abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 12:39:19 #1
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_157542523
Verder
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_157542528
Japan is nu toch wel een beetje een droomland om in te wonen.

- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
- Erg streng toelatingsbeleid voor mensen uit moslimlanden.
pi_157542529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Montov het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet wat IS wil, en waarom dit volkomen los van de werkelijkheid staat.
Nouja ze roepen telkens dat het alleen maar vergelding is vanwege bommen op Syrië en Irak.

Prima, stop ermee en erken hun staatje en spreek af waar de grenzen liggen.

Houden ze zich er niet aan dan maak je van heel dat land een grote parkeerplaats.

Problem solved.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157542532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad.
net als die PI bij jouw post :P
Wat boeit een PI?
pi_157542546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is nauwelijks iets bekend over wat Jezus wel of niet deed. Er zijn nauwelijks non-religieuze bronnen. En het OT staat vol met geweldsverheerlijking.

[..]

Kennelijk hebben de heilige teksten een betrekkelijk kleine invloed op wat mensen nu precies geloven en welke waarden ze hebben. Hoe dat komt / kan is een buitengewoon interessant sociaal-cultureel vraagstuk.

Voor het moment constateer ik dat als Bijbel of Koran vol staan met geweldsverheerlijking dat geen garantie is dat Christenen en Moslims geweld verheerlijken. De meesten doen dat niet. Beide zijn feiten.
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere manier zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een vriendelijker verhaal van te spinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 14-11-2015 12:48:21 ]
pi_157542570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jawel maar dan heeft het nog steeds geen naam. Ik noem het oorlog. Maar daar ben jij het niet mee eens.
Omdat het simpelweg niet voldoet aan de criteria van een oorlog, ik vind om eerlijk te zijn terreur aan beide kanten wel een voldoende definitie.

quote:
13s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is helemaal mijn natte droom niet om dat irritante wijf uit elkaar te scheuren }:|
Patricia Paay, Albert Verlinde? Pick one, you get my point. :{w
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:41:04 #7
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_157542575
Wie had dat gedacht,

In parijs 120 doden,
En NL zwarte piet verboden.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:41:05 #8
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_157542576
Vrijheid van godsdienst is een gevolg van vrijheid van meningsuiting. Beide een grote waarde in de Westerse wereld als product van de Verlichting. Het hard aanpakken van extremisten hoeft niet ten koste te gaan van vrijheden. Er bestaan echter geen garanties op veiligheid, ook niet wanneer je vrijheden opgeeft! We moeten onszelf niet laten radicaliseren maar bij onze waarden te blijven van gelijkheid en vrijheid. Dat moeten we doen omdat we overtuigd zijn van die waarden, niet om eventuele reacties of geweld van anderen.

Mensen die denken dat het tegenhouden van vluchtelingen, moslims, of Islam in het algemeen een oplossing vormt, zijn net zo naief als mensen die denken dat je de grenzen kan sluiten voor wapens, of dat je elk wapen kan vernietigen. Dit betekent niet dat oplossingen totaal los staan van de radicale Islam of gereguleerde wapens. "Monitoring" blijft het sterkste wapen in dit verhaal om te signaleren en hard in te grijpen bij dreigingen.

Extremisten zal je niet tegenhouden door het te negeren of ze te appeasen. Het gespuis zal niet stoppen wanneer er geen militaire actie in Syrie is; migranten op een waardige manier behandelen zal geen extremist omtoveren tot kumbayazangers. Maar brave burgers kunnen wel in opstand komen wanneer vrijheden vervallen. Laten we de voedingsbodem niet vergroten door miljoenen van een bevolkingsgroep te classificeren als de Vijand. We moeten niet mee in de zwart-wit visie dat dit een conflict is tussen moslims en niet-moslims.
Géén kloon van tvlxd!
pi_157542586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:

- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
Die zijn ook eng. :D
pi_157542605
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
pi_157542607
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Jezus was een simpele man en profeet.

Mohammed was veel meer en stichtte een heel rijk voor zijn volgelingen. Verder zijn al die strijdende steppevolkeren wel heel makkelijk overgestapt op de islam, die is gewoon erg aantrekkelijk voor oorlogstammen.
pi_157542614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Die zijn ook eng. :D
Precies, Al-Qaida heeft 11/9 gewoon afgekeken van de Japanners.
pi_157542619
a
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
Totaal niet relevant.
pi_157542624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Zelfscanner het volgende:
Wie had dat gedacht,

In parijs 120 doden,
En NL zwarte piet verboden.
Ik zie er anders genoeg daar in Meppel _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_157542625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja ik, mijn opvatting boeit niet echt, Bush en co wilde jarenlang laten geloven dat de extremisten 'onze vrijheden haatten' en daarom maar ons hebben aangevallen, terwijl Al-Qaida constant zat te schreeuwen van dat het lag aan de steun aan dictators, landen bezetten, Israel, etc. Zijn toch dingen, dat als het Westen daar niet mee bezig was duizenden levens aan beide kanten was bespaard gebleven, vergeleken met IS is Al-Qaida nog een rationeel discussiepartner.
Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_157542628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef Scrummie het volgende:
a

[..]

Totaal niet relevant.
Jij bent dan ook een linkse gekkie.
pi_157542635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een linkse gekkie.
Haha :'). Nee, alles behalve :D
pi_157542639
quote:

- Geen moslims
Ja leuk, die aardbevingen.
pi_157542646
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

En radioactieve shit :{w
pi_157542647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.

Voor Christenen heeft God slechts een bijrol en zit de Godsfiguur in jezus
pi_157542656
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.
Ja joh, ga je nou echt de onderdrukking van Palestina en het ingrijpen in Kosovo / Bosnië vergelijken met elkaar, serieus Morrigan? FYI: De Palestijnen vragen dag en nacht om hulp van het Westen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 12:44:25 ]
pi_157542657
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

En radioactieve shit :{w
En geen Zwarte Piet :{w
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:43:49 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157542661
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Whehehe, jep, we hebben de oplossing tegen IS en consorten gevonden, om als het ware de wandaden van IS en Jihadisten te stoppen moet mensen zoals mij bestrijden, want mensen zoals ik brengen ze voort, mijn god, wat moet jij een simplistisch ziel zijn.
Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157542662
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heb je in Groningen ook
pi_157542665
In Japan kwamen de aanslag in Parijs ook aan als schokkend nieuws
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157542674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Kamikazie het volgende:
In Japan kwamen de aanslag in Parijs ook aan als schokkend nieuws
Zit je daar dan?
pi_157542677
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die is helemaal niet gek. Dat is gewoon de waarheid.

Ik zou zeggen erken de Islamitische Staat. Spreek duidelijke grenzen af en iedereen die erheen wil mag er heen en iedereen die eruit wil mag eruit.

En dan gewoon de deur op slot zegmaar.

Vervolgens alle Westerse bemoeienis stoppen en dop je eigen boontjes maar.

Maakt het ook makkelijker als die knakers zich niet weten te gedragen of internationale grenzen niet respecteren en dergelijke, want dan vecht je gewoon tegen een land ipv tegen een groepering.

:)
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157542689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.
Daarom ook ---> Simplistisch jij.
pi_157542701
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:15 #30
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157542703
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.

Voor Christenen heeft God slechts een bijrol en zit de Godsfiguur in jezus
Lol, nee.

Bij christenen is er een Drie-eenheid, alle drie zijn even belangrijk. Speciaal voor jouw, dat zijn: Jezus, God, Heilige Geest.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157542709
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
Prima toch?

Ik betaal liever wat meer aan de pomp dan deze ongein iedere keer.

Wij als burgers kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat onze overheden daar uitvreten. Ik heb daarop geen enkele invloed; ook niet met wat ik stem. Jij ook niet.

=edit=
En dat is precies hetzelfde als dat men roept dat men niet de Islam in zijn geheel hier op moet aankijken. Daar kan ik me eventueel wel in vinden, maar dan vind ik ook dat die hoerenterroristen gewoon de (in hun ogen) daders moeten pakken en niet onschuldige burgers.

Zolang ze onschuldige burgers vermoorden maak ik die nuance ook niet en kijk ik de islam er op aan.
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:43 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157542718
quote:

- Geen moslims
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_metro_van_Tokio :o
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157542719
quote:
fijn

lekker elkaar de schuld geven
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:45 #34
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_157542722
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik zie er anders genoeg daar in Meppel _O_
:o En geen stroopwafelpiet nog gezien _O_
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_157542725
quote:
Is al voorbij gekomen hier
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:51 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157542726
quote:

[..]

Oh dit weer :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157542728
quote:
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
pi_157542731
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Terecht _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_157542739
quote:

[..]

Alsof die landen er niet net zoveel baat bij hebben om die olie te verkopen.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157542740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En geen Zwarte Piet :{w
En 13-jarige schoolmeisjes die verplicht te korte rokjes aan moeten, wrs. omdat vunzige beleidsmaker-mannetjes daar geil van worden. :X

(Zo zie je maar dat de grens tussen perversiteit en middeleeuws conservatisme ook maar heel subjectief is.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 12:47:02 ]
pi_157542744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Montov het volgende:
Vrijheid van godsdienst is een gevolg van vrijheid van meningsuiting. Beide een grote waarde in de Westerse wereld als product van de Verlichting. Het hard aanpakken van extremisten hoeft niet ten koste te gaan van vrijheden. Er bestaan echter geen garanties op veiligheid, ook niet wanneer je vrijheden opgeeft! We moeten onszelf niet laten radicaliseren maar bij onze waarden te blijven van gelijkheid en vrijheid. Dat moeten we doen omdat we overtuigd zijn van die waarden, niet om eventuele reacties of geweld van anderen.

Mensen die denken dat het tegenhouden van vluchtelingen, moslims, of Islam in het algemeen een oplossing vormt, zijn net zo naief als mensen die denken dat je de grenzen kan sluiten voor wapens, of dat je elk wapen kan vernietigen. Dit betekent niet dat oplossingen totaal los staan van de radicale Islam of gereguleerde wapens. "Monitoring" blijft het sterkste wapen in dit verhaal om te signaleren en hard in te grijpen bij dreigingen.

Extremisten zal je niet tegenhouden door het te negeren of ze te appeasen. Het gespuis zal niet stoppen wanneer er geen militaire actie in Syrie is; migranten op een waardige manier behandelen zal geen extremist omtoveren tot kumbayazangers. Maar brave burgers kunnen wel in opstand komen wanneer vrijheden vervallen. Laten we de voedingsbodem niet vergroten door miljoenen van een bevolkingsgroep te classificeren als de Vijand. We moeten niet mee in de zwart-wit visie dat dit een conflict is tussen moslims en niet-moslims.
Goed verhaal.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157542746
persconferentie uitgesteld

gras is groen
pi_157542748
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
Ja maar van moslims willen we toch nog even die bevestiging weetje, voor de zekerheid, je weet maar nooit.
pi_157542753
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Is al voorbij gekomen hier
Kun je niet vaak genoeg posten.
pi_157542755
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Thank god.
Beter zo met wat roetveegpieten . Prima balans
The secret of getting ahead is getting started
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:47:32 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157542768
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom ook ---> Simplistisch jij.
Geen zin om je tekst te verbeteren ? Je legt het liever niet uit ? Mij best hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157542769
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het gaat mij om de dubbele standaarden. Wanneer je spot met profeet mohammed gaan ze massaal protesteren.
pi_157542772
Jezus wat erg :{ die beelden van de achterdeur van het theater.
:{
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:47:47 #49
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_157542774
Lekker boeiend die shots van die BMW's en Audi's op de NOS. :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_157542784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:47 schreef Revanches het volgende:
Lekker boeiend die shots van die BMW's en Audi's op de NOS. :')
DIKKE BMW
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')