Wat een onzin en schandalig eigenlijk dat je dat uit je keyboard tovert.quote:Op maandag 16 november 2015 21:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar toen waren de moslims de Joden van toen en vice versa. En raad eens... Wilders kan het heel goed vinden met de Joden.
Kansloosquote:Op maandag 16 november 2015 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een argument van "Ik verkracht en vermoord minderjarige negermeisjes dus vergelijk me niet met Dutroux, die juist een hekel aan negers had!"
Sorryquote:Op maandag 16 november 2015 21:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat een onzin en schandalig eigenlijk dat je dat uit je keyboard tovert.
Vertel mij eens, hoeveel Joodse aanslagen er in die tijd waren, hoeveel Joden waren er extreem genoeg om zichzelf op te blazen uit naam van JHWH, om journalisten uit te moorden die simpelweg kritisch waren op het Jodendom, hoeveel Joden gingen er massaal de straat op om te protesteren tegen cartoons met borden waarop gesteld werd dat niet Joden hun gram nog wel zouden krijgen? 0?
Voor zover ik het begrepen heb waren de Joden een zondebok en zijn de moslims nu de sjaak omdat er een zoot knettergekke idioten tussenzit die het liefst elke ongelovige de kop afhakt waardoor men wantrouwend naar die groep kijkt als logisch gevolg... dat lijkt mij een behoorlijk verschil.
Zouden we hier ook moeten doen.quote:Eerste Democraat zegt nee tegen Syriërs
Inmiddels hebben reeds vijftien Amerikaanse staten laten weten dat ze geen Syrische vluchtelingen willen opvangen. Maggie Hassen, de gouverneur van New Hampshire, is de eerste uit het Democratische kamp die weigert om Syriërs op te vangen. Ook zij handelt naar eigen zeggen naar de veiligheid van de Amerikaanse burger.
Voor mij was het erg confronterend dat wat mijn geloof mij voorspiegelde, gewoon niet klopte. Technisch maar vooral gevoelsmatig klopten er (veel) dingen niet, die mettertijd kunstmatig werden aangepast of vertheoretiseert door e.o.a. wijsgeer zodat het (on)geloof weer klopt(e).quote:Op maandag 16 november 2015 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dan ook nogal debiel dat te vragen van al diegene die geen geweld plegen en/of willen plegen.[quote]
Ik zeg niet dat je totaal afstand moet nemen van een geloof maar wel dat je de vrijheid moet hebben daar vraagtekens bij te plaatsen.
O.a. de Islam verkeert (momenteel ?) in een staat dat je op geen enkele wijze vraagtekens mag plaatsen. Dat is wat mij zorgen baart. Het totale ingebedde gebrek aan (zelf)kritiek, wat trouwens ook speelt bij andere geloven. Puur en alleen al het feit dat een religie of stroming pretendeert de enige ware te zijn is een gotspe.quote:Al het geloof, alle ideologieën, alle wereldbeelden en denkwijzen kunnen misbruikt worden en gewelddadig uitgelegd worden. Het zou fijn zijn als we niet die gemakkelijke weg nemen van in dit geval de islam de schuld te geven terwijl de schuld bij het mens ligt dat die doctrine gewelddadig uitlegd. Het probleem het menselijke, het persoonlijke gedrag is en niet zozeer dat geloof dat op verschillende manieren uitgelegd kan worden en ook op zeer diverse wijze uitgelegd wordt.
Ik ga graag met je mee. Echter, imho er is geen "redelijke" noch gematigde Islam.quote:Kijk naar de geschiedenis van de mens en leer. Echt alles kan slecht uitgelegd worden. Van geloof tot gelijkheid en sociaal zijn als doctrine. Van democratie tot vrijheid en in de naam van liefde. Het is allemaal misbruikt, tot iets gewelddadigs gemaakt. Die mogelijkheid zit echt in alles, zit vooral in de de mens.
Hou dus op van normale mensen vragen afstand te nemen van wat zij zelf als iets vredelievends uitleggen. Leg de schuld daar neer waar hij hoort, bij degene die het misbruiken en nergens anders.
Naar mijn mening is het een monumentale fout om moslims in het algemeen op dezelfde lijn te zetten als isis en co. We moeten isis en co aanspreken op hun geweld e.d., niet op het verdere geloof wat op zichzelf geen probleem is.
De islam kent vele kanten, isis en co zijn erg creatief in hun uitleg. Laten we vooral de goede kanten van de islam ondersteunen. Hard werken, goed vb zijn, goed met je naasten omgaan, goed voor de aarde zijn, nederig zijn, sober zijn, niet overdrijven in geloof en ga zo maar door.
We leggen teveel nadruk op de losse interpretatie die geweld goedpraatte en te weinig nadruk op de geloofsbeleving van de grote meerderheid.
Als we de normale moslim (daarmee doel ik op de meeste die gewoon normaal willen leven op hun eigen manier, naast elkaar) loshalen van de extreme en vooral vergaande interpretatie van isis en co staan we echt sterk.
Dit is uiteindelijk geen strijd tegen de islam, dit is een strijd van de redelijke vs de gewelddadigen. Laten we dan ook de redelijken zijn en niet hetzelfde doen als de gewelddadigen.
Vandaar dat we ook de grenzen moeten sluiten. Dit had je wel kunnen zien aankomen. Obama is een fantast en is net als Clinton en Bush in de laatste jaren van hun presidentsschap een 'lame duck' geworden. De Amerikanen gooien alles op slot, Trump zegt wat de rest van het politieke establishement denkt, maar niet durft te zeggen.quote:
Mooi hè, Europa. Menselijkheid. Compassie.quote:Op maandag 16 november 2015 22:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat we ook de grenzen moeten sluiten. Dit had je wel kunnen zien aankomen. Obama is een fantast en is net als Clinton en Bush in de laatste jaren van hun presidentsschap een 'lame duck' geworden. De Amerikanen gooien alles op slot, Trump zegt wat de rest van het politieke establishement denkt, maar niet durft te zeggen.
Als Europa als braafste jongetje van de klas vluchtelingen blijft opvangen dan kunnen we op den duur Mexicaanse en Venezolaanse welkomstliedjes gaan instuderen. De EU is op dit moment praktisch de enige groep landen waar je naartoe kunt vluchten.
China: Grenzen dichtquote:Op maandag 16 november 2015 22:40 schreef agter het volgende:
[..]
Mooi hè, Europa. Menselijkheid. Compassie.
Ik hoop oprecht dat we nog jaren zo blijven.
We zijn het beste continent wat er is.
We hebben een open samenleving. Ik hou daar van. En ik wijk niet voor angst of terreur.
En dat zou jij ook niet moeten doen.
Met een onophoudelijke stroom godsdienstwaanzinnigen blijft het ijdele hoop.quote:Op maandag 16 november 2015 22:40 schreef agter het volgende:
omdat je zo opgegroeid ben vind je het hier de beste samenleving , maar wat nu als je midden in de woestijn was opgegroeid en het westen kwam heel jou familie uitmoorden .. zo als zo vele het daar zien , hoe zal je er dan tegen over staan ?quote:Op maandag 16 november 2015 22:40 schreef agter het volgende:
[..]
Mooi hè, Europa. Menselijkheid. Compassie.
We zijn het beste continent wat er is.
We hebben een open samenleving. Ik hou daar van. En ik wijk niet voor angst of terreur.
En dat zou jij ook niet moeten doen.
Dat denk ik al heel lang.quote:Op maandag 16 november 2015 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
VS verkopen voor 1,3 miljard dollar aan wapens aan Saoedi's
http://www.volkskrant.nl/(...)f4f32ceb42e12bd5e397
Die gasten begrijpen er ook niets van. Of doen ze het expres? Gewoon van het Midden-Oosten één groot kruitvat maken? Bewust terroristen kweken?
Ik denk het ondertussen wel.
Je argument is dat omdat anderen het zo doen, wij het ook zo moeten doen?quote:Op maandag 16 november 2015 22:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
China: Grenzen dicht
Putin: Grenzen potdicht, de grenzen voorzien van levensgevaarlijke boevenstaatjes (Transnitie, Volksrepubliek van Donetsk) als buffer tegen migranten. Oost Europa/Rusland hebben sowieso een pesthekel aan mensen met een andere huidskleur.
Japan: Grenzen dicht, xenofobisch als de pest
VS: Visum nodig om binnen te komen, extreme screening, politiek wil dichte grenzen
Afrika: Grotendeels dichte grenzen
Midden Oosten: Dichte grenzen of conflictlanden
Erdoganistan: Stopt je in een kamp met weinig toekomstperspectief
Australie: Stuurt je al terug halverwege zee
Je bent gek als je in zo'n wereld je buitengrenzen wel open zet. Sterker nog, half Europa heeft inmiddels ook dichte grenzen (Frankrijk, Hongarij, Slovenie, Kroatie etc.)....
Wel als je te maken hebt met communicerende vaten.quote:Op maandag 16 november 2015 22:51 schreef agter het volgende:
[..]
Je argument is dat omdat anderen het zo doen, wij het ook zo moeten doen?
Verreweg de meeste moslims worden daar overigens vermoord door andere moslims.quote:Op maandag 16 november 2015 22:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat je zo opgegroeid ben vind je het hier de beste samenleving , maar wat nu als je midden in de woestijn was opgegroeid en het westen kwam heel jou familie uitmoorden .. zo als zo vele het daar zien , hoe zal je er dan tegen over staan ?
En laten we die strijd niet hierheen halen.quote:Op maandag 16 november 2015 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verreweg de meeste moslims worden daar overigens vermoord door andere moslims.
Ja. Het is de taak van de staat om haar burgers te beschermen. Eens.quote:Op maandag 16 november 2015 22:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat je zo opgegroeid ben vind je het hier de beste samenleving , maar wat nu als je midden in de woestijn was opgegroeid en het westen kwam heel jou familie uitmoorden .. zo als zo vele het daar zien , hoe zal je er dan tegen over staan ?
het verhaal heeft twee kanten en ik snap ook diep in mijn hart niet waarom mannetjes van 25 jaar zo iets kunnen doen , je moet toch al hersendood zijn wil je tot deze daden komen.
ik ben er ook voor om de grenzen te sluiten en een veel strenger beleid te voeren en de maatschappij te beschermen tegen fouten buitenstaanders
De grenzen zullen nu wel snel dicht gaan. Het sentiment verandert.quote:Op maandag 16 november 2015 22:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wel als je te maken hebt met communicerende vaten.
dus jij laat je voordeur ook open staan als je snachts gaat slapen , want je vind het niet erg dat iedereen binnen komt ??quote:Op maandag 16 november 2015 22:51 schreef agter het volgende:
[..]
Die anderen zullen daar wel een reden voor hebben dat ze dat zo doen. Of denk jij dat die pakweg 5 miljoen Linkse Nederlanders het beter weten dan miljoenen Chinezen/Amerikanen/Japanners etc.?quote:Op maandag 16 november 2015 22:51 schreef agter het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |