Dit geweld tegen geweld is een vicieuze cirkel waar je alleen uit komt doordat één van de partijen geen geweld meer kán gebruiken omdat ze dood is.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik weet wel dat het niet werkt. Kijk naar de huidige terrositen ze doen terroristische aanslagen met de mededeling dat de bombardementen moeten stoppen. Wat is het resultaat de bombardementen intensiveren. Wij zijn IS gaan bombarderen omdat er geweld gepleegd werd tegen westerse gijzelaars en vele groepen in het gebied rondom irak. Resultaat nog meer geweld....
Ik weet geen oplossing maar maar weet wel dat "meer geweld" nooit "minder geweld" is.
Het gaat dus om een religie die mensen gemakkelijk gek kan maken. Want het komt veel te vaak voor om nog van toeval te kunnen spreken.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Andere quote uit het stuk:
Allam, the restaurant health inspector from Montreuil, lamented the fact that the killings were labelled “an Islamist act.” He added, “It’s very, very serious to say that, because it implicates a religion in murderous acts.” If a blond man killed cartoonists for caricaturing blonds, he argued, people would call him crazy. “And a guy who kills people in the name of religion is a crazy man.”
De nazi's hadden nooit hun buurlanden moeten aanvallen.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Precies. De Amerikanen en Canadezen hadden ook nooit Nazi-Duitsland moeten aanvallen.
Jij slaat de spijker(broek) op zijn kop. Dit werkt actie > reactie alleen maar in de hand.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit geweld tegen geweld is een vicieuze cirkel waar je alleen uit komt doordat één van de partijen geen geweld meer kán gebruiken omdat ze dood is.
Of als beide/alle partijen stoppen met geweld te gebruiken.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit geweld tegen geweld is een vicieuze cirkel waar je alleen uit komt doordat één van de partijen geen geweld meer kán gebruiken omdat ze dood is.
Ja IS had nooit moeten beginnen met Europa aanvallen en minderheden uitmoorden in Syrië en Irak.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De nazi's hadden nooit hun buurlanden moeten aanvallen.
ولكن عبارة " الإسلامية " و "إسلامي " ليست هي نفسها ، و السماح ل تمييز سياسي حاسم ل يتم بين المؤمنين العاديين و المنظرين - التمييز الذي يحمي المسلمين من أن تتساوى مع الجهاديين . ومع ذلك، فقد تفاقمت وازدادت الجرح الإقصاء في مسلمي فرنسا لفترة طويلة أن موضوع الإرهاب الإسلامي هو حساسة جدا للمس تقريبا . سوف محادثة صادقة عن ذلك يتطلب درجة من الثقة التي بالكاد موجود .quote:Op woensdag 18 november 2015 16:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat alle moslims dit begrijpen.
Het is een medium, net zoals een ideologie dat zou zijn. Er is veel boosheid onder de moslims daar. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat ze het gevoel hebben minder kansen te hebben, als een soort tweederangsburgers, dan met religie. Ze zijn ook veelal geboren in Frankrijk, voelen zich Frans, maar worden niet hetzelfde behandeld. Die boosheid, zoals ook beschreven in het artikel, maakt ze gevoelig voor invloeden van buitenaf. Imams, verkeerde personen in de gevangenis, online contact... het is een pad van onvrede naar radicalisering. Dat is wat ik er vooral uit haal.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat dus om een religie die mensen gemakkelijk gek kan maken. Want het komt veel te vaak voor om nog van toeval te kunnen spreken.
hij zei Moslims, niet Arabieren.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ولكن عبارة " الإسلامية " و "إسلامي " ليست هي نفسها ، و السماح ل تمييز سياسي حاسم ل يتم بين المؤمنين العاديين و المنظرين - التمييز الذي يحمي المسلمين من أن تتساوى مع الجهاديين . ومع ذلك، فقد تفاقمت وازدادت الجرح الإقصاء في مسلمي فرنسا لفترة طويلة أن موضوع الإرهاب الإسلامي هو حساسة جدا للمس تقريبا . سوف محادثة صادقة عن ذلك يتطلب درجة من الثقة التي بالكاد موجود .
Zo beter?
Wat heeft dat te maken met de positie van Canada toentertijd? Bovendien: IS had nooit Frankrijk mogen aanvallen.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De nazi's hadden nooit hun buurlanden moeten aanvallen.
Samengevat: het is de schuld van het westen, niet van een religie die blijkbaar een voedingsbodem is voor extremisme.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een medium, net zoals een ideologie dat zou zijn. Er is veel boosheid onder de moslims daar. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat ze het gevoel hebben minder kansen te hebben, als een soort tweederangsburgers, dan met religie. Ze zijn ook veelal geboren in Frankrijk, voelen zich Frans, maar worden niet hetzelfde behandeld. Die boosheid, zoals ook beschreven in het artikel, maakt ze gevoelig voor invloeden van buitenaf. Imams, verkeerde personen in de gevangenis, online contact... het is een pad van onvrede naar radicalisering. Dat is wat ik er vooral uit haal.
Ik gaf alleen aan dat ik het gegeven grappig vind dat mensen vaak precies dezelfde daden gebruiken om diezelfde daden aan te pakken. Als de buurman de muziek hard zet dan zal ik hem een poepie laten ruiken en mijn muziek nog harder zetten!quote:Op woensdag 18 november 2015 16:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja IS had nooit moeten beginnen met Europa aanvallen.
Nog meer goede suggesties captain hindsight?
Ik snap je heel goed. Maar met IS hebben we geen keuze. Die moeten gewoon uitgemoord en vernietigd worden.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik gaf alleen aan dat ik het gegeven grappig vind dat mensen vaak precies dezelfde daden gebruiken om diezelfde daden aan te pakken. Als de buurman de muziek hard zet dan zal ik hem een poepie laten ruiken en mijn muziek nog harder zetten!
Dus capituleren voor terroristen werkt?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Spanje reageerde toch totaal niet na de aanslagen in Madrid? Daarna volgens mij niks meer gebeurd in Spanje door moslims.
Het is wel een beetje een primitieve reactie ja. Wij worden aangevallen, direct de volgende dag een paar bommen terugwerpen. Maarja, ik denk dat het lastig is om zoiets niet te doen en vraag me af hoe je deze situatie wel aanpakt. Het is in ieder geval zeker dat IS niet openstaat voor dialoog of vredesonderhandelingen.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik gaf alleen aan dat ik het gegeven grappig vind dat mensen vaak precies dezelfde daden gebruiken om diezelfde daden aan te pakken. Als de buurman de muziek hard zet dan zal ik hem een poepie laten ruiken en mijn muziek nog harder zetten!
Weetjewat? Ga jij lekker in Raqqa thee drinken en proberen iemand te vinden die je hoofd er niet af wil snijden. Dan weten wij weer wat beter waarom soms geweld de enige oplossing is.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijf het een grappig gegeven vinden dat zo veel mensen geweld willen oplossen met nog meer geweld. Aan beide kanten in dit verhaal. Beetje het equivalent van geluidsoverlast met veel lawaai oplossen.
Oog om oog....quote:Op woensdag 18 november 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom kiezen ze het communisme dan niet als oplossing? Dat lijkt mij een meer potent middel om klassenverschillen te overbruggen dan religie.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een medium, net zoals een ideologie dat zou zijn. Er is veel boosheid onder de moslims daar. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat ze het gevoel hebben minder kansen te hebben, als een soort tweederangsburgers, dan met religie. Ze zijn ook veelal geboren in Frankrijk, voelen zich Frans, maar worden niet hetzelfde behandeld. Die boosheid, zoals ook beschreven in het artikel, maakt ze gevoelig voor invloeden van buitenaf. Imams, verkeerde personen in de gevangenis, online contact... het is een pad van onvrede naar radicalisering. Dat is wat ik er vooral uit haal.
het heeft er mee te maken dat er nu verschrikkelijk veel mensen ontzet zijn omdat er mensen vermoord zijn (terecht) maar dat vele mensen als oplossing hiervoor zien nog meer mensen vermoorden dat vind ik een "grappige" paradox.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de positie van Canada toentertijd? Bovendien: IS had nooit Frankrijk mogen aanvallen.
Boosheid en en onvrede en het vermoorden van mensen vanwege je religie daar zit bij mij helemaal geen schakel tussen. Dat zijn gewoon 2 totaal gescheiden zaken.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |