abonnement Unibet Coolblue
pi_159059025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:19 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Denk niet dat dat het verschil maakt. Service is sowieso de duurste slag voor je lichaam en daarnaast Nadal heeft geloof ik nooit een arm of schouderblessure gehad. Ook de speelstijl op de baan is niet zo heel relevant. Elke speler zal moeten trainen, op slagen en op conditie, hoe je ook speelt op de baan en dat zal uiteindelijk een groot deel van de slijtage inhouden.
Ik denk dat het uiteindelijk gaat om een beetje om lichaamstype maar vooral heel veel geluk met je lichaam hebben. Zwaardere spelers hebben wel vaak meer mankementen: Nadal, Safin, Tsonga, maar aan de andere kant mist Berdych nooit een slam. Speelstijl lijkt compleet irrelevant: Ferrer heeft een grindy stijl a la Nadal maar is fysiek prima, Haas is de meest Federeresque speler op de tour en heeft een open tab bij het ziekenhuis.
Maar de spierkracht die er voor nodig is heeft weer een effect op het gewicht waar je het over hebt. Daarbij heeft Nadal wel blessures aan de hand en pols gehad. Ik ben verder geen medicus of fysiotherapeut, maar ik kan me voorstellen dat speelstijl een rol heeft gespeeld. Het werd ook altijd al voorspeld bij Nadal dat die later in z'n carrière veel last van blessures zou gaan krijgen.
pi_159061091
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar de spierkracht die er voor nodig is heeft weer een effect op het gewicht waar je het over hebt. Daarbij heeft Nadal wel blessures aan de hand en pols gehad. Ik ben verder geen medicus of fysiotherapeut, maar ik kan me voorstellen dat speelstijl een rol heeft gespeeld. Het werd ook altijd al voorspeld bij Nadal dat die later in z'n carrière veel last van blessures zou gaan krijgen.
Is het echt die extra kracht die die blessures veroorzaakten? En waarom zou dat dan niet gelden voor Federer zijn whip-forehand of service oid.. En vergeleken de knieën zijn die blaren en die zeldzame pols blessure (ik herinner hem me iig niet) redelijk peanuts.
Tja, als je op de tour kijkt zie ik heel weinig correlatie tussen dat soort dingen en wat er uiteindelijk gebeurd op het gebied van blessures.
Die voorspelling is eerder een voorbeeld van het tegendeel. Een idee dat intuïtief klinkt en vaak herhaald wordt zodat het een soort volkswaarheid wordt, maar die eigenlijk helemaal niet waar blijkt te zijn. Tennis zit er vol mee.
Nadal heeft uiteindelijk 9 jaar lang elk jaar een slam gewonnen, en de tijd tussen zijn eerste en laatste slam is momenteel identiek aan Federer (precies 9 jaar), het toonbeeld van langlevendheid. Hij is momenteel niet meer zo goed als ooit, maar hij speelt nog steeds top 5 niveau op zijn 29ste. Is dat echt de voorspelling die mensen in 2005/2006 deden? Dat Nadal 9 jaar op het allerhoogste niveau zou meedoen tot overheersen en daarna een beetje zou inzakken?
pi_159191593
BBCSport twitterde op zondag 17-01-2016 om 23:02:41 We can reveal evidence of widespread suspected match fixing at the top level of world tennis https://t.co/1MVw0L17Ty https://t.co/9usX9rVsXL reageer retweet
  zondag 17 januari 2016 @ 23:57:10 #154
6941 APK
Factual, I think.
pi_159192236
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:34 schreef wimderon het volgende:
BBCSport twitterde op zondag 17-01-2016 om 23:02:41 We can reveal evidence of widespread suspected match fixing at the top level of world tennis https://t.co/1MVw0L17Ty https://t.co/9usX9rVsXL reageer retweet
Eight of the players repeatedly flagged to the TIU over the past decade are due to play in the Australian Open which starts on Monday 18 January.

Dolgopolov lijkt mij, wie nog meer?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 januari 2016 @ 00:01:11 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_159192321
Lorenzi?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_159192378
Die Dolgopolov moet je ook snel bannen. Crimineel in de dop. Niet goed voor de sport. Hopelijk wordt hij gelijk uitgeflikkerd in de eerste ronde en anders maakt Fedje wel gehakt van hem in de 2de ronde.
pi_159192406
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:57 schreef APK het volgende:

[..]

Eight of the players repeatedly flagged to the TIU over the past decade are due to play in the Australian Open which starts on Monday 18 January.

Dolgopolov lijkt mij, wie nog meer?
Gabashvili, Lorenzi, Verdasco en Tursunov lijken me ook sterke kandidaten. Er wordt ook gezegd dat er Slamwinnaars in zowel enkel- als dubbelspel bij zijn.

Hier uitgebreider:
http://www.buzzfeed.com/heidiblake/the-tennis-racket#.pqwwwE4m8e
pi_159193201
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gabashvili, Lorenzi, Verdasco en Tursunov lijken me ook sterke kandidaten. Er wordt ook gezegd dat er Slamwinnaars in zowel enkel- als dubbelspel bij zijn.

Vanwaar Verdasco? Van de GS winnaars lijken alleen Cilic en Wawa me serieuze opties.
pi_159193259
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:57 schreef APK het volgende:

[..]

Eight of the players repeatedly flagged to the TIU over the past decade are due to play in the Australian Open which starts on Monday 18 January.

Dolgopolov lijkt mij, wie nog meer?
Haase.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_159193827
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:12 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Vanwaar Verdasco? Van de GS winnaars lijken alleen Cilic en Wawa me serieuze opties.
Vaak betrokken bij dodgy wedstrijden met dito odd-movements.
pi_159194190
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gabashvili, Lorenzi, Verdasco en Tursunov lijken me ook sterke kandidaten. Er wordt ook gezegd dat er Slamwinnaars in zowel enkel- als dubbelspel bij zijn.

Hier uitgebreider:
http://www.buzzfeed.com/heidiblake/the-tennis-racket#.pqwwwE4m8e
Paire, Sela, Fognini wellicht?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159196829
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:17 schreef superniger het volgende:

[..]

Haase.
Haase was te druk bezig met zijn date met Maxima, dus dat is niet mogelijk.

quote:
MELBOURNE -
De start van de Australian Open is overschaduwd door het verhaal van BBC en Buzzfeed over mogelijke grootschalige matchfixing in de tennisport. Dat leidde zelfs tot een speciale persconferentie op Melbourne Park waarbij ATP-baas Chris Kermode ook namens de WTA (vrouwen) en ITF (wereldbond) met klem ontkende dat er bewijs onder het tapijt is geveegd.

De BBC zou documenten in handen hebben waaruit blijkt dat in de afgelopen tien jaar zestien spelers uit de top-50 verdacht waren van matchfixing door onderzoekers. Vanaf 2008 werd veel van dat onderzoek gepleegd door de Tennis Integrity Unit, een instituut dat in het leven is geroepen door de ATP (mannen), de WTA en de ITF. Onder de verdachte spelers zouden ook grandslamwinnaars zijn, in het enkelspel en het dubbelspel.

In de berichtgeving van de BBC wordt door klokkenluiders aangekaart dat er geen maatregelen zijn genomen tegen deze spelers. Maar dat is niet zo opmerkelijk, omdat het opzettelijk verliezen van wedstrijden nu eenmaal erg moeilijk te bewijzen is. Dit zelfs in de gevallen waarin geen twijfel mogelijk lijkt.
Om tot een veroordeling over te gaan zijn vaak telefoongegevens en bankoverzichten of emails nodig. Spelers die aangesloten zijn bij genoemde organisaties moeten deze gegevens overleggen aan de TIU als ze verdacht zijn. Daar hebben ze voor getekend. Maar zelfs met die gegevens in handen valt door de autoriteiten doorgaans nog niet veel te bewijzen.
Matchfixing Nederlanders

In de zomer van 2014 leek het er op dat de Nederlanders Antal van der Duim en Boy Westerhof zich tijdens een challenger in het Duitse Meerbush schuldig hadden gemaakt aan matchfixing. De TIU nam ook deze zaak in onderzoek, maar de twee zijn (nog) niet veroordeeld.
Vandaag om Melbourne Park was er veel verontwaardiging over de berichtgeving van de BBC. "Als er echt bewijs is, komen ze wel met namen", sprak de Nederlandse tennisser Thiemo de Bakker vandaag op Melbourne Park. "Ik hou me er niet mee bezig.’’

"Okay, wat is het bewijs?”, reageerde Robin Haase desgevraagd op de kwestie: "Ik kan ook zeggen dat ik met koningin Máxima heb gedatet. Iedereen kan dingen roepen. Als er geen bewijs is, is dit slechte journalistiek. Kom echt met feiten of plaats het niet. Want volgens mij is het nu niks."

De Bakker en Haase verklaarden vandaag nooit te zijn benaderd met het aanbod om voor veel geld een wedstrijd te verliezen.
Geschorst voor het leven
Chris Kermode benadrukte dat de TIU sinds 2008 achttien spelers en één official heeft bestraft in verband met matchfixing, waarvan er vijf zijn geschorst voor de rest van hun leven. Kermode: "We onderzoeken alle tips en aanwijzingen. En we blijven zoeken naar mogelijkheden om ons anti-corruptiesysteem te verbeteren."
pi_159198122
Echt bewijs :')
Alsof die matchfixers het op papier vastleggen.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:02:20 #164
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159198184
Ik noem een Martin Verkerk? Die Roland Garros finale was overduidelijk verkocht.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159198315
Ja Sjeng Schalkens US open semi ook
pi_159198926
verkeerd

[ Bericht 82% gewijzigd door macca728 op 18-01-2016 12:42:07 ]
pi_159199192
Djokovic kreeg 2 ton aangeboden in 2007

http://nos.nl/artikel/208(...)llar-aangeboden.html
pi_159245952
quote:
File on 4 on BBC Radio 4 reveals secret evidence of match fixing in tennis and investigates claims that sport's governing bodies have failed to act on repeated warnings about suspect players.
The programme has seen confidential documents which reveal how some were linked to gambling syndicates in Russia and Italy which won hundreds of thousands of pounds betting on matches they played in.
A number of those who have been repeatedly flagged on fixing lists passed to the game's Tennis Integrity Unit have continued to attract highly suspicious gambling activity.
Reporter Simon Cox also has an exclusive interview with one of the most high profile players to be banned for match fixing who says the problem is widespread in the sport.
It promises to be very interesting, and you can listen to full 40 minute programme on this page.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b06wd7f0
pi_159246051
quote:
Tennis match-fixing 'a secret on the tour everybody knows'

A South American tennis player has told the BBC that match-fixing is commonplace and even some elite players are "a little bit dirty in some way".

He also claimed fixing is not just limited to lower-ranked professionals and is "a secret that everybody knows".

The player, who requested anonymity, said tennis authorities "know who is doing it" but are unwilling to stop it.

The Tennis Integrity Unit (TIU) said it rejects "any suggestion that evidence of match-fixing has been suppressed".

"We invite the player behind the allegations to make contact with the TIU and to share the information he claims to have," the TIU added in a statement.

The allegations come after a BBC and BuzzFeed News investigation revealed suspected illegal betting in tennis over the past decade.

In an exclusive interview with the BBC's World Have Your Say team, the player detailed how matches are allegedly fixed and the lengths criminals go to in order to remain undetected.

"This is like a secret on the tour that everybody knows, but we don't talk about it," he said. "We just see it and keep working."

How are matches fixed?

The player claimed there are "three big groups" controlling betting in tennis and payments to players are made using cash, with no bank-to-bank transfers allowed.

"Each group has many guys who go to talk to players," he said. "They have many guys inside the circuit. Also, they have many accounts. They have 50-60 accounts where they place small money. At the end, it's huge money. It's really big."

How do you know who is involved?

"You know who is doing it, and who is not," he continued. "As a player I know who is missing on purpose or returning a shot in the middle on purpose; who is trying, and who is not. So we work on this - we know."

He also claimed players exchange knowing smiles and make comments that indicate they have fixed a match.

"I started to believe [top players were involved] a few years ago, when a guy told me the result of the next two tournaments - he told me exactly who was going to win and how it was going to happen," he said.

"In the beginning I thought he was just bragging about it to make me fall for his game. But then I was laughing that every match was happening the way he had been telling me it was going to happen - and I'm talking about a Masters series, where there are just big names there."

So you were told who was going to win?

Not just that, added the player, but "exactly" how they would win.

"When I was watching it myself," he said, "I couldn't believe it. It's not easy knowing that you have to lose. You start hitting it and, trust me, everything goes in… it can make you panic.

"So, when I see the guy winning so easily and then he's missing absolutely on purpose, every ball, and the other guy wins... I just couldn't believe it."

Why not go to the authorities?

"We could co-operate with tennis integrity if we wanted to, but they don't want it to be stopped," he said.

He claimed fewer players would be tempted to fix if they were getting paid more, insisting a player ranked 400 in the world cannot make a living out of tennis.

"They [the authorities] know exactly who is doing it and, if they wanted to stop it, they could stop it today. It's super-easy. They just don't want to do it."

In response, the TIU said it has a "zero-tolerance approach which is enforced with the full powers of the Tennis Anti-Corruption Program that includes lifetime bans and punitive financial penalties".

It added: "The TIU works closely with players to prevent corruption through education programmes and confidential reporting systems.

"The great majority of the 21,000 active professional players are good people of high integrity who abhor the suggestion that the sport they love is tainted with allegations of corruption."
  woensdag 20 januari 2016 @ 00:58:47 #170
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159246311
Is Wayne Ferreira de insider?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159246449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:58 schreef Mani89 het volgende:
Is Wayne Ferreira de insider?
Die komt niet uit Zuid-Amerika, dus dat lijkt me in dit geval niet!
pi_159246459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:58 schreef Mani89 het volgende:
Is Wayne Ferreira de insider?
Er zijn er nog veel over als potentiële insider, maar denk niet dat deze Zuid-Afrikaan op de shortlist staat.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 20 januari 2016 @ 01:07:52 #173
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159246466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die komt niet uit Zuid-Amerika, dus dat lijkt me in dit geval niet!
Waarom las ik dan South-African?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 20 januari 2016 @ 07:02:07 #174
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159247166
Zal de wedstrijd tussen Boy Westerhof en Antal van der Duim ook weer op tafel komen? :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159247391
De ATP... Misschien nog wel een grotere boevenorganisatie dan de UCI, IAAF en FIFA.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')