Fixed.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:52 schreef Dven het volgende:
Ooit beland ik in het 'Geboren voor 2000 en nog in leven' topic op fok.islam
Ik ben wel vaak lam jaquote:
Ik bedoel ook niet dat ik vermoed dat er nog tientallen anderen zijn die de 120 gehaald hebben. Ik kan echter moeilijk geloven dat Calment echt letterlijk de enige is die, laten we zeggen, na 1800 geboren is en de leeftijd van 120 jaar gehaald heeft, wereldwijd. Zeker ook omdat extreme gevallen niet altijd de aandacht gekregen zullen hebben die ze nu in het internettijdperk krijgen (of in elk geval het "mediatijdperk" waar Calment toch ook nog wel toe behoort), vooral in bepaalde 'minder ontwikkelde' landen waar men wellicht in anonimiteit de vele jaren gesleten heeft.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk het eigenlijk wel, Calment springt er zover uit en kon als enige ook zaken aantonen die al die fakers nooit hebben kunnen aantonen. Dan heb ik het niet eens over geboortebewijzen en andere harde data maar meer over herinneringen die in lijn zijn met gebeurtenissen uit een ver verleden en een levensloop die in lijn is met haar leeftijd.
Als er meer 120 plussers zouden zijn geweest had je die ook moeten terugzien onder de juist geregistreerden. Het zal niet zo zijn dat onder degenen met een gebrekkige registratie of geen registratie opeens de maximale leeftijd hoger ligt dan bij de groepen die overwegend wonen in ontwikkelde landen. Levensverwachting als statistisch gegeven zegt ook enigszins wat over de maximale leeftijd binnen een land. Als de mortaliteit hoger is zal het aantal 110 plussers ook navenant afnemen.
1 of 2 outliers zou natuurlijk wel kunnen maar die waren dan wel boven water gekomen in de tussentijd. Eigenlijk blijken alle claims van een uitzonderlijk hoge leeftijd keer op keer fake te zijn geweest als er geen sprake van registratie was.
Dan vermoed ik eerder dat zulke onbekende 110 plussers rond de 115-117 zijn geworden maar het valt inderdaad niet uit te sluiten dat er 1 of enkele outliers tussen zaten die richting de 120 zijn gegaan. We zullen het nooit weten. Kan net zo goed zijn dat in de 16de eeuw of eerder al iemand die leeftijd heeft gehaald. In de 19de eeuw was er al meer registratie en media en zijn er gevallen bekend van personen die 110 werden voor het einde van de 19de eeuw of vlak daarna. Dat zullen ook lang niet alle gevallen zijn geweest van degenen die zo'n mijlpaal gehaald hebben.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat ik vermoed dat er nog tientallen anderen zijn die de 120 gehaald hebben. Ik kan echter moeilijk geloven dat Calment echt letterlijk de enige is die, laten we zeggen, na 1800 geboren is en de leeftijd van 120 jaar gehaald heeft, wereldwijd. Zeker ook omdat extreme gevallen niet altijd de aandacht gekregen zullen hebben die ze nu in het internettijdperk krijgen (of in elk geval het "mediatijdperk" waar Calment toch ook nog wel toe behoort), vooral in bepaalde 'minder ontwikkelde' landen waar men wellicht in anonimiteit de vele jaren gesleten heeft.
Maar goed, dan denk ik ook aan hooguit een handvol, zeker geen 10+ mensen.
Valt me op at er in het begin alleen mannen in staan...vrouwen werden kennelijk niet geregistreerd. Of omdat het veel oorlog gerelateerde zaken ook waarschijnlijkquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:35 schreef Ericr het volgende:
in deze lijst :"https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_last_survivors_of_historical_events verwacht je niet meer bij 1850 - 1900.
Nouja, hun leven was in principe al min of meer voorbij toen ze ~90 werden natuurlijk. Daarna zitten ze alleen nog maar een beetje kwijlend en dementerend in een stoeltje.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:42 schreef Rezania het volgende:
116 jaarTwee wereldoorlogen en de digitale revolutie meegemaakt, vliegtuigen gemeengoed zien worden, financiële crisissen overleefd. De wereld is echt totaal anders dan toen zij werden geboren, wat een leven moeten zij hebben gehad.
Bijna goed, maar dan niet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:44 schreef ulq het volgende:
[..]
Nouja, hun leven was in principe al min of meer voorbij toen ze ~90 werden natuurlijk. Daarna zitten ze alleen nog maar een beetje kwijlend en dementerend in een stoeltje.
Zal ook maar 1 van de mensen in die lijst begrijpen dat er een dergelijke lijst bestaat die je ongeveer overal ter wereld binnen 10 seconde kan vinden?quote:
Vast wel, er zitten er echt nog wel bij die scherp van geest zijnquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Zal ook maar 1 van de mensen in die lijst begrijpen dat er dergelijke lijst bestaat die je ongeveer overal ter wereld binnen 10 seconde kan vinden?
Nou, nee. Mensen op die leeftijd zien er vaak juist verrassend vitaal uit. Kijk maar eens naar de foto's op deze pagina. Van die mensen ligt er maar 1 in bed. Of neem Walter Breuning, die zat op z'n 114e nog gewoon netjes in pak in een stoel.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:44 schreef ulq het volgende:
Nouja, hun leven was in principe al min of meer voorbij toen ze ~90 werden natuurlijk. Daarna zitten ze alleen nog maar een beetje kwijlend en dementerend in een stoeltje.
Toevallig had ik net via de lijst op de 'oldest living person' geklikt, namelijk ''Susannah Mushatt Jones'', en las daar onder andere ''Jones is blind and partially deaf; she cannot say much and she uses a wheelchair''.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, nee. Mensen op die leeftijd zien er vaak juist verrassend vitaal uit. Kijk maar eens naar de foto's op deze pagina. Van die mensen ligt er maar 1 in bed. Of neem Walter Breuning, die zat op z'n 114e nog gewoon netjes in pak in een stoel.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:20 schreef daniela_007 het volgende:
Volgens mij zijn er 2 kleinzonen nu nog in leven welke grootvader in 1790 is geboren. Het betreft de kleinzonen van de 10de Amerkaanse president John Tyler. Dat is toch ook uniek?
quote:And my father was 75 when I was born, his father was 63 when he was born.
Dan is het dus nog niet zonder meer zeker of zij ook echt de biologische vaders waren.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:
And my father was 75 when I was born, his father was 63 when he was born.
Valt mee denk ik was het niet Ora holland die op de 115de nog een ipad kreeg van d'r hoogbejaarde zoon en zat te skypen met wat achterachterkleinkinderen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:44 schreef ulq het volgende:
[..]
Die opmerking over kwijlende demente bejaarden gaat dan ook nergens over. Respectloos eigenlijk. Juist deze stok ouden zijn zover gekomen omdat ze iets hebben waardoor ze niet gaan kwijlen en/of dement worden. Vaak tot op zeer hoge leeftijd nog aan het werk en actief. Vaak tot boven de 110 nog goed aanspreekbaar en helder.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Valt mee denk ik was het niet Ora holland die op de 115de nog een ipad kreeg van d'r hoogbejaarde zoon en zat te skypen met wat achterachterkleinkinderen.
Gezien het streepje door jouw naam hebben ze dat al min of meer virtueel bij jou gedaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 02:03 schreef Calcio het volgende:
Dat soort mensen kunnen ze beter een spuitje geven. Kosten alleen maar geld.
ben er weer boorquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Gezien het streepje door jouw naam hebben ze dat al min of meer virtueel bij jou gedaan.
Huh?quote:Officieel is de Japanse Yatsutaro Koide de oudste mens ter wereld:zij telt 112 lentes.
131... zal vast de (klein)zoon van de echte Jao Coelho de Souza die al vele decenia geniet van het pensioen van zijn overleden (groot)vader.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:38 schreef tong80 het volgende:
Het is niet officieel,maar Jao Coelho
de Souza zou wel eens de oudste persoon
ter wereld kunnen zijn.Een ambtenaar in
het noorden van Brazilië vond de krasse
knar toen hij wilde checken of Souza
nog wel leefde en dus nog recht heeft
op een pensioenuitkering.
De ambtenaar trok bleek weg toen hij de
geboorteakte van Jao onder ogen kreeg:
deze zou zijn geboren op 10 maart 1884,
dat maakt hem 131 jaar en 10 maanden
oud.Zijn vrouw is wat jonger:62 jaar.
Officieel is de Japanse Yatsutaro Koide
de oudste mens ter wereld:zij telt 112
lentes.En de Française Jeanne Calment
was de oudste wereldburger ooit:122.
http://nos.nl/teletekst#407
Ook het eerste dat ik dacht! Het lijkt mij namelijk hoogst onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
131... zal vast de (klein)zoon van de echte Jao Coelho de Souza die al vele decenia geniet van het pensioen van zijn overleden (groot)vader.
En een vrouw van 62... Nice![]()
ik lees nu een artikel van the daily mail en daarin staat dat ze al 40 jaar samen zijn. Dus ze trouwden toen hij 90 was en zij 22quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
131... zal vast de (klein)zoon van de echte Jao Coelho de Souza die al vele decenia geniet van het pensioen van zijn overleden (groot)vader.
En een vrouw van 62... Nice![]()
Toch denk ik dat het de frauderende kleinzoon is van in de 90quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:59 schreef Aventura het volgende:
ik lees nu een artikel van the daily mail en daarin staat dat ze al 40 jaar samen zijn. Dus ze trouwden toen hij 90 was en zij 22Hun dochter is 30
![]()
Een ware laatbloeier, die Joao.
Hij lijkt op die foto niet veel ouder dan 85, of zo.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:00 schreef Ericr het volgende:
De media moet eens nokken met aandacht geven aan dat soort fake claims.
[ afbeelding ]
Overigens al een oude claim, kwam in 2012 al eens boven water
Eerst maar eens wachten of dit écht officieel wordt.quote:Geboortebewijs: Braziliaan is 131 jaar
Jose Coelho de Souza uit Brazilië is 131 jaar oud en daarmee de oudste mens ter wereld ooit. Althans, zijn leeftijd staat op een geboortebewijs. Bewijs of niet, het Braziliaanse instituut voor sociale zekerheid trekt de echtheid van het document na, al is het alleen maar uit ambtelijke overwegingen. De Braziliaanse overheid trekt van iedereen boven de 90 jaar na of hij of zij leeft en daarmee terecht een uitkering ontvangt.
Volgens het Braziliaanse blad O Globo is de oude Jose een gepensioneerde rubbertapper, iemand die olie uit rubberbomen aftapt. Hij woont in de noordelijke provincie Acre en heeft in elk geval één dochter. Deze Cirlene is pas 30 jaar oud. Haar verklaring is simpel: Jose verwekte haar toen hij pas 101 was. Volgens de dochter is haar oude vader momenteel volledig afhankelijk van anderen en herkent hij zijn nageslacht niet meer.
Blijkt de claim van Coelho de Souza te kloppen, dan verslaat hij in ouderdom de Française Jeanne Calment, die in 1997 stierf op 122-jarige leeftijd.
Bron: Telegraaf
Calment is al een fikse uitschieterquote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:03 schreef Slaro het volgende:
Het kan prima, dit soort uitschieters moeten simpelweg er zijn, of deze man dat is vraag ik me af met zijn veel jongere vrouw en dochter, zelf zo dement als wat, dus lastige vragen kan hij evenmin beantwoorden.
Die is inderdaad overleden, was de oudste man op aarde (niet de oudste mens, zoals Teletekst deed vermoeden).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, die vrouw heeft er weinig baat bij om te zegen dat hij niet zo oud is..lekker pensioen trekken!
Maar....zelfs al is die piepo dus z'n eigen kleinzoon, dan is hij nog ver boven de pensioenleeftijd. Krijg je in Brazilie boven de 10 soms extra pensioen ofzo? Kan me niet voorstellen dat een rubbertapper zo geweldig gepensioeneerd is eigenlijk....
En ik zg volgens mij ergens vandaag dat Yatsutaro Koide net overleden is, iemand daar zeker van?
Dat laatste wist ik, ik volg dit topicquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:27 schreef heywoodu het volgende:
was de oudste man op aarde (niet de oudste mens, zoals Teletekst deed vermoeden).
Klopt, maar met een populatie van zes miljard en nog steeds groeiende, laat staan verbeterende omstandigheden om een hoge leeftijd te kunnen halen, kan je meer van dit soort uitschieters verwachten, en er overheen in principe.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Calment is al een fikse uitschieter
Als je naar de distributie kijkt, dan vind ik het zelf iig niet logisch dat een uitschieter van >130 er moet zijn... zeer onwaarschijnlijk zelfs dat zo'n iemand er is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:03 schreef Slaro het volgende:
Het kan prima, dit soort uitschieters moeten simpelweg er zijn, of deze man dat is vraag ik me af met zijn veel jongere vrouw en dochter, zelf zo dement als wat, dus lastige vragen kan hij evenmin beantwoorden.
Wat voor distributie verwacht je?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je naar de distributie kijkt, dan vind ik het zelf iig niet logisch dat een uitschieter van >130 er moet zijn... zeer onwaarschijnlijk zelfs dat zo'n iemand er is.
De distributie van oudste mensen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_verified_oldest_peoplequote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat voor distributie verwacht je?
je vergeet dat die distributie niet statisch is... die mensen hebben andere geboorte data en hebben dus in een andere situatie geleefd. Ik denk dat je de distributie moet nemen van mensen die in een bepaalde periode geboren zijn en daarvan kijken wat de uitschieters etc. zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De distributie van oudste mensen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_verified_oldest_people
Zoals je ziet, zijn de meeste 61 mensen in de top 100 dood gegaan op 114 jarige leeftijd, 25 op 115 jarige leeftijd (i.e. 64% (25/39) van de mensen die 115 kaarsjes uit hebben mogen blazen gingen binnen een jaar dood), 9 personen op 116 jarige leeftijd (i.e. 64% (9/14) die de 116 hebben gehaald werden geen 117) en 3 personen op 116 jarige leeftijd (i.e. 60% (3/5) van de 116 jarigen werd geen 117). Jeanne Calment is daarmee met 122 jaar een zeer uniek geval. Er zou best iemand ouder kunnen worden dan 122, maar 130 jaar is gezien deze survival rate niet heel aannemelijk, gezien de kleine groep.
Als we die ~40% (conservatieve inschatting, zeker dat dit stabiel blijft bij nog hogere leeftijden) survival doortrekken, dan zou zou (.4^14 * 100%) 0,0003% van de mensen die 116 jaar oud zijn geworden de 130 halen.
Mensen uit 1885 hebben in een betere situatie geleefd? Zo veel beter dat het realistisch is dat van hun nog iemand in leven is?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je vergeet dat die distributie niet statisch is... die mensen hebben andere geboorte data en hebben dus in een andere situatie geleefd. Ik denk dat je de distributie moet nemen van mensen die in een bepaalde periode geboren zijn en daarvan kijken wat de uitschieters etc. zijn.
Mee eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen uit 1885 hebben in een betere situatie geleefd? Zo veel beter dat het realistisch is dat van hun nog iemand in leven is?
De kans dat iemand (een enkel iemand) een leeftijd van 130 jaar heeft gehaald is, hoe je ook naar de data kijkt, zeer extreem klein. Er moeten vele 120+ mensen zijn om een reële kans te hebben dat 1 iemand de 125 haalt, en er moeten vele 125+ mensen zijn wil er een reële kans zijn dat een iemand de 130 haalt. Natuurlijk kan er altijd een theoretische kans zijn dat iemand het heeft gehaald, maar "dit soort uitschieters moeten simpelweg er zijn" gaat niet echt op als je naar de cijfers kijkt: het tegendeel is vele malen waarschijnlijker.
122 is, gezien de distributie, al een behoorlijke uitschieter. Alles kan, het is alleen niet echt aannemelijk naar mijn mening.
Ja, dat kunstje kan iedereen. Eerst maar eens minstens 118 worden, dan heb ik pas echt iets bereikt. Duurt nog maar 75 jaar tenslotte.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:12 schreef DrDentz het volgende:
Ooit was jij ook de allerjongste persoon op aarde, freak!
Dat geloof ik ook welquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Net zoveel hoeft niet, gezien de andere levensstandaarden, maar het is wel zeer aannemelijk dat er meer superoudjes zijn dan dat er in de diverse lijstjes vermeld staan
Wil je ook zo'n kop?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben in mijn hele leven nog nooit doodgegaan, als ik dat extrapoleer dan moet 118 goed mogelijk zijn
Helaas, voor sterven op mijn 27e is het al te laatquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wil je ook zo'n kop?
https://www.google.nl/sea(...)ygB&biw=1920&bih=940
Laat mij lekker sterven als ik 27 ben
En wat ben ik blij dat dat niet is gebeurd zegquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Helaas, voor sterven op mijn 27e is het al te laat
Zeker, en als ik goede staat de honderd voorbij mag dan ga ik daar voor... al is het grote probleem daarvan dat bijna iedereen om je heen al in de kist ligt en je zelfs een goede kans maakt je kinderen te overleven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En wat ben ik blij dat dat niet is gebeurd zegHet leven is veel te leuk, ook als je ouder wordt
Overigens is er ooit onderzoek gedaan of mensen die de Holocaust hebben overleefd gemiddeld korter of langer leven. Jarenlang werd gedacht dat het korter was door al de stress en trauma's. Het blijkt echter dat deze mensen gemiddeld een stuk langer leven, gedacht wordt aan een soort survival of the fittest theorie, maar ze weten het niet helemaal zeker en bovendien is het in deze context een beetje een dubieuze theorie te noemen.quote:A Holocaust survivor is the oldest man in the world!
Yisrael Kristal, 112, is now the oldest living man in the world, after Yasutaro Koide, a 112-year-old Japanese man died earlier this week. When Yisrael's family told him he was up for the honor, he responded “The joy of my old age”. He responded in his mother tongue, in Yiddish, in a language which was spoken by millions of Jews before the Holocaust.
Kristal was born in 1903 in a town in Poland. When World War I broke out in 1914, he saw the Kaiser Franz Joseph in person. With 17 Kristal moved to Lodz to work in the family confections business, 25 when he got married. He continued to make sweets in the ghetto of Lodz when it was established in 1940. Four years later he was sent to Auschwitz, where he lost his wife. In 1950 together with his second wife and their son he moved to Israel, just two years after the foundation of the country. He continued to make confections, including special candies, chocolate bottles filled with liqueur and wrapped in colorful foil, carob jelly, and candied orange peels.
Voor 1910 zullen er nog wel enkele honderden in leven zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik vrees dat de volgende TT Geboren vóór 1910 en nog in leven #5 wordt. Nog maar 2 uit de 19e eeuw.
Beter is een 110+ Reeks als de laatste 19de eeuwer het tijdelijk met het eeuwige verwisselt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik vrees dat de volgende TT Geboren vóór 1910 en nog in leven #5 wordt. Nog maar 2 uit de 19e eeuw.
2016-1910 =106. ja dat kan beter wat specifieker inderdaad. 110+, of 115+ of zo...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:14 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Voor 1910 zullen er nog wel enkele honderden in leven zijn?
Ik zou er een algemeen 'oudste mensen' topic van maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef DrDentz het volgende:
116 jaar. Ongelofelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:54 schreef CoolPipe het volgende:
Violet Brown (geboren op 10 maart 1900) kan over exact 1 maand haar 116de verjaardagsfeestje bouwen.
Plus nog 2 geboren in het jaar 1900, wat ook de 19e eeuw wasquote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef DrDentz het volgende:
Het is mooi te zien dat de emancipatie van de zwarte bevolking toch gepaard kan gaan met een Amerikaans wij-gevoel, zonder haat. Het zou mooi zijn wanneer b.v. Aboutaleb ook zo'n uitstraling zou kunnen creëren..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag het gisteren, Twentsche Ros! Ik dacht nog: wat die vrouw allemaal heeft meegemaakt qua racisme sinds ze is geboren en dan een zwarte president ontmoeten. Oh wow
Jee, die is op het oog ook nog echt helemaal bij!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Filmpje van een 106-jarige...
Even tussendoor...
https://www.facebook.com/mashable.news/videos/1311525065540905/
Mijn vriend is van 10 maart 1984. 84 jaar jongerquote:Op woensdag 10 februari 2016 14:54 schreef CoolPipe het volgende:
Violet Brown (geboren op 10 maart 1900) kan over exact 1 maand haar 116de verjaardagsfeestje bouwen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Mijn vriend is van 10 maart 1984. 84 jaar jonger.
Nog 5 dagen. Dan zal Violet Brown 116 jaar worden. Het aftellen is begonnen. Ik ga voor haar duimen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:54 schreef CoolPipe het volgende:
Oktober 1901 was wel een goede maand trouwensquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:16 schreef CoolPipe het volgende:
Toshie Yorimitsu (#6, geboren op 30 september 1901) is op 28 februari 2016 op een leeftijd van 114 jaar en 151 dagen overleden.
Huidige top 10:
1 Susannah Mushatt Jones (v), Verenigde Staten, geboren op 6 juli 1899
2 Emma Morano-Martinuzzi (v), Italië, geboren op 29 november 1899
3 Violet Brown (v), Jamaica, geboren op 10 maart 1900
4 Nabi Tajima (v), Japan, geboren op 4 augustus 1900
5 Chiyo Miyako (v), Japan, geboren op 2 mei 1901
6 Eudoxie Baboul (v), Frans-Guyana, geboren op 1 oktober 1901
7 Matsuyo Kageyama (v), Japan, geboren op 10 oktober 1901
8 Ana Vela-Rubio (v), Spanje, geboren op 29 oktober 1901
9 Mitsue Toyoda (v), Japan, geboren op 15 februari 1902
10 Marie-Josephine Gaudette (v), Italië, geboren op 25 maart 1902
Ze ligt onder onsquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:28 schreef Ericr het volgende:
Drie 116 jarigen dan. Jammer dat Misao Okawa niet meer onder ons is maar ze zou een paar dagen terug 118 zijn geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |