abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157864352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er hoeven er ook geen duizenden tussen te zitten, zoals je misschien wel gemerkt hebt is een handjevol al genoeg om heel Frankrijk meer dan een week lang in staat van oorlog te laten verkeren.
Nogmaals, wat zal het effect zijn van duizenden mensen in de stront te laten zakken? Hoe gaat dat radicaal worden tegen?

De echte radicalen hebben poep aan grenzen, er zijn er hier zelfs al meer dan zat, die alleen maar radicaler worden door het leed van die duizenden.
Hoe lost dit dan wat op ipv dat het het erger maakt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157864363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat ik er die mening op na houdt en reageer op de TT ?
Yep.

Simpelweg omdat je niet leest en reageert op een TT zonder inhoud erachter.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157864378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Het gaat hier om duizenden weren om een enkeling eruit te zeven.

[..]

Die educatie lijkt niet te werken als we niet ook het gewone (niet gewelddadige) geloof omarmen en de ruimte bieden.
En je voorziet een mooie toekomst voor Syrie, wanneer denk je dat die toekomst realiteit wordt? Want ik denk dat het in het gunstigste geval 5/10 jaar gaat duren. Wat in de tussentijd?
1. Wij bieden het geloof ook de ruimte. Moskeeen volop, terwijl in het land ter islam (SA) kerken en onze Germaanse tempels verboden zijn.

2. Hoofddoekjes en burqa's moeten gewoon kunnen. Geen enkel probleem mee. Net zoals joden gewoon keppeltjes mogen dragen.

3. De grens ligt bij het gebruik van geweld, ongeacht of je moslim, jood of christen bent.

4. Syrie zal niet snel herstellen. Mogelijk zal het herstel tientallen jaren duren. Ik hoop dat Syrie een Renaissance meemaakt en haar eigen cultuur herondekt. Vergeet niet dat Syrie een van de eerste aardse beschavingen heeft voortgebracht. Wij kunnen daarin helpen door educatie.
pi_157864380
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, wat zal het effect zijn van duizenden mensen in de stront te laten zakken? Hoe gaat dat radicaal worden tegen?

De echte radicalen hebben poep aan grenzen, er zijn er hier zelfs al meer dan zat, die alleen maar radicaler worden door het leed van die duizenden.
Hoe lost dit dan wat op ipv dat het het erger maakt?
Kraamkamers kunnen we dan ook sluiten. Zullen deze week ongetwijfeld veel moordenaars geboren zijn.
pi_157864433
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

1. Ik ben dan ook voorstander van om meer geld uit te trekken voor opbouw in de regio. Goede huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg en natuurlijk comfortabele gebedsplaatsen voor die Arabische god aldaar. Daar hoeven wij wat geld betreft echt niet zuinig op te zijn. Trek de portemonnee maar flink open en laat je menselijkheid zien. Dan doen wij al meer dan een groot moslimland als Indonesie bijvoorbeeld.
Mee eens, geen enkel bezwaar tegen. Maar samenwerking blijkt een moeilijk iets. Stel dat we hier grof geld daaraan uitgeven, denk je dan werkelijk dat dat geen gemor oplevert?
Sterker nog trouwens mbt mijn mening, ik ben hier een groot voorstander van, gedegen opvang in de regio met toekomst perspectief, denk ook dat de meeste mensen die nu migreren daar veel blijer mee zouden zijn.

quote:
Mensen helpen betekent niet per definitie alleen en alleen dat je hele landen in Nederland moet (kunnen) opvangen.

2. Veiligheid: door de grenzen tijdelijk dicht te gooien voorkom je inderdaad dat er potentiele IS-strijders arriveren. Dat verhoogt wel degelijk in elk geval de veiligheid, wat weer in Nederlands welzijn voortvloeit.
Op dit moment, in deze situatie geld naar mijn mening dat de grenzen sluiten meer ellende oplevert. Zeker aangezien het grootste gevaar al binnen onze grenzen is.
pi_157864458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En jij bent iemand die de deur op slot wil gooien als er al inbrekers in je huis kunnen zijn.
En jij bent iemand die aan elke vreemde de sleutel van je huis geeft, toch? Je gaat toch altijd uit van het goede van een mens?
pi_157864498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Mee eens, geen enkel bezwaar tegen. Maar samenwerking blijkt een moeilijk iets. Stel dat we hier grof geld daaraan uitgeven, denk je dan werkelijk dat dat geen gemor oplevert?
Sterker nog trouwens mbt mijn mening, ik ben hier een groot voorstander van, gedegen opvang in de regio met toekomst perspectief, denk ook dat de meeste mensen die nu migreren daar veel blijer mee zouden zijn.

[..]

Op dit moment, in deze situatie geld naar mijn mening dat de grenzen sluiten meer ellende oplevert. Zeker aangezien het grootste gevaar al binnen onze grenzen is.
Tuurlijk levert geld op. Als de mensen het daar comfortabel hebben hoeven ze niet per se hier te komen. Trek maar flink de portemonnee. Het is onmogelijk om iedereen in ons land te huisvesten maar het is wel mogelijk om voor goede huisvesting in de regio te zorgen.

Wat betreft het grootste gevaar binnen onze grenzen: laat IS-strijders naar Syrie gaan maar neem vervolgens wel hun paspoort in.
pi_157864512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En jij bent iemand die aan elke vreemde de sleutel van je huis geeft, toch? Je gaat toch altijd uit van het goede van een mens?
Altijd leuk, mensen die je denken door en door te kennen naar aanleiding van een aantal forum posts. Helaas is het leven is ingewikkelder dan dat. Het feit dat ik al over inbrekers spreek degradeert jouw vraag al tot een vraag zonder enige vorm van intellect. Let wel, dit is geen waarde oordeel over jou, slechts over je post.
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:25:33 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157864592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Yep.

Simpelweg omdat je niet leest en reageert op een TT zonder inhoud erachter.
Aha en jij weet dus zeker dat ik de OP niet gelezen heb ? Knap hoor ! Ik vond de OP te warrig. Maar ga jij maar lekker door met oordelen hoor. Tis je van harte gegund.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157866373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat de uitkomst prut is zal ik echt niet ontkennen. Maar dat maakt niet dat het leven daar zo fijn was, de mensen zijn niet voor niets in opstand gekomen, niet omdat het zo fijn was iig.
Sinds dat moment heeft Assad ook niet echt het beste van zichzelf laten zien, terug is dus geen optie.
Misschien zijn ze wel in opstand gekomen omdat ze graag de volle glorie van de islam wilden ondergaan.
pi_157866493
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

1. Ik ben dan ook voorstander van om meer geld uit te trekken voor opbouw in de regio. Goede huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg en natuurlijk comfortabele gebedsplaatsen voor die Arabische god aldaar. Daar hoeven wij wat geld betreft echt niet zuinig op te zijn. Trek de portemonnee maar flink open en laat je menselijkheid zien. Dan doen wij al meer dan een groot moslimland als Indonesie bijvoorbeeld.

Mensen helpen betekent niet per definitie alleen en alleen dat je hele landen in Nederland moet (kunnen) opvangen.

Wie gaat die rekening godsnaam betalen? Het antwoord weet ik wel...

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 20:05:19 ]
pi_157870165
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij vond toch dat Syrië een theocratie moest worden? Erodome de jihad-lover.
Ik zei dat een variatie op een theocratie, mits men daar zelf voor kiest en mensenrechten gewaarborgd zijn, misschien een idee is.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 27-11-2015 22:14:52 ]
pi_157870306
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

1. Wij bieden het geloof ook de ruimte. Moskeeen volop, terwijl in het land ter islam (SA) kerken en onze Germaanse tempels verboden zijn.

2. Hoofddoekjes en burqa's moeten gewoon kunnen. Geen enkel probleem mee. Net zoals joden gewoon keppeltjes mogen dragen.

3. De grens ligt bij het gebruik van geweld, ongeacht of je moslim, jood of christen bent.

4. Syrie zal niet snel herstellen. Mogelijk zal het herstel tientallen jaren duren. Ik hoop dat Syrie een Renaissance meemaakt en haar eigen cultuur herondekt. Vergeet niet dat Syrie een van de eerste aardse beschavingen heeft voortgebracht. Wij kunnen daarin helpen door educatie.
1: Klopt, hier is er geen verruiming nodig voor geloof. Maar we moeten wel waken geen maatregelen te treffen die de gewone moslim raken (of de gewone vluchteling). We moeten een manier vinden om de radicalen te raken. Zoals je zegt bij punt 3, de grens ligt bij geweld en daar mogen van mij keihard in zijn.

Punt 4: ik denk dat we niet kunnen helpen met educatie, zeker niet als we mensen hun eigen geschiedenis gaan dicteren. Wel kunnen we helpen, ze ondersteunen, hun even weg te vinden.
We moeten daarin ons eigen ideaal loslaten, alleen de grenzen van toelaatbaarheid bewaken(mensenrechten e.d.).
pi_157870372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Misschien zijn ze wel in opstand gekomen omdat ze graag de volle glorie van de islam wilden ondergaan.
Wie weet. Als dat zo is zal dit dus niet oplossen voordat we dat accepteren en een weg vinden waarop dat vreedzaam kan werken en de andersdenkenden in dat gebied ook hun ruimte biedt.
pi_157870760
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie weet. Als dat zo is zal dit dus niet oplossen voordat we dat accepteren en een weg vinden waarop dat vreedzaam kan werken en de andersdenkenden in dat gebied ook hun ruimte biedt.
De volle glorie van de islam = een theocratie waarin de economie instort, er geen ruimte is voor andersdenkenden en (extreem) geweld endemisch is. Jij wil daar de ruimte aan geven?
pi_157871068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De volle glorie van de islam = een theocratie waarin de economie instort, er geen ruimte is voor andersdenkenden en (extreem) geweld endemisch is. Jij wil daar de ruimte aan geven?
Heb ik in een vreemde taal geschreven ofzo? Want er staan toch vrij duidelijk wat voorwaarden die je vraag al beantwoorden.
Maar waarom vul jij voor hen de volle glorie van de islam in(de isis versie), wie weet hebben zij daar wel een ander beeld bij.
pi_157872851
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

1: Klopt, hier is er geen verruiming nodig voor geloof. Maar we moeten wel waken geen maatregelen te treffen die de gewone moslim raken (of de gewone vluchteling). We moeten een manier vinden om de radicalen te raken. Zoals je zegt bij punt 3, de grens ligt bij geweld en daar mogen van mij keihard in zijn.

Punt 4: ik denk dat we niet kunnen helpen met educatie, zeker niet als we mensen hun eigen geschiedenis gaan dicteren. Wel kunnen we helpen, ze ondersteunen, hun even weg te vinden.
We moeten daarin ons eigen ideaal loslaten, alleen de grenzen van toelaatbaarheid bewaken(mensenrechten e.d.).
We dicteren niets. We geven ze alleen hun eigen cultuur mee. Hun bloeiperiode lag in de Oudheid, met het polytheisme, toen die Arabische buitenlandse ideologie nog niet verscheen. Syrie was in die tijd verder dan ons land. Geef ze hun eigen cultuur terug, in plaats van een geimporteerde buitenlandse cultuur. Dat helpt ook om IS te elimeren. Dat is educatie.
pi_157872884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie gaat die rekening godsnaam betalen? Het antwoord weet ik wel...

:')
Verreken dat met de jaarlijkse afdrachten aan Brussel.
pi_157873710
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We dicteren niets. We geven ze alleen hun eigen cultuur mee. Hun bloeiperiode lag in de Oudheid, met het polytheisme, toen die Arabische buitenlandse ideologie nog niet verscheen. Syrie was in die tijd verder dan ons land. Geef ze hun eigen cultuur terug, in plaats van een geimporteerde buitenlandse cultuur. Dat helpt ook om IS te elimeren. Dat is educatie.
Je wil ze daar de polytheïstische geschiedenis laten verheerlijken?!?!?!????
Echt gewoon serieus? Ik als polytheïst(verwant, niet gelijk aan) vraag je met drang dat niet te doen, de afschuwelijke, verschrikkelijke arrogantie zeg! Hoe zet je kwaad bloed, ram een ander systeem door de strot van mensen en begrijp tegelijk niets van dat polytheïstische systeem, het succes wat je het toeschrijft. Ook nog een oud systeem die, nou ja tja, niet echt perfect was...
Dat is geen educatie, dat is treiterij.

Educatie in de vorm van de huidige kennis ben ik geheel voor. Dus het schoolsysteem wat er al was in Syrië ondersteunen en uitbreiden ben ik geheel voor. Dat wat jij voorstelt is een recept voor heel erg veel ellende en geen oplossing. Naar mijn mening dan.
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:27:38 #170
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157873845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zei dat een variatie op een theocratie, mits men daar zelf voor kiest en mensenrechten gewaarborgd zijn, misschien een idee is.
En hoe dien je dan om te gaan met homofilie of geloofsafval? Doodstraf of laissez faire?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157877302
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb ik in een vreemde taal geschreven ofzo? Want er staan toch vrij duidelijk wat voorwaarden die je vraag al beantwoorden.
Ik ben heel benieuwd hoe jij die voorwaarden wil combineren met de ruimte bieden aan een geloof dat tendeert naar een theocratie waarin geen plaats is voor andersdenkenden.
quote:
Maar waarom vul jij voor hen de volle glorie van de islam in(de isis versie), wie weet hebben zij daar wel een ander beeld bij.
De volle glorie van de islam is kenbaar uit de islamitische (bron)geschriften. De invulling die jij denkt dat er ook aan gegeven kan worden is of non-existent of dermate onbetekenend in gewicht dat het een vorm van wensdenken genoemd kan worden.
pi_157878087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat we al talloze initiatieven hebben gezien van moslims die een islamitische partij oprichtten en streven naar een theocratie.

Oh, wacht...
pi_157878098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:
De volle glorie van de islam is kenbaar uit de islamitische (bron)geschriften.
En dermate multi-interpretabel dat wat jij als 'de volle glorie' benoemt niet voor alle moslims opgaat, integendeel.
  zaterdag 28 november 2015 @ 12:45:05 #174
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157878162
7900 salafisten waar je eigenlijk gewoon zo snel mogelijk van af moet.

Even in de archieven kijken duitsland, in het verleden hadden jullie daar wel manieren voor
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157878191
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat we al talloze initiatieven hebben gezien van moslims die een islamitische partij oprichtten en streven naar een theocratie.

Oh, wacht...
Waarom moet de theocratie bereikt worden via de westerse democratie? Dat is helemaal niet nodig, de volgers van Allah hebben hun eigen systeem. Overigens: als rechtlijnige islamiet is het goed verdedigbaar dat het deelnemen aan een systeem dat niet de wetten van Allah volgt als geloofsafval gezien kan worden.

Als je overigens in dit genre een prominent voorbeeld wil zien, dat is er ook: de AK parti. Democratie is als een trein nietwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')