Jij, want het is 'gebeurd'.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:44 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
Vanochtend reed ik richting het werk op de snelweg.
Ik rij zelf zo'n (ooit) belastingvrije auto dus die heeft een acceleratie van 0 naar 100 in een krappe week.
Anyways achter mij reed een net zo rappe(/trage) Citroen C1.
Ik reed op de linkerbaan, vanwege de drukte en vanwege de regelmatige vrachtwagen op de rechterbaan.
Zo'n trage auto dan weer op de linkerbaan krijgen duurt gewoon eeuwenvanwege de sliert van auto's op de linkerbaan.
Nu was het zo dat niemand voor mij eigenlijk naar rechts ging.
Achter mij is een ander verhaal.
De Citroen ging naar rechts (tussen 2 vrachtwagens waar een gat zat van zo'n 200 meter).
Ik merkte al meteen dat hij snode plannen had want hij ging proberen mij rechts in te halen.
Ik had het idee dat hij hem er voor zou gooien dus ik ging wat dichter op mijn voorganger rijden (normaal gesproken houd ik een gat aan omdat ze al eens 2x achterop mij hebben gezeten en ik sindsdien wat extra remweg/anticipatie wil hebben).
De C1 moest voor onverrichte zaken terug achter mij invoegen.
Ongeduldig dat de C1 was probeerde hij het 5km later weer eens.
En zo geschiedde hetzelfde riedeltje.
Met alleen 1 groot verschil...
Mijn motorkap zat nog ter hoogte van zijn deur/achterwielen (het is een klein autootje) en meneer wilde op dat punt voor mij invoegen.
Dat ging dus eigenlijk niet want ik zat er nog en in het gat wat tussen mij en mijn voorganger zat paste hij niet (al was hij mij helemaal voorbij gereden).
Ik heb dus moeten remmen en uit moeten wijken (sturen) om een ongeluk te voorkomen, anders haakten we zeker in elkaar.
Nu vertel ik dit net aan een collega en die zegt als ik niet had geremd en had uitgeweken en er dus een ongeluk was geweest ik fout was geweest want ik kwam achterop.
Maar ik zat er niet achter, ik zat er naast.
Als er een ongeluk was gebeurt wie zat er fout?
Zonder geldige reden. Als iemand dat op een dashcam heeft vastgelegd had je echt wel wat uit te leggen gehad bij de politie.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:00 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
Het gat dicht rijden noem ik geen gevaarlijke stunt je rijd gewoon (in de praktijk) net iets dichterbij en 10 seconde later weer wat verder af (jojo effect).
Het is niet zo dat ik als een malle mn gas in trapte maar gewoon net iets meer om dichterbij bij mijn voorganger te komen.
Uit de OP maak ik op dat het vertraagd verkeer was. Dan mag je elkaar rechts voorbij als jouw baan sneller gaat. Op de linkerbaan dan naar voren rijden ' want ik wou niet dat hij voor me invoegde' is apenrotsgedrag, veroorzaakt, vermoed ik, uit de frustratie door het rijden in een eens belastingvrije auto met een acceleratie van een week. Even laten zien wie toch 'the man' is, ondanks de Toyota Aygo onder zijn kont.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:12 schreef r_one het volgende:
C1 zou fout zitten, ongedeelde schuld. Je collega heeft het mis. Want rechts inhalen en snijden.
Asociaal is het wel.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:00 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
Het gat dicht rijden noem ik geen gevaarlijke stunt je rijd gewoon (in de praktijk) net iets dichterbij en 10 seconde later weer wat verder af (jojo effect).
Het is niet zo dat ik als een malle mn gas in trapte maar gewoon net iets meer om dichterbij bij mijn voorganger te komen.
Maar rechts was niet de baan van de C1. Om jezelf te citeren: als iemand de rechtsinhaalactie heeft vastgelegd op dashcam, heeft ie heel wat uit te leggen.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat het vertraagd verkeer was. Dan mag je elkaar rechts voorbij als jouw baan sneller gaat. Op de linkerbaan dan naar voren rijden ' want ik wou niet dat hij voor me invoegde' is apenrotsgedrag, veroorzaakt, vermoed ik, uit de frustratie door het rijden in een eens belastingvrije auto met een acceleratie van een week. Even laten zien wie toch 'the man' is, ondanks de Toyota Aygo onder zijn kont.
Nee was geen vertraagd verkeer enkel druk.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat het vertraagd verkeer was. Dan mag je elkaar rechts voorbij als jouw baan sneller gaat. Op de linkerbaan dan naar voren rijden ' want ik wou niet dat hij voor me invoegde' is apenrotsgedrag, veroorzaakt, vermoed ik, uit de frustratie door het rijden in een eens belastingvrije auto met een acceleratie van een week. Even laten zien wie toch 'the man' is, ondanks de Toyota Aygo onder zijn kont.
Dan is je actie helemaal van een niveau 'moron'. Wie gaat er met 100+ nou extra dicht op zijn voorganger zitten, alleen om een andere moron er niet tussen te laten? Met zulke drukte kun je onverwachte remacties krijgen en dan zit jij halverwege een trailer voordat je zelfs het rempedaal gevonden hebt.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:22 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Nee was geen vertraagd verkeer enkel druk.
Er werd gewoon 100+ gereden.
Dit snap ik dus ook niet. Beetje gaatjes dichtrijden om anderen te klieren. Leven, laten leven.quote:
Pardon?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:27 schreef LompeHork het volgende:
In principe zitten jullie allebei natuurlijk gewoon fout. Hij door het rechts inhalen en het niet kijken bij het links weer invoegen en jij door het dicht rijden op je voorganger en het niet verlenen van voorrang.
Jij hebt altijd 2 seconden afstand?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan is je actie helemaal van een niveau 'moron'. Wie gaat er met 100+ nou extra dicht op zijn voorganger zitten, alleen om een andere moron er niet tussen te laten? Met zulke drukte kun je onverwachte remacties krijgen en dan zit jij halverwege een trailer voordat je zelfs het rempedaal gevonden hebt.
Hou gewoon wat meer rechts! Mensen die onnodig links rijden zijn vreselijk irritant, houden het verkeer onnodig op en verdienen het derhalve om rechts gepasseerd te worden.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:22 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Nee was geen vertraagd verkeer enkel druk.
Er werd gewoon 100+ gereden.
Hij had ook gewoon achter mij kunnen blijven en als hij graag naar rechts wil daar moeten blijven en niet rechts inhalen en mij snijden.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit snap ik dus ook niet. Beetje gaatjes dichtrijden om anderen te klieren. Leven, laten leven.
Er was geen plek om rechts te rijden en met de linkerbaan qua snelheid mee te gaan.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hou gewoon wat meer rechts! Mensen die onnodig links rijden zijn vreselijk irritant, houden het verkeer onnodig op en verdienen het derhalve om rechts gepasseerd te worden.
Blijkbaar rijdt jij onnodig links. Terecht dat iemand anders jou daarop wijst door rechts in te halen. Kinderachtig van jou om je fout niet gewoon toe te geven.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:30 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon achter mij kunnen blijven en als hij graag naar rechts wil daar moeten blijven en niet rechts inhalen en mij snijden.
Toch knap dat een auto als een C1 er dan bijna rechts voorbij komt. En dan nog, waarom maak je dan het leven van je medeweggebruiker zo moeilijk?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:30 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Er was geen plek om rechts te rijden en met de linkerbaan qua snelheid mee te gaan.
En de rest daarvoor ook.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Blijkbaar rijdt jij onnodig links. Terecht dat iemand anders jou daarop wijst door rechts in te halen. Kinderachtig van jou om je fout niet gewoon toe te geven.
ja hij zal volle gas zijn gegaan gok ik anders lukt hem dat niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Toch knap dat een auto als een C1 er dan bijna rechts voorbij komt. En dan nog, waarom maak je dan het leven van je medeweggebruiker zo moeilijk?
Jij bent zo'n moraalridder die overal en altijd 2 seconden afstand houdt?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar zij doen het ooohoook!!! Boehoe.
Hoe oud ben je?
Wat een infantiele reactie. De opmerking is legitiem: als TS onnodig links zou rijden, zou dat gelden voor al het verkeer op de linkerbaan. Wat natuurlijk niet zo is.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar zij doen het ooohoook!!! Boehoe.
Hoe oud ben je?
Nee, juist totaal niet. Ik zou de C1 kunnen zijn. Ik heb namelijk een vreselijke hekel aan mensen die onnodig links/op de middelste baan blijven kleven. Verkeersregels schrijven voor dat je zoveel mogelijk rechts dient te houden/rijden op de weg.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:38 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Jij bent zo'n moraalridder die overal en altijd 2 seconden afstand houdt?
De C1 zal gestraft worden mits hij geen getuigen kan oproepen die verklaren dat jij willens en wetens het gat kleiner maakt.quote:De vraag in de OP, wie is er schuldig bij een ongeluk.
Een gat van 200 meter kan je best eventjes gebruiken, ook als het gat soms wat groter en soms wat kleiner wordt.quote:Beantwoord die maar eens (voor zover de C1 weet, reed ik gewoon met het verkeer mee en ja gaten jojo'en als je op de weg zit dan weet je dat, daar hoeft een C1 niet op deze manier van te profiteren).
Er zijn hordes mensen in Nederland die niet weten dat er ook een rechterrijstrook bestaat.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:38 schreef r_one het volgende:
[..]
als TS onnodig links zou rijden, zou dat gelden voor al het verkeer op de linkerbaan. Wat natuurlijk niet zo is.
Dat is niet het joho'ende gat waar TS het over heeft.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een gat van 200 meter kan je best eventjes gebruiken, ook als het gat soms wat groter en soms wat kleiner wordt.
Ja en? Wat heeft dat met deze situatie te maken? Maakt dat TS lid van die horde?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er zijn hordes mensen in Nederland die niet weten dat er ook een rechterrijstrook bestaat.
Dat kan ik nergens uit opmaken.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet het joho'ende gat waar TS het over heeft.
Zoals hij zijn verhaal omschrijft wel want de C1 krijgt tot 2 keer toe de mogelijkheid een poging te wagen. De eerste keer rijdt hij bewust het gaatje dicht en de tweede keer zal hij dat onbewust ook wel gedaan hebben.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en? Wat heeft dat met deze situatie te maken? Maakt dat TS lid van die horde?
Post #18quote:Op woensdag 18 november 2015 08:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat kan ik nergens uit opmaken.
[..]
Zoals hij zijn verhaal omschrijft wel want de C1 krijgt tot 2 keer toe de mogelijkheid een poging te wagen. De eerste keer rijdt hij bewust het gaatje dicht en de tweede keer zal hij dat onbewust ook wel gedaan hebben.
Als mensen dat willen doen, laat ze dan. Ik snap niet dat je dan eigen rechter gaat spelen.
Normaal gesproken laat ik een groot gat vallen omdat ik afstand wil bewaren.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat kan ik nergens uit opmaken.
[..]
Zoals hij zijn verhaal omschrijft wel want de C1 krijgt tot 2 keer toe de mogelijkheid een poging te wagen. De eerste keer rijdt hij bewust het gaatje dicht en de tweede keer zal hij dat onbewust ook wel gedaan hebben.
Als mensen dat willen doen, laat ze dan. Ik snap niet dat je dan eigen rechter gaat spelen.
Waarom dan dit topic maken?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:55 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Normaal gesproken laat ik een groot gat vallen omdat ik afstand wil bewaren.
Ze zijn al 2x achterin mij geklapt omdat ze geen afstand hielden.
Door een groter gat te maken dan de meeste mensen doen creëer ik een extra buffer mocht er opeens spontaan geremd moeten worden.
Hierdoor hou ik een groter gat.
Een gefrustreerde C1 bestuurder kan dan denken dat ik loop te slapen en die 4 seconden winnen door mij voorbij te stuiven en in dat gat te gaan rijden.
Ik creëer dat gat voor mijn eigen veiligheid (en ja dat is vaak 2 seconden en ja als je 100+ rijdt is dat een flink gat).
Door dit soort bestuurders (zoals de C1) profiteren van de ruimte die er eigenlijk niet is.
Die afstand is die 2 seconden voor de veiligheid.
Ze horen niet rechts in te halen door in die marge van veiligheid te gaan zitten.
Ja ik rij dat gat dan dicht omdat ik geen zin heb als iedereen dat gaat lopen doen (en nee ik rij niet onnodig links) om telkens weer een gat te laten vallen.
In de spits houdt bijna niemand een gat aan van 2 seconden.
Dat is gewoon ruim 60 meter!
Dus die C1 had daar niet moeten zitten want hij haalde rechts in plus er was geen ruimte voor hem!
Ik wil graag weten wie er schuldig zou zijn geweest als ik niet geremd had en niet had uitgeweken.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Waarom dan dit topic maken?
TS heeft een juridische vraag en wil die graag beantwoord zien. Het was niet hij die het topic richting moraliteit stuurde.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Waarom dan dit topic maken?
maar mijn gevoel zegt de C1.quote:
M.A.W. Je kan niet vooruit kijken en/of anticiperen?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:55 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Normaal gesproken laat ik een groot gat vallen omdat ik afstand wil bewaren.
Ze zijn al 2x achterin mij geklapt omdat ze geen afstand hielden.
Door een groter gat te maken dan de meeste mensen doen creëer ik een extra buffer mocht er opeens spontaan geremd moeten worden.
Tijd is geld.quote:Hierdoor hou ik een groter gat.
Een gefrustreerde C1 bestuurder kan dan denken dat ik loop te slapen en die 4 seconden winnen door mij voorbij te stuiven en in dat gat te gaan rijden.
Nee, evenmin hoor jij voor eigen rechter te spelen door gas bij te geven. Uiterst kinderachtig.quote:Ik creëer dat gat voor mijn eigen veiligheid (en ja dat is vaak 2 seconden en ja als je 100+ rijdt is dat een flink gat).
Door dit soort bestuurders (zoals de C1) profiteren van de ruimte die er eigenlijk niet is.
Die afstand is die 2 seconden voor de veiligheid.
Ze horen niet rechts in te halen door in die marge van veiligheid te gaan zitten.
Als je een gat moet dichtrijden blijkbaar wel.quote:Ja ik rij dat gat dan dicht omdat ik geen zin heb als iedereen dat gaat lopen doen (en nee ik rij niet onnodig links)
Dit hebben we eerder besproken.quote:om telkens weer een gat te laten vallen.
In de spits houdt bijna niemand een gat aan van 2 seconden.
Dat is gewoon ruim 60 meter!
Dus die C1 had daar niet moeten zitten want hij haalde rechts in plus er was geen ruimte voor hem!
quote:Op woensdag 18 november 2015 09:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee, evenmin hoor jij voor eigen rechter te spelen door gas bij te geven. Uiterst kinderachtig.
quote:Op woensdag 18 november 2015 08:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar zij doen het ooohoook!!! Boehoe.
Hoe oud ben je?
Ik kan me zo voorstellen dat TS zijn voorligger ook wel voorbij wilde. En die bestuurder zijn voorligger ook wel. Laten we voortaan allemaal rechts gaan inhalen en rekenen op de goedwillendheid van je voorligger dat ie je er wel even weer voorlaat. Daar is iedereen bij gebaatquote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef noutie het volgende:
Als je hem nou gewoon voorbij laat, dan is het hele conflict niet nodig. Zodra er rechts zo'n groot gat is dat hij er voorbij kan, dan kan je zelf ook naar rechts.
Waarom houd je niet gewoon in als je ziet dat hij ervoor wil? Leven en laten leven.
*gaap* de reactie waarvan je wist die komen zou.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan is je actie helemaal van een niveau 'moron'. Wie gaat er met 100+ nou extra dicht op zijn voorganger zitten, alleen om een andere moron er niet tussen te laten? Met zulke drukte kun je onverwachte remacties krijgen en dan zit jij halverwege een trailer voordat je zelfs het rempedaal gevonden hebt.
quote:Op woensdag 18 november 2015 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan is je actie helemaal van een niveau 'moron'. Wie gaat er met 100+ nou extra dicht op zijn voorganger zitten, alleen om een andere moron er niet tussen te laten? Met zulke drukte kun je onverwachte remacties krijgen en dan zit jij halverwege een trailer voordat je zelfs het rempedaal gevonden hebt.
Je bedoelt die van de niet gefrustreerde weg-gebruiker?quote:Op woensdag 18 november 2015 10:07 schreef spierbal het volgende:
[..]
*gaap* de reactie waarvan je wist die komen zou.
Meningen zijn verschillend, maar als er iemand voor rechter zal spelen zal jij altijd aan het kortste eind trekken.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:58 schreef Fuhrer_Sid het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wie er schuldig zou zijn geweest als ik niet geremd had en niet had uitgeweken.
De meningen zijn verschillend...
Nee hoor, gewoon naar rechts gaan. Dan kan hij er links voorbij. Idioten houd je toch. Gewoon laten passeren. Of je gaat het gevecht aan, dat gaat vaak genoeg mis en dan staat iedereen in de file.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat TS zijn voorligger ook wel voorbij wilde. En die bestuurder zijn voorligger ook wel. Laten we voortaan allemaal rechts gaan inhalen en rekenen op de goedwillendheid van je voorligger dat ie je er wel even weer voorlaat. Daar is iedereen bij gebaat
TS blijft op de linker strook kan ingehaald worden en gaat dan het gat dicht rijden. 5km (!) later zit hij nog steeds links en herhaalt het spel zich.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:18 schreef Martijn137 het volgende:
misschien moeten we het Ambertje90 ff vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |