abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157751747
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Tja, maar ik vroeg me dus echt af of zo een BMW een beetje normaal loopt op LPG. Dacht misschien een andere wagen.
  zondag 22 november 2015 @ 22:01:40 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157752293
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 10:18 schreef deezler het volgende:

[..]

Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.
dat ook. Mijn auto kostte me 1250 euro en daar heb ik heel weinig gezeur mee. 1000 euro aan kosten buiten reguliere beurtjes in 4 jaar. Gewoon een goede auto, alleen niet zo interessant omdat hij zwaar is (520i uit 1995). Achteraf had ik er gelijk gas in moeten laten leggen, want t blok kan er goed tegen.

Bij een oudere auto moet je goed kijken, proefrit maken en goed luisteren en voelen of alles goed zit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157753669
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Ivm herkend worden irl praat ik er niet over maar ik heb een V12 staan die ik uit elkaar wil halen en reviseren. Dan haal ik er een auto bij waar 'ie in moet passen.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_157754675
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!! :D

Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.

Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.

Bedankt LPG.
Precies, de Audi S8 had ik ook gewoon op lpg staan, auto voltanken door tegen de knop te leunen want prijs boeit niet, al werd het toch té met 60-80k per jaar :')

[ Bericht 2% gewijzigd door eXplorer1 op 22-11-2015 23:22:20 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157755275
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.

Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.

Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem :{

De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg :{

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.

Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.

Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.

Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan... :{

Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties... :{ Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500 :{

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 10:34 schreef Garbageman het volgende:
Sterkte Fien :(
Ik heb een C5 uit 2004 dus, maar daar heb ik tot nu toe wel mazzel mee. Alles wat ik tegenkom is klein spul, zoals knopjes schoonmaken, bobine vervangen (drie schroefjes) nieuwe MAP sensor (één schroefje) bougies en ff de gasklep schoonmaken.
Die ventielen, heb ik ook. De schacht van de sensor ventielen is van metaal. Krijg je corrosie, scheurt de schacht en loopt je band in één keer leeg :(
Ik heb nu al één ventiel vervangen voor een gewone, ik ga de drie resterende ventielen ook laten vervangen. Er zit een lithium batterij in die een jaar of tien mee gaat en ik ga niet 40 euro per stuk of zo voor nieuw spul betalen. De sensors heb ik met mijn Lexia (kloon) al uitgeschakeld :)

Mijn sensor dinges met afgebroken schacht.
[ afbeelding ]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.

Maar... in 1x hele band leeg bij corrosie :'( Dan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo :{ Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo :{
  zondag 22 november 2015 @ 23:46:30 #206
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157755367
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem :{

[ afbeelding ]

De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg :{

[..]

Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan... :{

Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties... :{ Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500 :{

[..]

Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.

Maar... in 1x hele band leeg bij corrosie :'( Dan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo :{ Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo :{
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een set ;) .
  zondag 22 november 2015 @ 23:47:36 #207
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157755390
Voor 1800 euro heb je een mooie 5 serie van rond 1995 met airco, elektrische ramen, cv, cruisecontrol en goede stoelen. Ben je echt 10x beter af dan nu. Wel veel mrb, maar blijkbaar is dat geen probleem.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157755413
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[..]

Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.

TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
pi_157755434
Wat typ fouten, maar zit mobiel.
pi_157755458
De achterbank klapt trouwens weer goed op en neer. De linkerkant die niet meer neergeklapt kon worden, kwam doordat het mechanisme bij het haakje een beetje verkeerd zat, een stang leek uitgeschoten. Na het handmatig met een schroevendraaier neergeklapt te hebben en dan een beetje pielen aan de stang die het haakje op moest trekken, deed hij het weer :D

Wel eenmaal uitgeschoten met de schroevendraaier en in mijn vinger gestoken, de verbanddoos die ik net in de auto had gelegd, moest open ;(

Oh ja, en ik heb ook een nieuwe radio-antenne nodig... een onbekend iemand hier in de straat was zo "leuk" geweest om mijn antenne af te breken... en dan niet alleen het stokje, maar gewoon bij de houder afgebroken ;( Ben er inmiddels achter dat hij te vervangen is door 1 boutje aan de binnenkant v/h dak los te draaien. Nu nog een keer een antenne zoeken op de sloop.

Hmmm... als ik had geweten dat ik weer een Mégane kocht, had ik mijn oude antenne meegenomen. Dat was ook een keer afgebroken en vervangen geweest ;(

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een set ;) .
Hihi... maar dat is dus niet de bedoeling :P Dat ding in de hal moet nog afgevoerd worden :P

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:47 schreef Catch22- het volgende:
Voor 1800 euro heb je een mooie 5 serie van rond 1995 met airco, elektrische ramen, cv, cruisecontrol en goede stoelen. Ben je echt 10x beter af dan nu. Wel veel mrb, maar blijkbaar is dat geen probleem.
MRB hoger dan de huidige is niet oké. Daarbij, het verbruik van een 5 serie... :X
  zondag 22 november 2015 @ 23:57:35 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157755508
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren :P
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157755607
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:57 schreef Catch22- het volgende:
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren :P
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13 :)
pi_157755699
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.

TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
Ik heb ook deze foto nog, helaas is dit de enige die niet vanaf links is gemaakt en ook niet scherp :{

Als het ventiel afbreekt, springt het dan ook door de druk echt hard weg, of is het meer dat het een beetje scheurt en dan leegloopt? :{
pi_157756768
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn. :D ^O^
  maandag 23 november 2015 @ 07:24:32 #215
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157757027
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 03:14 schreef vannelle het volgende:
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn. :D ^O^
Is gewoon typisch een wijf.

1000 eisen, maar mag niks kosten
pi_157760650
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13 :)
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Nee.
pi_157761242
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 13:08 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Selectief lezen...

518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_157762608
Inmiddels ben ik bij de garage, om de distributieriem+toebehoren te laten vervangen. Toen de nieuwe riem en waterpomp was gemonteerd en nog niet dichtgemaakt was mocht ik even kijken, met de oude onderdelen ernaast. Dus ik geloof verder wel dat het daadwerkelijk is vervangen :)

Het kapotte raammechanisme willen ze ook kosteloos gaan vervangen, maar dat ligt aan de beschikbare tijd (sluitingstijd 17:30). Eerst de distributie en de stuurschakelaars.
pi_157763095
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 13:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Selectief lezen...

518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
Dat klopt.
Nee.
pi_157765779
De auto is inmiddels klaar :D Distributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed :D Alles werkt tot nu toe weer :D

In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euro :) Nu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk ;)

En dan weer op naar Rotterdam :D
pi_157768958
Eigenlijk wel leuk om te horen, dat er ook nog eerlijke autohandelaren zijn. Vaak krijgen zij zo'n barrel met losgetrokken stekkers en kit in de tellerbak ook maar binnen, deze doet tenminste een beetje zijn best om hem te verhandelen.
.
  maandag 23 november 2015 @ 19:38:53 #222
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157769326
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
Smile like you mean it
www.wefut.com
  maandag 23 november 2015 @ 19:41:37 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157769405
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Is gewoon typisch een wijf.

1000 eisen, maar mag niks kosten
Frusti, much? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157771726
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
pi_157771940
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik geloof 1800 inc reparaties.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157771998
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik geloof 1800 inc reparaties.
:D
  maandag 23 november 2015 @ 21:13:45 #227
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157772190
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Frusti, much? ;)
Hahahaha

Ja komt wel zo over he :D
Nee maar.. Na laat maar haha
pi_157772762
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:12 schreef Fien1989 het volgende:
De auto is inmiddels klaar :D Distributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed :D Alles werkt tot nu toe weer :D

In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euro :) Nu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk ;)

En dan weer op naar Rotterdam :D
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
pi_157772868
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!

ik kan het niet laten :X
pi_157773173
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
...
pi_157777808
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 19:38 schreef Reemi het volgende:
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
De kabel waarmee het raam op en neer werd getrokken, lag los. Wat er precies aan stuk was waardoor dat gebeurde, daar hadden ze niet meer naar gekeken. I.v.m. niet veel tijd werd het mechanisme vervangen en niet meer omgekeken naar de kapotte.

quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
1850 incl. de distributie. Het repareren v/h raam en het oplossen v/d airbagstoring was zonder extra kosten.

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dank je :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:39 schreef Garbageman het volgende:
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
Hmm... dat is minder :{ Wel jammer dat die ventielen dan zo kwetsbaar zijn vergeleken met "normale" ventielen :{
pi_157847156
Mwah, gewone ventielen er in en lekker zelf op de banden letten :)
...
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:09:54 #233
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_157866600
Leuke topicreeks moet ik zeggen :+ Mooi dat de TS in detail en mét beeld & geluid verslag doet van haar reilen en zeilen in autoland ... !
pi_157885590
Ik heb vandaag de bovenkant v/h dashboard open gehad om de aansluitkabel v/d navigatie weg te werken.

Aangezien het toch open was, heb ik ook even de tellerbak nog eens open gemaakt. Mijn vermoeden was namelijk dat ook het lampje "lekke band" was dicht gekit door een vorige eigenaar, omdat die hoort te branden door het ontbreken van een ventiel-met-sensor in het rechter achterwiel.

En inderdaad :D

Twee lampjes rechts van de lekke-band lamp is trouwens de airbag-storingslamp... de verkoper heeft inderdaad al zijn best gedaan om die schoon te maken, maar beter dan vaagjes wordt het niet, het is hele hardnekkige kit die echt in dat "tunneltje" tot op de SMD-LED is gesmeerd :{ Verder is inderdaad de SERV-LED gesneuveld bij de schoonmaakpoging.

Het lekke-band-lampje heb ik maar gelaten voor wat het is, aangezien ik 'm toch niet gebruik.

Oh ja, het wijzertje v/d snelheidsmeter is ook weer even wat beter gezet. De monteur had 'm vorige keer iets te hoog gemonteerd, waardoor het wijzertje in stilstand al bijna op 20km/u stond :P Daardoor ging de teller over de 140 heen als je net 120 op de GPS reed, terwijl een afwijking van ~10km/u is meer normaal bij deze tellerbak, was het ook voordat hij open gemaakt werd toen :P
pi_157886003
Ik heb het hele topic doorgelezen.

Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
pi_157891151
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
...
pi_157891227
pi_157891967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef silenthill het volgende:
Ik heb het hele topic doorgelezen.

Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
Dank je :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Bij deze kan de printplaat ook los, maar dan moeten de wijzertjes allemaal losgetrokken worden en ook de LCD'tjes voor de automaat-indicator en km-stand gaan los. Daar wil ik liever niet aan beginnen.

Ik heb in het verleden heb ik namelijk wel zo'n dezelfde tellerbak geopend, maar kreeg de wijzertjes van de brandstof en snelheid er nooit meer goed terug op, ze gaven verkeerde waardes aan/bleven halverwege hangen. En de LCD v/d automaat deed het niet meer na terug in elkaar zetten. Geen idee wat er fout ging, maar ik had plotseling een nieuwe tellerbak nodig toen :{ Bij deze wil ik het dus liever niet :{

De vorige eigenaar heeft het trouwens vast wel geprobeerd te openen, want bijna alle klik-lipjes van de achter-kap zijn verbogen/volledig afgebroken en er zit een barst in :{

Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselen ;( Km-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over :{
pi_157908936
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef Fien1989 het volgende:

Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselen ;( Km-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over :{
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
  zondag 29 november 2015 @ 21:38:37 #240
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157910356
quote:
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_157910777
Ik ga een Mitsubishi Carisma kopen. Betrouwbare auto?
  maandag 30 november 2015 @ 09:25:41 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157916188
quote:
Correctie; problemen niet oplossen maar verhullen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157932102
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 21:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Weet ik, ik heb een handige obd lezer in de auto en Lexia apparatuur in huis. Maar ik ga geen lampjes afplakken :) Dan liever eerlijk zijn over b.v. een rotte katalysator. (als ie er de APK maar mee door komt) Mijn C5 is ook erg strak afgesteld, als er scheet dwars zit gaat dat lampje al branden.
...
pi_157952313
In de achterlichten zit een massa-storing. Als het stads- en/of dimlicht aanstaat en de richtingaanwijzer wordt aangezet, dan knippert het rode achterlicht mee :{

Deze rechterkant heeft het heel erg :{ De linkerkant heeft dit probleem ook, maar dan in veel mindere mate.

Ik had vandaag de rechterkant losgemaakt en gekeken of het gemaakt kon worden... toen viel me in de stekker ervan op dat er een soort witte-aanslag-laagje op het pinnetje zat waar de massa op zat aangesloten :{ En het plastic rondom het massa-pinnetje leek ooit vervormd te zijn geweest... geen idee of het was gesmolten of ooit gelast was :?

De schade bovenin de stekker heeft er niets mee te maken, dat is waarschijnlijk ooit ontstaan door hardhandig losmaken op de verkeerde manier.

Maar goed, dit pinnetje bleek niet het probleem te zijn, maar het probleem zat in de stekker die hierin moest: het veertje wat contact met deze pin moest maken was wat naar boven gedrukt, waardoor het contact slechter werd :{

Ik heb geen idee hoe dat gekomen is... ik heb het pinnetje wat terug naar beneden gebogen en daarna werkte het wel weer goed :D Ik hoop dat het hierna goed blijft... dat terugbuigen kan waarschijnlijk maar een beperkt aantal keren... :o

Overigens bedenk ik me dat ik vergeten ben het mislicht i.c.m. de RAW te testen. En remlicht ook niet, maar dat lukt niet in m'n eentje ;)

De linkerkant, daar heb ik nog niet naar gekeken... geen tijd meer voor gehad voordat het donker werd }:|

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
Hmmm... ik heb liever dat de tellerstand blijft kloppen.

En het is inderdaad niet de bedoeling om 'm ooit te verkopen. Maar ja... je weet het nooit... misschien veranderd m'n financiële situatie bijv. waardoor hij te duur wordt of er gebeurt wat anders waardoor hij verkocht moet worden... ik kan niet in de toekomst kijken. En dan verkoopt een auto met kloppende tellerstand toch vaak wat beter.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:29:39 #245
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157953334
Toch mooi dat je zelf zo handig bent :P

Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_157953553
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157953765
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.

Standaard kwaal :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:49:37 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157953902
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt :X
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157953935
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
pi_157954026
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.

Verwacht je ook bij zo'n auto.

Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
.
pi_157954161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:29 schreef Reemi het volgende:
Toch mooi dat je zelf zo handig bent :P

Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Aan een raam had ik nog niet gedacht :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen :P

Bij deze werken de remlichten alleen als het contact aanstaat tot het 2e vakje.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.

Standaard kwaal :')
Ik ga daar eens naar kijken, mocht het probleem weer terugkomen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef daNpy het volgende:
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt :X
:{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef tbonesteak289 het volgende:
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
Mijn vorige Mégane had het ook, maar werd telkens ontdekt door de garage i.p.v. ik :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.

Verwacht je ook bij zo'n auto.

Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
En nooit leuke verrassingen :{
pi_157954456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Fien1989 het volgende:
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen
Latje klemmen tussen rempedaal en stoel, stoel een beetje naar voren schuiven zodat latje goed klemt.
pi_157954878
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:34:58 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157955256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef DonJames het volgende:
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
_O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157955833
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
.
pi_157956063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
Nee, tis gewoon rotzooi :P
pi_157995013
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D

Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
  donderdag 3 december 2015 @ 22:27:33 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157997870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
kopervet ofzo?
  donderdag 3 december 2015 @ 23:01:59 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157998686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
pi_157999693
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:27 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

kopervet ofzo?
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
Hihi :D Ik wist het ook niet dat er zoiets bestond :@

Bij de oude had ik er heel lang aan zitten draaien, vond het vreemd dat hij zowel in horizontale als verticale stand niets deed. En legde me er later bij neer dat het misschien was om dingen aan op te hangen of zo :@ Maar nu staat dus in het instructieboekje dat je 'm aan moet trekken en dan kan de gordel hoger en lager :D
pi_158004282
Sjeumig wat een rampenbak. Maar wel vermakelijk topic...
Whatever...
pi_158004589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o
...
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:19:50 #263
157922 fathank
pi_158009630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:40:39 #265
309342 ErkendFokker
pi_158028328
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
Iemand die dacht: oh koper en elektriciteit, daar heb ik wel eens wat over gehoord.
pi_159174953
Inmiddels is er met de auto zo'n 8500km gereden. Tot nu toe vrijwel probleemloos :D En er zit onderhoud aan te komen.

Vorige week vrijdag is de auto bij de bandenboer geweest om de winterbanden eronder te laten zetten. Meneer attendeerde mij toen erop dat alle 4 remschijven en blokken aan vervanging toe waren.

Aangezien ik al een afspraak voor gisteren had staan bij mijn vaste garage voor onderhoud (motorolie+filter, remvloeistof en brandstoffilter vervangen), liet ik hem er ook naar kijken. Ook hij is van mening dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn. Hij stelde voor dat in maart te doen, samen met de APK. Ik ben akkoord gegaan. Voor de rest heeft hij geen mankementen gevonden aan de auto.

Het lijkt er tot nu toe dus op dat het toch geen slechte aankoop is, deze auto :D

Dat van die remschijven/blokken... tja... blijft wel een slijtage-artikel. Bij aankoop wist ik al dat ze niet meer nieuw waren i.v.m. het randje op de schijven. Maar ja, ik kon zelf niet goed beoordelen of de hoogte v/h randje "goed gebruikt" of "op" betekende... ;)

Verder, de "vrijwel probleemloos" in de eerst zin slaat op het volgende:
- Rond de 3800ste km had ik een klein probleempje ermee toen ik de tank wat verder leeg reed. Het brandstof-lampje brandde al even, resterende inhoud rond 6-8 liter. Op de snelweg viel de motor plotseling uit. Ik liet 'm over de vluchtstrook naar de afrit rollen in de versnelling... onderaan de afrit sloeg de motor vanzelf weer aan na paar keer stotteren en bereikte op eigen kracht het dichtstbijzijnde tankstation 4km verderop. Daarna geen problemen meer gehad.

Aangezien dit niet meer is teruggekomen, verwacht ik eigenlijk dat dit was veroorzaakt door vuil in de brandstoftank? Ofwel voortaan niet meer zo ver de tank leeg rijden ;) Bij de vorige auto kon ik wèl tot 59 liter leeg rijden (en bij 60 was 'ie echt leeg, 1x gehad toen ik niet kon tanken na laten liggen portemonnee, viel hij echt uit). Kan bij deze dus niet.

- Tweede puntje: het raam rechtsachter. Die gaat opvallend traag open/dicht :o Kan zijn dat het mechanisme ervan het een keer begeeft.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:49:45 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159217780
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:00:33 #268
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159222240
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09:14 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159224828
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.

Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:28:36 #270
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159225184
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_159225888
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:49 schreef Catch22- het volgende:
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Euhhmm... maar er hoort toch geen zooi in de benzinetank te zitten? :o In principe gaat er nooit wat anders in dan benzine :{

En ik dacht zelf dat eventuele rotzooi wel door het filter zou worden tegengehouden en die wordt sowieso wel periodiek vervangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:00 schreef Donkergroen het volgende:
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef daNpy het volgende:
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.

Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
Ik zal eens achter het deurpaneel kijken als het weer een beetje droog is :)

Het is in dit geval een elektrisch raam, dus geen zwengel eraan. Wel heb ik 'm al vaker open/dicht gedaan, maar hij werd er niet vlotter van :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Maar daar is het filter toch voor, of eventueel vuil op te vangen? :o

Ik doe het niet elke keer. Maar soms... als je bijna op je bestemming bent en veel goedkoper kan tanken dan langs de snelweg... en dan gaat het brandstoflampje aan... hmmm... :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:09:11 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159225912
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
pi_159226067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.

Dat wordt dan voortaan niet meer ver leeg rijden :{

Wel apart dat mijn vorige Mégane daar geen last van had... die ene keer dat ik mijn portemonnee was vergeten... hij reed nog helemaal goed tot op de allerlaatste liter... bij 59,9 liter sloeg hij pas af om niet meer aan te gaan totdat er getankt was :o Maar goed, dat zal dan wel een uitzondering zijn :{
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:34:34 #274
309342 ErkendFokker
pi_159226600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:42:19 #275
157922 fathank
pi_159226811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
pi_159228944
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
pi_159229578
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:34 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef the85mc het volgende:
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:37:35 #278
438762 -Richard-
pi_159229800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

[..]

Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

[..]

Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).

Je moet het zelf weten hoor, maar als je auto het gewoon blijft doen is het niet zo'n probleem. Als je merkt dat hij inhoud etc dan zou ik dus eerst even die filters controleren/vervangen.
Op een gegeven moment is de rommel natuurlijk ook uit de tank.

Tenslotte, de tank ziet er van binnen hetzelfde uit als van buiten. Maar er zal vast wel een baffle oid in zitten om te voorkomen dat je door het klotsen tijdelijk zonder brandstof komt te zitten.

Plaatje vd pomp assembly.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:33:29 #279
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159231342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt :)

Ja in jouw geval benzine=brandstof :s)
pi_159353864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef -Richard- het volgende:

[..]

De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).
.....
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
pi_159354563
Mooi dat ie het blijft doen :)
Ik zie mensen wel eens de raamrubbers inspuiten met wat siliconenolie, zoiets, dat het raam wat soepeler door de rubbers gaat.
...
  zondag 24 januari 2016 @ 14:20:08 #282
438762 -Richard-
pi_159355842
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
Nou waar zat die pomp ook nog maar ? :*
Zie het bruinige filter, in de tank dus.
Is een grof filter om grootste brokkel tegen te houden (daarom kan die ook snel vervuilen als je het zo leeg rijdt). Na de pomp heb je de brandstofdruk, en een fijn filter. Een fijn filter geeft meer weerstand en daardoor kun je die alleen na de pomp gebruiken. Beschermd de injectoren en sensoren.

pi_160017227
Hoe staat het ermee?
pi_160018881
De auto doet het nog steeds prima :D Inmiddels 12.000km's erop zitten sinds de aankoop. Altijd direct starten en rijden tot nu toe :D

Zoals eerder geschreven wel volgende maand alle 4 remschijven+blokken laten vervangen, samen met de APK. Maar goed, dat zijn eenmaal slijtage-onderdelen... van een auto met deze prijs kan ik niet verwachten dat er nieuwe remmen onder zitten ;)

Verder erg blij mee dat ik de station-uitvoering van deze auto heb gekozen. Door de iets langere "laadruimte" blijken grote objecten die met de hatchback niet mee konden, nu prima te passen in deze :D

-----

Er is trouwens wel een niet-technisch probleem: het interieur ruikt nog naar de vorige eigenaar, trekt niet weg. Geen idee wat het is, moeilijk te omschrijven geur... het is geen rook- of vuile-airco lucht. Je ruikt het alleen als je net instapt.

Verder ook nare geur: als de ventilatie alleen op de onderste roosters aangezet wordt, komt er een nare "zoute" geur naar boven. Bij warme lucht ruikt het meer, waarschijnlijk door stijgen warme lucht. Maar als de onderste roosters worden gecombineerd met midden en/of raamrooster, ruik je het niet. En het lijkt erop dat alleen de bestuurdersplek er last van heeft, want de keren dat ik als passagier zat, rook ik het niet, maar degene achter het stuur wel. Het is niet de airco i.i.g. want dan zou je het door alle roosters moeten ruiken.

De bekleding (stoelen, hemel, deurpanelen, vloer, onderste ventilatierooster) heb ik wel eens ingespoten met HG anti-geurspay, maar die hielp niet tegen de genoemde geurtjes. Het verwijderde alleen de hondengeur uit de achterbank.
pi_160021753
Zo'n vloeistof reiniger huren. Spuit je de bekleding nat en zuigt ie dat weer op.

Wel grappig, mijn Saab had ook een aparte geur en als ik nu bij een bepaald stoffig notariskantoor kom, ruikt het in de hal exact hetzelfde. Ik gok pijptabak.
.
pi_160033120
Je bedoeld een extractiereiniger? Daar had ik eerder eens aan gedacht, maar ik zit met de stroomvoorziening: ik woon 3-hoog en de auto staat een stukje verderop...

-knip-

Edit: Ik bedenk me net dat er in de kelder nog een stopcontact is, dat is wèl een mogelijkheid :o :D

Zou met zo'n reiniger ook die "zoute" lucht als de ventilatie onderin aanstaat verdwijnen? :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 00:58:01 ]
pi_160033601
Is het interieurfilter recentelijk wel vervangen ?

Bedoel je zout of zoet ?
Een zoete geur in het interieur kan ook duiden op een lekke kachelradiateur, maar dat weet Chuck vast beter bij deze Megane`s.....
pi_160033775
De geur lijkt echt op vrij "zout" en alleen als de ventilatie op de onderste roosters staat. En het niveau v/d koelvloeistof daalt niet, dus dat zal het niet zijn :D

Interieurfilter heb ik zelf vervangen, zit er nog maar 2 maanden in.

Ik ga eerst maar eens een keer het interieur reinigen, kijken tot hoever de geurtjes daarmee weggaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 02:15:50 ]
pi_160034378
Ik gok zomaar dat als je het alleen ruikt als de blazer aan staat dat het niet uit je interieur komt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160034463
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
pi_160034596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Je had airconditioning toch? Jouw beschrijving doet mij denken aan een vervuilde airco.

Condens dat neerslaat op de verdamper wordt een bron van bacterie wat je dan kan gaan ruiken. Volgens mij kun je hiervoor spuitbussen kopen die je rechtstreeks in een ventilatieschacht moet spuiten.
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_160040995
Ja, er zit airco in.

Maar als het de verdamper is, dan zou je die lucht toch uit elk v/d ventilatieroosters moeten ruiken? Dat had ik met mijn vorige auto gehad en die vieze-airco-lucht rook trouwens heel anders dan dit... meer muf... lijkend op "vochtige-kelder-lucht". Maar de huidige geur is duidelijk anders.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:13:11 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160041072
Niet toevallig gewoon strooizout mee naar binnen genomen tijdens het instappen? :P
pi_160041133
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
pi_160041378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
Rode wijn op het tapijt gooien, andersom werkt het immers ook :P
pi_160044260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Dit denk ik, gewoon 15 jaar aan troep ingetrokken in de vloerbedekking. Misschien zonder matten gereden vroeger.

Je kan ook proberen de stoelen links/rechts om te bouwen, dat is op zichzelf al een leuk project.
.
pi_160052458
De linker en rechter stoel verwisselen lijkt me niet handig: er zitten airbags in. Na omwisselen zullen ze aan de verkeerde kant zitten en waarschijnlijk ook een storing geven :D Daarbij heeft de passagiersstoel geen hoogte-verstelling en zit daarmee te laag om te rijden :P
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:20:15 #298
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_160261607
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_160262655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Die dingen zijn goed genoeg om de geur van durian uit een hotelkamer te krijgen. Dan zal hondenlucht in een auto ook wel lukken.
pi_160263584
Ik had een eens een auto gekocht waar een hondenlucht inzat.
Eerst maar eens met de stofzuifger alle hondenharen er uit gezogen.
Daarna gemalen koffie in de auto gestrooid, dat neem zo`n beetje alle hondenlucht weg.

Koffie weer weggezogen en klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')