abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157743656
Beuh Chanty ;( Wat een narigheid! Allergie erg herkenbaar, maar dan ook nog zulke communicatie erbij is helemaal ruk. :*!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 22 november 2015 @ 18:23:26 #77
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157743707
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:31 schreef Bloesem. het volgende:

Bedankt btw voor jullie antwoorden :* Ik vind strippen en vliezen breken vrij invasief, maar vergeleken met ingeleid worden in het ziekenhuis de 'fijnere' keuze (liever allebei niet natuurlijk) Nou, afwachten maar..
Je hebt ook een nogal lang verhaal in DM ;)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_157743834
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:23 schreef Yuki het volgende:

[..]

Je hebt ook een nogal lang verhaal in DM ;)
Ik zie niks :o Heb je Bloesem. met puntje gedaan? :@
  zondag 22 november 2015 @ 18:30:02 #79
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157743850
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:29 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik zie niks :o Heb je Bloesem. met puntje gedaan? :@
*kuch*
Komt eraan. :@
pi_157745603
Chanty, wat een rotreactie van je schoonouders zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om naar Spanje te gaan in het voorjaar.

ono, mijn schoonmoeder begon met 7 weken al dat soort vragen te stellen en haar eigen bevallingsverhalen te vertellen. Daar had ik dus helemaal geen behoefte aan op dat moment (denk niet dat ik daar ooit behoefte aan ga hebben).
pi_157745926
Wat een rot reactie Chanty, :X
pi_157746390
Een echoscopiste is verplicht om melding te maken van dingen die zij ziet, ondanks dat ze er niet naar zocht. Zo'n bijvangst is nu eenmaal een risico wat je neemt als je een medisch onderzoek aangaat. Wat ze niet mag doen is de nekplooi zonder toestemming opmeten, maar als zij op het oog ziet dat hij te dik is, dan moet ze dat melden.
pi_157747102
Fien gefeliciteerd en welkom terug, ik duim voor je dat je hier de komende 8 maanden nog mag blijven.

Bloes wat doe je nu :o, vroeg het mij gisteren nog af, hoe het met je zou zijn. Succes, ik hoop voor je dat het alsnog spontaan begint, of moet je sowieso in ziekenhuis bevallen aangezien je vliezen al 24 uur geleden zijn gebroken.

Bloesem wat rot als je vriend dan niet te bereiken is. Dat geeft geen fijn gevoel voor als het echt nodig is.
Ik wilde de vorige keer ook niet in het ziekenhuis bevallen, ben toen gestript met 41 weken, maar dat gaf alleen meer gerommel. Ben wel thuis bevallen met 41.3. Twijfel dus wat ik deze keer zal doen, mocht ik overtijd gaan. Heb nog even om het te bedenken.

Chanty wat een rotreactie.
  zondag 22 november 2015 @ 20:37:47 #84
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157748124
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:55 schreef WupWup het volgende:
Een echoscopiste is verplicht om melding te maken van dingen die zij ziet, ondanks dat ze er niet naar zocht. Zo'n bijvangst is nu eenmaal een risico wat je neemt als je een medisch onderzoek aangaat. Wat ze niet mag doen is de nekplooi zonder toestemming opmeten, maar als zij op het oog ziet dat hij te dik is, dan moet ze dat melden.
Beetje off-topic misschien :@ maar ik vind dit wel heel interessant...

Druist dat niet in tegen het recht op niet-weten?
Als je cliënt aangeeft dat ze geen combinatietest wil en bij de termijnecho wordt - op het oog - gezien dat er een verdikte nekplooi is; dan ontslaat je dat als zorgverlener toch niet van de WGBO? Kan je stellen dat de wens van de cliënt niet opweegt tegen het evt nadeel van niet-geïnformeerd worden?

Ik kan het niet rijmen met dit artikel, iig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om nog maar te zwijgen over of je op het oog iets dergelijks daadwerkelijk kan vaststellen...
  zondag 22 november 2015 @ 20:46:46 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157748587
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Bloesem. het volgende:
Wel een vraagje, ik ga dit ook even aan de vk voorleggen, maar stel ik zou twee weken overtijd gaan. Normaal word je dan aan het ziekenhuis overgedragen om ingeleid te worden. Ik wil echter heel graag thuis en zo natuurlijk mogelijk, met zo min mogelijk ingrijpen bevallen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie je dan met bijv. 41+4 laten strippen om te kijken of dat wat doet? Of laten jullie 't op z'n beloop? Of laat je je doorverwijzen? Zie ik opties/dingen over het hoofd?
Je krijgt hier na de 41 weken onderzoek bij de gynaecoloog aangeboden, dus vrijblijvend. Ik ben in die week 3x gestript, zonder resultaat.

Vanaf 42 weken zouden de risico's op complicaties toenemen, dus ik heb toen toch ingestemd met een inleiding op 42+0. Ondanks al 2 nachten wat voorwerk.

Dit keer, mocht ik weer zo overtijd lopen, wacht ik langer met inleiden. Zowel baby als ik deden het nog heel erg goed namelijk, en E had zelfs nog huidsmeer op dr lijfje! Dus ik draag blijkbaar gewoon lang.

Ik laat me wel goed checken, desnoods dagelijks, maar ik vond inleiden gevoelsmatig ook echt niet leuk, dat heeft me heel wat traantjes gekost.
  zondag 22 november 2015 @ 20:54:41 #86
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157748952
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:11 schreef Yuki het volgende:
Spannend bloes! Duimen voor spontane weeën! *O*

Luna, snap dat je niet zo rouwig bent om een andere vk na je verhuizing. Zat er vanmiddag nog aan te denken, kreeg er gewoon de kriebels van. Zo'n vk wil ik dus niet worden :{

Chanty, wat een rotsituatie bij je schoonouders. Geen optie om nu lekker naar huis te gaan? Ik geloof dat ik daar geen minuut langer zou hoeven zitten nu, in jouw situatie :N
Ze zijn bij ons, wilden evt wel naar een hotel gaan maar dat vind ik onzin. Morgen zijn ze weer weg.

Maar vanavond dus alle shit van de afgelopen 12 jaar op tafel gelegd. Dat lucht wel op, en ik heb het netjes weten te houden. Wel doodeerlijk zoals ik nu eenmaal ben en dat kwam ontzettend hard aan bij schoonmoeder. Helemaal snappen doet ze het ook niet maar dat had ik niet verwacht. We gaan maar proberen om met een schone lei te beginnen en er het beste van te maken. Uiteindelijk heb ik ook liever een goede band, tijd zal uitwijzen of dat haalbaar is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 22 november 2015 @ 20:59:08 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157749196
Pfoe heftig hoor Chanty.

En het is toch altijd wat he, met die (schoon)ouders... :')
pi_157749257
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:37 schreef Yuki het volgende:

[..]

Beetje off-topic misschien :@ maar ik vind dit wel heel interessant...

Druist dat niet in tegen het recht op niet-weten?
Als je cliënt aangeeft dat ze geen combinatietest wil en bij de termijnecho wordt - op het oog - gezien dat er een verdikte nekplooi is; dan ontslaat je dat als zorgverlener toch niet van de WGBO? Kan je stellen dat de wens van de cliënt niet opweegt tegen het evt nadeel van niet-geïnformeerd worden?

Ik kan het niet rijmen met dit artikel, iig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om nog maar te zwijgen over of je op het oog iets dergelijks daadwerkelijk kan vaststellen...
Jawel hoor een echt sterk verdikte nekplooi of bijv. hydrops kun je wel op het oog vaststellen. Maar wat wup zegt, het gaat echt om bijvangst dus idd niet om bewust op zoek gaan of nameten.

In principe zou het zo moeten zijn dat de echoscopist voorafgaand aan het onderzoek vermeld dat het voor kan komen dat ze meer zien. Dan ondervang je dat recht op niet-weten. Iemand kan het dan nmlk aangeven het toch niet te willen weten of dan af te zien van het onderzoek. In de praktijk gebeurd dit lang niet altijd. En helaas gebeurt het ook best wel regelmatig dat er door een echoscopist bijv toch even een nekplooi wordt gemeten uit een soort (misplaatste) goedheid om mensen even extra gerust te willen stellen oid.
:)
pi_157749733
Wat heftig chanty :*

Bloesem :* volg je gevoel, een kind krijgen is zoiets ingrijpends! Bij de oudste wilde ik per se niet gestript, het voelde gewoon echt niet goed. Bij de jongste heb ik me wel laten strippen, de omstandigheid van de bevalling (thuis en met dreamteam ;) ) woog zwaarder dan een dag of twee dagen (gok ik) afwachten tot het zelf door zou zetten.

That having said ben ik nooit langer dan 41 weken zwanger geweest en dan is de keuze/overweging heel anders natuurlijk.

Neem het per dag nu, niet te ver vooruit willen kijken en laat je goed voorlichten over alle voors en tegens eventueel.
  zondag 22 november 2015 @ 21:21:06 #90
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157750166
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel hoor een echt sterk verdikte nekplooi of bijv. hydrops kun je wel op het oog vaststellen. Maar wat wup zegt, het gaat echt om bijvangst dus idd niet om bewust op zoek gaan of nameten.

In principe zou het zo moeten zijn dat de echoscopist voorafgaand aan het onderzoek vermeld dat het voor kan komen dat ze meer zien. Dan ondervang je dat recht op niet-weten. Iemand kan het dan nmlk aangeven het toch niet te willen weten of dan af te zien van het onderzoek. In de praktijk gebeurd dit lang niet altijd. En helaas gebeurt het ook best wel regelmatig dat er door een echoscopist bijv toch even een nekplooi wordt gemeten uit een soort (misplaatste) goedheid om mensen even extra gerust te willen stellen oid.
Van dat laatste krijg ik een beetje de kriebels :{

En hoe onderscheid je wat je wel of niet vertelt als bijvangst? Ideaal gezien zou het zo moeten zijn zoals dik gedrukt in jouw quote, natuurlijk. Want als je ieder onderzoek moet vermijden omdat je anders toch iets kan horen dat je niet wil weten, dan zijn we verkeerd bezig denk ik.

Maar ja... De ideale wereld bestaat niet en dit is iets te lang off topic, I guess. Sorry 'bout that :)
pi_157751391
Tsja het is een lastig iets. Aan de ene kant heb je als cliënt het recht op niet-weten en heb je als zorgverlener de plicht je cliënt of patiënt voor te lichten over de voors en tegens enz van de onderzoeken enz die je voorstelt. Maar aan de andere kant heb je als cliënt of patiënt ook de plicht om jezelf te informeren over de onderzoeken die je wenst te ondergaan. Wat in de praktijk dus inhoudt dat als zoiets wel in een folder van de praktijk vermeld staat dat het dan voldoende is en als jij dan vervolgens die folder niet leest dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Dat idee een beetje.

Over dat onderscheid. Het gaat om grove structurele afwijkingen die zouden kunnen wijzen op syndromen of die an sich potentieel niet met leven verenigbaar zijn. Dan heb je het wel over dingen die echt op het oog direct opvallen. Een hernia diafragmatica, een anencefalie, hydrops etc etc.
pi_157751703
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:46 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Je krijgt hier na de 41 weken onderzoek bij de gynaecoloog aangeboden, dus vrijblijvend. Ik ben in die week 3x gestript, zonder resultaat.

Vanaf 42 weken zouden de risico's op complicaties toenemen, dus ik heb toen toch ingestemd met een inleiding op 42+0. Ondanks al 2 nachten wat voorwerk.

Dit keer, mocht ik weer zo overtijd lopen, wacht ik langer met inleiden. Zowel baby als ik deden het nog heel erg goed namelijk, en E had zelfs nog huidsmeer op dr lijfje! Dus ik draag blijkbaar gewoon lang.

Ik laat me wel goed checken, desnoods dagelijks, maar ik vond inleiden gevoelsmatig ook echt niet leuk, dat heeft me heel wat traantjes gekost.
Ik wilde ook graag de natuur z'n gang laten gaan en ik zat ook nog potdicht dus strippen kon niet eens, maar bij de controle in het ziekenhuis met 41 weken was overduidelijk dat het vruchtwater zo goed als op was en meneer had ook al gepoept, dus ik was blij met de inleiding achteraf gezien.

Chanty, wat een mens zeg :X Wonderbaarlijk hoe dat soort mensen toch leuke kinderen kunnen voortbrengen he?
  zondag 22 november 2015 @ 21:59:07 #93
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157752145
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik wilde ook graag de natuur z'n gang laten gaan en ik zat ook nog potdicht dus strippen kon niet eens, maar bij de controle in het ziekenhuis met 41 weken was overduidelijk dat het vruchtwater zo goed als op was en meneer had ook al gepoept, dus ik was blij met de inleiding achteraf gezien.

Chanty, wat een mens zeg :X Wonderbaarlijk hoe dat soort mensen toch leuke kinderen kunnen voortbrengen he?
Precies DAT appte ik mijn schoonzus :') nou ja ik hoop dat dit een opening gaat zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157755725
Chanty wat een gedoe weer met je schoonouders. Jammer hoor :* !
Fijn iig dat alles er uit is nu!

Oh jongens, niet kunnen slapen? Was dat nou normaal de eerste weken? Overdag ben ik niets waard (slaap ik ook niet :') ) maar lig nu echt al 3 dagen naar t plafond te staren :z terwijl ik echt wel wil slapen!
♥ J & S
pi_157756001
@kp: voor mij wel helaas.... (En bleef het ook zo de hele zwangerschap, hopelijk heb jij dat niet!)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157756596
Kp ik heb het al 2 maanden en hoop nog steeds dat het overgaat.
Wel vervelend, want door de zwangerschap sowieso al vermoeid en dan ook nog eens niet kunnen slapen.
pi_157756845
Helaas hier ook heel herkenbaar. Ik ben echt intens moe maar hele nachten slapen is er niet bij.
pi_157756850
:%
  maandag 23 november 2015 @ 06:01:06 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157756865
Succes bloes! Toch spontane weeën gekregen? *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157757200
Oh Chanty :* Wat je schrijft, het had precies over mij kunnen gaan :o De allergische reactie op je schoonouders, het verschil in communicatie, het pushen... En ook dat je de shit op tafel hebt gegooid, maar dat het waarschijnlijk toch niet (allemaal) wordt begrepen. Dat er wellicht gewoon weer op dezelfde voet wordt doorgegaan alsof het hele gesprek nooit heeft plaatsgevonden. Of dat het de eerste twee maanden leuk is (feestdagen nu natuurlijk) en dat het daarna weer terugslijt in het oude patroon...

Hier vind ik het in ieder geval heel fijn dat mijn lief in de hele situatie achter mij staat. We maken telkens de afspraak, als we er heen gaan bijv., dat we weggaan als iemand (geldt ook voor onze dochter) zich niet relaxed (meer) voelt. En daar houden we ons ook aan. Het verschil is misschien dat mijn lief geen (goede) band met z'n ouders heeft/voelt en dat hij mij daarin dus goed begrijpt en kan/wil steunen. Hij is er alleen al langer geoefend in om de hele bende naast zich neer te laten, waar het mij nog aan m'n hart gaat :')

Nou ja, ik zou je dolgraag willen zeggen dat het beter wordt ;) maar ik denk dat je gewoon tactisch gebruik moet maken van je zwangerschapshormonen nu (die maken mij in ieder geval lekker assertief) en je je eigen hart gewoon moet luchten als je daaraan toe bent. Laat ze lekker met zichzelf zitten en niet onder jouw huid kruipen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')