abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:20:21 #101
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158888924
Binnenkort meedoen aan popgroningen prijs. Ff wat vraagies over live set up.

Delay voor solotje spelen is da goed om het wat voller te laten klinken?
Extra overdrive pedaal met de drive helemaal naar beneden en volume naar boven als boost gebruiken. Werkt da?

Mensen nog tips om aan te denken? :P
pi_158891183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:20 schreef TweeGrolsch het volgende:

Delay voor solotje spelen is da goed om het wat voller te laten klinken?
Delay moet wel in de nummers passen, en subtiel. Anders kan het heel rommelig gaan klinken. Lichte reverb, en lichte delay is wel mooi om een beetje zo'n stadionrock leadgeluid te krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:20 schreef TweeGrolsch het volgende:

Extra overdrive pedaal met de drive helemaal naar beneden en volume naar boven als boost gebruiken. Werkt da?
Ja.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:27:47 #103
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158899684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 01:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Delay moet wel in de nummers passen, en subtiel. Anders kan het heel rommelig gaan klinken. Lichte reverb, en lichte delay is wel mooi om een beetje zo'n stadionrock leadgeluid te krijgen.

[..]

Ja.
Ja, ik wou ook niet voor de edge achtige rotzooi gaan. Maar gewoon wat lichts inderdaad. Dank u :)
pi_158952242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, ik wou ook niet voor de edge achtige rotzooi gaan. Maar gewoon wat lichts inderdaad. Dank u :)
Succes daarzo *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_158979399
Heeft iemand hier enig idee welke pickups het beste zouden zijn voor het spelen van wat zwaardere pop punk zoals Four Year Strong, New Found Glory, Trophy Eyes en The Wonder Years maar tegelijk ook goed voor emo zoals The Get Up Kids, American Football en Moose Blood voor op mijn Fender Blacktop Jaguar? Ik dacht eraan om een SD SH-4 JB bij de bridge neer te zetten en een ander type bij de neck maar ik weet dus niet zeker of er nog betere dingen zijn. Is er iemand die mij advies kan geven?
pi_158979973
Die SH-4 JB is inderdaad wel een hele fijne, goede keus!
pi_158980357
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:40 schreef The_Dean het volgende:
Die SH-4 JB is inderdaad wel een hele fijne, goede keus!
Maar welke zou het beste zijn voor bij de neck? Ik heb echt geen idee wat voor output er het meest geschikt voor is. Desnoods kan ik custom pickups laten maken voor ongeveer ¤80 per stuk.
pi_158982045
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2016 12:01 schreef jameshond182 het volgende:

[..]

Maar welke zou het beste zijn voor bij de neck? Ik heb echt geen idee wat voor output er het meest geschikt voor is. Desnoods kan ik custom pickups laten maken voor ongeveer ¤80 per stuk.
Dat is ook wel heel stoer natuurlijk! Waar laat je dat doen?
pi_158983772
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:26 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat is ook wel heel stoer natuurlijk! Waar laat je dat doen?
Ik denk bij 4Seasons Pickups. Het is niet bepaald de bekendste leverancier van custom pickups in Nederland maar ik denk dat Paskal Jacobsen van BLØF de bekendste muzikant is waar ze pickups voor gemaakt hebben.
http://www.4seasonspickups.com/
pi_158986716
Vandaag voor het eerst piano gespeeld. Wat gaat dat makkelijk! Het lijkt wel of ik door gitaar spelen een soort gevoel voor intervallen heb ontwikkeld, waardoor ik nu eenvoudige melodieën zo uit mijn hoofd kan spelen :o

Dus piano en gitaar versterken elkaar? Als ik nu heel veel toonladders ga oefenen, kan ik dan piano shredden? :P
pi_158990798
Op mijn oefenrepertoire tot nu toe :
Zombie
Mull of kintyre
Hand in my pocket
Angie (met een lastige F) (en dan meteen Wigger van Anouk want dat is ook met de Am)
Bad moon rising
Love me do (dat intro met de mondh. kan ik ook een beetje :D )

Zo leuk, klooien op je gitaar O+
  zondag 10 januari 2016 @ 18:53:10 #112
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158990984
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Drieklank het volgende:
Vandaag voor het eerst piano gespeeld. Wat gaat dat makkelijk! Het lijkt wel of ik door gitaar spelen een soort gevoel voor intervallen heb ontwikkeld, waardoor ik nu eenvoudige melodieën zo uit mijn hoofd kan spelen :o

Dus piano en gitaar versterken elkaar? Als ik nu heel veel toonladders ga oefenen, kan ik dan piano shredden? :P
Volgens mij helpt ieder instrument wel bij het volgende instrument. Gevoel voor tonen ofzo denk ik?
pi_158994708
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:53 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Volgens mij helpt ieder instrument wel bij het volgende instrument. Gevoel voor tonen ofzo denk ik?
Lijkt me ook. Je hebt al een stukje 'muziek' in je zitten dan en de flexibiliteit van je vingers die je krijgt door gitaarspelen komt alleen maar goed te pas op de piano.
I feel kinda Locrian today
pi_159007039
Ja, ik vind het een leuke ervaring. Zo zie je maar dat een instrument slechts een medium is om je uit te drukken vanuit een bepaalde invalshoek.

Fysiek is het wel even wennen. Ik vind de aanslag best zwaar en vermoeiend. Het is ook even een gevoel ontwikkelen voor hoe hard je een toets aan moet slaan. En een stukje lenigheid trainen, maar dat lijkt beter te doen dan met een klassieke gitaar.
  maandag 11 januari 2016 @ 16:30:53 #115
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159016955
Vind altijd dat pianisten zo, beperkt zijn.
En piano is echt makkelijk vergeleken gitaar, t lijkt ook alsof iedereen die piano speelt de hele dag zelfde nummers oefent en verder niks kan ( op enkele na.).
Lachen joh.
  maandag 11 januari 2016 @ 17:36:14 #116
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_159018685
Ben ook net begonnen, gebruik nu het appje "yousician"wel leuk, stapsgewijs akkoorden, riffjes en melodieën spelen. Binnenkort maar eens een online cursusje doen, en daarna maar op gitaarles.
pi_159097124
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:30 schreef Pajanus het volgende:
Vind altijd dat pianisten zo, beperkt zijn.
En piano is echt makkelijk vergeleken gitaar, t lijkt ook alsof iedereen die piano speelt de hele dag zelfde nummers oefent en verder niks kan ( op enkele na.).
Is dat zo? Ik heb dat idee juist met gitaar. Iedereen leert een paar open akkoorden op een akoestische gitaar of wat powerakkoorden op een elektrische gitaar en speelt dan dezelfde pop- en rockliedjes tot in de eeuwigheid voor wat familie en vrienden. Het klinkt ontzettend amuzikaal en 'leeg' zonder bas, drums of vocalist en kwalitatief vaak zwaar onder de maat omdat het zo moeilijk is om een mooie aanslag te ontwikkelen die ook nog eens consistent is als een metronoom.

Klassieke gitaar en andere vingerstijlen zijn wel rijk en complex klinkend als alleenstaand instrument, maar zijn ook een hele moeilijke manier om piano spelen op een gitaar. :P

Daarnaast: als je matig gitaar speelt en ook nog eens niet kan zingen of in een band zit, dan is er niemand die naar je wil luisteren.

Misschien ligt het ook aan je muzieksmaak. De laatste tijd luister bijna nog alleen maar (neo)klassieke muziek, filmmuziek en videogamemuziek. Als je liever naar moderne en populaire stijlen luistert, dan kan ik me voorstellen dat je gitaar leuker vindt. :)

Overigens heb ik het 'makkelijke' van piano ook zwaar onderschat. Je drukt een toets in en er komt een mooi geluid uit. Niet dus. Valt zwaar tegen. Net als op een gitaar moet je een bepaalde aanslag ontwikkelen en een gevoel voor ritme, anders klinkt als een kleuter op een xylofoon.
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:22:23 #118
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159097710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:00 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb dat idee juist met gitaar. Iedereen leert een paar open akkoorden op een akoestische gitaar of wat powerakkoorden op een elektrische gitaar en speelt dan dezelfde pop- en rockliedjes tot in de eeuwigheid voor wat familie en vrienden. Het klinkt ontzettend amuzikaal en 'leeg' zonder bas, drums of vocalist en kwalitatief vaak zwaar onder de maat omdat het zo moeilijk is om een mooie aanslag te ontwikkelen die ook nog eens consistent is als een metronoom.

Klassieke gitaar en andere vingerstijlen zijn wel rijk en complex klinkend als alleenstaand instrument, maar zijn ook een hele moeilijke manier om piano
spelen op een gitaar. :P

Daarnaast: als je matig gitaar speelt en ook nog eens niet kan zingen of in een band zit, dan is er niemand die naar je wil luisteren.

Misschien ligt het ook aan je muzieksmaak. De laatste tijd luister bijna nog alleen maar (neo)klassieke muziek, filmmuziek en videogamemuziek. Als je liever naar moderne en populaire stijlen luistert, dan kan ik me voorstellen dat je gitaar leuker vindt. :)

Overigens heb ik het 'makkelijke' van piano ook zwaar onderschat. Je drukt een toets in en er komt een mooi geluid uit. Niet dus. Valt zwaar tegen. Net als op een gitaar moet je een bepaalde aanslag ontwikkelen en een gevoel voor ritme, anders klinkt als een kleuter op een xylofoon.
Tja, ik heb juist dat idee bij mensen die piano spelen. Ze oefenen ook altijd dezelfde (klassieke) stukken en kunnen niks improviseren of zelf bedenken. Als het niet op papier staat en al opgenomen gaat er niks.
Dat is mijn visie dan, kan dat jij heel andere soort pianisten kent met andere instelling.
Lachen joh.
pi_159098229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:22 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Tja, ik heb juist dat idee bij mensen die piano spelen. Ze oefenen ook altijd dezelfde (klassieke) stukken en kunnen niks improviseren of zelf bedenken. Als het niet op papier staat en al opgenomen gaat er niks.
Dat is mijn visie dan, kan dat jij heel andere soort pianisten kent met andere instelling.
In mijn directe omgeving ken ik geen succesvolle muzikanten en in een lesmethode voor klassieke instrumenten zul je inderdaad bladmuziek na moeten spelen, terwijl je bij de gitaar aangemoedigd (opgevoed) wordt om er zelf wat van te maken.

Maar kijk je bijvoorbeeld op Youtube, dan zijn er ontzettend veel mensen die zelf pianoversies, vioolversies, dwarsfluitversies etc. bedenken van nieuwe films, games en popliedjes waar nog geen bladmuziek of tabs van zijn.

Starla is volgens mij ook gevorderd op zowel piano als gitaar en bedenkt haar eigen muziek. Aan de andere kant: stereotypen zijn nu eenmaal vaak waar.
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:41:19 #120
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_159101099
Hallo fokkers,

Na in mijn jonge jaren veel gitaar te hebben gespeeld ben ik al een paar jaar gestopt.
Nu heeft mijn buurjongen een bas gitaar gekocht en is begint het weer te kriebelen.
Ik heb nog een akoestische Furch staan waar ik hem nu een beetje mee op weg help.

Ik ben een grote Fender fan en heb ook in het verleden Fenders gehad (Mustang en Jazzmaster).
Helaas ben ik zo stom geweest om ze te verkopen, deze types linkshandig vinden is echt lastig.

Na veel sites in de gaten te houden kwam ik een mooie 2e hands USA Strat uit 2009 tegen.

In het verleden heb ik altijd met snaren ondersteboven gespeeld (zoals Dick Dale),
maar nu wat ouder en wijzer :) ga ik het op de juiste manier proberen.
Ik moet toch al aardig wat opnieuw aanleren. Ben benieuwd of ik het kan volhouden of toch
weer terug ga naar mijn oude speelwijze.

Nu in ieder geval beginnen met veel oefenen.
De G en de C zijn nu een lastiger dan ondersteboven 8)7
Power chords zijn in ieder geval weer een stuk makkelijker.
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:20:14 #121
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_159101942
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:41 schreef FooFighters het volgende:
Hallo fokkers,

Na in mijn jonge jaren veel gitaar te hebben gespeeld ben ik al een paar jaar gestopt.
Nu heeft mijn buurjongen een bas gitaar gekocht en is begint het weer te kriebelen.
Ik heb nog een akoestische Furch staan waar ik hem nu een beetje mee op weg help.

Ik ben een grote Fender fan en heb ook in het verleden Fenders gehad (Mustang en Jazzmaster).
Helaas ben ik zo stom geweest om ze te verkopen, deze types linkshandig vinden is echt lastig.

Na veel sites in de gaten te houden kwam ik een mooie 2e hands USA Strat uit 2009 tegen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In het verleden heb ik altijd met snaren ondersteboven gespeeld (zoals Dick Dale),
maar nu wat ouder en wijzer :) ga ik het op de juiste manier proberen.
Ik moet toch al aardig wat opnieuw aanleren. Ben benieuwd of ik het kan volhouden of toch
weer terug ga naar mijn oude speelwijze.

Nu in ieder geval beginnen met veel oefenen.
De G en de C zijn nu een lastiger dan ondersteboven 8)7
Power chords zijn in ieder geval weer een stuk makkelijker.
waarom zou je ondersteboven spelen?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:02:52 #122
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_159117533
Ik ben begonnen met gitaar spelen op mijn 14e op de gitaar van mijn broer.
Hij is rechtshandig. Even rechtshandig geprobeerd maar ben toch echt een linkspoot.

Gitaar omgedraaid en dat ging toch eigenlijk best goed. Dat is altijd zo blijven hangen.
Nu ik al jaren niet meer gespeeld heb moet ik toch veel opnieuw leren en is het een mooi
moment om om te schakelen naar de normale manier van spelen.

Maar als je de geschiedenis bekijkt zijn er toch best een paar goede gitaristen geweest die
onderste boven spelen zoals Dick Dale, Albert King, Seal. Bob Geldof, Eddy Clearwater.
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:25:40 #123
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_159118784
Ik heb sinds oktober een elektrische gitaar. Na iets minder dan 8 jaar op de akoestische wou ik toch maar eens overstappen. Gezien mijn adoratie voor de Peppers en voor John Frusciante ben ik voor een 2015 Mexican Stratocaster Sunburst gegaan. Wat speelt dat ding fijn en wat is dat ding mooi. O+ Foto's post ik nog wel later.

Nu vroeg ik mij af, Frusciante gebruikt een Ibanez W10. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn nog meer toffe pedalen om te experimenteren(Liefst in de Peppers stijl maar ik sta voor alles open)?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:50:47 #124
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159120451
quote:
Ik was m'n snaren aan het vervangen, maar het is een beetje misgegaan. :') Nog even de losse jack aansluiting aandraaien was een slecht idee.

Uiteindelijk is van één element is de draad losgeraakt. Ik heb het element eruit gehaald en het kapje eraf. Daaronder zit een ingetape-te spoel. Ik kom er niet helemaal achter hoe de draad nou aangesloten was. Op het element dat nog werkt gaat die draad tussen het tape. Moet ik nou gewoon het ene uiteinde van de spoel op de plus en de andere op de ground vastzetten? Het lijkt alsof dat gedaan was door de draden in verschillende lagen tussen het isolatietape aan de uiteindes vast te tapen. Maakt de richting nog uit?

Is het nog te fixen of kan ik de hele bende wegflikkeren? :P
Ja , tape eraf en draadeinde terugvinden

Als de draad is afgeknapt wel ff de emmaile lag eraf schrapen voordat je probeert te solderen

zorg wel voor de juiste fase tov het andere element anders krijg je bij inschakeling van 2 single coils een Humbucker ( "Hum" = brom "bucker" = onderdrukker) geluid vanwege de in tegenfase geschakelde coils !.

[ Bericht 44% gewijzigd door DeMolay op 15-01-2016 12:02:09 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:15:31 #125
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159120898
Heb zelf een keer een paar PA monitor luidsprekers gekregen , toen ik het filter wilde nakijken sprongen mijn ogen uit mijn oogkassen .

Wat ziet mijn oog : 2 maal Celestion G12H GreenBack 30W 8 Ohm base resonance 75 C/S (Hz) per kast en heb er 2 .

Bne toen naar chassis en conus nummering gaan kijken en kwam op Februarie 1969 PRE ROLA dus

De fameuse Jimmy Hendrix serie (wilde 8 Ohm ipv 16 )

Tja dan ook maar een kast eromheen bouwen (ontwerp uit 1969 met achterwand druk balk voor strakkere bass output )

Nu mn buizenbak nog ombouwen naar het oude marshall geluid :P

[ Bericht 18% gewijzigd door DeMolay op 15-01-2016 12:31:00 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:25:01 #126
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159121081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:15 schreef DeMolay het volgende:
Heb zelf een keer een paar PA monitor luidsprekers gekregen , toen ik het filter wilde nakijken sprongen mijn ogen uit mijn oogkassen .

Wat ziet mijn oog : 2 maal Celestion G12H GreenBack 30W 8 Ohm base resonance 75 C/S (Hz) per kast en heb er 2 .

Bne toen naar chassis en conus nummering gaan kijken en kwam op Februarie 1969

Tja dan ook maar een kast eromheen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Supervet!
Nu nog evengoed spelen hea!
Lachen joh.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:29:19 #127
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159121171
Vraag ik me ook altijd af "Am I Worthy " :o _O-
Δημοσθένης
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:29:37 #128
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159121176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:15 schreef DeMolay het volgende:

Bne toen naar chassis en conus nummering gaan kijken en kwam op Februarie 1969 PRE ROLA dus

Tja dan ook maar een kast eromheen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je gaat er toch wel nog een grill over zetten mag ik hopen? :D

Ben zelf niet zo fan van open cab.

SPAM: Ik verkoop mijn london city amp, iemand op zoek naar een goede transistorset?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:37:08 #129
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159121338
Heb 12 inch roosters liggen maar is wel erg grof metal achtig

wat bedoel je met open cab ? hij is echt gesloten hoor zie foto met achterwand erin , vandaar de midden balk...deze moet je aan de achterplaat bevestigen voor strakkere bass output !

Lodon City en transistorset ? dacht dat die alleen buizen amps maakte
Δημοσθένης
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:42:15 #130
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159121459
Δημοσθένης
  zaterdag 16 januari 2016 @ 00:20:50 #131
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159139725
Kan iemand mij vertellen hoe je zo'n albert king/bb king toon krijgt (verschilt een beetje maar die kant op). Denk aan the thrill is gone, zo'n soort dikke semi-distorted geluid?
Lachen joh.
pi_159167449
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:10:09 #133
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159291415
Voor degene met een Floyd rose tremmelo.....koop als je rechtshandig bent een linkshandige ....veel beter te controleren ipv met je vingertoppen omdat hij parallel met je hoge e snaar loopt
Δημοσθένης
pi_159293716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:50 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Ja , tape eraf en draadeinde terugvinden

Als de draad is afgeknapt wel ff de emmaile lag eraf schrapen voordat je probeert te solderen

zorg wel voor de juiste fase tov het andere element anders krijg je bij inschakeling van 2 single coils een Humbucker ( "Hum" = brom "bucker" = onderdrukker) geluid vanwege de in tegenfase geschakelde coils !.
Thanks. Ik heb het geprobeerd, maar hij doet het niet. Voor het eerst in 15 jaar weer solderen en dan met die dunne koperdraadjes beginnen is niet zo'n succes. De rest heb ik wel weer werkend gekregen, dus heb nog twee elementen over. :')

Ik ben er nog steeds niet achter op welke manier het nu gesoldeerd zat. Op plaatjes op internet leek het op het plastic plaatje te zetten, maar dat is bij mijn goede element zeker niet zo, daar verdwijnen de grote draden ergens onder het tape, waar ze verbonden zijn met de koperdraadjes van het element.

Ach ja, misschien een goede reden om een echte Fender Stratocaster te kopen. Iemand nog wat leuks in de aanbieding? :P
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:08:14 #135
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159293758
gaan we een project van maken ! wel foto toestel bij de hand he ! :) ( ik heb mijn Eigen bedrading schema mbt de uitsparingen en elementen (single coil or humbucker)

quote:
De rest heb ik wel weer werkend gekregen, dus heb nog twee elementen over. :')
Multimeter gebruiken en kijken of er weerstand in het system zit oftewel meet met een voltmeter op OHM stand welke weerstand de wikkewling heeft (die 2 draadeindes ) !

[ Bericht 19% gewijzigd door DeMolay op 21-01-2016 22:13:56 ]
Δημοσθένης
pi_159354826
Even een vraagje.
Als ik de Bm wil spelen op mijn gitaar (akoustisch, 6 snaren) dan snap ik niet wat ze bedoelen met die boogjes :

Sowieso als ik de Bm opzoek krijg ik allerlei verschillende akkoorden te zien :(
wat is de beste voor een beginner zoals ik?
https://www.google.nl/sea(...)rc=7SXaoZ-C2aJwpM%3A
pi_159356038
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Even een vraagje.
Als ik de Bm wil spelen op mijn gitaar (akoustisch, 6 snaren) dan snap ik niet wat ze bedoelen met die boogjes :

[ afbeelding ]

Sowieso als ik de Bm opzoek krijg ik allerlei verschillende akkoorden te zien :(
wat is de beste voor een beginner zoals ik?
https://www.google.nl/sea(...)rc=7SXaoZ-C2aJwpM%3A
Dit is een E-vormig barre akkoord of dwarsgreep. Je legt daarbij je wijsvinger plat op de buitenkant. Je kunt deze vorm op de eerste twee snaren van de hele hals toepassen. :)

Zie ook Justin's Intermediate cursus.

-----

Ik ben nog even alle majeur ladders en triaden met piano aan het stampen en dus nauwelijks aan gitaar toegekomen, maar toen hoorde ik dit:

Ik wil als een heel orkest klinken. :( :'(

[ Bericht 12% gewijzigd door Drieklank op 24-01-2016 14:32:05 ]
pi_159449330
^hoi

Zit te twijfeken voor een nieuwe gitaarverstekker(niet voor mij ;) ) : Vox Valvetronix VT80 Plus of een Roland Cube-80GX.

* Blue_Panther_Ninja heeft bijna geen geld meer om een Epiphone Les Paul 100 Vintage Sunburst te kopen ;(
pi_159458025
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
^hoi

Zit te twijfeken voor een nieuwe gitaarverstekker(niet voor mij ;) ) : Vox Valvetronix VT80 Plus of een Roland Cube-80GX.

* Blue_Panther_Ninja heeft bijna geen geld meer om een Epiphone Les Paul 100 Vintage Sunburst te kopen ;(
Ik heb een VOX VT40+. Het cleane geluid is mooi, maar er zit ontzettend veel bas in de versterker, overheersend zelfs. Dat maakt de versterker wel wat donkerder en ingetogender. Dat kan echter ook te maken hebben met het huismerk humbuckers van mijn Ibanez RG. In combinatie met Reverb, Delay en / of Chorus komt er een heel mooi dromerig geluid uit de versterker. De distortion klinkt in mijn oren echt afschuwelijk. Om die reden zou ik de versterker niet nog een keer kopen. Een ander minpunt is dat de versterker erg veel ruis geeft bij hoger volume en distortion, zelfs met de noise gate.
pi_159458737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:15 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb een VOX VT40+. Het cleane geluid is mooi, maar er zit ontzettend veel bas in de versterker, overheersend zelfs. Dat maakt de versterker wel wat donkerder en ingetogender. Dat kan echter ook te maken hebben met het huismerk humbuckers van mijn Ibanez RG. In combinatie met Reverb, Delay en / of Chorus komt er een heel mooi dromerig geluid uit de versterker. De distortion klinkt in mijn oren echt afschuwelijk. Om die reden zou ik de versterker niet nog een keer kopen. Een ander minpunt is dat de versterker erg veel ruis geeft bij hoger volume en distortion, zelfs met de noise gate.
oh gut :'(
pi_159628100
Nog 20 dagen wachten voor een nieuwe e-gitaar!!
pi_159643579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Nog 20 dagen wachten voor een nieuwe e-gitaar!!
Welke en waarom zo lang? :P
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 09:05:19 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159643602
MUZ / Meer fret buzz na afstellen?

jullie hier ideeën over
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 februari 2016 @ 11:03:17 #144
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159645649
Truss rod bijstellen
Δημοσθένης
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 11:04:32 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159645677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:03 schreef DeMolay het volgende:
Truss rod bijstellen
Zeg dat dan even in dat topic... :P
pi_159664826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:02 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Welke en waarom zo lang? :P
Epipohne Les Paul 100 Vintage Sunburst en over minder dan 3 weken heb ik genoeg geld. :*
  donderdag 4 februari 2016 @ 23:44:06 #147
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159669385
Kennen jullie dat?
Heb nu zat geld maar spaar voor iets anders. Maar dan kijk je naar al die gitaren voor de prijs en kriebelt t zo..
Lachen joh.
pi_159675898
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:44 schreef Pajanus het volgende:
Kennen jullie dat?
Heb nu zat geld maar spaar voor iets anders. Maar dan kijk je naar al die gitaren voor de prijs en kriebelt t zo..
Nee, bij mij kriebelt het 'ik-wil-zo-graag-beter-worden' gevoel en daar gaat iets nieuws niet bij helpen. Voor dat geld kan ik ook vrije dagen 'kopen'. :P
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:22:17 #149
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159679110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:42 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Nee, bij mij kriebelt het 'ik-wil-zo-graag-beter-worden' gevoel en daar gaat iets nieuws niet bij helpen. Voor dat geld kan ik ook vrije dagen 'kopen'. :P
tja.. beter worden gaat met de tijd en met oefenen,
hoef je niks te kopen.
Lachen joh.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:34:25 #150
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159948410
Zijn er meer spelers die testen of het zonder Duim kan ?
Δημοσθένης
pi_159961341
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:34 schreef DeMolay het volgende:
Zijn er meer spelers die testen of het zonder Duim kan ?
Als je je duim niet kunt gebruiken, dan kun je misschien leren tappen of met je vingers te spelen zoals bassisten dat doen. :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:11:02 #152
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159975311
nee ik gebruik geen duim meer om aan te drukken,,vroegah
Δημοσθένης
pi_159977760
Wilde deze even delen voor fingerstyle liefhebbers. Kenmerkend aan zijn songs is de ritmische begeleiding met thumb slap.

Ben nu met stitches bezig, maar wel iets (veel :P) langzamer. Deze gast heeft alles super opgenomen en heel duidelijke tabs op zijn site.

Ik vind zelf het moeilijkste een thumb slap + 1 hoge snaar te doen zonder andere snaren te raken maar inmiddels gaat het gelukkig ook vaak goed. (Probeer het ook eens :D) Tips daarvoor?
pi_160030653
Rond 20:00 langs geweest bij Rock Palace Den Haag vandaag,heb met een Cube 40GX in testcabine gespeeld.Het klinkt heel mooi!!

Roland Cube 80GX toch maar halen voor mijn kerkgemeenschap. :9

[ Bericht 49% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 18-02-2016 23:10:36 ]
pi_160030721
Heeft iemand hier conservatorium gedaan? Kan die misschien vertellen hoe zo'n shooldag verliep en wat de examens e.d. inhielden? Heel nieuwsgierig namelijk.
Lachen joh.
pi_160039742
Ligt er aan welke richting je kiest, maar heel globaal was het bij mij (compositie, gitaar):

Maandag: 2 uur band/ensemble + 1 uur muziekgeschiedenis
Dinsdag: 2 uur compositie hedendaags, 1 uur harmonie + contrapunt, 1 uur muziektheorie, 1 uur praktijkles
Woensdag: zelfstudie ofwel oefenen met band
Donderdag: 2 uur compositie klassiek,1 uur orkestratie, 1 uur muziektheorie, 1 uur praktijkles
Vrijdag: 2 uur productie, 1 uur praktijkles en hierna oefenen met je band om maandagochtend te presenteren

(Bovenstaande varieert heel erg per semester)

Daarnaast natuurlijk veel lunchconcerten, open podia en allerlei andere niet verplichte zaken
(zoals zélf les geven etc).

Toelatingsexamen bedoel je?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:19:52 #157
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160039865
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:14 schreef starla het volgende:
Ligt er aan welke richting je kiest, maar heel globaal was het bij mij (compositie, gitaar):

Maandag: 2 uur band/ensemble + 1 uur muziekgeschiedenis
Dinsdag: 2 uur compositie hedendaags, 1 uur harmonie + contrapunt, 1 uur muziektheorie, 1 uur praktijkles
Woensdag: zelfstudie ofwel oefenen met band
Donderdag: 2 uur compositie klassiek,1 uur orkestratie, 1 uur muziektheorie, 1 uur praktijkles
Vrijdag: 2 uur productie, 1 uur praktijkles en hierna oefenen met je band om maandagochtend te presenteren

(Bovenstaande varieert heel erg per semester)

Daarnaast natuurlijk veel lunchconcerten, open podia en allerlei andere niet verplichte zaken
(zoals zélf les geven etc).

Toelatingsexamen bedoel je?
nee de eindexamens, bedankt voor de info!
Lachen joh.
pi_160040019
Die heb ik nooit gedaan haha _O-

Maar ik weet er natuurlijk wel wat van. Je moet een soort mini-concertje spelen met eigen gecomponeerde nummers. De examinatoren beoordelen dat op originaliteit, muzikaliteit en kwaliteit.

Daarnaast moet je vakafhankelijke examens doen zoals een stuk componeren op de comp voor minstens 8 instrumenten die minstens 8 minuten duurt, maar als je de opleiding 'zang' volgt dan hoeft dat natuurlijk niet, dan is een onderdeel bijvoorbeeld solfège.
pi_160040089
Alvast een tip, als je een filmpje moet opsturen voor je toelating (ik hoefde dat niet), doe dan niet dit:

Hier is echt ALLES verkeerd aan :')
pi_160041767
Jongen speelt wat mij betreft anders niet slecht.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:39:26 #161
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160043045
Ben het ook niet echt van plan denk ik hoor.
Lachen joh.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:04:58 #162
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160043630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:45 schreef Cynic het volgende:
Jongen speelt wat mij betreft anders niet slecht.
denk dat ik wel weet wat starla bedoelt. Niet academisch e.d.,
Geen geweldige gitarist.
Lachen joh.
pi_160044325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Rond 20:00 langs geweest bij Rock Palace Den Haag vandaag,heb met een Cube 40GX in testcabine gespeeld.Het klinkt heel mooi!!

Roland Cube 80GX toch maar halen voor mijn kerkgemeenschap. :9
Grappig, ik zat 10 m verderop een Line 6 AmpliFi FX 100multi-effectpedaal uit te proberen.

Ding werkte niet met app samen, omdat de app bij een nieuwe FX100 firmware hoort. En in de winkel gaan ze de firmware natuurlijk niet updaten voor testdoeleinden, ze gaan er vanuit dat alles direct uit de doos werkt :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_160072626
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Grappig, ik zat 10 m verderop een Line 6 AmpliFi FX 100multi-effectpedaal uit te proberen.

Ding werkte niet met app samen, omdat de app bij een nieuwe FX100 firmware hoort. En in de winkel gaan ze de firmware natuurlijk niet updaten voor testdoeleinden, ze gaan er vanuit dat alles direct uit de doos werkt :{
Welke winkel??
pi_160293020
Heb vanmiddag onverwacht e-gitaar gespeeld(er werd aan mij vriendelijk aangevraagd) in de kerk,aangezien er maar 3 instrumentspelers waren(ik, 2e e-gitarist/3e drummer en 2e basgitarist/2e drummer) naast 3 zangers/essen.

Het is altijd wennen als je na meer dan 3 maanden stil heb gezeten, je dan plotseling moet spelen. :P
pi_160307314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:31 schreef starla het volgende:
Alvast een tip, als je een filmpje moet opsturen voor je toelating (ik hoefde dat niet), doe dan niet dit:

Hier is echt ALLES verkeerd aan :')
Hoe kijk jij ernaar? Ik ben wel benieuwd hoe een speelniveau wordt beoordeeld en welke eisen worden gesteld.

Ik vind het wel grappig hoe hij gekke gezichten maakt bij eenvoudige technieken en hoeveel er gemonteerd is, alsof hij geen vijf minuten achter elkaar kan spelen zonder te klungelen. Het lijkt mij dat je in een single shot verschillende technieken demonstreert op een gevorderd niveau, afhankelijk van je speelstijl. Dat kan een complex ritme zijn, of een ingewikkelde fingerstyle, maar ik zie in vrijwel iedere auditievideo hoofdzakelijk toonladders over een backing track. :P

quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Heb vanmiddag onverwacht e-gitaar gespeeld(er werd aan mij vriendelijk aangevraagd) in de kerk,aangezien er maar 3 instrumentspelers waren(ik, 2e e-gitarist/3e drummer en 2e basgitarist/2e drummer) naast 3 zangers/essen.

Het is altijd wennen als je na meer dan 3 maanden stil heb gezeten, je dan plotseling moet spelen. :P
Leuk! Hoe heb je die gig geregeld? :)
  maandag 29 februari 2016 @ 13:52:07 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160313260
Heeft hier iemand verstand van elektronica?

DIG / Gitaar versterker repareren
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 februari 2016 @ 15:32:25 #168
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_160315749
Ik heb sinds oktober vorig jaar een echte Fender! Gezien ik groot fan ben van de Peppers en helemaal van John Frusciante, is het een Mexicaanse Stratocaster geworden met Sunburst. Wat is ie mooi en wat speelt ie fijn! O+ Was wel even wennen hoe zacht je maar hoeft te drukken met je vingers en hoe snel je kunt sliden itt mijn vorige akoestische. Volgende stap is een wah-wah pedaal, want dat is een must-have als je graag de Peppers wilt nadoen. :P
pi_160323063
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Hoe kijk jij ernaar? Ik ben wel benieuwd hoe een speelniveau wordt beoordeeld en welke eisen worden gesteld.

Ik vind het wel grappig hoe hij gekke gezichten maakt bij eenvoudige technieken en hoeveel er gemonteerd is, alsof hij geen vijf minuten achter elkaar kan spelen zonder te klungelen. Het lijkt mij dat je in een single shot verschillende technieken demonstreert op een gevorderd niveau, afhankelijk van je speelstijl. Dat kan een complex ritme zijn, of een ingewikkelde fingerstyle, maar ik zie in vrijwel iedere auditievideo hoofdzakelijk toonladders over een backing track. :P

[..]

Leuk! Hoe heb je die gig geregeld? :)
Welke gig? :+
  maandag 29 februari 2016 @ 21:37:37 #170
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_160326279
quote:
Volgende stap is een wah-wah pedaal, want dat is een must-have als je graag de Peppers wilt nadoen. :P
Welke als echte ,Ik heb ze omgebouwd naar een Cry Baby , is alleen condensator en weerstand van 40 eurocent ;)

Morley
Δημοσθένης
pi_160412496
Ik heb van 1 van mijn gitaren het intonatieschroefje van een FR zadeltje lam gedraaid.
Zo een:

Op de 1 of andere manier kan ik geen enkele webshop vinden die ze heeft. Ja, Tonefactory met een levertijd van 4-6 weken.
Weet iemand nog een alternatief?

[ Bericht 27% gewijzigd door Cynic op 04-03-2016 11:33:28 ]
It has to mean something
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:40:25 #172
108913 Godshand
guide4you
pi_160412877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke winkel??
Keymusic Den Haag, daar had je toch over (voormalig Rockpalace)?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:36:11 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160417306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:28 schreef Cynic het volgende:
Ik heb van 1 van mijn gitaren het intonatieschroefje van een FR zadeltje lam gedraaid.
Zo een:

[ afbeelding ]

Op de 1 of andere manier kan ik geen enkele webshop vinden die ze heeft. Ja, Tonefactory met een levertijd van 4-6 weken.
Weet iemand nog een alternatief?
Is dat niet gewoon een imbusboutje?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_160419853
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een imbusboutje?
Zou dus ook gewoon bij de bouwmarkt moeten kunnen?
It has to mean something
pi_160430440
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

Keymusic Den Haag, daar had je toch over (voormalig Rockpalace)?
Ik heb je niet gezien. :*
  zondag 6 maart 2016 @ 20:29:54 #176
108913 Godshand
guide4you
pi_160472623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb je niet gezien. :*
Nee, want je wist niet waar je op moest letten.

Volgende keer geef ik wel een gil ;)
pi_160477652
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, want je wist niet waar je op moest letten.

Volgende keer geef ik wel een gil ;)
Niet nodig. ;)
  maandag 7 maart 2016 @ 20:18:15 #178
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160498823
Heeft iemand hier ervaring met stemmechanieken vervangen? T zou om een epiphone dot gaan, moet je extra boren en hoe werkt het plaatsen?
Lachen joh.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:38:42 #179
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_160499645
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:18 schreef Pajanus het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met stemmechanieken vervangen? T zou om een epiphone dot gaan, moet je extra boren en hoe werkt het plaatsen?
Als je mechanieken met dezelfde afmetingen neemt hoef je niet te boren en anders misschien wel :D

Zelfde is gewoon kwestie van losdraaien en nieuwe erin.

Opletten op dikte van de tuner en plaatsing van schroefjes
  maandag 7 maart 2016 @ 21:35:00 #180
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160502211
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:38 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Als je mechanieken met dezelfde afmetingen neemt hoef je niet te boren en anders misschien wel :D

Zelfde is gewoon kwestie van losdraaien en nieuwe erin.

Opletten op dikte van de tuner en plaatsing van schroefjes
Oke bedankt!
Lachen joh.
pi_160513677
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Exact, je hebt wel aardig door wat de toelatingscommissie waardeert en dat zijn:
- verschillende technieken laten zien
- een melodieus thema spelen cq phrasing
- originaliteit van het stuk
- improvisatie
- ritmische beheersing (van gewoon in de maat spelen tot polyritmiek)
- en inderdaad ALLE bovenstaande punten in een eigen compositie in één take

Alleen al door al die edits wordt hij niet toegelaten (niets mis met editen, mits het iets toevoegt, zo zijn er veel kandidaten die zelf bas + drums + gitaar spelen en dat editen tot een eenmansband die een nummer speelt), want de commissie weet niet hoe hij zich ontwikkelt in een nummer.

Daarnaast laat hij regelmatig een erg sloppy techniek zien.

Die gekke bekken trekken als je hooguit beginner - gevorderd bent, is natuurlijk iets wat aan ieders aars jeukt.

Een paar motieven zijn muzikaal gezien gewoon echt niet goed cq mooi.

Over het algemeen vrij eentonig: delay effectje omdat hij te lui is om te fingerpicken met daarboven idd veel pentatoniek en ook nog eens in de box blijven (je ziet dat hij alleen echt comfortabel is tussen fretten 5 en 7, daar doet hij op een gegeven moment ook een belachelijk snel motiefje dat hij herhaalt, maar helemaal nergens naar klinkt).

Probeert hij een andere techniek te laten zien dan alternate picking (want veel meer laat hij dus niet zien), dan gaat dat compleet mis (het tappen dat hij 2 keer probeert en waarbij je nauwelijks de noot hoort).

Al met al erg matig dus en je krijgt gewoon totaal geen beeld van zijn daadwerkelijke niveau.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:23:04 #182
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_160516690
papierversnipperaar je hebt een reactie in je versterker topic
Δημοσθένης
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:35:56 #183
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160782193
Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe jazz werkt? Als het tenminste een duidelijke opbouw heeft dan..
ik snap namelijk helemaal niets van de opbouw. Of is het net zoals pop? Gewoon wat goed klinkt spelen?
Sorry als dit het verkeerde topic is.
Lachen joh.
pi_160865997
Morgen nieuwe e-gitaar bestellen(tijdelijk voor 1 jaar),dit keer wel een single cut model. *O*
pi_160895667
De e-gitaar die ik net besteld heb (15 minuten geleden),ook niet echt duur voor als back-up/2e gitaar. Gelukkig is het een single cut model dit keer!

Het is maar tijdelijk voor een jaartje,dus ik kan volop ermee genieten. ;)
pi_160904065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
De e-gitaar die ik net besteld heb (15 minuten geleden),ook niet echt duur voor als back-up/2e gitaar. Gelukkig is het een single cut model dit keer!

Het is maar tijdelijk voor een jaartje,dus ik kan volop ermee genieten. ;)
Het is je gegund BPN, maar waarom een tijdelijke gitaar kopen? Als je een back-up nodig hebt, is het dan niet handiger om een populair low budget model te kopen, zoals een Epiphone Les Paul, tweedehands, zodat je de gitaar nog kan verkopen voor hetzelfde geld? :)
pi_160921873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:26 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is je gegund BPN, maar waarom een tijdelijke gitaar kopen? Als je een back-up nodig hebt, is het dan niet handiger om een populair low budget model te kopen, zoals een Epiphone Les Paul, tweedehands, zodat je de gitaar nog kan verkopen voor hetzelfde geld? :)
Ik koop een nieuwe middle-budget(¤250-500) e-gitaar volgend jaar. :P
pi_160926716
Afgelopen 120 minuten(vanaf 05:32) bezig geweest om mijn gister bezorgde pakket te openen,e-gitaar checken,eventjes testen met mijn Vox Rhythm5 mini-amp en natuurlijk als laatste de snaren goed stemmen.

Het speelt wel lekker(zonder irritante geruis)!

Ik ben in ieder geval heel blij,volgend jaar dus nog 1 single cut model kopen( in het blauw). :9
pi_160993945
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:18 schreef Pajanus het volgende:
Wikkel/rek je je snaren wel goed?

Ik heb ook een Epidot en geen last van ontstemmen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_161013153
Gistermiddag onverwacht met nieuwe e-gitaar gespeeld in de kerk,ik wilde het juist tijdelijk uitlenen en niet zelf te gebruiken. _O-

En dat na 2 dagen gebruik. :D
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 11:29:04 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161139630
Tijd voor de F chord :X
pi_161140341
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Tijd voor de F chord :X
Heb je pleisters in huis gehaald?
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:08:03 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161140379
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 12:06 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je pleisters in huis gehaald?
Pijnstillers, pleisters, mitella's, kruiken, en thuishulp.
pi_161140654
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Pijnstillers, pleisters, mitella's, kruiken, en thuishulp.
:D _O-

Geen amputeerzaagje?
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:20:19 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161140663
Eigenlijk zou ik les moeten nemen maar daar heb ik geen tijd/geld voor....
pi_161140721
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk zou ik les moeten nemen maar daar heb ik geen tijd/geld voor....
Online kom je ook een eind ;)
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:29:06 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161140882
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 12:23 schreef starla het volgende:

[..]

Online kom je ook een eind ;)
iig tot F :')
pi_161140924
De F is een dingetje idd.
Maar ik heb m *O*

Tokkelen lukt ook al aardig, /michel van Anouk bijv.
Wat ik lastig vind om goed ritme in de strumming te krijgen.. ben aan het klooien met en zonder plectrum.. En alles online, goed te doen hoor, genoeg te vinden.
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:38:05 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161141105
Ik zit al tijden op redemption song, bad moon rising en the passenger (vandaar de F en liever ook de rest van de barre akkoorden)

Mijn probleem is vooral de snelheid, als ik sneller ga ben ik niet accuraat, en inderdaad strumming is ook nog eens ontzettend lastig.. met andere woorden het schiet niet op :D na 2 jaar maar ik kan nu iig één ding spelen die mensen herkennen (wild thing :') )

Ohja het begin lickje van pretty woman lukt ook wel... :D maar daar gaat het ook mis bij de strumming ondanks dat dat niet de moeilijkste accoorden zijn.. Vooral ook omdat zonder zanglijn die nummers vaak nogal nietszeggend zijn... En zingen tijdens het spelen dat lukt helemaal niet.
pi_161141888
Oh joh je bent al veel verder dan ik met mijn 4 maanden geklooi _O-
Oefenen tot je scheel ziet!
Oh en ik heb vast geen talent anders zou het veel meer opschieten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')