ik werd vannacht om 4 uur wakker, en het eerste wat ik dacht was "volgens mij is bloesem aan het bevallen". Niet diequote:Op zondag 22 november 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik heb het niet gedaan. Heb daarnaast ook geen enkele medische echo gehad, alleen 'pretecho's'
Haha nee, helaas! Ik vond de 22e ook wel een mooie datum, maar mini blijft vooralsnog zitten waar ze zit.. Ach ze zit veilig en fijn, en lang kan 't niet meer durenquote:Op zondag 22 november 2015 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik werd vannacht om 4 uur wakker, en het eerste wat ik dacht was "volgens mij is bloesem aan het bevallen". Niet die
+1quote:Op zondag 22 november 2015 12:39 schreef elamanilo het volgende:
Haha, ik snap juist niet dat sommigen zo ongeduldig zijn op het eind.
Vorige keer had ik het echt nog heerlijk naar mijn zin als zwangere toen de bevalling begon. Sterker nog, gevoelsmatig was ik eigenlijk helemaal nog niet klaar met zwanger zijn. Ik denk dat ik het dit keer ook prima vol ga houden tot het eind. Ik ben wel op mijn plek in zo'n zwangerschaps-coconnetje geloof ik <3
Dit had ik de vorige keer welquote:Op zondag 22 november 2015 12:39 schreef elamanilo het volgende:
Vorige keer had ik het echt nog heerlijk naar mijn zin als zwangere toen de bevalling begon. Sterker nog, gevoelsmatig was ik eigenlijk helemaal nog niet klaar met zwanger zijn. Ik denk dat ik het dit keer ook prima vol ga houden tot het eind. Ik ben wel op mijn plek in zo'n zwangerschaps-coconnetje geloof ik <3
Dat klinkt als mij! Uiteindelijk ook na 2 dagen zonder weeën ingeleid. Ging verder wel allemaal goed gelukkig. Maar dat was op de UD, niet 2 weken daarvoor...quote:Op zondag 22 november 2015 12:46 schreef bloes85 het volgende:
Oei Bloesem, wie weet haal ik je nog in.
Gisterochtend zijn m'n vliezen gebroken, maar van weeen mist nog ieder spoor. Vanmorgen aan de CTG geweest in het ziekenhuis en morgenochtend wordt ik zeer waarschijnlijk ingeleid. Heb er even van gebaald dat het geen thuisbevalling wordt, maar aan de andere kant is het ziekenhuis in dit geval wel veiliger denk ik.
Bloesem, als je tegen die tijd al een beetje ontsluiting hebt zou je verloskundige eventueel thuis je vliezen door kunnen prikken bijvoorbeeld, als strippen niet werkt. Maar misschien vind je dat al te invasief, dat weet ik natuurlijk niet. Je bent naar mijn weten ook nooit verplicht om naar het ziekenhuis te gaan, maar daar weet mignonne meer vanquote:Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Bloesem. het volgende:
Ela, ik heb dat gevoel ook heel sterk. Zij komt als zij er klaar voor is en zo lang ze niet komt, zit ze zo warm, veilig en dicht bij mijKan daar vooral nog van genieten als ik haar zo voel wurmen
Uiteraard ben ik ook benieuwd
Wel een vraagje, ik ga dit ook even aan de vk voorleggen, maar stel ik zou twee weken overtijd gaan. Normaal word je dan aan het ziekenhuis overgedragen om ingeleid te worden. Ik wil echter heel graag thuis en zo natuurlijk mogelijk, met zo min mogelijk ingrijpen bevallen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie je dan met bijv. 41+4 laten strippen om te kijken of dat wat doet? Of laten jullie 't op z'n beloop? Of laat je je doorverwijzen? Zie ik opties/dingen over het hoofd?
Bloes, wat spannend!Heel suf, maar ik heb een tijdje geleden tegen mijn vriend gezegd dat het vanwege onze namen zo grappig zou zijn als we tegelijk zouden bevallen
Wie weet
Dikke +1quote:Op zondag 22 november 2015 12:39 schreef elamanilo het volgende:
Nou ik had eigenlijk wel een enthousiaste reactie verwacht. Wij liggen elkaar niet maar ze zijn dol op Lucas en mijn man. Jammer voor hemn dat ik dat vervelende aanhangsel benquote:Op zondag 22 november 2015 17:41 schreef Lamb29 het volgende:
He Bloesem een naar gevoel! Hopelijk is hij snel thuis en goed bereikbaar vanaf nu
Chanty bah zeg wat een reactie! Onbegrijpelijk... Al begrijp ik dat het voor jou geen verassing is helaas.
OnoBizar he al die verhalen!
Ik heb mijn eerste "Je zal wel bijna met verlof gaan hč!" te pakken.
Je hebt ook een nogal lang verhaal in DMquote:Op zondag 22 november 2015 16:31 schreef Bloesem. het volgende:
Bedankt btw voor jullie antwoordenIk vind strippen en vliezen breken vrij invasief, maar vergeleken met ingeleid worden in het ziekenhuis de 'fijnere' keuze (liever allebei niet natuurlijk) Nou, afwachten maar..
Ik zie niksquote:Op zondag 22 november 2015 18:23 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je hebt ook een nogal lang verhaal in DM
*kuch*quote:Op zondag 22 november 2015 18:29 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik zie niksHeb je Bloesem. met puntje gedaan?
Beetje off-topic misschienquote:Op zondag 22 november 2015 19:55 schreef WupWup het volgende:
Een echoscopiste is verplicht om melding te maken van dingen die zij ziet, ondanks dat ze er niet naar zocht. Zo'n bijvangst is nu eenmaal een risico wat je neemt als je een medisch onderzoek aangaat. Wat ze niet mag doen is de nekplooi zonder toestemming opmeten, maar als zij op het oog ziet dat hij te dik is, dan moet ze dat melden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om nog maar te zwijgen over of je op het oog iets dergelijks daadwerkelijk kan vaststellen...♥ || Baby catcher in training || ♥
Je krijgt hier na de 41 weken onderzoek bij de gynaecoloog aangeboden, dus vrijblijvend. Ik ben in die week 3x gestript, zonder resultaat.quote:Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Bloesem. het volgende:
Wel een vraagje, ik ga dit ook even aan de vk voorleggen, maar stel ik zou twee weken overtijd gaan. Normaal word je dan aan het ziekenhuis overgedragen om ingeleid te worden. Ik wil echter heel graag thuis en zo natuurlijk mogelijk, met zo min mogelijk ingrijpen bevallen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie je dan met bijv. 41+4 laten strippen om te kijken of dat wat doet? Of laten jullie 't op z'n beloop? Of laat je je doorverwijzen? Zie ik opties/dingen over het hoofd?
Ze zijn bij ons, wilden evt wel naar een hotel gaan maar dat vind ik onzin. Morgen zijn ze weer weg.quote:Op zondag 22 november 2015 18:11 schreef Yuki het volgende:
Spannend bloes! Duimen voor spontane weeën!
Luna, snap dat je niet zo rouwig bent om een andere vk na je verhuizing. Zat er vanmiddag nog aan te denken, kreeg er gewoon de kriebels van. Zo'n vk wil ik dus niet worden
Chanty, wat een rotsituatie bij je schoonouders. Geen optie om nu lekker naar huis te gaan? Ik geloof dat ik daar geen minuut langer zou hoeven zitten nu, in jouw situatie
quote:Op zondag 22 november 2015 20:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Beetje off-topic misschienmaar ik vind dit wel heel interessant...
Druist dat niet in tegen het recht op niet-weten?
Als je cliënt aangeeft dat ze geen combinatietest wil en bij de termijnecho wordt - op het oog - gezien dat er een verdikte nekplooi is; dan ontslaat je dat als zorgverlener toch niet van de WGBO? Kan je stellen dat de wens van de cliënt niet opweegt tegen het evt nadeel van niet-geīnformeerd worden?
Ik kan het niet rijmen met dit artikel, iig...Jawel hoor een echt sterk verdikte nekplooi of bijv. hydrops kun je wel op het oog vaststellen. Maar wat wup zegt, het gaat echt om bijvangst dus idd niet om bewust op zoek gaan of nameten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om nog maar te zwijgen over of je op het oog iets dergelijks daadwerkelijk kan vaststellen...
In principe zou het zo moeten zijn dat de echoscopist voorafgaand aan het onderzoek vermeld dat het voor kan komen dat ze meer zien. Dan ondervang je dat recht op niet-weten. Iemand kan het dan nmlk aangeven het toch niet te willen weten of dan af te zien van het onderzoek. In de praktijk gebeurd dit lang niet altijd. En helaas gebeurt het ook best wel regelmatig dat er door een echoscopist bijv toch even een nekplooi wordt gemeten uit een soort (misplaatste) goedheid om mensen even extra gerust te willen stellen oid.:)
Van dat laatste krijg ik een beetje de kriebelsquote:Op zondag 22 november 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jawel hoor een echt sterk verdikte nekplooi of bijv. hydrops kun je wel op het oog vaststellen. Maar wat wup zegt, het gaat echt om bijvangst dus idd niet om bewust op zoek gaan of nameten.
In principe zou het zo moeten zijn dat de echoscopist voorafgaand aan het onderzoek vermeld dat het voor kan komen dat ze meer zien. Dan ondervang je dat recht op niet-weten. Iemand kan het dan nmlk aangeven het toch niet te willen weten of dan af te zien van het onderzoek. In de praktijk gebeurd dit lang niet altijd. En helaas gebeurt het ook best wel regelmatig dat er door een echoscopist bijv toch even een nekplooi wordt gemeten uit een soort (misplaatste) goedheid om mensen even extra gerust te willen stellen oid.
Ik wilde ook graag de natuur z'n gang laten gaan en ik zat ook nog potdicht dus strippen kon niet eens, maar bij de controle in het ziekenhuis met 41 weken was overduidelijk dat het vruchtwater zo goed als op was en meneer had ook al gepoept, dus ik was blij met de inleiding achteraf gezien.quote:Op zondag 22 november 2015 20:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je krijgt hier na de 41 weken onderzoek bij de gynaecoloog aangeboden, dus vrijblijvend. Ik ben in die week 3x gestript, zonder resultaat.
Vanaf 42 weken zouden de risico's op complicaties toenemen, dus ik heb toen toch ingestemd met een inleiding op 42+0. Ondanks al 2 nachten wat voorwerk.
Dit keer, mocht ik weer zo overtijd lopen, wacht ik langer met inleiden. Zowel baby als ik deden het nog heel erg goed namelijk, en E had zelfs nog huidsmeer op dr lijfje! Dus ik draag blijkbaar gewoon lang.
Ik laat me wel goed checken, desnoods dagelijks, maar ik vond inleiden gevoelsmatig ook echt niet leuk, dat heeft me heel wat traantjes gekost.
Precies DAT appte ik mijn schoonzusquote:Op zondag 22 november 2015 21:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik wilde ook graag de natuur z'n gang laten gaan en ik zat ook nog potdicht dus strippen kon niet eens, maar bij de controle in het ziekenhuis met 41 weken was overduidelijk dat het vruchtwater zo goed als op was en meneer had ook al gepoept, dus ik was blij met de inleiding achteraf gezien.
Chanty, wat een mens zegWonderbaarlijk hoe dat soort mensen toch leuke kinderen kunnen voortbrengen he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |