De paarse zijn het beste?quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Graag gedaan! Hier in een extra neurotisch overzicht met kleurcodes en alles.![]()
[ afbeelding ]
Vandaag dus weer zo'n warrige dag met allemaal rare foutjes. We gaan het zien morgen, dan mag ik weer testen van mezelfquote:Op maandag 23 november 2015 22:46 schreef Gevalletje het volgende:
Duimen draaien voor je MaJo!
En of warrigheid erbij hoort.. De maandag dat ik 2 dagen overtijd was kwam ik veel te laat op m'n werk aan, want vergeten de wekker te zetten en dat vergat ik nooit. Daarna langs de supermarkt er vlakbij, met trillende vingers m'n boodschappen en zwangerschapstest afgerekend (ook die van de Hoogvliet doen het goed hoor, misschien niet zo voordelig alleen). Ging vooral daarvoor, maar voor de vorm ook wat boodschappen erbij gepakt, eenmaal thuis bedacht ik me pas dat het best handig was geweest als ik avondeten zou hebben meegenomen
. Dus behoorlijk warrig ja.. Spannend hoor
En nog een zeer verlatevoor Theeleuter en Klaprooss! (Weet van de laatste even niet meer of ze hier ook postte)
Paars is goed zo te zien? Ik slik die van Davitamonquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Graag gedaan! Hier in een extra neurotisch overzicht met kleurcodes en alles.![]()
[ afbeelding ]
Boots!! ehrmahgerd ♡ bestaat dat nog?quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Mijn politiek correcte antwoord op de vraag welke multivitamine mensen moeten slikken is doorgaans dat als men zorgt voor voldoende groenten/fruit/variatie etcetera dat een multivitamine dan overbodig is. Dat enkel foliumzuur echt een must is en dat vit D voor vrijwel iedereen verstandig cq nodig is om bij te slikken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:40 schreef Aventura het volgende:
Ik neem die Davitamongevallen, maar ik begreep al van Mignonne als ik me goed herinner dat dat eigenlijk ietwat overdreven is als je kijkt naar wat er allemaal nog meer inzit, bijvoorbeeld visolie. Ergens weet ik dat ook wel, maar goed, ze waren in de aanbieding.
quote:
De 4 paarsen voldeden aan mijn wensen, dus genoeg foliumzuur, vitamine D, ijzer en jodium en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Ik heb deze 4 weer met elkaar vergeleken, daar is ook een extra neurotische tabel van:quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:39 schreef MaJo het volgende:
Paars is goed zo te zien? Ik slik die van Davitamon
Er zijn 2 zwangerschapsmultivitaminen van Davitamon:quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:40 schreef Aventura het volgende:
Ik neem die Davitamongevallen, maar ik begreep al van Mignonne als ik me goed herinner dat dat eigenlijk ietwat overdreven is als je kijkt naar wat er allemaal nog meer inzit, bijvoorbeeld visolie.
Je tabelletjesquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
De 4 paarsen voldeden aan mijn wensen, dus genoeg foliumzuur, vitamine D, ijzer en jodium en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Ik heb deze 4 weer met elkaar vergeleken, daar is ook een extra neurotische tabel van:
[ afbeelding ]
[..]
Er zijn 2 zwangerschapsmultivitaminen van Davitamon:
Davitamon Compleet Mama
Davitamon Compleet Mama Plus Omega-3 Visolie
Die met visolie bevat van sommige vitaminen en mineralen 50% in plaats van 100%, dus het is niet dezelfde pil + visolie zoals je misschien zou verwachten.
Heeft dat altijd in Nederland gezeten?quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Boots!! ehrmahgerd ♡ bestaat dat nog?![]()
jeugdsentiment man.
En thnx, ik ga hem straks serieus even opslaan. You're my kind of nerd haha![]()
Same here, was bij de Etos een tijdje geleden 2 voor de prijs van 1. Ik neem het nu in plaats van de andere multivitamine die ik nam, toch handiger 1 pil dan meerderequote:Op dinsdag 24 november 2015 20:40 schreef Aventura het volgende:
Ik neem die Davitamongevallen, maar ik begreep al van Mignonne als ik me goed herinner dat dat eigenlijk ietwat overdreven is als je kijkt naar wat er allemaal nog meer inzit, bijvoorbeeld visolie. Ergens weet ik dat ook wel, maar goed, ze waren in de aanbieding.
Ik ben vooral bang dat ik te vroeg ben en weer negatief test. Maar goed, wil het toch ook wel weer wetenquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:50 schreef Soof-87 het volgende:
Ik blijf mijn Vitaal Zwanger van de Kruidvat wel slikken. Net een nieuwe gekocht.
Zal daarna eens kijken wat ik aanschaf
MaJo wat knap dat je nog niet getest hebt zeg.
Aha! Goeie info hoor, love it!quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
De 4 paarsen voldeden aan mijn wensen, dus genoeg foliumzuur, vitamine D, ijzer en jodium en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Ik heb deze 4 weer met elkaar vergeleken, daar is ook een extra neurotische tabel van:
[ afbeelding ]
[..]
Er zijn 2 zwangerschapsmultivitaminen van Davitamon:
Davitamon Compleet Mama
Davitamon Compleet Mama Plus Omega-3 Visolie
Die met visolie bevat van sommige vitaminen en mineralen 50% in plaats van 100%, dus het is niet dezelfde pil + visolie zoals je misschien zou verwachten.
Dagravit Totaal 30 bevat vitamine A, dit zit bewust niet in de zwangerschapsmultivitaminen omdat te veel vitamine A schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:47 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik slik Dagravit totaal 30 en los nog een tabletje foliumzuur, zodat ik aan de goede hoeveelheid kom.
Ik slik ook de variant met visolie volgens mij maar nog nooit iets gemerkt van de smaakquote:Op dinsdag 24 november 2015 21:06 schreef onomatopee het volgende:
Neurotische tabellen![]()
Ik neem de DavitamonCM, toch fijn dat die hoog scoren in de tabel. Ik heb ze eerst met visolie geslikt (foutje trouwens, manlief pakte ze mee), maar na een week de hele dag door visboeren laten ben ik ermee gestopt, ondingen. Dan maar verse vis, ook bepaald geen straf
Alle davitamonvarianten zijn trouwens in de aanbieding bij de Kruidvat op het moment (of waren dat in elk geval afgelopen weekend), voor de geïnteresseerden..
Majo, spannend morgen! Hopelijk slaap je nog een beetje vannacht
Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:37 schreef Butterflower het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ren vrijdag naar de Etos!
Ik ga weer voor je duimen!quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:
Slapen de laatste nachten gaat best goed eigenlijkMaar kijk wel uit naar morgen, spannend!
I know. Ik neem slechts 1 pil en ben niet zo trouw met deze innemen. Ik denk dat ik er zo'n 3 per week neem. Ik eet verder geen lever of aanverwante zooi, dus ik denk dat het wel los loopt met een te veel aan vitamine Aquote:Op dinsdag 24 november 2015 21:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dagravit Totaal 30 bevat vitamine A, dit zit bewust niet in de zwangerschapsmultivitaminen omdat te veel vitamine A schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.
edit: Niet dat je meteen te veel vitamine A hebt hoor, met 2 van deze tabletjes kom je precies op de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor zwangeren. In combinatie met je voeding kom je dan wel hoger uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |