[..]

Volgers van die linkse pacifist Corbyn. Gelukkig stemt een groot deel van z'n eigen Labour wel in met de aanvallen.
pi_157884642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:30 schreef Atak het volgende:

[..]

Jammer dat de Euro voor Igor en Natasha te duur is. :')

Tja ik wilde ze eerst Thailand aanraden maar gezien de dreiging van Oeigoeren aldaar doe ik dat maar niet, misschien dat Bulgarije wat voor ze is.
pi_157884662
Aiii
Mario_Greenly twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:32:56 Nusra captures more Iranian fodder imported to Syria to fight for regional warlord Assad around #Aleppo. @Halab__JN https://t.co/zanZrCv9xL reageer retweet
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja ik wilde ze eerst Thailand aanraden maar gezien de dreiging van Oeigoeren aldaar doe ik dat maar niet, misschien dat Bulgarije wat voor ze is.
De Krim is nog atlijd mogelijk maar daar hebben ze ook geen elektriciteit meer. _O- De zon is daar maar ook 1 maand per jaar. Jammer dat de normale Rus moet boeten voor de acties van Poetin.
pi_157885514
Niet reageren op bovenstaande poster mensen, is alleen maar aan het trollen.
pi_157885841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:37 schreef Atak het volgende:
Aiii
Mario_Greenly twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:32:56 Nusra captures more Iranian fodder imported to Syria to fight for regional warlord Assad around #Aleppo. @Halab__JN https://t.co/zanZrCv9xL reageer retweet
[..]

De Krim is nog atlijd mogelijk maar daar hebben ze ook geen elektriciteit meer. _O- De zon is daar maar ook 1 maand per jaar. Jammer dat de normale Rus moet boeten voor de acties van Poetin.

de russen gaan nog op vakantie terwijl de turken massaal naar europa moeten om als gastarbeider te werken of uitkeringen te vangen
8-)

gemiddelde rus is niet zo rijk maar nog steeds rijker dan gemiddelde turk

zaterdag 28 november 2015 @ 20:34:31 #159
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_157885932
quote:

[..]

whehehe

:')
Say what?
pi_157885967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:34 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

whehehe

[ afbeelding ]

:')
Als ze lef hebben gaan ze in Parijs staan.
pi_157891027
Ik ben alleen voor actie in Syri in overleg met de regering.
pi_157891047
(Die in Damascus dus, niet die in Istanboel.)
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:37:09 #163
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157891249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:28 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben alleen voor actie in Syri in overleg met de regering.
In principe eens. Maar goed, er is een VN-resolutie aangenomen die geweld tegen IS legitimeert. Bovendien heeft Assad momenteel geen controle over zijn grondgebied.
pi_157891296
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

In principe eens. Maar goed, er is een VN-resolutie aangenomen die geweld tegen IS legitimeert. Bovendien heeft Assad momenteel geen controle over zijn grondgebied.
Niet over alle delen... Maar als je te kennen geeft dat je ISIS doel wil aanvallen dan zul je wel toestemming krijgen.

Maar het hele idee is dat met Assad nog steeds wil vervangen door de Salafisten Coalitie van Nusra en Ahrar as-Sham...
pi_157891541
Wat de geopolitieke dimensie betreft. De Krim: de recente aanslag op elektriciteitsinfrastructuur zijn gepleegd door Tataren loyaal aan de "Mejlis" van de Krim-Tataren. Deze club wordt geportretteerd als het rechtmatige vertegenwoordigend orgaan van de Krim-Tataren. Maar deze club heeft pas volwaardige erkenning als zodanig gekregen van de coup-regering in Kiev NADAT de Krim zich had afgescheiden. Dit clubje is destijds opgericht met Turkse steun en is in feite onderhorig aan haar meesters in Ankara. Handig om te weten wie wil begrijpen wat er precies aan de gang is.
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:50:00 #166
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157891623
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet over alle delen... Maar als je te kennen geeft dat je ISIS doel wil aanvallen dan zul je wel toestemming krijgen.
Ik vrees van niet. Maar goed, dat laat onverlet dat een land als Frankrijk kilo's boter op zijn hoofd heeft. Fabius riep volgens mij zelfs na de aanslagen van Parijs dat Assad hoe dan ook weg moest. Hollande lijkt inmiddels tot bezinning te zijn gekomen, maar evenals in Libi lijkt de kleuterschoolmoraliteit van het Westen te leiden tot zeer ongewenste uitkomsten: liever anarchie en een land in een zwart gat storten dan het steunen van een weliswaar autoritaire leider.
pi_157891648
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik vrees van niet. Maar goed, dat laat onverlet dat een land als Frankrijk kilo's boter op zijn hoofd heeft. Fabius riep volgens mij zelfs na de aanslagen van Parijs dat Assad hoe dan ook weg moest. Hollande lijkt inmiddels tot bezinning te zijn gekomen, maar evenals in Libi lijkt de kleuterschoolmoraliteit van het Westen te leiden tot zeer ongewenste uitkomsten: liever anarchie en een land in een zwart gat storten dan het steunen van een weliswaar autoritaire leider.
De Fransen krijgen dan ook een harde plasser van revolutionaire massamoordenaars en kerk plunderaars. Zit in hun bloed immers.
pi_157892551
Suleimandri gewond geraakt! Hij heeft al twee operaties ondergaan aan zijn hoofd. Zie link:

M. Hanif Jazayeri ‏@HanifJazayeri
NCRI reveals: Iranian IRGC Quds Force chief Qassem Soleimani severely injured in #Syria http://www.ncr-iran.org/e(...)ely-injured-in-syria … #Iran

https://mobile.twitter.co(...)s/670743457820995585

http://www.ncr-iran.org/e(...)ely-injured-in-syria
  zondag 29 november 2015 @ 00:26:09 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_157892577
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 00:24 schreef firefly3 het volgende:
Suleimandri gewond geraakt! Hij heeft al twee operaties ondergaan aan zijn hoofd. Zie link:

M. Hanif Jazayeri ‏@HanifJazayeri
NCRI reveals: Iranian IRGC Quds Force chief Qassem Soleimani severely injured in #Syria http://www.ncr-iran.org/e(...)ely-injured-in-syria … #Iran

https://mobile.twitter.co(...)s/670743457820995585

http://www.ncr-iran.org/e(...)ely-injured-in-syria
.....
  zondag 29 november 2015 @ 00:34:56 #170
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157892759
Ja joh, waar blijven de selfies met de dokters?
pi_157892810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:31 schreef Mytho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

de russen gaan nog op vakantie terwijl de turken massaal naar europa moeten om als gastarbeider te werken of uitkeringen te vangen
8-)

gemiddelde rus is niet zo rijk maar nog steeds rijker dan gemiddelde turk

Na het Westerse embargo is de Russische economie gekrompen tot een BNP van 1100 miljard. Verdeeld over 144M inwoners is dat slechts 7640 dollar per Rus.

Turkije heeft een BNP van 806 miljard. Verdeeld over 77M inwoners levert dat 10467 dollar per Turk op. Turken zijn dus iets minder arm.

Door het embargo op Turkse goederen schiet Poetin zichzelf k in de voet. Binnenkort kunnen we Venezuela-taferelen verwachten, waar burgers in rijen voor lege supermarkten staan en geeneens wc-papier kunnen kopen. Poetin bevindt zich in een 'Zugzwang' (aldus de Russische partij Parnas): het moet reageren op Turkije (anders lijdt het nog meer gezichtsverlies), maar welke zet Poetin ook doet, Rusland zal erdoor in een slechtere positie terecht komen.
  zondag 29 november 2015 @ 00:39:30 #172
396550 Richestorags
pi_157892834
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

Na het Westerse embargo is de Russische economie gekrompen tot een BNP van 1100 miljard. Verdeeld over 144M inwoners is dat slechts 7640 dollar per Rus.

Turkije heeft een BNP van 806 miljard. Verdeeld over 77M inwoners levert dat 10467 dollar per Turk op.

Door de embargo op Turkse goederen schiet Poetin zichzelf k in de voet. Binnenkort kunnen we Venezuela-taferelen verwachten, waar burgers in rijen voor lege supermarkten staan en geeneens wc-papier kunnen kopen. Poetin bevindt zich in een 'Zugzwang' (aldus de Russische partij Parnas): het moet reageren op Turkije (anders lijdt het nog meer gezichtsverlies), maar welke zet Poetin ook doet, Rusland zal erdoor in een slechtere positie terecht komen.
Dat zegt niks als je prijsniveau, inflatie en al dat soort zaken niet meeneemt.
  zondag 29 november 2015 @ 00:40:40 #173
365082 IPA35
Patriarch
pi_157892853
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dan butthurt liberaaltjes quoten die niet kunnen hebben dat Poetin populairder is dan zij.
pi_157892874
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De discussie ging over vakantie kunnen vieren in het buitenland. Dan tellen alleen keiharde dollars.
  zondag 29 november 2015 @ 00:43:33 #175
396550 Richestorags
pi_157892908
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:41 schreef Bilge het volgende:

[..]

De discussie ging over vakantie kunnen vieren in het buitenland. Dan tellen alleen keiharde dollars.
Ja en waardoor wordt bepaald hoeveel dollars je hebt? O.a. door het prijsniveau. Als een Turk zijn hele maandsalaris moet uitgeven terwijl een Rus geld overhoudt heb je weinig aan dat hogere BNP he....
pi_157892945
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en waardoor wordt bepaald hoeveel dollars je hebt? O.a. door het prijsniveau. Als een Turk zijn hele maandsalaris moet uitgeven terwijl een Rus geld overhoudt heb je weinig aan dat hogere BNP he....
Goed punt. :P

Overigens zijn Russische toeristen zo berucht om hun gebrek aan de meest elementaire fatsoensnormen, dat sommige hotels in hun flyers/ posters adverteren dat er bij hun echt geen Russen aanwezig zijn. Ook op reviewsites voor hotellen zie je onder cons Russen genoemd worden. Ik denk niet dat Turkije rauwig moet zijn om hun verlies, en zich moet concentreren op het binnenhalen van rijkere/ beschaafdere toeristen.
pi_157892967
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

Turkije heeft een BNP van 806 miljard. Verdeeld over 77M inwoners levert dat 10467 dollar per Turk op. Turken zijn dus iets minder arm.

Door het embargo op Turkse goederen schiet Poetin zichzelf k in de voet. Binnenkort kunnen we Venezuela-taferelen verwachten, waar burgers in rijen voor lege supermarkten staan en geeneens wc-papier kunnen kopen. Poetin bevindt zich in een 'Zugzwang' (aldus de Russische partij Parnas): het moet reageren op Turkije (anders lijdt het nog meer gezichtsverlies), maar welke zet Poetin ook doet, Rusland zal erdoor in een slechtere positie terecht komen.
ookal zijn de russen armer, ze hebben nog beetje trots en hoeven niet naar europa om vuile werk te verrichten als gastarbeider of om uitkeringen te vangen.

8-)

volgens die link die je gaf

rusland : $24,066
turkey: $20,188

http://www.imf.org/extern(...)186&s=PPPPC&grp=0&a=
pi_157893066
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:46 schreef Mytho het volgende:

[..]

ookal zijn de russen armer, ze hebben nog beetje trots en hoeven niet naar europa om vuile werk te verrichten als gastarbeider of om uitkeringen te vangen.

8-)

volgens die link die je gaf

rusland : $24,066
turkey: $20,188

http://www.imf.org/extern(...)186&s=PPPPC&grp=0&a=

In Turkije stikt het anders van de Natasja's. :')

Turken remigreren per saldo vaker naar Turkije dan andersom. Nog eventjes geduld en je bent van ons af:
Per saldo steeds meer Turken weg uit Nederland
Onder deze vier groepen is de ontwikkeling bij de Turken het meest in het oog springend. Steeds meer Turken verlaten Nederland. In 2014 waren dat er ruim 5 duizend, een verdubbeling ten opzichte van de 2,5 duizend in 2009. Tegelijkertijd neemt het aantal Turken dat naar Nederland komt langzaam af. Het resultaat van deze twee bewegingen is dat het aantal Turken sinds 2012 door migratie per saldo afneemt: er vertrekken meer Turken dan er naar Nederland komen. Aan het begin van dit millennium kwamen er gemiddeld nog 4,5 duizend Turken per jaar door migratie bij. In 2014 nam het aantal met 1,6 duizend af.
  zondag 29 november 2015 @ 00:52:28 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157893067
Hakbars die met hun rommel Russische vliegtuigen proberen te raken worden even op hun plek gezet

Go to hell!
pi_157893071
Het maakt allemaal niet zo heel veel uit. Putin kan de Turkse economie in een middagje slopen, zoals hij wel vaker een economie gesloopt heeft. De effecten op de Russische economie interesseren hem daarbij weinig.
pi_157893112
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 00:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

In Turkije stikt het anders van de Natasja's. :')

Turken remigreren per saldo vaker naar Turkije dan andersom. Nog eventjes geduld en je bent van ons af:
Per saldo steeds meer Turken weg uit Nederland
Onder deze vier groepen is de ontwikkeling bij de Turken het meest in het oog springend. Steeds meer Turken verlaten Nederland. In 2014 waren dat er ruim 5 duizend, een verdubbeling ten opzichte van de 2,5 duizend in 2009. Tegelijkertijd neemt het aantal Turken dat naar Nederland komt langzaam af. Het resultaat van deze twee bewegingen is dat het aantal Turken sinds 2012 door migratie per saldo afneemt: er vertrekken meer Turken dan er naar Nederland komen. Aan het begin van dit millennium kwamen er gemiddeld nog 4,5 duizend Turken per jaar door migratie bij. In 2014 nam het aantal met 1,6 duizend af.
Natasjas zijn in turkije zeker om de turken te vermaken, en niet de russische toeristen.
bovendien werken ze tenminste nog, terwijl turken aan de uitkering en kinderbijslag zitten.

nederland enigste europese land waar turken zitten?
pi_157893179
De Russische economie is in de derde kwartaal van 2015 4% gekrompen. Met deze extra sancties waarmee Poetin zichzelf in de voet schiet plus de sancties die Turkije gaat opleggen gaat de Russische economie binnen 1 jaar stuk. Dit kan ik je op een briefje geven. Ik gun dit aan een domme leider als Poetin, alleen jammer voor de gemiddelde Russische burger die niet op hem gestemd heeft.
pi_157893188
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:54 schreef Mytho het volgende:

[..]

nederland enigste europese land waar turken zitten?
Ook in andere Europese landen neemt het af, door de aantrekkende Turkse economie en de aantrekkende Europese xenofobie.
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:52 schreef Nintex het volgende:
Het maakt allemaal niet zo heel veel uit. Putin kan de Turkse economie in een middagje slopen, zoals hij wel vaker een economie gesloopt heeft. De effecten op de Russische economie interesseren hem daarbij weinig.
De gastoevoer naar Turkije stopzetten betekent niet alleen dat Rusland 15 miljard per jaar misloopt, maar ook dat andere afnemers (met name Duitsland) zullen schrikken en naarstiger zullen zoeken naar alternatieven. Voorts heeft Turkije 2 enorme opslagplaatsen voor gas; totdat die leeg zijn, kan het alternatieven zoeken (bijvoorbeeld Qatar). In de tussentijd bouwt men aan de TANAP, die in 2018 Azerbeidjaans gas moet leveren/
pi_157893209
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:45 schreef Bilge het volgende:
Overigens zijn Russische toeristen zo berucht om hun gebrek aan de meest elementaire fatsoensnormen, dat sommige hotels in hun flyers/ posters adverteren dat er bij hun echt geen Russen aanwezig zijn. Ook op reviewsites voor hotellen zie je onder cons Russen genoemd worden. Ik denk niet dat Turkije rauwig moet zijn om hun verlies, en zich moet concentreren op het binnenhalen van rijkere/ beschaafdere toeristen.
Overigens zijn Turkse mannen zo berucht om hun gebrek aan de meest elementaire fatsoensnormen, dat sommige discotheken een actief deurbeleid hanteren zodat er bij hun echt geen Turken aanwezig zijn. Ook op reviewsites voor discotheken zie je onder cons agressieve Turken genoemd worden. Ik denk niet dat deze discotheken rauwig moet zijn om hun verlies, en zich moet concentreren op het binnenhalen van rijkere/ beschaafdere klanten.
pi_157893238
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:59 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Overigens zijn Turkse mannen zo berucht om hun gebrek aan de meest elementaire fatsoensnormen, dat sommige discotheken een actief deurbeleid hanteren zodat er bij hun echt geen Turken aanwezig zijn. Ook op reviewsites voor discotheken zie je onder cons agressieve Turken genoemd worden. Ik denk niet dat deze discotheken rauwig moet zijn om hun verlies, en zich moet concentreren op het binnenhalen van rijkere/ beschaafdere klanten.
Wat schattig, het Perzische schoothondje neemt het op voor zijn baas.
pi_157893292
Ukrainians wish to honor Turkish pilot for downing Russian jet

Activists seek to honor Turkish pilot as a 'Hero of the Ukrainian People' for downing the Russian

A number of public activists are willing to honor a Turkish pilot who shot down the Russian warplane after it violated the country's airspace as a "Hero of the Ukrainian People". Crimean Tatar leader and a Ukrainian MP Mustafa Dzhemilev was requested to assist in finding and contacting the pilot.

"If I had the right, I would honor the Turkish pilot who shot down the Russian Su-24 with the title of 'Hero of Ukrainian People'! He did more to fight the Mordor [Russia] than any of our generals altogether," said Andriy Boechko, one of initiators of the move, in a Facebook post.

The "Hero of the Ukrainian People" is a non-state title established in 2015 by a group of Ukrainian activists and volunteers. Ultimately the winners of the prize are decided by the votes of the public. In fact the metal used to make the awards is donated by Ukrainians or collected by volunteers.

Poetin heeft veel vijanden gemaakt in de afgelopen jaren. 1 voor 1 kunnen ze Rusland niet aan, maar tezamen...
pi_157893325
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 01:01 schreef Bilge het volgende:
Wat aandoenlijk, de Turk die zijn land als een semi-onafhankelijk anti-imperialistische staat neerzet terwijl het al decennia deel uitmaakt van een westers-georinteerde supranationale organisatie die haar tentakels in de gehele wereld verspreid heeft. Dat deze Turk het strategisch inzicht van een dronken gnoe heeft en net zoals zijn bekrompen president in een illusie van grandeur leeft moge duidelijk zijn.

Met je failed state.
  zondag 29 november 2015 @ 01:07:03 #188
365082 IPA35
Patriarch
pi_157893330
Wel grappig. We zien conflicten tussen echte volkeren met historie (Russen, Iranirs/Perzen) en "volkeren" die hun oorsprong vinden in wacko fascistode nationalistische bewegingen uit de tweede helft van de 19e eeuw ("Turken" en "Oekraners").
pi_157893383
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Met je failed state.
Iran is net zo een gefaalde staat hoor poepie.
pi_157893398
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 01:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het aantal terroristische aanslagen, onrust en dergelijke in Turkije en dat vergelijkt met Iran, vraag ik me dat af.
pi_157893403
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 01:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij lange na niet, onze Turken-adept.
pi_157893404
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 01:01 schreef Bilge het volgende:

[..]

Oeh, kijk uit hoor. Straks eist deze Perzische schoothond dat jij van dit forum ook moet weggaan. :')
pi_157893439
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:11 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het aantal terroristische aanslagen, onrust en dergelijke in Turkije en dat vergelijkt met Iran, vraag ik me dat af.
Jouw faillissement zal ook niet vergelijkbaar zijn met dat van Bill Gates, maar ben je daarom minder failliet? Iedereen op z'n eigen manier natuurlijk.
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 01:12 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Bij lange na niet, onze Turken-adept.
Op andere vlakken veel meer liefie.
pi_157893448
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 01:14 schreef Triggershot het volgende:
Op andere vlakken veel meer liefie.
Iran is een eiland van stabiliteit in een zee van anarchie en gefaalde staten als Turkije.
pi_157893475
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Iran is een eiland van stabiliteit in een zee van anarchie en gefaalde staten als Turkije.
Iran is een land waaruit tienduizenden mensen zijn gevlucht vanwege vervolging en angst voor de staat, een staat die vrouwen die verkracht zijn executeert, de homovriendelijkheid vergelijkbaar is met dat van IS en SA, niet een heel erg succesverhaal op vele vlakken.
pi_157893520
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wat aandoenlijk, de Turk die zijn land als een semi-onafhankelijk anti-imperialistische staat neerzet terwijl het al decennia deel uitmaakt van een westers-georinteerde supranationale organisatie die haar tentakels in de gehele wereld verspreid heeft. Dat deze Turk het strategisch inzicht van een dronken gnoe heeft en net zoals zijn bekrompen president in een illusie van grandeur leeft moge duidelijk zijn.

Met je failed state.
Ik heb al tig keer uitgelegd dat turkije geen (semi-)onafhankelijke staat is, zelfs in Jip-en-Janneke-taal. Ik vrees dat je bevattingsvermogen tekort schiet en ga niet in herhaling vallen.

Jij schreef eerder in een discussie met Trigger dat Turkije de noodtoestand heeft uitgeroepen, terwijl dit sinds 2002 niet meer is gebeurd.

Turkije is het enige enigszins stabiele land in de regio. Griekenland, Oekraine, Syri, Irak, Georgi, Egypte, Cyprus: allemaal zitten ze diep in de shit, terwijl Turkije nog steeds groeicijfers laat zien. Het is zowat de enige staat zonder olie en gas, en toch aardig zijn zaakjes op orde. w/
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:07 schreef IPA35 het volgende:
Wel grappig. We zien conflicten tussen echte volkeren met historie (Russen, Iranirs/Perzen) en "volkeren" die hun oorsprong vinden in wacko fascistode nationalistische bewegingen uit de tweede helft van de 19e eeuw ("Turken" en "Oekraners").
Pfff. Alsof voorheen het Turkse volk niet bestond.
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Oeh, kijk uit hoor. Straks eist deze Perzische schoothond dat jij van dit forum ook moet weggaan. :')
Ook zoiets kansloos. :')
  zondag 29 november 2015 @ 01:19:50 #198
365082 IPA35
Patriarch
pi_157893525
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran is een land waaruit tienduizenden mensen zijn gevlucht vanwege vervolging en angst voor de staat, een staat die vrouwen die verkracht zijn executeert, de homovriendelijkheid vergelijkbaar is met dat van IS en SA, niet een heel erg succesverhaal op vele vlakken.
Desalniettemin minder expats dan Turkije _O-
pi_157893529
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ook in andere Europese landen neemt het af, door de aantrekkende Turkse economie en de aantrekkende Europese xenofobie.

[..]

kom eens met een engels of nederlands artikel, ik kan geen turks lezen.

maar komt de afname van turken in duitsland omdat ze weg worden geconcurreerd door de Polen?
of omdat ze vergrijzen, minder dan 10 kinderen maken per gezin?
:?
7 miljoen turken in duitsland kan nog een tijdje duren voordat ze weg zijn.
pi_157893530
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Desalniettemin minder expats dan Turkije _O-
Het is maar waar je de nadruk van succes en falen legt natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')