abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2016 @ 18:10:53 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161706685
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Voor mij is het niet kapot. ^O^
Mooi zo laten, ik wil deze status quo niet veranderen, want dat gaat ten koste van mijzelf.
Ah, zo moet "ik zie geen probleem" vertaald worden.

Ik vind het een cynische en kortzichtige mening. In de praktijk heeft alles invloed op elkaar, en zijn de rijken in Brazilië niet het gelukkigst en meest positief.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161706852
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah, zo moet "ik zie geen probleem" vertaald worden.

Ik vind het een cynische en kortzichtige mening. In de praktijk heeft alles invloed op elkaar, en zijn de rijken in Brazilië niet het gelukkigst en meest positief.
Cynisch? Kortzichtig? Ben ik het niet mee eens. Ik draag belasting af, ik doneer, ik doe vrijwilligerswerk, etc. Ik doe voldoende, maar je moet bepaalde fundamenten die voor een stabiele samenleving zorgen niet veranderen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_161706882
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:57 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik heb het niet op al te veel sociale mobiliteit. Je moet niet iets proberen te repareren als het niet kapot is. Kijk, sommige mensen dragen verantwoording en de anderen moeten dan de stenen dragen.
Ook niet huilen als criminaliteit stijgt, niet iedereen staat namelijk te springen om jou wc schoon te schrobben of het privilege om jou vuilnis op te mogen ruimen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161706933
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:20 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ook niet huilen als criminaliteit stijgt, niet iedereen staat namelijk te springen om jou wc schoon te schrobben of het privilege om jou vuilnis op te mogen ruimen.
Zoals Durkheim al aangaf, een bepaald niveau van criminaliteit is functioneel binnen een maatschappij. Ik heb dus geen angst voor criminaliteit.
pi_161706950
Ik llop zelf ook tegen dit probleem aan. Ik had contact opgenomen met een HBO instelling, want mij werd verteld dat ik geen opleiding Bedrijfskunde MER kon volgen met enkel het behalen van een 21+ toets. Maar dat ik daarvoor ook drie certificaten nodig had(waaronder wiskunde en Nederlands) en om die te behalen moest ik via het volwassenenonderwijs eerst mijn mavo/havo/vwo diploma behalen. En elk certificaat duurt twee jaar, dus in totaal zes jaar.

Dus toen ik dat te horen kreeg, was ik 25 jaar. Dat zou betekenen dat als ik die certificaten heb behaald, en wordt toegelaten op het HBO en de opleiding met succes voltooi. Dat ik 35/36 ben, wie the fuck gaat er nou een 35/36 jarige aannemen zonder relevante werkervaring? Dus dan eindig ik als productiewerker met een HBO diploma en studieschuld. Wat heb ik daar nou aan?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161706976
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:22 schreef laforest het volgende:

[..]

Zoals Durkheim al aangaf, een bepaald niveau van criminaliteit is functioneel binnen een maatschappij. Ik heb dus geen angst voor criminaliteit.
Oh, dus als ze bij jou komen inbreken vind je het ook niet erg? Of als men denkt "goh, wat heeft laforest een mooie auto, laten we een pistool op zijn hoofd zetten en zijn auto pakken", ben je dan nog steeds onverschillig?
pi_161706996
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:24 schreef D1990 het volgende:

[..]

Oh, dus als ze bij jou komen inbreken vind je het ook niet erg? Of als men denkt "goh, wat heeft laforest een mooie auto, laten we een pistool op zijn hoofd zetten en zijn auto pakken", ben je dan nog steeds onverschillig?
Bij mij in de buurt is vrij weinig criminaliteit. :)
Daarnaast heb ik goed beveiliging en een goede verzekering.
  maandag 25 april 2016 @ 18:27:32 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161707026
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:22 schreef laforest het volgende:

[..]

Criminaliteit is sterk dalend nu de mensen die voor de voorbehoedsmiddelen algemeen beschikbaar kwamen abortus legaal en benzine ongelood werd er te oud voor worden.
https://en.m.wikipedia.or(...)ion_and_crime_effect
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 april 2016 @ 18:31:56 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161707125
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:19 schreef laforest het volgende:

[..]

Cynisch? Kortzichtig? Ben ik het niet mee eens. Ik draag belasting af, ik doneer, ik doe vrijwilligerswerk, etc. Ik doe voldoende, maar je moet bepaalde fundamenten die voor een stabiele samenleving zorgen niet veranderen.
De meest stabiele samenlevingen zijn geen ongelijke samenlevingen. Integendeel.

JS Mill heeft ook geschreven over het fenomeen van erfelijke macht. Dat dit juist niet stabiel is.

De recente crisis vormt concreet bewijs, en waar op de wereld dat het meest heeft toegeslagen. De schokken zijn niet overal even groot.

Wanneer was Nederland het meest stabiel? Het antwoord ligt voor de hand.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161707132
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Criminaliteit is sterk dalend nu de mensen die voor de voorbehoedsmiddelen algemeen beschikbaar kwamen abortus legaal en benzine ongelood werd er te oud voor worden.
https://en.m.wikipedia.or(...)ion_and_crime_effect
Een maatschappij zonder criminaliteit is niet goed, want dat kan betekenen dat er bijvoorbeeld onderdrukking is. Criminaliteit zorgt ervoor dat de normen en waarden van een maatschappij is stand worden gehouden, maar het zorgt er ook voor dat bepaalde dingen aan de kaak worden gesteld en criminalitiet dus voor sociale verandering zorgt.
pi_161707171
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De meest stabiele samenlevingen zijn geen ongelijke samenlevingen. Integendeel.

JS Mill heeft ook geschreven over het fenomeen van erfelijke macht. Dat dit juist niet stabiel is.

De recente crisis vormt concreet bewijs, en waar op de wereld dat het meest heeft toegeslagen.
Ja, Mill schreef wel meer, vaak ook vol met drogredeneringen (zoals in Utilitarianism)
De crisis was alleen een crisis voor mensen met weinig geld. :)
  maandag 25 april 2016 @ 18:38:06 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161707300
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, Mill schreef wel meer, vaak ook vol met drogredeneringen (zoals in Utilitarianism)
Wat de bulk van de samenleving vormt. Het onderwerp was stabiliteit van de samenleving.

Het is ook een crisis van Nederland en de aftakelende relevantie van Nederland. Dat raakt ook de geestdrift en status van de elite. Die zoals gezegd zonder uitzondering het meest tevreden, productief (en niet massamoordend destructief) zijn in relatief gelijke samenlevingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 april 2016 @ 18:38:44 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161707315
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:32 schreef laforest het volgende:

[..]

Een maatschappij zonder criminaliteit is niet goed, want dat kan betekenen dat er bijvoorbeeld onderdrukking is. Criminaliteit zorgt ervoor dat de normen en waarden van een maatschappij is stand worden gehouden, maar het zorgt er ook voor dat bepaalde dingen aan de kaak worden gesteld en criminalitiet dus voor sociale verandering zorgt.
Een maatschappij zonder criminaliteit is maar net hoe je criminaliteitsdefinitie is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 april 2016 @ 18:41:15 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161707373
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Het was ook een crisis voor de nachtwakersstaat adepten. Vandaar dat ze tot onorthodoxe maatregelen over gingen... Zeer stabiel idd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_161708048
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het was ook een crisis voor de nachtwakersstaat adepten. Vandaar dat ze tot onorthodoxe maatregelen over gingen... Zeer stabiel idd.
De crisis heeft mij totaal niet getroffen. Ben er eigenlijk beter van geworden.
pi_161708796
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:19 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik wil de status-quo wel veranderen, dat is beter voor mijn eigen financiële toekomst en carrière ladder.

Lekker, een samenleving vol egoïstische klootzakken. Je vergeet alleen 1 ding, de lage en onderklasse vormen de meerheid van de samenleving. Dus als wij allemaal net zo egoïstisch zijn zoals jij, zou jij het dus niet erg vinden als de lage-onderklasse in opstand kwam? Want hey, egoïsme is goed toch?
pi_161709180
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:23 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik wil de status-quo wel veranderen, dat is beter voor mijn eigen financiële toekomst en carrière ladder.

Lekker, een samenleving vol egoïstische klootzakken. Je vergeet alleen 1 ding, de lage en onderklasse vormen de meerheid van de samenleving. Dus als wij allemaal net zo egoïstisch zijn zoals jij, zou jij het dus niet erg vinden als de lage-onderklasse in opstand kwam? Want hey, egoïsme is goed toch?
Zij hebben de regering en het machtsapparaat niet achter zich.
pi_161709294
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, en? De bolshevisten hadden dat ook niet. De revolutionairen in Parijs(in 1789-91) hadden dat ook niet, dus je punt?
  maandag 25 april 2016 @ 19:49:11 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161709774
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:02 schreef laforest het volgende:

[..]

De crisis heeft mij totaal niet getroffen. Ben er eigenlijk beter van geworden.
'Samenleving' = laforest

Ja, en het ging ten koste van anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 april 2016 @ 19:50:23 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161709815
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Prima fundamenten voor een stabiele samenleving a la Zuid Afrika inderdaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 april 2016 @ 21:14:15 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161712661
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:36 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, en? De bolshevisten hadden dat ook niet. De revolutionairen in Parijs(in 1789-91) hadden dat ook niet, dus je punt?
http://www.telegraph.co.u(...)ou-must-be-rich.html

Komt nog bij, zoals ik al zei, dat ook de rijken in egalitaire landen beter af zijn en zich zeker fijner voelen. Waardevoller.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_161712835
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 21:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)ou-must-be-rich.html

Komt nog bij, zoals ik al zei, dat ook de rijken in egalitaire landen beter af zijn en zich zeker fijner voelen. Waardevoller.
Maar die rijke mensen zijn juist eigenlijk het slachtoffer, die arme zielige mensjes. ;(
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:05:57 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161727021
Goed weer even een hoop troep weggehaald. Graag op de inhoud. Taalnazi spelen doe maar in ONZ
pi_161727107
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prima fundamenten voor een stabiele samenleving a la Zuid Afrika inderdaad.
:{
Niemand wil een staat zoals Zuid-Afrika. :N
pi_161727138
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:36 schreef D1990 het volgende:

[..]

Tijden veranderen. Nu heeft eeen regering zware wapens, tactische wapens, ze kunnen je bankrekening bevriezen, ze hebben chemische en biologische wapens, en technische mogelijkheden zoals cameras, chips, en ander zaken om mensen in bedwang te houden. Vergeet ook niet dat mannen nu geen mannen meer zijn, maar slappe metroseksuele puppies die nooit meer een revolutie gaan beginnen en zich meer druk maken over hun nagels en smartphone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')