Een leeg melk karton is toch heel wat anders dan een gebouw met inwendig stalen frame en betonnen kolommen? Beetje een vreemde vergelijking die je maakt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het grappige is dat dat eigenlijk wel ongeveer is wat er gebeurt. Als het eenmaal gaat, dan gaat het ook. Tuurlijk, het ondervind nog wel iets van weerstand, maar niet bijzonder veel. Neem bijvoorbeeld een leeg melk karton, of iets vergelijkbaars. Als je daar gewicht op gaat stapelen gaat dat even goed, en vervolgens in 1 keer helemaal fout.
Zoals als zo vaak aangekaart; WTC7 verloor z'n structural support HORIZONTAAL... door die constructie waarbij er kruisverbindingen waren gemaakt om de load over te dragen aan andere balken kon dat gebeuren.quote:Op maandag 30 november 2015 23:59 schreef jogy het volgende:
Die WTC7 doet dat niet, het stort in elkaar alsof het echt maar gedragen werd op n balkje en de rest er maar voor de sier bij gebouwd was. alle kracht is uit heel het gebouw verdwenen, geen enkele noemenswaardige weerstand voor het instorten dat het deed
Mwoah, weet ik niet hoor. Stel dat er 'maar' een stuk of 50 (of 100) doden te betreuren waren omdat de torens gewoon gevacueerd konden worden en beschadigd bleven staan, dan weet ik niet of ze ongestraft hadden kunnen doen wat ze deden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een kolder, als die torens niet ingestort waren door die vliegtuigen dan had dat weinig veranderd aan het beleid wat er op volgde.
De brand was er natuurlijk al wel en dat maakte evacueren al vrijwel onmogelijk. De aanslagen waren gepleegd en dat was voldoende reden voor het invoeren van de patriot act.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, weet ik niet hoor. Stel dat er 'maar' een stuk of 50 (of 100) doden te betreuren waren omdat de torens gewoon gevacueerd konden worden en beschadigd bleven staan, dan weet ik niet of ze ongestraft hadden kunnen doen wat ze deden.
Alles boven de verdiepingen kan je lastig evacueren, ik vraag met trouwens af konden ze niet met helicopters op het dak landen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, weet ik niet hoor. Stel dat er 'maar' een stuk of 50 (of 100) doden te betreuren waren omdat de torens gewoon gevacueerd konden worden en beschadigd bleven staan, dan weet ik niet of ze ongestraft hadden kunnen doen wat ze deden.
Ja het is een gigantische (en overdonderende) stap als het waar blijkt te zijn, ben ik het helemaal met je eens maar in de tiental jaren dat ik met 11 september bezig ben geweest heb ik juist weer geen overtuigend bewijs kunnen vinden dat het niet zo was eigenlijk. Te veel haken en ogen aan de officile verklaring, te veel toevalligheden rond die tijd en een te grote snelle snelheid wat de reactie betreft (jaahaa, het is ook nooit goed, besef ik me ook wel). Ik ben het met je eens dat het valt of staat met de daadwerkelijke natuurkunde van het in elkaar storten van de torens en wtc7, ik ben het er alleen niet mee eens dat de gepropageerde verklaring de juiste hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat stukje van kijken naar de gevolgen en het dan omdraaien snap ik nooit zo goed.
Ja, we kunnen niet ontkennen dat het gebruikt is als aanleiding en excuus voor de eigen agenda etc. etc. Maar hoe ga je van die constatering naar het omdraaien en de mensen die handig gebruik maken van een event, ervan beschuldigen dat ze die event zelf opgezet hebben?
Vooral; op basis waarvan?
Die denkstap wordt door alle complotters veel te snel en te makkelijk gemaakt, bijna alsof het heel logisch is en niet anders kan, maar er is een WERELD van verschil tussen ergens handig gebruik van maken en het zelf veroorzaken.
Voor mijn part ga je zover als dat er voorkennis aanwezig was en dat ze niets hebben gedaan om het te voorkomen. Maar dan nog, is het een ENORME stap om het om te draaien en te stellen dat ipv passief laten gebeuren om actief iets zelf uit te voeren.
niks hoor. Veel waren al buiten. Er werd met harde hand gesommeerd weer naar binnen te gaan. Er hebben mensen gezegd dat gedreigd werd met ontslag als je niet naar binnen ging. Wat ze dus wijselijk geweigerd hebben.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
De brand was er natuurlijk al wel en dat maakte evacueren al vrijwel onmogelijk. De aanslagen waren gepleegd en dat was voldoende reden voor het invoeren van de patriot act.
Waar is je bron?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
niks hoor. Veel waren al buiten. Er werd met harde hand gesommeerd weer naar binnen te gaan
. Er hebben mensen gezegd dat gedreigd werd met ontslag als je niet naar binnen ging. Wat ze dus wijselijk geweigerd hebben.
helikopters was het strikt verboden om te helpenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alles boven de verdiepingen kan je lastig evacueren, ik vraag met trouwens af konden ze niet met helicopters op het dak landen?
En zo eventueel mensen redden?
Bron?quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
helikopters was het strikt verboden om te helpen
is naar voren gekomen in allerlei docus. Weet zo niet.quote:
Ah in een docu dan moet het waar zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
is naar voren gekomen in allerlei docus. Weet zo niet.
Google zelf.
Wat ik er over vind is dat stijgende hete lucht het nogal lastig maakt om te landen en dat er te veel rook was. Ook zou de toegang tot het dak afgesloten zijn om springers en stunters te weren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
is naar voren gekomen in allerlei docus. Weet zo niet.
Google zelf.
En hier laat je zien dat je geen fluit begrijpt van wat ATuinhek ermee wil zeggen. Je verdraait zelfs zijn woorden om hem belachelijk te maken. Zwak hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:19 schreef Lichtkogel het volgende:
"Pak iets vergelijkbaars als WTC 7, zoals een leeg melk karton, leg er een gewicht op en het zal vanzelf bezwijken"
Gekste vergelijking die ik ooit heb gehoord.
Nogmaals; een leeg melk karton heeft GEEN stalen frame en gigantische betonnen inwendige kolommen.
'harde hand' is misschien wat overdreven maar toen de tweede toren nog niet geraakt was werden ze inderdaad gezegd weer naar binnen te gaan. (ik kan me niet heugen gehoord te hebben dat mensen een brandend gebouw weer terug in zijn gestuurdquote:
Dat kan ik me nog wel enigszins voorstellen ivm vallend puin en dergelijke.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
'harde hand' is misschien wat overdreven maar toen de tweede toren nog niet geraakt was werden ze inderdaad gezegd weer naar binnen te gaan. (ik kan me niet heugen gehoord te hebben dat mensen een brandend gebouw weer terug in zijn gestuurd)
Merk dat men voor het gemak maar niet op deze post is ingegaan.quote:Op maandag 30 november 2015 22:19 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een ontzettend dom rapport? LOL
Als 1 kolom het begeeft, dan zou je toch op zijn MEEST een asymmetrische instorting moeten hebben ipv het volledige gebouw rechtlijnig naar beneden in een paar seconden?
[..]
Kijk nu eens naar de filmpjes van de andere brandende skyscrapers. Staan veeele malen erger in de brand dan WTC 7, echter blijven allemaal gewoon keurig overeind staan.
Hier, nog een voorbeeldje voor je dan maar
Gebouw VOLLEDIG in de hens, itt WTC 7:
[ afbeelding ]
En de volgende dag.... Tadaaaa:
[ afbeelding ]
En zo zijn er nog legio voorbeelden. Gaarne even op bovenstaande ingaan.
[..]
Wat loop je nou elke keer te zemelen op het feit dat ik van HEEL dit topic, op 1 miniem puntje ongelijk had, en dat is de wet van vrije-valsnelheid. Wat doet heel die wet ernou toe als dat gebouw gewoon is neergehaald met explosieven?
Ben jij verwant aan Tingo of zo? Die heeft ook een flinke blinde vlek voor voorbeelden en analogien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:19 schreef Lichtkogel het volgende:
"Pak iets vergelijkbaars als WTC 7, zoals een leeg melk karton, leg er een gewicht op en het zal vanzelf bezwijken"
Gekste vergelijking die ik ooit heb gehoord.
Nogmaals; een leeg melk karton heeft GEEN stalen frame en gigantische betonnen inwendige kolommen.
Ik neem aan dat jij ook wel begrijp dat een 'leeg melk karton' geen stalen inwendig framewerk heeft met betonnen kolommen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ben jij verwant aan Tingo of zo? Die heeft ook een flinke blinde vlek voor voorbeelden en analogien.
No shit sherlockquote:Op dinsdag 1 december 2015 13:57 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook wel begrijp dat een 'leeg melk karton' geen stalen inwendig framewerk heeft met betonnen kolommen?
dat is natuurlijk geen bewijs dat het wel zo isquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef jogy het volgende:
geen overtuigend bewijs kunnen vinden dat het niet zo was eigenlijk.
true, simpel is hier vooral bedoeld in de zin dat een normale ineenstorting als verklaring simpeler is dan een conspiracy met controlled demolition en enorm complot en alles wat daarbij komt kijken .quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef jogy het volgende:
dan komt er ook nog bij dat als wtc7 zo simpel te verklaren is NIST er geen 7 jaar over had gedaan om het daadwerkelijk ook te verklaren, daar komt wel iets meer bij kijken dan middelbare school natuurkunde blijkbaar.
Wat vooral lastig is voor jou is goed lezen blijkbaar..quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:47 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Merk dat men voor het gemak maar niet op deze post is ingegaan.
Ach ja, zal wel 'te lastig' zijn denk ik zo.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:24 schreef nikao het volgende:
[..]
Oftwel; een horizontale verplaatsing van het verlies van support. PRECIES wat je ziet gebeuren.
Staat overigens gewoon uitgelegd...
[..]
Ja en? .. geef mij eens de details welk materiaal die gebruikten, hoe hoog die waren, hoe de constructie was.. (hadden die ook zo'n 'zwak' punt) etc. etc. ?
Dat jij gewoon klakkeloos 2 gebouwen met elkaar vergelijkt zegt eigenlijk al wel weer genoeg.
[..]
Logica is ook niet je sterkste punt wel?
Naast het feit dat ik net je er op wijs dat het niet gaat om 1 punt, laat dit gewoon keer op keer zien hoe jij te werk gaat; Je schroomt niet om hoog van de toren te blazen dat iets ECHT belachelijk is en niet kan, om vrolijk het basisprincipe hierachter gewoon totaal niet te begrijpen?
En dit weerhoudt je er niet van om (in een ander topic) later vrolijk weer hetzelfde te doen.
Nu doe je gewoon alsof je dom bent. Toch?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus wel de vergelijking die jullie maken
Dat was niet het punt van de vergelijking. Lees hem nog maar eens.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus wel de vergelijking die jullie maken
Ah, ok.. had ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:08 schreef nikao het volgende:
[..]
Wat vooral lastig is voor jou is goed lezen blijkbaar..
jammer hoor..
[..]
@ nikao en consorten; gelieve even op bovengenoemde post (#168) ingaan, want ik heb hier nog geen serieuze reactie op gezien behalve een ad hominem. Kom op, doe jullie best eens..quote:Op maandag 30 november 2015 21:05 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Niet ingestort:
Niet ingestort:
Niet ingestort:
WTC 7 wel ingestort??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leg eens uit
En hoe zijn deze gebouwen en schade vergelijkbaar volgens jou met wtc 7? Leg het eens uit in je eigen woorden als je daar toe in staat bent, linkdumps zijn geen vorm van discussie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:21 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
@ nikao en consorten; gelieve even op bovengenoemde post (#168) ingaan, want ik heb hier nog geen serieuze reactie op gezien behalve een ad hominem. Kom op, doe jullie best eens..
Nou... de schade aan die gebouwen is zelfs vele malen erger dan die van WTC 7, zoals je duidelijk kan zien. Echter bleven allemaal gewoon overeind staan, ook al waren deze zwaar gehavend. Dit komt door de stalen constructie die de boel altijd overeind houdt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe zijn deze gebouwen en schade vergelijkbaar volgens jou met wtc 7? Leg het eens uit in je eigen woorden als je daar toe in staat bent, linkdumps zijn geen vorm van discussie
Nee dat kan zo lijken in de selectieve plaatjes die jij gebruikt omdat alleen die in je straatje passen en je niet in staat bent om met een kritische blik naar alle details te kijken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:28 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nou... de schade aan die gebouwen is zelfs vele malen erger dan die van WTC 7, zoals je duidelijk kan zien. Echter bleven allemaal gewoon overeind staan, ook al waren deze zwaar gehavend. Dit komt door de stalen constructie die de boel altijd overeind houdt.
WTC 7 was niet alleen brand maar kreeg nogal wat puin over zich heen, maar die plaatjes wil jij niet zien of posten.quote:Wolkenkrabbers worden zo gebouwd dat ze altijd overeind blijven staan bij een brand, want als dit niet het geval zou zijn zouden in alle grote steden alle gebouwen als dominostenen omvallen, mocht 1 het begeven.
Kwam op deze gebouwen puin neer van een ander instortend gebouw?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe zijn deze gebouwen en schade vergelijkbaar volgens jou met wtc 7? Leg het eens uit in je eigen woorden als je daar toe in staat bent, linkdumps zijn geen vorm van discussie
Zijn deze gebouwen op de zelfde manier in opzet gebouwd zoals WTC7?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:28 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nou... de schade aan die gebouwen is zelfs vele malen erger dan die van WTC 7, zoals je duidelijk kan zien. Echter bleven allemaal gewoon overeind staan, ook al waren deze zwaar gehavend. Dit komt door de stalen constructie die de boel altijd overeind houdt.
Wolkenkrabbers worden zo gebouwd dat ze altijd overeind blijven staan bij een brand, want als dit niet het geval zou zijn zouden in alle grote steden alle gebouwen als dominostenen omvallen, mocht 1 het begeven.
Wat was het 'nog meer' dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:36 schreef Chewie het volgende:
Het was dan ook niet alleen "brand" bij het wtc, wil je gewoon niet lezen of wat is het?
Toch leuk dat je negeert dat het stalen deel wel deels in is gestort... Dat kan volgens jou toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Lichtkogel het volgende:
Hier NOG een voorbeeld, van een torenbrand in Madrid, met tijdens en na de brand foto:
[ afbeelding ]
En tadaaa... blijft OOK gewoon overeind staan:
[ afbeelding ]
Dit heeft niks te maken met 'selectieve' voorbeelden zoeken, want het is een FEIT dat voor 9-11 en na 9-11 nog NOOIT een wolkenkrabber/toren is ingestort door een brand.
Zo ja, dan zie ik graag het voorbeeld tegemoet. Tip voordat je gaat zoeken: dat voorbeeld ga je niet vinden.
Kortom, WTC 7 was controlled demolition, anders had het gebouw gewoon nog overeind gestaan.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Lichtkogel het volgende:
Hier NOG een voorbeeld, van een torenbrand in Madrid, met tijdens en na de brand foto:
[ afbeelding ]
En tadaaa... blijft OOK gewoon overeind staan:
[ afbeelding ]
Dit heeft niks te maken met 'selectieve' voorbeelden zoeken, want het is een FEIT dat voor 9-11 en na 9-11 nog NOOIT een wolkenkrabber/toren is ingestort door een brand.
Zo ja, dan zie ik graag het voorbeeld tegemoet. Tip voordat je gaat zoeken: dat voorbeeld ga je niet vinden.
Kortom, WTC 7 was controlled demolition, anders had het gebouw gewoon nog overeind gestaan.
Je wil gewoon echt niet lezen he?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:38 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Wat was het 'nog meer' dan?
Je ziet toch dat van ALLE voorbeelden die ik geef dat deze gebouwen toch VELE malen erger in de brand staan en vele malen erger beschadigd zijn dan WTC 7 ooit was?
Hier nogmaals de blueprint van WTC 7, waarop je 24 interne en 18 externe kolommen ziet die het gebouw overeind hielden. (i.t.t. 'leeg melk karton voorbeeld)quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zijn deze gebouwen op de zelfde manier in opzet gebouwd zoals WTC7?
Hadden ze ook een grote hal?
En kwam tegen deze gebouwen ook puin tegenaan van een ander veel hoger instortend gebouw?
Deels ingestort, echter het overgrote deel van het gebouw staat, ook al zwaar gehavend, gewoon nog overeind, zoals het hoort. Net zoals het TU Delft wat maar 'deels' instortte.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Toch leuk dat je negeert dat het stalen deel wel deels in is gestort... Dat kan volgens jou toch helemaal niet?
Netjes, echter die 'valt om' en doet dus niet 'instorten' zoals WTC 7 deed.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alstu gewoon zomaar was niet eens een brandje voor nodig..
Moeilijk he, de waarheid onder ogen zien?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:41 schreef Chewie het volgende:
Het is wel goed kogel, je staat totaal niet open voor discussie en wil alleen maar bevestigd worden in je eigen gecreerde waarheid.
Oogkleppen op, oren dicht en gewoon nog een keer je onzin posten, lekker bezig
Welke waarheid? Jij bent degene met oogkleppen op en degene die vooral niet wil zien dat er meer dan alleen brand was (nogal veel puin) en dat de door jou geplaatste foto's nogal een eenzijdig beeld geven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Moeilijk he, de waarheid onder ogen zien?
Deels ingestort is nog steeds meer dan jij stelde wat mogelijk wasquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:41 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Deels ingestort, echter het overgrote deel van het gebouw staat, ook al zwaar gehavend, gewoon nog overeind, zoals het hoort. Net zoals het TU Delft wat maar 'deels' instortte.
Kan je die vergelijkingen niet inzien en wat er dan mis is met WTC 7?
Ja maar hij valt wel om, gewoon zomaar ...quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Netjes, echter die 'valt om' en doet dus niet 'instorten' zoals WTC 7 deed.
Domme vergelijking dus.
We hadden het over instorten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Lichtkogel het volgende:
Ach zijn eigen voorbeeld spreekt het "Dit komt door de stalen constructie die de boel altijd overeind houdt." deel al tegen, dus het lijkt me allemaal wel duidelijk ja.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar hij valt wel om, gewoon zomaar ...
Maar dat kan volgens jou niet!
ik citeer
[..]
We hadden het over instorten.
en ik geef je een gebouw wat instort zonder explosieven zonder brand..
gewoon zomaar..
DIT GING IK NIET VINDEN!!!!
het koste me nog geen minuut!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |