ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op maandag 23 november 2015 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Ik denk dat Mono ook wel van de ICE is ja. Maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat we met z'n allen hetzelfde doen.
Ja, BordBistro natuurlijk. Wat denken jullie dan. Pils in de Bistro De roosters zijn nog niet goed gekeurd. Ze zijn vrijdagavond gewoon naar huis gegaan ipv pizza bestellen en nachtwerk om alle 137 machinisten en stewards in het Noorden te helpen.
Vandaag gingen ze verder en men verwachtte witte rook, maar ik zag ze rond 17.00 uur alweer richting huis gaan Dus spannend. Maar wel deze week hoop ik.
Op maandag 23 november 2015 19:48 schreef Dr_Flash het volgende: Alleen Duvel heb ik nog niet gehoord maar die had best wat kunnen zeggen inmiddels dus ik ga er vanuit dat die niet mee gaat
Ik heb bij de eerste plannenmakerij al aangegeven dat ik niet meega.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kan je nog ff snel schema te voorschijn toveren? Sein ging hier net op groen, zit in kroeg en op tablet, lastig terugzoeken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kan je nog ff snel schema te voorschijn toveren? Sein ging hier net op groen
.
ff uit mn hoofd
Enschede 9:56 V Dortmund Hbf 1207 x 32 Hagen Hbf 1308 x 40 Siegen Hbf 1519 x 1610 Köln Hbf 1736 x 1914 Arnhem 2053 met de ICE die doorrijdt naar Utrecht
Enschede 9:56 V Dortmund Hbf 1207 x 32 Hagen Hbf 1308 x 40 Siegen Hbf 1519 x 1610 Köln Hbf 1736 x 1914 Arnhem 2053 met de ICE die doorrijdt naar Utrecht
oe nice count me voor 2016 in als het nog kan, 26+, als Enschede niet lukt ben ik er in Dortmund, betaal gewoon het volle pond natuurlijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
PM greavy ff dat je ook mee wil Optie 2 voor jou zeker? Uitgebreid schransen in Köln?
Sicher
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef derLudolf het volgende: Oh bork debuteert nu met het nieuwjaarsrondje? Die praat al langer mee dan mij volgens mij, dus niet zo erg dat ik er niet ben
Nee jij gaat nooit mee, want het is altijd op zaterdag
Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef derLudolf het volgende: Oh bork debuteert nu met het nieuwjaarsrondje? Die praat al langer mee dan mij volgens mij, dus niet zo erg dat ik er niet ben
Jawel wel erg!, ik ben de enige debutant dan (of prins pils ook?). Eva werkt ook bij Surfspot heb ik ontdekt trouwens
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk. Ja en b2py maar die weet het nog niet, en Mono schijn ik ook uit een ver verleden te kennen
Op maandag 23 november 2015 23:03 schreef Prins_Pils het volgende: Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk.
b2py is ook al eens eerder meegeweest, die zou er nog bij kunnen komen en Mono van sgool natuurlijk ja.
Op maandag 23 november 2015 23:24 schreef James1988 het volgende: En daar is de afwijzing voor GtbV-claim nummer 5 voor de Intershitty Defect tussen Rotterdam en Breda. Pauperclub.
Gewoon doordouwen. En lekker viral gaan op Facebook dat ze hun reet vegen met hun eiegn voorwaarden etc. Je weet best hoe dat moet
een stuk minder dan in de angstschreeuw die erop volgde.
Daar sloeg jr. in groep 4 de juf mee om de oren
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gewoon doordouwen. En lekker viral gaan op Facebook dat ze hun reet vegen met hun eiegn voorwaarden etc. Je weet best hoe dat moet
Komt goed.
Ik heb ze vorige week al gemaild met daarin citaten uit hun eigen voorwaarden én uit de hoofdrailnetconcessie (maar nog geen antwoord gehad), als ik morgen nog niks heb gehoord ga ik wel eens wat mensen prikken.
Ik ken nog niemand van FOK! Ja ik heb het ooit onthouden van een klasgenoot, maar die deed volgens mij vooral film/tv reviews op de FP. Zelf pas 4 jaar later lid geworden.
Op maandag 23 november 2015 23:03 schreef Prins_Pils het volgende: Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk. Ja en b2py maar die weet het nog niet, en Mono schijn ik ook uit een ver verleden te kennen
Ik ben trouwens best wel eng irl Dit weekend ben ik trouwens te bewonderen in het treinvervangend vervoer Hengelo-Zutphen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh deze is helemaal mooi, er is net een goedkeuring binnengekomen voor een andere reis met de ICd. Op dezelfde dag. De reis 's ochtends (ICd reed niet) is goedgekeurd, de reis 's avonds (ICd reed eveneens niet) is afgekeurd. Ze passen hun regels dus niet erg consequent toe
Oh, en een paar enigszins venijnige tweets die ik ruim een uur terug had gestuurd ("heeft het zin om nog bij jullie aan te kloppen of zal ik maar meteen naar IL&T gaan?") zijn tot op heden onbeantwoord gebleven.
Filmpjen op de facebookpagina van WDR, over de nieuwe zweeftrein van Wuppertal! De eerste nieuwe trein is nu in elkaar gezet en kan in principe al gaan rijden, echter, eerst moet alles nog goedgekeurd worden. In februari/maart zullen 's nachts de eerste testritten plaatsvinden. Opvallend is dat de trein achterin een grote glaswand heeft, waar vier zijlingse zitplaatsen zijn aangebracht voor een mooi uitzicht
Op dinsdag 24 november 2015 01:48 schreef Prins_Pils het volgende: Filmpjen op de facebookpagina van WDR, over de nieuwe zweeftrein van Wuppertal! De eerste nieuwe trein is nu in elkaar gezet en kan in principe al gaan rijden, echter, eerst moet alles nog goedgekeurd worden. In februari/maart zullen 's nachts de eerste testritten plaatsvinden. Opvallend is dat de trein achterin een grote glaswand heeft, waar vier zijlingse zitplaatsen zijn aangebracht voor een mooi uitzicht
Ook opvallend: er gaat ETCS level 2+ worden aangelegd voor dat ding.
Gaat weer lekker op het Nederlandse spoor vandaag. Waren zo te lezen diverse spoorstaafbreuken, andere infra die het begaf, defecte treinen en aanrijdingen
Op dinsdag 24 november 2015 09:51 schreef Peterselieman het volgende: Gaat weer lekker op het Nederlandse spoor vandaag. Waren zo te lezen diverse spoorstaafbreuken, andere infra die het begaf, defecte treinen en aanrijdingen
Gisteren ook al. Zowel heen als terug (Arnhem - Den Bosch vv) ruim +30, met terug een opgeheven trein als bonus. Daarnaast 's ochtends nog gehoord over problemen tussen Sittard en Maastricht en Den Bosch en Utrecht, en volgens mij was er nog wel meer loos.
Juistem. Het wordt nog best wat werk om dit voor elkaar te krijgen.
quote:
Reizigers die met een Thalys-trein willen reizen, moeten binnenkort door beveiligingspoortjes heen. De Franse minister Royal zegt dat er binnen een maand poortjes worden aangelegd op stations in Parijs en Lille. Ook in Amsterdam, Brussel en Keulen komen poortjes, zegt ze.
Nu zijn de perrons van de Thalys nog open, net als andere treinperrons. Maar daar moet na de aanslagen in Parijs verandering in komen, vindt Royal.
Frankrijk is volgens Royal bereid te helpen bij het aanleggen van de poortjes in het buitenland: "Indien nodig zal Frankrijk ze bouwen, zodat we zeker weten dat ze vergelijkbaar zijn met die in Parijs."
Het is onduidelijk of er ook poortjes komen bij de andere twee Nederlandse stations waar de Thalys vertrekt: Schiphol en Rotterdam Centraal.
niet in de laatste plaats omdat het in nederland geen aparte perrons zijn maar gewoon dezelfde perrons als voor binnenlandse treinen.
alleen in rotterdam zou dat betekenen dat 4 perronsporen per richting extra worden afgesloten met beveiligingspoortjes namelijk het primaire perron voor thalys en het eerste alternatieve perron.
Dit is nou iets waar Driek een stokje voor mag steken wat mij betreft
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Precies. Dit is paniekvoetbal zoals je wel vaker ziet van politici. De Belgische minister stelde ook zoiets voor toen die lul met een kalasjnikov in een trein stapte.
En goed, stel dát de Thalys wordt omgetoverd in een soort fort... dan pakt die terrorist de gewone intercity via Lille wel
In Spanje is dit al jaren zo bij de AVE, maar goed als de Fransen dit willen dan doen ze het, en als ze hier niet genoeg doen naar hun zin dan rijdt er gewoonweg geen Thalys meer naar Rotterdam of verder. Die Fransen zijn daar heel praktisch in. Dan kunnen jullie en Driek hoog en laag springen maar zo werkt het.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In China ook begreep ik van mijn oom. Je moet wachten in een soort wachtkamer en 15 min voor vertrek mag je naar het perron toe en wordt je begeleid naar de plek waar je in moet stappen. Binnen twee minuten vouwen 500 mensen zich in de trein en gaat hij weer verder.
Op dinsdag 24 november 2015 11:27 schreef b2py het volgende: In China ook begreep ik van mijn oom. Je moet wachten in een soort wachtkamer en 15 min voor vertrek mag je naar het perron toe en wordt je begeleid naar de plek waar je in moet stappen. Binnen twee minuten vouwen 500 mensen zich in de trein en gaat hij weer verder.
Maar vooral ook met bagagescan (en soms ticketcontrole) voor je überhaupt het station binnen mag.
Met zo'n systeem kun je alleen een 2-minuten cross-platform overstap wel vergeten.
In China en Spanje kun je bijv. überhaupt ook geen treinkaartjes kopen voor verbindingen met een overstap (op één uitzondering in Spanje na, geloof ik). Kan je alleen twee losse kaartjes kopen, op eigen risico.
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Aan de andere kant... Wat nou als Frankrijk best wil betalen voor een extra tunnel onder Amsterdam CS waar de Thalys en Eurostar stoppen?
Vraag voor de Duitsland Specialist. Ik wil graag het Rheinland Pfalz + Luxemburg dagticket boeken. Her en der lees ik er nog wel over en ook op bahn.de vind ik het nog wel terug. Maar als ik het dan bestellen wil krijg ik alleen de versie zonder Luxemburg erbij...
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Rotterdam is juist het enige station wat wel genoeg ruimte heeft....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Rotterdam is juist het enige station wat wel genoeg ruimte heeft....
Je zou die loopbrug natuurlijk een paar keer per dag kunnen afsluiten en daar de hele zooi controleren. Doen ze in MLV ook. En de rest van de dag is het gewoon toegankelijk.
Je zou die loopbrug natuurlijk een paar keer per dag kunnen afsluiten en daar de hele zooi controleren. Doen ze in MLV ook. En de rest van de dag is het gewoon toegankelijk.
Wat is er dan mis met perron1? Als je allee de trap naast ns international gebruikt dan kun je op +1 een mooie controle ruimte inrichten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
zeker als de Hoekse lijn omgebouwd wordt tot metroverbinding zou het daar kunnen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel vaak die opgang heb genomen, maar volgens mij moet er dan een gedeelte van de statiosnhuiskamer/toilettenblok worden afgesnoept, en de opgang vanuit de tunnel moet dan dan tijdelijk dicht gemaakt worden, met een rolluik ofzo.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 24 november 2015 12:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag voor de Duitsland Specialist. Ik wil graag het Rheinland Pfalz + Luxemburg dagticket boeken. Her en der lees ik er nog wel over en ook op bahn.de vind ik het nog wel terug. Maar als ik het dan bestellen wil krijg ik alleen de versie zonder Luxemburg erbij...
Is het gestopt?
Het lukt mij ook niet online, maar de prijs vind ik ook niet super: 6 euro extra, terwijl je voor die prijs in Luxemburg een dagkaart 1e klas hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sie erhalten das Ticket an allen DB Automaten und den DB Verkaufsstellen, online is klaarblijkelijk niet een DB Verkaufstelle
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er staat toevallig geen DB kaartautomaat op Luxemburg Centraal?
Daar zijn die vrolijke vrienden van dit forum pas nog geweest, dus die zouden het moeten weten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Had het hier eerder al gemeld: op 12 november bij een overstap van Breng naar NS niet kunnen uitchecken omdat alle Breng/Arriva palen in storing waren. Hop, tien euro saldo weg voor een rit van een paar cent. De reis was niet terug te vinden op uitcheckgemist.nl dus contact opgenomen met Breng. Na wat over en weer gemail blijkt nu dat een bericht aan Breng klantenservice altijd bij de busafdeling van Connexxion terecht komt, en voor de treinen moet je bij Arriva zijn. Een manier om dit verzoek intern op de juiste manier door te sturen is er niet dus ik mag nu weer van voor af aan beginnen bij Arriva.
Oh, en ik verwacht volledig dat ik in eerste instantie 10 euro min de volledige ritprijs ga krijgen en dus weer achter m'n Altijd Voordeel en overstapkorting aan ga moeten. Of ben ik nu te negatief ?
Op dinsdag 24 november 2015 15:37 schreef De_Hertog het volgende: Na wat over en weer gemail blijkt nu dat een bericht aan Breng klantenservice altijd bij de busafdeling van Connexxion terecht komt, en voor de treinen moet je bij Arriva zijn. Een manier om dit verzoek intern op de juiste manier door te sturen is er niet dus ik mag nu weer van voor af aan beginnen bij Arriva.
Oh leuk, de klant moet het interne berichtenverkeer van de vervoerder gaan organiseren Het moet niet gekker worden
Eerlijk is eerlijk, eerder bood de klantenservice-medewerkster me wel 'oprechte excuses' aan. Maar ik denk dat ze daar inderdaad geen enkele mogelijkheid heeft om bij Arriva aan te kloppen.
Op dinsdag 24 november 2015 15:37 schreef De_Hertog het volgende: Had het hier eerder al gemeld: op 12 november bij een overstap van Breng naar NS niet kunnen uitchecken omdat alle Breng/Arriva palen in storing waren. Hop, tien euro saldo weg voor een rit van een paar cent. De reis was niet terug te vinden op uitcheckgemist.nl dus contact opgenomen met Breng. Na wat over en weer gemail blijkt nu dat een bericht aan Breng klantenservice altijd bij de busafdeling van Connexxion terecht komt, en voor de treinen moet je bij Arriva zijn. Een manier om dit verzoek intern op de juiste manier door te sturen is er niet dus ik mag nu weer van voor af aan beginnen bij Arriva.
Oh, en ik verwacht volledig dat ik in eerste instantie 10 euro min de volledige ritprijs ga krijgen en dus weer achter m'n Altijd Voordeel en overstapkorting aan ga moeten. Of ben ik nu te negatief ?
Maargoed. Ik stap dus op op Arnhem Velperpoort, twee minuten van het hoofdstation en op een lijn waar ook de NS langs komt. Ik heb in twee weken (met vier reisdagen) de volgende problemen meegemaakt bij overstappen:
-Het ingehouden saldo van hierboven -Storing bij de helft van de paaltjes, waardoor het dringen werd bij de werkende paaltjes en ik bijna een overstap miste -Daadwerkelijk gemiste overstap doordat mijn saldo na uitchecken net onder de tien euro gezakt was en ik moest gaan opladen. Op de terugweg, dus dit ging over tien cent of zo.
En dan heb ik nog niet eens iedere reisdag overgestapt. Iemand die het vreemd vind dat ik me na die twee weken maar heb aangesloten bij de mensen die gewoon altijd bij NS inchecken?
Blijkbaar. Arriva heeft ook zo'n prachtig 'kies hier uw klacht uit' formulier, waar je bij de OV-chipkaart alleen mag klagen over de tarieven of de distributiepunten. Restitutie kan wel via een andere optie, maar klagen over overstappen is geen mogelijkheid. Zie https://www.arriva.nl/klantenservice/neem-contact-op/
Op dinsdag 24 november 2015 16:09 schreef De_Hertog het volgende: Maargoed. Ik stap dus op op Arnhem Velperpoort, twee minuten van het hoofdstation en op een lijn waar ook de NS langs komt. Ik heb in twee weken (met vier reisdagen) de volgende problemen meegemaakt bij overstappen:
-Het ingehouden saldo van hierboven -Storing bij de helft van de paaltjes, waardoor het dringen werd bij de werkende paaltjes en ik bijna een overstap miste -Daadwerkelijk gemiste overstap doordat mijn saldo na uitchecken net onder de tien euro gezakt was en ik moest gaan opladen. Op de terugweg, dus dit ging over tien cent of zo.
En dan heb ik nog niet eens iedere reisdag overgestapt. Iemand die het vreemd vind dat ik me na die twee weken maar heb aangesloten bij de mensen die gewoon altijd bij NS inchecken?
Breng klantenservice
Ik zal je aanraden om alvast je verlies te nemen, want ik acht de kans nihil dat ze iets voor je zullen uitspoken. Het kostte hun alleen al vier weken om te antwoorden op mijn e-mail over een boete die ik in een proces verbaal wilde omzetten zodat ik die wél kan terugvorderen.. Maar dat is een lang verhaal.
Ik merk de laatste twee jaar trouwens bijna geen storingen meer. En dat terwijl ik dagelijks dat traject afleg..
Eerlijk is eerlijk, eerder bood de klantenservice-medewerkster me wel 'oprechte excuses' aan. Maar ik denk dat ze daar inderdaad geen enkele mogelijkheid heeft om bij Arriva aan te kloppen.
Een of andere manier om iets aan een andere vervoerder door te geven mķét er wel zijn. Al was het maar omdat dat wettelijk verplicht is als het gaat om vertragingen die onder de Europese regels vallen.
Als je een brief naar Breng stuurt dat de Arriva-trein van Veendam naar Groningen twee uur te laat was (of voor mijn part dat de trein van Suceava naar Baia Mare twee uur te laat was) en dat je daarom je geld terug wil, dan is Breng ook wettelijk verplicht om dat verzoek op eigen initiatief naar het juiste adres door te sturen.
Zou je voor de gein eens kunnen proberen. Het maakt immers niet uit of het verzoek terecht is of niet, die beoordeling komt pas nadat het verzoek correct is doorgestuurd.
Een defecte trein tussen Den Bosch en Utrecht heeft voor veel vertraging gezorgd op het spoor. Sommige passagiers in de trein, die door een kapotte bovenleiding strandde bij Zaltbommel, wilden niet wachten op vervangend vervoer en braken uit de trein. En dat tegen de uitdrukkelijke instructies van de hoofdconducteur in.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De groep reizigers die de trein uitstapte, liep daarna langs het spoor. Even verderop pakten ze de taxi die ze zelf gebeld hadden. Volgens een medereiziger wilden ze het vliegtuig niet missen dat maar twee keer per week vliegt.
Groot gelijk Fuckit weet je, meer te doen dan dit gekut.
Groot gelijk Fuckit weet je, meer te doen dan dit gekut.
Het hek van de dam natuurlijk, kamervragen, Sharon op tv word er niet vrolijk van.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-11-2015 19:40:08 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Heeft u kennisgenomen van het bericht 'Reizigers breken uit defecte trein'?" Ja.
"Bent u van mening dat dit een onaanvaardbaar veiligheidsrisico is?" Ja.
"Welke acties gaat u nemen om herhaling te voorkomen?" Voortaan zullen treinen worden uitgerust met treinstewards, die de reizigers vragen om hun bestemming en ze daarna vastketenen aan de stoelen. Hiermee wordt het risico op spoorlopende reizigers voldoende afgedekt en zal herhaling niet voorkomen.
Op dinsdag 24 november 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende: als je gewoon uitstapt en goed uitkijkt kun je prima het nevenspoor en het schouwpad oversteken en is er niks aan de hand.
Precies. Gewoon goed kijken en niet te panisch doen.
Maar het zou me niet verbazen als NS nu een zaak wil aanspannen tegen die reizigers omdat ze de spoorwegwet hebben overtreden.
Op dinsdag 24 november 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende: als je gewoon uitstapt en goed uitkijkt kun je prima het nevenspoor en het schouwpad oversteken en is er niks aan de hand.
Het argument "als je goed uitkijkt" is tegenwoordig qua spoorwegen geen argument meer.
Daarom mag een machinist geen gewonde zwaan helpen die recht voor zijn eigen stilstaande trein op het spoor ligt; mag een onderhoudsploeg geen werk verrichten aan een spoor als het spoor ernaast nog in bedrijf is; mag een machinist niet uitstappen om een blok ijs uit een wissel direct voor z'n neus weg te halen. Allemaal veel te gevaarlijk, want áls er dan iemand niet goed uitkijkt dan kan dat gevaarlijk zijn en dat is volkomen inacceptabel. Dan liever 3 uur honderden reizigers in de kou laten zitten.
En ik heb het al wel eens gezegd: dat is typisch Nederlands. In Zwitserland bijv. vallen geregeld dodelijke slachtoffers bij bijvoorbeeld de spoorweg-bouwlui. Maar zolang daar geen grove nalatigheid o.i.d. bij in het spel is, is dat daar gewoon een ongeluk dat nou eenmaal kan gebeuren.
(Edit: Sorry, ik weet dat jullie dit ook al wel weten. )
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2015 19:52:39 ]
Ik weet niet hoe dat met wetgeving in Zwitserland zit maar in Nederland is de werkgever dan ook grotendeels verantwoordelijk door bijvoorbeeld nalatigheid. En de werkgever wil natuurlijk alles zoveel mogelijk dichttimmeren..
Op dinsdag 24 november 2015 19:54 schreef James1988 het volgende: In Engeland lopen er gewoon onbewaakte voetpaden over het spoor heen. Dat zijn zelfs officiële wandelroutes...
Een keer opbeen regionaal lijntje in Duitsland gestrand door een omgewaaide boom door de storm. Was gelukkig geen heule grote. 20min later reden we weer, ff met een groep reizigers het spoor vrij gemaakt.
Op dinsdag 24 november 2015 19:54 schreef b2py het volgende: Ik weet niet hoe dat met wetgeving in Zwitserland zit maar in Nederland is de werkgever dan ook grotendeels verantwoordelijk door bijvoorbeeld nalatigheid. En de werkgever wil natuurlijk alles zoveel mogelijk dichttimmeren..
Ik kan me herinneren dat er in Nederland een norm is die specifiek voor de spoorwegsector precies voorschrijft hoe groot de kans op wat voor soort bedrijfsongeval mag zijn. Geen wet, maar wel een precies regelwerk vooral wbt. hoe ProRail moet worden aangestuurd.
Op dinsdag 24 november 2015 19:54 schreef James1988 het volgende: In Engeland lopen er gewoon onbewaakte voetpaden over het spoor heen. Dat zijn zelfs officiële wandelroutes...
Stop, look, listen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Even een vraagje tussendoor, misschien dat iemand hier raad weet. Ik ben nu namelijk bezig met mijn profielwerkstuk, het onderwerp daarvan heeft deels betrekking op openbaar vervoer. Nu wil ik in één van de deelonderwerpen een algemene geschiedenis van openbaar vervoer geven. Op zich is er op internet genoeg informatie te vinden, maar ik kan niet genoeg betrouwbare bronnen vinden Heb o.a. via bibliotheken en Google Scholar naar boeken/bronnen gezocht, maar niets bruikbaars kunnen vinden. Kan iemand hier mij misschien iets aanraden? Alvast bedankt in ieder geval!
Op dinsdag 24 november 2015 21:15 schreef larsico het volgende: Even een vraagje tussendoor, misschien dat iemand hier raad weet. Ik ben nu namelijk bezig met mijn profielwerkstuk, het onderwerp daarvan heeft deels betrekking op openbaar vervoer. Nu wil ik in één van de deelonderwerpen een algemene geschiedenis van openbaar vervoer geven. Op zich is er op internet genoeg informatie te vinden, maar ik kan niet genoeg betrouwbare bronnen vinden Heb o.a. via bibliotheken en Google Scholar naar boeken/bronnen gezocht, maar niets bruikbaars kunnen vinden. Kan iemand hier mij misschien iets aanraden? Alvast bedankt in ieder geval!
Op spoorgebied zou je eens een kijkje kunnen nemen in de NVBS Bibliotheek (en op afspraak in het archief). Het moet wel heel raar zijn als daar niet te vinden is wat je zoekt: http://nvbs.com/toon.php?pag=Bibliotheek
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 24 november 2015 21:20 schreef b2py het volgende: Ik heb een presentatie gehad van de auteur van dit boek over de geschiedenis van het openbaar vervoer:
Bedankt, dat is waar ik naar op zoek ben! En ze hebben het boek ook nog eens beschikbaar hier bij de lokale bibliotheek Doe jij toevallig de studie Civiele Techniek?
Ben bang dan mijn school daar anders over denkt... De situatie is nu zo dat ik bepaalde kennis al heb, maar dat moet ik alsnog onderbouwen met bronnen. Op zich deels wel begrijpelijk, maar nu moet ik dus actief gaan zoeken naar boeken die hetzelfde beweren als ik Gaat ook nog wel wat tijd in zitten.
Op spoorgebied zou je eens een kijkje kunnen nemen in de NVBS Bibliotheek (en op afspraak in het archief). Het moet wel heel raar zijn als daar niet te vinden is wat je zoekt: http://nvbs.com/toon.php?pag=Bibliotheek
O ja, dat ik daar helemaal niet aan heb gedacht! Als ik in de buurt ben zal ik eens een kijkje gaan nemen, zo te zien is er echt van alles te vinden.
Bedankt, dat is waar ik naar op zoek ben! En ze hebben het boek ook nog eens beschikbaar hier bij de lokale bibliotheek Doe jij toevallig de studie Civiele Techniek?
Nice, lijkt mij een hele leuke studie. Laatst een dag meegelopen met een student in Delft, viel alleen een heel klein beetje tegen dat het onderdeel transport daar in de bachelor relatief weinig terugkomt.
Nice, lijkt mij een hele leuke studie. Laatst een dag meegelopen met een student in Delft, viel alleen een heel klein beetje tegen dat het onderdeel transport daar in de bachelor relatief weinig terugkomt.
Ik heb een HBO bachelor gedaan (Amsterdam) en doe nu aan de universiteit (Enschede) een master. Over de bachelor uni zal ik even iemand erbij roepen.
Nice, lijkt mij een hele leuke studie. Laatst een dag meegelopen met een student in Delft, viel alleen een heel klein beetje tegen dat het onderdeel transport daar in de bachelor relatief weinig terugkomt.
Meldt zich! BSc Civiel van de UT, nu Master Civil Engineering and Management op de UT, nu zie ik B2py elke dag wel rondlopen of tegenover me zitten...
In de bachelor zat 6EC (Verkeer), 6 EC (Vervoerswetenschappen), 6 EC (Ontwerpproject Verkeer), nog een beetje Kwantitatieve Basis voor Beleid (4EC), "Wiskunde B"(Statistie 5EC) en in principe ook "Ontwerpproject B3" voor 8EC, vooral omdat niemand het verkeergedeelte wilt doen, alleen als je daar geintresseerd in bent.
Tegenwoordig is het in totaal 45 EC (3 kwartielen) meende ik
[ Bericht 8% gewijzigd door _JdM_ op 24-11-2015 22:14:04 ]
Op dinsdag 24 november 2015 22:02 schreef b2py het volgende: Hij/Zij vraagt natuurlijk iets over transportation in de bachelor oelewapper, niet of jij mij dagelijks ziet
Je moet de leuke dingen en de minder leuke dingen vertellen he
Ben bang dan mijn school daar anders over denkt... De situatie is nu zo dat ik bepaalde kennis al heb, maar dat moet ik alsnog onderbouwen met bronnen. Op zich deels wel begrijpelijk, maar nu moet ik dus actief gaan zoeken naar boeken die hetzelfde beweren als ik Gaat ook nog wel wat tijd in zitten.
Herkenbaar probleem Ik had mijn profielwerkstuk over de spoorwegen in de Achterhoek (opkomst, ondergang van de goederen, en het waarom) en je mag niet neerzetten 'dat weet ik gewoon' én je moet ook minimaal zoveel bronnen gebruiken... Ik wist alles gewoon en had één bijbeltje in huis waar ik de rest uithaalde. Gelukkig haalde ik alsnog een 'goed' en een bevriende medewerker van de Winterswijkse bibliotheek vroeg zelfs of hij het mocht kopiëren en te leen mocht aanbieden. Ging wel eens voor de grap in de computer mijn eigen 'boek' opzoeken en het was vaak uitgeleend
Mijn moeder had een heel mooie foto gemaakt van de DE-II toen die tijdens sneeuw een museumrit maakte tussen Winterswijk en Zutphen Die heb ik uiteraard gebruikt, volgende keer dat ik bij moeders ben hem eens opzoeken..
Stadler heeft zich gevestigd in Australië om daar marktaandeel op te bouwen. Ook gaan ze mikken op de markt in de Aziatische landen die rond de Grote Oceaan liggen.
Is het ook. Voor mij makkelijk te herkennen aan bijvoorbeeld het gebouw rechts op de achtergrond of het torentje (Postbank, nu ING) dat boven te trein uitsteekt
Is het ook. Voor mij makkelijk te herkennen aan bijvoorbeeld het gebouw rechts op de achtergrond of het torentje (Postbank, nu ING) dat boven te trein uitsteekt
Is daar niet ook eens een gevelplaat vanaf getieft toen het een beetje waaide?
Nice, lijkt mij een hele leuke studie. Laatst een dag meegelopen met een student in Delft, viel alleen een heel klein beetje tegen dat het onderdeel transport daar in de bachelor relatief weinig terugkomt.
Bachelor Civiel in Delft meldt zich Idd weinig transport als je los naar de vakken kijkt(alleen Transport & Planning) maar het komt bij veel vakken terug: Integraal ontwerpen, weg- en railbouwkunde, Inleiding Civiel en natuurlijk je minor en specialisatievakken in het derde jaar. uiteindelijk kan je toch minimaal 50 punten aan transportvakken in je bachelor stoppen als je het goed speelt.
Bachelor Civiel in Delft meldt zich Idd weinig transport als je los naar de vakken kijkt(alleen Transport & Planning) maar het komt bij veel vakken terug: Integraal ontwerpen, weg- en railbouwkunde, Inleiding Civiel en natuurlijk je minor en specialisatievakken in het derde jaar. uiteindelijk kan je toch minimaal 50 punten aan transportvakken in je bachelor stoppen als je het goed speelt.
Ah oké, dat is best nog wel wat dan. En inderdaad qua minor/buitenland is er natuurlijk veel mogelijk. Neig op dit moment het meest naar de TU Delft, aangezien dat maar 2 uur reizen is en de Utwente bijna 5 uur Maar de vakken in Twente zijn dan weer iets meer gericht op mijn interesses. Ach ja, ik heb nog een paar maanden
Ah oké, dat is best nog wel wat dan. En inderdaad qua minor/buitenland is er natuurlijk veel mogelijk. Neig op dit moment het meest naar de TU Delft, aangezien dat maar 2 uur reizen is en de Utwente bijna 5 uur Maar de vakken in Twente zijn dan weer iets meer gericht op mijn interesses. Ach ja, ik heb nog een paar maanden
Offtopic maar jij moet wel in the middle of nowhere wonen, het is maar een idee maar als je ergens een kamer wil is op tijd inschrijven wel een must in de meeste plaatsen, zo wie zo hier in Utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ah oké, dat is best nog wel wat dan. En inderdaad qua minor/buitenland is er natuurlijk veel mogelijk. Neig op dit moment het meest naar de TU Delft, aangezien dat maar 2 uur reizen is en de Utwente bijna 5 uur Maar de vakken in Twente zijn dan weer iets meer gericht op mijn interesses. Ach ja, ik heb nog een paar maanden
Sowieso gewoon meteen op kamers gaan, dan boeit de afstand ook minder natuurlijk. Ik weet helaas weinig van Enschede behalve dat het iets meer management is en minder die hard techniek. T is maar net wat je leuker vindt, en uiteindelijk kan je in je master alsnog switchen. Ken genoeg mensen die een minor projectmanagement doen en uiteindelijk ook die kant op willen
Sowieso gewoon meteen op kamers gaan, dan boeit de afstand ook minder natuurlijk. Ik weet helaas weinig van Enschede behalve dat het iets meer management is en minder die hard techniek. T is maar net wat je leuker vindt, en uiteindelijk kan je in je master alsnog switchen. Ken genoeg mensen die een minor projectmanagement doen en uiteindelijk ook die kant op willen
Enschede is prima te huren. Makkelijk te zoeken, veel keuze, veel ruimte En vrij goedkoop (als je goed zoekt, kun heb je de helft van de huur als huurtoeslag, ook als je nog geen 23 bent.)
Qua vakken is het prima te doen; je wordt nu wel wat meer op de huid gezeten... En het is vaak management vanuit data en wat minder zelf data verkrijgen. Vind ik iets interessanter, als ik eerlijk ben
Ik schrok me dood vandaag, ik zag een positief artikel over de coffecompany op een bepaalde ov site.
Schijnbedriegd, een paar regeltjes over hoe goed cc is en de rest gekanker op ns, ik dacht nu eens een positief bericht te lezen waar ik positief en vol aanmoediging op kon reageren, helaas.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
En wéér vertraging. 'Defect spoor' ergens, dus Schiphol-Nijmegen rijdt niet. Ik heb serieus in een maand tijd maar enkele keren geen enkele vertraging gehad, en zes keer gtbv-kwalificerende vertraging. Dat nog los van het gedoe met overstappen. Mijn experiment met treinreizen is wel weer voorbij.
Blijkt nu dat de trein naar Nijmegen wel reed vanaf Amsterdam Zuid. Had dus vanaf daar kunnen vertrekken met nauwelijks vertraging, maar dat wordt natuurlijk gewoon nergens gemeld. En de trein waar ik nu in zit heeft vertraging dus dat wordt weer ruim +30.
de schipholtunnel is een lange tunnel. meer dan tweemaal de hemtunnel, de tunnel tussen Zaandam en Sloterdijk. een storing heb je al snel. bijvoorbeeld dankzij de heliumballonnen die ze verkopen of uitdelen op Schiphol. of een vastgelopen rem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 25 november 2015 19:58 schreef spectrumanalyser het volgende: de schipholtunnel is een lange tunnel. meer dan tweemaal de hemtunnel, de tunnel tussen Zaandam en Sloterdijk. een storing heb je al snel. bijvoorbeeld dankzij de heliumballonnen die ze verkopen of uitdelen op Schiphol. of een vastgelopen rem.
De Schipholtunnel is niet eens echt diep. Het is een sleuf met een dak er op.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De RATP heeft na lang teasen en testen eindelijk met een hoop bombarie de App voor de rer A gelanceerd met echt 0 toegevoegde waarde
Behalve de eerstvolgende vertrekken op je favoriete traject (wat ook al kan op wap.ratp.fr) kan je kijken naar een kruising van Treinradar met Mario-Kart...
Leuk zoethoudertje als je weer eens een uur je kloten staat warm te houden als weer eens niet komt opdagen, maar niet meer dan dat
Ja Logisch toch, alle treinen die beginnen met Q hebben Disneyland Paris als eindpunt... Basiskennis
Weet ik veel, ik kom nooit in Parijs Had wel eens op wikipedia gelezen dat de treinen geen bestemming tonen, maar een letter. Lekker handig als je er niet bekend bent, moet je letters gaan onthouden
Op woensdag 25 november 2015 21:32 schreef DriekOplopers het volgende: Met RTL gesproken over de schijnveiligheid die je bereikt met flauwekulcontroles op de Thalys. Mohammed-de-knalmoslim laat zich heus niet tegenhouden.
Met alle liefde. Noord Brabant wens ik dan ook veel succes in de gefaalde staat België.
Brabant voegen we samen met Vlaanderen tot Nieuw-Bourgondië met Antwerpen als hoofdstad. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voegen we samen met Wallonië, wat we vervolgens onder water laten lopen om het uiteindelijk om te toveren in een groot waterpretpark.
Brabant voegen we samen met Vlaanderen tot Nieuw-Bourgondië met Antwerpen als hoofdstad. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voegen we samen met Wallonië, wat we vervolgens onder water laten lopen om het uiteindelijk om te toveren in een groot waterpretpark.
Als we het gewoon Kalifaat noemen is er helemaal niks meer aan de hand.
Brabant voegen we samen met Vlaanderen tot Nieuw-Bourgondië met Antwerpen als hoofdstad. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voegen we samen met Wallonië, wat we vervolgens onder water laten lopen om het uiteindelijk om te toveren in een groot waterpretpark.
"Pret"park omdat er allemaal vlotten gemaakt van lijken van Waalse stakers ronddrijven waar je op kan chillen?
Ik met Tilburg en Waalwijk, niet bashen op Brabant,op Friesland mag het wel en Amsterdam ook (woon nu in 030 dan hoort dat, heb ik begrepen) (PSM moet maar verhuizen )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanaf 3 december is er zelfs een rechtstreekse, snelle verbinding Breda CS - Antwerpen centrum!
Twee keer per dag.
Met een bus.
Is er sinds de Watersnoodramp al. Al mocht je toen per se niet in Antwerpen uitstappen.
Maar laten we gewoon even ophouden met doen alsof dingen die al honderd jaar bestan ineens "nieuw" zijn omdat ze door een ander clubje met een andere kleur bus gereden worden. Jezus.
Ik met Tilburg en Waalwijk, niet bashen op Brabant,op Friesland mag het wel en Amsterdam ook (woon nu in 030 dan hoort dat, heb ik begrepen) (PSM moet maar verhuizen )
ah, nou ja ik las Maffe Fries dus ik dacht zal je maar even redden, mooi dan is er dus geen enkele reden meer om je in te houden).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Grote ravage en een overleden chauffeuse na een aanrijding tussen een trein en een bus die op een overweg vast kwam te staan. Reizigers waren op tijd eruit maar chauffeuse probeerde nog de bus van het spoor af te krijgen..... http://www.gva.be/cnt/dmf(...)ijnbus-en-trein-niet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is er sinds de Watersnoodramp al. Al mocht je toen per se niet in Antwerpen uitstappen.
Maar laten we gewoon even ophouden met doen alsof dingen die al honderd jaar bestan ineens "nieuw" zijn omdat ze door een ander clubje met een andere kleur bus gereden worden. Jezus.
Het is een extra bus waarmee je ook een beetje sneller in het centrum van Antwerpen bent. Lijn 19 stopt alleen ergens in het noorden van de stad, dan moet je nog maar zien hoe je uitkomt op de Meir. Dus in dat opzicht is het nieuw.
Vroegah, toen ik nog in A'pen studeerde, ben ik wel eens met lijn 19 van Breda naar Antwerpen gegaan. Geen goede herinneringen aan
Het is een extra bus waarmee je ook een beetje sneller in het centrum van Antwerpen bent. Lijn 19 stopt alleen ergens in het noorden van de stad, dan moet je nog maar zien hoe je uitkomt op de Meir. Dus in dat opzicht is het nieuw.
Vroegah, toen ik nog in A'pen studeerde, ben ik wel eens met lijn 19 van Breda naar Antwerpen gegaan. Geen goede herinneringen aan
WTF dat ding stopte altijd aan Groenplaats, dat kan je spugen vanaf Centraal
Op naar Brabant dan maar. Laatste school van ons waar ik een bezoek aan moet brengen en dan Is de scorekaart vol. Jammer alleen dat Eindhoven zo ver weg is.
Op donderdag 26 november 2015 08:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Op naar Brabant dan maar. Laatste school van ons waar ik een bezoek aan moet brengen en dan Is de scorekaart vol. Jammer alleen dat Eindhoven zo ver weg is.
Dat deed die bus ook al toen ik ermee reisde, back in 2007.
Ik ging er in 2002 nog wel eens mee naar Antwerpen, biertjes drinken en dan met de laatste terug. Of met de trein via Roosendaal. Toen kon je nog uitstappen in het centrum (Rooseveltplaats) en met je SOV ook weer instappen naar Breda. Maar opeens werd de route verlegd naar een of ander ghetto en mocht je ook niet meer voor nop instappen in Antwerpen. Toen was de lol er snel af .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 26 november 2015 10:27 schreef spectrumanalyser het volgende: in de NS reisplanner is Enschede Drien tweemaal opgenomen. Enschede Drien tot 13 december Enschede Drien na 12 december
het lukt helaas niet om een reisadvies te krijgen van "Enschede Drien tot 13 december" naar "Enschede Drien na 12 december"
Dat zou toch ook Enschede Karrespoor Park of weetikhetookveel gaan heten?
In december komt een transparantiedashboard van ProRail. Wat er getoond wordt is onbekend.
De onderhoudsstaat van de wachthokjes natuurlijk.
"De ruiten op spoor 3 te Breda zijn momenteel 80% transparant".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De NS gaat alle treinen voorzien van camera's aan de voorzijde. Die moeten ervoor zorgen dat het treinverkeer sneller kan worden opgestart na een incident op het spoor, schrijft Metro.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
René de Beer, de man die bedrijfsinformatie van Veolia doorspeelde aan de NS, zodat Abellio de concessie Limburg kon winnen eist zijn baan op bij de NS. Hij zou regiodirecteur bij de NS worden. Hij eist een fikse schadevergoeding mocht niet op zijn eisen worden ingegaan.
Alwetend Orakel b2py weet het natuurlijk al lang, maar was al genoemd dat de dienstregelingswijzigingen van NS hier op een rijtje staan? Eén extra Thalys, één extra ICE D->NL, CNL gaat open voor reguliere Duitslandreizigers, extra late weekendtrein Rampstad->Groningen enzo.
Op donderdag 26 november 2015 14:33 schreef Merode32 het volgende: Onze grote vriend wilt even twee extra perrons bijbouwen op schiphol, benieuwd of hij ook een financieel plan heeft
Dat even bijbouwen kun je wel vergeten. Je zit namelijk tegen de bagagekelder aan, dus de enige manier om bij te bouwen is een laag dieper te gaan.
Mijn post was nogal cynisch bedoeld als reactie op het artikel.
Ja ik ken de problematiek van schiphol, wat zit er eigenlijk in de weg aan de buitenzijde(van schiphol af) ?
Ik denk dat aan beide zijden van het station inmiddels bagagekelders zitten. Dat maakt een eventuele uitbreiding van het station dus ook zo lastig. Het is niet voor niets dat de uitbreiding van het aantal sporen op station Schiphol er destijds snel doorheen gejast is. Uitbreiding voordat het niet meer mogelijk was zonder een behoorlijke meerprijs.
Ik denk dat aan beide zijden van het station inmiddels bagagekelders zitten. Dat maakt een eventuele uitbreiding van het station dus ook zo lastig. Het is niet voor niets dat de uitbreiding van het aantal sporen op station Schiphol er destijds snel doorheen gejast is. Uitbreiding voordat het niet meer mogelijk was zonder een behoorlijke meerprijs.
Aan een van de kanten zit de zuidtangent tunnel toch?
Ik denk dat aan beide zijden van het station inmiddels bagagekelders zitten. Dat maakt een eventuele uitbreiding van het station dus ook zo lastig. Het is niet voor niets dat de uitbreiding van het aantal sporen op station Schiphol er destijds snel doorheen gejast is. Uitbreiding voordat het niet meer mogelijk was zonder een behoorlijke meerprijs.
Aha ik dacht altijd dat de bagagebak alleen aann de binnenzijde zat, en aan de buitenzijde vooral sheraton in de weg ligt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Aan een van de kanten zit de zuidtangent tunnel toch?
Hier even een filmpje. Dit is bij Hoofddorp bij de A4/A5 waar de bussen vanaf deze weg na een paar bochten de tunnel in gaan. Naast bijvoorbeeld lijn 300 vanaf Haarlem is dat lijn 370 vanaf Alphen.
Hier even een filmpje. Dit is bij Hoofddorp bij de A4/A5 waar de bussen vanaf deze weg na een paar bochten de tunnel in gaan. Naast bijvoorbeeld lijn 300 vanaf Haarlem is dat lijn 370 vanaf Alphen.
't antwoord is ja; in de westhaven komt de afvaltrein niet meer, toch komen er elke dag nog goederentreinen die op het emplacement staan ter hoogte van de bulk terminal, oba.
dat is overigens ook de plek waar de Mat '64 van het spoor gehaald worden om naar de sloper te gaan. er ligt wel een stukje spoor naar de sloperij toe, alleen is er ooit een stuk weggehaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
..en in de Houtrakpolder worden de sporen bij Ter Haak liggen gebruikt als tijdelijke parkeerplaats voor rijtuigen en locs. vroeger werden deze sporen gebruikt voor containeraanvoer. aangezien dit terrein streng bewaakt is, is de kans op graffiti hier het minst. hier stonden onder andere gemoderniseerde DDZ bakken te wachten tot DDZ4 naar DDZ6 werd verlengd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32