Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef ems. het volgende:
Ten eerste: Als je in een therapie-groep zit dan lijkt dit me -juist- hetgeen dat je daar moet bespreken. Verder kan ik je geruststellen: Jij bent een van de miljoenen die dit "probleem" hebben.
Intimiteit kan je niet compenseren met afleiding zoals sporten en werk, je kan jezelf hoogstens bezighouden en de behoefte eraan minimaliseren. Natuurlijk zijn we menselijk dus hoe goed je het ook onderdrukt, waarschijnlijk zal uiteindelijk die behoefte weer naar boven komen borrelen. Mediteren is wat dat betreft hetzelfde als de andere soorten afleiding, het helpt misschien maar het gaat er niet voor zorgen dat je opeens geen behoefte meer aan intimiteit hebt.
Ik begrijp dat je in de veronderstelling bent dat je een onaantrekkelijk uiterlijk hebt. Nu is het misschien makkelijk praten maar ook hier kan ik je weer geruststellen: Er zijn miljoenen mensen "onaantrekkelijk" maar die hebben toch een partner of genieten intimiteit. Sowieso is aantrekkelijkheid een subjectieve aangelegenheid en zijn gezonde relaties op meer gebaseerd dan of iemand een lekker smoeltje heeft.
Dus ja, het is mogelijk om de lust naar intimiteit te controleren maar ik vermoed dat dat nooit helemaal weg zal gaan. Dus misschien moet je je toch maar eens aan wat intimiteit wagen.
Sorry, maar je lijkt vooral vol zelfmedelijden te zitten. Het ligt natuurlijk ook aan anderen dat jij geen 'kansen' krijgt, niet aan jezelf. Het is makkelijker om de oorzaak buiten jouzelf om te zoeken, dan hoef jij niet te veranderen.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.
Me eraan wagen is onmogelijk. Ben niet voor niets 31 jaar vrijgezel. Ik krijg sowieso geen kansen omdat ik op voorhand al wordt afgewezen en met de nek wordt aangekeken.
31 jaar vrijgezel? Je bent 46?quote:Op donderdag 19 november 2015 17:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.
Me eraan wagen is onmogelijk. Ben niet voor niets 31 jaar vrijgezel. Ik krijg sowieso geen kansen omdat ik op voorhand al wordt afgewezen en met de nek wordt aangekeken.
Als het dus niet valt te compenseren dan moet ik het dus zien te minimaliseren en wat rest moet ik dus zien te onderdrukken.
Waarschijnlijk moet er nog ergens een "en" tussen.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
31 jaar vrijgezel? Je bent 56?
Omdat anderen een relatie hebben en exen. Ben de enige die too ugly is for love. Ik had gehoopt dat meerdere dit probleem hadden. Ik heb het idee dat zij zichzelf onaantrekkelijk vinden maar anderen niet en dat het in mijn geval van beide kanten uitgaat. Als je aan 1000 vrouwen in real life een mening vraagt over mijn uiterlijk dan zullen er 1000 zeggen dat ik onaantrekkelijk ben. Het is lastig om hiermee om te gaan maar het lukt nu veel beter en ik laat niet alles meer van mijn uiterlijk afhangen.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef Voszje het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat anderen dit probleem niet hebben, als je er niet eens over praat?
Dat zie je vaker met mensen die tegenslag op tegenslag krijgen. Op een gegeven moment ligt het aan alles en iedereen behalve aan henzelf.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sorry, maar je lijkt vooral vol zelfmedelijden te zitten. Het ligt natuurlijk ook aan anderen dat jij geen 'kansen' krijgt, niet aan jezelf. Het is makkelijker om de oorzaak buiten jouzelf om te zoeken, dan hoef jij niet te veranderen.
Sorry maar dit lijkt me dikke bullshit.
En ik bedoel 46.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet er nog ergens een "en" tussen.
Niet iedereen.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:46 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Omdat anderen een relatie hebben en exen.
Nee hoor, er zijn veel meer.quote:Ben de enige die too ugly is for love.
Zijn er dus ook.quote:Ik had gehoopt dat meerdere dit probleem hadden.
Laten we dat eens proberen.quote:[.....] Als je aan 1000 vrouwen in real life een mening vraagt over mijn uiterlijk dan zullen er 1000 zeggen dat ik onaantrekkelijk ben.
Heel verstandig.quote:Het is lastig om hiermee om te gaan maar het lukt nu veel beter en ik laat niet alles meer van mijn uiterlijk afhangen.
Met wat?quote:Ik wil het compenseren en minimaliseren.
Jij bent...ver heen. Heel ver.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenserenvrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.
Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.
Je kan erom lachen maar ik weet dat dit echt zo is allemaal.
Met 50% van de bevolking zal ik nooit kunnen omgaan.
Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.
Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Wowquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenseren vrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.
Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.
Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.
Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Ik geloof 100% dat jij denkt dat het echt zo is en dat het zo voelt. Maar omdat jij het zo aanvoelt, is het nog niet wat zij denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenserenvrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.
Het is Richard, hè. Sommigen veranderen nooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:55 schreef habitue het volgende:
[..]
WowJe doet er verstandig aan om je in te schrijven voor een nieuwe therapie als ik dit zo lees.
Zo, die dooddoeners kunnen we ook weer afvinken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:46 schreef EggsTC het volgende:
Je zal eerst zwaar aan je zelf moeten werken
Zorg eerst dat je eigen mind even op een rij komt
Misschien moet je eens zorgen dat je jezelf leuk vindt
Het zijn wel de grootste aspecten waar het om draait. Dooddoener of niet, denk je dat er hier een post gaat komen waardoor de TS ineens genezen is? Ik zie m wel komen van je.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:54 schreef 6sr het volgende:
[..]
Zo, die dooddoeners kunnen we ook weer afvinken.
boute stelling, kun je bewijzen?quote:Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef rhubarbje het volgende:
Iedereen heeft behoefte aan intimiteit. Het is een basisding voor mensen
Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.quote:ik slik 80mg citalopram en daardoor had ik gehoopt dat die behoefte dus zou verdwijnen.
Het lastige daarbij is wanneer je toch wel intensieve therapie nodig hebt (meerdere dagen per week), je toch vaak aangewezen bent op een of andere vorm van groepstherapie. Omdat het anders toch wat duur wordt voor de behandelaar, en die lui ook maar een maximum bedrag van de verzekering krijgen waarmee ze het moeten doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 01:13 schreef Proximo het volgende:
[..]
Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.
Zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt (dat kan even duren). En gooi alles waar je je diep voor schaamt op tafel. Dat is ontzettend moeilijk maar is écht de enige weg. Daarna kun je er aan gaan werken.
Je kunt het met sporten en een shitload aan medicatie proberen op te lossen maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het effect minimaal is.
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt en ik ben blij dat ik er van af ben. Het is een middel wat je vooral dempt maar niets voor je verdere problematiek doet.
Richard?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Het is Richard, hè. Sommigen veranderen nooit.
Het is een prima antidepressivum, maar niet voor iedereen. Daarnaast heeft TS nogal een probleem met cognities, waardoor therapie daarvoor ook zeker nuttig lijkt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 01:13 schreef Proximo het volgende:
[..]
Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.
Zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt (dat kan even duren). En gooi alles waar je je diep voor schaamt op tafel. Dat is ontzettend moeilijk maar is écht de enige weg. Daarna kun je er aan gaan werken.
Je kunt het met sporten en een shitload aan medicatie proberen op te lossen maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het effect minimaal is.
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt en ik ben blij dat ik er van af ben. Het is een middel wat je vooral dempt maar niets voor je verdere problematiek doet.
Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!quote:
Deluzion ook. Da's gewoon een redelijk knappe jongen om te zien, maar heeft serieuze bdd issues... die m.i. ook gewoon niet op fok horen maar bij een professional.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:20 schreef Detroit het volgende:
[..]
Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!
quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:20 schreef Detroit het volgende:
[..]
Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!
ah okequote:
Is een kat of hond (of ander huisdier) misschien een optie voor jou?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar inderdaad, gebrek aan intimiteit valt niet te compenseren. Ja ik heb mijn libido helemaal gereduceerd tot niet bestaand maar dat creëert weer nieuwe problemen.
Maar ik leef nu 13 jaar op mezelf en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik onaantrekkelijk ben en ook geen leuk persoon ben.
Het valt me op dit moment nogal zwaar dat ik echt alleen ben. Geen familie of vrienden en natuurlijk een enkele vorm van vrouwelijke contacten (kom sowieso nooit de vleeskeuring door).
Maar zoals altijd red ik mij hier wel weer uit en gaat het over een tijdje wel weer minder slecht.
Ik reageer over een maandje wel weer. Voor nu wil ik niks anders dan slapen.
Nee dat is al voorbij... Heeft 4 maanden geduurd. Het waren allemaal fantastische mensen en ik heb weer iets meer vertrouwen terug in de mensheid gekregen en ik heb met de meeste ook nog contact.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef DoubleDip het volgende:
Heeft ook te maken met uitstraling. Als je er uit ziet als een fotomodel maar je bent strontchagrijnig en arrogant dan maakt dat je niet bepaald aantrekkelijk. Als je daarentegen geen fotomodel bent, maar wel aardig bent voor mensen en oprechte interesse toont is dat al een stuk aantrekkelijker. Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar degene die weliswaar geen fotomodel is, maar wel aardig en oprecht.
Hoe staat het met je therapie? Neem aan dat je nog wel bezig bent?
Maar zoek je dan puur gelijkgestemden omdat je niet denkt beter te krijgen, of maak je wel degelijk kans bij de rest van Nederland maar heb je dat zelf niet door? Soort zoekt soort, maar als ik lelijk was zou ik niet met iemand daten die óók lelijk was want je moet altijd denken dat je beter verdiend toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:43 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik zat gister op de fiets en ik reed voorbij zo'n meneer met een scootmobiel.een meneer met (ik vermoed) een verstandelijke handicap, kwijl hing uit zijn mond.
Ik denk bij mezelf waar ken ik deze man nou van hij komt me zo bekend voor. En ja hoor jaren terug had ik hem met zijn vriendinnetje zien zoenen bij het busstation. De reden dat ik dit nog weet is omdat het zo smerig was om aan te zien. Allebei onder zijn kwijl Enzo.
Maar goed moraal van het verhaal, beide waren niet om aan te zien. Toch leken ze het heel leuk met elkaar te hebben.
Die dag leerde ik het maakt niet uit hoe lelijk je bent, er is altijd iemand net zo lelijk als jij
Ik denk niet dat je daarmee iets opschiet. Denk dat je meer baat hebt bij (meer) therapie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:11 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben te onaantrekkelijk voor vrouwen, is het dan zo gek dat ik omdat er nooit iets veranderd dan aan plastisch chirurgie denk? Want ik zie op deze manier niets veranderen.
Beauty is in the eye of the beholder, ik denk dat je beter kan zoeken naar iemand die bij je past en die je begrijpt. Lief en leed delen enzo.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar zoek je dan puur gelijkgestemden omdat je niet denkt beter te krijgen, of maak je wel degelijk kans bij de rest van Nederland maar heb je dat zelf niet door? Soort zoekt soort, maar als ik lelijk was zou ik niet met iemand daten die óók lelijk was want je moet altijd denken dat je beter verdiend toch?
Oh dat kan ik goed verwoorden: mijn neusbot staat scheef dus die corrigeren, mijn kin staat scheef, mijn mond staat scheef, mijn kin is te groot voor mijn gezicht. Nja dat dus corrigeren. Dit heb ik niet ingebeeld maar is vastgesteld door kaakchirurg, plastisch chirurg.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:44 schreef Lenny77 het volgende:
Ik lees de topics van jou en daarin lees ik vaak ook dat iemand zegt dat je helemaal niet lelijk bent. Dat je best wel een knappe man bent.
Jammer dan dan de bdd... Jammer dat je jezelf niet kan zien zoals je bent.
Wat voor plastische chirurgie heb je in gedachten? Noem eens een paar specifieke dingen? Niet zo van : mijn heel gezicht!! Maar eerder bv: mijn oren want ik heb flaporen en mijn huid chemisch laten peelen want ik heb putjes door jeugdacne enz
Ja dat ook wel.. ik krijg ook nog meer therapie. Maar ik ben nu 31... en ik snap het niet.... Mensen vinden mij wel gewoon leuk en aardig dat weet ik nu zeker. Ik was de eerste die wegging uit de groep en ze misten mij wel en het voelde ook echt gemeend toen ik 2 weken later nog een keer afscheid kwam nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee iets opschiet. Denk dat je meer baat hebt bij (meer) therapie.
Net even gekeken... ik ga me serieus opgeven hiervoor.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien moet je je opgeven voor lelijke eendjes.
Een beetje je gebrek uitventen en WHOP, een gratis operatie
Maar je hebt ook de diagnose BDD. Hoe rijm je dat?quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oh dat kan ik goed verwoorden: mijn neusbot staat scheef dus die corrigeren, mijn kin staat scheef, mijn mond staat scheef, mijn kin is te groot voor mijn gezicht. Nja dat dus corrigeren. Dit heb ik niet ingebeeld maar is vastgesteld door kaakchirurg, plastisch chirurg.
Nou dat ik het waarschijnlijk overdrijf. Dat het wel klopt maar dat ik er een te groot punt van maak. Dat anderen het misschien niet zo opmerken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je hebt ook de diagnose BDD. Hoe rijm je dat?
Zou voldoende reden zijn om je af te wijzen voor plastische chirurgie.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nou dat ik het waarschijnlijk overdrijf. Dat het wel klopt maar dat ik er een te groot punt van maak. Dat anderen het misschien niet zo opmerken.
Nee maar ik ben bijvoorbeeld in 7 jaar dat ik op paiq sta ingeschreven nog nooit door de vleuskeuring heen gekomen. Niet dat ik echt wil daten... maar ik wil gewoon dat er 1 persoon bestaat die mij goed genoeg vindt om af te spreken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou voldoende reden zijn om je af te wijzen voor plastische chirurgie.
En plastische chirurgie is het niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee maar ik ben bijvoorbeeld in 7 jaar dat ik op paiq sta ingeschreven nog nooit door de vleuskeuring heen gekomen. Niet dat ik echt wil daten... maar ik wil gewoon dat er 1 persoon bestaat die mij goed genoeg vindt om af te spreken.
Hetzelfde geldt voor Tinder... nooit een match gehad op de meest uitgebreide range...
Dit is niet klagen en janken... maar feiten.
Er moet dus iets gebeuren.
Maar op deze manier blijf ik in de cirkel, die ik wil doorbreken... maar omdat ik niet weet hoe ik dit moet doen, is mijn alternatieve oplossing om zo min mogelijk te voelen en te accepteren dat er geen verandering gaat komen en er proberen niet aan te denken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En plastische chirurgie is het niet.
Welk perspectief biedt je therapie? Je klinkt alsof je het allemaal zelf moet doen, maar je krijgt toch al jaren professionele hulpverlening?quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar op deze manier blijf ik in de cirkel, die ik wil doorbreken... maar omdat ik niet weet hoe ik dit moet doen, is mijn alternatieve oplossing om zo min mogelijk te voelen en te accepteren dat er geen verandering gaat komen en er proberen niet aan te denken.
Nah alleen sinds een half jaar. Verder wel wat contact gehad maar is verder nooit iets van gekomen. Dit was een eerste therapie die ik gevolgd heb.quote:Op woensdag 10 februari 2016 01:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welk perspectief biedt je therapie? Je klinkt alsof je het allemaal zelf moet doen, maar je krijgt toch al jaren professionele hulpverlening?
De belangrijkste vraag beantwoord je niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nah alleen sinds een half jaar. Verder wel wat contact gehad maar is verder nooit iets van gekomen. Dit was een eerste therapie die ik gevolgd heb.
Oh ik dacht dat je EMDR had gevolgd?quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nah alleen sinds een half jaar. Verder wel wat contact gehad maar is verder nooit iets van gekomen. Dit was een eerste therapie die ik gevolgd heb.
Wat voor foto's gebruik je op datingsites? Soms kan het soort foto's ook een verschil maken, niet hoe je eruit ziet. Maar als het alleen selfies zijn van jezelf in een donkere ruimte bijvoorbeeld, trekt dat niet bepaald aan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee maar ik ben bijvoorbeeld in 7 jaar dat ik op paiq sta ingeschreven nog nooit door de vleuskeuring heen gekomen. Niet dat ik echt wil daten... maar ik wil gewoon dat er 1 persoon bestaat die mij goed genoeg vindt om af te spreken.
Hetzelfde geldt voor Tinder... nooit een match gehad op de meest uitgebreide range...
Dit is niet klagen en janken... maar feiten.
Er moet dus iets gebeuren.
Ik denk dat de chirurg vooral uit is op manieren om geld aan je te verdienen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oh dat kan ik goed verwoorden: mijn neusbot staat scheef dus die corrigeren, mijn kin staat scheef, mijn mond staat scheef, mijn kin is te groot voor mijn gezicht. Nja dat dus corrigeren. Dit heb ik niet ingebeeld maar is vastgesteld door kaakchirurg, plastisch chirurg.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met BDD naar een plastisch chirurg zou durven om zijn grootste onzekerheden te laten aanwijzen. Veel te confronterend. Ego, het zullen zijn eigen gedachten wel zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik denk dat de chirurg vooral uit is op manieren om geld aan je te verdienen.
Mij hebben ze wel eens geprobeerd aan te sporen om mijn overbeet te laten corrigeren terwijl ik er zelf helemaal geen last van heb. Met zo'n enge kaakoperatie.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik denk dat de chirurg vooral uit is op manieren om geld aan je te verdienen.
Ga uit, spreek vrouwen aan, deel complimenten uit, krijg zelfvertrouwen of doe alsof je zelfvertrouwen hebt. Ook jij kunt, net als iedereen, een partner en liefde vinden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar op deze manier blijf ik in de cirkel, die ik wil doorbreken... maar omdat ik niet weet hoe ik dit moet doen, is mijn alternatieve oplossing om zo min mogelijk te voelen en te accepteren dat er geen verandering gaat komen en er proberen niet aan te denken.
Houd eens met dat vleeskeuringsgedoe!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:25 schreef -Deluzion- het volgende:
Zoiets ja. Maar ondertussen ben ik altijd maagd en 31en ben ik niet gewild
Hoe kan je ooit gaan daten als je nooit de vleeskeuring door komt
Jezus wat moet het leven toch eenvoudig zijn als je er leuk uitziet en mensen je leuk vinden.
Verderop schrijf je dat ze je in je therapiegroep wel leuk vonden, dat had je eerder ook niet gedacht. Hoe kwam je in die groep toch leuk over?quote:
Door meer te bieden dan je uiterlijk alleen en open te staan voor wie anderen zijn. Hoe presenteer jij jezelf op zo een datingsite?quote:Hoe kan je ooit gaan daten als je nooit de vleeskeuring door komt![]()
Dit is het tegenovergestelde van open staan voor anderen en hun ervaringen, dus dat is al geen beste gespreksopener..quote:Jezus wat moet het leven toch eenvoudig zijn als je er leuk uitziet en mensen je leuk vinden.
Dus zo ongewild ben je ook niet, het is alleen nog niet wat je specifiek zou willen hebben, maar daar ben je misschien ook nog niet helemaal aan toe..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee dat is al voorbij... Heeft 4 maanden geduurd. Het waren allemaal fantastische mensen en ik heb weer iets meer vertrouwen terug in de mensheid gekregen en ik heb met de meeste ook nog contact.
Gezien je posts konden we dat al een beetje raden, maar misschien bedoel je iets anders dan jezelf hiermee..?quote:Maar verder is er niet zoveel veranderd.
Dat is jouw mening en dat hoeft niet hun waarheid te zijn. Het hebben van een partner is niet zaligmakend, zeker niet als de issues bij je van binnen zitten en je je blijft focussen op het uiterlijk.quote:Nog steeds heb ik het idee dat het bij hen vooral in hun hoofd zit omdat ze allemaal relaties hebben en zo en er gewoon goed uitzien.
Teveel bewijs, je doet alsof het je wetenschap is. Wat heeft een ander daar dan nog aan toe te voegen? Hoe wil je door zo stellig te zijn een ander uitnodigen om jou het tegendeel te bewijzen als je daar niet voor open lijkt te staan?quote:En bij mij dat het van 2 kanten komt, zowel ikzelf als alle andere mensen dat vinden. En helaas heb ik teveel bewijs en maak ik nooit de andere kant mee.
Strohalm..quote:Mja de therapeuten zeiden wel dat ik niet alles ingebeeld heb.
Het kan anders best arrogant overkomen dat jij iets beter meent te weten. In dit geval dat alle vrouwen oppervlakkige kutwijven zijn en dat jij lelijk bent. Omgekeerd zou je dat niet zijn, terwijl je wel mag vinden dat anderen met dezelfde diagnose het niet zo zwaar kunnen hebben omdat jij ze niet zo lelijk vindt als jezelf en ze alsnog een partner hebben.quote:Ik ben juist het compleet tegenovergestelde van arrogant. Ja misschien wel eigenwijs dat wel. Maar ik ben vooral onzichtbaar.
Hoogstens aardig is al beter dan niets, maar je wil eigenlijk iemand vinden die meer van jou vindt dan jij van jezelf kan vinden dus?quote:Maar zoals Schenkstroop ooit zei " van een mooi innerlijk raak ik niet opgewonden" Nou dat maak ik sowieso altijd mee... dat ze me hoogstens aardig vinden.
Nee hoor, ik heb in het verleden wel over dingen gelogen ja, daar heb ik van geleerd. Al beschadigde ik niemand ermee behalve mezelf. Maar in grote lijnen klopt alles wel. Sorry dan van die leugens in het verleden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:45 schreef Fascination het volgende:
-Deluzion- zit weer alles bij elkaar te liegen. Keileuk.
Eigenlijk wil ik gewoon dat vrouwen mij niks interesseren maar dat blijkt lastiger te zijn dan het lijkt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:22 schreef Jhovall het volgende:
Al dit gezeik, je vooringenomenheid over vrouwen, het feit dat je 31 bent en nog steeds niet geestelijk in orde bent, maakt je onaantrekkelijk als fuck en dat uit zich in je uitstraling (dus ook in je foto's op tinder) .
Als je verder je leven niet in orde hebt, hoe kan je ooit verwachten ooit iets fatsoenlijks tegen te komen.
En aardig gevonden worden door de rest van de therapie-groep met dezelfde issues.....
Sorry maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:10 schreef Lenny77 het volgende:
Stuur mij een foto via pm en ik zal eens kijken!
En dan met je gezicht en je verhaal op televisie. Ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Sorry maar dat gaat niet gebeuren.
Misschien ooit bij "lelijke eendjes" Ik heb een mail gestuurd naar RTL. Ik kan mezelf niet zien op foto's want dan krijg ik paniekaanvallen. Maar als ik gratis operaties krijg door middel van zo'n tv programma dan vind ik het niet zo erg denk ik, want ik weet dat alles dan gefixed word.
Vind ik ook wel apart ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan met je gezicht en je verhaal op televisie. Ik zie het niet gebeuren.
Je weet dat je er beter uitkomt, dus why not..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Vind ik ook wel apart ja.
Net als dat programma waarin mensen langskwamen met allerlei aandoeningen waarvoor ze zich verschrikkelijk schamen en soms zelfs niet naar de huisarts durven. Maar ze willen er wil mee op tv. Whut?
Jawel, maar ik snap niet waarom naar het afgesloten kantoortje van de huisarts gaan dan zo'n probleem is als je er kennelijk wel mee op televisie durft, waarop heel Nederland het kan zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je weet dat je er beter uitkomt, dus why not..
Om heel eerlijk te zijn had ik dat wel verwacht. Ik kwam leuk over doordat ik oplossingsgericht mee ging denken in andermans problematiek, complimenten gaf, grappig deed, interesse in anderen toonde, behulpzaam was, (reed mensen naar het station), redelijk sociaal was.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:20 schreef Scary_Mary het volgende:
Verderop schrijf je dat ze je in je therapiegroep wel leuk vonden, dat had je eerder ook niet gedacht. Hoe kwam je in die groep toch leuk over?
Nee ze wijzen me meteen af als ze mijn foto zien. Wel vroeg er een keer een "heb je geen andere foto?"quote:Door meer te bieden dan je uiterlijk alleen en open te staan voor wie anderen zijn. Hoe presenteer jij jezelf op zo een datingsite?
Nee maar ik bedoel als ik die mooie dames zie die werkelijk overal lopen door het AMC (waar ik die therapie gevolgd heb) dan denk ik wel altijd " ik sla liever de mannen van me af" dan dat ik nooit aandacht krijg, onzichtbaar ben en ongewild.quote:Dit is het tegenovergestelde van open staan voor anderen en hun ervaringen, dus dat is al geen beste gespreksopener.
Ik weet dat ik er waarschijnlijk nooit aan toe ben. Maar toch overheerst het gevoel dat ze alleen maar aardig doen omdat ze weten dat ik het heel moeilijk heb.quote:Dus zo ongewild ben je ook niet, het is alleen nog niet wat je specifiek zou willen hebben, maar daar ben je misschien ook nog niet helemaal aan toe..
Nee, ik kan nog steeds niet stap 1 loslaten, het idee dat ik eerst mijn uiterlijk moet fixen voordat ik kan gaan leven.quote:Gezien je posts konden we dat al een beetje raden, maar misschien bedoel je iets anders dan jezelf hiermee..?
Dat snap ik, maar soms vind ik het vervelend om altijd alleen te zijn. Ik weet ook dat ik er niet aan toe ben. dat ik teveel issues heb. Maar het is soms vervelend dat er niemand is die om je geeft in een koude harde wereld.quote:Dat is jouw mening en dat hoeft niet hun waarheid te zijn. Het hebben van een partner is niet zaligmakend, zeker niet als de issues bij je van binnen zitten en je je blijft focussen op het uiterlijk.
Nee, maar omdat het zolang uitblijft ben ik er helemaal in gaan geloven en denk ik aan gebeurtenissen uit het verleden die er doen toedragen die mijn stelling bevestigen.quote:Teveel bewijs, je doet alsof het je wetenschap is. Wat heeft een ander daar dan nog aan toe te voegen? Hoe wil je door zo stellig te zijn een ander uitnodigen om jou het tegendeel te bewijzen als je daar niet voor open lijkt te staan?
Nee dat denk ik niet. Ik denk voordat dat ze me zielig vinden. Het gedrag dat ik mezelf niks vind dat maakt me wel nog onaantrekkelijker ja. Maar verder maakte men vooral gebruik van mij in het verleden... dat ik alles deed in de hoop dat ze me leuk zouden vinden.quote:Het kan anders best arrogant overkomen dat jij iets beter meent te weten. In dit geval dat alle vrouwen oppervlakkige kutwijven zijn en dat jij lelijk bent. Omgekeerd zou je dat niet zijn, terwijl je wel mag vinden dat anderen met dezelfde diagnose het niet zo zwaar kunnen hebben omdat jij ze niet zo lelijk vindt als jezelf en ze alsnog een partner hebben.
Misschien maak je jezelf wel onzichtbaar door middel van een confirmation bias..
Het is wel zo dat mijn ziektebeeld ervoor zorgt dat als er ook maar 1% mogelijkheid is om mijn gelijk te halen dat ik die kans meteen pak.quote:Strohalm
Ja maar op die manier ga ik dus denken dat het niet aan mijn innerlijk ligt en dat ik nooit verder kan komen dan de friendzone vanwege het uiterlijk.quote:Hoogstens aardig is al beter dan niets, maar je wil eigenlijk iemand vinden die meer van jou vindt dan jij van jezelf kan vinden dus?
Zoals ik al zei... ik kan dat niet aan... maar omdat ik weet dat het gefixed gaat worden door operaties en mezelf daarna dus wel normaal kan zien heb ik het er wel voor over. Dan denk ik" kijk toen zag ik er misvormd uit " en nu zie ik er normaal uit en kan ik mijn leven gaan leiden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan met je gezicht en je verhaal op televisie. Ik zie het niet gebeuren.
Ach kijken er echt zoveel mensen naar dat programma dan? Lijkt me niet eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:45 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Jawel, maar ik snap niet waarom naar het afgesloten kantoortje van de huisarts gaan dan zo'n probleem is als je er kennelijk wel mee op televisie durft, waarop heel Nederland het kan zien.
Maar goed, ik las dat sommige users foto's van TS hebben gezien en hij schijnt dus helemaal niet lelijk te zijn, best knap zelfs. Dan zou hij dus niet z'n gezicht moeten laten opknappen, maar het beeld wat ie van zichzelf heeft.
Ja. Dat is voor mij ook nog steeds een van de grote raadsels des levens.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Vind ik ook wel apart ja.
Net als dat programma waarin mensen langskwamen met allerlei aandoeningen waarvoor ze zich verschrikkelijk schamen en soms zelfs niet naar de huisarts durven. Maar ze willen er wil mee op tv. Whut?
Denk omdat via het tv programma de kosten van evt. operaties vergoed worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Dat is voor mij ook nog steeds een van de grote raadsels des levens.
Voor mij is het een raadsel dat ze ondanks dat toch zonder problemen een partner vinden. Ook in het programma Lelijke eendjes blijkbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Dat is voor mij ook nog steeds een van de grote raadsels des levens.
Omdat uiterlijk ook niet alles is. En misschien is hun vriend of vriendin ook geen topmodel.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Voor mij is het een raadsel dat ze ondanks dat toch zonder problemen een partner vinden. Ook in het programma Lelijke eendjes blijkbaar.
Ze gaan je niet selecteren. Je probleem is te veel psychisch.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... ik kan dat niet aan... maar omdat ik weet dat het gefixed gaat worden door operaties en mezelf daarna dus wel normaal kan zien heb ik het er wel voor over. Dan denk ik" kijk toen zag ik er misvormd uit " en nu zie ik er normaal uit en kan ik mijn leven gaan leiden.
Ik wil ook geen topmodelquote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Omdat uiterlijk ook niet alles is. En misschien is hun vriend of vriendin ook geen topmodel.
Omdat het vinden van een partner bijzonder weinig met je uiterlijk te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Voor mij is het een raadsel dat ze ondanks dat toch zonder problemen een partner vinden. Ook in het programma Lelijke eendjes blijkbaar.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze gaan je niet selecteren. Je probleem is te veel psychisch.
Ok dan ben ik alleen oppervlakkige vrouwen tegenkomen of ik ben gewoon volledig onaantrekkelijk kwa uiterlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat het vinden van een partner bijzonder weinig met je uiterlijk te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |