Tja, maar ik vroeg me dus echt af of zo een BMW een beetje normaal loopt op LPG. Dacht misschien een andere wagen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
dat ook. Mijn auto kostte me 1250 euro en daar heb ik heel weinig gezeur mee. 1000 euro aan kosten buiten reguliere beurtjes in 4 jaar. Gewoon een goede auto, alleen niet zo interessant omdat hij zwaar is (520i uit 1995). Achteraf had ik er gelijk gas in moeten laten leggen, want t blok kan er goed tegen.quote:Op zondag 22 november 2015 10:18 schreef deezler het volgende:
[..]
Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.
Ivm herkend worden irl praat ik er niet over maar ik heb een V12 staan die ik uit elkaar wil halen en reviseren. Dan haal ik er een auto bij waar 'ie in moet passen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Precies, de Audi S8 had ik ook gewoon op lpg staan, auto voltanken door tegen de knop te leunen want prijs boeit niet, al werd het toch té met 60-80k per jaarquote:Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!!![]()
Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.
Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.
Bedankt LPG.
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriemquote:Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.
Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.
Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...quote:Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.
Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.
Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.
Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.quote:Op zondag 22 november 2015 10:34 schreef Garbageman het volgende:
Sterkte Fien
Ik heb een C5 uit 2004 dus, maar daar heb ik tot nu toe wel mazzel mee. Alles wat ik tegenkom is klein spul, zoals knopjes schoonmaken, bobine vervangen (drie schroefjes) nieuwe MAP sensor (één schroefje) bougies en ff de gasklep schoonmaken.
Die ventielen, heb ik ook. De schacht van de sensor ventielen is van metaal. Krijg je corrosie, scheurt de schacht en loopt je band in één keer leeg
Ik heb nu al één ventiel vervangen voor een gewone, ik ga de drie resterende ventielen ook laten vervangen. Er zit een lithium batterij in die een jaar of tien mee gaat en ik ga niet 40 euro per stuk of zo voor nieuw spul betalen. De sensors heb ik met mijn Lexia (kloon) al uitgeschakeld
Mijn sensor dinges met afgebroken schacht.
[ afbeelding ]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een setquote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.quote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Hihi... maar dat is dus niet de bedoelingquote:Op zondag 22 november 2015 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een set.
MRB hoger dan de huidige is niet oké. Daarbij, het verbruik van een 5 serie...quote:Op zondag 22 november 2015 23:47 schreef Catch22- het volgende:
Voor 1800 euro heb je een mooie 5 serie van rond 1995 met airco, elektrische ramen, cv, cruisecontrol en goede stoelen. Ben je echt 10x beter af dan nu. Wel veel mrb, maar blijkbaar is dat geen probleem.
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13quote:Op zondag 22 november 2015 23:57 schreef Catch22- het volgende:
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren
Ik heb ook deze foto nog, helaas is dit de enige die niet vanaf links is gemaakt en ook niet scherpquote:Op zondag 22 november 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.
TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
Is gewoon typisch een wijf.quote:Op maandag 23 november 2015 03:14 schreef vannelle het volgende:
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn.![]()
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.quote:Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13
Selectief lezen...quote:Op maandag 23 november 2015 13:08 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 november 2015 13:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Selectief lezen...
518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
Frusti, much?quote:Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Is gewoon typisch een wijf.
1000 eisen, maar mag niks kosten
Ik geloof 1800 inc reparaties.quote:Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!quote:Op maandag 23 november 2015 17:12 schreef Fien1989 het volgende:
De auto is inmiddels klaarDistributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed
Alles werkt tot nu toe weer
In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euroNu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk
En dan weer op naar Rotterdam
quote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
De kabel waarmee het raam op en neer werd getrokken, lag los. Wat er precies aan stuk was waardoor dat gebeurde, daar hadden ze niet meer naar gekeken. I.v.m. niet veel tijd werd het mechanisme vervangen en niet meer omgekeken naar de kapotte.quote:Op maandag 23 november 2015 19:38 schreef Reemi het volgende:
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
1850 incl. de distributie. Het repareren v/h raam en het oplossen v/d airbagstoring was zonder extra kosten.quote:Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
Dank jequote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
Hmm... dat is minderquote:Op maandag 23 november 2015 21:39 schreef Garbageman het volgende:
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
Dank jequote:Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef silenthill het volgende:
Ik heb het hele topic doorgelezen.
Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
Bij deze kan de printplaat ook los, maar dan moeten de wijzertjes allemaal losgetrokken worden en ook de LCD'tjes voor de automaat-indicator en km-stand gaan los. Daar wil ik liever niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?quote:Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef Fien1989 het volgende:
Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselenKm-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
Correctie; problemen niet oplossen maar verhullen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Weet ik, ik heb een handige obd lezer in de auto en Lexia apparatuur in huis. Maar ik ga geen lampjes afplakkenquote:Op zondag 29 november 2015 21:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Hmmm... ik heb liever dat de tellerstand blijft kloppen.quote:Op zondag 29 november 2015 20:50 schreef vaduz het volgende:
[..]
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
Aan een raam had ik nog niet gedachtquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:29 schreef Reemi het volgende:
Toch mooi dat je zelf zo handig bent
Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Baksteen... die heb ik nietquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
Ik ga daar eens naar kijken, mocht het probleem weer terugkomenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.
Standaard kwaal
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef daNpy het volgende:
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef tbonesteak289 het volgende:
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
En nooit leuke verrassingenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.
Verwacht je ook bij zo'n auto.
Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
Latje klemmen tussen rempedaal en stoel, stoel een beetje naar voren schuiven zodat latje goed klemt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Fien1989 het volgende:
Baksteen... die heb ik nietIn het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen
quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef DonJames het volgende:
Of de schakelaar even los halen.
Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken
Nee, tis gewoon rotzooiquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
kopervet ofzo?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekkerHet was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee![]()
Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer...
Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passenDat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets haddenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekkerHet was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee![]()
Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer...
Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passenDat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehadquote:
Hihiquote:Op donderdag 3 december 2015 23:01 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden. Nooit geweten dat dat bestond.
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad
...
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
Iemand die dacht: oh koper en elektriciteit, daar heb ik wel eens wat over gehoord.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.
Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren. 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden
.
Euhhmm... maar er hoort toch geen zooi in de benzinetank te zitten?quote:Op maandag 18 januari 2016 23:49 schreef Catch22- het volgende:
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:00 schreef Donkergroen het volgende:
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
Ik zal eens achter het deurpaneel kijken als het weer een beetje droog isquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef daNpy het volgende:
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.
Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
Maar daar is het filter toch voor, of eventueel vuil op te vangen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden. Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden. Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktischquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef the85mc het volgende:
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee
Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo
[..]
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?
Maar nee, ik durf het niet meer te proberenStel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af
[..]
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktischMaar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
Ja in jouw geval benzine=brandstofquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef -Richard- het volgende:
[..]
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).
.....
Nou waar zat die pomp ook nog maar ?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?
Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt?
Je had airconditioning toch? Jouw beschrijving doet mij denken aan een vervuilde airco.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.
Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Rode wijn op het tapijt gooien, andersom werkt het immers ookquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd
Dit denk ik, gewoon 15 jaar aan troep ingetrokken in de vloerbedekking. Misschien zonder matten gereden vroeger.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.
Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Die dingen zijn goed genoeg om de geur van durian uit een hotelkamer te krijgen. Dan zal hondenlucht in een auto ook wel lukken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |