Tja, beetje jammer, want ik was net aan het lezen wat ze terugschreef, en dat heb ik nu maar halverwege gelezen. Ik kan haar dus nu ook niet meer van reply voorzien. En dit leidt dan mogelijk tot spanningen tussen onsquote:Op donderdag 19 november 2015 14:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
edit:slachtofferige post aangepast.
Die er nog niet zijn?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Tja, beetje jammer, want ik was net aan het lezen wat ze terugschreef, en dat heb ik nu maar halverwege gelezen. Ik kan haar dus nu ook niet meer van reply voorzien. En dit leidt dan mogelijk tot spanningen tussen ons
Ik heb niet gesteld dat men geen gelijke rechten dient te hebben, maar dat men die levensstijl niet dient te promoten.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
En waarom zou ik dat willen? Ik kom pas in actie als iemand mijn vrijheid wil beperken en door mensen met een andere seksuele voorkeur gelijke rechten te geven als de rest voel ik met absoluut niet beperkt in mijn vrijheid, in tegenstelling tot jou.
Ik vind het helemaal prima dat jij moeite hebt met andere levensstijlen, moet je helemaal zelf weten maar gelijke rechten voor minderheidsgroepen (en even een wake up call in Atheïstisch Nederland ben jij en je geloofsgenoten tegenwoordig ook een minderheid) is nog steeds heel wat anders dan promotie van die levensstijlen. Maar het is wel duidelijk dat jij minderheden niet als doorsnee mens ziet maar dat zijn jij en ik ook niet.
En hoe word jouw vrijheid nu eigenlijk beperkt door de gelijke rechten die minderheden hebben gekregen?
[..]
Prima toch maar waarom gun je die vrijheid voor mensen met andere overtuigingen niet en zie je die gelijke vrijheid als beperking van jouw vrijheid?
En overtuigd zijn van je eigen levensstijl is prima en het verdedigen daarvan ook maar wel hypocriet dat je die ook wil promoten terwijl je aan de andere kant stelt dat het promoten van andere levensstijlen een aanval en beperking is van jouw levensstijl.
Ja geen idee wellicht zoiets maar ben wel benieuwd naar Cad's en ali's antwoord hierop.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Misschien als je over straat loopt kussen ze opeens en dat is dan vies?? EN dan heb je een vervelend gevoel vanbinnen en dat beperkt dat je vrijheid of zoiets
quote:Op donderdag 19 november 2015 14:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De staat bemoeit zich absoluut daarmee, via onderwijsprogramma's.
Vreselijk ja... Kinderen bijbrengen dat ze ergens respect voor moeten hebben.quote:Verplichte lessen over seksualiteit
Scholen zijn verplicht lessen te geven over seksualiteit en seksuele diversiteit. Dat staat in de kerndoelen. Deze lessen leren kinderen respect te hebben voor seksuele verschillen en seksuele voorkeuren en helpen hen weerbaar te zijn tegen seksueel geweld.
Volgens mij nietquote:
Maar ze promoten die levensstijl dan ook niet, jij gebruikt als argument voor het promoten de gelijke rechten.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niet gesteld dat men geen gelijke rechten dient te hebben, maar dat men die levensstijl niet dient te promoten.
Je hebt de discussie verschoven naar iets wat ik niet heb aangekaart.
Dus je spreekt jezelf gelijk al weer tegen. Overigens prima hoor dat jij en (waarschijnlijk) je geloofsgenoten er tegen zijn en die huwelijken ook niet willen voltrekken, dart recht hoort een religie wat mij betreft te hebbenquote:Overigens ben ik tegen het homo-huwelijk. In dat opzicht ben ik niet voor gelijke rechten nee.
Omdat iedereen voor een overheid gelijk zou moeten zijn.quote:Rechten zijn geen gegeven. Waarom zou iedereen gelijke rechten moeten hebben? Wat geeft iemand het recht op rechten?
Dit is natuurlijk kolder voor gelijke rechten is geen tirannie nodig en hebben overheden ook geen absolute autoriteit nodig over elk detail van ieders leven, om jouw rechten boven die van andere levensstijlen te plaatsen wel. En ja overheden kunnen rechten ook weer afnemen, overheden zijn ook zeker niet onfeilbaar en dat is een prima argument om de macht van overheden zo klein mogelijk te houden, overheden dienen iedereen gelijk te behandelen zonder waardeoordeel over hoe een individu (zolang deze de vrijheid van een ander individu niet beperkt) zijn leven leeft.quote:In de moderne wereld, is het de internationale regering, in de vorm van de VN, die mensenrechten bepaalt. Maar vergeet niet dat het beschermen van mensenrechten tevens betekent dat de overheid absolute autoriteit moet hebben over elk detail van ieders leven, om de vervulling van die rechten te waarborgen. Dat is tyrannie. Tevens kan de overheid, die je je rechten geeft, die rechten ook afnemen wanneer zij wil. Wederom tyrannie.
Prima dat je zo wil leven, ik geloof niet in god en god heeft dus ook geen enkele autoriteit wat mij betreft maar je snapt wel dat je met deze uitspraken ronduit homofoob ben en dat je nu gewoon pleit voor meer rechten voor jouw eigen minderheidsclubje?quote:Voor mij is de hoogste autoriteit God. God heeft nooit zoiets als een homohuwelijk ingesteld, maar is de maker geweest van man en vrouw, en uitgesproken dat man en vrouw 1 zullen zijn. Dus wat mij betreft, in de maatschappij waarin ik wil leven, heeft men dat recht inderdaad niet. God is voor mij een hogere autoriteit dan welk individu dan ook. Ik hoef mijn ideaal niet te onderwerpen aan de afwijkende voorkeuren van anderen. Die kunnen hun eigen maatschappij vormen.
Je kiest er toch zelf voor om daar te leven, je kunt ook een gemeenschap zoeken die jouw waarden en normen beter verdedigen.quote:Hoe worden mijn vrijheden beperkt? Ik leef in Frankrijk en dat is net iets anders dan in Nederland. In Frankrijk is men veel strenger met betrekking tot religeuze vrijheid. Zo is proselytisme verboden in publieke plaatsen, evenals het dragen van religieuze symbolen (die draag ik nooit, maar voor sommigen is dat een probleem).
En daar is die doomsday cult weer.quote:De echte beperkingen zullen in de nabije toekomst komen. Onder het mom van terrorisme bestrijding, begint men steeds meer bepaalde groepen met een bepaald gedachtengoed aan te pakken. Het zal niet meer zo zijn dat wat je doet crimineel is, maar wat je denkt en gelooft. Dat is en aantasting van vrijheid van geweten en geloofsovertuiging.
Onderbouw dat eens, het merendeel van de wereld is nog steeds religieus en word zeker niet als potentieel gevaar gezien.quote:Zo promoot men ondertussen dat iedereen die in een letterlijke opvatting van heilige geschriften gelooft, een potentiele gevaarlijke terrorist is.
wat is dat toch met evangelisten en die eindtijd gedachtequote:Ik wacht op de dagen dat de gedachtenpolitie mij komt ondervragen en opsluiten wegens potentieel gevaar voor de samenleving. Dat kan nog enkele jaren duren, maar wordt ondertussen wel degelijk gepromoot, onder andere door niemand anders dan de paus!
Nou dan !!!quote:Op donderdag 19 november 2015 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Vreselijk ja... Kinderen bijbrengen dat ze ergens respect voor moeten hebben.Staat overigens nergens dat homo- of heteroseksualiteit 'gepromoot' moet worden.
Dat zal je verbazen meer zeg ik er niet over, een homofoob ben ik niet verre van datquote:Op donderdag 19 november 2015 14:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja geen idee wellicht zoiets maar ben wel benieuwd naar Cad's en ali's antwoord hierop.
Vind je het heel vreemd dat ik dat toch echt anders zag gezien je uitlatingen hier over? Maar wil je best geloven hoorquote:Op donderdag 19 november 2015 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat zal je verbazen meer zeg ik er niet over, een homofoob ben ik niet verre van dat![]()
En wat vind je van de promotie van zijn levensstijl dan?quote:Maar Ali heeft gelijk. Deze tak van de agenda wordt volop gepromoot inmiddels via onderwijs inderdaad maar ook de media doet er aan mee. Verder laat ik het daar maar weer even bij want het is toch steeds zelfde liedje en orenwasserij welk topic dan ook.
Men doet niets anders! We draaien in het rond nu. Je ontkent wat voor mij duidelijke feiten zijn. Dat blokkeert de discussie. Kun je je geen enkele muziekvideo voor de geest halen waarin men homoseksualiteit promoot? Of optredens door sterren bijvoorbeeld? Het is de jeugd die gevat wordt om veranderingen door te brengen. Het is niets anders dan brainwashing via MTV etc.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar ze promoten die levensstijl dan ook niet, jij gebruikt als argument voor het promoten de gelijke rechten.
Maar waarom is 'de overheid' voor jou de beslissende autoriteit?quote:Omdat iedereen voor een overheid gelijk zou moeten zijn.
Dit heb je dus volledig mis. Het idee van 'mensenrechten' is helemaal geen gegeven of moreel principe. Mensenrechten zijn ambigu. Het zijn standaarden die bedacht worden vanuit een bepaald ideaal voor de maatschappij. Maar dat ideaal is niet mijn ideaal. Daarom ben ik niet schuldig indien ik het niet eens ben met dat idee. Buiten dat gegeven, is het een middel om controle uit te oefenen. Dat zie je niet in, omdat je geindoctrineerd bent, gebrainwashed. Dat is niet erg, want dat zijn we allemaal. Wat je zou moeten doen is de geschiedenis van mensenrechten nagaan, en hoe deze in deze in de praktijk gehanteerd worden voor het ontwrichten van de samenleving. Een goed voorbeeld is de instroom van vluchtelingen. Zij hebben mensenrechten: recht op asiel, gezondheidszorg, voedsel, enzovoorts. Wat is het gevolg in bijvoobeeld duitsland? Dat men mensen hun huis uitzet om vluchtelingen te plaatsen. Men pleit voor het recenseren van huizen om te zien of men gedwongen vluchtelingen op kan nemen. De rechten voor 1 groep worden gebruikt om de rechten en vrijheden van andere groepen te ondermijnen, met name het recht op privé-eigendommen.quote:Dit is natuurlijk kolder voor gelijke rechten is geen tirannie nodig en hebben overheden ook geen absolute autoriteit nodig over elk detail van ieders leven, om jouw rechten boven die van andere levensstijlen te plaatsen wel.
Hier ben ik het met je eens. Maar een overheid zou dus juist niet rechten af moeten kunnen nemen. Indien het een recht is, is het je recht. Het is je gegeven. Maar wie geeft het recht? Welke autoriteit is hoger dan de overheid? Voor mij is dat God. Daarom is een overheid die in rebellie is tegen God, geen legitieme overheid, en een recht dat gegeven wordt terwijl God het niet geeft, niet valide. De vraag is waar je je morele standaard op baseert: de persoonlijke verlangens van mensen, of hun plichten en verantwoordelijkheden voor het preserveren van de veiligheid en vrijheid van ieder individu. Het is niet gemakkelijk om daar een evenwicht in te vinden. Maar hoe meer men de standaarden verlaagt, hoe gedegenereerder de maatschappij wordt, met als uiteindelijk gevolg ineenstorting van die maatschappij. Het is belangrijk om naar de lange termijngevolgen te kijken om inzicht te krijgen in of het garanderen of niet van bepaalde rechten een verstandige keuze is of niet.quote:En ja overheden kunnen rechten ook weer afnemen, overheden zijn ook zeker niet onfeilbaar en dat is een prima argument om de macht van overheden zo klein mogelijk te houden, overheden dienen iedereen gelijk te behandelen zonder waardeoordeel over hoe een individu (zolang deze de vrijheid van een ander individu niet beperkt) zijn leven leeft.
Nee, ik refereer naar een hogere autoriteit als standaard voor de maatschappij, niet naar een principe als 'mensenrechten'.quote:Prima dat je zo wil leven, ik geloof niet in god en god heeft dus ook geen enkele autoriteit wat mij betreft maar je snapt wel dat je met deze uitspraken ronduit homofoob ben en dat je nu gewoon pleit voor meer rechten voor jouw eigen minderheidsclubje?
quote:Op donderdag 19 november 2015 14:57 schreef theguyver het volgende:
Nou dan !!!
Op deze manier dan maar
lesbo's niet kijken
Maar dat komt omdat de manier waarop 'jullie' erover denken, nu eenmaal een hoop weerstand op roept. Hoef je niet persoonlijk te nemen. Maar jullie gaan precies zeg maar tegen die dingen in, die de meeste mensen als goed ervaren.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Verder laat ik het daar maar weer even bij want het is toch steeds zelfde liedje en orenwasserij welk topic dan ook.
En daar zit de VN allemaal achter? Homoseksuele muzikanten zouden niet in clips mogen optreden? Ja als je dit al ziet als propaganda en feit dan heeft discussie geen enkele zin.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Men doet niets anders! We draaien in het rond nu. Je ontkent wat voor mij duidelijke feiten zijn. Dat blokkeert de discussie. Kun je je geen enkele muziekvideo voor de geest halen waarin men homoseksualiteit promoot? Of optredens door sterren bijvoorbeeld? Het is de jeugd die gevat wordt om veranderingen door te brengen. Het is niets anders dan brainwashing via MTV etc.
Bij gebrek aan beter ja.quote:Maar waarom is 'de overheid' voor jou de beslissende autoriteit?
Ja maar waarom zouden mensen die er een andere levensstijl op na houden minder rechten moeten hebben en waarom zouden gelijke rechten promotie van die andere levensstijl inhouden? Je blijft het maar roepen maar steekhoudende argumenten daarvoor ontbreken.quote:Zijn het niet DE MENSEN die elke dag hun tijd en energie steken in het laten draaien van de maatschappij die de ware basis van de maatschappij zijn?
Maar die zijn dan ook de autoriteit over de kinderen, en die ouders hoeven helemaal geen man/vrouw koppel te zijn.quote:Zijn het niet de ouders die met grote moeite en persoonlijke investeringen in hun kinderen de volgende generatie voorbereiden om verantwoordelijke burgers te worden en een zeker welzijn willen garanderen?
Eens maar dat is niet het geval, en ook mensen met een andere levensstijl zijn die burgers.quote:De overheid is helemaal niets zonder vertegenwoordiging. Indien een overheid haar eigen burgers niet vertegenwoordigt, is het een parasiet en een vijand die geen autoriteit verdient.
ach ja dan ben ik natuurlijk geindoctrineerdquote:Dit heb je dus volledig mis. Het idee van 'mensenrechten' is helemaal geen gegeven of moreel principe. Mensenrechten zijn ambigu. Het zijn standaarden die bedacht worden vanuit een bepaald ideaal voor de maatschappij. Maar dat ideaal is niet mijn ideaal. Daarom ben ik niet schuldig indien ik het niet eens ben met dat idee. Buiten dat gegeven, is het een middel om controle uit te oefenen. Dat zie je niet in, omdat je geindoctrineerd bent, gebrainwashed. Dat is niet erg, want dat zijn we allemaal. Wat je zou moeten doen is de geschiedenis van mensenrechten nagaan, en hoe deze in deze in de praktijk gehanteerd worden voor het ontwrichten van de samenleving. Een goed voorbeeld is de instroom van vluchtelingen. Zij hebben mensenrechten: recht op asiel, gezondheidszorg, voedsel, enzovoorts. Wat is het gevolg in bijvoobeeld duitsland? Dat men mensen hun huis uitzet om vluchtelingen te plaatsen. Men pleit voor het recenseren van huizen om te zien of men gedwongen vluchtelingen op kan nemen. De rechten voor 1 groep worden gebruikt om de rechten en vrijheden van andere groepen te ondermijnen, met name het recht op privé-eigendommen.
Kortom jij gunt mij geen vrijheid omdat ik god niet accepteer als autoriteit. Je snapt toch hopelijk wel dat (jouw) god voor het overgrote gedeelte van de mensheid ook geen autoriteit is?quote:Hier ben ik het met je eens. Maar een overheid zou dus juist niet rechten af moeten kunnen nemen. Indien het een recht is, is het je recht. Het is je gegeven. Maar wie geeft het recht? Welke autoriteit is hoger dan de overheid? Voor mij is dat God. Daarom is een overheid die in rebellie is tegen God, geen legitieme overheid, en een recht dat gegeven wordt terwijl God het niet geeft, niet valide. De vraag is waar je je morele standaard op baseert: de persoonlijke verlangens van mensen, of hun plichten en verantwoordelijkheden voor het preserveren van de veiligheid en vrijheid van ieder individu. Het is niet gemakkelijk om daar een evenwicht in te vinden. Maar hoe meer men de standaarden verlaagt, hoe gedegenereerder de maatschappij wordt, met als uiteindelijk gevolg ineenstorting van die maatschappij. Het is belangrijk om naar de lange termijngevolgen te kijken om inzicht te krijgen in of het garanderen of niet van bepaalde rechten een verstandige keuze is of niet.
Maar dat is die niet voor 80% van de mensheid (jouw god dan) en als jij wil dat jij je godsdienst in vrijheid kan beleven kun je maar beter voor mensenrechten zijn, het enige nadeel voor jou is dan wel dat je andere religies en atheïsten die vrijheid ook moet gunnen.quote:Nee, ik refereer naar een hogere autoriteit als standaard voor de maatschappij, niet naar een principe als 'mensenrechten'.
Ik heb niks met de paus en ik hecht ook geen waarde aan zijn standpunten.quote:Mbt de paus en letterlijke interpretaties van geschriften:
http://www.thedailybeast.(...)-were-christian.html
Ik heb sterk de indruk als dat mensen zoals jij (en mensen in het algemeen eigenlijk vaak) oorzaak en gevolg door elkaar halen. Ja, er zijn clips die homoseksualiteit laten zien... niet om te promoten zo van: 'jongen, kijk!! wordt homo!!! je bent nu nog jong, dus wees er snel bij anders ben je definitief hetero hoor!!!!!', maar gewoon omdat er nog een heeeeeele hoop ellende mee gemoeid is, pesterijen op school, zelfmoorden om die reden, ergo: allemaal ellende, dankzij o.a. jouw religie.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Men doet niets anders! We draaien in het rond nu. Je ontkent wat voor mij duidelijke feiten zijn. Dat blokkeert de discussie. Kun je je geen enkele muziekvideo voor de geest halen waarin men homoseksualiteit promoot? Of optredens door sterren bijvoorbeeld? Het is de jeugd die gevat wordt om veranderingen door te brengen. Het is niets anders dan brainwashing via MTV etc.
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:32 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]Naakt
lust
lekker zondes begaan en tegen Gods Koninkrijk in gaan
Power to modernity!
Wil je ophouden het voor mij te doen?quote:En wat ik doe, is niet in mijn eigen belang, maar in jullie belang.
Goh dat is grappig, ik zeg altijd de bijbel is de beste reclame voor het atheïsme. (en ja ik heb de bijbel gelezen ook als atheïst)quote:Op donderdag 19 november 2015 15:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En dan komt de dag dat je de bijbel zelf voor ogen hebt, hij aan je uitgelegd wordt, en je overtuigd raakt en je bekeert.
En dit soort uitspraken waren voor mij reden om op mijn zevende tegen mijn ouders te melden dat ik niet meer mee wou naar de kerk, de bijbel is nog onlogischer dan de sprookjes van Andersen.quote:Vervolgens leer je God kennen. Niet de christenen, niet de kerk, maar God. En dan besluit je het je missie te maken om over die God te vertellen, omdat je in de kern van je ziel weet dat dit de waarheid is. Niet alleen door een gevoel of emotie, maar door ervaring, verzameling van kennis en feiten, observering van de wereld, enzovoorts.
Elke video promoot wat anders. Je hebt ook van die duistere video's die het geloof promoten. Wat is het verschil?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom is een oud subjectief boek die van jou?quote:Maar waarom is 'de overheid' voor jou de beslissende autoriteit?
Klopt, daarom is een ideale overheid ook een reflectie van een samenleving.quote:Zijn het niet DE MENSEN die elke dag hun tijd en energie steken in het laten draaien van de maatschappij die de ware basis van de maatschappij zijn?
Zijn het niet de ouders die met grote moeite en persoonlijke investeringen in hun kinderen de volgende generatie voorbereiden om verantwoordelijke burgers te worden en een zeker welzijn willen garanderen?
De overheid is helemaal niets zonder vertegenwoordiging. Indien een overheid haar eigen burgers niet vertegenwoordigt, is het een parasiet en een vijand die geen autoriteit verdient.
Noch zijn mensen schuldig als ze het niet eens zijn met jouw idee.quote:Dit heb je dus volledig mis. Het idee van 'mensenrechten' is helemaal geen gegeven of moreel principe. Mensenrechten zijn ambigu. Het zijn standaarden die bedacht worden vanuit een bepaald ideaal voor de maatschappij. Maar dat ideaal is niet mijn ideaal. Daarom ben ik niet schuldig indien ik het niet eens ben met dat idee.
Maar op de een of andere manier projecteer je de vermeende brainwash alleen op mensen die het niet met je eens zijn en blijft enige zelfreflectie uit.quote:Buiten dat gegeven, is het een middel om controle uit te oefenen. Dat zie je niet in, omdat je geindoctrineerd bent, gebrainwashed. Dat is niet erg, want dat zijn we allemaal.
En daar plukken een heleboel mensen de vruchten van.quote:Wat je zou moeten doen is de geschiedenis van mensenrechten nagaan, en hoe deze in deze in de praktijk gehanteerd worden voor het ontwrichten van de samenleving. Een goed voorbeeld is de instroom van vluchtelingen. Zij hebben mensenrechten: recht op asiel, gezondheidszorg, voedsel, enzovoorts.
Ten eerste is dit allemaal sterk overdreven, ongetwijfeld aangepraat door de propaganda-machine. Ten tweede zijn overheden net zo gevoelig voor fouten als mensen, het zijn immers net zo goed mensen.quote:Wat is het gevolg in bijvoobeeld duitsland? Dat men mensen hun huis uitzet om vluchtelingen te plaatsen. Men pleit voor het recenseren van huizen om te zien of men gedwongen vluchtelingen op kan nemen. De rechten voor 1 groep worden gebruikt om de rechten en vrijheden van andere groepen te ondermijnen, met name het recht op privé-eigendommen.
Dat kan problematisch zijn met criminelen enzo.quote:Hier ben ik het met je eens. Maar een overheid zou dus juist niet rechten af moeten kunnen nemen.
Tsja. Ik vind jouw argumentatie en motivatie gebaseerd op religie niet valide.quote:Indien het een recht is, is het je recht. Het is je gegeven. Maar wie geeft het recht? Welke autoriteit is hoger dan de overheid? Voor mij is dat God. Daarom is een overheid die in rebellie is tegen God, geen legitieme overheid, en een recht dat gegeven wordt terwijl God het niet geeft, niet valide.
Dat is het zeker niet. Daarom moet je ook niet vreemd opkijken dat een overheid niet altijd naar jouw pijpen danst. Daar hebben we allemaal 'last' van.quote:De vraag is waar je je morele standaard op baseert: de persoonlijke verlangens van mensen, of hun plichten en verantwoordelijkheden voor het preserveren van de veiligheid en vrijheid van ieder individu. Het is niet gemakkelijk om daar een evenwicht in te vinden.
Hangt ervanaf hoeveel waarde je hecht aan de standaarden en hoe jij persoonlijk die standaarden invult. En uiteraard wat je onder "gedegenereerd" verstaat want nogmaals: Jouw beeld van een samenleving is vanuit mijn perspectief pure degeneratie.quote:Maar hoe meer men de standaarden verlaagt, hoe gedegenereerder de maatschappij wordt
Die je m.i. sneller bereikt door het woord van verschillende goden als iets relevants te zien dan door homo's op TV te hebben.quote:, met als uiteindelijk gevolg ineenstorting van die maatschappij.
Dat werkt twee kanten op. Het zou je sieren als je dat eens inziet.quote:Het is belangrijk om naar de lange termijngevolgen te kijken om inzicht te krijgen in of het garanderen of niet van bepaalde rechten een verstandige keuze is of niet.
Volgens mij was jij diegene die vertelde dat er een wet in Frankrijk is die stelt dat elke vluchteling recht heeft op huisvesting ( klinkt allemaal leuk en aardig tot nu toe)quote:Op donderdag 19 november 2015 15:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een uitstekende presentatie die weergeeft op welke manier 'mensenrechten' gebruikt worden om de rechten van de doorsnee burger te ondermijnen, en een enorme tyrannieke staat op te stellen.
Tevens wordt de bron van het idee van 'mensenrechten' achterhaald. Geloof het of niet, maar het komt uit de middeleeuwen, en was toen al een manier om het volk te onderdrukken.
Is this seriously? Doe normaal... dat zou echt krankzinnig zijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:28 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens mij was jij diegene die vertelde dat er een wet in Frankrijk is die stelt dat elke vluchteling recht heeft op huisvesting ( klinkt allemaal leuk en aardig tot nu toe)
Wat het in praktijk betekend is wanneer je op vakantie gaat en een vluchteling breekt in in jouw huis dat je hem niet kan uitzetten. Want hij heeft recht op huisvesting . Zijn keuze is gevallen op jouw huis dus je hebt maar je mond te houden
Wat een klinkklare nonsens. Pure bangmakerij. Waarom toch?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:28 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens mij was jij diegene die vertelde dat er een wet in Frankrijk is die stelt dat elke vluchteling recht heeft op huisvesting ( klinkt allemaal leuk en aardig tot nu toe)
Wat het in praktijk betekend is wanneer je op vakantie gaat en een vluchteling breekt in in jouw huis dat je hem niet kan uitzetten. Want hij heeft recht op huisvesting . Zijn keuze is gevallen op jouw huis dus je hebt maar je mond te houden
Volgens mij was het Dhr Kannibali die hiermee kwam . Als ik het goed heb in een van de reeks vluchtelingentopics die er lopen. Zal kijken of ik zijn qoute terug kan vindenquote:Op donderdag 19 november 2015 16:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Is this seriously? Doe normaal... dat zou echt krankzinnig zijn.
Found itquote:Op donderdag 19 november 2015 16:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 september 2015 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In Frankrijk is het zo dat als je een week lang je huis verlaat, en je squatters aantreft als je terugkomt, je verplicht bent die mensen in je huis te laten. Je mag ze niet buiten zetten. Dat is de wet. Die wetten zijn dus al van kracht. Men spreekt hier erover om de mensen op het platteland op te vangen. Ik vermoed werkelijk dat het in deze richting gaat, zeker wanneer de economie instort, en mensen uit de steden trekken wanneer er geen bevoorrading van winkels en dergelijk is, of hyperinflatie, of oorlog.
Dit is wel degelijk wetgeving in bijv. Zuid Afrika.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Goede info opnieuw, hopelijk opent het steeds meer mensen de ogen. De politiestaat is in gang gezet.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is wel degelijk wetgeving in bijv. Zuid Afrika.
In Europa is het volgens wel wet op papier maar wordt nog niet als zodanig toegepast, omdat de situatie niet zo was.
Tot nu dan, met de vluchtenlingenstroom.
In Duitsland begint men dergelijke geluiden te maken. Het is krankzinnig, maar het is de nieuwe wereldorde.
Zie bijv.:
http://www.telegraph.co.u(...)ay-for-refugees.html
http://www.infowars.com/g(...)refugee-suitability/
En zie de video hierboven, waar ik zeg vanaf 43 minuten te kijken. Daarin wordt exact uigelegd wat er vandaag de dag plaatsvindt. Die video is in 2005 gemaakt. Het is echt zeer belangrijke informatie, kan het niet genoeg benadrukken.
Wat betreft Frankrijk, dat is inderdaad wetgeving. 1 week je huis alleen laten maakt het vrij voor mensen om erin te trekken.
Zo haalt men ook je auto weg als je hem langer dan 1 week op straat laat staan (op een normale parkeerplaats).
Men neemt het niet zo nauw met je eigendommen hier. Dat gaat alleen maar erger worden. Het is tijd voor een interncontinentale herverdeling van welvaart. Dat is de nieuwe wereldorde, onder het mom van sociale gelijkheid en mensenrechten.
Het westen zal spoedig in een 3e wereldregio veranderen, let op mijn woorden.
In Frankrijk is het de wet Dalo uit 2007.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:07 schreef Copycat het volgende:
Daar heeft Ali_K vast wel een betrouwbare bron voor.
Ik mis een stukje tussen de politie waarschuwen binnen 48uur en 'vervolgens kunnen die krakers blijven zitten'.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In Frankrijk is het de wet Dalo uit 2007.
Die stelt dat wanneer je squatters in je woning hebt, je 48 uur hebt om de politie te waarschuwen.
Vervolgens kunnen die mensen blijven zitten, en moet je naar justitie gaan.
Een praktisch voorbeeld hiervan is dit nieuwsbericht:
http://www.lefigaro.fr/ac(...)urs-de-sa-maison.php
Een vrouw van 83 wiens huis bezet is, al 2 jaar.
Water en electriciteit staat ondertussen op naam van de squatters.
In het ergste geval blijf je alle belastingen betalen als huisbezitter, maar zitten er andere mensen in je huis.
En als het heel erg is, vebrand men je papieren, verlies je alles.
Als je langer dan 48 uur wacht, ben je te laat. Dan moet je een procedure starten bij justitie, die vervolgens de zaak gaat onderzoeken. Dat kan lang duren. Men kan in hoger beroep gaan. En men heeft inderdaad recht op huisvesting, dus om ze eruit te krijgen, is niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mis een stukje tussen de politie waarschuwen binnen 48uur en 'vervolgens kunnen die krakers blijven zitten'.
Dan begrijp ik meteen waarom die ene krakersbeweging Vrankrijk heet.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je langer dan 48 uur wacht, ben je te laat. Dan moet je een procedure starten bij justitie, die vervolgens de zaak gaat onderzoeken. Dat kan lang duren. Men kan in hoger beroep gaan. En men heeft inderdaad recht op huisvesting, dus om ze eruit te krijgen, is niet zo makkelijk.
Hetzelfde voor iemand die de huur niet betaalt. Die mag je er niet zomaar uitzetten. Men profiteert daar soms van en blijft gratis wonen gedurende meerdere maanden.
We luiden de trompet.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Profeten des onheils zijn jullie.
Je weet ook dat deze dame hier anti-kraak woont/ woonde? En hoe dat soort contracten in elkaar steken?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zie bijv.:
http://www.telegraph.co.u(...)ay-for-refugees.html
Infowars zijn wel een notoire misquoters en paniekzaaiers, als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik hier wat meer over kan vinden.quote:
Over het algemeen ben ik het met je eens Ali; maar ik begrijp je reactie op vluchtelingen niet helemaal?quote:Op donderdag 19 november 2015 19:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gratis gezondheidszorg (een mensenrecht) voor vluchtelingen, die vervolgens de zusters bijten, bespugen en lastig vallen.
http://www.infowars.com/g(...)cally-attack-nurses/
Maar dat kost 12000 euro per migrant, per maand.
Dus ja, een mensenrecht, maar het westen betaalt, want zij hebben toch welvaart in overvloed.
Het is de meest stupide, onproductieve en anti-menselijke agenda die men kan bedenken, en een einde zal maken aan het welvaartsniveau waar we aan gewend zijn, wat ook niet meer terug zal komen. We keren terug naar de middeleeuwen.
Er zijn meerdere gevallen. Duitsers moeten plaats maken voor vluchtelingen. En een wet wordt besproken die het toe kan laten aan politie om huizen binnen te treden om te kijken of er plaats is voor vluchtelingen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je weet ook dat deze dame hier anti-kraak woont/ woonde? En hoe dat soort contracten in elkaar steken?
Ik zeg het niet graag, maar dat is wel 'risico van het vak'. Kun je met z'n allen over gaan panieken, maar dat is onderdeel van anti-kraak.
[..]
Infowars zijn wel een notoire misquoters en paniekzaaiers, als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik hier wat meer over kan vinden.
Ik heb niets tegen de vluchtelingen als personen, maar de politiek waarmee de vluchtelingencrisis gebruikt wordt voor het ondermijnen van westerse landen en cultuur. Die 12000 euro aan kosten geef ik aan om te laten zien dat wat we nu doen geen praktische, structurele oplossing is. Die mensen zouden in omringende landen opgevangen moeten worden, indien het om vluchtelingen van oorlog gaat. Een groot deel is economisch vluchteling, maar de economien in Europa staan er al zo slecht voor dat we de middelen niet hebben om grote hoeveelheden mensen op te vangen en te onderhouden. Dat zal uiteindelijk ten koste gaan van allen. Wat men nu voorbereidt is chaos en anarchie. Men is bezig een fundamenteel recht, en de basis van persoonlijke vrijheid, het recht op privé eigendommen, te ondermijnen. Dat is een directe aanval op de fundamenten van de westerse maatschappij, want dankzij privé eigendommen is men in staat een leven voor zichzelf op te bouwen, in plaats van van de staat afhankelijk te zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:40 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik het met je eens Ali; maar ik begrijp je reactie op vluchtelingen niet helemaal?
Zegt God ons in de bijbel niet om compassie te hebben voor anderen die in nood verkeren?
Matthëus 25:33-40
"En Hij zal de schapen tot Zijn rechter [hand] zetten, maar de bokken tot [Zijn] linker [hand]. Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter [hand] [zijn]: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beerft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld. Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. [Ik] [was] naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen. Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven? En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed? En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen? En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij [dit] een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij [dat] Mij gedaan."
Hoe is dit niet van toepassing op vluchtelingen?
Mensen uit hun huis zetten om vluchtelingen te herbergen is natuurlijk niet wat hier bedoelt wordt; maar jij spreekt van vluchtelingen die verpleegkundigen zouden bespuwen etc. Jij gaat er vanuit dat dit de norm is? Dat vluchtelingen geen mensen zijn ofzo?
Leg even uit alsjeblieft..
Ja; dat ben ik met je eens. Een groot onderdeel is zeker een vooropgezet plan om orde uit chaos te scheppen (het motto van de vrijmetselarij) maar waar leg je daarin de grens?quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen de vluchtelingen als personen, maar de politiek waarmee de vluchtelingencrisis gebruikt wordt voor het ondermijnen van westerse landen en cultuur. Die 12000 euro aan kosten geef ik aan om te laten zien dat wat we nu doen geen praktische, structurele oplossing is. Die mensen zouden in omringende landen opgevangen moeten worden, indien het om vluchtelingen van oorlog gaat. Een groot deel is economisch vluchteling, maar de economien in Europa staan er al zo slecht voor dat we de middelen niet hebben om grote hoeveelheden mensen op te vangen en te onderhouden. Dat zal uiteindelijk ten koste gaan van allen. Wat men nu voorbereidt is chaos en anarchie. Men is bezig een fundamenteel recht, en de basis van persoonlijke vrijheid, het recht op privé eigendommen, te ondermijnen. Dat is een directe aanval op de fundamenten van de westerse maatschappij, want dankzij privé eigendommen is men in staat een leven voor zichzelf op te bouwen, in plaats van van de staat afhankelijk te zijn.
Het is tevens een recht wat God geeft. God zegt: gij zult niet stelen. Wat men in Europa voorbereidt, is diefstal op continentale schaal van de eigendommen, met name huisvesting, van westerlingen.
Geen directe specifieke bron nee. Maar wat ik wel weet is dat als men principes zoals eigendomsrechten garandeert, dat een basis is voor het creeren van welvaart. In combinatie met morele principes mbt gebruik van grondstoffen en dergelijke kan een volk zichzelf prima redden. Het is door zonde, corruptie op het niveau van politici en bedrijfsleven, dat het gewone volk uiteindelijk armoede leidt. Dus corrupte overheden zouden plaats moeten maken voor morele overheden. Het is zinloos om massaal mensen te verplaatsen, daarmee wordt de situatie locaal niet beter van. Uiteindelijk is dan iedereen slechter af.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:02 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja; dat ben ik met je eens. Een groot onderdeel is zeker een vooropgezet plan om orde uit chaos te scheppen (het motto van de vrijmetselarij) maar waar leg je daarin de grens?
Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat de juiste reactie is; mijn eerste instinct is toch om met compassie te reageren.
Heb jij bronnen voor een Christelijk antwoord op deze crisis? Ik wil me er graag wat meer in verdiepen
Niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:40 schreef Copycat het volgende:
Zo te lezen geen bewoonde huizen die worden ontruimd ten behoeve van vluchtelingen.
In de kroeg kom ik een heel eind, maar mijn Duits op juridische zaken is wat minder, maar hier staat het verhaal een heel stuk genuanceerder.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
http://www.infowars.com/g(...)refugee-suitability/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |