Black Friday projectendag danquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:43 schreef µ het volgende:
Vrijdag projectendag?
Goedemorgen allemaal.
Moeilijk om te zeggen natuurlijk. Ik vergelijk zelf mijn crowdfundopbrengsten met een rente van 1,5% vd bank. Mag nu nog 1000 euro defaulten wil ik break even uitkomen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:35 schreef namliam het volgende:
Ben even bezig geweest om te kijken wanneer e.a. breakeven opleverd tov zeg gegarandeerd 3% rente bij de bank (ik weet dat is hoog op dit moment, maar daar loop je dan ook het risico voor)... maar dat is niet zomaar even simpel te doen omdat je natuurlijk per maand ook delen terug krijgt...
Daarnaast begin je ook nog eens met kosten, en die verschillen ook nog een keer per platform....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me altijd af hoe de bestandjes van andere mensen eruit ziet. Maar als ik nu zou moeten vertellen wanneer ik breakeven ben en 3% per jaar gekregen heb kan ik dit snel opzoeken en is dat mei 2019.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:35 schreef namliam het volgende:
Ben even bezig geweest om te kijken wanneer e.a. breakeven opleverd tov zeg gegarandeerd 3% rente bij de bank (ik weet dat is hoog op dit moment, maar daar loop je dan ook het risico voor)... maar dat is niet zomaar even simpel te doen omdat je natuurlijk per maand ook delen terug krijgt...
Daarnaast begin je ook nog eens met kosten, en die verschillen ook nog een keer per platform....
Nou vooruit dan maar, bij dezequote:Op vrijdag 27 november 2015 08:45 schreef µ het volgende:
Goede dag voor anonieme meelezers om zich te registreren en mee te babbelen.
Dus als je dit leest en je hebt nog geen account, maak er even eentje aan en doe mee.
Meer zielen, et cetera.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:45 schreef µ het volgende:
Goede dag voor anonieme meelezers om zich te registreren en mee te babbelen.
Dus als je dit leest en je hebt nog geen account, maak er even eentje aan en doe mee.
Meer zielen, et cetera.
En hij gaat weer hard. Beslissen binnen 10 minuten wel vereistquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:29 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11818
Het is ook maar een klein bedrag maar hij zit al weer voor 72% vol.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:29 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11818
Ik vind 1,5% wel erg karig, je zou het toch minimal moeten vergelijken met deposito's.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:46 schreef Murene het volgende:
Ik vergelijk zelf mijn crowdfundopbrengsten met een rente van 1,5% vd bank.
Ik snap je punt, maar het punt van stroppenpot is eerder besproken en heb toen voor mijzelf besloten daar niet veel mee te kunnen... ik heb besloten het administratief van mn rendement af te halen. Gaan projecten weer betalen, komt dat 100% ten goede van het rendement... dit vind ik voor mijzelf makkelijker te verwerken etc etc. Het zal wel niet zijn zoals het hoort, maar op deze manier snap ik het gewoon direct en is ook eenvoudiger te berekenen... daarbij zou een stroppenpot tot nu toe niet toereikend zijn geweest voor alle defaults van dit jaar...quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:25 schreef namliam het volgende:
Kosten/reserveringen voor defaults horen er wat mij betreft bij, het lijkt mij derhalve niet "eerlijk" om dit jaar alle kosten van het default te nemen.
Ik ben nog niet zo lang bezig en de kosten die her en der berekend worden laat ik ten laste gaan van de stroppenpot.... Immers deze kosten zou ik niet hebben als ik mijn geld op een deposito zou zetten. Deze kosten drukken momenteel de pot danig...
Door de defaults ten laste te brengen van deze fictieve stroppenpot kan ik in de toekomst hopelijk een vinger aan de pols houden of ik i.d.d. de 3% haal of dat ik daaran te kort heb, dus met de vraag is CF voor mij dan nog wel intressant vs deposito's?
Dit jaar 2015 een rendement van 4% ok leuk (mede ivm kosten)
2016 6% (alles betaald gewoon uit)
2017 -3%
2018 5%
2019 1%
etc...
Daar haal ik niet zo snel uit of e.a. nog rendabel is of niet...sterker nog ik zou (mogelijk ten onrechte) me een hoedje schrikken in 2017 en 2019
Alhoewel als in 2019 de bank rente inmiddels is gedaald tot 0,15% dan ben me met die 1% nog steeds blij
quote:
quote:
VOLquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het is ook maar een klein bedrag maar hij zit al weer voor 72% vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |