Nouja ze roepen telkens dat het alleen maar vergelding is vanwege bommen op Syrië en Irak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet wat IS wil, en waarom dit volkomen los van de werkelijkheid staat.
Wat boeit een PI?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad.
net als die PI bij jouw post
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere manier zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een vriendelijker verhaal van te spinnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is nauwelijks iets bekend over wat Jezus wel of niet deed. Er zijn nauwelijks non-religieuze bronnen. En het OT staat vol met geweldsverheerlijking.
[..]
Kennelijk hebben de heilige teksten een betrekkelijk kleine invloed op wat mensen nu precies geloven en welke waarden ze hebben. Hoe dat komt / kan is een buitengewoon interessant sociaal-cultureel vraagstuk.
Voor het moment constateer ik dat als Bijbel of Koran vol staan met geweldsverheerlijking dat geen garantie is dat Christenen en Moslims geweld verheerlijken. De meesten doen dat niet. Beide zijn feiten.
Omdat het simpelweg niet voldoet aan de criteria van een oorlog, ik vind om eerlijk te zijn terreur aan beide kanten wel een voldoende definitie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel maar dan heeft het nog steeds geen naam. Ik noem het oorlog. Maar daar ben jij het niet mee eens.
Patricia Paay, Albert Verlinde? Pick one, you get my point.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is helemaal mijn natte droom niet om dat irritante wijf uit elkaar te scheuren
Die zijn ook eng.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
Japan is nu toch wel een beetje een droomland om in te wonen.
- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
- Erg streng toelatingsbeleid voor mensen uit moslimlanden.
Jezus was een simpele man en profeet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
Ik zie er anders genoeg daar in Meppelquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Zelfscanner het volgende:
Wie had dat gedacht,
In parijs 120 doden,
En NL zwarte piet verboden.
Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja ik, mijn opvatting boeit niet echt, Bush en co wilde jarenlang laten geloven dat de extremisten 'onze vrijheden haatten' en daarom maar ons hebben aangevallen, terwijl Al-Qaida constant zat te schreeuwen van dat het lag aan de steun aan dictators, landen bezetten, Israel, etc. Zijn toch dingen, dat als het Westen daar niet mee bezig was duizenden levens aan beide kanten was bespaard gebleven, vergeleken met IS is Al-Qaida nog een rationeel discussiepartner.
Hahaquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een linkse gekkie.
Ja leuk, die aardbevingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
- Geen moslims
- Houdt zich al een kwart eeuw redelijk op de vlakte als het om het midden-oosten gaat.
En radioactieve shitquote:
Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor christenen is Jezus de hoofdpersoon, de rest is figurant, zelfs God. Het is altijd Jezus dit, Jezus dat, Jezus is liefde. Wat andere figuranten deden en zeiden maakt niet zoveel uit. Bij de moslims is Mohammed de held. Mohammed deed minder prettige dingen. Op de een of andere dingen zullen moslims die dingen die hij deed toch vergoelijken en het zo aan hun kinderen presenteren want Mohammed was onfeilbaar. Je moet toch op zijn minst toegeven dat dat wel invloed kan hebben op het extremisme van deze religie en dat het moeilijker is om daar een leuker verhaal van te spinnen.
Ja joh, ga je nou echt de onderdrukking van Palestina en het ingrijpen in Kosovo / Bosnië vergelijken met elkaar, serieus Morrigan? FYI: De Palestijnen vragen dag en nacht om hulp van het Westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar als de burgers van die land nou aan het westen gevraagd hadden om hulp, hadden we dat dan ook maar moeten negeren.
Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehehe, jep, we hebben de oplossing tegen IS en consorten gevonden, om als het ware de wandaden van IS en Jihadisten te stoppen moet mensen zoals mij bestrijden, want mensen zoals ik brengen ze voort, mijn god, wat moet jij een simplistisch ziel zijn.
Zit je daar dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Kamikazie het volgende:
In Japan kwamen de aanslag in Parijs ook aan als schokkend nieuws
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die is helemaal niet gek. Dat is gewoon de waarheid.
Ik zou zeggen erken de Islamitische Staat. Spreek duidelijke grenzen af en iedereen die erheen wil mag er heen en iedereen die eruit wil mag eruit.
En dan gewoon de deur op slot zegmaar.
Vervolgens alle Westerse bemoeienis stoppen en dop je eigen boontjes maar.
Maakt het ook makkelijker als die knakers zich niet weten te gedragen of internationale grenzen niet respecteren en dergelijke, want dan vecht je gewoon tegen een land ipv tegen een groepering.
Daarom ook ---> Simplistisch jij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lees die zin eens opnieuw en formuleer het beter. Ik begrijp niet precies wat je nu wilt zeggen.
Lol, nee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij moslims is God (de vader) de centrale figuur en jezus en mohammed zijn z'n profeten.
Voor Christenen heeft God slechts een bijrol en zit de Godsfiguur in jezus
Prima toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_metro_van_Tokioquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Odaiba het volgende:
- Geen moslims
quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zie er anders genoeg daar in Meppel
Oh dit weerquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dan moet je de militaire bezetting van een groot deel van de wereldolievoorraad ook beeindigen. Daar is de ellende immers mee begonnen, het idee dat het Westen het recht heeft om eenzijdig oorlog te voeren zonder zelf slachtoffer te worden gaat niet meer op.
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Zijn er al protesten vanuit islamitische hoek tegen deze ranzige terreurdaad? of komen ze alleen op de been als een cartoonist heeft gespot met de profeet Mohammed?
Terechtquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]En geen stroopwafelpiet nog gezien
Alsof die landen er niet net zoveel baat bij hebben om die olie te verkopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En 13-jarige schoolmeisjes die verplicht te korte rokjes aan moeten, wrs. omdat vunzige beleidsmaker-mannetjes daar geil van worden.quote:
Goed verhaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Montov het volgende:
Vrijheid van godsdienst is een gevolg van vrijheid van meningsuiting. Beide een grote waarde in de Westerse wereld als product van de Verlichting. Het hard aanpakken van extremisten hoeft niet ten koste te gaan van vrijheden. Er bestaan echter geen garanties op veiligheid, ook niet wanneer je vrijheden opgeeft! We moeten onszelf niet laten radicaliseren maar bij onze waarden te blijven van gelijkheid en vrijheid. Dat moeten we doen omdat we overtuigd zijn van die waarden, niet om eventuele reacties of geweld van anderen.
Mensen die denken dat het tegenhouden van vluchtelingen, moslims, of Islam in het algemeen een oplossing vormt, zijn net zo naief als mensen die denken dat je de grenzen kan sluiten voor wapens, of dat je elk wapen kan vernietigen. Dit betekent niet dat oplossingen totaal los staan van de radicale Islam of gereguleerde wapens. "Monitoring" blijft het sterkste wapen in dit verhaal om te signaleren en hard in te grijpen bij dreigingen.
Extremisten zal je niet tegenhouden door het te negeren of ze te appeasen. Het gespuis zal niet stoppen wanneer er geen militaire actie in Syrie is; migranten op een waardige manier behandelen zal geen extremist omtoveren tot kumbayazangers. Maar brave burgers kunnen wel in opstand komen wanneer vrijheden vervallen. Laten we de voedingsbodem niet vergroten door miljoenen van een bevolkingsgroep te classificeren als de Vijand. We moeten niet mee in de zwart-wit visie dat dit een conflict is tussen moslims en niet-moslims.
Ja maar van moslims willen we toch nog even die bevestiging weetje, voor de zekerheid, je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
Kun je niet vaak genoeg posten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Is al voorbij gekomen hier
Thank god.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]En geen stroopwafelpiet nog gezien
Geen zin om je tekst te verbeteren ? Je legt het liever niet uit ? Mij best hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom ook ---> Simplistisch jij.
Het gaat mij om de dubbele standaarden. Wanneer je spot met profeet mohammed gaan ze massaal protesteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom zouden enkel moslims moeten protesteren. Iedereen met gezond verstand vindt dit walgelijk.
DIKKE BMWquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:47 schreef Revanches het volgende:
Lekker boeiend die shots van die BMW's en Audi's op de NOS.
Sjoemelsoftware.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:47 schreef Revanches het volgende:
Auto,s zijn altijd boeiend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:47 schreef Revanches het volgende:
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja joh, ga je nou echt de onderdrukking van Palestina en het ingrijpen in Kosovo / Bosnië vergelijken met elkaar, serieus Morrigan? FYI: De Palestijnen vragen dag en nacht om hulp van het Westen.
Dit idd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Dat het idioot is om de voorbeelden die ik aanhaal te vergelijken met situaties waarin de burgers zelf hulp vragen van andere partijen om in te grijpen.quote:
Incidentjes, moslims hebben toch wel bewezen perfect bij de westerse samenleving te passen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:49 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Dit idd.
Die imams in die voorsteden vieren nu feest
Dus je bent het met me eens dat het moeilijker is voor moslims om op een islam-light versie over te stappen als hun grote held best wel verschrikkelijke dingen deed?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:42 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jezus was een simpele man en profeet.
Mohammed was veel meer en stichtte een heel rijk voor zijn volgelingen. Verder zijn al die strijdende steppevolkeren wel heel makkelijk overgestapt op de islam, die is gewoon erg aantrekkelijk voor oorlogstammen.
Dat weet niemand ooit preciesquote:
Dan nog moet je het niet willen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja het hele land is onleefbaar geworden en mensen zijn veranderd in mutanten...
Tuurlijk zij zijn nog banger voor het buitenland dan wij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:43 schreef Kamikazie het volgende:
In Japan kwamen de aanslag in Parijs ook aan als schokkend nieuws
dat komt nog!quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima, maar 'we' proberen al 50 jaar de islamitische wereld te verwesteren, en de basis daarvan ligt niet in een diep verlangen naar wereldwijde vrouwenemancipatie maar in olie en geld. Daar hebben we de Ayatollah, de Taliban en IS aan te danken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Prima toch?
Ik betaal liever wat meer aan de pomp dan deze ongein iedere keer.
Er was anders aardig wat draagvlak voor de invasie van Irak.quote:Wij als burgers kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat onze overheden daar uitvreten. Ik heb daarop geen enkele invloed; ook niet met wat ik stem. Jij ook niet.
Wel weer erg makkelijk dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef Falco het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_metro_van_Tokio
Schokkend ---> aardbeving. Jezus zegquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tuurlijk zij zijn nog banger voor het buitenland dan wij.
Sorry, dan had ik je niet goed begrepen. Ik had het over de huidige situatie. De meeste slachtoffers van IS zijn nog altijd de burgers in Syrië en Irak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat het idioot is om de voorbeelden die ik aanhaal te vergelijken met situaties waarin de burgers zelf hulp vragen van andere partijen om in te grijpen.
Neuh. Over een tijdje weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:53 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar, wie verwacht hier dat er over een paar dagen weer zo'n gijzeling komt? Of in een stomerijloods
Als het puur gaat om de heilige teksten dan zijn de Bijbel en de Koran exact even verwerpelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is een krampachtige workaround. Om Christen te zijn moet je het wederopstandingsverhaal slikken. Terwijl normale mensen niet stierven na 9 uur aan het kruis, geloven Christenen dat jezus dit wel deed. In de bijbel werd niet gesproken over dood, slechts over een leeg bed. Historische theologen vermoeden dat hij gewoon is gevlucht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lol, nee.
Bij christenen is er een Drie-eenheid, alle drie zijn even belangrijk. Speciaal voor jouw, dat zijn: Jezus, God, Heilige Geest.
Goed verhaal. Net iets te lang.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.
Surely some revelation is at hand;
Surely the Second Coming is at hand.
The Second Coming! Hardly are those words out
When a vast image out of Spiritus Mundi
Troubles my sight: a waste of desert sand;
A shape with lion body and the head of a man,
A gaze blank and pitiless as the sun,
Is moving its slow thighs, while all about it
Wind shadows of the indignant desert birds.
The darkness drops again but now I know
That twenty centuries of stony sleep
Were vexed to nightmare by a rocking cradle,
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Sowieso heeft het geen zin om die teksten te veranderen, omdat:quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het puur gaat om de heilige teksten dan zijn de Bijbel en de Koran exact even verwerpelijk.
Het is een illusie om te denken dat die teksten bepalend zijn voor wat mensen geloven. Als dat zo was dan zouden er van elk slechts 1 stroming zijn.
Fallout 4 perikelenquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Eh, andersom. De reden dat er zoveel stromingen zijn is juist omdat mensen die teksten nog aanhangen. In verschillende gradaties.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het puur gaat om de heilige teksten dan zijn de Bijbel en de Koran exact even verwerpelijk.
Het is een illusie om te denken dat die teksten bepalend zijn voor wat mensen geloven. Als dat zo was dan zouden er van elk slechts 1 stroming zijn.
Die bemoeienis is puur vanwege macht, geld, wapenhandel, drugs, etc.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die is helemaal niet gek. Dat is gewoon de waarheid.
Ik zou zeggen erken de Islamitische Staat. Spreek duidelijke grenzen af en iedereen die erheen wil mag er heen en iedereen die eruit wil mag eruit.
En dan gewoon de deur op slot zegmaar.
Vervolgens alle Westerse bemoeienis stoppen en dop je eigen boontjes maar.
Maakt het ook makkelijker als die knakers zich niet weten te gedragen of internationale grenzen niet respecteren en dergelijke, want dan vecht je gewoon tegen een land ipv tegen een groepering.
Zeker, de IS is dan ook een kanker van binnen-in, meer dan enkel en alleen over de moslims te regeren / moorden zullen ze ook niet komen als je de (wel noemenswaardige) minderheden die ze hebben vervolgd en gedood even buiten beeld laat. IS heeft de geuite grieven van moslims gekoppeld met een apocalyptisch lezing van de Islam en alle moslims die het daar niet mee eens zijn zullen als eerste een kopje kleiner worden gemaakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sorry, dan had ik je niet goed begrepen. Ik had het over de huidige situatie. De meeste slachtoffers van IS zijn nog altijd de burgers in Syrië en Irak.
Op dit punt wist ik het zeker. Jij hebt geen idee waar je over praat. Jij haalt wat dingen door elkaar of je kent nu één stroming en zegt dat iedereen zo is. Het slaat in ieder geval helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is een krampachtige workaround. Om Christen te zijn moet je het wederopstandingsverhaal slikken. Terwijl normale mensen niet stierven na 9 uur aan het kruis, geloven Christenen dat jezus dit wel deed. In de bijbel werd niet gesproken over dood, slechts over een leeg bed. Historische theologen vermoeden dat hij gewoon is gevlucht.
En wat de rest betreft Daarom noemt men zich Christen en bid men tot een altaar met een Jezus-idool en hanteert men andere idolen (maria, gabriel, abraham etc). Terwijl men idolenverheerlijking verbied.
quote:Het is een hele dubbele en wankel geloof en het wederopstandingsverhaal is één van de redenen waarom we nu met ontelbare 'huizen' aan Christelijke stromingen zitten.
Dat weet ikquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima, maar 'we' proberen al 50 jaar de islamitische wereld te verwesteren, en de basis daarvan ligt niet in een diep verlangen naar wereldwijde vrouwenemancipatie maar in olie en geld. Daar hebben we de Ayatollah, de Taliban en IS aan te danken.
Niet door mij.quote:Er was anders aardig wat draagvlak voor de invasie van Irak.
What would Mohammed do?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeker, de IS is dan ook een kanker van binnen-in, meer dan enkel en alleen over de moslims te regeren / moorden zullen ze ook niet komen als je de (wel noemenswaardige) minderheden die ze hebben vervolgd en gedood even buiten beeld laat. IS heeft de geuite grieven van moslims gekoppeld met een apocalyptisch lezing van de Islam en alle moslims die het daar niet mee eens zijn zullen als eerste een kopje kleiner worden gemaakt.
Allah Akbar roepen, dat sowieso.quote:
Dus...iets waar veel historische theologen achterstaan haal jij even onderuit door te zeggen dat het nergens op slaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Op dit punt wist ik het zeker. Jij hebt geen idee waar je over praat. Jij haalt wat dingen door elkaar of je kent nu één stroming en zegt dat iedereen zo is. Het slaat in ieder geval helemaal nergens op.
[..]
Nee natuurlijk denk ik dat niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Die bemoeienis is puur vanwege macht, geld, wapenhandel, drugs, etc.
Dacht je dat het westen zich mengt in het conflict puur vanwege wereldvrede ?
Maar dat is het wel iets waar ik me zorgen over maak. Aan de ene kant worden moslims, zeker in die regio geterroriseerd door IS, maar aan de andere kant zorg IS er wel voor dat het westen moslims gaan haten. Ik hoop zo dat we rationeel kunnen blijven denken en begrijpen dat ook meer dan 99% van de moslims tegen IS is. Als we steeds meer haat creëren naar moslims en de islam, gaat IS ook steeds meer winnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeker, de IS is dan ook een kanker van binnen-in, meer dan enkel en alleen over de moslims te regeren / moorden zullen ze ook niet komen als je de (wel noemenswaardige) minderheden die ze hebben vervolgd en gedood even buiten beeld laat. IS heeft de geuite grieven van moslims gekoppeld met een apocalyptisch lezing van de Islam en alle moslims die het daar niet mee eens zijn zullen als eerste een kopje kleiner worden gemaakt.
Als ik ga knippen en plakken zoals een aantal mensen weleens doen?quote:
Maar zijn laatste veldslag voor zijn dood was toch wel wat anders dan dat.quote:Convert to Islam or you shall be put to death
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geld moet rollen. Daar is oorlog en onrust voor nodig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als iedereen nou gewoon in zn eigen landje blijft en er zelf wat van maakt daar en andere landen gewoon met rust laat en grenzen respecteert en dergelijke dat zou een stuk beter zijn
Dat is inderdaad wat die mafketels willen met dit soort aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar dat is het wel iets waar ik me zorgen over maak. Aan de ene kant worden moslims, zeker in die regio geterroriseerd door IS, maar aan de andere kant zorg IS er wel voor dat het westen moslims gaan haten. Ik hoop zo dat we rationeel kunnen blijven denken en begrijpen dat ook meer dan 99% van de moslims tegen IS is. Als we steeds meer haat creëren naar moslims en de islam, gaat IS ook steeds meer winnen.
Met zulke denkbeelden als de jouwe heb je mij als bondgenoot, hoop dat de meeste mensen idd niet de ander 'the other' maken, zeker niet na zulke drama's.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar dat is het wel iets waar ik me zorgen over maak. Aan de ene kant worden moslims, zeker in die regio geterroriseerd door IS, maar aan de andere kant zorg IS er wel voor dat het westen moslims gaan haten. Ik hoop zo dat we rationeel kunnen blijven denken en begrijpen dat ook meer dan 99% van de moslims tegen IS is. Als we steeds meer haat creëren naar moslims en de islam, gaat IS ook steeds meer winnen.
Ok, maar je kan niet ontkennen dat IS onderdeel is van de islam en de aanslagen pleegt uit naam van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met zulke denkbeelden als de jouwe heb je mij als bondgenoot, hoop dat de meeste mensen idd niet de ander 'the other' maken, zeker niet na zulke drama's.
Gast, jij zegt dingen over aanbidding van die en dat God een bijrol heeft en dat is gelul. Christenen geloven in een Drie-eenheid. Of dat historisch mogelijk is of niet zal me een zorg zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus...iets waar veel historische theologen achterstaan haal jij even onderuit door te zeggen dat het nergens op slaat.
Goed verweer.
quote:
QFT.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
twitter:AP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:03:20BREAKING: Police officials: Syrian passport found on body of 1 suicide bomber at Paris stadium. reageer retweet
Precies, ze (IS) willen een vijand (het westen) creëren. Zolang wij (het westen) moslims en de islam niet als de vijand zien, wordt het voor IS al een stuk lastiger.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat die mafketels willen met dit soort aanslagen.
Ik denk dat de meesten onder ons die nuance wel zien, op een paar kansloze boeroepers na, talloze moslims in mijn omgeving die het afkeuren en uitstekend meedraaien in de maatschappij, hoog opgeleid etc. Niks mis meequote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |