ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op maandag 23 november 2015 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Ik denk dat Mono ook wel van de ICE is ja. Maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat we met z'n allen hetzelfde doen.
Ja, BordBistro natuurlijk. Wat denken jullie dan. Pils in de Bistro De roosters zijn nog niet goed gekeurd. Ze zijn vrijdagavond gewoon naar huis gegaan ipv pizza bestellen en nachtwerk om alle 137 machinisten en stewards in het Noorden te helpen.
Vandaag gingen ze verder en men verwachtte witte rook, maar ik zag ze rond 17.00 uur alweer richting huis gaan Dus spannend. Maar wel deze week hoop ik.
Op maandag 23 november 2015 19:48 schreef Dr_Flash het volgende: Alleen Duvel heb ik nog niet gehoord maar die had best wat kunnen zeggen inmiddels dus ik ga er vanuit dat die niet mee gaat
Ik heb bij de eerste plannenmakerij al aangegeven dat ik niet meega.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kan je nog ff snel schema te voorschijn toveren? Sein ging hier net op groen, zit in kroeg en op tablet, lastig terugzoeken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kan je nog ff snel schema te voorschijn toveren? Sein ging hier net op groen
.
ff uit mn hoofd
Enschede 9:56 V Dortmund Hbf 1207 x 32 Hagen Hbf 1308 x 40 Siegen Hbf 1519 x 1610 Köln Hbf 1736 x 1914 Arnhem 2053 met de ICE die doorrijdt naar Utrecht
Enschede 9:56 V Dortmund Hbf 1207 x 32 Hagen Hbf 1308 x 40 Siegen Hbf 1519 x 1610 Köln Hbf 1736 x 1914 Arnhem 2053 met de ICE die doorrijdt naar Utrecht
oe nice count me voor 2016 in als het nog kan, 26+, als Enschede niet lukt ben ik er in Dortmund, betaal gewoon het volle pond natuurlijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
PM greavy ff dat je ook mee wil Optie 2 voor jou zeker? Uitgebreid schransen in Köln?
Sicher
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef derLudolf het volgende: Oh bork debuteert nu met het nieuwjaarsrondje? Die praat al langer mee dan mij volgens mij, dus niet zo erg dat ik er niet ben
Nee jij gaat nooit mee, want het is altijd op zaterdag
Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef derLudolf het volgende: Oh bork debuteert nu met het nieuwjaarsrondje? Die praat al langer mee dan mij volgens mij, dus niet zo erg dat ik er niet ben
Jawel wel erg!, ik ben de enige debutant dan (of prins pils ook?). Eva werkt ook bij Surfspot heb ik ontdekt trouwens
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk. Ja en b2py maar die weet het nog niet, en Mono schijn ik ook uit een ver verleden te kennen
Op maandag 23 november 2015 23:03 schreef Prins_Pils het volgende: Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk.
b2py is ook al eens eerder meegeweest, die zou er nog bij kunnen komen en Mono van sgool natuurlijk ja.
Op maandag 23 november 2015 23:24 schreef James1988 het volgende: En daar is de afwijzing voor GtbV-claim nummer 5 voor de Intershitty Defect tussen Rotterdam en Breda. Pauperclub.
Gewoon doordouwen. En lekker viral gaan op Facebook dat ze hun reet vegen met hun eiegn voorwaarden etc. Je weet best hoe dat moet
een stuk minder dan in de angstschreeuw die erop volgde.
Daar sloeg jr. in groep 4 de juf mee om de oren
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gewoon doordouwen. En lekker viral gaan op Facebook dat ze hun reet vegen met hun eiegn voorwaarden etc. Je weet best hoe dat moet
Komt goed.
Ik heb ze vorige week al gemaild met daarin citaten uit hun eigen voorwaarden én uit de hoofdrailnetconcessie (maar nog geen antwoord gehad), als ik morgen nog niks heb gehoord ga ik wel eens wat mensen prikken.
Ik ken nog niemand van FOK! Ja ik heb het ooit onthouden van een klasgenoot, maar die deed volgens mij vooral film/tv reviews op de FP. Zelf pas 4 jaar later lid geworden.
Op maandag 23 november 2015 23:03 schreef Prins_Pils het volgende: Jep, ook voor het eerst Volgens mij ken ik van degenen die meegaan alleen Fles al persoonlijk. Ja en b2py maar die weet het nog niet, en Mono schijn ik ook uit een ver verleden te kennen
Ik ben trouwens best wel eng irl Dit weekend ben ik trouwens te bewonderen in het treinvervangend vervoer Hengelo-Zutphen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh deze is helemaal mooi, er is net een goedkeuring binnengekomen voor een andere reis met de ICd. Op dezelfde dag. De reis 's ochtends (ICd reed niet) is goedgekeurd, de reis 's avonds (ICd reed eveneens niet) is afgekeurd. Ze passen hun regels dus niet erg consequent toe
Oh, en een paar enigszins venijnige tweets die ik ruim een uur terug had gestuurd ("heeft het zin om nog bij jullie aan te kloppen of zal ik maar meteen naar IL&T gaan?") zijn tot op heden onbeantwoord gebleven.
Filmpjen op de facebookpagina van WDR, over de nieuwe zweeftrein van Wuppertal! De eerste nieuwe trein is nu in elkaar gezet en kan in principe al gaan rijden, echter, eerst moet alles nog goedgekeurd worden. In februari/maart zullen 's nachts de eerste testritten plaatsvinden. Opvallend is dat de trein achterin een grote glaswand heeft, waar vier zijlingse zitplaatsen zijn aangebracht voor een mooi uitzicht
Op dinsdag 24 november 2015 01:48 schreef Prins_Pils het volgende: Filmpjen op de facebookpagina van WDR, over de nieuwe zweeftrein van Wuppertal! De eerste nieuwe trein is nu in elkaar gezet en kan in principe al gaan rijden, echter, eerst moet alles nog goedgekeurd worden. In februari/maart zullen 's nachts de eerste testritten plaatsvinden. Opvallend is dat de trein achterin een grote glaswand heeft, waar vier zijlingse zitplaatsen zijn aangebracht voor een mooi uitzicht
Ook opvallend: er gaat ETCS level 2+ worden aangelegd voor dat ding.
Gaat weer lekker op het Nederlandse spoor vandaag. Waren zo te lezen diverse spoorstaafbreuken, andere infra die het begaf, defecte treinen en aanrijdingen
Op dinsdag 24 november 2015 09:51 schreef Peterselieman het volgende: Gaat weer lekker op het Nederlandse spoor vandaag. Waren zo te lezen diverse spoorstaafbreuken, andere infra die het begaf, defecte treinen en aanrijdingen
Gisteren ook al. Zowel heen als terug (Arnhem - Den Bosch vv) ruim +30, met terug een opgeheven trein als bonus. Daarnaast 's ochtends nog gehoord over problemen tussen Sittard en Maastricht en Den Bosch en Utrecht, en volgens mij was er nog wel meer loos.
Juistem. Het wordt nog best wat werk om dit voor elkaar te krijgen.
quote:
Reizigers die met een Thalys-trein willen reizen, moeten binnenkort door beveiligingspoortjes heen. De Franse minister Royal zegt dat er binnen een maand poortjes worden aangelegd op stations in Parijs en Lille. Ook in Amsterdam, Brussel en Keulen komen poortjes, zegt ze.
Nu zijn de perrons van de Thalys nog open, net als andere treinperrons. Maar daar moet na de aanslagen in Parijs verandering in komen, vindt Royal.
Frankrijk is volgens Royal bereid te helpen bij het aanleggen van de poortjes in het buitenland: "Indien nodig zal Frankrijk ze bouwen, zodat we zeker weten dat ze vergelijkbaar zijn met die in Parijs."
Het is onduidelijk of er ook poortjes komen bij de andere twee Nederlandse stations waar de Thalys vertrekt: Schiphol en Rotterdam Centraal.
niet in de laatste plaats omdat het in nederland geen aparte perrons zijn maar gewoon dezelfde perrons als voor binnenlandse treinen.
alleen in rotterdam zou dat betekenen dat 4 perronsporen per richting extra worden afgesloten met beveiligingspoortjes namelijk het primaire perron voor thalys en het eerste alternatieve perron.
Dit is nou iets waar Driek een stokje voor mag steken wat mij betreft
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Precies. Dit is paniekvoetbal zoals je wel vaker ziet van politici. De Belgische minister stelde ook zoiets voor toen die lul met een kalasjnikov in een trein stapte.
En goed, stel dát de Thalys wordt omgetoverd in een soort fort... dan pakt die terrorist de gewone intercity via Lille wel
In Spanje is dit al jaren zo bij de AVE, maar goed als de Fransen dit willen dan doen ze het, en als ze hier niet genoeg doen naar hun zin dan rijdt er gewoonweg geen Thalys meer naar Rotterdam of verder. Die Fransen zijn daar heel praktisch in. Dan kunnen jullie en Driek hoog en laag springen maar zo werkt het.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In China ook begreep ik van mijn oom. Je moet wachten in een soort wachtkamer en 15 min voor vertrek mag je naar het perron toe en wordt je begeleid naar de plek waar je in moet stappen. Binnen twee minuten vouwen 500 mensen zich in de trein en gaat hij weer verder.
Op dinsdag 24 november 2015 11:27 schreef b2py het volgende: In China ook begreep ik van mijn oom. Je moet wachten in een soort wachtkamer en 15 min voor vertrek mag je naar het perron toe en wordt je begeleid naar de plek waar je in moet stappen. Binnen twee minuten vouwen 500 mensen zich in de trein en gaat hij weer verder.
Maar vooral ook met bagagescan (en soms ticketcontrole) voor je überhaupt het station binnen mag.
Met zo'n systeem kun je alleen een 2-minuten cross-platform overstap wel vergeten.
In China en Spanje kun je bijv. überhaupt ook geen treinkaartjes kopen voor verbindingen met een overstap (op één uitzondering in Spanje na, geloof ik). Kan je alleen twee losse kaartjes kopen, op eigen risico.
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Aan de andere kant... Wat nou als Frankrijk best wil betalen voor een extra tunnel onder Amsterdam CS waar de Thalys en Eurostar stoppen?
Vraag voor de Duitsland Specialist. Ik wil graag het Rheinland Pfalz + Luxemburg dagticket boeken. Her en der lees ik er nog wel over en ook op bahn.de vind ik het nog wel terug. Maar als ik het dan bestellen wil krijg ik alleen de versie zonder Luxemburg erbij...
Dat gaat helemaal niet gebeuren. Het kan niet eens. Amsterdam CS is vol. Schiphol is vol en Rotterdam heeft ook geen dikke bak ruimte over. Bovendien lost het helemaal niets op.. Een terrorist reist dan wel per auto en pleegt wel ergens anders een aanslag. Het is gewoon ontzettend stomme incidentenpolitiek.
Rotterdam is juist het enige station wat wel genoeg ruimte heeft....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Rotterdam is juist het enige station wat wel genoeg ruimte heeft....
Je zou die loopbrug natuurlijk een paar keer per dag kunnen afsluiten en daar de hele zooi controleren. Doen ze in MLV ook. En de rest van de dag is het gewoon toegankelijk.
Je zou die loopbrug natuurlijk een paar keer per dag kunnen afsluiten en daar de hele zooi controleren. Doen ze in MLV ook. En de rest van de dag is het gewoon toegankelijk.
Wat is er dan mis met perron1? Als je allee de trap naast ns international gebruikt dan kun je op +1 een mooie controle ruimte inrichten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
zeker als de Hoekse lijn omgebouwd wordt tot metroverbinding zou het daar kunnen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel vaak die opgang heb genomen, maar volgens mij moet er dan een gedeelte van de statiosnhuiskamer/toilettenblok worden afgesnoept, en de opgang vanuit de tunnel moet dan dan tijdelijk dicht gemaakt worden, met een rolluik ofzo.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 24 november 2015 12:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag voor de Duitsland Specialist. Ik wil graag het Rheinland Pfalz + Luxemburg dagticket boeken. Her en der lees ik er nog wel over en ook op bahn.de vind ik het nog wel terug. Maar als ik het dan bestellen wil krijg ik alleen de versie zonder Luxemburg erbij...
Is het gestopt?
Het lukt mij ook niet online, maar de prijs vind ik ook niet super: 6 euro extra, terwijl je voor die prijs in Luxemburg een dagkaart 1e klas hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sie erhalten das Ticket an allen DB Automaten und den DB Verkaufsstellen, online is klaarblijkelijk niet een DB Verkaufstelle
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er staat toevallig geen DB kaartautomaat op Luxemburg Centraal?
Daar zijn die vrolijke vrienden van dit forum pas nog geweest, dus die zouden het moeten weten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...