Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
Eerder, pas toen de politie kwam gingen ze granaten naar binnen gooien naar de gegijzelden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het bekend wanneer de slachtoffers zijn gevallen bij de theater? Op moment van invallen van de politie of eerder al?
Werden blijkbaar al doodgeschoten eerst. Daarna viel politie binnen en hebben de gijzelaars zichzelf opgeblazen waarbij politieagenten zijn omgekomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het bekend wanneer de slachtoffers zijn gevallen bij de theater? Op moment van invallen van de politie of eerder al?
Er waren ook geen onthoofdingen, gewoon kogels, bommen en granaten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:23 schreef Woelwater het volgende:
Hoor op het nieuws maar weinig over IS of onthoofdingen.
Mja, ik had ook ergens gelezen dat er inderdaad enkele mensen onthoofd zouden zijn in die concerthal. Maar ja, tis nu allemaal nog vrij onduidelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Er waren ook geen onthoofdingen, gewoon kogels, bommen en granaten.
Dat is al gebeurd, en ondanks dat het niks helpt, is de reactie voorspelbaar en deels begrijpelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, ik had ook ergens gelezen dat er inderdaad enkele mensen onthoofd zouden zijn in die concerthal. Maar ja, tis nu allemaal nog vrij onduidelijk.
In de loop van de dag zal er wel meer bekend worden.
Hoop alleen niet dat een paar hersenloze idioten nu AZC's gaan aanvallen.
Ik vind er niks begrijpelijks aan. Het maakt je net zo'n loser als een terrorist. Onschuldige mensen aanvallen die nergens iets mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:26 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is al gebeurd, en ondanks dat het niks helpt, is de reactie voorspelbaar en deels begrijpelijk.
Ze waren mensen aan het exciteren volgens de BBC, waarschijnlijk beidequote:Op zaterdag 14 november 2015 06:20 schreef xaban06 het volgende:
Las ergens dat er "dismembered bodies" waren. Ik neem aan dat ze daarmee onthoofd bedoelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:23 schreef Woelwater het volgende:
Hoor op het nieuws maar weinig over IS of onthoofdingen.
Zou me niets verbazen als we dat vrij snel gaan uitvinden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:34 schreef Monopoly het volgende:
En toch zijn die Franse anti-terreur troepen best zware jongens. En de leiding vrij hard, zo snel mogelijk er in gaan, jammer als er een paar onschuldige mensen omkomen, als het maar zorgt dat er niet meer omkomen.
Zou men in NL ook zo reageren om terroristen te stoppen?
Je zou kunnen kijken de laatste keer dat er terrorisme was(volgens mij) van Molukkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 06:34 schreef Monopoly het volgende:
En toch zijn die Franse anti-terreur troepen best zware jongens. En de leiding vrij hard, zo snel mogelijk er in gaan, jammer als er een paar onschuldige mensen omkomen, als het maar zorgt dat er niet meer omkomen.
Zou men in NL ook zo reageren om terroristen te stoppen?
Nouja, ze hebben er niet direct mee te maken maar ze hangen wel dezelfde barbaarse religie aan die dus ook hen in staat zou kunnen maken om dat soort dingen te flikken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik vind er niks begrijpelijks aan. Het maakt je net zo'n loser als een terrorist. Onschuldige mensen aanvallen die nergens iets mee te maken hebben.
Voor mijn gevoel had het leger toen nog ballen (treinkaping de Punt), nu hebben ze protocollen die ze moeten volgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je zou kunnen kijken de laatste keer dat er terrorisme was(volgens mij) van Molukken
Precies, bomgordel om. Ze hebben ook helemaal geen "eisen". Hun enige eis is zoveel mogelijk slachtoffers maken voor ze zichzelf opblazen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel had het leger toen nog ballen (treinkaping de Punt), nu hebben ze protocollen die ze moeten volgen.
Maar nu zijn het zelfmoordterroristen, daar valt niet echt mee te onderhandelen over wat ze willen.
Indirect ja?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:29 schreef Intellectueel het volgende:
Dit mag dan indirect met de Islam te maken hebben, maar het is voornamelijk een gevolg van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Frankrijk die actief heeft gewerkt aan het vertrek van Assad, het steunen van 'gematigde rebellen' en het bombarderen van IS.
Dat men nu rouwt is begrijpelijk en noodzakelijk, maar ik vraag me af wanneer de Fransen het buitenlandbeleid vis-a-vis Syrië van hun regering in twijfel gaan trekken.
Daarom heet het ook terreurquote:Op zaterdag 14 november 2015 06:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Precies, bomgordel om. Ze hebben ook helemaal geen "eisen". Hun enige eis is zoveel mogelijk slachtoffers maken voor ze zichzelf opblazen.
Voor zover ik weet is de GIGN daar naartoe gegaan (vergelijkbaar met Navy Seals en Counterterrorism Unit) en die bevinden zich in Satory, nabij Parijs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de anti terreur eenheden gelegerd overigens, neem aan vrij in de buurt van Parijs?
Niet met de islam die de moslims hier in Nederland aanhangen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:42 schreef 2Happy4U het volgende:
Alluah Ackbar roepen terwijl je mensen doodt heeft niets direct met de islam te maken?
Nee. Ze kunnen van alles roepen. Feit blijft dat het primair te maken heeft met Syrië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Indirect ja?
Alluah Ackbar roepen terwijl je mensen doodt heeft niets direct met de islam te maken?
Heel begrijpelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:26 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is al gebeurd, en ondanks dat het niks helpt, is de reactie voorspelbaar en deels begrijpelijk.
Sorry, maar dit is dus echt totale kolder.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben er niet direct mee te maken maar ze hangen wel dezelfde barbaarse religie aan die dus ook hen in staat zou kunnen maken om dat soort dingen te flikken.
Daarnaast moet frustratie vaak afgereageerd worden dus zijn dat soort centra, met potentiele kandidaten voor volgende aanslagen, prima target. Dus in zo verre begrijpelijk.
Tis makkelijk lullen van "ja zij kunnen er niets aan doen", nee zij als persoon niet, maar als collectief kunnen ze aan deze achterlijke shit wel wat doen. Zodra je eigen zusje, of andere familie erdoor geraakt word moet je maar eens kijken in wat voor staten je dan bent. Ik denk dat je dan alles aanpakt wat er maar een beetje uitziet als een terrorist. Al is het mijn tante met der snor en der theedoek.
Dus eenzelfde loser zijn? Nee. Je doet het namelijk niet in koele bloede. En 2, Actie>Reactie, en niet alleen "Actie".
Hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Ze kunnen van alles roepen. Feit blijft dat het primair te maken heeft met Syrië.
Nee, maar de grootste rede dat ze dit doen, is om als martelaar te sterven voor Allah omdat ze dan 72 maagden krijgen + ze mogen nog een X aantal familieleden uitzoeken die meemogen naar de "upgrade" van het normale paradijs. De presidential suite zullen we maar zeggen van het hiernamaals. Maar die krijg je alleen als je als martelaar sterft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Indirect ja?
Niet echt nee. Dit heeft te maken met een groepje idioten die religie gebruiken om hun daden inhoud en betekenis te geven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Indirect ja?
Er waren geen aanslagen voor het gebeuren met Syrië?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Ze kunnen van alles roepen. Feit blijft dat het primair te maken heeft met Syrië.
Foutieve aanname.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Las ergens dat er "dismembered bodies" waren. Ik neem aan dat ze daarmee onthoofd bedoelen.
Dit is volgens mij nog nergens met feiten bevestigd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor Syrië was Irak & Afghanistan. Het neerhalen van dat Russisch vliegtuig een week gelden, geclaimd door IS, werd ook gewoon gerechtvaardigd m.b.t. Rusland's actie in Syrië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Er waren geen aanslagen voor het gebeuren met Syrië?
Wanneer je niet normaal kan doen wil ik je veagen gewoon niet op mij te reageren. Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je je wekker gezet om de haatbaarden te komen verdedigen?
Klopt. Wat je als "vreemde" natie ook doet, je wordt er toch door een of andere extremistische groepering op afgerekend. Laat ze ginder gewoon doen wat ze willen, stuur de vluchtelingen terug en ze zullen vroeg of laat zelf wel in opstand komen. Dit is naar mijn inzien ook de enige manier om dit opgelost te krijgen, als we nu heel die instabiele bende & miserie naar hier trekken gaat het hier dezelfde richting uit gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
En 9/11? Dat was voor Irak en Afghanistan. Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor Syrië was Irak & Afghanistan. Het neerhalen van dat Russisch vliegtuig een week gelden, geclaimd door IS, werd ook gewoon gerechtvaardigd m.b.t. Rusland's actie in Syrië.
Omdat ik je wijs op een fout van jou?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar is Dven! Dven de defender.
Lees je eens in. Al Qaeda ontstond nadat de Saudis de VS uitnodigden om het land te beschermen tegen Irak in de jaren '90 in licht van de Eerste Golfoorlog, toen de VS Irak bombardeerde en Koeweit en KSA beschermden tegen Saddam. Bin Laden had voorgesteld om zijn eigen troepen te gebruiken, wat KSA weigerde.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En 9/11? Dat was voor Irak en Afghanistan. Hoe zit dat?
Waar de buitenlandse inmenging was in Europese conflicten? Hoe ver in de geschiedenis wil je teruggaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt. Wat je als "vreemde" natie ook doet, je wordt er toch door een of andere extremistische groepering op afgerekend. Laat ze ginder gewoon doen wat ze willen, stuur de vluchtelingen terug en ze zullen vroeg of laat zelf wel in opstand komen. Dit is naar mijn inzien ook de enige manier om dit opgelost te krijgen, als we nu heel die instabiele bende & miserie naar hier trekken gaat het hier dezelfde richting uit gaan.
Waar was de buitenlandse inmenging destijds in Europa toen er continu gewapende conflicten waren (jaja, zo ergens 500a1000j geleden)? Nergens, het is goed gekomen...
Waar was de buitenlandse inmenging in de Amerikaanse burgeroorlog? Nergens, het is goed gekomen...
Laat ze elkaar daar een paar jaartjes uitmoorden in hun zandbak, het komt ook wel goed (of niet, maar dan moet er tenminste niet meer met het vingertje gewezen worden naar het "Westen" die het weer eens verkeerd doet voor de arme moslims daar...
Bron graag, dan ben ik geneigd je te geloven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat hebben sommige terroristen toch zelf geroepen? Bovendien logisch.
En dit is dus nog steeds geen reden om onschuldige moslims over 1 kam te scheren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, maar de grootste rede dat ze dit doen, is om als martelaar te sterven voor Allah omdat ze dan 72 maagden krijgen + ze mogen nog een X aantal familieleden uitzoeken die meemogen naar de "upgrade" van het normale paradijs. De presidential suite zullen we maar zeggen van het hiernamaals. Maar die krijg je alleen als je als martelaar sterft.
Dat is de voornaamste rede waarom ze zelfs graag op die manier het loodje gaan leggen, dus het heeft álles te maken met de islam uiteindelijk.
Mensen die dit geloof en terrorisme proberen te scheiden, leuk geprobeerd maar sorry. Vrijwel AL het terrorisme wat er zich afspeelt is door moslims. Of je t leuk vind of niet, je kan er niet omheen. Je kan er ook niet omheen dat het de meest agressieve religie is (vooral het Salafisme) dus 1 en 1 is snel 2.
En nee, niet iedere moslim is terrorist. Maar wel bijna elke terrorist is moslim (salafist). Do the math en zet die roze bril af.
staat er toch inquote:Op zaterdag 14 november 2015 06:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar de buitenlandse inmenging was in Europese conflicten? Hoe ver in de geschiedenis wil je teruggaan?
Ik zeg dan ook niet dat ik het ermee eens ben, maar ik zeg dat ik het wel op een bepaalde manier begrijp.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is dus echt totale kolder.
Dus een Christenfundi besluit straks met Sinterklaas intocht mensen overhoop te knallen en claimt dit in naam van Jezus te doen. Gaan die zelfde mensen die nu AZC's aanvallen dan ook opeens alle kerken aanvallen?
Dat mensen eenzelfde geloof aanhangen wil niet zeggen dat zij daarmee automatisch mede verantwoordelijk zijn voor de daden van een klein groepje extremisten.
Of vond jij ook toen Breivik zijn aanslagen pleegde dat alle blanken maar over 1 kam geschoren moesten worden?
En waarom moeten mensen hier in Nederland gefrustreerd zijn over aanslagen in Parijs?
Het zijn juist reacties zoals de jouwe en die van de debielen die nu vergeldingsacties willen, die de terroristen willen. Het creëren van onrust onder de samenleving.
Jouw instelling en zoals die van een aantal andere mensen hier moet je juist niet willen op dit moment.
Heeft ergens een screenshot van CNN gestaan dat een terrorist claimde van IS te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bron graag, dan ben ik geneigd je te geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |