abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157613853
Ik vind auto rijden ook leuk hoor. Deze zomer naar Zweden geweest bv met eigen auto. Maar Ierland/UK/USA zou ik gewoon een huurauto doen. USA omdat het anders erg duur wordt, UK en Ierland vanwege het stuur aan de verkeerde kant.

Heb bv vorig jaar 2500km door Ierland gereden.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157614095
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:04 schreef Dingest het volgende:
...
Overigens heeft de achterbumper van die Megane wel een tik gehad, zie linksachter. Zou ik wel even naar kijken hoe stevig dat nog zit.

...

En wat LPG naar de UK betreft: je kunt ook nog met de boot. Maar ik lees alleen dat je 'met de kanaaltunnel ooit nog een keer wil doen'? Je weet dat de kanaaltunnel zelf namelijk een treintunnel is? Puur voor die ervaring kan je dan net zo goed eens een benzine-automaat huren - ruimtijds plannen en goede communicatie met een verhuurbedrijf dan komt het echt wel goed hoor. Hertz, Europcar en Sixt hebben specifieke categorieën voor automaatbakken en geven aan of die categorie ook op de aangegeven locatie beschikbaar is.
Ze kunnen je geen model garanderen, maar het onderscheid in handbak en automaatbak moet echt geen probleem meer zijn tegenwoordig. Als je een eco-model kiest (zoals een Prius) kan het sowieso niet fout gaan :+
Die van de achterbumper zie ik nu pas :{

Zal het parkeerschade zijn? De bumper zelf lijkt nog heel... het zal toch geen aanrijdingsschade zijn waardoor onderliggende zaken verbogen zijn? :{

Ik weet dat de Kanaaltunnel een treintunnel is. Waar je ook je auto op mee kan nemen :D

De boot vind ik niet leuk... ik voel me sowieso eigenlijk niet zo fijn op een boot, vooral als het zo'n lange overtocht is :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind auto rijden ook leuk hoor. Deze zomer naar Zweden geweest bv met eigen auto. Maar Ierland/UK/USA zou ik gewoon een huurauto doen. USA omdat het anders erg duur wordt, UK en Ierland vanwege het stuur aan de verkeerde kant.

Heb bv vorig jaar 2500km door Ierland gereden.
USA met de auto vanuit Nederland zie ik niet als optie :P Maar UK op zich best wel voor in de toekomst :D
pi_157614549
Ff een dingetje hè? Als schakelen te veel van je vraagt, hoe ga je dat dan in Engeland doen? Links rijden, rechts inhalen, in de andere spiegel kijken, rotondes verkeerd om, links voorrang geven? Niet om lullig te doen hoor, maar ik heb zeker weten een paar stempels meer op het kaartje en ben eens met een 16 gangen schakel vrachtwagen met een kapot koppelingspedaal uit de bergen thuis gekomen en zelfs ik werd er serieus zenuwachtig van. En toen werd ik nog gereden ook, ik zat er naast.
Als in: wil je echt die ruim 2200 eurie extra betalen om de mogelijkheid te hebben eventueel eens je auto op en van een trein te kunnen rijden? Want meer is het niet hoor, je mag ook niet in je auto blijven zitten. En dan dus geheel tegen je natuur in te moeten rijden ook? Wordt wel een héle dure treinreis vind je niet?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157614700
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:47 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die van de achterbumper zie ik nu pas :{

Zal het parkeerschade zijn? De bumper zelf lijkt nog heel... het zal toch geen aanrijdingsschade zijn waardoor onderliggende zaken verbogen zijn? :{

Ik weet dat de Kanaaltunnel een treintunnel is. Waar je ook je auto op mee kan nemen :D

De boot vind ik niet leuk... ik voel me sowieso eigenlijk niet zo fijn op een boot, vooral als het zo'n lange overtocht is :{

[..]

USA met de auto vanuit Nederland zie ik niet als optie :P Maar UK op zich best wel voor in de toekomst :D
Ik kan niet zien hoe/waarom die bumper zo zit, en of het een echt probleem is :+ Dat zal je ter plekke moeten inspecteren/informeren. Als hij een serieuze klapper heeft gemaakt dan zullen de schotten (onder de vloer of achter de bekleding) van de kofferbak rimpelingen vertonen. Kan ook zijn dat een eigenaar een paaltje heeft geraakt en de bumper ontzet is geraakt, of knullig is vervangen. Lijkt mij waarschijnlijker.

Juist. Nou, je kunt toch met elke automaatbak die overtocht maken, helemaal als je het ruim op tijd plant? De auto staat de hele reis stil op de trein. Of je pakt de Furka Bahn in Zwitserland, ga je ook op een trein door een tunnel van 15 km en dat kan ook met een LPG-auto. En als je echt naar Engeland zelf wilt met een LPG-auto, ga je dus met de boot. Als je moeilijk blijft doen over dingen die je 'niet echt leuk vindt' moet je of accepteren dat je die dingen dan maar beter niet moet doen, of je er even doorheen zetten en ze wel doen. Niet stellig volhouden dat het maar op één manier kan zodat alle praktischere zaken daarvoor moeten wijken.

Ik wordt ook snel zeeziek op de boot. De overtocht Duinkerken-Dover is 1,5 tot 2,5 uur (afhankelijk van de stroming). Haal wat pilletjes tegen bewegingsziekte en ga in één van de lounges wat (proberen te) slapen of muziek luisteren. Als je het elke maand moet doen is de trein handiger, maar voor iets dat misschien ooit eens in de toekomst een keertje zou kunnen gebeuren: maak je er niet nu niet druk over. Waarom neem je anders dan niet meteen een zevenzitter, voor het geval je per ongeluk zwanger wordt van een zesling? Of een 4x4, voor het geval je onverharde bergpassen in India wilt rijden?

Niet (helemaal O-) ) lullig bedoeld, maar als je al automaat 'moet' rijden omdat schakelen tijdens het rijden al teveel aandacht kost dan zou ik niet zelf in de UK gaan rijden...
pi_157615208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Ff een dingetje hè? Als schakelen te veel van je vraagt, hoe ga je dat dan in Engeland doen? Links rijden, rechts inhalen, in de andere spiegel kijken, rotondes verkeerd om, links voorrang geven? Niet om lullig te doen hoor, maar ik heb zeker weten een paar stempels meer op het kaartje en ben eens met een 16 gangen schakel vrachtwagen met een kapot koppelingspedaal uit de bergen thuis gekomen en zelfs ik werd er serieus zenuwachtig van. En toen werd ik nog gereden ook, ik zat er naast.
Als in: wil je echt die ruim 2200 eurie extra betalen om de mogelijkheid te hebben eventueel eens je auto op en van een trein te kunnen rijden? Want meer is het niet hoor, je mag ook niet in je auto blijven zitten. En dan dus geheel tegen je natuur in te moeten rijden ook? Wordt wel een héle dure treinreis vind je niet?
I know... maar volgens weer anderen valt het links rijden wel weer mee zolang je het verkeer een beetje volgt :{

Ik heb geen idee zolang ik het nog niet ervaren heb. Maar goed... dat is ook niet iets voor volgende week of zo, maar misschien wel later :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:13 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik kan niet zien hoe/waarom die bumper zo zit, en of het een echt probleem is :+ Dat zal je ter plekke moeten inspecteren/informeren. Als hij een serieuze klapper heeft gemaakt dan zullen de schotten (onder de vloer of achter de bekleding) van de kofferbak rimpelingen vertonen. Kan ook zijn dat een eigenaar een paaltje heeft geraakt en de bumper ontzet is geraakt, of knullig is vervangen. Lijkt mij waarschijnlijker.

Juist. Nou, je kunt toch met elke automaatbak die overtocht maken, helemaal als je het ruim op tijd plant? De auto staat de hele reis stil op de trein. Of je pakt de Furka Bahn in Zwitserland, ga je ook op een trein door een tunnel van 15 km en dat kan ook met een LPG-auto. En als je echt naar Engeland zelf wilt met een LPG-auto, ga je dus met de boot. Als je moeilijk blijft doen over dingen die je 'niet echt leuk vindt' moet je of accepteren dat je die dingen dan maar beter niet moet doen, of je er even doorheen zetten en ze wel doen. Niet stellig volhouden dat het maar op één manier kan zodat alle praktischere zaken daarvoor moeten wijken.

Ik wordt ook snel zeeziek op de boot. De overtocht Duinkerken-Dover is 1,5 tot 2,5 uur (afhankelijk van de stroming). Haal wat pilletjes tegen bewegingsziekte en ga in één van de lounges wat (proberen te) slapen of muziek luisteren. Als je het elke maand moet doen is de trein handiger, maar voor iets dat misschien ooit eens in de toekomst een keertje zou kunnen gebeuren: maak je er niet nu niet druk over. Waarom neem je anders dan niet meteen een zevenzitter, voor het geval je per ongeluk zwanger wordt van een zesling? Of een 4x4, voor het geval je onverharde bergpassen in India wilt rijden?

Niet (helemaal O-) ) lullig bedoeld, maar als je al automaat 'moet' rijden omdat schakelen tijdens het rijden al teveel aandacht kost dan zou ik niet zelf in de UK gaan rijden...
Maar de trein doet er wel maar 35 minuten of zo over :D

Waarom ik eigenlijk aan de kanaaltunnel denk/rekening ermee hield, was omdat het in het verleden daadwerkelijk tot plannen was gekomen. Er kwam helaas op het laatste moment iets tussen waardoor het niet meer doorging. Ik wil het zeker weten een keer echt doen, vandaar dat ik ook wil dat mijn auto dat mag :D

Met de eigen auto is altijd leuker dan met een niet-eigen auto. Net als toen ik met de vorige Mégane naar Zwitserland was geweest :D Dan is hij daar een keer geweest en zo en staat hij op de foto bij de bergen :D Het is sowieso voor de leuk, als het niet leuk is doe ik het niet :D

En nee, geen zevenzitter voor het geval er per ongeluk een zesling komt :P Ik heb sowieso geen kinderwens :D Maar een 4x4... zou ik wel best willen, als het niet zo duur was in aanschaf/gebruik/onderhoud :D Sowieso voor de paar keer dat mijn vorige Megane bijna vastgelopen was op afgelegen modderweggetjes en een keertje een modderige bergweg niet opkwam in Zwitserland :D Maar goed, 4x4 is eenmaal niet betaalbaar voor mij. Die Indiaanse onverharde bergpassen lijken trouwens op zich best gaaf om te rijden, hoewel niet praktisch om te willen... je gaat sowieso niet met een auto vanuit NL naar India :P
pi_157616188
Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat kijk op auto's, zou je het prettig vinden om samen iets uit te zoeken?
pi_157616653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:46 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

I know... maar volgens weer anderen valt het links rijden wel weer mee zolang je het verkeer een beetje volgt :{

Ik heb geen idee zolang ik het nog niet ervaren heb. Maar goed... dat is ook niet iets voor volgende week of zo, maar misschien wel later :D

[..]

Maar de trein doet er wel maar 35 minuten of zo over :D

Waarom ik eigenlijk aan de kanaaltunnel denk/rekening ermee hield, was omdat het in het verleden daadwerkelijk tot plannen was gekomen. Er kwam helaas op het laatste moment iets tussen waardoor het niet meer doorging. Ik wil het zeker weten een keer echt doen, vandaar dat ik ook wil dat mijn auto dat mag :D

Met de eigen auto is altijd leuker dan met een niet-eigen auto. Net als toen ik met de vorige Mégane naar Zwitserland was geweest :D Dan is hij daar een keer geweest en zo en staat hij op de foto bij de bergen :D Het is sowieso voor de leuk, als het niet leuk is doe ik het niet :D

En nee, geen zevenzitter voor het geval er per ongeluk een zesling komt :P Ik heb sowieso geen kinderwens :D Maar een 4x4... zou ik wel best willen, als het niet zo duur was in aanschaf/gebruik/onderhoud :D Sowieso voor de paar keer dat mijn vorige Megane bijna vastgelopen was op afgelegen modderweggetjes en een keertje een modderige bergweg niet opkwam in Zwitserland :D Maar goed, 4x4 is eenmaal niet betaalbaar voor mij. Die Indiaanse onverharde bergpassen lijken trouwens op zich best gaaf om te rijden, hoewel niet praktisch om te willen... je gaat sowieso niet met een auto vanuit NL naar India :P
Voor later, eventueel, want er waren ooit plannen en het moet met alle geweld met je eigen auto. Als het er überhaupt ooit van komt. En daar betaal je per jaar 2200 euro extra aan brandstof voor? Dus als het er 3 jaar niet van komt heb je 6600 eurie weggegooid en dan heb je nog niks? En dat vind je helemaal prima?
Je mag je geld ook gewoon naar mij overmaken hoor, stop ik het in de spaarpot van de kleine. Scheelt je een hele hoop moeite :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157616825
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:15 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Voor later, eventueel, want er waren ooit plannen en het moet met alle geweld met je eigen auto. Als het er überhaupt ooit van komt. En daar betaal je per jaar 2200 euro extra aan brandstof voor? Dus als het er 3 jaar niet van komt heb je 6600 eurie weggegooid en dan heb je nog niks? En dat vind je helemaal prima?
Je mag je geld ook gewoon naar mij overmaken hoor, stop ik het in de spaarpot van de kleine. Scheelt je een hele hoop moeite :P
Dat dus, en moet je eens bedenken wat je met die 6600 besparing voor een auto kan kopen.. Als je dat geld de afgelopen 3 jaar had gespaard zat je nu bij heel andere auto's te kijken dan de klasse tot ¤1500..
Niet te vergeten dat het onderhoud van die meegaan en oudere auto's veel hoger is. Sterker, het moet makkelijk ¤700 pj goedkoper kunnen aan onderhoud. als ze LPG had gehad de afgelopen 3 jaar ipv de megane, en een betere auto, had ze gewoon ¤8700 op de spaarrekening kunnen hebben bovenop wat ze nu heeft..
Had ze gewoon een vrij luxe jonge auto kunnen kopen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Glijdt_licht op 17-11-2015 08:17:00 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157620607
Dat LPG goedkoper is weet ik onderhand wel, het constant herhalen heeft niet zoveel zin.

Die Kanaaltunnel is maar 1 argument. Voor de rest... denk je dat ik zelf niet eens gezocht heb naar LPG auto's? Wat je voor ¤1500,- kan kopen mèt alle opties die ik wil zijn alleen maar auto's die ontzettend veel gelopen hebben (ver boven 200k tot bijna 500k aan toe) òf auto's waarvan het zitcomfort nergens naar is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat ik dan maar mijn budget moet verhogen omdat ik het later toch weer bespaar. Maar feit blijft dat het geld op dit moment niet voorhanden is, dus daar is niet zoveel aan. En opties schrappen, daar doe ik niet aan.

Door een oude full-options LPG'er te kopen met een hoge km-stand krijg je weer het probleem dat er van alles stuk gaat en gaat de besparing uiteindelijk voor een groot deel weer op in reparaties. Alsof dat zo leuk is.

Voor nu dus geen discussie meer over het brandstoftype.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 02:03 schreef vannelle het volgende:
Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat kijk op auto's, zou je het prettig vinden om samen iets uit te zoeken?
Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
pi_157620834
Ja
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen.
Ja tweedehandsautohandelaren hebben niks liever dan klanten die 2 uur moeten rijden om een auto te kopen.
pi_157621280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:23 schreef ambertje90 het volgende:
Ja

[..]

Ja tweedehandsautohandelaren hebben niks liever dan klanten die 2 uur moeten rijden om een auto te kopen.
Dat zal best, want ze zeiden me te gaan ophalen bij het station in Zwolle. Hun terrein is niet goed bereikbaar met OV :{
pi_157621291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Dat LPG goedkoper is weet ik onderhand wel, het constant herhalen heeft niet zoveel zin.

Die Kanaaltunnel is maar 1 argument. Voor de rest... denk je dat ik zelf niet eens gezocht heb naar LPG auto's? Wat je voor ¤1500,- kan kopen mèt alle opties die ik wil zijn alleen maar auto's die ontzettend veel gelopen hebben (ver boven 200k tot bijna 500k aan toe) òf auto's waarvan het zitcomfort nergens naar is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat ik dan maar mijn budget moet verhogen omdat ik het later toch weer bespaar. Maar feit blijft dat het geld op dit moment niet voorhanden is, dus daar is niet zoveel aan. En opties schrappen, daar doe ik niet aan.

Door een oude full-options LPG'er te kopen met een hoge km-stand krijg je weer het probleem dat er van alles stuk gaat en gaat de besparing uiteindelijk voor een groot deel weer op in reparaties. Alsof dat zo leuk is.

Voor nu dus geen discussie meer over het brandstoftype.

[..]

Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
Gelukkig hebben die duizenden euro's die in onderhoud en reparaties in je megane gepompt zijn bewezen hoe betrouwbaar een goedkope benzine auto is.....

Maar trek je vooral niks aan van wat er gezegd word. Ik zou een anwb lidmaatschap aan de sint vragen.
pi_157621437
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Gelukkig hebben die duizenden euro's die in onderhoud en reparaties in je megane gepompt zijn bewezen hoe betrouwbaar een goedkope benzine auto is.....

Maar trek je vooral niks aan van wat er gezegd word. Ik zou een anwb lidmaatschap aan de sint vragen.
Ik heb niet gezegd dat hij goedkoop in onderhoud was. Maar betrouwbaarheid... daar wil ik niet teveel over klagen... ik had slechts 2x pechhulp nodig gehad waarvan 1x een lege accu. De andere keer was iets met de sleutelherkenning wat voor weer ¤50,- gemaakt was.

Voor de rest heeft dat ding me nooit laten staan, altijd starten en rijden... ook in de winter meteen aanslaan :D En bij mankementen kwam hij altijd nog op eigen kracht thuis en naar de garage :D Rekening houdend met dat het een oude auto was vind ik dat hij het qua betrouwbaarheid niet slecht deed met 130k in 3,5 jaar :D
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:09:41 #44
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157621818
Ik ben benieuwd :) . Ik wens je veel succes Fien!

Wel jammer dat mensen door blijven drammen over LPG. Ze is op zoek naar een auto, en één van haar eisen is dat 'ie op benzine loopt. Respecteer dat dan gewoon en ga haar niet iets opdringen wat ze niet wil.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:15:28 #45
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_157621956
Volgens de Pannenstatistik van de ADAC is de Megane van bouwjaar 2002 zo'n beetje de onbetrouwbaarste auto, alleen de Laguna is nog erger :-)

Ben heel benieuwd.

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_157622154
Voor dit soort budgetten komt het toch echt aan op proefrijden, ongeacht welke auto het is. Je kunt er wel een uitzoeken die er goed uitziet, alle opties heeft een een gunstige kilometerstand, maar pas als je ermee rijdt hoor je de irritante rammels, merk je dat ie scheef trekt, dat ie moeilijk schakelt, zwaar stuurt etc. Dat zijn belangrijke punten waarop je een auto moet selecteren in deze prijsklasse. Niet op wel of geen airco of krasjes.

Ik zou gewoon es een dag een rondje doen bij autozaken in de buurt (natuurlijk wel enige voorselectie via internet). Paar keer proefrijden en je weet meteen welke je wel of niet wilt hebben.

Ook vind ik het wat minder verstandig om in Zwolle een auto te kopen terwijl je in Rotterdam woont. Juist bij zo'n oudere auto bestaat de kans op verborgen gebreken. Het is dan makkelijker om gewoon even langs te rijden en het ter plekke op te lossen dan via de telefoon welles nietes gaan doen.
pi_157622162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Dat LPG goedkoper is weet ik onderhand wel, het constant herhalen heeft niet zoveel zin.

Die Kanaaltunnel is maar 1 argument. Voor de rest... denk je dat ik zelf niet eens gezocht heb naar LPG auto's? Wat je voor ¤1500,- kan kopen mèt alle opties die ik wil zijn alleen maar auto's die ontzettend veel gelopen hebben (ver boven 200k tot bijna 500k aan toe) òf auto's waarvan het zitcomfort nergens naar is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat ik dan maar mijn budget moet verhogen omdat ik het later toch weer bespaar. Maar feit blijft dat het geld op dit moment niet voorhanden is, dus daar is niet zoveel aan. En opties schrappen, daar doe ik niet aan.

Door een oude full-options LPG'er te kopen met een hoge km-stand krijg je weer het probleem dat er van alles stuk gaat en gaat de besparing uiteindelijk voor een groot deel weer op in reparaties. Alsof dat zo leuk is.

Voor nu dus geen discussie meer over het brandstoftype.

[..]

Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
Alle full options (voor zover die er überhaupt zijn in Nederland) auto's binnen dat budget zijn oud op versleten en staan bijna zonder uitzondering voor groot onderhoud. Je Mégane was daarop slechts een zeer sporadische uitzondering, en de soort brandstof doet daar niets aan af.
Ik wens je succes verder, ben benieuwd waar je mee eindigt.

Over dat in Engeland rijden: diegenen die zeggen dat het wel meevalt zullen zéker geen moeite hebben met schakelen.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157624864
TS misschien een idee om naar een Mega Tjaffer te kijken?
pi_157625573
TS reageert even niet meer, zou ze met de auto overgeschreven en wel naar huis rijden :o
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157625646
Datum tenaamstelling is 7 oktober :+
pi_157625890
Ik begrijp niet dat hier zoveel behoefte is om tegen TS te zeuren, ze mag zelf weten wat ze wil. Het zijn ook geen onmogelijke eisen. Wel een beetje veel, maar dat is een kwestie van wachten tot het juiste aanbod voorbij komt. En voor 1500 kan je prima een goede auto kopen, al zou het wel een hoop schelen om een handige harry mee te nemen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_157626443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:

Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
Da's nogal NIET in mijn buurt. Wordt dus niks vrees ik. :(
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:17:10 #53
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157626659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:22 schreef eXplorer1 het volgende:
TS reageert even niet meer, zou ze met de auto overgeschreven en wel naar huis rijden :o
Vergeet niet dat treinreis heen, proefrit, en dan treinreis terug ook aardig wat tijd in beslag neemt.
pi_157627466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:15 schreef Gambolputty het volgende:
Volgens de Pannenstatistik van de ADAC is de Megane van bouwjaar 2002 zo'n beetje de onbetrouwbaarste auto, alleen de Laguna is nog erger :-)

Ben heel benieuwd.

[ afbeelding ]
Context is wel belangrijk...

De Laguna I was wel degelijk een betrouwbare auto. De Laguna II, dat was een drama. Die valt volledig in dit schema.
Bij de Mégane was er een modelwisseling in 2002. De nieuwe had net zoals de Laguna - maar minder erg - problemen.
De auto waar TS naar gaat kijken is nog het oude model. Die waren best betrouwbaar.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_157629272
Ik ben weer in de trein onderweg naar huis. Ik heb de auto nog niet gekocht. Misschien morgen wel, mits de verkoper een bepaalde reparatie wil uitvoeren.

De auto zelf reed prima. Twee ritten mee gemaakt. Ik werd door de verkoper met de Megane opgehaald bij het station. Nadat hij een tijdje gereden had mocht in zelf rijden. Daarna terug naar de garage werd ik even alleen gelaten zodat ik de auto zelf kon bekijken.

De auto zag er eigenlijk prima uit. Alleen paar krasjes rechtsachter bij de bumper. En dus linksachter dat de bumper niet helemaal goed zit, maar het leek geen echte aanrijdingsschade te zijn. Ook even met m'n hoofd daaronder gekeken, leek geen schade te hebben.

Velgen hebben stoeprand-schade, maar niet erger dan mijn vorige auto.

Het interieur zag er best netjes uit. Hoewel een paar kleine plekjes op de deurbekleding en de passagierstoel. Maar goed, voor een auto van deze prijs geen klaagpunt.

Banden zijn oké, hoewel dus geen A-merk banden.

De motor liep wel goed, geen rare geluiden gehoord. Ook even de olie en de koelvloeistof bekeken... er was geen mayonaise-vorming i.i.g.

Starten deed hij meteen, klonk niet gek of zo.

De airco werkt. En de elektrische dingen als deurvergrendeling, ramen en spiegels ook.

Ook even de dashboard-lampen bekeken... leek prima in orde. Ik miste alleen een airbag-lamp, die ging nooit aan. Later meer erover.

Na het bekijken ging ik zelfstandig een proefrit maken. Hij reed prima. Geen rare geluiden, stuur blijft recht bij loslaten tijdens rijden/remmen en de automaat schakelt vloeiend. Iets vloeiender dan mijn vorige Renault zelfs, vooral als hij bij 50 in de 4 gaat. Kickdown ook een paar keer getest, geen problemen.

Ik heb wel even de 100km/u aangetikt, tot zover geen trillingen in het stuur. Maar echt de snelweg op ging niet, er stond een file.

Tot zover zou ik 'm eigenlijk zo kopen. Het enige wat me zorgen baarde was het airbag-lampje wat nooit aan ging (wetende dat het LED's zijn die niet snel stuk gaan). Dus ik ging het vragen aan de verkoper.

Hij wist er niks van, ook niet erop gelet. Ik zei dat ik het zo niet vertrouwde. Hij liet 'm toen uitlezen door een monteur. Daaruit kwamen 2 storingscodes tevoorschijn:
- Circuit stuurairbag
- Bedrading storingslamp

De monteur had de stuurairbag vervangen, maar beide storingen bleven. Vermoedelijk is de sleepring bij het stuur niet goed meer en heeft de vorige eigenaar de bedrading v/h lampje losgemaakt. Maar het was ondertussen sluitingstijd, dus kon er niet meer naar gekeken worden.

De verkoper deed toen een voorstel dat ik 'm zo mee kon krijgen voor een lagere prijs of hij gaat het morgen proberen te repareren zonder prijsverhoging.

Ik heb toen ervoor gekozen om 'm te laten repareren waarna ook het lampje moet werken en ik mee moet kunnen kijken op de CAN-Clip dat de storing daadwerkelijk opgelost is.

Dat vond hij prima en hij laat het morgen weten of de reparatie is gelukt. Zo ja, koop ik 'm. Zo niet, koop ik 'm niet. Ik wil geen auto waarvan de airbags het niet meer doen.
pi_157629642
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:05 schreef Fien1989 het volgende:
Ik ben weer in de trein onderweg naar huis. Ik heb de auto nog niet gekocht. Misschien morgen wel, mits de verkoper een bepaalde reparatie wil uitvoeren.

De auto zelf reed prima. Twee ritten mee gemaakt. Ik werd door de verkoper met de Megane opgehaald bij het station. Nadat hij een tijdje gereden had mocht in zelf rijden. Daarna terug naar de garage werd ik even alleen gelaten zodat ik de auto zelf kon bekijken.

De auto zag er eigenlijk prima uit. Alleen paar krasjes rechtsachter bij de bumper. En dus linksachter dat de bumper niet helemaal goed zit, maar het leek geen echte aanrijdingsschade te zijn. Ook even met m'n hoofd daaronder gekeken, leek geen schade te hebben.

Velgen hebben stoeprand-schade, maar niet erger dan mijn vorige auto.

Het interieur zag er best netjes uit. Hoewel een paar kleine plekjes op de deurbekleding en de passagierstoel. Maar goed, voor een auto van deze prijs geen klaagpunt.

Banden zijn oké, hoewel dus geen A-merk banden.

De motor liep wel goed, geen rare geluiden gehoord. Ook even de olie en de koelvloeistof bekeken... er was geen mayonaise-vorming i.i.g.

Starten deed hij meteen, klonk niet gek of zo.

De airco werkt. En de elektrische dingen als deurvergrendeling, ramen en spiegels ook.

Ook even de dashboard-lampen bekeken... leek prima in orde. Ik miste alleen een airbag-lamp, die ging nooit aan. Later meer erover.

Na het bekijken ging ik zelfstandig een proefrit maken. Hij reed prima. Geen rare geluiden, stuur blijft recht bij loslaten tijdens rijden/remmen en de automaat schakelt vloeiend. Iets vloeiender dan mijn vorige Renault zelfs, vooral als hij bij 50 in de 4 gaat. Kickdown ook een paar keer getest, geen problemen.

Ik heb wel even de 100km/u aangetikt, tot zover geen trillingen in het stuur. Maar echt de snelweg op ging niet, er stond een file.

Tot zover zou ik 'm eigenlijk zo kopen. Het enige wat me zorgen baarde was het airbag-lampje wat nooit aan ging (wetende dat het LED's zijn die niet snel stuk gaan). Dus ik ging het vragen aan de verkoper.

Hij wist er niks van, ook niet erop gelet. Ik zei dat ik het zo niet vertrouwde. Hij liet 'm toen uitlezen door een monteur. Daaruit kwamen 2 storingscodes tevoorschijn:
- Circuit stuurairbag
- Bedrading storingslamp

De monteur had de stuurairbag vervangen, maar beide storingen bleven. Vermoedelijk is de sleepring bij het stuur niet goed meer en heeft de vorige eigenaar de bedrading v/h lampje losgemaakt. Maar het was ondertussen sluitingstijd, dus kon er niet meer naar gekeken worden.

De verkoper deed toen een voorstel dat ik 'm zo mee kon krijgen voor een lagere prijs of hij gaat het morgen proberen te repareren zonder prijsverhoging.

Ik heb toen ervoor gekozen om 'm te laten repareren waarna ook het lampje moet werken en ik mee moet kunnen kijken op de CAN-Clip dat de storing daadwerkelijk opgelost is.

Dat vond hij prima en hij laat het morgen weten of de reparatie is gelukt. Zo ja, koop ik 'm. Zo niet, koop ik 'm niet. Ik wil geen auto waarvan de airbags het niet meer doen.
Als een verkoper de auto al voor je warmgedraaid heeft, in dit geval door je er mee op te halen, klopt er iets niet. Dit is een bekende truc als een auto slecht start door gebrek aan compressie. Koud start de auto dan heeel slecht, maar als de motor eenmaal goed warm is start hij prima. Ook veel getik en gerammel met bv klepspeling hoor je veel minder als de motor warm is en des te meer wanneer de motor koud is. Kijk dus uit wat je doet, mocht je nogmaals gaan, eis dan een proefrit met koude motor, dus zonder dat de auto al voor je gestart is.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_157632382
Die ouwe Renault blokjes zijn best goed hoor, om die perse oud te starten. Maar dat met die airbag, doet mij ergens aan denken.

Tijd geleden was hier een ongeluk met een Megane 2 (nieuwere type dus) berijder in het ziekenhuis. Op de foto's was duidelijk te zien dat de hele voorkant in puin lag, maar de airbags niet afgegaan waren. Vraag mij af hoe vaak ermee gesjoemeld wordt.
.
pi_157632892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:19 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Als een verkoper de auto al voor je warmgedraaid heeft, in dit geval door je er mee op te halen, klopt er iets niet. Dit is een bekende truc als een auto slecht start door gebrek aan compressie. Koud start de auto dan heeel slecht, maar als de motor eenmaal goed warm is start hij prima. Ook veel getik en gerammel met bv klepspeling hoor je veel minder als de motor warm is en des te meer wanneer de motor koud is. Kijk dus uit wat je doet, mocht je nogmaals gaan, eis dan een proefrit met koude motor, dus zonder dat de auto al voor je gestart is.
Zal hij dan opeens heel slecht lopen? ;(

Toen ik onder de motorkap keek was het ijzer v/h blok nog wel aanraakbaar, was dus nog lang niet helemaal warm. Het ritje naar het station was zo'n 4km door de stad. Zal het al veel uitmaken?

Ik kan 'm morgen wel vragen om me op te halen met een andere auto, maar ik kan verder waarschijnlijk niet voorkomen dat hij de auto eerder heeft gestart :{

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:36 schreef Fer het volgende:
Die ouwe Renault blokjes zijn best goed hoor, om die perse oud te starten. Maar dat met die airbag, doet mij ergens aan denken.

Tijd geleden was hier een ongeluk met een Megane 2 (nieuwere type dus) berijder in het ziekenhuis. Op de foto's was duidelijk te zien dat de hele voorkant in puin lag, maar de airbags niet afgegaan waren. Vraag mij af hoe vaak ermee gesjoemeld wordt.
Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.

Het verhaal met die sleepring klinkt op zich niet ongeloofwaardig in mijn ogen. Wat er dan met het storingslampje is gebeurt... geen idee :{ Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar het draadje heeft losgehaald zodat hij de auto sneller kwijt kon zonder de storing te verhelpen :{

Deze verkoper heeft naar eigen zeggen de auto gekocht van een opkoop-bedrijf en heeft er niet op gelet verder. Geen idee of het geloofwaardig is. Volgens de historie heeft de auto hiervoor wel inderdaad een maandje bij een ander garage-bedrijf gestaan.
pi_157632973
Er wil nog wel eens een breuk in de bedrading zitten, onder de voorstoelen.

Als je dat niet weet en je wilt er geen geld aan uitgeven, dan is het controlelampj slopen een voor de hand liggende mogelijkheid.

Ik denk dat dat hier het geval is.

Ik zou het aandurven.

Voor welke prijs mocht je hem meenemen?
pi_157633065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Zal hij dan opeens heel slecht lopen? ;(

Toen ik onder de motorkap keek was het ijzer v/h blok nog wel aanraakbaar, was dus nog lang niet helemaal warm. Het ritje naar het station was zo'n 4km door de stad. Zal het al veel uitmaken?

Ik kan 'm morgen wel vragen om me op te halen met een andere auto, maar ik kan verder waarschijnlijk niet voorkomen dat hij de auto eerder heeft gestart :{

[..]

Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.

Het verhaal met die sleepring klinkt op zich niet ongeloofwaardig in mijn ogen. Wat er dan met het storingslampje is gebeurt... geen idee :{ Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar het draadje heeft losgehaald zodat hij de auto sneller kwijt kon zonder de storing te verhelpen :{

Deze verkoper heeft naar eigen zeggen de auto gekocht van een opkoop-bedrijf en heeft er niet op gelet verder. Geen idee of het geloofwaardig is. Volgens de historie heeft de auto hiervoor wel inderdaad een maandje bij een ander garage-bedrijf gestaan.
Klinkt mij wel logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')