abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157627193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef ems. het volgende:
Wat is er precies mis met brood en spelen trouwens?
Dat hangt ervan af wat je objectieven in het leven zijn.
pi_157628432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Ik verwacht geen serieuze reacties van de overgrote meerderheid van lezers.
Ik vind wat je hebt gedaan fantastisch. Ik heb je jarenlang gevolgd via dit forum en je hebt me geinspireerd om de bronnen te gaan nazoeken van de New-Age die ik aanhing en imiddels ben ik ook tot God gekomen door het offer van Jezus.

Je werk is zeker niet zinloos!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_157628633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je objectieven in het leven zijn.
Tsja, dat verschilt per persoon natuurlijk.

Los van dat je zelf ook net zo goed brood en spelen tot je neemt; Wie bepaalt dat brood en spelen slecht zouden zijn? En waarom dan?
Conscience do cost.
pi_157629264
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:57 schreef nikao het volgende:
Kan deze niet in de OP? .. dit is hoe het 'pentagram' van het White House er in werkelijkheid uitziet...
beetje mislukt ;)
[ afbeelding ]
Volgens mij kan diegene niet helemaal goed de lijntjes trekken zo te zien ;)
-
pi_157629324
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:08 schreef Aguia het volgende:

[..]

[..]

want jouw reactie is van hoogstaand niveau? een ander uitlachen maar zelf geen constructieve bijdrage kunnen leveren en enkel maar bewijs afkeuren.

[ afbeelding ]
Yep, er is gewoon duidelijk een pentagram te zien in het straatbeeld van Washington bij het Witte huis. Men zou anders zelf moeten inzoomen met google maps op satellite view.
-
pi_157631923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:06 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Yep, er is gewoon duidelijk een pentagram te zien in het straatbeeld van Washington bij het Witte huis. Men zou anders zelf moeten inzoomen met google maps op satellite view.
Waarom hou je dit nog steeds vol, terwijl duidelijk is dat er maar 2 (!!) punten zijn?
pi_157632653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:23 schreef nikao het volgende:

[..]

Waarom hou je dit nog steeds vol, terwijl duidelijk is dat er maar 2 (!!) punten zijn?
Denk dat het goed is als je eens een keer langs de Hans Anders gaat.
-
pi_157632811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:43 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Denk dat het goed is als je eens een keer langs de Hans Anders gaat.
Hoezo, durf je niet alleen dan?

ok ok... als ik m'n ogen een beetje dichtknijp en niet al te scherp kijk wil ik je die rechtsboven wel geven... vooruit, heb je 3 punten.
Die links is gewoon ECHT geen punt omdat je een hele zijde mist. Onderaan ook niet.
pi_157633960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:47 schreef nikao het volgende:

[..]

Hoezo, durf je niet alleen dan?

[ afbeelding ]

ok ok... als ik m'n ogen een beetje dichtknijp en niet al te scherp kijk wil ik je die rechtsboven wel geven... vooruit, heb je 3 punten.
Die links is gewoon ECHT geen punt omdat je een hele zijde mist. Onderaan ook niet.
Er mist slechts 1 lijn aan de linkerkant van het Pentagram. Dit zou dus ook symbolisch zijn voor 'work in progress'. Het is hetzelfde als dat je zegt dat dit geen appel is omdat er een hapje uit mist:
-
pi_157634048
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:35 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik vind wat je hebt gedaan fantastisch. Ik heb je jarenlang gevolgd via dit forum en je hebt me geinspireerd om de bronnen te gaan nazoeken van de New-Age die ik aanhing en imiddels ben ik ook tot God gekomen door het offer van Jezus.

edit: Ik ben dom :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157634051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:20 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Er mist slechts 1 lijn aan de linkerkant van het Pentagram. Dit zou dus ook symbolisch zijn voor 'work in progress'. Het is hetzelfde als dat je zegt dat dit geen appel is omdat er een hapje uit mist:
[ afbeelding ]
:? :?
'work in progress'?
Sure... vertel dat maar tegen al die mensen die in al die huizenblokken wonen daar.

Dat je niet ook nog echt blijft verdedigen .. lol.. 8)7 :W :W

Het is meer een geval van Pareidolia

[ Bericht 6% gewijzigd door nikao op 17-11-2015 21:29:07 ]
pi_157634939
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:22 schreef nikao het volgende:

Het is meer een geval van Pareidolia

Dat maak jij ervan. Het verschil tussen een kraan in een wasbak wat op een gezicht lijkt is wat anders dan een pentagram wat gewoon duidelijk te zien is in het straatbeeld van Washington.
-
pi_157635196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:47 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Het verschil tussen een kraan in een wasbak wat op een gezicht lijkt is wat anders dan een pentagram wat gewoon duidelijk te zien is in het straatbeeld van Washington.
'sigh'...
ok, misschien weet je gewoon niet wat een pentagram is.
"Het pentagram of pentakel is een vijfpuntige ster"
"De figuur heeft tien hoekpunten, die vijf aan vijf op twee verschillende cirkels liggen, maar met hetzelfde middelpunt"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pentagram

Nou, hoeveel punten tel je? hoeveel hoekpunten?

Precies.. not even close...
pi_157640125
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

David Icke 'de koningin is een reptiel' heb ik het ook niet zoveel mee, maar ieder zijn ding. ^^

[..]

Ik heb zijn lezing (deels) gezien. :)
De pest is een beetje dat hij (en meer mensen) net genoeg plausibiliteit rondstrooien om het nog enigszins geloofwaardig te houden. Feit en fictie. Veel van wat hij zegt is ook gewoon waar, alleen de significantie die hij eraan hangt is compleet overtrokken/ verzonnen.

Hij heeft ook nog een lezing over de 'echte betekenis van The Matrix'. Sorry hoor, maar dan haak ik af. :)
Hm, zo dacht ik er ook ooit over, totdat je in de loop der jaren wat meer verdieping krijgt in dat alles. Reptiel, wat is dat, een afstammeling van buitenaardsen.

Mn mensen met een bloedgroep die rhesus negatief is.
Omdat dit wetenschappelijk ergens onmogelijk is, denkt men ergens dat dit komt door vermenging met een buitenaards ras, met de aardbewoners.
Misschien de nieuwe mens.

De matrix, daar ben ik ook nog niet geheel uit, maar het lijkt erop dat je dan binnen een systeem zit, waar je hoort te zitten als slaaf zeg maar, mensheid, en als je er buiten treedt ga je meer waarnemen om je heen...Dan ben je wakker en bewust van alles om je heen wat niet zo geweldig is als wat het leek te zijn eigenlijk
Zoiets...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 18 november 2015 @ 02:15:47 #115
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_157640669
quote:
Yep, er is gewoon duidelijk een pentagram te zien in het straatbeeld van Washington bij het Witte huis. Men zou anders zelf moeten inzoomen met google maps op satellite view. [
nou nee , wel een steen waar aan gewerkt moet worden .

13 blokken van het witte huis naat de 33 degrees supreme council
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  woensdag 18 november 2015 @ 05:07:19 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640993
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De wereld wordt inderdaad bestuurd door mensen die een directe lijn hebben met demonen en Satan zelf.

Satan heeft zijn eigen religie opgesteld, een vervormde versie van wat er in de bijbel staat, een soort kopie waarin hijzelf de held is.

Zijn religie draait om dualiteit: goed en kwaad. Want dat is wat de slang aan Adam en Eva belooft in de tuin van eden. In het satanisme kun je 1 van de beide kanten dienen. Satan, of eerder Lucifer de lichtbrenger, wordt beschouwd als de 'goede kracht'. Yahweh is in het satanisme de duivel, degene die tegen de mens is, terwijl Lucifer de mens wil bevrijden door hem zogenaamde intelligentie te geven.

Het doel van Satan is om als God op aarde te regeren. De eerste serieuze poging daartoe was ten tijde van Babylon, toen de mensen 1 taal spraken, en zich verenigden in 1 stad. God verwarde de talen en de mensen trokken vervolgens de gehele wereld over, maar namen de Babylonische religie met zich mee. Zodoende zien we wereldwijd dezelfde religie opduiken, met een heleboek varianten erop, maar in de kern steeds hetzelfde: een vader-god, een moedergodin, en een kind dat de wereld verlost. De leiders, pharaoh's, keizers, enz. van deze wereld waren altijd een reaincarnatie van deze kind-verlosser, de zonnegod.

In het satanisme worden de krachten van de natuur gepersonifieerd en tot goden gemaakt. De mythologien van deze wereld zijn slechts verhalen om die natuurkrachten weer te geven, en spirituele transformaties uit te beelden. De kerntransformatie is dat men beseft dat men zelf goddelijkheid in zich heeft, beseft dat men god is (dat is de belofte van de slang aan de mens).

Toen Babylon viel, werden de Meden en Perzen de belangrijkste religio-politieke macht. Daarna de Grieken, vervolgens Rome, in termen van cultuur die tot vandaag de dag voortleeft. Rome viel uiteindelijk ook, en maakte plaats voor de Rooms Katholieke kerk.

De priesters van Babylon, toen Babylon viel, trokken richting het huidige Turkije (Pergamon) en kwamen uiteindelijk ook in Rome terecht, met hun religie. De Roomse cultuur had al een groot deel van de Griekse cultuur in zich opgenomen, en de voornaamste Roomse religie was het Perzische Mithraisme.

De Rooms Katholieke kerk bevat elementen van al deze religio-politieke systemen, en de paus is de huidige reincarnatie van de zonnegod. Vandaar dat we een obeliks vinden midden op het sint pietersplein, traditioneel een phallisch en zonnesymbool.

Elke kerk is een tempel gewijd aan niet alleen de zonnegod, en zijn vader en moeder (de toren is phallisch, de koepel stelt een baarmoeder voor, en het geheel in de vorm van een kruis), maar het ritueel wat men uitvoert met de hosti komt regelrecht uit de heidense godsdiensten en stelt de geboorte van de zonnegod voor. (de hosti is het zonnesymbool, de monstrans de baarmoeder).

Tegelijkertijd heeft men er een anti-christelijke wending aangegeven: de hosti verandert in het lichaam, bloed en ziel van Jezus Christus. Vervolgens wordt deze opgeofferd. De hosti dient dus als een continue heruitvoering van het sterven van Jezus, om hem dood te houden. Men dient naar Maria te gaan voor vergeving (Maria is de moedergodin geworden), en naar een priester (godslastering, alleen God kan zonden vergeving). Dit is een satanisch ritueel.

De kleding van de paus, alle attributen, de rituelen, de doctrines, alles is bedoeld om de mensen van de waarheid van verlossing in Jezus Christus te houden. Satan zelf zit hierachter. Zolang de mensen niet snappen wie en wat God is, en wat God de mens aanbiedt, kan men gemanipuleerd en geregeerd worden zonder al teveel tegenstand.

De bijbel noemt dit religieuze systeem 'Babylon' en zegt dat het de hele wereld zal regeren, vlak voordat Jezus Christus terugkomt om de wereld te oordelen.

Er zijn maar 2 wegen mogelijk in deze wereld: het leven en de dood. Het leven komt van God. De dood is voor ieder die zich uiteindelijk niet tot God keert. Satans doel is het om mensen tot de dood te leiden door middel van misleiding. De regerende elite is toegewijd aan het realiseren van zijn plannen, voor eigen gewin, macht, bevrediging van alle lusten, door demonische bezitneming, manipulatie, enzovoorts. Zij zullen hiervoor veroordeeld worden, indien zij zich niet bekeren.

Maar dan de rest van de wereld, de massa's. Wij zijn uiteindelijk slachtoffers van hen. Tegelijkertijd zien we overal dat dankzij Gods genade de waarheid naar buiten wordt gebracht, ook op dit forum. Wij leven in spannende tijden en hebben allemaal belangrijke keuzes te maken die invloed hebben op onze eeuwige bestemming.

Het zionisme is slechts 1 beweging die gecreeerd is door het leger van de Rooms Katholieke kerk, de Jezuieten, via de vrijmetselaarsloges in met name Groot Brittannie.

Jezuieten zijn vandaag de dag de voornaamste rooms katholieke orde, de paus zelf is een Jezuiet. Hun objectief is de vernietiging van protestantisme (omdat dit de enige religie is, en vorm van christendom, die gebaseerd is op de waarheid zoals geopenbaard in de bijbel, en daarmee de directe vijand van Satan. Het is dankzij de bijbel dat de middeleeuwen uiteindelijk zijn beeindigd en de wereld een zekere vorm van vrijheid en welvaart kent).

Om dit objectief te bereiken worden allerlei naties, ideologien en stromingen gecreeerd en tegen elkaar opgezet. Verdeel en heers is de tactiek. Maar achter elke belangrijke beweging in de wereld zien we steeds wel een jezuiet opduiken als mover of shaker. Of dat nu de Europese Unie is, het communisme, nazisme, zionisme, vrijmetselarij, de bankiers (Rothschilds zijn de bankiers van het vaticaan), culturele revoluties, geheime diensten (meestal bestuurd door Ridders van Malta, welke onderworpen zijn aan de Jezuieten), groepen zoals Anonymous (met het Guy Fawkes masker, zie poging tot het opblazen van het Engelse parlement voor meer begrip hierover), alle radicale moslimgroepen (Vrijmetselaars, onder controle van Jezuieten), dictators, enzovoorts enzovoorts. Jezuieten waren ten tijde van de middeleeuwen al meesters van theater en spel, voor het beinvloeden van de maatschappij, een hereducatie, zodoende zien we in Hollywood, de media, en op het wereld'toneel', werkelijk indoctrinatie in het occulte, en een gescript apocalyptisch scenario zich afspelen.

Het uiteindelijke doel is een wereldoverheid op te stellen, met een nieuwe tempel in Jeruzalem, waarin een messiasfiguur zich zal plaatsen. Dit zal Satan zelf zijn, die als een soort Jezus Christus zal komen en de wereld om zich heen zal scharen.

Tegelijkertijd zullen wereldwijd wetten van kracht gaan die in directe oppositie zijn tegen de God van de bijbel. De meest flagrante wet zal een opgelegde zondagsrust zijn. De theologie hierachter is te complex om in 1 post uiteen te zetten, maar het gaat om autoriteit: Gods wet vs Satans wet. VOor meer informatie hierover, zie beweging zoals de 'european sunday alliance', die laten zien dat een streven naar een dergelijke wet daadwerkelijk aan de gang is: voor de familie, voor global warming, voor wereldeenheid en vrede, enzovoorts.

Ik ratel wellicht wat voor hen die weinig of niets van deze onderwerpen afweten, maar check na wat ik zeg, ik baseer me op ondertussen 12 jaar aan bronnen nagaan.

De bijbel heeft dit allemaal aangekondigd en ik heb al vele topics geopend op dit forum die over dit onderwerp gaan, met een heleboel bronnen, die ik bereid ben opnieuw hier te geven indien men daarin geinteresseerd is. De tijd dringt!
Een post waar ik veel waarheid in vind behalve het God/Satan principe. Ik denk niet dat het zo zwart/wit is. En waarom denk je dat de Bijbel de waarheid bevat? Ik noem bv de sumerische kleitabletten waar de Bijbel bv bepaalde dingen van overgenomen heeft.

Ik denk dat de Bijbel vrij verstoord is mbt waarheid omdat deze erg vaak is aangepast in de loop der tijd door de machthebbers in die tijd. Lees bv the Gods of Eden.
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 09:14:21 #117
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_157641958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:27 schreef Japie77 het volgende:
Ik geloofde eerst niet dat iedereen het beste met je voorhad maar dat is iets wat iedereen WIL geloven. Iedereen die niet ziet dat een planeet vol honger, oorlog, armoede, leugens, manipulatie etc een held op aarde is is een beetje naief.
Dan ben ik een beetje naïef denk ik! *O* Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb alleen geleerd dat je niet het gewicht van de hele wereld op je schouders hoeft te dragen.
quote:
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Jiddu Krishnamurti
"People are stupid; given proper motivation, almost anyone will believe almost anything. Because people are stupid, they will believe a lie because they want to believe it's true, or because they are afraid it might be true. People's heads are full of knowledge, facts, and beliefs, and most of it is false, yet they think it all true. People are stupid; they can only rarely tell the difference between a lie and the truth, and yet they are confident they can, and so are all the easier to fool."

Zeddicus zu'l Zorander
quote:
Je vind het moeilijk te geloven dat het brood en spelen principe heden ten dagen nog toegepast word? Terwijl dus bewezen is dat het gedurende onze geschiedenis constant werd toegepast? Dat vind ik nou een aparte redenatie...
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat het toegepast wordt door een select groepje elite om de hele wereldbevolking te sturen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 november 2015 @ 09:22:34 #118
116015 SicSicSics
pi_157642054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Hm, zo dacht ik er ook ooit over, totdat je in de loop der jaren wat meer verdieping krijgt in dat alles. Reptiel, wat is dat, een afstammeling van buitenaardsen.

Mn mensen met een bloedgroep die rhesus negatief is.
Omdat dit wetenschappelijk ergens onmogelijk is, denkt men ergens dat dit komt door vermenging met een buitenaards ras, met de aardbewoners.
Daar heb ik nooit van gehoord :@ maar klinkt mij als een 'Aliens' - History channel meme oplossing. :)
quote:
De matrix, daar ben ik ook nog niet geheel uit, maar het lijkt erop dat je dan binnen een systeem zit, waar je hoort te zitten als slaaf zeg maar, mensheid, en als je er buiten treedt ga je meer waarnemen om je heen...Dan ben je wakker en bewust van alles om je heen wat niet zo geweldig is als wat het leek te zijn eigenlijk
Zoiets...
The Matrix als metafoor. En de 'wakkere mens' als verheven. Neem nog een jointje. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 november 2015 @ 09:25:48 #119
116015 SicSicSics
pi_157642099
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 05:07 schreef Japie77 het volgende:
Lees bv the Gods of Eden.
Fantasy. Fictie.

Doodgaan is tof, the hogfather bestaat en je kunt tovenaar worden! Lees bv Discworld. :7
Fine, fuck you then!
pi_157642569
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
whut?
waarom? bron?
pi_157643224
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:35 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Daar krijg ik kippenvel en een grote glimlach van.

Dankje voor dit bericht.
pi_157643437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 05:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een post waar ik veel waarheid in vind behalve het God/Satan principe. Ik denk niet dat het zo zwart/wit is. En waarom denk je dat de Bijbel de waarheid bevat? Ik noem bv de sumerische kleitabletten waar de Bijbel bv bepaalde dingen van overgenomen heeft.

Ik denk dat de Bijbel vrij verstoord is mbt waarheid omdat deze erg vaak is aangepast in de loop der tijd door de machthebbers in die tijd. Lees bv the Gods of Eden.
Ik geloof in God, en dat de bijbel door God geinspireerde teksten bevat, om 1 doorslaggevende reden, en dat zijn de profeties die in de bijbel staan.

Deze zijn keer op keer bevestigd en worden vandaag de dag ook nog steeds bevestigd.

Als de profeties er niet in hadden gestaan, zou ik nog steeds een occultist geweest zijn, en overtuigd dat het Luciferianisme wel degelijk waar is.

Maar de profeties wijzen op de volgende gebeurtenissen:

- het komen en gaan van de grote wereldrijken, tot en met de nieuwe wereldorde vandaag de dag, met details over de precieze kenmerken van die wereldrijken. Er is een perfecte gelijkenis te maken tussen het Babylon wat aan het einde zal regeren, en zoals ik al vermelde, de Rooms Katholieke kerk, en haar daden sinds dat zij de principale religiopolitieke macht werd in Europa en de rest van de wereld
- het komen, het leven en sterven van de messias
- beloften over wat de resultaten zijn indien men de bijbel gelooft en in de praktijk brengt, keer op keer bevestigd in mijn eigen leven en dat van vele miljoenen anderen gedurende al 2000 jaar
- de invloed van de Islam
- de invloed van Atheisme sinds de Franse Revolutie
- nauwkeurig tot en met jaartallen, die te berekenen zijn.

Het totaalplaatje voor mij is zo overweldigend geweest, dat er geen serieus argument meer overbleef om de inspiratie van die teksten te ontkennen, en de bron die zij zelf aangeven, God. Om mijn eigen integriteit te bewaren, moest ik wel de waarheid van de bijbel aanvaarden.

Het is waar dat we overeenkomsten tegenkomen in verschilende religieuze werken, maar dat wil niet zeggen dat het ene van het andere over is genomen.

Zo komen we ook gigantisch veel verhalen tegen over een wereldwijde vloed, van Azie tot Europa tot Zuid Amerika. Maar de enige versie die werkelijk een zinnige ark beschrijft, is de bijbel.

Zo zijn er nog meer elementen die vergelijkbaar zijn, maar waarbij uiteindelijk de bijbel de enige werkelijk zinnige versie weergeeft. Het is niet verwonderlijk, want mensen gaven geschiedenis door via verhalen. Die verhalen werden mythologien. Met de tijd vevormden zij, of werden aangepast. Zo zien we in bijv. vrijmetselaarstheologie Enoch terugkomen. Men greep terug op de beginselen van de mensheid om mythologien te creeren. Maar om bovengenoemde redenen, de duidelijke inspiratie van de bijel met betrekking tot gebeurtenissen die zich nog af moesten spelen, geloof ik dat ook de geschiedenis van de bijbel de accuratie versie is.

Het opmerkelijke is nu juist dat de bijbel helemaal niet is aangepast, ontdekking van de dode zee rollen bijv. bevestigden dat we nog steeds dezelfde teksten hebben.

Het oude testament is perfect bewaard gebleven al ver voor Jezus Christus door de Joden.
Het nieuwe testament wordt bevestigd door vele kopien in vele talen op verschillende plaatsen. Het gaat om duizenden en duizenden kopien.

Vandaag de dag zijn er inderdaad een heleboel versies, onder andere wegens copyright rechten (indien je een nieuwe bijbel 'uitvindt', kun je er een copyright op zetten en veel geld aan verdienen).
Een andere reden is dat er spirituele stromingen zijn die problemen hebben met bepaalde elementen in de bijbel en die dus hebben geschrapt of aangepast, om ze in harmonie te brengen met hun eigen overtuigingen (wederom katholieke kerk, ook getuigen van Jehovah, mormonen, en anderen).

De beschuldigingen dat de bijbel niet betrouwbaar is komen doorgaans van new age groepen, die in de kern Luciferisch zijn, en de Islam, die anti-christenen en joden is. Niet zo verwonderlijk dus. Maar daadwerkelijk waar? Nee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-11-2015 11:23:08 ]
  woensdag 18 november 2015 @ 11:42:11 #123
116015 SicSicSics
pi_157644200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geloof in God
Ik niet. :)
quote:
De beschuldigingen dat de bijbel niet betrouwbaar is komen doorgaans van new age groepen, die in de kern Luciferisch zijn...
Je bedoelt de wetenschap? Wetenschap is overigens niet 'new age'. :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 18 november 2015 @ 12:00:36 #124
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157644581
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan ben ik een beetje naïef denk ik! *O* Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb alleen geleerd dat je niet het gewicht van de hele wereld op je schouders hoeft te dragen.

[..]

"People are stupid; given proper motivation, almost anyone will believe almost anything. Because people are stupid, they will believe a lie because they want to believe it's true, or because they are afraid it might be true. People's heads are full of knowledge, facts, and beliefs, and most of it is false, yet they think it all true. People are stupid; they can only rarely tell the difference between a lie and the truth, and yet they are confident they can, and so are all the easier to fool."

Zeddicus zu'l Zorander

[..]

Ik vind het heel moeilijk te geloven dat het toegepast wordt door een select groepje elite om de hele wereldbevolking te sturen. ;)
Uitspraak van een boek karakter? Waar ik het totaal niet mee eens ben dus. Als je in contact staat met je intuitie is dit de beste manier om het kaf van het koren te scheiden. Ook de enigste (gecombineerd met gezond verstand) manier.

Ik geloof zelf ook niet dat het 1 select groepje is maar meerdere groepen.
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 12:01:50 #125
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157644611
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Fantasy. Fictie.

Doodgaan is tof, the hogfather bestaat en je kunt tovenaar worden! Lees bv Discworld. :7
Wat jij leest is inderdaad fantasy. The Gods of Eden is een heel goed onderzocht boek vol feiten. Dat is wat anders.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')