Joe, koekoek, het is zijn kind he..quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
nee over het tijdstiphij is laat thuis ,dan eten, dan moet hij op G passen en daarna de hond uit laten. Dan ligt hij om twaalf uur in bed. Wat opgelost kan worden door eerder thuis te komen en anders niet zeuren
![]()
Hij doet wel wat ik vraag hoor, en in t weekend helpt hij ook mee.
Over het huishouden ,ik ben niet zo fanatiek meer als vorige maand (de hormonen waren tijdelijk) maar ik zorg er wel voor dat de was bijgehouden wordt, dagelijks stofzuigen, huiskamer aan kant, keuken opgeruimd. Liefst doe ik ook de slaapkamers maar daar heb ik geen zin in. Ledikant van G. Is een grote opslag ruimte van wasgoed ,lege pamperverpakkingen, draagdoeken en knuffeldieren
vandaar dus de cosleeper
quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:02 schreef LuDann het volgende:
Kiek dan! Mijn baby lijkt zo klein naast de poes.
[ afbeelding ]
Nog steeds niet slapen dus maar goed, ze lijkt nog happy.
Ik heb n Liliputi jas, zooooo fijnquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:02 schreef Cassandra87 het volgende:
We moeten maar op zoek naar een draagcover dan kan hij met kind de hond uitlaten
Ja duh, oppassen, opletten, even er bij blijven, knuffelenquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:04 schreef JantinaGr het volgende:
Als mijn vriend met de baby bezig is, noem ik het geen oppassen hoor. Het is zijn baby. Oppassen doet een oma / vriendin etc.
Hier gebeurd nu juist meer aan het huishouden dan toen ik aan het werk was.
Voorheen 1x per week de was, stofzuigen, badkamer, toilet etc. Nu gebeurd dit allemaal om de dag of dagelijks. Badkamer nog wel eens per week.
Ik heb dan wel een baby die zelfstandig wil slapen en dan ook gewoon 2 keer overdag lekker 2/3 uur als een blok slaapt en dat zijn de momenten dat ik door het huis vlieg.
Ben wel heel benieuwd hoe het is als ik straks weer moet werken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Het huishouden heb ik opgezegd hoor.![]()
die past mijn man nietquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik heb n Liliputi jas, zooooo fijnmet zo'n inritsbaar stuk dat je voor of achter kan doen, zodat je je kind op de buik of rug kan dragen.
nummer twee komt pas als nummer een het huishouden kan overnemenquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:04 schreef Estrys het volgende:
Was bijhouden, huiskamer aan kant, keuken, stofzuigen... Lieve mensen, hoe gaan jullie dat met meer kinderen doen?dan streep de huiskamer maar alvast van je lijstje
die ziet er hier standaard uit als een kinderdagverblijf en dan bedoel ik een Kdv aan het einde van een dag
Ik heb het opgegeven in ieder geval.
Ja, ze is behoorlijk sterk al, zei de CB arts. Misschien omdat ze zo bewegelijk is. Ik moet opletten met waar ik haar neerleg want ze kan al wriemelend best vooruit komen. Laatst had ik de rits van de cosleeper niet dichtgedaan en toen was ze eruit gewriemeld, zo ons bed op.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:07 schreef Fuente het volgende:
LuDann wat kan ze haar hoofd al goed ophouden zeg! Beer kan wel goed zitten (op schoot, hoofdje goed rechthouden enzo) maar op haar buik lukt haar dat nog niet. Ik leg haar denk ik ook niet vaak genoeg op haar buik, want spugen.
Huishouden (alweer?). Ik probeer het beneden voor het oog netjes te houden
En ik stofzuig dagelijks ivm huisdieren. En ik word nerveus als ik overal zooi zie. Maar om nou te zeggen dat het hier erg schoon is, nee. Vooral dingen zoals de badkamer en keuken en een keer goed dweilen.
Dit inderdaad!quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:04 schreef JantinaGr het volgende:
Als mijn vriend met de baby bezig is, noem ik het geen oppassen hoor. Het is zijn baby. Oppassen doet een oma / vriendin etc.
Ja heel bekendquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:27 schreef twist02 het volgende:
Estrys!
Klinkt dit trouwens bekend voor iemand? Onze Minion heeft nog steeds regelmatig (als in: minimaal 1-2x per dag) de hik. Maar het gekke is dat ze het juist niet net na een voeding heeft, maar als we d'r uit bed halen of net voor de volgende voeding
En ze 'spuugt' dan ook regelmatig nog een beetje (ook zonder de hik), maar dat lijkt meer op water dan op melk (heel dun en vrijwel kleurloos)...?
And on a brighter note: onze baby doet niet aan kusjes geven, alleen aan tongzoenen -->![]()
Is dat iets om me zorgen over te maken of is dat al te laat?
Ja stel je voor dat je als ouder per ongeluk oppassen zegt..quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:11 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit inderdaad!Ķf het heet bij beide ouders 'oppassen', ķf bij beide niet. Maar vaders die oppassen en moeders die 'gewoon' bij het kind zijn, daar kan ik niet zo goed tegen...
Niet richting jouw man hoor Cassandra, puur in het algemeen!
quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:31 schreef pinquit het volgende:
Jemig wat was het voor onze oma's lastig eigenlijk, zo zonder forum
Wat heerlijk he?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij horen hier vooral veel Aaaaahhhhh*gil*huaarrrrrrrrrrrrrr
We kunnen er echt niet bij hoe blij onze baby is! We genieten zo van haar![]()
![]()
Hier net zo. En liedjes zingen is de shit. Dus ze heeft twee ouders die dag in dag uit belachelijke liedjes aan het zingen zijn. Volgens mij vraagt ze zich later af waarom niet alle liedjes haar naam bevatten, want de eerste jaren van dat leven was dat toch zo?quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:08 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Wat heerlijk he?Onze baby is ook zo'n blije, werkelijk alles amuseert haar en schaterlachen is helemaal de bom.
![]()
En dan heb je die baby (en dat is geweldigquote:Op vrijdag 27 november 2015 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil ook een lachende en brabbelende baby #ongeduldig
Dit is de eerste keer dat dit gebeurt sinds ze mini was, dus ik hoop niet dat het een gewoonte wordt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:36 schreef Selvaria het volgende:
Zo te horen heeft Wolk een behoorlijk omgekeerd ritme LuDann. Wat lastig.
+1quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:35 schreef Selvaria het volgende:
[..]
En dan heb je die baby (en dat is geweldig), maar dan verlang je terug naar het moment waarop je baby nog wel op je sliep en hele dagen wilde knuffelen in plaats van de hele wereld ontdekken.
Mijn W. van 4 weken doet dat ook al, alleen ga ik de ruimte niet uit, maar doe alleen het licht uit. Tegen 'm praten of z'n handen vasthouden haalt niks uit, dus ik gok dat het hier echt het donker is.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:03 schreef Hupje het volgende:
Even kijken of iemand het herkent of tips heeft. J. gaat de laatste dagen gillen zodra je de lamp in zijn kamertje uit doet en wegloopt. Kan dit te maken hebben met verlatingsangst, of bang voor het donker? En wat kan ik er aan doen? Ik neem hem nu vaak maar op schoot of probeer de sterrenprojector, maar het resultaat is dan dat hij zeker niet slaapt. Hij is bijna 8 maanden oud.
Gilt ie ook als je alleen de lamp uitdoet maar (hoorbaar voor hem) zelf nog even blijft staan of gilt hij ook als je met de lamp aan wegloopt? 8 maanden is geloof ik wel hét moment voor verlatingsangst maar geen idee hoe je daar nou het beste mee om kunt gaan (is effe te lang geleden om me te herinneren hoe we dat met Minke deden. Ik geloof dat we wel hoorbaar voor haar bleven zodat ze kon horen dat we er nog waren (rommelen in de badkamer naast haar kamer, was vouwen op onze kamer weer iets verderop) en dat steeds verder uitbereieden. En soms gewoon aan toegeven en uren bezig zijnquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:03 schreef Hupje het volgende:
Even kijken of iemand het herkent of tips heeft. J. gaat de laatste dagen gillen zodra je de lamp in zijn kamertje uit doet en wegloopt. Kan dit te maken hebben met verlatingsangst, of bang voor het donker? En wat kan ik er aan doen? Ik neem hem nu vaak maar op schoot of probeer de sterrenprojector, maar het resultaat is dan dat hij zeker niet slaapt. Hij is bijna 8 maanden oud.
Ligtquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:49 schreef ingee het volgende:
Ben je er nog bij dan Hupje? Of loop je daarna direct weg? Als in ligt uit = mama weg.
Ludann, moest aan je denken in de Hema. We hebben nu een Wolk slaapzak.
Oh echt?quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:49 schreef ingee het volgende:
Ben je er nog bij dan Hupje? Of loop je daarna direct weg? Als in ligt uit = mama weg.
Ik ookquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:49 schreef ingee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juh. Of echt regelen (om je productie te verhogen, clusteren is volgens mij echt mama honger)quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:17 schreef silliegirl het volgende:
Ben ik weer hoor.![]()
W. wilde om 19, 20 en 21 drinken. Dat zal clustervoeden zijn denk ik he? Heeft ie tot nu niet in deze hoedanigheid gedaan..
quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:17 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby is ook zo leuk, ik moet ook de hele dag aan haar denken hoor.![]()
Oh ja, dat jumpsuitje! Daar past Wolk helaas ook niet meer in, de Hema jumpsuitjes vallen zo klein. En die slaapzak is echt superleuk en niet duur, maar ik heb eigenlijk wel genoeg aan de twee slaapzakken die ik heb.
Ik heb wel strijkapplicaties gevonden daar, met wolkjes. Ik denk dat ik die van de week eens ga halen.Ja, maar je moet vast nog 68/80?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=w&w=12&q=wolk newborn
Spuit 11 weer![]()
Ik heb het idee dat hij begint te gillen (echt schel) zodra hij weet dat hij moet gaan slapen. Erbij blijven zonder oppakken helpt niet, maar oppakken is niet slapen. Weggaan is niet goed (met of zonder lampje) ongeacht of ik in de buurt blijf of niet. Alleen de plafondlamp aanlaten heb ik nog niet geprobeerd.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:28 schreef Lijnloos het volgende:
Gilt ie ook als je alleen de lamp uitdoet maar (hoorbaar voor hem) zelf nog even blijft staan of gilt hij ook als je met de lamp aan wegloopt?
Ze zit sinds een week of 2 in een slaapzak 68/80 (waar ik al 2 saaie witte van heb). De slaapzakjes die ze hiervoor had waren een vreemde maat 60 en dat paste echt niet meer.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:23 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja, maar je moet vast nog 68/80?
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=w&w=12&q=wolk newborn
Spuit 11 weer
R doet dit ook. Ze staat ook als een gevangene aan de spijlen te rammelen. Dus valt ze nu in slaap in de Poang op haar kamer op schoot. Dan moeten we nog minimaal 15 minuten wachten met opstaan, anders begint het feest opnieuw.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij begint te gillen (echt schel) zodra hij weet dat hij moet gaan slapen. Erbij blijven zonder oppakken helpt niet, maar oppakken is niet slapen. Weggaan is niet goed (met of zonder lampje) ongeacht of ik in de buurt blijf of niet. Alleen de plafondlamp aanlaten heb ik nog niet geprobeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt, dus net beneden na een uur feest, één berichtje over spijlen en gevangene en hoppa! Demo!
Jaaa, je hoopt die wolk gewoon voor een klein prijsje in v&a te zien he?quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:39 schreef LuDann het volgende:
Inge.Je kleine inmate.
Je had eigenlijk een slaapzak met horizontale streepjes moeten kopen.
Volgens mij hebben we dezelfde babymonitor trouwens.![]()
quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:07 schreef ingee het volgende:
Ah k*t!
Ik hou m'n grote mond voortaan wel.Hehe die R. Fijn hoor, zo'n wannabe-dreumesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt, dus net beneden na een uur feest, één berichtje over spijlen en gevangene en hoppa! Demo!
Sjaak wil overdag niet meer slapen. Heel grote huils als we hem in zijn slaapzak doen en hartverscheurende huils als hij zijn bedje ziet (hij slaapt hier in de deryan tent). En dan moet hij eerst Heel Veel knuffelen met 1 van ons, tot hij snikkend (met duim in de mond) in slaap valt. Heel vermoeiend voor ons ook.
Het ging al lastig maar de reis, vakantie en jetlag helpen niet mee natuurlijk. En hij zit in een sprong. Die duurt precies even lang als onze vakantiequote:Op zaterdag 28 november 2015 04:16 schreef Cassandra87 het volgende:
In t algemeen niet of sinds de vakantie niet mwc? Hebben die kleintjes ook last van een jetlag?
Ik heb voor t eerst sinds weken minder melk. Arm ding was gewoon chagrijnig tijdens t drinken. Wat een kabaal kwam daar uit. Mopperen, schoppen, aan mijn tepel trekken. Toen de andere borst ook maar aangeboden, nou is hij tevreden. Hoop echt dat ik niet van overproductie naar onderproductie gamaar dat het zich nou stabiliseert en dat hij voldoende heeft aan mijn melk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:32 schreef ingee het volgende:
Slaaaap!
Ik zag nog een indebuikuitdebuik van MC. Nu al!
Ik dacht dat ik mijnes vergeten was, maar dat duurt nog even.
Vandaag wel 9 maanden!
En ik las op fb over kledingcombinaties Cassandra?
Gisteren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan toch prima
![]()
Nee trui over pakje ipv onder pakje.
Gisteren een romper en jumpsuit klaar gelegd en nu heeft hij blijkbaar twee rompers aan want man was vergeten om de oude romper uit te doenslaapgebrek. Had het zelf nog niet gezien want weekend dus dan is het mijn mans beurt om de vroege verschoning te doen
![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:01 schreef ingee het volgende:
M heeft eens staan vloeken en tieren in de nacht over een nieuw schattig "stom k*tpakje wat toch helemaal niet past! waarom koop je altijd van die onpraktische zooi!".
Ja, de mouwen zijn niet voor de benen bedoeld he!
Hier ook met vier weken op zijn zij, maar daarna niets meer. Bij vier maanden van rug naar buik. Grappig hč om te zien!quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik word gek. Ik had W. even op mijn bed gelegd zodat ik naar het toilet kon. Ik had hem op het dekbed op zijn rug gelegd, kom ik terug, ligt 'ie op z'n zij. Hij is 4 weken, dat kan toch niet? Zou ik zo moe zijn dat ik al niet meer opmerk hoe ik m'n kind wegleg?
hup, broek aan en naar buiten. Dat zal je humeur vast beter maken. En probeer G te vertrouwen, hij laat het je ehct wel weten als hij honger heeft. En anders nog eens een LK inschakelen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook vroeg op zijn zij, maar meer omdat hij dan zo met zijn armen maait dat de zwaartekracht daar voor zorgt.
Ik heb weer zo'n dag, voel me compleet futloos en verdrietig. Mopperend baby, lijkt gewoon totaal niet vrolijk. Of hij slaapt, die twee standen heeft hij. Ik merk ook dat ik onzeker word over de bv. Vannacht leek hij niet tevreden. Vanochtend extra aangelegd maar dan begint hij te spugen. Ik weet gewoon niet hoeveel hij binnen krijgt en ik hou niet van controle verliezen. Maar vaker aanleggen/borst wisselen durf ik ook niet omdat ik bang ben dat ik weer last van overproductie krijg. En dan ben ik weer aan het twijfelen of ik na mijn verlof wel volledig bv zal geven. Ik wil graag wat leuks doen, lekker de hort op maar ik heb niet eens energie om mijn broek aan te doen
Wat Jagar zegt:broek aan en gaan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook vroeg op zijn zij, maar meer omdat hij dan zo met zijn armen maait dat de zwaartekracht daar voor zorgt.
Ik heb weer zo'n dag, voel me compleet futloos en verdrietig. Mopperend baby, lijkt gewoon totaal niet vrolijk. Of hij slaapt, die twee standen heeft hij. Ik merk ook dat ik onzeker word over de bv. Vannacht leek hij niet tevreden. Vanochtend extra aangelegd maar dan begint hij te spugen. Ik weet gewoon niet hoeveel hij binnen krijgt en ik hou niet van controle verliezen. Maar vaker aanleggen/borst wisselen durf ik ook niet omdat ik bang ben dat ik weer last van overproductie krijg. En dan ben ik weer aan het twijfelen of ik na mijn verlof wel volledig bv zal geven. Ik wil graag wat leuks doen, lekker de hort op maar ik heb niet eens energie om mijn broek aan te doen
Dat zou mijn man ook kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:19 schreef ingee het volgende:
Je hebt van die drukknoopjes aan de onderkant voor het verschonen, die stonden open en idd hoofd erdoor, hoppa!
eerst even ontbijten, dan lekker even de stad in.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:34 schreef Cholula het volgende:
[..]
Wat Jagar zegt:broek aan en gaan.
Binnen blijven zitten en bedenken wat je allemaal wil doen is echt zonde van alle dingen die je kunt doen.
Wbt fulltime borstvoeding geven en werken wat zijn je beren op de weg?
Mja, kan best! T. draaide zich eergisteren van buik naar rug. Meer toeval I guess, maar blijkbaar zijn sommige kleintjes gewoon zo sterk dat ze zichzelf in een andere houding kunnen draaien..!quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik word gek. Ik had W. even op mijn bed gelegd zodat ik naar het toilet kon. Ik had hem op het dekbed op zijn rug gelegd, kom ik terug, ligt 'ie op z'n zij. Hij is 4 weken, dat kan toch niet? Zou ik zo moe zijn dat ik al niet meer opmerk hoe ik m'n kind wegleg?
dat duurt gelukkig nog even, in januari pas, dus ik kan nog even doorzetten. Hopelijk moet ik gewoon ongesteld worden ofzo, dat het daar aan ligtquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:06 schreef Cholula het volgende:
Ik vond het echt makkelijker worden.
Uiteindelijk merk je vanzelf wat voor jou het beste werkt. Wanneer moet je weer aan de slag?
Frits is ook weleens ongeduldig aan de borst en dan wil hij opeens ook de andere borst ook leeg drinken. Volgens mij zegt het niet zoveel over hoeveel hij daadwerkelijk binnen krijgt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat duurt gelukkig nog even, in januari pas, dus ik kan nog even doorzetten. Hopelijk moet ik gewoon ongesteld worden ofzo, dat het daar aan ligt
Ik hou 'm maar in de gaten en op de commode laten liggen moet ik niet meer doen dan neequote:Op zaterdag 28 november 2015 11:42 schreef LuDann het volgende:
Ingee, ik vind het schitterend. Heerlijk gedurfde kledingcombinatie.![]()
Selvaria, jeetje, wakkere baby zeg! Maar als ze er vrolijk onder is lijkt het me heel gezellig.
Lekker Fuente, zo in je BH.![]()
Wolk geeft ook af en toe een mondje terug, ik denk zo 1 keer per dag. Ze doet het vooral als ik haar vast heb, zo lekker over mijn schouder op mijn rug.
Soms ook als ze ligt, maar niet heel vaak gelukkig. Meerdere malen per dag lijkt me redelijk veel ja, als het tot kleding verschonen komt. Wel fijn dat het goed ging bij de GO.
Sillie, Wolk rolde ook al heel jong. Ik weet niet meer precies wanneer, maar ze was ook pas een paar weken oud. De eerste paar keer op haar zij (vanaf zowel rug als buik) en ik geloof met 5 weken al van buik naar rug. Enige wat haar nog niet altijd lukt is van rug naar buik. Goed in de gaten houden, je kunt hem nu niet meer even op de commode laten liggen.
Och Cassandra, wat rot dat je je zo voelt. Dikke knuffel voor je.
ik ben er ook erg mee aan het mutsen,en kan gewoon erg slecht met tegenslag omgaan. Ik hoop ook inderdaad dat het op mijn werk beter gaat. G. Is bijna zeven weken, rond de tien weken maak ik nog een afspraak met de lk om te bekijken hoe of wat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
Cassandra, mijn advies is: maak je niet druk over straks. Ik vond mijn verlof na de bevalling eerlijk gezegd erg zwaar. Nu ik weer aan het werk ben, zit ik veel beter in m'n vel. En tussen de voedingen door kolfde ik ook veel minder bij elkaar dan nu 2 x per dag tijdens werk. Dat gezegd hebbende, ik heb je vaker horen zeggen dat je de borstvoeding best zwaar vindt. Maak voor jezelf een afweging of het je allemaal waard is.
Blegh ja, zwaar is het zeker. Ik val tijdens het voeden niet in slaap maar wel onmiddelijk erna. Alleen dat moment waarop je een uur later weer wakker wordt, holymoly.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
LuDann, zo'n periode van elk uur wakker worden hebben wij ook gehad. Heel zwaar. Enige voordeel: ik was zo moe dat ik tijdens de voeding al na 2 minuten in slaap viel, waardoor ik toch best nog wel veel slaap kreeg.
en twee van de drie kunnen nog wel vertellen waar ze willenquote:Op zaterdag 28 november 2015 16:40 schreef Estrys het volgende:
Ik snap mijn kinderen nog steeds vaak niet
Ja en vooral wat ze niet willenquote:Op zaterdag 28 november 2015 16:43 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
en twee van de drie kunnen nog wel vertellen waar ze willen
Dat doen wij ook, N. in t wipstoeltje en dan lekker je boodschap doen. Heb geen illusies dat ze er eerder zindelijk van wordtquote:Op zaterdag 28 november 2015 17:35 schreef faptist het volgende:
Weggaan is echt not done dus we gaan gezellig met z'n tweetjes naar de plee.
Ik lees nog steeds af en toe mee op een Amerikaanse babysite. Daar noemen ze dit de gevreesde '4 month sleep regression.'quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Mariposas het volgende:
Duurde 2 weken. En het erge was: daarvoor sliep hij een week lang de hele nacht door.Geen idee waarom het nou was. Ik dacht regelen, maar 2 weken is wel lang. Ik denk trouwens dat L even oud toen was als Wolk nu is.
Probeer niet op de klok te kijken, dat maakt je bijzonder gefrustreerd heb ik gemerkt. Dan weet je ook niet dat er maar een uur tussen zit.
Met 8 maanden is er ook een periode van sleep regression.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:35 schreef faptist het volgende:
Ik lees braaf mee hoor, maar m'n wallen liggen op m'n knieën. Zou er bijna de potloodtest (aka de tietentest) mee kunnen doen.
Rondje internet leert mij dat ro in haar 8 maanden sprong zit. Een fase dus het gaat voorbij. Gelukkig! Want dit zou echt mijn einde betekenen als werkende moeder.
Nachten geen slaap. Hooguit een uurtje of 3. Ze wil alleen maar bij je zijn, maar zo gauw ze dat is wil ze van je af wurmen. Alleen maar jammeren, dreinen en huilen. Weggaan is echt not done dus we gaan gezellig met z'n tweetjes naar de plee.
Man is zelfs even de deur uit omdat hij het gejammer even niet meer trok.
SPOILER: geen rol, wel schattigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:53 schreef lunapuella het volgende:
Sterkte fap!
Hier is de relatieve rust nu echt voorbij... Ketel heeft het rollen door! Rug naar buik deed hij al weleens een beetje, met hulp van de zwaartekracht op bed enzo. Maar ineens rolt hij op zijn speelkleed van rug naar buik en ook weer terug, alsof het niks is.
Op zijn buik duwt hij zijn billen ook al lekker omhoog, dus wellicht is de faceslide de volgende stap.SPOILER: geen rol, wel schattigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kirde spontaan tegen de foto.![]()
Met verwijzing naar Plooij van Oei ik Groei... juist ja..quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds af en toe mee op een Amerikaanse babysite. Daar noemen ze dit de gevreesde '4 month sleep regression.'
http://sleeplady.com/baby-sleep/4-month-sleep-regression/
Haahaaquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:12 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, dat klinkt leuk!
Lunapuella![]()
Ik had eerder moeten klagen. Kind is wakker! En als ik hem een kusje geef, doet hij zijn mondje open en lebbert hij terug
Ik heb het niet helemaal gelezen, het gaat me niet zozeer om wat er aan de hand is, maar meer dat dat hele 'sleep regression' dat zo'n enorm ding is. Echt alles wordt rond deze period op de 4 month sleep regression gegooid. Dat vind ik wel interessant.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Met verwijzing naar Plooij van Oei ik Groei... juist ja..
Nja ach, valkuilen... Als het voor jou werkt, is het toch ok?quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:37 schreef faptist het volgende:
Thanks dames. Dus het is echt een wereldwijd probleem. Regression.
Lees wel dat ik in de grote valkuilen ben getrapt. Of hoe zeg ik dat.. Dat ik doe wat ik eigenlijk niet moet doen omdat het anders lastig afleren wordt.
Aargh. Slaaptekort is killing me.
Ro slaapt dus bij ons in bed. wanneer ze een dutje doet lig ik er naast.. Ik ben gewoon bekaf dus heb die slaap ook nodig.![]()
En nu huil ik zelf ook want ik ben oooohooooop
Selvaria
Luna![]()
![]()
Malteser, oh die kusjes zijn de bomb!
Hehe, ja zat hetzelfde te denken. Er staat bij die 4 maanden regressie dat dat slaappatroon blijvend is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:30 schreef Hupje het volgende:
Ik weet niet of ik blij of juist nog zwaarmoediger moet worden van dat artikel, LuDann![]()
Die van mij doet al maar 2 slaapjes overdag, nu ik erover nadenk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:52 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nja ach, valkuilen... Als het voor jou werkt, is het toch ok?
Ik vind de toon van dat artikel ook zo beleren... Je baby moet van 3 naar 2 slaapjes, precies zo laat... Alsof alle baby's hetzelfde zijn. En anders issie stuk, heb je n probleem, moet je hulp zoeken... Niet dus.
Ik hou gewoon niet van schema's denk ik...
Haha.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:00 schreef Limone het volgende:
'Gapen is slapen!!!!' Roepen wij ook.
Yep, ziet er altijd heel oncomfortabel uit.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:56 schreef LuDann het volgende:
Banaan-move? Gaat 'ie krom liggen Mari?
Ik kom even uit lurkersmode,quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:39 schreef Mariposas het volgende:
LuDann, ja, het schijnt heel normaal te zijn.
*bokskleedboks*quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Yep, ziet er altijd heel oncomfortabel uit.
[ afbeelding ]
Ik was ook nooit ziek. Tot mijn kind naar het Kdv ging...quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:18 schreef Risu het volgende:
Y heeft mijn weerstand denk ik. Nou komt ze niet op een kdv natuurlijk, maar die ene keer dat ze een verkoudheidje had, hadden wij het erger dan zij. Ze was er ook zo weer vanaf. Ik ben zelf ook bijna nooit ziek.
Zou mooi zijn, ziek zijn is
RIP aan de nabestaanden.quote:
Of een vinger in je oog prikt tijdens het springen. Er komt een tijd dat je om vijf uur beneden met de Duplo zit te spelen. Of ja half slapend op de bank hangt en af en toe een blokje aangeeft.quote:Op zondag 29 november 2015 11:53 schreef -Spring het volgende:
Als ze weer in slaap valt, is het prima lijkt me. Geniet ervan zolang het kan, want er komt een een tijd dat ze echt echt echt niet meer verder slapen en op je hoofd gaan springen bijvoorbeeld. Of een vinger in je oog prikken.
Hier zijn wij vanmorgen om 7 uur weer lekker verder gaan slapen..Voor T is dat nog gewoon nacht...hij heeft tot 9 uur geslapen, en ik tot 10!quote:Op zondag 29 november 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
Haha.
Ik heb haar wel eens om 6 uur mee naar beneden genomen, maar dan werd ze na een half uurtje weer moe. Dus dan denk ik dat het voor dat half uurtje de moeite niet is ofzo. Als ik haar in bed neem valt ze na maximaal 10 minuten weer in slaap.
Hmm, nou, hier begint het soms al na de eerste 10 seconden. Misschien heeft ie dan geen honger, dat zou kunnen..quote:Op zondag 29 november 2015 15:47 schreef Krisvc het volgende:
Hier was dat teken dat ze genoeg gedronken had Sillie, ondanks dat ze aan bleef happen.
Naar aanleiding van wat leg je hem in dat geval aan?quote:Op zondag 29 november 2015 17:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm, nou, hier begint het soms al na de eerste 10 seconden. Misschien heeft ie dan geen honger, dat zou kunnen..
Dan is 'ie na een slaap wakker geworden en ligt dan wat te mopperen/smakken/met handjes te wapperen. Maar doorgaans is honger ook echt GROOT verdriet.. Dus misschien kan 'ie ook wakker worden zonder honger... Al zit er dan wel 3 uur tussen tov de vorige voeding. Vooral dat denk ik nu ik erover nadenk: "ah je bent wakker en je zou weer moeten eten nu, dus kom maar.."quote:Op zondag 29 november 2015 18:52 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Naar aanleiding van wat leg je hem in dat geval aan?
quote:Op zondag 29 november 2015 08:50 schreef Limone het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden.![]()
Maar wel gezellig, zo samen slapen. En als ze zo lekker slaapt is het helemaal heerlijk!
Fijn Selvaria! En ook fijn dat de drukte mee viel. Ik vind het best lef hebben, op zondag naar Ikea. Zeker met slecht weer.quote:Op zondag 29 november 2015 19:14 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
Het viel met de drukte reuze mee en we hadden N. lekker in de doek, dus prima te doen. Het bedje staat en ze ziet er ineens weer zo klein uit.![]()
Hopelijk blijven we nog een hele tijd zo lekker slapen samen.
Dat borst wisselen werkt hier niet; de onrust blijft. En ik heb ook echt wel genoeg melk dan; hij laat m'n tepel los en ik drup dan mezelf helemaal onder omdat het blijft komen zeg maarquote:Op zondag 29 november 2015 19:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier precies hetzelfde, G heeft geen overduidelijke hongersignalen, smakken doet hij sowieso ook bij zuigbehoefte, of als hij een overload aan speeksel heeft verzameldheel af en toe is hij ook hysterisch aan het trappen en aan mijn tepel aan het trekken en krijsen tijdens de voeding. Bij mij is het dat de melk niet snel genoeg stroomt/te weinig aanwezig is. Aan de andere borst leggen en dan dronk hij wel gewoon rustig om dan tevreden te slapen.
Ik denk dat dat ook de essentie is van voeden op verzoek....quote:Op zondag 29 november 2015 20:03 schreef silliegirl het volgende:
Ik volg hem er maar in dan denk ik.
Ik knoop altijd bij de auto. Als het droog is en de grond niet vies is laat ik de uiteinden gewoon op de grond liggen en als het wel regent knoop ik met de kofferbak als afdakje boven me (we hebben een hoge auto) en laat ik man de staarten vasthouden.quote:Op zondag 29 november 2015 19:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn Selvaria! En ook fijn dat de drukte mee viel. Ik vind het best lef hebben, op zondag naar Ikea. Zeker met slecht weer.
Vraagje over de doek. Knoop je N. dan in de doek zodra je uit de auto stapt? Ik zou Twix ook graag buitenshuis vaker dragen maar zit dan altijd met het knopen in de knoei. Ik kan en durf prima buiten te knopen maar dan hangen de uiteinden op de grond. En eerst de winkel in kan ook, maar dan moet ik Twix dragen, doek dragen, tas meenemen, auto op slot, enz. En ik ben reuze handig.... NOT! Dus vandaar de vraag.
Ik knoop idd meteen uit de auto. En ik begin met de uiteinden wel in de auto te leggen, maar gaandeweg komen ze toch wel op de grond. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet doen ook. Maar ik heb ook geen dure doek en ik zie het als een gebruiksvoorwerp, dus tja. Als ie echt vies wordt doe ik m in de was.quote:Op zondag 29 november 2015 19:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn Selvaria! En ook fijn dat de drukte mee viel. Ik vind het best lef hebben, op zondag naar Ikea. Zeker met slecht weer.
Vraagje over de doek. Knoop je N. dan in de doek zodra je uit de auto stapt? Ik zou Twix ook graag buitenshuis vaker dragen maar zit dan altijd met het knopen in de knoei. Ik kan en durf prima buiten te knopen maar dan hangen de uiteinden op de grond. En eerst de winkel in kan ook, maar dan moet ik Twix dragen, doek dragen, tas meenemen, auto op slot, enz. En ik ben reuze handig.... NOT! Dus vandaar de vraag.
Ik knoop bij slecht weer in de auto. Het was de eerste keren een beetje stuntelen, maar nu gaat het heel soepel.quote:Op zondag 29 november 2015 19:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
herkenbaar ditquote:Op zaterdag 28 november 2015 12:45 schreef pinquit het volgende:
Hier is t weer de hele dag pijn, vooral net na de voeding![]()
Alleen in de draagdoek is het goed, en dan nog brullen tot ie eindelijk slaapt.
quote:Op maandag 30 november 2015 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb sinds m'n bevalling echt belachelijke suikercravings als ik ongesteld moet worden. Dus nu zit ik met een lepel in de nutellapot om 10 voor 9.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige nadeel was dat hij 's nachts vier (!!!) keer in één voeding in mijn tepel beet. Tyfusjezus wat doet dat pijn zeg.![]()
![]()
Nope, hebben voor morgenochtend een afspraak. Voor vanmorgen was alles vol (ik belde ook pas laat natuurlijk), vanmiddag is de huisarts visites rijden (en alleen voor spoed beschikbaar) en ik wil gewoon dat er even geluisterd wordt maar heb er verder geen 'stress' van.quote:Op maandag 30 november 2015 12:46 schreef Krisvc het volgende:
Lachende B.![]()
Goed dat je je gevoel volgt Malteser. Ben je inmiddels al bij de huisarts geweest?
Ketel in z'n stoel aan het chillen. Stoere vent.![]()
L. zweet niet op haar Aerosleep matras, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal omdat ze nooit ergens anders op slaapt.
voor is dat meningokokken B het meest voorkomende meningokokken virus is. Tegen is dat de inenting eigenlijk maar kort schijnt te werken, en het vaccin nog niet zo lang bestaat, zodat ze langere termijn effecten niet weten..quote:Op maandag 30 november 2015 13:11 schreef Selvaria het volgende:
Wat zijn de voors en tegens Jagar?
Oké, duidelijk, N. krijgt wat minder aan vannacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Jep dat vond ik ook de grootste transitie en van 2 naar 3 is een eitjequote:Op maandag 30 november 2015 14:32 schreef Kuukske het volgende:
Schoonfamilie. Nouja hier is het niet de hele familie die wat onhandig overkomt.
Wat een transitie trouwens van 1 kind naar 2 kinderen. Ik moet echt wennen aan het verdelen van aandacht. Dat komt vast goed toch?
Nou ik denk dat een 3e hier niet komt hoor. Sterker nog: dat weet ik zekerquote:Op maandag 30 november 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jep dat vond ik ook de grootste transitie en van 2 naar 3 is een eitje
Onderlip was hier voorbode voor tandjesquote:Op maandag 30 november 2015 16:27 schreef SaskiaR het volgende:
Grappig he, die kleine minifeatures
N. trekt nu steeds haar onderlip naar binnen; ik las dat dat een voorwaarde was voor zelf kunnen eten, dus spannend!
Ze kan ook al goed dingen aanpakken en ermee spelen, en ALLES moet in dr mond natuurlijk!
Rollen en kruipen wil ze wel, maar t lukt nog niet... ze krijgt juist dr kont nog niet omhoog. Ze kan wel al best goed zitten, maar nog niet los.
Dit doet Sjaak dus ook. Op de buik liggen = naar achter schuiven onder luid protest, maar staan is de bom en lopen aan de hand helemaal! Hij is zijn evenwicht aan het vinden en durft ook een hand los te latenquote:Op maandag 30 november 2015 13:43 schreef Risu het volgende:
Omg mijn baby! Ze loopt gewoon aan mijn hand!![]()
Ze was aan het piepen en jammeren dus ik leg het kleedje klaar om met haar te spelen en ik pak haar bij de handjes, gaat ze staan en loopt zo naar me toe! Echt wtf!
Kruipen doet ze overigens nog steeds niet. Ik denk dat ze dat maar voor baby's vindt ofzo. Ze trekt zich ook overal aan op.
Denk wel dat er deze keer een tandje aan komt. Ze beet net weer in mijn tepel.
5,5 maand al!! Wow!quote:Op maandag 30 november 2015 19:34 schreef lunapuella het volgende:
Wat een rotgevoel MwCMaar fijn dat je vrouw het zo goed oppakte en jullie nu dingen anders kunnen gaan doen.
Ketel is al 5,5 maand joh! Ja, het gaat hard.
Daarstraks voor het eerst samen aan tafel gegeten. Gezellig! Naast wortel en zoete aardappel vindt hij erwtjes blijkbaar ook prima te doen.
Kan het niet zijn dat ze een keer niet moe is?quote:Op maandag 30 november 2015 20:16 schreef Risu het volgende:
Gvd, weer zo'n avond. Ik wil ook rust. De avond is nog jong, maar we zijn al even bezig. Weer wil ze niet gewoon gaan slapen zoals altijd. Man zegt dat het de wind is, maar zo luidruchtig is die niet in haar kamer. Tandjesleed kan, maar ik zie niet waar en vanmiddag ging ze wel gewoon slapen. Honger kan haast niet, ze heeft haar bordje gewoon leeg gegeten en net nog bv gehad.
As we speak zit ze weer rechtop. Ik ga eerst even zitten voor ik naar boven ga hoor.
8 maanden verlatingsangst dingetje?quote:Op maandag 30 november 2015 20:58 schreef Risu het volgende:
Ik weet het niet meer. Als ze niet moe zou zijn, dan heeft ze dat tweede slaapje ook niet meer nodig. Ze heeft ergens last van, maar ik weet niet wat. Ik ben bijna in staat er gewoon een zetpil in te doen, maar ze is stil als wij erbij zijn. Zodra we weglopen gaat ze weer huilen.
Ik laat haar nu maar even, eerst zelf maar even bijkomen. Heb het nu 5 keer geprobeerd. Met tiet, met water, met knuffels. Schone luier check gehad.. Het zal er wel weer op neer komen dat ze straks bij ons ligt. En dat wil ik gewoon niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op maandag 30 november 2015 21:02 schreef pinquit het volgende:
Mn manneke is zo zielighet breekt mn hart zo, ik wou dat ik alle pijn eindelijk eens kon weghalen of overnemen.
OcharmeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze week naar de kinderarts toch?ti amo pių di ieri ma meno di domani
Ja, vrijdag. Dus nu even drie dagen alles goed bijhouden en noteren, ik hoop dat ze daar dan wat mee kan.quote:Op maandag 30 november 2015 21:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ocharme
Deze week naar de kinderarts toch?
Ik hoop met je mee. Zo zielig. Je arme moederhart ook.quote:Op maandag 30 november 2015 21:07 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja, vrijdag. Dus nu even drie dagen alles goed bijhouden en noteren, ik hoop dat ze daar dan wat mee kan.
zo zag dromen hier eruit ..quote:Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb al eens eerder hier gelezen dat de baby tijdens zijn slaap even heel kort huilt, voor een paar seconden. Nu hebben we dat hier ook. Heel gek en een heel zielig huiltje is het dan.
Ik weet niet of toen geschreven is wat dit is? Toch dromen?
gewoon een afspraak maken en voor het blok zetten.quote:Op maandag 30 november 2015 21:39 schreef LuDann het volgende:
Ik probeer daarnaast al de halve avond mijn man over te halen naar de huisartsenpost te gaan. Ik denk dat hij een longontsteking heeft. Maar ja. Man. Eigenwijs. Zucht.
quote:Op maandag 30 november 2015 21:02 schreef pinquit het volgende:
Mn manneke is zo zielighet breekt mn hart zo, ik wou dat ik alle pijn eindelijk eens kon weghalen of overnemen.
kma? arm ding .. sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja, we gaan nu naar de spoedpost. Gelukkig is de baby nog wakker.quote:Op maandag 30 november 2015 21:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
gewoon een afspraak maken en voor het blok zetten.
Ja het is reflux. Ik vind het overduidelijk. Maar kan niet zeggen dat de medicijnen al echt wat verbetering geven. Heb ook het idee dat hij juist meer spuugt. Na de voeding is het een uur of soms zelfs twee kreunen, slikken (het is verborgen reflux) en wringen met zijn lijf. Neerleggen is dan sowieso geen optie. Rechtop houden helpt het beste. Soms valt hij in slaap en kan ik hem als hij goed slaapt neerleggen.quote:Op maandag 30 november 2015 22:09 schreef Mineola het volgende:
Wat een toestanden overal!voor iedereen die het kan gebruiken, met een speciale vermelding voor Pinq en haar arme jochie, wat zielig zeg. Hoop dat de kinderarts een oplossing heeft!
Estrys, hoe gaat het nu met jouw A? Inderdaad reflux?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Zal eens kijken of ik ook eens een filmpje kan maken.quote:Op maandag 30 november 2015 21:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
zo zag dromen hier eruit ..
advies is om NIET wakker te maken, op deze manier verwerken ze dingen. Als je ze wakker maakt, kunnen ze de indrukken niet goed verwerken.
dat is de spin die verkocht werd bij AH tijdens de freek vonk dierenplaatjes weken .. ze hadden een spin, kroko, olifant en slang. Michael kreeg de spin vanwege de makkelijk vast te grijpen pootjesquote:Op maandag 30 november 2015 23:03 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Zal eens kijken of ik ook eens een filmpje kan maken.![]()
Die spin!![]()
Is dat een knuffel of maakt het deel uit van de deken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |