Ik hoop het ookquote:Op maandag 23 november 2015 20:11 schreef Aventura het volgende:
Klinkt wel goed! Ik hoop het zo voor je Majo
Thanksquote:Op maandag 23 november 2015 20:12 schreef Nazil het volgende:
Spannend majo! Ik hoop echt voor je dat het raak is.
Ah zo!quote:Op maandag 23 november 2015 20:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat waren zeker onzekere tijden omdat ik echt geen idee had waar ik aan toe was. Ik testte steeds om de week om toch te checken of ik niet misschien al zwanger was
PCOS houdt in dat je lichaam geen/moeilijk een eisprong heeft. Ik heb net als Fazz medicijnen gekregen voor een onttrekkingsbloeding en daarna clomid, dat is een medicijn die ervoor zorgt dat ik een eisprong heb. Dat slik ik nu 5 ronden
Meiden ik word echt gekBen super misselijk en heb echt een raar gevoel in mijn buik. Echt alsof het deze keer raak is maar ik durf het echt nog niet te geloven
Ook ben ik mega warrig, is dat een symptoom? Kom echt niet uit mijn woorden de hele dag en doe allemaal rare dingen.
Ik ga denk ik woensdag weer testen, dan zit ik 4 dagen voor NOD maar ik denk dat mijn NOD misschien al veel eerder is
Ja dat weet zequote:Op maandag 23 november 2015 20:24 schreef ikke_84 het volgende:
Spannend majo!! Hoop het ook echt voor je!! Knap dat je tot woensdag kan wachten
lastig als je collega het er ook steeds over heeft dan moet je er wel steeds aan denken. Weet ze dat jullie ook een kinder wens hebben?
Laten we hopen dat het helptquote:Op maandag 23 november 2015 20:25 schreef Gala6183 het volgende:
Oh Maaj wat spannend! De duimen draaien hier!
Nee joh niet zo praten, dat vind ik nog veel te engquote:Op maandag 23 november 2015 20:42 schreef Suikertante het volgende:
Het leuke is dat jij straks dus ook uitgebreid mag kletsen over je zwangerschap! Ik duim!
Ach ja, snap ook wel dat zij heel blij is. Maar het mag soms wel wat minderquote:Op maandag 23 november 2015 20:43 schreef Marjolijntje het volgende:
Spannend MaJo! Ik duim heel hard voor je!
En zo'n collega.... Echt heel fijn :/
Ohh ik zag dat jij als laatste gepost had dus ik wou al jompelen voor het doorschuiven vanuit de rammelaars.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik ga wat van die laatste kopen, mocht vriend binnenkort besluiten dat condooms toch overrated zijn.![]()
Ik heb onlangs vrijwel alle in NL verkrijgbare zwangerschapsmultivitaminen vergeleken en deze is één van de beste: het bevat de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren van foliumzuur (400 microg) en vitamine D (10 microg), en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Het enige nadeel is dat er geen jodium in zit, terwijl ik weinig brood en keukenzout gebruik (andere bronnen van jodium).quote:¤3,54 voor 60 x zwangerschapsvitaminen (met foliumzuur) https://www.da.nl/product/30516/multi-compleet-zwangerschap60-st
De aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren is inderdaad een stuk lager: 400 of 500 microgram. Ik zou met de internist (of huisarts, als die de behandeling heeft overgenomen) overleggen of het nog nodig is om 5 mg te gebruiken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:53 schreef Gala6183 het volgende:
Even een vraag over foliumzuur. Ik gebruik het al heel lang omdat ik bloedarmoede heb/had, maar de dosering die ik destijds van mijn internist heb gekregen is 5 mg. Voor zwangerschap ligt dat een stuk lager toch? Ik ga zo even naar de apotheek om een nieuw doosje te halen, en aangezien ik geen bloedarmoede meer heb, zou ik ook een lagere dosering kunnen nemen. Of kan 5mg geen kwaad?
Ik moet sowieso meteen naar de Frauenarzt, ook al ben ik medicijn- en klachtenvrij. Daar zal ik het inderdaad even voorleggen, ook om te weten te komen of er zoiets bestaat als teveel foliumzuur.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:05 schreef Crumpette het volgende:
Gala dat lijkt me iets om te overleggen met je/een vk. An sich niet gek om voor een zwangerschap al te overwegen, had je al een vk-praktijk in gedachten? Waarschijnlijk willen ze wel even met je meedenken!
Is ook pas sinds september 2012.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:44 schreef Aventura het volgende:
Dat er 10 microgram vit. D voorgeschreven wordt is voor mij volslagen nieuw. En ik dacht dat ik goed op de hoogte was.
daimquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is ook pas sinds september 2012.![]()
http://www.knov.nl/fms/fi(...)load_category=overig
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:54 schreef Aventura het volgende:
daim
Wel na de geboorte van kind nummer 1 ingevoerd, werkt dat nog als excuus?
Er zit altijd wel iets van vitamine D in zwangerschapsmultivitaminen, maar lang niet altijd 10 microgram.quote:Ik zie trouwens dat het in de vitaminen die ik neem wel zit. Wat je ook mag aannemen lijkt me.
Ze zal eerst moeten overleggen met haar internist of huisarts of het gebruik van 5 mg überhaupt (quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Edit: oh t ging ook over foliumzuur! Dat is normaal voor zwangerschap inderdaad 0,4-0.5 mg. Ik zal morgen nog even nazoeken, maar bij verhoogd risico op open rug geven ze ook al 5mg. Dus ik denk niet dat het kwaad kan in ieder geval! Maar zal op werk
Morgen nog wel even kijken als je wil. Nogmaals, je kunt ook je apotheker vragen als je een nieuw doosje gaat halen!
Well thank you voor dit uitzoekwerkquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ohh ik zag dat jij als laatste gepost had dus ik wou al jompelen voor het doorschuiven vanuit de rammelaars.
[..]
Ik heb onlangs vrijwel alle in NL verkrijgbare zwangerschapsmultivitaminen vergeleken en deze is één van de beste: het bevat de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren van foliumzuur (400 microg) en vitamine D (10 microg), en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Het enige nadeel is dat er geen jodium in zit, terwijl ik weinig brood en keukenzout gebruik (andere bronnen van jodium).
Het is bizar hoeveel zwangerschapsmultivitaminen te weinig vitamine D (De Tuinen, Kruidvat, Solgar, Woman's Health) en/of te hoog gedoseerde vitaminen bevatten (De Tuinen, Orthica Prenatal, AOV, SanoPharm, Kruidvat, Solgar, HEMA, Woman's Health, Lamberts).
Dat dus.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ze zal eerst moeten overleggen met haar internist of huisarts of het gebruik van 5 mg überhaupt (ze zit in Duitsland denk ik) nog nodig is, omdat ze zegt geen bloedarmoede meer te hebben. Als het niet meer nodig is, kan ze de reguliere 400-500 microgram foliumzuur gaan gebruiken.
Dat is natuurlijk zo jaquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ze zal eerst moeten overleggen met haar internist of huisarts of het gebruik van 5 mg überhaupt (ze zit in Duitsland denk ik) nog nodig is, omdat ze zegt geen bloedarmoede meer te hebben. Als het niet meer nodig is, kan ze de reguliere 400-500 microgram foliumzuur gaan gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |