abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 20:14:59 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157770376
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:11 schreef Aventura het volgende:
Klinkt wel goed! Ik hoop het zo voor je Majo :)
Ik hoop het ook *O* Maar eerst nog maar eens afwachten :X

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:12 schreef Nazil het volgende:
Spannend majo! Ik hoop echt voor je dat het raak is.
Thanks :* Ik wil proberen me er niet al teveel mee bezig te houden maar zit met een zwangere collega die het over niets anders heeft dus dat wil niet echt lukken :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_157770432
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat waren zeker onzekere tijden omdat ik echt geen idee had waar ik aan toe was. Ik testte steeds om de week om toch te checken of ik niet misschien al zwanger was :')

PCOS houdt in dat je lichaam geen/moeilijk een eisprong heeft. Ik heb net als Fazz medicijnen gekregen voor een onttrekkingsbloeding en daarna clomid, dat is een medicijn die ervoor zorgt dat ik een eisprong heb. Dat slik ik nu 5 ronden :)

Meiden ik word echt gek :X Ben super misselijk en heb echt een raar gevoel in mijn buik. Echt alsof het deze keer raak is maar ik durf het echt nog niet te geloven :@ Ook ben ik mega warrig, is dat een symptoom? Kom echt niet uit mijn woorden de hele dag en doe allemaal rare dingen.

Ik ga denk ik woensdag weer testen, dan zit ik 4 dagen voor NOD maar ik denk dat mijn NOD misschien al veel eerder is ;)
Ah zo! :) Eisprong dus ook inmiddels gevonden? :+

En jeetje :o wat spannend zeg.. Hoop het zo voor je!!
:)
pi_157770620
Spannend majo!! Hoop het ook echt voor je!! Knap dat je tot woensdag kan wachten
lastig als je collega het er ook steeds over heeft dan moet je er wel steeds aan denken. Weet ze dat jullie ook een kinder wens hebben?
pi_157770628
Oh Maaj wat spannend! De duimen draaien hier!
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 20:30:30 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157770753
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 20:24 schreef ikke_84 het volgende:
Spannend majo!! Hoop het ook echt voor je!! Knap dat je tot woensdag kan wachten
lastig als je collega het er ook steeds over heeft dan moet je er wel steeds aan denken. Weet ze dat jullie ook een kinder wens hebben?
Ja dat weet ze :Y Maar dat heeft tot nu toe nog niemand tegengehouden om het uitgebreid over hun zwangerschap te hebben :X

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:25 schreef Gala6183 het volgende:
Oh Maaj wat spannend! De duimen draaien hier!
Laten we hopen dat het helpt *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_157771045
Het leuke is dat jij straks dus ook uitgebreid mag kletsen over je zwangerschap! Ik duim! *O*
pi_157771108
Spannend MaJo! Ik duim heel hard voor je!
En zo'n collega.... Echt heel fijn :/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 20:46:03 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157771188
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 20:42 schreef Suikertante het volgende:
Het leuke is dat jij straks dus ook uitgebreid mag kletsen over je zwangerschap! Ik duim! *O*
Nee joh niet zo praten, dat vind ik nog veel te eng :o

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:43 schreef Marjolijntje het volgende:
Spannend MaJo! Ik duim heel hard voor je!
En zo'n collega.... Echt heel fijn :/
Ach ja, snap ook wel dat zij heel blij is. Maar het mag soms wel wat minder ;)
pi_157771431
Majo wat spannend. Ik hoop echt voor je dat het raak is!
En idd is het zoiezo al moeilijk om je er niet mee bezig te houden, laat staan met zo'n collega }:|
pi_157775242
Duimen draaien voor je MaJo!
En of warrigheid erbij hoort.. De maandag dat ik 2 dagen overtijd was kwam ik veel te laat op m'n werk aan, want vergeten de wekker te zetten en dat vergat ik nooit. Daarna langs de supermarkt er vlakbij, met trillende vingers m'n boodschappen en zwangerschapstest afgerekend (ook die van de Hoogvliet doen het goed hoor, misschien niet zo voordelig alleen :P ). Ging vooral daarvoor, maar voor de vorm ook wat boodschappen erbij gepakt, eenmaal thuis bedacht ik me pas dat het best handig was geweest als ik avondeten zou hebben meegenomen :') . Dus behoorlijk warrig ja.. Spannend hoor ;)

En nog een zeer verlate *O* voor Theeleuter en Klaprooss! (Weet van de laatste even niet meer of ze hier ook postte)
pi_157785428
Tip voor jullie... de vitaminen van DA Huismerk zijn in de aanbieding, 33% korting.

¤1,53 voor 90 x foliumzuur https://www.da.nl/product/30448/foliumzuur
¤3,54 voor 60 x zwangerschapsvitaminen (met foliumzuur) https://www.da.nl/product/30516/multi-compleet-zwangerschap60-st

Ik ga wat van die laatste kopen, mocht vriend binnenkort besluiten dat condooms toch overrated zijn. :@ >:)

En Majo, ik hoop dat jij dit heel snel niet meer hoeft te gebruiken. w/
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 16:16:47 #112
269689 crew  Viv
pi_157788125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik ga wat van die laatste kopen, mocht vriend binnenkort besluiten dat condooms toch overrated zijn. :@ >:)
Ohh ik zag dat jij als laatste gepost had dus ik wou al jompelen voor het doorschuiven vanuit de rammelaars. :D
quote:
¤3,54 voor 60 x zwangerschapsvitaminen (met foliumzuur) https://www.da.nl/product/30516/multi-compleet-zwangerschap60-st
Ik heb onlangs vrijwel alle in NL verkrijgbare zwangerschapsmultivitaminen vergeleken en deze is één van de beste: het bevat de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren van foliumzuur (400 microg) en vitamine D (10 microg), en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Het enige nadeel is dat er geen jodium in zit, terwijl ik weinig brood en keukenzout gebruik (andere bronnen van jodium).

Het is bizar hoeveel zwangerschapsmultivitaminen te weinig vitamine D (De Tuinen, Kruidvat, Solgar, Woman's Health) en/of te hoog gedoseerde vitaminen bevatten (De Tuinen, Orthica Prenatal, AOV, SanoPharm, Kruidvat, Solgar, HEMA, Woman's Health, Lamberts).
pi_157789024
Even een vraag over foliumzuur. Ik gebruik het al heel lang omdat ik bloedarmoede heb/had, maar de dosering die ik destijds van mijn internist heb gekregen is 5 mg. Voor zwangerschap ligt dat een stuk lager toch? Ik ga zo even naar de apotheek om een nieuw doosje te halen, en aangezien ik geen bloedarmoede meer heb, zou ik ook een lagere dosering kunnen nemen. Of kan 5mg geen kwaad?
  Manager PR/Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 17:03:55 #114
269689 crew  Viv
pi_157789222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:53 schreef Gala6183 het volgende:
Even een vraag over foliumzuur. Ik gebruik het al heel lang omdat ik bloedarmoede heb/had, maar de dosering die ik destijds van mijn internist heb gekregen is 5 mg. Voor zwangerschap ligt dat een stuk lager toch? Ik ga zo even naar de apotheek om een nieuw doosje te halen, en aangezien ik geen bloedarmoede meer heb, zou ik ook een lagere dosering kunnen nemen. Of kan 5mg geen kwaad?
De aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren is inderdaad een stuk lager: 400 of 500 microgram. Ik zou met de internist (of huisarts, als die de behandeling heeft overgenomen) overleggen of het nog nodig is om 5 mg te gebruiken.
pi_157789249
Gala dat lijkt me iets om te overleggen met je/een vk. An sich niet gek om voor een zwangerschap al te overwegen, had je al een vk-praktijk in gedachten? Waarschijnlijk willen ze wel even met je meedenken!
pi_157789723
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:05 schreef Crumpette het volgende:
Gala dat lijkt me iets om te overleggen met je/een vk. An sich niet gek om voor een zwangerschap al te overwegen, had je al een vk-praktijk in gedachten? Waarschijnlijk willen ze wel even met je meedenken!
Ik moet sowieso meteen naar de Frauenarzt, ook al ben ik medicijn- en klachtenvrij. Daar zal ik het inderdaad even voorleggen, ook om te weten te komen of er zoiets bestaat als teveel foliumzuur.
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:44:52 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_157790076
Dat er 10 microgram vit. D voorgeschreven wordt is voor mij volslagen nieuw. En ik dacht dat ik goed op de hoogte was.
  Manager PR/Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 17:49:09 #118
269689 crew  Viv
pi_157790181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:44 schreef Aventura het volgende:
Dat er 10 microgram vit. D voorgeschreven wordt is voor mij volslagen nieuw. En ik dacht dat ik goed op de hoogte was.
Is ook pas sinds september 2012. ;)
http://www.knov.nl/fms/fi(...)load_category=overig
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:54:22 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_157790308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is ook pas sinds september 2012. ;)
http://www.knov.nl/fms/fi(...)load_category=overig
daim :P

Wel na de geboorte van kind nummer 1 ingevoerd, werkt dat nog als excuus? :D

Ik zie trouwens dat het in de vitaminen die ik neem wel zit. Wat je ook mag aannemen lijkt me.
  Manager PR/Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 18:03:45 #120
269689 crew  Viv
pi_157790549
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:54 schreef Aventura het volgende:
daim :P

Wel na de geboorte van kind nummer 1 ingevoerd, werkt dat nog als excuus? :D
Ik vind van wel. ;)
quote:
Ik zie trouwens dat het in de vitaminen die ik neem wel zit. Wat je ook mag aannemen lijkt me.
Er zit altijd wel iets van vitamine D in zwangerschapsmultivitaminen, maar lang niet altijd 10 microgram.
pi_157794512
Ik ben stiekem een beetje aan het mee lezen hier en zag iets over vit d bij zwangeren? Ik ben apotheker, vit d 400 eenheden (10ug) kan prima. Gyn van ziekenhuis Amersfoort hebben zelfs 2800 eenheden (dagelijks of om de dag) vastgesteld in hun formularium, als vit D erg laag is bij moeder. Ik dacht eerder ook dat dit veel te hoog was maar dat blijkt dus niet zo te zijn. De drankjes met 50.000ie/ml kun je beter niet nemen als je zwanger bent, in ieder geval niet in 1x, druppels ervan kan weer wel. Kan evt nog wel een bron zoeken. Je kunt het ook altijd even aan je apotheker vragen! Die weten ook erg veel over medicijnen 😉

Edit: oh t ging ook over foliumzuur! Dat is normaal voor zwangerschap inderdaad 0,4-0.5 mg. Ik zal morgen nog even nazoeken, maar bij verhoogd risico op open rug geven ze ook al 5mg. Dus ik denk niet dat het kwaad kan in ieder geval! Maar zal op werk
Morgen nog wel even kijken als je wil. Nogmaals, je kunt ook je apotheker vragen als je een nieuw doosje gaat halen!
  Manager PR/Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 20:17:14 #122
269689 crew  Viv
pi_157795260
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Edit: oh t ging ook over foliumzuur! Dat is normaal voor zwangerschap inderdaad 0,4-0.5 mg. Ik zal morgen nog even nazoeken, maar bij verhoogd risico op open rug geven ze ook al 5mg. Dus ik denk niet dat het kwaad kan in ieder geval! Maar zal op werk
Morgen nog wel even kijken als je wil. Nogmaals, je kunt ook je apotheker vragen als je een nieuw doosje gaat halen!
Ze zal eerst moeten overleggen met haar internist of huisarts of het gebruik van 5 mg überhaupt ( 8-) ze zit in Duitsland denk ik) nog nodig is, omdat ze zegt geen bloedarmoede meer te hebben. Als het niet meer nodig is, kan ze de reguliere 400-500 microgram foliumzuur gaan gebruiken.
pi_157795425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh ik zag dat jij als laatste gepost had dus ik wou al jompelen voor het doorschuiven vanuit de rammelaars. :D

[..]

Ik heb onlangs vrijwel alle in NL verkrijgbare zwangerschapsmultivitaminen vergeleken en deze is één van de beste: het bevat de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren van foliumzuur (400 microg) en vitamine D (10 microg), en niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de overige vitaminen en mineralen. Het enige nadeel is dat er geen jodium in zit, terwijl ik weinig brood en keukenzout gebruik (andere bronnen van jodium).

Het is bizar hoeveel zwangerschapsmultivitaminen te weinig vitamine D (De Tuinen, Kruidvat, Solgar, Woman's Health) en/of te hoog gedoseerde vitaminen bevatten (De Tuinen, Orthica Prenatal, AOV, SanoPharm, Kruidvat, Solgar, HEMA, Woman's Health, Lamberts).
Well thank you voor dit uitzoekwerk :Y) :7 _O_

Ik moest tijdens mijn zwabberschap vit D. bijslikken, van divisun 2800 ie. Heb nu nog 4 strips over, van de 5 :') ik ben niet zo therapietrouw als t over mezelf gaat en langer duurt dan een gemiddelde ab-kuur :') Maar goed, wie wat bewaard heeft wat, dus ik slik er deze winter wel gewoon weer een paar ofzo.

En foliumzuur is idd 0.4-0.5 mg tenzij verhoogd risico op een open rug. Best even bespreken met de behandelend arts in jouw geval Gala :)
pi_157795476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze zal eerst moeten overleggen met haar internist of huisarts of het gebruik van 5 mg überhaupt ( 8-) ze zit in Duitsland denk ik) nog nodig is, omdat ze zegt geen bloedarmoede meer te hebben. Als het niet meer nodig is, kan ze de reguliere 400-500 microgram foliumzuur gaan gebruiken.
Dat dus.
pi_157795504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')