ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op zondag 22 november 2015 00:05 schreef Prins_Pils het volgende: Heuj heeeeel bekende plek, die foto Paar topics geleden had ik een plaatje vanaf het andere perron xD
Meen je dat nou?
Ik half Berlijn afgezocht, balen dat ik toch nét niet die mooie plek van jou had gevonden.
Is Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo een idee? 10.56u uit Enschede en 19.56u terug in Venlo. Uurtje eerder weg en later terug kan natuurlijk ook, dan hebben we nog de tijd om een bezoek te brengen aan een horecagelegenheid
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 22 november 2015 00:07 schreef dennistd het volgende: Is Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo een idee? 10.56u uit Enschede en 19.56u terug in Venlo. Uurtje eerder weg en later terug kan natuurlijk ook, dan hebben we nog de tijd om een bezoek te brengen aan een horecagelegenheid
Ik moet een boekje maken op basis van 2 regels brainfart van jou? Okee.
Zou nog eens iemand moeten doen met een betere telelens. Of met meer geluk, dat de treinen dichter bij het station kruisen.
Zo heb ik eens op Drehscheibe een geweldige plaat gezien van twee kruisende ICE's Super vet, gecombineerde snelheid 550 km/h, dus 1 tiende seconde misgetimed is meteen 15 meter verschil.
Of vind je het hele idee niet goed? Mag ook hoor, maar dan moet je zelf maar wat beters bedenken
Nee ik vind het prima joh Leuk ritje. Zou idd wel fijn zijn als we ook tussen de middag even een Schnitzeltje kunnen hakken. Alleen is het niet zo spannend qua bestemming. Maar het kan niet altijd feest zijn he, we zullen ons zo ook wel vermaken.
Op zondag 22 november 2015 00:21 schreef Merode32 het volgende: Fijn dat mensen een ubervet digitaal inschrijfagenda er voor openen en dan gaan vragen wie er mee gast.
Op zondag 22 november 2015 00:27 schreef Dr_Flash het volgende: Dat laatste stukje Köln - Grevenbroich - Gladbach is nog wel een leuk ritje. Rijdt daar nog steeds 628?
Was het maar zo'n feest: dit is de RE8 die met 425'ers rijdt..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik was heel het topic kwijt, normaal krijg ik ook de nieuwe te zien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ken die lijn ook niet anders dan met 425 Mooi rondje trouwens. Been there, done that maar ook alweer een tijd geleden. Die lijnen van en naar Siegen zijn bloedmooi, ben er eens in de winter met sneeuw geweest
Oh dat ziet er goed uit! Is dat ver lopen vanaf het station?
Ik kan de precieze plek niet meer vinden op de satelliet, maar het is ergens tussen het station en de Danzturm, een hoge toren op de heuvel met restaurant onderin (en bier). Zag hooguit anderhalve kilometer zijn. Volgens mij heb ik dit gelopen.
Ik kan de precieze plek niet meer vinden op de satelliet, maar het is ergens tussen het station en de Danzturm, een hoge toren op de heuvel met restaurant onderin (en bier). Zag hooguit anderhalve kilometer zijn. Volgens mij heb ik dit gelopen.
Ja, leek mij ook inderdaad vanaf dat veldje van die Danzturm. Volgens mij is deze foto vanaf die zelfde bankjes naar achteren genomen en zijn de takken links van dezelfde boom als op jouw foto rechts
Nee het is zeker niet bij de toren, maar iets meer naar het westen op een zijweggetje. Al is het uitzicht bij de Danzturm ook zeker niet verkeerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was nog een hele toer om die heuvel op te komen want ik kon door de sneeuw de paadjes niet meer zien
En zowaar nog iets knalroods geklikt in een verder alleen witte en grijze wereld
Op zondag 22 november 2015 13:09 schreef Prins_Pils het volgende: Nee het is zeker niet bij de toren, maar iets meer naar het westen op een zijweggetje. Al is het uitzicht bij de Danzturm ook zeker niet verkeerd
Dan staat die foto op de verkeerde locatie getagd in GE. Die takken zijn definitely wel van dezelfde boom
Zekers Al hadden ze net zo goed 11 hooibalen met een Roda-shirt op het veld kunnen leggen.
Klopt, ze waren uitzonderlijk slecht. Beetje geflateerde uitslag natuurlijk.
Anyways, ontopic: Mooie ronde voor de Nieuwjaarsronde. Als Hoog_groen er bij is, en er is bier ben ik er natuurlijk bij. Ik ga meer mee voor de gezelligheid en het pils. Moet wel even zeker weten dat ik vrij ben. Dat hoor ik de komende week of de week er na. We gaan het wel zien.
Vind ik ook Heb het alleen niet zo op een paar van die apestrakke overstaps. Hier een verbeterd voorstel
Enschede vertrekken om 9:56 Dortmund Hbf 12:07 x 12:32 Hagen Hbf 13:08 x 13:40 Siegen Hbf 15:19 x 16:10 Köln Hbf 17:36 x 18:25 Mönchengladbach Hbf 19:20 x 19:25 (of anders een uur later) Venlo 19:56 (of anders een uur later)
Alternatievelijk kunnen we ook in Köln met z'n allen gaan eten, de ICE van 19:14 naar Arnhem pakken (20:53 A) dat kost maar ¤ 15,30 p.p. extra als we dat met 8 man doen. (Ben even uitgegaan van de gemiddelde groepsgrootte van de afgelopen jaren.) En wel zo relaxt voor de Heimreise van iedereen die nog een bloedverziekend eind richting het noorden moet.
Op zondag 22 november 2015 15:04 schreef greavy het volgende: ICE vind ik prima. Dan inderdaad via de DB Gruppenreise. Heb daar iig positieve ervaringen mee, heb er nu al 3x een reis bij geboekt.
Wil jij de tickets dan weer regelen deze keer? Weet jij of het bijvoorbeeld duurder wordt als we pas over een maand gaan boeken?
Wil jij de tickets dan weer regelen deze keer? Weet jij of het bijvoorbeeld duurder wordt als we pas over een maand gaan boeken?
Hoe later we boeken, hoe duurder het wordt. Dan neemt ook bij Gruppereise de korting af. Begint met 70% korting en loopt terug tot 30% korting. En ja, dat wil ik wel regelen. Maar ik ga niks voorschieten. Dat betekent dus dat men het geld overmaakt, en ik pas dan de betalingen verricht, en wie niet op tijd betaald heeft, koop ik geen ticket voor.
En ja, dat wil ik wel regelen. Maar ik ga niks voorschieten. Dat betekent dus dat men het geld overmaakt, en ik pas dan de betalingen verricht, en wie niet op tijd betaald heeft, koop ik geen ticket voor.
Prima, lijkt me duidelijk. Ik heb van de meeste mensen inmiddels al antwoord Lijkt me dat we in de loop van deze week wel kunnen gaan boeken.
Keulen - Arnhem met ICE is wel een goed idee ter afsluiting van de reis. Is 45 minuten om te eten in Keulen niet erg kort, of wil je langs de McDonald's gaan?
Verkeerd gekeken, nvm. 1u38 om te eten moet lukken.
Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef James1988 het volgende: Keulen - Arnhem met ICE is wel een goed idee ter afsluiting van de reis. Is 45 minuten om te eten in Keulen niet erg kort, of wil je langs de McDonald's gaan?
Verkeerd gekeken, nvm. 1u45 om te eten moet lukken.
Dat dus idd Alternatief kunnen we ook nog idd gewoon een Big Mac menu in eenholle kies douwen en iets leuks in Köln gaan doen, Dennis had wel een tof idee
30 Januari gaan we met 12 man naar Koblenz. Door werkzaamheden rijdt de trein via Venlo, en kunnen 4 personen ICE 105, die hiervoor 3 kwartier eerder uit Utrecht vertrekt, niet halen. Die zouden normaal in Arnhem de trein genomen hebben. Gisterochtend een email van DB Gruppen gekregen, dat ik gebeld ging worden ivm werkzaamheden op de route. En warempel, 40 minuten later belde men mij al. Men had mij keurig uitgelegd wat er aan de hand was, en de alternatieve reisopties. Indien wij de reis wilden verplaatsen, mocht dat ook kosteloos. Hebben nu ICE 123, die pas om 10:15 uit Utrecht gaat, via Venlo enz. naar Keulen om daar een halfuur later de ICE naar Koblenz te pakken. De reis was geboekt vanaf Arnhem, maar wordt kosteloos nu vanaf Utrecht omgeboekt. De terugreis verloopt normaal t/m Keulen, daar wij de IC tot Düsseldorf geboekt hadden en dan de ICE104 naar Nederland. Nu in Keulen een halfuur tijd voor overstappen en dan 22:00 weer in Utrecht. Echt goede service.
En dan laatst de werkzaamheden toen wij met 9 man naar Hamburg gingen. Omdat men de vervangende tickets niet meer op tijd bij ons kon krijgen, kon ik deze op het station bij een Servicecenter gratis omwisselen. Een trein later, maar ook geen meerprijs. Ook toen belde DB mij zelf op, na eerst een mail gekregen te hebben.
Op zondag 22 november 2015 16:08 schreef dennistd het volgende: Ik zag net dat er op Boxtel nog gesleuteld wordt op het perron door de conducteur. Ik dacht dat dat niet met gebeurde tegenwoordig?
Zevenbergen richting lage zwaluwe, Oudenbosch beide richtingen, alkmaar richting Heerhugowaard, Den helder Zuid richting Anna paulowna, kapelle-biezelinge richting Roosendaal, goes beide richtingen, Middelburg richting Vlissingen, Helmond beide richtingen zomaar een paar voorbeelden waar het nog moet
En dat heeft allemaal te maken met het sluiten van de overweg erachter toch? Waarom niet gewoon een stop-door schakeling of het instellen van een rijweg een halve minuut voor vertrek eigenlijk?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 22 november 2015 17:17 schreef dennistd het volgende: Kunnen die kantoren zich niet voor een dagje zelf verhuizen? Het is immers een schrikkeljaar volgend jaar dus er blijven er nog steeds 365 over
NRW-ticket een eurootje of 10 per persoon (zullen er 2 nodig hebben?) en dan dat ICE-ticket van ¤15,60 + ¤3,50 administratiekosten (voor de totale boeking, dus dat delen door aantal personen).
Op zondag 22 november 2015 17:34 schreef greavy het volgende: NRW-ticket een eurootje of 10 per persoon (zullen er 2 nodig hebben?) en dan dat ICE-ticket van ¤15,60 + ¤3,50 administratiekosten (voor de totale boeking, dus dat delen door aantal personen).
Plus vervoer van huis naar Enschede en van Arnhem naar huis. Tenzij weekendvrij oid
Op zondag 22 november 2015 17:36 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb korting inderdaad 40-50 euro valt me nog mee eigenlijk, dat moet wel op te hoesten zijn
Was dit nou weer. Ik zit na lange tijd weer eens in een VIRM en we zijn een aantal minuten vertraagd. De aankomsttijd op de schermen zijn aangepast, maar ik kan me herinneren dat er een rood lijntje onder stond?
Nu word er gedaan alsof het zo hoort en sta je raar te kijken als je je overstap moet halen. Alsof je je besef van tijd kwijt bent ofzo...
Anders flink vervelend als je niet weet of ze daadwerkelijk de vertraging in de tijden hebben verwerkt of niet, omdat je de originele tijden niet weet.
Op zondag 22 november 2015 17:55 schreef Xetran het volgende: Anders flink vervelend als je niet weet of ze daadwerkelijk de vertraging in de tijden hebben verwerkt of niet, omdat je de originele tijden niet weet.
Nee, maar daar helpt dat rode lijntje dan niks aan.
Op zondag 22 november 2015 17:55 schreef Xetran het volgende: Anders flink vervelend als je niet weet of ze daadwerkelijk de vertraging in de tijden hebben verwerkt of niet, omdat je de originele tijden niet weet.
Dat...
Ik ben dus zo iemand die een beetje een balletje uit de muur gaat staan te trekken want 'ik heb toch 12 minuten'... En dan je trein zien wegrijden terwijl he m zonder balletje had kunnen halen....
Ik ben dus zo iemand die een beetje balletje uit de muur gaat staan te trekken want 'ik heb toch 12 minuten'... En dan je trein zien wegrijden terwijl he m zonder balletje had kunnen halen....
Dom, jezelf overleveren aan de informatievoorziening van NS. Weet je zelf ook wel
Vandaag reed er een ICM-pendeltrein tussen Haren-Groningen vv met op de koersborden buiten de trein Leer (Ostfriesland) en in de trein gaf OBIS Veendam aan. Gaat toch heul lastig worden met ICM.
Op zondag 22 november 2015 18:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goddomme wat zijn we een stelletje technologie-afhankelijke zeikstralen geworden zeg. Dan neem je toch de volgende trein.
Anders leer je je gedragen. Ik betaal ervoor, dus ik mag er best iets van vinden.
Op zondag 22 november 2015 18:06 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er een ICM-pendeltrein tussen Haren-Groningen vv met op de koersborden buiten de trein Leer (Ostfriesland) en in de trein gaf OBIS Veendam aan. Gaat toch heul lastig worden met ICM.
Op zondag 22 november 2015 17:24 schreef dennistd het volgende: En dat heeft allemaal te maken met het sluiten van de overweg erachter toch? Waarom niet gewoon een stop-door schakeling of het instellen van een rijweg een halve minuut voor vertrek eigenlijk?
mij werd altijd verteld dat de overweg dan te lang dicht ligt oid... Zijn vaak ook wat drukkere doorgaande wegen
Nogal hypocriet dat te zeggen gelet op de reactie die jij gaf. Ik wilde alleen zeggen dat een normale reactie ook had gemogen.
Je moet een cursus begrijpend lezen volgen. Ik viel niemand specifiek aan, ik klaagde hardop over een algemeen maatschappelijk probleem. Als de batterij leeg is kunnen we onze reet tegenwoordig niet meer afvegen.
Je moet een cursus begrijpend lezen volgen. Ik viel niemand specifiek aan, ik klaagde hardop over een algemeen maatschappelijk probleem. Als de batterij leeg is kunnen we onze reet tegenwoordig niet meer afvegen.
Ik gebruik nog altijd gewoon Duits recycle papier , werkt altijd en dankzij de Makro ligt mijn zolder vol met het spul, nooit tekort .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dom, jezelf overleveren aan de informatievoorziening van NS. Weet je zelf ook wel
Ja, dat weet ik zelf ook, en daarom kijk ik t nog eens na; en als ik er niet achter gekomen was dan had ik het ook hier niet neergezet. Betekend niet dat ik erg handig vind
Maar als ze naar spoorboekloos reizen willen moeten ze vooral dit soort aanpassingen doen
Op zondag 22 november 2015 17:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Was dit nou weer. Ik zit na lange tijd weer eens in een VIRM en we zijn een aantal minuten vertraagd. De aankomsttijd op de schermen zijn aangepast, maar ik kan me herinneren dat er een rood lijntje onder stond?
Nu word er gedaan alsof het zo hoort en sta je raar te kijken als je je overstap moet halen. Alsof je je besef van tijd kwijt bent ofzo...
Twee situaties waarin het rode lijntje niet zichtbaar wordt: als je onderweg opgehouden bent en daarna geen tijdscontrolepunt meer bent gepasseerd (ergo, de tijd wordt 30 seconden na originele aankomsttijd met een minuut opgehoogd, en dat elke minuut dat de trein later aankomt), omdat de aktuele vertraging van internet wordt afgeplukt door het systeem, en het systeem nog niet weet dat er een vertraging is; Of als je minder dan 3 minuten vertraging hebt.
Twee situaties waarin het rode lijntje niet zichtbaar wordt: als je onderweg opgehouden bent en daarna geen tijdscontrolepunt meer bent gepasseerd (ergo, de tijd wordt 30 seconden na originele aankomsttijd met een minuut opgehoogd, en dat elke minuut dat de trein later aankomt), omdat de aktuele vertraging van internet wordt afgeplukt door het systeem, en het systeem nog niet weet dat er een vertraging is; Of als je minder dan 3 minuten vertraging hebt.
Die voorspellingen slaan gewoon vaak nergens op. Vertrek je om 17:47 uit Ede-Wageningen, geeftie aan om 17:58 in Arnhem te zijn. 17:58 sta je stil bij Wolfheze omdat er weer eens eentje onder ligt. En om 17:59 gaat de verwachte aankomsttijd Arnhem naar 17:59. En om 18:00 gaat de verwachte aankomsttijd Arnhem naar 18:00. Er zit gewoon een aapje in dat elke minuut naar buiten kijkt "Zijn we er nog niet? Oh nou, dan zal het deze minuut wel zijn dat we aankomen". Dan kun je net zo goed de stroomkosten van dat systeem besparen, want op deze manier heb je er dus echt helemaal geen hol aan.
Tevens heeft deze Jongen samen met vriendin Duck de langste tramlijn ter wereld opgeveegd. Aanrader voor iedere spoorliefhebber die ook Artillerie, mosselen, strandjutten of K3 in z'n hobbypakket heeft
(Ooit geweten dat er een stationshalte is die Y.M.C.A heet? )
Op zondag 22 november 2015 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende: Tevens heeft deze Jongen samen met vriendin Duck de langste tramlijn ter wereld opgeveegd. Aanrader voor iedere spoorliefhebber die ook Artillerie, mosselen, strandjutten of K3 in z'n hobbypakket heeft
(Ooit geweten dat er een stationshalte is die Y.M.C.A heet? )
Nice, , was dinsdag nog met de lijn op pad in Antwerpen, die promoten zich nu als tramstad
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 november 2015 18:06 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er een ICM-pendeltrein tussen Haren-Groningen vv met op de koersborden buiten de trein Leer (Ostfriesland) en in de trein gaf OBIS Veendam aan. Gaat toch heul lastig worden met ICM.
Keren in Haren? Wat een slecht idee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
mij werd altijd verteld dat de overweg dan te lang dicht ligt oid... Zijn vaak ook wat drukkere doorgaande wegen
Correct. Nu wordt het sluiten van de overweg min of meer opgenomen in het vertrekproces. Als je stationnement langer duurt dan normaal, ligt in dat geval de overweg niet langer dicht.
En ze worden veel gebruikt hoor. Alleen al op de lijn Groningen-Leeuwarden tel ik er uit mijn hoofd tien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Overigens zijn er ook nog tal van stop/door-schakelingen die met een tijdrelais werken in plaats van bediening door treinpersoneel. Die treden dan x seconden na aankomst automagisch in werking.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ook morgen blijft treinstation Brussel-Schuman gesloten, rijden er geen metro's en de trams die door de metrotunnels rijden gaan op die trajecten niet rijden. Scholen blijven dicht en zo nog diverse maatregelen.
Mogelijk is de beveiliging dinsdag op orde qua beschikbare agenten en militairen dat er weer metro's gaan rijden.
Ja, buiten TPRB-land wel. Op TPRB-baanvakken (Stavoren en Harlingen Haven) wordt met de lasergun ook nog een rijweg ingesteld.
Hmm dat heb ik in Winterswijk wel eens gezien geloof ik. Piloot schoot met zijn dingetje en toen ging een stuk verderop het sein op groen. Wist verder toen nog totaal niet dat dat een lasergun was en dacht dat die paaltjes waar ze op mikken camera's waren want ze lijken er een beetje op xD
Hmm dat heb ik in Winterswijk wel eens gezien geloof ik. Piloot schoot met zijn dingetje en toen ging een stuk verderop het sein op groen. Wist verder toen nog totaal niet dat dat een lasergun was en dacht dat die paaltjes waar ze op mikken camera's waren want ze lijken er een beetje op xD
ja. Omdat het te lastig was met bussen reed er 1 stelletje Groningen-Haren als stopper, ook te Europapark halterende.
Ik hoop dat ze keerden op Onnen Noord, want anders moet je van Haren naar Groningen Losplaats tegen de rijrichting in, dus max. 40 km/h. Én je moet in Haren binnen 5 minuten zijn omgebouwd en vertrokken, anders ligt de hele overwegmelder in de storing, waardoor ook naar Groningen Noord en Zuidhorn aanwijzingen voor overwegen moeten worden afgegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Zijn er nog TPRB-bediende baanvakken (voor normale passagierstreinen)? De genoemde zouden vorig jaar toch ont-TPRB'd worden? En ik dacht dat de Achterhoek Rechthoek inmiddels ook zichtbaar was voor de treindienstleider.
Relais worden toch gezien als techniek uit de tijd van Fred Flintstone? Of loop ik dan te hard?
De relais zijn het probleem niet, daar draait het halve spoorwegnet nog op. Het ter plaatse bediend is het probleem.
En ja: de lijnen naar Stavoren en Harlingen Haven zijn nog steeds TPRB. Volgens de huidige planning wordt dat in Q2 van 2016 omgebouwd, meen ik. De Achterhoek zit al wel in Procesleiding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Oh, wel makkelijk. Van iedereen die zeker meegaat met het Nieuwjaarsrondje heb ik nog gegevens in de mail, behalve die van Prins Pils. Die heb ik alvast een PM gestuurd. Ben benieuwd wie er nog meer meegaan. Zou ook leuk zijn dat Mono meegaat, maar die wist het toch pas volgende week?
Op zondag 22 november 2015 20:39 schreef greavy het volgende: Oh, wel makkelijk. Van iedereen die zeker meegaat met het Nieuwjaarsrondje heb ik nog gegevens in de mail, behalve die van Prins Pils. Die heb ik alvast een PM gestuurd. Ben benieuwd wie er nog meer meegaan. Zou ook leuk zijn dat Mono meegaat, maar die wist het toch pas volgende week?
Die liet het afhangen van Hoog_Groen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 22 november 2015 20:54 schreef greavy het volgende: Klopt ja. Nu alleen nog weten wat Monopoly doet, en ik denk dat we er dan wel zo ongeveer zijn.
b2py kan er last minute ook nog bij komen, maar dat zien we dan wel weer
Op zondag 22 november 2015 20:59 schreef Dr_Flash het volgende: zijn er nog 26-minners voor evt jeugdkorting of zo? Oh dat regelt greavy wel natuurlijk
Helaas kan dat niet bij Gruppenreise / bij DB voor Fernverkehr. Vanaf 15 jaar ben je vol-tarief zegmaar.
Op zondag 22 november 2015 20:59 schreef Dr_Flash het volgende: zijn er nog 26-minners voor evt jeugdkorting of zo? Oh dat regelt greavy wel natuurlijk
Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef greavy het volgende: Nja, zo wil ik het niet noemen. Iedereen heeft invloed op welke tickets ik bestel. Althans, als je niet met slechtere ideeën komt.
Nog wel van belang denk ik is wat we na aankomst in Köln gaan doen. Er zijn dan in feite 3 opties:
1: wat McDonaldsachtig schandvoer naar binnen schoffelen en verder met Nahverkehr over Grevenbroich naar Mönchengladbach en door naar Venlo en naar huis.
2: in Köln uitgebreid gaan eten in de buurt van Hbf en met de ICE naar Arnhem.
3: Bezoekje aan de Köln Triangle, aansluitend wat snelvoer en met de ICE naar Arnhem.
Wie kiest wat? Is van belang voor hoeveel ICE-tickets er geboekt moeten worden.
Ik ook wel eigenlijk. Maar misschien zijn er mensen die dat te duur vinden, maar wel die toren bij Deutz op willen bijv We gaan 2 NRW-tickets hebben, daarvan kan er 1 bij de Grevenbroich-groep blijven en 1 bij de Deutz-groep, bijvoorbeeld.
Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef J.B. het volgende: In ander nieuws: op last van de politie stoppen geen treinen op station A'dam Bijlmer Arena.
In Keulen kun je altijd iets te eten vinden bij Früh am Dom wat kleiner en rustiger, ook vlakbij station is Peter's Brauhaus. Schreckenskammer is van dik hout zaagt men planken, relaxt en soep krijgen als je geen soep hebt besteld . Laatste afzakkertje op station bij: Kölsch Treff . Of bij de DB lounge, eerste klas heeft gratis drank en hapjes .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Denk het niet, ik kan eigenlijk nooit op jullie rondjes, ik moet echt half jaar of verder vooruit plannen. Bij mij staat er niks op die dag maar moet ook rekening houden met anderen, als ik meer weet en zou willen dan laat ik het wel weten . Het voorgestelde rondje met optie 2 lijkt me namelijk wel wat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gaan we weer hoor.. het waait niet, het regent niet, het sneeuwt niet en het vriest niet. Maar vanwege de weersomstandigheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Amersfoort
Op maandag 23 november 2015 07:12 schreef Dr_Flash het volgende: Gaan we weer hoor.. het waait niet, het regent niet, het sneeuwt niet en het vriest niet. Maar vanwege de weersomstandigheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Amersfoort
Op maandag 23 november 2015 07:12 schreef Dr_Flash het volgende: Gaan we weer hoor.. het waait niet, het regent niet, het sneeuwt niet en het vriest niet. Maar vanwege de weersomstandigheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Amersfoort
Echt, hoe dan??
Hoe krijgen ze het voor elkaar. Moet ik weer omreizen via Arnhem zo
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op maandag 23 november 2015 07:12 schreef Dr_Flash het volgende: Gaan we weer hoor.. het waait niet, het regent niet, het sneeuwt niet en het vriest niet. Maar vanwege de weersomstandigheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Amersfoort
Echt, hoe dan??
Rijp op de bovenleiding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 23 november 2015 10:05 schreef b2py het volgende: Daar zit de crux he, afweging of het uberhaupt gaat ijzelen en rijpen op de bovenleiding en wat je dan gaat doen met de eerste trein van de dag..
Hij was zo te zien wel tot Apeldoorn gekomen. Dan is er weinig meer om te leiden... Of ze moeten met een shuntertje van Locon over Klarenbeek en dan nog omlopen bij Deventer Zie ik niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd
Wat precies ontstaat op de grens van wel of geen vorst...
en kun je met rijp op de bovenleiding niet rijden? Wordt dat centimeters dik?
Maar inderdaad, zeg dan gewoon uitgelopen werkzaamheden. Ook vervelend, maar voor de mensen op het perron tenminste te accepteren als een oorzaak-gevolg-kloppend-plaatje. Nu staat iedereen om zich heen te kijken, ziet dat het het stralendste weer van de wereld is, en hoort dat "door weersomstandigheden" er geen trein kan rijden. Geen kat gelooft dat.
Op maandag 23 november 2015 10:51 schreef Dr_Flash het volgende: Hij was zo te zien wel tot Apeldoorn gekomen. Dan is er weinig meer om te leiden... Of ze moeten met een shuntertje van Locon over Klarenbeek en dan nog omlopen bij Deventer Zie ik niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd
Naar Apeldoorn geduwd met een dieselloc. En er was wel degelijk sprake van rijp, niet alleen werkzaamheden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Je kan wel van metropool Tilburg naar Rotterdam en verder in de late uren, maar omgekeerd strand je om 01:00 en ben je overgeleverd aan nachtbussen ( de trein van 02:00 vanaf Rotterdam was wel door NS beloofd maar later toch niet toegevoegd )
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat is toch vrij logisch? Als je eckt party-hardy gaat neem je wel de eerste trein. Om 01:00 kan je om 00:00 al uit de Maassilo vertrekken en dan is de fissa net begonnen.
De tractie-installatie wordt niet zo blij van al die onderbrekingen in de stroom. Daarom gaat het met oud ICM en Plan V wel.
Snap ik nog steeds niet waarom ze één van die er dan niet in alle vroegte overheen gejaagd hebben. Tot hoe laat was er uiteindelijk geen treinverkeer "mogelijk"? Ze hebben gewoon met de armen over elkaar zitten wachten tot het ging smelten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier wel erg gemakkelijk voor opheffen gekozen is.
Snap ik nog steeds niet waarom ze één van die er dan niet in alle vroegte overheen gejaagd hebben. Tot hoe laat was er uiteindelijk geen treinverkeer "mogelijk"? Ze hebben gewoon met de armen over elkaar zitten wachten tot het ging smelten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier wel erg gemakkelijk voor opheffen gekozen is.
Ik weet het ook niet, juist bij Apeldoorn is toch nog Plan V beschikbaar?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Snap ik nog steeds niet waarom ze één van die er dan niet in alle vroegte overheen gejaagd hebben. Tot hoe laat was er uiteindelijk geen treinverkeer "mogelijk"? Ze hebben gewoon met de armen over elkaar zitten wachten tot het ging smelten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier wel erg gemakkelijk voor opheffen gekozen is.
Misschien is de rijpafzetting pas laat in de nacht opgetreden. Ik weet niet hoe het verloop van temperatuur en luchtvochtigheid vannacht was.
In Groningen vloog de luchtvochtigheid pas na vieren omhoog, toen de temperatuur opeens kelderde. Maar het een is natuurlijk het gevolg van het andere.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik weet het ook niet, juist bij Apeldoorn is toch nog Plan V beschikbaar?
Planmatig niet, vandaag toevallig wel. IC uit het Oosten reed met 10 bakken ICM en keerde in Apeldoorn weer terug met 6 bakken ICM. Stoptrein uit Enschede reed met 2*V en ging daarna rijp rijden. De resterende 4 bakken ICM van de IC uit het oosten ging terug als stoptrein naar het westen. In nummertjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 23 november 2015 18:50 schreef b2py het volgende: Morgen herstelwerkzaamheden Amersfoort - Nijkerk tot 09:00 maar ze weten nog niet hoe de trein gaat rijden. Om 19:00 meer
Verwachting Helaas kunnen wij nog niet concreet aangeven wat de beperkingen in de treindienst zullen zijn. Wij verwachten rond 21.00 uur meer informatie te kunnen geven.
Mooi rondje op kosten van de baas wel. Gisteren alvast naar Utrecht, vandaag Gouda, daarna hoofdkantoor microsoft op schiphol via Den Haag en nu in een propvolle trein naar Zwolle. Mooie dag.
Nog wel van belang denk ik is wat we na aankomst in Köln gaan doen. Er zijn dan in feite 3 opties:
1: wat McDonaldsachtig schandvoer naar binnen schoffelen en verder met Nahverkehr over Grevenbroich naar Mönchengladbach en door naar Venlo en naar huis.
2: in Köln uitgebreid gaan eten in de buurt van Hbf en met de ICE naar Arnhem.
3: Bezoekje aan de Köln Triangle, aansluitend wat snelvoer en met de ICE naar Arnhem.
Wie kiest wat? Is van belang voor hoeveel ICE-tickets er geboekt moeten worden.
Op maandag 23 november 2015 18:50 schreef b2py het volgende: Morgen herstelwerkzaamheden Amersfoort - Nijkerk tot 09:00 maar ze weten nog niet hoe de trein gaat rijden. Om 19:00 meer
Zaterdag werd er in de buurt van station Nijkerk langzamer gereden ivm een spoorstaafbreuk. Tenminste, dat was de reden die opgegeven werd door de conducteur. Zou dat vannacht gerepareerd gaan worden?
Kan ook als die het binnen een week weet. Op b2py hoeven we niet te wachten iig
maar PB rondsturen kan je wel mee beginnen bedoel ik
Ik heb van iedereen de benodigde gegevens al die nu op het lijstje staan. Als ik de aantal deelnemers weet, ga ik de definitieve offerte opvragen bij DB Gruppen, en dan weten we het exacte bedrag voor die ICE.
Dus even informeren wie er via Grevenbroich gaat en wie er via de ICE gaat, en als Mono dan via Grevenbroich wil hoef je daar al niet meer op te letten
Ik gok dat Mono wel voor de ICE gaat hoor. Maar het lijkt mij toch dat we gewoon 'met z'n allen' met de ICE gaan of met z'n allen over Venlo, of heb ik dat fout?
2 en 3 komen toch allebei neer op de ICE. We kunnen ons best in Köln splitsen denk ik, wie in het restaurant wil bunkeren doet dat en wie de toren op wil ook, en op tijd x weer afspreken. Hoeveel tijd hebben we daar eigenlijk?
Op maandag 23 november 2015 20:11 schreef Prins_Pils het volgende: 2 en 3 komen toch allebei neer op de ICE. We kunnen ons best in Köln splitsen denk ik, wie in het restaurant wil bunkeren doet dat en wie de toren op wil ook, en op tijd x weer afspreken. Hoeveel tijd hebben we daar eigenlijk?