abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 20:41:31 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_157579329
quote:
Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_157579424

Je kon er op wachten. Het is de schuld van het westen en hun buitenlandse beleid dat moslimjongeren radicaliseren en er slachtoffers en doden moeten vallen, want moslims lijden ook in het midden-oosten door het Westen. ofzoiets...
pi_157579460
quote:
Was allang bekend begin dit jaar joh. Kom met iets nieuws. :O
  zondag 15 november 2015 @ 20:44:18 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157579484
Arnoud :') van :') Doorn :')

Die zou z'n bloedeigen moeder nog verkopen voor een grote zak oliedollars.
pi_157579541
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:43 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Was allang bekend begin dit jaar joh. Kom met iets nieuws. :O
Het is gaat mij niet om de caption. :O
pi_157579583
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:44 schreef Twiitch het volgende:
Arnoud :') van :') Doorn :')

Die zou z'n bloedeigen moeder nog verkopen voor een grote zak oliedollars.
Vorige week zat hij alweer in Saudi Arabië, het land waar wij nog veel van zouden kunnen leren. Ik vind die man zo fascinerend en grappig.

pi_157579644
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:43 schreef Odaiba het volgende:
[ afbeelding ]

Je kon er op wachten. Het is de schuld van het westen en hun buitenlandse beleid dat moslimjongeren radicaliseren en er slachtoffers en doden moeten vallen, want moslims lijden ook in het midden-oosten door het Westen. ofzoiets...
isis is ontstaan/groot geworden door de inval van de vs in irak, dus zo vergezocht is dit niet...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_157579662
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Vorige week zat hij alweer in Saudi Arabië, het land waar wij nog veel van zouden kunnen leren. Ik vind die man zo fascinerend en grappig.

[ afbeelding ]
Andersom kunnen ze ook leren van ons :') Wegen maken bijvoorbeeld en die vervolgens schoon houden. Lees: niet je tuinstoel dumpen.
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 20:47:17 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_157579665
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_157579864
132 doden inmiddels. Volgens de Franse media.
pi_157579933
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:38 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Misschien zou je eens de definitie van een herdenking moeten opzoeken.
Houd op vent. Ga ook lekker herdenken voor de slachtoffers van de colombiaanse burgeroorlog ofsow.

Calimero.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 november 2015 @ 20:52:23 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157579955
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 20:50 schreef empa1010 het volgende:
Ja zeiden ze op de radio ook. 3 mensen overleden in het ziekenhuis.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157580005
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kijk m zitten dan. 8-)

Lekker aan de kamelenmelk.
pi_157580022
quote:
Sarkozy propose d'assigner à résidence les individus ayant une fiche S

«Les fiches S devraient être équipés de bracelets électroniques, le temps de savoir s'ils représentent une réelle menace». Voici l'une des propositions de Nicolas Sarkozy, interrogé dans le JT de TF1 ce soir, qui prône donc l'assignation à domicile pour les individus fichés comme radicalisés.

«Tous ceux qui sont partis pour faire le djihad et qui reviennent doivent être immédiatement mis en prison», a déclaré l'ancien Président, pour qui «toute personne qui consulte des sites djihadistes doit être considérée comme djihadiste». Il a par ailleurs fait part de son souhait de voir une COP 21 remaniée, comprendre avec une adaptation du dispositif policier nécessaire afin de ne pas monopoliser les forces de l'ordre sur la protection de convois officiels en période de défense contre la menace terroriste.
Samenvatting: Sarkozy wil dat individuen die (volgens de veiligheidsdiensten) mogelijk een bedreiging vormen voor de veiligheid van de staat huisarrest krijgen, met behulp van een enkelband, totdat duidelijk is of ze daadwerkelijk een bedreiging vormen. Teruggekeerde jihadgangers zouden onmiddelijk in de gevangenis moeten worden gestopt en mensen die jihadwebsites bezoeken, moeten als jihadisten worden beschouwd.

Sarkozy wil dus stevige maatregelen, mogelijk ook om de opmars van Le Pen te stoppen. Kan me niet voorstellen dat dit ooit uitvoerbaar is.
pi_157580043
quote:
[ afbeelding ]

Ach, die dorpsgek moet je negeren. Niet serieus te nemen. Laat hem anders even vertellen waarom de die gasten uit naam van de islam dood en verderf zaaien.
1947-2016
pi_157580050
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Houd op vent. Ga ook lekker herdenken voor de slachtoffers van de colombiaanse burgeroorlog ofsow.

Calimero.
Het is niet zo moeilijk allemaal. Tussen Frankrijk en Syrie zit wel verband.
pi_157580067
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Samenvatting: Sarkozy wil dat individuen die (volgens de veiligheidsdiensten) mogelijk een bedreiging vormen voor de veiligheid van de staat huisarrest krijgen, met behulp van een enkelband, totdat duidelijk is of ze daadwerkelijk een dreiging vormen. Teruggekeerde jihadgangers zouden onmiddelijk in de gevangenis moeten worden gestopt en mensen die jihadwebsites bezoeken, moeten als jihadisten worden beschouwd.

Sarkozy wil dus stevige maatregelen, mogelijk ook om de opmars van Le Pen te stoppen. Kan me niet voorstellen dat dit ooit uitvoerbaar is.
Dit lijkt me niet reëel inderdaad.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157580093
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:53 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk allemaal. Tussen Frankrijk en Syrie zit wel verband.
Tussen colombia en cocainedoden ook.
1947-2016
pi_157580106
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

isis is ontstaan/groot geworden door de inval van de vs in irak, dus zo vergezocht is dit niet...
Dat ontken ik ook niet. Het westerse buitenlandse beleid, en vooral die van Amerika is deel van het probleem.
pi_157580143
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet. Het westerse buitenlandse beleid, en vooral die van Amerika is deel van het probleem.
Vooral in het afmaken waarmee ze begonnen zijn inderdaad.
1947-2016
pi_157580154
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach, die dorpsgek moet je negeren. Niet serieus te nemen. Laat hem anders even vertellen waarom de die gasten uit naam van de islam dood en verderf zaaien.
Ik vind hem grappig, dus ik volg hem, maar inderdaad serieus nemen moet je hem niet.
pi_157580163
quote:
[ afbeelding ]

Arnoud is een mongool eerste klas. Een aandachtshoer.
Naturheilmittel
pi_157580231
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tussen colombia en cocainedoden ook.
Je weet wat ik bedoel.
Colombia - IS aanslagen, jihadisten, zelfmoordbommen? Nee.
Het gaat in dit geval om terrorisme. Niet om drugs.
pi_157580234
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:55 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vind hem grappig, dus ik volg hem, maar inderdaad serieus nemen moet je hem niet.
Het grappigste van alles is nog dat zichzelf zo serieus neemt.
1947-2016
pi_157580317
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:56 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel.
Colombia - IS aanslagen, jihadisten, zelfmoordbommen? Nee.
Het gaat in dit geval om terrorisme. Niet om drugs.
En jij weet ook wat mensen hier bedoelen. Niet zo calimero'en. Het is namelijk totale onzin om 'syrie' te herdenken met zn allen. Kun je wel iedere dag om 12.00 gaan staan met z'n allen.
1947-2016
pi_157580398
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zolang het "monster" nog niet onschadelijk is gemaakt maakt het niet uit wie er schuld heeft.
pi_157580427
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 20:50 schreef empa1010 het volgende:
Buuh, blijft maar oplopen...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_157580594
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij weet ook wat mensen hier bedoelen. Niet zo calimero'en. Het is namelijk totale onzin om 'syrie' te herdenken met zn allen. Kun je wel iedere dag om 12.00 gaan staan met z'n allen.
Ik blijf bij m'n punt. Als je aanstoot neemt aan mensen die ook andere slachtoffers herdenken van actuele terrorisme dan spoor je niet. Maak je geen zorgen joh, aandacht naar Parijs gaat niet weg hierdoor.
pi_157580673

het EoDM-optreden voor de hel losbrak ;(

rest vd fotos: https://www.facebook.com/(...)9610137429366&type=3
  zondag 15 november 2015 @ 21:03:37 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157580727
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het grappigste van alles is nog dat zichzelf zo serieus neemt.
Hij moet het met volle overgave spelen natuurlijk, anders krijgt die z'n maandelijks toelage uit Saudi Arabië niet.
pi_157580846
De Belgen staan wel voor lul. CNN heeft het er ook constant over.
pi_157580864
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:01 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ik blijf bij m'n punt. Als je aanstoot neemt aan mensen die ook andere slachtoffers herdenken van actuele terrorisme dan spoor je niet. Maak je geen zorgen joh, aandacht naar Parijs gaat niet weg hierdoor.
Zolang je blijft ontkennen dat die man met zo'n spandoek de bedoeling heeft tot uitdrukking te brengen dat het één erger is dan het ander, kan ik je wat dat betreft niet serieus nemen.
pi_157580921
Zinloze discussie dit, jullie komen er samen niet uit.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157581018
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:05 schreef empa1010 het volgende:
De Belgen staan wel voor lul. CNN heeft het er ook constant over.
Ik denk dat ik dit even gemist heb, maar wat hebben de Belgjes gezegd?
ha gekkies
pi_157581115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:08 schreef gloryhuntertje het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/206(...)ische-molenbeek.html
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157581118
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:08 schreef gloryhuntertje het volgende:

[..]

Niks gezegd maar alles leidt constant naar Molenbeek. Voorgaande aanslagen dus. Je zou verwachten dat er al maatregelen getroffen zouden zijn door de Belgische justitie.
pi_157581169
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:55 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Arnoud is een mongool eerste klas. Een aandachtshoer.
heeft ie geleerd van voormalige meester ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_157581233
quote:
[ afbeelding ]

Hij heeft voor een deel gewoon gelijk. Het westers imperialisme heeft weinig goeds gebracht.

Deze terroristen vallen consequent landen aan die zich bemoeien met het Midden-Oosten
pi_157581236
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 21:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

heeft ie geleerd van voormalige meester ;)
Mogelijk.
Naturheilmittel
pi_157581302
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:01 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik daar aanstoot aan geef? Je moet dat lekker voor jezelf bepalen wat je doet, maar een officiele gaat er nooit komen voor je..
Ik denk dat jij niet spoort. Maargoed.
1947-2016
pi_157581310
Toch kan je zeggen van Wilders wat je wil, hij is wel consequent en blijft bij zijn (naar mijn mening idiote) standpunten in tegenstelling tot die andere gast.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157581331

Alsjeblieft moslim broeders. En mensen in Europa bekijk deze film.
pi_157581369
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:07 schreef Kamikazie het volgende:
Zinloze discussie dit, jullie komen er samen niet uit.
Klopt.. man in kwestie moet erbij zijn
pi_157581370
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:14 schreef Szikha2 het volgende:

klassieke preek van deze weense imam
-Rabia Al-Basri
pi_157581382
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:14 schreef Kamikazie het volgende:
Toch kan je zeggen van Wilders wat je wil, hij is wel consequent en blijft bij zijn (naar mijn mening idiote) standpunten in tegenstelling tot die andere gast.
Welnee. Wilders is geradicaliseerd.
pi_157581398
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:12 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Hij heeft voor een deel gewoon gelijk. Het westers imperialisme heeft weinig goeds gebracht.

Deze terroristen vallen consequent landen aan die zich bemoeien met het Midden-Oosten
Tsja, true, maar hij lijkt het nogal een logsiche reactie te vinden dat moslims de wapens oppakken om vervolgens onschuldige westerse burgers te doden. Dat zal hij natuurlijk niet hardop zeggen als salafist...
pi_157581405
De oud-burgemeester van Molenbeek, de socialist (!) Philippe Moureaux, die bijna twintig jaar burgemeester was van Molenbeek, roept nu dat dit onder zijn leiderschap nooit gebeurde en probeert de schuld in de schoenen van de liberalen die sinds 2012 aan de macht zijn te schuiven. Alsof de gemeente in drie jaar tijd in een jihadistennest is veranderd :')
pi_157581414
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:14 schreef Szikha2 het volgende:

Die is mooi inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')