abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157867850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bron?
Zwarte piet moet verdwijnen, dat is duidelijk.

Verder is het te verwachten dat volgend jaar scholen in het hele land het voorbeeld van Utrecht volgen. Dit kan zo niet langer. We staan voor schut met onze blackfacefeest.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:52:20 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157867865
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Verder is het te verwachten dat volgend jaar scholen in het hele land het voorbeeld van Utrecht volgen. Dit kan zo niet langer. We staan voor schut met onze blackfacefeest.
Jij bent geen bron.
pi_157868117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij bent geen bron.
Wat is jouw bron voor deze bewering?
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:00:20 #229
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_157868135
quote:

[..]

:')))
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_157870245
quote:

[..]

:') voor schut tegenover de Amerikanen bedoel je? Grappenmaker.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 22:08:19 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:18:46 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157870511
Ik weet niet hoor, maar ik heb al heel veel foto's van Sinterklaasintochten voorbij zien komen en overal lopen gewoon echte Zwarte Pieten, op z'n minst heel donkerbruin.
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:27:29 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157870791
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:19 schreef Falco het volgende:

Het is ook geen discussie meer aan het worden. Dit jaar zijn er weer procentueel meer mensen die het best vinden als Pieten veranderen qua uiterlijk.
Maar er was één forum dat dapper stand hield...!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157877868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik heb al heel veel foto's van Sinterklaasintochten voorbij zien komen en overal lopen gewoon echte Zwarte Pieten, op z'n minst heel donkerbruin.
Natuurlijk. dat is een proces. Grote bedrijven zijn wat dat betreft vrij makkelijk te beïnvloeden, dat zie je aan de HEMA's en Albert Heijns van deze wereld. Grote organisaties zijn ook wel te beïnvloeden, maar dat heeft meer tijd nodig, zie Amsterdam waar er jaarlijks steeds meer Zwarte Pieten verdwijnen. De lokale initiatieven zijn lastiger inderdaad. Daar zullen we onze best voor moeten blijven doen.
pi_157878158
quote:
en in winkels zie je onze zwarte vrind ook nog zeer vaak O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157878234
In mijn dorpje geven ze echt geen vliegende fuck om de racistische simpletons die van ZP af willen. Overal achter de raampjes zie je de oldskool piet en toen de sint het dorp kwam bezoeken waren z'n pieten ook gewoon zwart, net als alle kindertjes die als piet verkleed waren. :P
Conscience do cost.
pi_157878247
quote:

[..]

3 weken lol met zwarte piet per jaar.....die vrouwen met een kopvot lopen dag in dag uit voor schut! Ga je daar dan druk om maken!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_157878276
quote:
Ja gelukkig maar, misschien wel omdat veel mensen al van te voren geinformeerd hebben bij de gemeente en hebben laten weten dat ze niet zouden komen als zp er niet bij is. Ik heb dat dus idd gedaan, want hier in DH gingen zulke vreemde verhalen de ronde.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_157878345
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn dochter is dus 3,5 jaar en geniet met volle teugen van Sinterklaas. Niets mis met een beetje spanning, heksen, toverstenen en witte wieven hoeven daar geen onderdeel van te zijn.

Daarnaast sla je de spijker op zijn kop dat niemand weet wat de NPO/het sinterklaasjournaal gaat doen. Das toch raar? Waarom moet dat een Cliffhanger zijn, het is toch geen GTST?
En geen sinterklaas te zien bij programma's zoals Sesamstraat...

Ik, als ouder, zie graag 1 verhaallijn, op elke zender een beetje van hetzelfde.
Geen witte pieten, zwarte pieten en gekleurde pieten, roetpieten en regenboogpieten, magische stenen en vervolgens op een andere zender weer wat anders. Onder het mom van hou het simpel, de kinderen zijn nog klein.
RTL had van te voren gezegd dat zwarte piet gewoon erin bleef, ik heb dat hele gedoe van de NPO niet aan gehad.
(Nietzsche)
pi_157878366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:50 schreef ems. het volgende:
In mijn dorpje geven ze echt geen vliegende fuck om de racistische simpletons die van ZP af willen. Overal achter de raampjes zie je de oldskool piet en toen de sint het dorp kwam bezoeken waren z'n pieten ook gewoon zwart, net als alle kindertjes die als piet verkleed waren. :P
Hier in Den Haag een hoop winkels met alleen sinterklaas, makkelijk om die dan voorbij te lopen.
(Nietzsche)
pi_157879916
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:50 schreef ems. het volgende:
Hier bij mijn (grote) werkgever in Utrecht nu ook alleen maar Zwarte Pieten bij het feest voor kinderen van werknemers.
pi_157879967
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Nee hoor, we willen Piet niet verbieden!"

Je hoort het de antipieten nog roepen. Droeftoeters.
Treurige is nog dat het vooral dan weer blanken zijn die compleet doorschieten in hun policor weg-met-ons gedrag. Roetpieten zijn voor die Gario-types volgens mij prima, blanken moeten er dan weer minions van maken.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:02:10 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_157880093
Roetpieten worden langzaam doorgevoerd in het sinterklaas journaal. Geen oorbellen en kettingen meer. Ik gok zo dat we in het journaal net zoals in de club van sinterklaas binnenkort ook meer verschillende pruiken zullen zien. Nog een paar jaar en dan zijn de rode lippen weg en tegen die tijd verwacht ik dat het vooral nog zwarte vegen pieten zullen zijn. Van mij had het sneller gemogen, maar schijnbaar hebben veel mensen moeite met verandering. Het is in ieder geval duidelijk voor een ieder met een heldere blik wat de toekomst gaat zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_157880191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:02 schreef speknek het volgende:
Roetpieten worden langzaam doorgevoerd in het sinterklaas journaal. Geen oorbellen en kettingen meer. Ik gok zo dat we in het journaal net zoals in de club van sinterklaas binnenkort ook meer verschillende pruiken zullen zien. Nog een paar jaar en dan zijn de rode lippen weg en tegen die tijd verwacht ik dat het vooral nog zwarte vegen pieten zullen zijn. Van mij had het sneller gemogen, maar schijnbaar hebben veel mensen moeite met verandering. Het is in ieder geval duidelijk voor een ieder met een heldere blik wat de toekomst gaat zijn.
Ik hou niet van halve maatregelen. Laten we dan ook gelijk alle historische gebouwen die met VOC-bloedgeld gefinancierd zijn afbreken, herstelbetalingen doen, foute schilderijen verbranden en in schoolboeken vermelden wat voor racistisch kutland Nederland is.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:38:00 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_157880594
Hmnee dat slaat niet echt ergens op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_157880819
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:38 schreef speknek het volgende:
Hmnee dat slaat niet echt ergens op.
Jij denkt dat die Zwarte-Piet-haters stoppen wanneer Piet wit groen of geel is?
Waarom heb je wel begrip voor ze als ze willen dat Piet niet meer zwart mag zijn en waarom heb je geen begrip voor ze als ze bijvoorbeeld willen dat het Paleis op de Dam afgebroken wordt omdat het over de rug van slaven gebouwd is? Het gaat toch om de pijn die ze voelen?
pi_157881027
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is ook geen discussie meer aan het worden. Dit jaar zijn er weer procentueel meer mensen die het best vinden als Pieten veranderen qua uiterlijk.
Aan de polls van rtl was dit niet te zien. Dus waar haal je die onzin vandaan? Dit jaar ook weer 85%, ongeveer hetzelfde als vorig jaar.

Gebaseerd waarop dus?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157881086
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom heb je wel begrip voor ze als ze willen dat Piet niet meer zwart mag zijn en waarom heb je geen begrip voor ze als ze bijvoorbeeld willen dat het Paleis op de Dam afgebroken wordt omdat het over de rug van slaven gebouwd is? Het gaat toch om de pijn die ze voelen?
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157881175
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:')
Ik en de overgrote meerderheid heeft Piet nooit als slaaf gezien, als kind niet en als volwassene niet. Blijkbaar moeten we rekening houden met die 5% die dat anders ziet. Waarom wel rekening houden met hun gevoelens over dit onderwerp en geen rekening houden met hun gevoelens als ze met nieuwe eisen komen?
pi_157881270
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Natuurlijk. dat is een proces. Grote bedrijven zijn wat dat betreft vrij makkelijk te beïnvloeden, dat zie je aan de HEMA's en Albert Heijns van deze wereld. Grote organisaties zijn ook wel te beïnvloeden, maar dat heeft meer tijd nodig, zie Amsterdam waar er jaarlijks steeds meer Zwarte Pieten verdwijnen. De lokale initiatieven zijn lastiger inderdaad. Daar zullen we onze best voor moeten blijven doen.
Activist Ceberut die zijn best doet om lokale Zwarte Piet-initiatieven te veranderen.

Trouwens beste Neder-Turk, onze best is niet al te best Nederlands. Maak er maar ''zullen we ons (uiterste) best voor doen'' van.
  zaterdag 28 november 2015 @ 16:24:00 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_157881442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gedane zaken nemen geen keer. Maar dat we ooit slaven hebben verhandeld legitimeert niet het nu nog steeds te doen.
(waarmee ik niet zeg dat zwarte piet een slaaf is/was, maar middels een analogie alleen aan wil geven dat je argument niet klopt, de slavernij was in het verleden, zwarte piet is nu)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')