http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=35524quote:"Het is zeer uitzonderlijk dat het dreigingsniveau wordt opgetrokken van 3 naar 4", zegt VTM NIEUWS-journalist Faroek Ozgünes. "Dat betekent dat een aanslag zeer ernstig en nabij heeft. Er zijn dus elementen om te geloven dat er op elk moment een aanslag kan gebeuren, vandaar de verhoogde waakzaamheid. Dit niveau kan wel maar een paar dagen worden volgehouden, ze moeten het probleem zien op te lossen."
-wordt aangevuld-quote:Vier aanhoudingen in centrum Brussel
Speciale eenheden van de Belgische politie hebben zaterdagmiddag vier mensen opgepakt op de Grote Zavel in het centrum van de stad.
De vier zaten in een verdachte auto, zei een woordvoerder.
Het is nog niet bekend welk verband de aanhoudingen hebben met de verhoogde terreurdreiging in en rond de stad.
'Concrete dreiging'
Eerder op zaterdag zei de Belgische premier Charles Michel dat de dreiging in de hoofdstad een "concrete dreiging van aanslagen met wapens en explosieven" is, die te vergelijken is met de aanslagen in Parijs. Dat was de aanleiding voor de autoriteiten om voor het hele Brussels Gewest het dreigingsniveau op te schroeven naar de hoogste fase.
Alle metrolijnen zijn stilgelegd, er is extra politie op de been en veel evenementen, concerten en sportwedstrijden zijn afgelast. Ook toeristische attracties als het Atomium en verschillende musea zijn dicht. Ook veel winkels zijn niet opengegaan of gaan voortijdig dicht. In de straten rijden militaire voertuigen.
De veiligheidsmaatregelen gelden vooralsnog tot zondagmiddag. Zondag komt opnieuw de Belgische Veiligheidsraad bijeen. Dan wordt de situatie opnieuw bekeken. Waar de dreiging vandaan komt, wilde Michel niet zeggen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)centrum-brussel.html
Bruine aanslag wellicht?quote:Op zondag 22 november 2015 21:06 schreef riazop het volgende:
De rue du marché au charbon, die nu afgesloten is, is trouwens de HOMOSTRAAT van Brussel...
Die Salah kwam vaak in homobars he!quote:
1000000% hypothese, maar stel je eens voor dat jij een idee zou hebben om een aanslag te plegen en jij zegt het tegen helemaal niemand. Ook niet tegen je welse vrouw. Hoe willen ze je dan pakken?quote:Op zondag 22 november 2015 20:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
tijdens het wachten kunnen ze ook opgespoord worden. Dus echt chill lijkt het me niet
Apartquote:Op zondag 22 november 2015 21:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die Salah kwam vaak in homobars he!
quote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik pleeg ook dagelijks een aanslag vanuit mijn darmkanaal. Het stinkt soms enorm maar hier zetten ze geen hele woonwijk voor af
Maak je niet zo druk.quote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef Flufy het volgende:
Ik word hier heel erg moe van. Heb het gevoel dat er binnenkort een derde wereld oorlog aankomt.
Ik heb het gevoel dat het al aan de gang is en we dit soort gebeurtenissen steeds vaker gaan tegenkomen. Verlaten steden in West Europa, wie had dat gedacht.quote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef Flufy het volgende:
Ik word hier heel erg moe van. Heb het gevoel dat er binnenkort een derde wereld oorlog aankomt.
Ik maak me totaal niet druk. Word er gewoon heel moe van, al dat gezeik om ons heen over die ISIS.quote:
Zouden ze wel moeten doen. Want potverdorie wat kan jij laxeren zeg!quote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik pleeg ook dagelijks een aanslag vanuit mijn darmkanaal. Het stinkt soms enorm maar hier zetten ze geen hele woonwijk voor af
In Parijs waren de winkels vandaag alweer stampvol hoor..quote:Op zondag 22 november 2015 21:11 schreef Der_Kannibale het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het al aan de gang is en we dit soort gebeurtenissen steeds vaker gaan tegenkomen. Verlaten steden in West Europa, wie had dat gedacht.
Kijk eens aan, zelfs jij hebt er last van. Wat ben ik toch ongelooflijk gevaarlijk.quote:Op zondag 22 november 2015 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zouden ze wel moeten doen. Want potverdorie wat kan jij laxeren zeg!²
Wat een onzin. Het is nog nooit zo veilig geweest hier.quote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef Flufy het volgende:
Life goes onquote:Op zondag 22 november 2015 21:11 schreef riazop het volgende:
[..]
In Parijs waren de winkels vandaag alweer stampvol hoor..
Even heel iets anders. Wat gebruik jij voor tools om je drolletjes solide van substantie te krijgen?quote:Op zondag 22 november 2015 21:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kijk eens aan, zelfs jij hebt er last van. Wat ben ik toch ongelooflijk gevaarlijk.
Zou het niet wetenquote:Op zondag 22 november 2015 21:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Agusta dan toch? België heeft geen Apaches toch?
Ik ga dat geheim niet verklappen, straks hangt er hier ook een apache boven mijn schijtkeet.quote:Op zondag 22 november 2015 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Even heel iets anders. Wat gebruik jij voor tools om je drolletjes solide van substantie te krijgen?²
De halve wereld staat in brand.quote:Op zondag 22 november 2015 21:12 schreef agter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is nog nooit zo veilig geweest hier.
Begrijpelijk, maar help me op weg. Werk jij ook veel met streekproducten van de eerlijke boer?quote:Op zondag 22 november 2015 21:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ga dat geheim niet verklappen, straks hangt er hier ook een apache boven mijn schijtkeet.
Leuk zo'n filmpje dat ze zo in elkaar hebben gezet dat je haast wel bang wordt. Knap ook wel.quote:Op zondag 22 november 2015 21:13 schreef Flufy het volgende:
Dit is ook zo verschrikkelijk: http://www.dumpert.nl/med(...)et_open_poorten.html
Lone.... Niet lonelyquote:Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1000000% hypothese, maar stel je eens voor dat jij een idee zou hebben om een aanslag te plegen en jij zegt het tegen helemaal niemand. Ook niet tegen je welse vrouw. Hoe willen ze je dan pakken?
Ik denk dus dat er genoeg lonely wolfs (al dan niet vochtig) zijn die juist getriggerd worden hierdoor.
Ik keur geweld af.²
HLN niet gebruiken als bron... Sensatiebeluste gazetquote:
Livestream?quote:Op zondag 22 november 2015 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Die agent bij de bus staat ook al klaar met z'n wapen in zijn hand...
Hij staat met zijn pistooltje en daarnaast staat iemand met een automatisch geweerquote:Op zondag 22 november 2015 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja klopt maar al in z''n hand. Viel mij opquote:Op zondag 22 november 2015 21:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hij staat met zijn pistooltje en daarnaast staat iemand met een automatisch geweer
Die phrases gebruik ik niet. Daar trigger je de AIVD mee.quote:
twitter:stevencraneTV twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:10:49Gelieve niet meer over politieacties in #Brussel te tweeten: heel belangrijk nu! #ParisAttacks #BrusselsLockdown #vrtnieuws reageer retweet
Zijn collega die net uit beeld liep had een iets groter kanon vast...iets semi-automatisch... Wordt met zaklampen in auto's geschenen...quote:Op zondag 22 november 2015 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou het toch wel eng vinden daar.quote:Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zijn collega die net uit beeld liep had een iets groter kanon vast...iets semi-automatisch... Wordt met zaklampen in auto's geschenen...
En dan doet hij het zelf ookquote:Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:stevencraneTV twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:10:49Gelieve niet meer over politieacties in #Brussel te tweeten: heel belangrijk nu! #ParisAttacks #BrusselsLockdown #vrtnieuws reageer retweet
En met AIVD niet zeker?quote:Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die phrases gebruik ik niet. Daar trigger je de AIVD mee.²
De halve wereld en meer heeft altijd al in brand gestaan. Nooit geschiedenisles gehad ofzo?quote:
Unheimisch is het zeker...quote:Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zou het toch wel eng vinden daar.
'We didn't start the fire, it was always burning since the world's been turning'quote:Op zondag 22 november 2015 21:19 schreef HexHunter het volgende:
[..]
De halve wereld en meer heeft altijd al in brand gestaan. Nooit geschiedenisles gehad ofzo?
Omdat je Brussel haast niet meer op een normale manier uitkomt...quote:Op zondag 22 november 2015 21:19 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vraag me af waar ze dit allemaal op baseren...Een telefoontje? Telefoongesprekken? Waarom vallen die terroristen niks aan in bijvoorbeeld Antwerpen? Vragen, vragen...
In Antwerpen Zit Bart De Wever. Daar fok je niet mee hequote:Op zondag 22 november 2015 21:19 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vraag me af waar ze dit allemaal op baseren...Een telefoontje? Telefoongesprekken? Waarom vallen die terroristen niks aan in bijvoorbeeld Antwerpen? Vragen, vragen...
Terecht moet je maar geen baard hebbenquote:Op zondag 22 november 2015 21:22 schreef Ploplap het volgende:
Haha een man met baard wordt gelijk gecontroleerd
Daarom laat ik Brussel even voor wat het is. Mij halen ze er meteen tussenuit bij de "random" securitychecks.quote:Op zondag 22 november 2015 21:22 schreef Ploplap het volgende:
Haha een man met baard wordt gelijk gecontroleerd
Welk net?quote:
Draag je ook een jurk?quote:Op zondag 22 november 2015 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom laat ik Brussel even voor wat het is. Mij halen ze er meteen tussenuit bij de "random" securitychecks.²
Raakten ze van streek van je random woord?quote:Op zondag 22 november 2015 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom laat ik Brussel even voor wat het is. Mij halen ze er meteen tussenuit bij de "random" securitychecks.²
Als ik naar de moskee ga draag ik een "jurk".quote:
Er gebeurt helemaal niks.quote:Op zondag 22 november 2015 21:17 schreef iBenny het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-centrum-van-brussel
quote:Op zondag 22 november 2015 21:22 schreef iBenny het volgende:
Meer dan dit ga je ook niet krijgen. Men wordt verzocht om zo weinig mogelijk/niks over politiebewegingen te meldenquote:
quote:Ook in Etterbeek is een operatie van de politie aan de gang. Dat meldt RTBF. Tientallen agenten en militairen zijn er aan het patrouilleren in de buurt van de kazernes.
Verder dan wat refurbished gedrag en een potje legendarisch doen komen ze niet.quote:
Met eruit drinken ben je wat minder principieel.quote:Op zondag 22 november 2015 21:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Etterbeek?
Daar zou ik niet in willen zwemmen.
Ik drink sowieso nooit uit beekjesquote:Op zondag 22 november 2015 21:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met eruit drinken ben je wat minder principieel.²
Ja ik denk dat ze anders binnenvallen bij Dannyquote:Op zondag 22 november 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Media stilte gevraagd door Belgische politie.
Topic kan dicht wrs?
Parijs is niet zo'n goed idee nu. In Amsterdam zijn ze bang voor die Bijlmernégers.quote:Op zondag 22 november 2015 21:30 schreef Jojoke het volgende:
Als iedereen in Brussel zit om daar de boel te beveiligen, dan reizen die terroristen toch gewoon verder naar een andere grote stad
Mwah er was vrij weinig te zien, denk dat ze van locatie aan het veranderen zijnquote:
Brussel zit op lockdown. Die kunnen onmogelijk meer weg.quote:Op zondag 22 november 2015 21:30 schreef Jojoke het volgende:
Als iedereen in Brussel zit om daar de boel te beveiligen, dan reizen die terroristen toch gewoon verder naar een andere grote stad
Seriously tho,quote:Op zondag 22 november 2015 21:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ze anders binnenvallen bij Danny
twitter:PolFed_presse twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:26:19Par sécurité, veuillez respecter le silence radio sur les médias sociaux concernant les opérations de police en cours à #Bruxelles. Merci reageer retweet
Net mijn tante gesproken via Whatsapp. Ze wonen in een Schaarbeek. Het is behoorlijk ernstig geeft ze aan.quote:Op zondag 22 november 2015 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Brussel zit op lockdown. Die kunnen onmogelijk meer weg.
Met politie en zo?quote:Op zondag 22 november 2015 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Net mijn tante gesproken via Whatapp. Ze wonen in een Schaarbeek. Het is behoorlijk ernstig geeft ze aan.²
Nou dan moeten we alles postenquote:Op zondag 22 november 2015 21:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ze anders binnenvallen bij Danny
Wha tapp, Belgische variant?quote:Op zondag 22 november 2015 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Net mijn tante gesproken via Whatapp. Ze wonen in een Schaarbeek. Het is behoorlijk ernstig geeft ze aan.²
Ja of ze wachten tot de beveiliging weg is en slaan 2 dagen later alsnog toequote:Op zondag 22 november 2015 21:30 schreef Jojoke het volgende:
Ja, die allochtonen mannetjes zijn wel ongeveer vastgegroeid met een smartfoons altijd hè.quote:Op zondag 22 november 2015 21:32 schreef Confetti het volgende:
Het wordt juist nu spannend. Alsof die terroristen met Twitter bij de hand zich rondbewegen.
Politie, leger, egels. Echt alles.quote:
Egels??quote:Op zondag 22 november 2015 21:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Politie, leger, egels. Echt alles.
Mijn oma is zelfs bang man.²
Stilte voor de storm.quote:Op zondag 22 november 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Zullen we het dan maar over het weer hebben?
Niet weer hé...quote:Op zondag 22 november 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zocht een 2 lettergrepen woord. Opsomming moet bij mij uit minimaal 3 woorden bestaan.quote:
patat/friet lijkt me toepasselijkerquote:Op zondag 22 november 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat kan ook.quote:Op zondag 22 november 2015 21:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
patat/friet lijkt me toepasselijker
Instant schrik manquote:Op zondag 22 november 2015 21:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/is9olAbZ_BDjEQ0XkOi0Xyocc7E=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)70534.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik weet wel hoe een egel eruit ziet. Ik vraag me alleen af waarom die kennelijk ingezet worden door de politie/leger in Brussel? Dat is tenminste volgens onze verslaggeefster ter plaatse de oma van BSB.quote:Op zondag 22 november 2015 21:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/is9olAbZ_BDjEQ0XkOi0Xyocc7E=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)70534.jpg]afbeelding[/url] ]
Beiden. Meeste inwoners spreken Frans maar de voertaal qua overheid/communicatie is 50 procent Nederlands 50 procent Frans.quote:Op zondag 22 november 2015 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is nou Frans de voertaal in Brussel of Nederlands?
twitter:swami2005 twitterde op zondag 22-11-2015 om 07:26:56Husband of the year! https://t.co/dK2M9LWulU reageer retweet
Belgen gebruiken die als een soort granatenquote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe een egel eruit ziet. Ik vraag me alleen af waarom die kennelijk ingezet worden door de politie/leger in Brussel? Dat is tenminste volgens onze verslaggeefster ter plaatse de oma van BSB.
Wat een metrosexuele man zeg.quote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit moeten jullie ff zien:twitter:swami2005 twitterde op zondag 22-11-2015 om 07:26:56Husband of the year! https://t.co/dK2M9LWulU reageer retweet
Granaten zijn op inderdaad. Net zoals de kogels in Nederland.quote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Belgen gebruiken die als een soort granaten
quote:Op zondag 22 november 2015 21:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zou erg verwarrend worden als Frans Duijts in Brussel zou wonen. Die spreekt dan ook nog eens Nederlands.
Hij had dr ook gewoon kunnen tillen. Veel makkelijker en effectieverquote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit moeten jullie ff zien:twitter:swami2005 twitterde op zondag 22-11-2015 om 07:26:56Husband of the year! https://t.co/dK2M9LWulU reageer retweet
ik ook! Voel toch een bandquote:Op zondag 22 november 2015 21:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Ik zeg altijd patat. En jij?
Als in India de straten onder water staan stroomt de poep letterlijk door de straten.quote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft in zowat elke Belgische krant gestaan.quote:
India is ranzig ja. Althans, als ik de verhalen mag geloven.quote:Op zondag 22 november 2015 21:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Als in India de straten onder water staan stroomt de poep letterlijk door de straten.
quote:
twitter:SiebeSietsma twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:36:00'Wat als we met 70 zijn?' Verontrustende quotes van @___Montasser___ in NRC. #terreur https://t.co/XsA5lDOBKS reageer retweet
Die obsessie met ongelovige...quote:Op zondag 22 november 2015 21:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]twitter:SiebeSietsma twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:36:00'Wat als we met 70 zijn?' Verontrustende quotes van @___Montasser___ in NRC. #terreur https://t.co/XsA5lDOBKS reageer retweet
twitter:vrtderedactie twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:43:13Ook de NAVO sluit morgen de deuren https://t.co/9O2hxQdbhw reageer retweet
we moeten luisteren naar belgo popo?quote:Op zondag 22 november 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Media stilte gevraagd door Belgische politie.
Topic kan dicht wrs?
twitter:eelcohiltermann twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:35:46En weer een hek. Onder massale persbelangstelling. https://t.co/IhhygDZnWz reageer retweet
Die zien dit hele gebeuren als één lange oudejaarsconference.quote:Op zondag 22 november 2015 21:46 schreef Infection het volgende:
twitter:vrtderedactie twitterde op zondag 22-11-2015 om 21:43:13Ook de NAVO sluit morgen de deuren https://t.co/9O2hxQdbhw reageer retweet
Zo geef je een leuk signaal af naar de terroristen. Die lachen zich kapot...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |