abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157538392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:09 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De voorbereiding was wel degelijk relatief professioneel. Zelfs volgens de analisten op CNN.
Ok, zou kunnen. Heb nog niet alles gehoord. Maar ik blijf erbij dat als je eenmaal de wapens hebt en een paar mensen zich willen 'opofferen' je zonder veel voorbereiding er een ontzettende puinhoop van kan maken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_157538394
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
weet maar al te goed waar ik het over heb.

Met oudjaar komt er ook spul binnen waar ze in het leger jaloers op zijn. Moeilijk te regelen? Nee hoor, geen enkel probleem
De voorbereiding gaat veel verder dan het aanschaffen van wapens. Dat is in sommige gevallen zelfs nog het gemakkelijkste.
pi_157538396
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:11 schreef Intellectueel het volgende:
borzou twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 07:52:17 ‘What you are doing in Syria, you are going to pay for it now.’ Paris terrorist said to concertgoershttps://t.co/3ohlE06a9T reageer retweet
Maar nee hoor, niets met Syrië te maken.
Dat leek me al duidelijk.
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:12:59 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_157538398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ok, zou kunnen. Heb nog niet alles gehoord. Maar ik blijf erbij dat als je eenmaal de wapens hebt en een paar mensen zich willen 'opofferen' je zonder veel voorbereiding er een ontzettende puinhoop van kan maken.
In principe kan dat, al moet je dan wel al als individu de spullen, wapens, in huis hebben. Dan heb je het over een ad hoc actie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_157538399
quote:

[..]

Jaaaa maarrrrrr volgens literatuur kan dat allemaal niet zo snel....
Zonder wrijving geen glans
pi_157538400
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik weet maar al te goed waar ik het over heb.

Met oudjaar komt er ook spul binnen waar ze in het leger jaloers op zijn. Moeilijk te regelen? Nee hoor, geen enkel probleem :)
Ja joh, ga jij maar proberen een aanslag te plegen met zwaar vuurwerk, veel succes. Daarnaast denk je dat je AIVD het moeilijk zou vinden om dit soort lui te achterhalen? Zijn meestal mensen met een IQ zoals jou, gewoon met hun auto naar Belgie, en natuurlijk 2 uur later weer terug. Nee hoor, valt niet op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157538401
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Jaaaa maarrrrrr volgens literatuur kan dat allemaal niet zo snel....
Kijk terug naar de acties van 9/11, londen en spanje, zijn allemaal jaren voorbereid.
pi_157538402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:12 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De voorbereiding gaat veel verder dan het aanschaffen van wapens. Dat is in sommige gevallen zelfs nog het gemakkelijkste.
Leg mij eens uit wat er zo moeilijk is aan het uitkiezen van die doelen van gisteravond?

Ik kan ze in Nederland ook opnoemen.

Waar heb je voorbereiding voor nodig van maanden?
pi_157538403
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daar komt financiering bij kijken, daar komt communicatie bij kijken.

We hebben het over 7 acties in Parijs, dat doe je niet ff zonder externe partijen bij te betrekken.

Geld, wapens, munitie, explosieven, planning, mensen die willen meewerken.
Financiering;
IS verdient alleen hier al 1 miljoen euro per dag mee.

Lijkt me niet zo moeilijk te financieren, krijg je t niet de grens over, ben je creatief met bitcoins. Kind kan de was doen.

Communicatie is geheel encrypted, zelfs telefoons zijn geheel encrypted. Deze zijn wel duur (1400eu per stuk) maargoed, geld zat zoals hierboven te zien. Of je zit gewoon bij elkaar in de huiskamer.

Explosieven is het lastigste denk ik. Daar moet je een goed scheikunde iemand voor hebben. Om aan granaten te komen zoals zij die ook hadden lijkt me ook lastiger. Maargoed. IS heeft contacten wereldwijd natuurlijk he. Dus ook in Frankrijk (of Europa an sich, open grenzen). Dus daar moet ook wel aan te komen zijn voor een juiste prijs.

Wapens zijn zo geregeld, daar kan ik zelfs vrij eenvoudig aan komen.

Mensen die mee willen werken zijn vantevoren al bepaald, ze moeten wel dermate geindoctrineerd zijn in het geloof, en als martelaar willen sterven om hun 72maagden + extra's te krijgen in het hiernamaals. Dus deze zijn maanden hiervoor al flink gebrainwashed door wie dan ook, ik weet niet hoe ze dat doen ofzo maar dat kan je wel aan de kerk en de moskee overlaten.

En jij hebt, zoals hierboven ook iemand zei, een grotere pet op van de inlichten dienst dan dat ze kunnen.
Lambo of Rekt
pi_157538405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kijk terug naar de acties van 9/11, londen en spanje, zijn allemaal jaren voorbereid.
Aanslag van 09-11 was wel wat ingewikkelder dan deze in Parijs he.
pi_157538406
quote:

[..]

Je stelt het allemaal veel te gemakkelijk voor. Voor het rekruteren van dergelijke mensen gaat vaak een maandenlange (soms zelf jarenlange) proces aan vooraf. Dan heb je nog de wapens, waarvan de meeste enigszins 'gemakkelijk' kunnen worden aangeschaft, alhoewel je zeker het risico loopt om in de kijkers van de inlichtingendiensten te komen. Dan hebben we nog professionele explosieven , logistieke voorbereidingen, observaties, coördinatie onder de verschillende elementen, etc.

Dit is geen dagwerk.
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:15:51 #262
110987 ErwinRommel
pi_157538408
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er zo moeilijk is aan het uitkiezen van die doelen van gisteravond?

Ik kan ze in Nederland ook opnoemen.

Waar heb je voorbereiding voor nodig van maanden?
Maak eens een mooi plan dan? Kunnen wij meelezen wat er allemaal mis is het met plan. Bij zo een gecoördineerde actie is teamwork zeer belangrijk. En daar komt wat meer bij kijken dan je denkt.
pi_157538409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het over gisteravond. Een aanslag van een heel ander kaliber dan we tot nu toe gewend zijn.
pi_157538411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:15 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Aanslag van 09-11 was wel wat ingewikkelder dan deze in Parijs he.
Wat ingewikkelder? Ik denk wel een factor 1000 keer zo moeilijk te coordineren. Vliegtuigen en alles in het spel, ook dikke improvisatie op die luchthavens, enz. Vele malen moeilijker
Lambo of Rekt
pi_157538413
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:11 schreef Intellectueel het volgende:
borzou twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 07:52:17 ‘What you are doing in Syria, you are going to pay for it now.’ Paris terrorist said to concertgoershttps://t.co/3ohlE06a9T reageer retweet
Maar nee hoor, niets met Syrië te maken.
Is goed hoor maar wil je dan ook even bevestigen dat het met islam te maken heeft want ze zeiden "Allahoe akbar".
pi_157538415
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat ingewikkelder? Ik denk wel een factor 1000 keer zo moeilijk te coordineren. Vliegtuigen en alles in het spel, ook dikke improvisatie op die luchthavens, enz. Vele malen moeilijker
Dat zeg ik...
pi_157538418
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik heb het over gisteravond. Een aanslag van een heel ander kaliber dan we tot nu toe gewend zijn.
Buiten 9/11 inderdaad van heel ander kaliber. Veel lastiger te coördineren, dus meer voorbereiding.
pi_157538420
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Financiering;
IS verdient alleen hier al 1 miljoen euro per dag mee.

Lijkt me niet zo moeilijk te financieren, krijg je t niet de grens over, ben je creatief met bitcoins. Kind kan de was doen.

Communicatie is geheel encrypted, zelfs telefoons zijn geheel encrypted. Deze zijn wel duur (1400eu per stuk) maargoed, geld zat zoals hierboven te zien. Of je zit gewoon bij elkaar in de huiskamer.

Explosieven is het lastigste denk ik. Daar moet je een goed scheikunde iemand voor hebben. Om aan granaten te komen zoals zij die ook hadden lijkt me ook lastiger. Maargoed. IS heeft contacten wereldwijd natuurlijk he. Dus ook in Frankrijk (of Europa an sich, open grenzen). Dus daar moet ook wel aan te komen zijn voor een juiste prijs.

Wapens zijn zo geregeld, daar kan ik zelfs vrij eenvoudig aan komen.

Mensen die mee willen werken zijn vantevoren al bepaald, ze moeten wel dermate geindoctrineerd zijn in het geloof, en als martelaar willen sterven om hun 72maagden + extra's te krijgen in het hiernamaals. Dus deze zijn maanden hiervoor al flink gebrainwashed door wie dan ook, ik weet niet hoe ze dat doen ofzo maar dat kan je wel aan de kerk en de moskee overlaten.

En jij hebt, zoals hierboven ook iemand zei, een grotere pet op van de inlichten dienst dan dat ze kunnen.
-Financiering is wel degelijk lastig, kijk maar naar Al Qaida, zijn nagenoeg failliet.
-Wapens? Ja natuurlijk, maar probeer ze ook maar zo te krijgen dat niemand het weet.
-Explosieven, en scheikunde, man man, zelfs iemand met een gedegen scheikunde opleiding maakt niet zomaar hoogwaardige explosieven, daar moet je een behoorlijk uitgerust lab voor hebben.

Als het allemaal zo makkelijk was, waarom gebeurt het dan niet elke week denk je?
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:18:14 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157538421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:57 schreef brojo het volgende:
Wat nu? Lijkt mij een officieel begin van WOIII of zie ik de dingen niet in het juiste perspectief? :')
Nee, daar is dit geen reden voor :'). Zeker 9/11 niet bewust meegemaakt :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157538423
Ik vraag me af in hoeverre je iemand kan bestrijden die een bepaalde idealogie hebben.

Als voorbeeld: Toen Nederland bezet was door de Duitsers zaten veel mensen in het verzet die ook bereid waren om te sterven. Om het land te dienen en/of meer ellende voorkomen. Wij zien die mensen nu als helden (en terecht!).

Ik kan niet wachten tot men religie wetenschappelijk weet te ontkrachten.
pi_157538424
IS zal zichzelf nu wel opheffen nu Rutte, Samson en Pechtold hebben gesproken.
pi_157538425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Is goed hoor maar wil je dan ook even bevestigen dat het met islam te maken heeft want ze zeiden "Allahoe akbar".
Niet primair. Hoogstens als inspiratie.
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:19:16 #274
110987 ErwinRommel
pi_157538426
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:18 schreef Monopoly het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je iemand kan bestrijden die een bepaalde idealogie hebben.

Als voorbeeld: Toen Nederland bezet was door de Duitsers zaten veel mensen in het verzet die ook bereid waren om te sterven. Om het land te dienen en/of meer ellende voorkomen. Wij zien die mensen nu als helden (en terecht!).

Ik kan niet wachten tot men religie wetenschappelijk weet te ontkrachten.
Veel mensen in het verzet??? :D
Dat zei men idd toen de oorlog net voorbij was. Iedereen had toen in het verzet gezeten.
pi_157538427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Veel mensen in het verzet??? :D
Dat zei men idd toen de oorlog net voorbij was. Iedereen had toen in het verzet gezeten.
Dit. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')