Nouja ze roepen telkens dat het alleen maar vergelding is vanwege bommen op Syrië en Irak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet wat IS wil, en waarom dit volkomen los van de werkelijkheid staat.
Wat boeit een PI?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad.
net als die PI bij jouw post
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere manier zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een vriendelijker verhaal van te spinnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is nauwelijks iets bekend over wat Jezus wel of niet deed. Er zijn nauwelijks non-religieuze bronnen. En het OT staat vol met geweldsverheerlijking.
[..]
Kennelijk hebben de heilige teksten een betrekkelijk kleine invloed op wat mensen nu precies geloven en welke waarden ze hebben. Hoe dat komt / kan is een buitengewoon interessant sociaal-cultureel vraagstuk.
Voor het moment constateer ik dat als Bijbel of Koran vol staan met geweldsverheerlijking dat geen garantie is dat Christenen en Moslims geweld verheerlijken. De meesten doen dat niet. Beide zijn feiten.
Omdat het simpelweg niet voldoet aan de criteria van een oorlog, ik vind om eerlijk te zijn terreur aan beide kanten wel een voldoende definitie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel maar dan heeft het nog steeds geen naam. Ik noem het oorlog. Maar daar ben jij het niet mee eens.
Patricia Paay, Albert Verlinde? Pick one, you get my point.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is helemaal mijn natte droom niet om dat irritante wijf uit elkaar te scheuren
Die zijn ook eng.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
Japan is nu toch wel een beetje een droomland om in te wonen.
- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
- Erg streng toelatingsbeleid voor mensen uit moslimlanden.
Jezus was een simpele man en profeet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
Ik zie er anders genoeg daar in Meppelquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Zelfscanner het volgende:
Wie had dat gedacht,
In parijs 120 doden,
En NL zwarte piet verboden.
Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja ik, mijn opvatting boeit niet echt, Bush en co wilde jarenlang laten geloven dat de extremisten 'onze vrijheden haatten' en daarom maar ons hebben aangevallen, terwijl Al-Qaida constant zat te schreeuwen van dat het lag aan de steun aan dictators, landen bezetten, Israel, etc. Zijn toch dingen, dat als het Westen daar niet mee bezig was duizenden levens aan beide kanten was bespaard gebleven, vergeleken met IS is Al-Qaida nog een rationeel discussiepartner.
Hahaquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een linkse gekkie.
Ja leuk, die aardbevingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
En radioactieve shitquote:
Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Ja joh, ga je nou echt de onderdrukking van Palestina en het ingrijpen in Kosovo / Bosnië vergelijken met elkaar, serieus Morrigan? FYI: De Palestijnen vragen dag en nacht om hulp van het Westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.
Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehehe, jep, we hebben de oplossing tegen IS en consorten gevonden, om als het ware de wandaden van IS en Jihadisten te stoppen moet mensen zoals mij bestrijden, want mensen zoals ik brengen ze voort, mijn god, wat moet jij een simplistisch ziel zijn.
Zit je daar dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Kamikazie het volgende:
In Japan kwamen de aanslag in Parijs ook aan als schokkend nieuws
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die is helemaal niet gek. Dat is gewoon de waarheid.
Ik zou zeggen erken de Islamitische Staat. Spreek duidelijke grenzen af en iedereen die erheen wil mag er heen en iedereen die eruit wil mag eruit.
En dan gewoon de deur op slot zegmaar.
Vervolgens alle Westerse bemoeienis stoppen en dop je eigen boontjes maar.
Maakt het ook makkelijker als die knakers zich niet weten te gedragen of internationale grenzen niet respecteren en dergelijke, want dan vecht je gewoon tegen een land ipv tegen een groepering.
Daarom ook ---> Simplistisch jij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.
Lol, nee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.
Voor Christenen heeft God slechts een bijrol en zit de Godsfiguur in jezus
Prima toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_metro_van_Tokioquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
- Geen moslims
quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zie er anders genoeg daar in Meppel
Oh dit weerquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
Terechtquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]En geen stroopwafelpiet nog gezien
Alsof die landen er niet net zoveel baat bij hebben om die olie te verkopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En 13-jarige schoolmeisjes die verplicht te korte rokjes aan moeten, wrs. omdat vunzige beleidsmaker-mannetjes daar geil van worden.quote:
Goed verhaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Montov het volgende:
Vrijheid van godsdienst is een gevolg van vrijheid van meningsuiting. Beide een grote waarde in de Westerse wereld als product van de Verlichting. Het hard aanpakken van extremisten hoeft niet ten koste te gaan van vrijheden. Er bestaan echter geen garanties op veiligheid, ook niet wanneer je vrijheden opgeeft! We moeten onszelf niet laten radicaliseren maar bij onze waarden te blijven van gelijkheid en vrijheid. Dat moeten we doen omdat we overtuigd zijn van die waarden, niet om eventuele reacties of geweld van anderen.
Mensen die denken dat het tegenhouden van vluchtelingen, moslims, of Islam in het algemeen een oplossing vormt, zijn net zo naief als mensen die denken dat je de grenzen kan sluiten voor wapens, of dat je elk wapen kan vernietigen. Dit betekent niet dat oplossingen totaal los staan van de radicale Islam of gereguleerde wapens. "Monitoring" blijft het sterkste wapen in dit verhaal om te signaleren en hard in te grijpen bij dreigingen.
Extremisten zal je niet tegenhouden door het te negeren of ze te appeasen. Het gespuis zal niet stoppen wanneer er geen militaire actie in Syrie is; migranten op een waardige manier behandelen zal geen extremist omtoveren tot kumbayazangers. Maar brave burgers kunnen wel in opstand komen wanneer vrijheden vervallen. Laten we de voedingsbodem niet vergroten door miljoenen van een bevolkingsgroep te classificeren als de Vijand. We moeten niet mee in de zwart-wit visie dat dit een conflict is tussen moslims en niet-moslims.
Ja maar van moslims willen we toch nog even die bevestiging weetje, voor de zekerheid, je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
Kun je niet vaak genoeg posten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Is al voorbij gekomen hier
Thank god.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]En geen stroopwafelpiet nog gezien
Geen zin om je tekst te verbeteren ? Je legt het liever niet uit ? Mij best hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom ook ---> Simplistisch jij.
Het gaat mij om de dubbele standaarden. Wanneer je spot met profeet mohammed gaan ze massaal protesteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
DIKKE BMWquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:47 schreef Revanches het volgende:
Lekker boeiend die shots van die BMW's en Audi's op de NOS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |