abonnement Unibet Coolblue
pi_157672976
Is dit mogelijk?
Een tijd lang at ik zelden en hierdoor verdween de levenslust en behoefte aan intimiteit.
Nu ik weer normaal eet en slaap merk ik dat ik me weer eenzaam ga voelen en vind ik het vervelend dat ik zo onaantrekkelijk ben en dus geen intimiteit kan hebben. Ik sport 5 keer per week en ik slik 80mg citalopram en daardoor had ik gehoopt dat die behoefte dus zou verdwijnen. Helaas dus niet het geval.

Mediteren is een optie die ik zeker binnenkort wil proberen. Iemand nog andere suggesties?
Ik durfde dit niet in de therapie groep te bespreken uit schaamte en omdat andere dit probleem sowieso niet hebben.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_157673142
Iedereen heeft behoefte aan intimiteit. Het is een basisding voor mensen
Verdwijnen zal het dus sowieso nooit, en anderen zullen het zeker herkennen. Iedereen voelt zich wel eens alleen

Als een relatie er niet in zit zou je misschien meer kunnen focussen op andere manieren van warmte en liefde, vriendschappen bijvoorbeeld.
Als je die ook niet hebt zou ik zeker in therapie bespreken hoe je daar aan zou kunnen werken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157673147
Ten eerste: Als je in een therapie-groep zit dan lijkt dit me -juist- hetgeen dat je daar moet bespreken. Verder kan ik je geruststellen: Jij bent een van de miljoenen die dit "probleem" hebben.

Intimiteit kan je niet compenseren met afleiding zoals sporten en werk, je kan jezelf hoogstens bezighouden en de behoefte eraan minimaliseren. Natuurlijk zijn we menselijk dus hoe goed je het ook onderdrukt, waarschijnlijk zal uiteindelijk die behoefte weer naar boven komen borrelen. Mediteren is wat dat betreft hetzelfde als de andere soorten afleiding, het helpt misschien maar het gaat er niet voor zorgen dat je opeens geen behoefte meer aan intimiteit hebt.

Ik begrijp dat je in de veronderstelling bent dat je een onaantrekkelijk uiterlijk hebt. Nu is het misschien makkelijk praten maar ook hier kan ik je weer geruststellen: Er zijn miljoenen mensen "onaantrekkelijk" maar die hebben toch een partner of genieten intimiteit. Sowieso is aantrekkelijkheid een subjectieve aangelegenheid en zijn gezonde relaties op meer gebaseerd dan of iemand een lekker smoeltje heeft.

Dus ja, het is mogelijk om de lust naar intimiteit te controleren maar ik vermoed dat dat nooit helemaal weg zal gaan. Dus misschien moet je je toch maar eens aan wat intimiteit wagen.
Conscience do cost.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:31:58 #4
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_157673156
Hoe weet je zo zeker dat anderen dit probleem niet hebben, als je er niet eens over praat?
  donderdag 19 november 2015 @ 17:35:16 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157673231
Neem een kat?
KuikenGuppy
pi_157673331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef ems. het volgende:
Ten eerste: Als je in een therapie-groep zit dan lijkt dit me -juist- hetgeen dat je daar moet bespreken. Verder kan ik je geruststellen: Jij bent een van de miljoenen die dit "probleem" hebben.

Intimiteit kan je niet compenseren met afleiding zoals sporten en werk, je kan jezelf hoogstens bezighouden en de behoefte eraan minimaliseren. Natuurlijk zijn we menselijk dus hoe goed je het ook onderdrukt, waarschijnlijk zal uiteindelijk die behoefte weer naar boven komen borrelen. Mediteren is wat dat betreft hetzelfde als de andere soorten afleiding, het helpt misschien maar het gaat er niet voor zorgen dat je opeens geen behoefte meer aan intimiteit hebt.

Ik begrijp dat je in de veronderstelling bent dat je een onaantrekkelijk uiterlijk hebt. Nu is het misschien makkelijk praten maar ook hier kan ik je weer geruststellen: Er zijn miljoenen mensen "onaantrekkelijk" maar die hebben toch een partner of genieten intimiteit. Sowieso is aantrekkelijkheid een subjectieve aangelegenheid en zijn gezonde relaties op meer gebaseerd dan of iemand een lekker smoeltje heeft.

Dus ja, het is mogelijk om de lust naar intimiteit te controleren maar ik vermoed dat dat nooit helemaal weg zal gaan. Dus misschien moet je je toch maar eens aan wat intimiteit wagen.
Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.
Me eraan wagen is onmogelijk. Ben niet voor niets 31 jaar vrijgezel. Ik krijg sowieso geen kansen omdat ik op voorhand al wordt afgewezen en met de nek wordt aangekeken.
Als het dus niet valt te compenseren dan moet ik het dus zien te minimaliseren en wat rest moet ik dus zien te onderdrukken.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  donderdag 19 november 2015 @ 17:44:32 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_157673424
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.
Me eraan wagen is onmogelijk. Ben niet voor niets 31 jaar vrijgezel. Ik krijg sowieso geen kansen omdat ik op voorhand al wordt afgewezen en met de nek wordt aangekeken.
Sorry, maar je lijkt vooral vol zelfmedelijden te zitten. Het ligt natuurlijk ook aan anderen dat jij geen 'kansen' krijgt, niet aan jezelf. Het is makkelijker om de oorzaak buiten jouzelf om te zoeken, dan hoef jij niet te veranderen.
Sorry maar dit lijkt me dikke bullshit.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:45:37 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157673448
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Thanks, wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Dat 12 mensen dit wel hebben in mijn therapiegroep en ik de enige ben die dit niet heeft maakt het lastig om het in de groep te gooien.
Me eraan wagen is onmogelijk. Ben niet voor niets 31 jaar vrijgezel. Ik krijg sowieso geen kansen omdat ik op voorhand al wordt afgewezen en met de nek wordt aangekeken.
Als het dus niet valt te compenseren dan moet ik het dus zien te minimaliseren en wat rest moet ik dus zien te onderdrukken.
31 jaar vrijgezel? Je bent 46?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:46:36 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157673470
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

31 jaar vrijgezel? Je bent 56?
Waarschijnlijk moet er nog ergens een "en" tussen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157673476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef Voszje het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat anderen dit probleem niet hebben, als je er niet eens over praat?
Omdat anderen een relatie hebben en exen. Ben de enige die too ugly is for love. Ik had gehoopt dat meerdere dit probleem hadden. Ik heb het idee dat zij zichzelf onaantrekkelijk vinden maar anderen niet en dat het in mijn geval van beide kanten uitgaat. Als je aan 1000 vrouwen in real life een mening vraagt over mijn uiterlijk dan zullen er 1000 zeggen dat ik onaantrekkelijk ben. Het is lastig om hiermee om te gaan maar het lukt nu veel beter en ik laat niet alles meer van mijn uiterlijk afhangen.
Ik wil het compenseren en minimaliseren.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  donderdag 19 november 2015 @ 17:47:15 #11
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157673493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Sorry, maar je lijkt vooral vol zelfmedelijden te zitten. Het ligt natuurlijk ook aan anderen dat jij geen 'kansen' krijgt, niet aan jezelf. Het is makkelijker om de oorzaak buiten jouzelf om te zoeken, dan hoef jij niet te veranderen.
Sorry maar dit lijkt me dikke bullshit.
Dat zie je vaker met mensen die tegenslag op tegenslag krijgen. Op een gegeven moment ligt het aan alles en iedereen behalve aan henzelf.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:47:19 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157673495
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:46 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet er nog ergens een "en" tussen.
En ik bedoel 46.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:48:35 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157673524
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Omdat anderen een relatie hebben en exen.
Niet iedereen.
quote:
Ben de enige die too ugly is for love.
Nee hoor, er zijn veel meer.
quote:
Ik had gehoopt dat meerdere dit probleem hadden.
Zijn er dus ook.
quote:
[.....] Als je aan 1000 vrouwen in real life een mening vraagt over mijn uiterlijk dan zullen er 1000 zeggen dat ik onaantrekkelijk ben.
Laten we dat eens proberen.
quote:
Het is lastig om hiermee om te gaan maar het lukt nu veel beter en ik laat niet alles meer van mijn uiterlijk afhangen.
Heel verstandig.
quote:
Ik wil het compenseren en minimaliseren.
Met wat?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:50:28 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157673566
In overleg met TS, en onder strikte voorwaarden, heropend.

[ Bericht 67% gewijzigd door Copycat op 04-01-2016 09:53:56 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159046002
Nvm, het valt niet te compenseren :P vrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.

Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.

Je kan erom lachen maar ik weet dat dit echt zo is allemaal.

Met 50% van de bevolking zal ik nooit kunnen omgaan.

Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.

Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_159047359
-nee-

[ Bericht 91% gewijzigd door Copycat op 12-01-2016 19:00:22 ]
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 20:04:44 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_159049757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenseren :P vrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.

Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.

Je kan erom lachen maar ik weet dat dit echt zo is allemaal.

Met 50% van de bevolking zal ik nooit kunnen omgaan.

Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.

Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Jij bent...ver heen. Heel ver.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_159054025
ga naar de masseur. en naar een gewone. geen happy ending gedoe.

en wat betreft therapie: doe je iets van nazorg straks?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:53:51 #19
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_159054246
Ook ik dacht dat ik nooit een relatie zou hebben, vrouwen me niet zagen staan.

Ik ondernam wel stappen. Maar elke vrouw die ik zei leuk te vinden vond mij niet meer dan aardig en dat was dat.
Een vrouw die ik zei leuk te vinden zei dat ze van me walgde.

Eindelijk was daar dan een vrouw die me leuk vond. En ik haar. Net een dag hadden we een relatie en toen had ze zelfmoordgedachtes en was ze daadwerkelikl richting het spoor gefietst. Ze had dus duidelijk problemen. Relatie duurde niet lang.

En voor een kerel die al erg weinig vertrouwen in zijn geluk met vrouwen had, was dit weer een best goed argument daarvoor.

Twee jaar later. Eindelijk weer leuk contact met een vrouw, en zij zocht leuk contact met mij. Maar op de vierde date kwam de aap uit de mouw: Ze had al een vriend naar vond mijn aandacht wel leuk.

Weeral best een goed argument om mijn vertrouwen in geluk bij de vrouwen op een laag pitje te zetten.

En natuurlijk kan je denken: Ja, maar bij mij is het veel erger. Ik ben écht lelijk. Vrouwen zien mij écht niet staan.

Bullshit.

Ik lees dat je in therapie bent. Mooi! Dat betekent dat je aan jezelf werkt en dat je jezelf dus waardevol vind. Dat is sterk.
Ik heb ook (intensieve) therapie gehad en het heeft mij onwijs goed gedaan.

Enne, ik heb inmiddels al bijna een half jaar een prachtige vrouw als vriendin.

Dus werk aan jezelf en het komt heus goed. Ga niet de slachtofferrol uithangen.

In de liefde kan je pech hebben, en dat is kut. Maar dan ga je door en komt het op een andere manier wel goed.
Pas als je in de slachtofferrol gaat zitten en jezelf je de liefde niet gunt weet je zeker dat het niet gaat lukken. Maar dan ben je het toch echt zelf die dat doet, en niet die duizenden vrouwen.
  Milf dinsdag 12 januari 2016 @ 21:54:17 #20
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159054267
Als je je looks niet mee hebt, dan moet je het met je innerlijk, met je karakter doen.

Als ik je berichten zo lees, dan mag je nog wat meer schaven aan je innerlijk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_159054302
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenseren vrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.

Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.

Je kan erom lachen maar ik weet dat dit echt zo is allemaal.

Met 50% van de bevolking zal ik nooit kunnen omgaan.

Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.

Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Wow :{ Je doet er verstandig aan om je in te schrijven voor een nieuwe therapie als ik dit zo lees.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159055056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Nvm, het valt niet te compenseren :P vrouwen weten dat mijn genen slecht zijn en ze hebben het gemunt op mij. Het liefst willen ze dat ik niet besta.

Vandaag ging ik afscheid nemen van de therapie groep. Maar er waren 2 nieuwe vrouwen bij van in de 20. Ik was te laat omdat het verkeerd helemaal vast stond.
Het was vreselijk om naar binnen te lopen. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven door vrouwen mentaal mishandeld ben ging ik hyperventileren en het zweet brak me uit.. overal. Die dodelijke blikken van die nieuwe meiden alsof ze door hebben dat mijn genen buitenaards zijn. Ze kunnen het ruiken en aanvoelen.

Je kan erom lachen maar ik weet dat dit echt zo is allemaal.

Met 50% van de bevolking zal ik nooit kunnen omgaan.

Oh ja en op datingsites ben ik als vanzelfsprekend nooit de vleeskeuring doorgekomen in 8 jaar tijd.

Maar ik neem het vrouwen niet kwalijk... het is namelijk wel zo. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Ik geloof 100% dat jij denkt dat het echt zo is en dat het zo voelt. Maar omdat jij het zo aanvoelt, is het nog niet wat zij denken.
Heb je er al eens de mogelijkheid overwogen dat, omdat je je hele leven door vrouwen mentaal mishandeld bent, je blikken van vrouwen als veroordelend en negatief interpreteert en dat die vrouwen dat misschien helemaal niet denken?

Hoe is het na je binnenkomst eigenlijk verder gegaan?

Je zegt dat je afscheid nam van de therapiegroep, heb je naast die therapiegroep nog andere hulp?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:35:44 #23
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159055888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Wow :{ Je doet er verstandig aan om je in te schrijven voor een nieuwe therapie als ik dit zo lees.
Het is Richard, hè. Sommigen veranderen nooit.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159056252
Met zo'n negatieve gedachten spiraal gaat je niks lukken inderdaad.

Je zal eerst zwaar aan je zelf moeten werken, en zeker aan je zelfvertrouwen voordat je uberhaupt alleen al kan denken aan het eventueel aanspreken van een vrouw.

Zorg eerst dat je eigen mind even op een rij komt zodat je niet desperate zelve bent. Je hebt veelste veel zelfmedelijden zoals hierboven al gezegd. Misschien moet je eens zorgen dat je jezelf leuk vindt, dan heb je iig al één en tevens de belangrijkste persoon mee.

You're never alone when you like the person you're alone with.
Lambo of Rekt
pi_159056511
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:46 schreef EggsTC het volgende:
Je zal eerst zwaar aan je zelf moeten werken

Zorg eerst dat je eigen mind even op een rij komt

Misschien moet je eens zorgen dat je jezelf leuk vindt
Zo, die dooddoeners kunnen we ook weer afvinken.
pi_159056635
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:54 schreef 6sr het volgende:

[..]

Zo, die dooddoeners kunnen we ook weer afvinken.
Het zijn wel de grootste aspecten waar het om draait. Dooddoener of niet, denk je dat er hier een post gaat komen waardoor de TS ineens genezen is? Ik zie m wel komen van je.
Lambo of Rekt
pi_159056830
-daar is R&P feedback voor-

[ Bericht 51% gewijzigd door motorbloempje op 13-01-2016 00:06:12 ]
pi_159059348
Heb je ooit gehoord van een mmorpg?
Dat is een computerspel waar duizenden mensen online zijn en met wie je samen een alternatieve leven kan opbouwen. In zulke spellen kies je zelf een avatar uit en word je beoordeeld op je vaardigheden en persoonlijkheid die je zelf mag invullen. Vele spelers spenderen uren aan het spel omdat het status, vrienden, vriendin, intimiteit geven aan de spelers die ze buiten het spel niet kunnen krijgen.
pi_159059569
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:31 schreef rhubarbje het volgende:
Iedereen heeft behoefte aan intimiteit. Het is een basisding voor mensen
boute stelling, kun je bewijzen?
  woensdag 13 januari 2016 @ 01:13:24 #30
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159059766
quote:
ik slik 80mg citalopram en daardoor had ik gehoopt dat die behoefte dus zou verdwijnen.
Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.

Zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt (dat kan even duren). En gooi alles waar je je diep voor schaamt op tafel. Dat is ontzettend moeilijk maar is écht de enige weg. Daarna kun je er aan gaan werken.

Je kunt het met sporten en een shitload aan medicatie proberen op te lossen maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het effect minimaal is.
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt en ik ben blij dat ik er van af ben. Het is een middel wat je vooral dempt maar niets voor je verdere problematiek doet.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159059899
quote:
13s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:13 schreef Proximo het volgende:

[..]

Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.

Zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt (dat kan even duren). En gooi alles waar je je diep voor schaamt op tafel. Dat is ontzettend moeilijk maar is écht de enige weg. Daarna kun je er aan gaan werken.

Je kunt het met sporten en een shitload aan medicatie proberen op te lossen maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het effect minimaal is.
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt en ik ben blij dat ik er van af ben. Het is een middel wat je vooral dempt maar niets voor je verdere problematiek doet.
Het lastige daarbij is wanneer je toch wel intensieve therapie nodig hebt (meerdere dagen per week), je toch vaak aangewezen bent op een of andere vorm van groepstherapie. Omdat het anders toch wat duur wordt voor de behandelaar, en die lui ook maar een maximum bedrag van de verzekering krijgen waarmee ze het moeten doen.

En inderdaad. Antidepressiva is geen medicatie die het probleem oplost of aanpakt. Het zwakt wel bepaalde symptomen af, zodat je hopelijk zelf beter in staat bent de onderliggende problemen aan te pakken / op te lossen. Dat zou je meerdere keren verteld moeten zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159060123
Heb je een of andere vreselijke ziekte waardoor je letterlijk mismaakt bent of 10 ton weegt? Zo niet, dan ligt het misschien toch aan je zelfbeeld, kijk om je heen, talloze lelijke mensen zijn aan de man/vrouw!

Plus als je zoveel sport moet je toch een goed lichaam hebben of iig die richting op gaan. Kun je wel een lelijke kop hebben maar dan ben je nog steeds aantrekkelijker dan het gros van de mensen.

Oh ja, en als je in een therapiegroepje zit met andere mensen met een laag zelfbeeld en jij die allemaal niet zo lelijk vindt als ze zelf denken: zelf denken ze dit wél van zichzelf maar dat klopt dus niet, en misschien zit jij in precies dezelfde situatie maar zie je dat ook niet van jezelf.
pi_159085609
Je dient iets uit te stralen waar je trots op bent, en waarbij mensen denken: "he, dat wil ik horen/ook weten".

Ook jij hebt iets boeiends/dingen gedaan in je leven, waar andere van kunnen leren of waarmee je een leuk verhaaltje kan vertellen.

Intimiteitsproblemen.. een lastige aangezien er een groot taboo op ligt. Maar zoals aangegeven:
- Probeer jezelf ook wat meer open te stellen als je met andere praat
- Begin zelf ook met een kleine aanraking/knuffel als je iemand graag ziet of graag mag.
- Ga naar een masseur of een stap verder: specialist in intimiteit.

Hoe lastig het ook is, je zal kleine stapjes moeten maken en blij zijn bij elke vooruitgang i.p.v. teveel willen in een keer.
  donderdag 14 januari 2016 @ 07:53:39 #34
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_159091107
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:35 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Het is Richard, hè. Sommigen veranderen nooit.
Richard?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_159091171
quote:
13s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:13 schreef Proximo het volgende:

[..]

Stop met groepstherapie en pak individuele therapie op. In een groep moet je je op je gemak voelen, als je dat nog niet kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Niets om je voor te schamen.

Zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt (dat kan even duren). En gooi alles waar je je diep voor schaamt op tafel. Dat is ontzettend moeilijk maar is écht de enige weg. Daarna kun je er aan gaan werken.

Je kunt het met sporten en een shitload aan medicatie proberen op te lossen maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het effect minimaal is.
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt en ik ben blij dat ik er van af ben. Het is een middel wat je vooral dempt maar niets voor je verdere problematiek doet.
Het is een prima antidepressivum, maar niet voor iedereen. Daarnaast heeft TS nogal een probleem met cognities, waardoor therapie daarvoor ook zeker nuttig lijkt.
pi_159092640
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 07:53 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Richard?
richard_prf
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:20:06 #37
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159092687
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 07:53 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Richard?
Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:24:06 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159092755
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!
Deluzion ook. Da's gewoon een redelijk knappe jongen om te zien, maar heeft serieuze bdd issues... die m.i. ook gewoon niet op fok horen maar bij een professional.
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:36:45 #39
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_159092951
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Richard_prf oid was zijn username. Die heeft een berucht slecht beeld van zijn uiterlijk. Laat zijn PoHi voor zichzelf spreken!
quote:
ah oke
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_159215709
Wacht even, ik zal weer reageren als ik weer energy heb.

Afgelopen weken heb ik:

9x flessen cola gedronken
5x pakken chocomel
12x zakken chips
11x chocolade repen
2x pepermunt rollen
1x snoep mix
3x zakken auto drop
1x mac drive
1x chinees
en sommige dagen gewoon niks gegeten of gedronken.

Ik dacht dat het wel mee viel maar nu ik eraan terug denk is het wel duidelijk waarom ik me zo raar voel.

Oh en de therapie conclusie is dat ik BDD heb + een vrouwen fobie.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_159216395
Maar inderdaad, gebrek aan intimiteit valt niet te compenseren. Ja ik heb mijn libido helemaal gereduceerd tot niet bestaand maar dat creëert weer nieuwe problemen.

Maar ik leef nu 13 jaar op mezelf en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik onaantrekkelijk ben en ook geen leuk persoon ben.

Het valt me op dit moment nogal zwaar dat ik echt alleen ben. Geen familie of vrienden en natuurlijk een enkele vorm van vrouwelijke contacten (kom sowieso nooit de vleeskeuring door).

Maar zoals altijd red ik mij hier wel weer uit en gaat het over een tijdje wel weer minder slecht.

Ik reageer over een maandje wel weer. Voor nu wil ik niks anders dan slapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Deluzion- op 18-01-2016 23:04:55 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:59:55 #42
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159277476
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar inderdaad, gebrek aan intimiteit valt niet te compenseren. Ja ik heb mijn libido helemaal gereduceerd tot niet bestaand maar dat creëert weer nieuwe problemen.

Maar ik leef nu 13 jaar op mezelf en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik onaantrekkelijk ben en ook geen leuk persoon ben.

Het valt me op dit moment nogal zwaar dat ik echt alleen ben. Geen familie of vrienden en natuurlijk een enkele vorm van vrouwelijke contacten (kom sowieso nooit de vleeskeuring door).

Maar zoals altijd red ik mij hier wel weer uit en gaat het over een tijdje wel weer minder slecht.

Ik reageer over een maandje wel weer. Voor nu wil ik niks anders dan slapen.
Is een kat of hond (of ander huisdier) misschien een optie voor jou?
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:37:20 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159282519
tot over een maand dan, of niet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159786642
Zoiets ja. Maar ondertussen ben ik altijd maagd en 31 :( en ben ik niet gewild :( Hoe kan je ooit gaan daten als je nooit de vleeskeuring door komt :(
Jezus wat moet het leven toch eenvoudig zijn als je er leuk uitziet en mensen je leuk vinden.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_159787273
Heeft ook te maken met uitstraling. Als je er uit ziet als een fotomodel maar je bent strontchagrijnig en arrogant dan maakt dat je niet bepaald aantrekkelijk. Als je daarentegen geen fotomodel bent, maar wel aardig bent voor mensen en oprechte interesse toont is dat al een stuk aantrekkelijker. Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar degene die weliswaar geen fotomodel is, maar wel aardig en oprecht.

Hoe staat het met je therapie? Neem aan dat je nog wel bezig bent?
pi_159790362
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef DoubleDip het volgende:
Heeft ook te maken met uitstraling. Als je er uit ziet als een fotomodel maar je bent strontchagrijnig en arrogant dan maakt dat je niet bepaald aantrekkelijk. Als je daarentegen geen fotomodel bent, maar wel aardig bent voor mensen en oprechte interesse toont is dat al een stuk aantrekkelijker. Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar degene die weliswaar geen fotomodel is, maar wel aardig en oprecht.

Hoe staat het met je therapie? Neem aan dat je nog wel bezig bent?
Nee dat is al voorbij... Heeft 4 maanden geduurd. Het waren allemaal fantastische mensen en ik heb weer iets meer vertrouwen terug in de mensheid gekregen en ik heb met de meeste ook nog contact.
Maar verder is er niet zoveel veranderd. Nog steeds heb ik het idee dat het bij hen vooral in hun hoofd zit omdat ze allemaal relaties hebben en zo en er gewoon goed uitzien. En bij mij dat het van 2 kanten komt, zowel ikzelf als alle andere mensen dat vinden. En helaas heb ik teveel bewijs en maak ik nooit de andere kant mee.
Mja de therapeuten zeiden wel dat ik niet alles ingebeeld heb.

Ik ben juist het compleet tegenovergestelde van arrogant. Ja misschien wel eigenwijs dat wel. Maar ik ben vooral onzichtbaar.

Maar zoals Schenkstroop ooit zei " van een mooi innerlijk raak ik niet opgewonden" Nou dat maak ik sowieso altijd mee... dat ze me hoogstens aardig vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 09-02-2016 21:13:16 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_159790547
Ik ben te onaantrekkelijk voor vrouwen, is het dan zo gek dat ik omdat er nooit iets veranderd dan aan plastisch chirurgie denk? Want ik zie op deze manier niets veranderen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:37:41 #48
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_159791534
Ik snap wel wat je bedoelt met dat je jezelf onaantrekkelijk vind, ik heb het zelf ook jaren gehad. Was ook geobsedeerd destijds door m'n huid en haar, alles moest perfect zitten. Ook had ik hele erge acne en andere infecties in m'n gezicht, open wonden, bloed constant, was één van de moeilijkste periodes uit m'n leven. Later (nu 23) allemaal goed gekomen en op wat onzuiverheden die ik nog heb bij het opstaan heb ik nergens meer last van, jojobaolie doet wonderen. Werk gewoon aan jezelf men! Heb ik zelf ook heel veel gedaan de afgelopen paar jaar en dat heeft heel veel geholpen, geen onzekerheden meer en geen constante fixatie meer op m'n uiterlijk. Investeer meer in zelfontwikkeling en als je je van binnen beter gaat voelen dan straal je dat automatisch ook weer uit naar buiten.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_159791831
Ik zat gister op de fiets en ik reed voorbij zo'n meneer met een scootmobiel.een meneer met (ik vermoed) een verstandelijke handicap, kwijl hing uit zijn mond.

Ik denk bij mezelf waar ken ik deze man nou van hij komt me zo bekend voor. En ja hoor jaren terug had ik hem met zijn vriendinnetje zien zoenen bij het busstation. De reden dat ik dit nog weet is omdat het zo smerig was om aan te zien. Allebei onder zijn kwijl Enzo.

Maar goed moraal van het verhaal, beide waren niet om aan te zien. Toch leken ze het heel leuk met elkaar te hebben.
Die dag leerde ik het maakt niet uit hoe lelijk je bent, er is altijd iemand net zo lelijk als jij :)
pi_159794176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:43 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik zat gister op de fiets en ik reed voorbij zo'n meneer met een scootmobiel.een meneer met (ik vermoed) een verstandelijke handicap, kwijl hing uit zijn mond.

Ik denk bij mezelf waar ken ik deze man nou van hij komt me zo bekend voor. En ja hoor jaren terug had ik hem met zijn vriendinnetje zien zoenen bij het busstation. De reden dat ik dit nog weet is omdat het zo smerig was om aan te zien. Allebei onder zijn kwijl Enzo.

Maar goed moraal van het verhaal, beide waren niet om aan te zien. Toch leken ze het heel leuk met elkaar te hebben.
Die dag leerde ik het maakt niet uit hoe lelijk je bent, er is altijd iemand net zo lelijk als jij :)
Maar zoek je dan puur gelijkgestemden omdat je niet denkt beter te krijgen, of maak je wel degelijk kans bij de rest van Nederland maar heb je dat zelf niet door? Soort zoekt soort, maar als ik lelijk was zou ik niet met iemand daten die óók lelijk was want je moet altijd denken dat je beter verdiend toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')