Beste Fok!kers.
Ik ben de trotse bezitter van een Vox Brian May special gitaar versterkertje.
![lvhx2ahr34kh8dyuxklw.jpg]()
Het nadeel van dit ding is dat het na een slokje Energy drank niet meer optimaal functioneert. Het voordeel is dat het een simpel ding is dat nog wel valt te repareren. Maar ik heb wat hulp nodig.
Het lijkt er op dat het ding weigert om clean geluid te produceren. Het ding heeft een 2 standen gain schakelaar, Hi- en Low-gain, en een gain draaiknop. Op standje Low kon hij vroeger mooi clean geluid maken. Nu moet de gain-knop over de helft staan voor er iets gebeurd. Dan komt er eerst iets twijfelachtig geluid uit dat lijkt op clean. Maar met de knop een tikje verder vervormt het meteen.
Hier een schema van het ding:
http://s236.photobucket.com/user/HerrUuns/media/VBM1-1.jpg.htmlDe printplaat is eenvoudig en duidelijk, alle componenten zijn netjes genummerd, geen smd-shit. Lekker oldschool.
Nou heb ik wat theoretische achtergrondkennis, heb een blauwe maandag op een MTS gezeten, maar weinig reparatie ervaring. Ik kan wel een beetje solderen, maar ik heb geen uitgebreide meetapparatuur. Ik heb een multimeter en gezond verstand.
Dus, wie kan mij een handje helpen? Wat is precies het probleem? Zit er een aparte clean voorversterker in die helemaal niets doet, of is het 1 voorversterker met een kapotte elco?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op
dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia