abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2015 @ 15:27:13 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157600079
quote:
Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml

De voortvluchtige terrorist: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
pi_157600098
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:26 schreef WhiteBeard het volgende:
Eigenlijk betrap ik mij er op dat ik steeds minder medelijden met slachtoffers van terreur in Europa krijg. Als je na Portiers en Wenen nog niet hebt begrepen wat voor Trojaanse paarden je binnen je eigen poorten hebt gehaald dan vraag je ook om problemen. Mijn vader zei vaak: "wie niet horen wil moet voelen". En zo is het maar net.
En wat hebben de slachtoffers hiermee te maken dan? Dat je geen medelijden hebt met figuren als Angela Merkel enzo kan ik nog begrijpen, maar de slachtoffers hebben niets te maken met het binnenhalen van deze 'trojaanse paarden'.
pi_157600106
quote:
Eigenlijk betrap ik mij er op dat ik steeds minder medelijden met slachtoffers van terreur in Europa krijg. Als je na Portiers en Wenen nog niet hebt begrepen wat voor Trojaanse paarden je binnen je eigen poorten hebt gehaald dan vraag je ook om problemen. Mijn vader zei vaak: "wie niet horen wil moet voelen". En zo is het maar net.
Je vader heeft je iets te vaak een klap op je kop gegeven?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 16 november 2015 @ 15:28:28 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157600107
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 15:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

elke moslims die ook maar riekt naar Salafisme of het kleinste greintje respect voor IS kan opbrengen is wat mij betreft radicaal, moet worden opgepakt en opgesloten alvorens te worden gedeporteerd naar het haatkalifaat waarna er een paar nukes op gegooid mogen worden.
Wat een onzin. Ik ben zelf ook salafist en kan de gedachtegangen van dit soort gasten in uitzonderlijke gevallen best volgen (m.b.t. meten met 2 maten door het Westen). Maar zeker niet in de gevallen dat er gebruik wordt gemaakt van terreur en geweld. En al helemaal niet tegen onschuldige burgers. :{

Salafisme is zo'n kapstokterm die ten onrechte vaak wordt gebruik door de media. Niet wetende wat het precies is. Slechte zaak.

Maakt mij dat radicaal? Neen. Ik voel me bonafide en fris.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157600112
quote:
:') :')

Die geradicaliseerde debielen zijn in de meeste gevallen de kleinkinderen van de mensen die in de jaren '50 door partijen als de VVD zijn binnen gehaald. Wat hebben die slachtoffers daar nou weer mee te maken?
PWBF
pi_157600122
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:26 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wat je voor de lange termijn kunt doen is stoppen met de instroom van islamieten, waarvan je zeker weet dat 0,01% radicaliseert of kinderen produceert die zullen radicaliseren. En je hebt maar acht radicalen nodig voor 130 doden.
Ben bang dat dergelijke radicalen hier al lang zijn, of er langzaam meer worden met of zonder import. Ik dacht zelf meer aan het gewoonweg sluiten van organisaties die tegen de Nederlandse/Westerse waarden in gaan. Denk bv aan sluiten van Moskeeën van Salafisten en scholen zoals de Islamitische Universiteit.
pi_157600126
,,Als dat de wil van Allah is, kunnen we niets doen.''

En daarmee moet je het maar mee doen...
pi_157600131
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je vader heeft je iets te vaak een klap op je kop gegeven?
Nee hoor, dat was niet nodig. Die kon prima met zijn ogen sturen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  maandag 16 november 2015 @ 15:31:00 #9
13462 BansheeBoy
pi_157600177
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 15:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die geradicaliseerde debielen zijn in de meeste gevallen de kleinkinderen van de mensen die in de jaren '50 door partijen als de VVD zijn binnen gehaald. Wat hebben die slachtoffers daar nou weer mee te maken?
De vraag is of je ze wat kunt verwijten als ze feitelijk geen keus hadden. Jouw (groot)ouders wilde lekker met een typemachine op kantoor aan de slag. Wie moest dan dat zware werk doen om Nederland op te bouwen? :{

Ja.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_157600183
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ben bang dat dergelijke radicalen hier al lang zijn, of er langzaam meer worden met of zonder import. Ik dacht zelf meer aan het gewoonweg sluiten van organisaties die tegen de Nederlandse/Westerse waarden in gaan. Denk bv aan sluiten van Moskeeën van Salafisten en scholen zoals de Islamitische Universiteit.
De instroom stoppen is in ieder geval iets wat concreet nu kan worden gedaan, zielig voor de vluchtelingen, maar het is gewoon zo dat je door het Midden-Oosten naar hier te halen, je ook de conflicten importeert, en daar zit ik niet op te wachten.
pi_157600197
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik ben zelf ook salafist en kan de gedachtegangen van dit soort gasten in uitzonderlijke gevallen best volgen (m.b.t. meten met 2 maten door het Westen). Maar zeker niet in de gevallen dat er gebruik wordt gemaakt van terreur en geweld. En al helemaal niet tegen onschuldige burgers. :{

Salafisme is zo'n kapstokterm die ten onrechte vaak wordt gebruik door de media. Niet wetende wat het precies is. Slechte zaak.

Ik heb een boodschap aan alle mensen die gelovig zijn:

Ga eens in jezelf geloven.... Dank u..
pi_157600207
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:27 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat hebben de slachtoffers hiermee te maken dan? Dat je geen medelijden hebt met figuren als Angela Merkel enzo kan ik nog begrijpen, maar de slachtoffers hebben niets te maken met het binnenhalen van deze 'trojaanse paarden'.
Tja, als men massaal stemt op lieden die nog meer van zulke Trojaanse paarden binnen de poorten wenst dan vraag je er zelf om. Als ik in mijn gemeente stem op partijen die niks aan misdaad doen dan moet ik niet vreemd opkijken als mijn huis een keer wordt leeggeroofd. Heel simpel
pi_157600208
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

ik vind jou dan ook een gevaarlijke idioot, maar dat wist je al.
PWBF
pi_157600210
Waarom is kwartiertje leugendetector eigenlijk niet standaard voor nieuwkomers?
pi_157600227
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:32 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom is kwartiertje leugendetector eigenlijk niet standaard voor nieuwkomers?
Omdat een leugendetector onbetrouwbaar is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157600248
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Maar dan zou je dus als Nederlander ook niet vrij zijn om tegen 'Nederlandse waarden' in te gaan. Dat is nogal vaag, en bovendien impliceert het dat Nederlandse waarden niet aan verandering onderhevig zouden moeten zijn. Zoiets lijkt me lastig afbakenen en handhaven in een vrij land.
pi_157600252
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Menselijke beoordeling is dat ook. En een leugendetector heeft in ieder geval geen last van een mening over vreemdelingen.. wat die mening dan ook mag zijn.
pi_157600275
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn die een leugendetector kunnen verslaan betekent niet dat hij niet voor de >90% van de gevallen wel nuttig kan zijn.
pi_157600280
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:32 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Tja, als men massaal stemt op lieden die nog meer van zulke Trojaanse paarden binnen de poorten wenst dan vraag je er zelf om. Als ik in mijn gemeente stem op partijen die niks aan misdaad doen dan moet ik niet vreemd opkijken als mijn huis een keer wordt leeggeroofd. Heel simpel
En wie zegt dat ze met z'n allen op dat soort figuren gestemd hebben? Liepen ook vast wel wat mensen tussen die een tegengeluid stemmen, die worden ook het slachtoffer. De oorzaak ligt toch echt bij de politici, niet bij het volk.
pi_157600293
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 15:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Z'n pa heeft die spreuk bedacht he

maandag 16 november 2015 @ 15:35:13 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157600294
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dan zou je dus als Nederlander ook niet vrij zijn om tegen 'Nederlandse waarden' in te gaan. Dat is nogal vaag, en bovendien impliceert het dat Nederlandse waarden niet aan verandering onderhevig zouden moeten zijn. Zoiets lijkt me lastig afbakenen en handhaven in een vrij land.
U bent republikein. Mag dat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157600307
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat er mensen zijn die een leugendetector kunnen verslaan betekent niet dat hij niet voor de >90% van de gevallen wel nuttig kan zijn.
Waarom een dergelijke test doen als de mensen die je daarmee buiten wilt houden juist zich gaan trainen om een leugendetector te verslaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157600314
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De instroom stoppen is in ieder geval iets wat concreet nu kan worden gedaan, zielig voor de vluchtelingen, maar het is gewoon zo dat je door het Midden-Oosten naar hier te halen, je ook de conflicten importeert, en daar zit ik niet op te wachten.
Dat is ook een optie, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De EU heeft meer arbeiders nodig (of ze gaan/kunnen/willen werken zal ik even in het midden laten) om de sociale voorzieningen betaalbaar te houden, gezien de EU burgers praktisch geen kinderen maken.

quote:
Demographic projections are complicated by unknowns like the number of immigrants, but the signs are that the population of the EU will within just 35 years be down to 450m from the present 500m. Europe’s active labour force of 240m looks set to drop to 207m people by then, assuming that immigration has run at around the present level. If there were to be a sharp reduction in immigration, or even a halt, then the result would be an EU workforce of some 169m. The effect of removing some 70m jobs, and therefore taxpayers, from the European economy can only be guessed at.

This shrinkage of the EU workforce would be disastrous for a number of reasons, and none of them has attracted attention in the often hysterical media coverage of the migration crisis. To the contrary, migrants from Arab countries and Africa have been portrayed as benefit scroungers who will impose intolerable social and economic burdens on Europe. - Bron
Daar komen dan nog andere problemen bij zoals oliepijpen die door Syrië moeten gaan (bekijk de 'Arabische Lente' landen maar op de kaart, Syrië zit gewoon in de weg. :P ). Assad weg > oliepijp door Syrië naar Turkije.

Dat die vluchtelingen dan wel economische immigranten (combi van beiden denk ik) tussen die geopolitieke spelletjes zitten kunnen hen weinig aan doen. Ik zou precies hetzelfde doen.

Politiek zuigt.
  maandag 16 november 2015 @ 15:37:20 #24
13462 BansheeBoy
pi_157600337
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 15:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik vind jou dan ook een gevaarlijke idioot, maar dat wist je al.
Waarom dan vraag ik me af? Ik heb me altijd gedistantieerd van geweld c.q. violence. :{

pi_157600361
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom dan vraag ik me af? Ik heb me altijd gedistantieerd van geweld c.q. violence. :{

Waarom eigenlijk altijd die vervelende smiley? Je komt over alsof je 24/7 verbaasd/teleurgesteld bent...
pi_157600364
Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 15:36:37 BREAKING: Turkish official says police arrested #ISIS suspects last week in Istanbul plot linked to #ParisAttacks - AP reageer retweet
  maandag 16 november 2015 @ 15:38:53 #27
13462 BansheeBoy
pi_157600373
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 15:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk altijd die vervelende smiley? Je komt over alsof je 24/7 verbaasd/teleurgesteld bent...
Puur als expansie. Ik zie ze eigenlijk niet eens meer. :{

pi_157600374
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Z'n pa heeft die spreuk bedacht he

[ afbeelding ]
Toen was geluk heel gewoon en werden leraren op school niet mishandeld, conducteurs in treinen idem dito. Ik moet opeens aan Gerard Cox denken

maandag 16 november 2015 @ 15:39:10 #29
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_157600383
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:38 schreef Intellectueel het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 15:36:37 BREAKING: Turkish official says police arrested #ISIS suspects last week in Istanbul plot linked to #ParisAttacks - AP reageer retweet
Wtf is hier breaking aan?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_157600387
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Puur als expansie. Ik zie ze eigenlijk niet eens meer. :{

En toch typ je ze na elke zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')